سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

انتقال مالکیت در طرح رجیستری حتی وقتی فروشنده این کار را نکرده ب

بلاخره بعد از سال ها تلاش دولت های پیشین، طرح رجیستری برای گوشی های همراه فعال شد و به داستان تقریبا ده ساله قاچاق گوشی به نوعی پایان داد. اما این طرح رجیستری نیاز به آموزش های خاص خودش را دارد که کم و بیش از طریق همین بلاگ آنها را برایتان شرح داده ایم. در این پست می خواهیم در رابطه با نحوه انتقال مالکیت هنگام خرید و فروش گوشی های دست دوم توضیحاتی ارائه دهیم، حتی وقتی فروشنده صاحب گوشی نباشد.

در هنگام خرید گوشی دست دوم علاوه بر مسائلی که در گذشته برایتان شرح داده ایم، لازم هست از این به بعد برای گوشی هایی که در ابتدا در زمان اجرای طرح رجیستری خریداری شده بودند، از لحاظ رجیستر بودن هم کنترل کنید. این کنترل شامل دو مورد می شود اول اینکه گوشی رجیستر شده باشد، که از طرق مختلفی که گفته ایم و یا انداختن سیم کارت و استفاده کردن از آن قابل کنترل است و دیگری بحث انتقال مالکیت گوشی در طرح رجیستری است.


مرتبط: نکات مهم در خرید گوشی دست دوم


اگر مستقیما از صاحب گوشی، گوشی را خریداری می کنید که همان موقع از او بخواهید قبل از در آوردن سیم کارتش از طریق سامانه همتا و یا با شماره گیری *7777# گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کند و باتوجه به دستورات ذکر شده روند کار را ادامه دهد. اما اگر از یک مغازه دار یک گوشی دست دوم را تهیه می کنید، ممکن است صاحب گوشی نباشد و یا گوشی با سیم کارت صاحب مغازه رجیستر نشده باشد! نگران نباشید، برای این مورد هم امکاناتی فراهم شده است.

برای این منظور به ترتیب زیر اقدام می کنیم:

وارد سایت همتا به نشانی http://hamta.ntsw.ir/ بشوید

در این سایت یا باید ثبت نام کنید و یا می توانید با شماره موبایل و رمزی که به آن شماره موبایل ارسال می شود وارد شوید.

در ستون سمت راست سایت بخشی تحت عنوان وضعیت شناسه دستگاه (IMEI) وجود دارد. آن را انتخاب کنید

انتقال مالکیت دیجی دکی

در صفحه جدید شناسه گوشی مورد نظر (با توجه به بحث اینجا گوشی دست دوم خریداری شده) را وارد کنید. اگر گوشی قبلا رجیستر نشده باشد، چیزی برای نمایش وجود نخواهد داشت.

بعد از وارد کردن شماره شناسه، شماره آخرین سیم کارتی که با این شناسه در سامانه رجیستر شده است نمایش داده خواهد شد. می توانید شماره را برداشته و به صاحب قبلی تماس بگیرید و از او بخواهید تا انتقال مالکیت بدهد.


مرتبط: کنترل کردن رجیستر بودن گوشی چگونه است؟


اما نکته مهم این است که این شناسه نباید در کارتابل شخص دیگری وارد شده باشد، وگرنه در این بخش چیزی نشان داده نخواهد شد. استفاده دیگری هم که در این سامانه می توانید داشته باشید، امکان دیدن تمام نقل و انتقالات پیشین گوشی است! در بخش سوابق انتقال مالکیت

 

منبع: تعویض باطری موبایل دیجی دکی


تلگرام در روسیه چه کرده است؟ آیا تلگرام غیرقابل فیلتر شدن است؟

    نظر

بعد از آنکه فرجه ده روزه ی روسیه برای تلگرام مبنی بر ارائه کلید کدگذاری رو پیغام ها تمام شد و پاول دوروف زیر بار این فشار نرفت و به هم میهنان خودش هم حاضر نشد تا امنیت کاربرانش را ارائه دهد، تلگرام در روسیه مسدود شد. دولت روسیه به دلیل ذکر شده سعی کرد تلگرام را فیلتر کند اما تلگرام هم عقب ننشست و در مقابل یک نسخه دیگر ارائه کرد که کار فیلترینتگ دو صد چندان دشوارتر می ساخت.


اینکه می گویند نسخه جدید تلگرام غیر قابل فیلترینگ است کاملا سخن اشتباهی است


تلگرام نسخه 4.8.6 را برای کاربرانش در کشور روسیه ارائه کرد. این نسخه از تلگرام در روسیه باعث شد که در راستای فیلتر کردن تلگرام، سایت های زیاد دیگری که خدمات ابری دارند نیز فیلتر شوند.

در این نسخه از تلگرام تکنیک Domain Fronting به کار رفته است. در واقع به جای آنکه هر کاربر مستقیم به سرورهای اصلی تلگرام وصل شود و از طریق آنها ارتباط بگیرد در این تکنیک ابتدا از سرورهای دیگری همچون گوگل، آمازون و مایکروسافت (که ارائه دهندگان خدمات ابری هستند) متصل می شود. درواقع برای فیلتر کردن تلگرام در این روش ناچارا بایستی سرورهای آمازون، گوگل و مایکروسافت و درواقع آی پی های مربوط به آنها را فیلتر کرد. چنین مسئله ای در روسیه باعث شده تا بخش زیادی از اینترنت این کشور مختل شود اما همچنان تلگرام به طور کامل فیلتر نشود!

تلگرام در روسیه دیجی دکی

پس اینکه می گویند نسخه جدید تلگرام غیر قابل فیلترینگ است کاملا سخن اشتباهی است. بلکه درست آن این است که در این نسخه مسدود کردن تلگرام بسیار دشوار خواهد بود و هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت همانطور که در حال حاضر تلگرام در روسیه این کار را کرده است.


 

مرتبط: اختلال چند ساعته تلگرام در ایران


این نسخه جدید به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار نگرفته است، اما یافته ها و بررسی ها نشان از آن دارند که نسخ قبلی نیز از روی بازارهای اپ ایرانی برداشته شده اند و برای جلوگیری از به روز رسانی های احتمالی توسط کاربران آمادگی ایجاد شده است. نسخه قدیمی 4.8.4 همچنان روی بازار قابل دسترسی هست.

دوست داریم نظر شما در رابطه با مسدود شدن تلگرام بدانیم: موافقید، مخالفید و چرا؟

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

IOS 11.3 و ویژگی هایی که این نسخه از به روز رسانی به گوشی آیفون

    نظر

باز هم داستان تکراری به روز رسانی های پی در پی اپل بعد از استیو جابز برای پوشاندن باگ های نسخه های قبلی و این بار iOS 11.3 آمده تا بسیاری از شکایات iOS 11.2 را تمام کند، اما باید دید که در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.

یکی از ویژگی ها مربوط به آیفون ده است و قابلیت فیس آی دی آن که باعث می شود والدین بتوانند بعد از یک بار وارد کردن رمز خود از دفعات بعدی با کمک فیس آیدی اپ از اپ استور دانلود و نصب نمایند.


مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی در آیفون

 


مهم ترین و حیاتی ترین ویژگی برای شرکت اپل اضافه شدن امکاناتی در بخش باطری و عملکرد گوشی است. بعد از به روز کردن گوشی خود اگر در تنظیمات به بخش باطری گوشی وارد شوید، یک گزینه جدید خواهید دید به نام Battery Health. وقتی وارد آن شوید دو مورد به شما نشان داده می شود. یکی حداکثر ظرفیت باطری (Maximum Capacity) که می گوید باطری شما چند درصد حالت اولیه اش کارایی دارد و دیگری سرعت عملکرد گوشی شما. در iOS 11.3 اگر باطری گوشی شما ضعیف شده باشد، یک گزینه در این بخش اضافه می شود که شما انتخاب کنید بین سرعت عملکرد گوشی و یا مدت زمان نگاه داشتن شارژ باطری. یعنی یا گوشی شما مانند گذشته با سرعت کار کند، که طبیعتا به معنای زودتر خالی شدن شارژ باطری است و یا اینکه اگر برایتان سرعت بالاتر مهم نیست، با انتخاب سرعت پایین تر طول عمر و زمان نگه داشتن شارژ باطری را افزایش می دهید.
iOS 11.3 دیجی دکی  iOS 11.3 دیجی دکی

مورد دیگر که باز هم مربوط به آیفون ده هست در مورد واقعیت مجازی و انیموجی هاست که در این زمینه به روز رسانی و بهینه سازی دارد.

مورد دیگر در iOS 11.3 اضافه شدن امکانی جالب در اپ سلامت اپل هست. البته این قابلیت در ایران کاربردی ندارد، اما از این قرار هست که شما با فعال کردن آن می توانید اطلاعات سلامتی خود را از مراکز درمانی تعریف شده در اپ جمع آوری کنید و به اصطلاح پرونده های پزشکی خود را در یک جا در گوشی خود داشته باشید!

در اپ استور هم به روز رسانی تاثیراتی داشته. حتما ندانستن اندازه به روز رسانی های اپ های مختلف برایتان ناراحت کننده بوده، اینکه نمیشد فهمید که هر به روز رسانی برای هر اپ چه حجمی دانلود خواهد کرد. اما دیگر نگران نباشید. در iOS 11.3 پایین هر اپی که نسخه به روز تری دارد می توانید اندازه حجم مورد نیاز برای دانلود را ببینید. ضمنا در iOS 11.3 می توانید نظرات دیگران را برحسب موارد موجود دسته بندی کنید.

iOS 11.3 دیجی دکی iOS 11.3 دیجی دکی

در نرم افزار خبر نیز حالا می توانید دمای بیرون و فیلم های مربوط به خبر مورد علاقه تان را ببینید

اگر از اپ موسیقی اپل استفاده می کنید می توانید از این پس نماهنگ ها را هم به صورت لیست وار ببینید

نکته دیگر در مورد اعلام استفاده اپ و گوشی از اطلاعات شما است. برای اولین بار بعد از به روز کردن گوشی وقتی که از اپی استفاده می کنید به شما تذکر داده می شود که این اپ می خواهد از اطلاعات شما استفاده کند و به شما این آگاهی داده می شود که اگر نخواستین به آن اجازه ندهید و از اپ استفاده نکنید.

iOS 11.3 دیجی دکی

به روز رسانی های امنیتی کوچکی هم در این نسخه هستند.

گوشی های آیفون 5اس به بعد می توانند از این نسخه استفاده کنند، اما با توجه به اینکه نسخه بتا (آزمایشی) iOS 11.4 اخیرا رونمایی شده است توصیه داریم که عجله نکنید!

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

ذخیره پیام های تلگرام قبل از آنکه کاملا مسدود شود به راحتی و با

    نظر

حتما کم و بیش درمورد مسدود و فیلتر شدن تلگرام اخبارات گوناگونی شنیده اید. ما هنوز نمی توانیم به طور یقین نتیجه گیری کنیم که آیا تلگرام برای همیشه مسدود خواهد شد یا خیر، اما باید هوشیار باشیم و سعی می کنیم تا قبل از مسدود شدن احتمالی اقداماتی که شاید مورد نیازتان باشد را آموزش دهیم. در این پست می خواهیم نحوه ذخیره پیام های تلگرام را به شما آموزش بدهیم، منظورمان از پیام های تلگرام، چت های نوشتاری رد و بدل شده در بستر تلگرام می باشد.

یک راه بسیار ساده وجود دارد که گوگل کروم آن را برایمان ایجاد کرده است. کافی است در ابتدا تلگرام وب را در کروم باز کنید. برای این کار کافی است به آدرس https://web.telegram.org بروید و در آن شماره ای که مورد نظرتان است را وارد کنید. بعد از دریافت کد ورود در تلگرام روی گوشی تان، وارد محیط تلگرامتان می شوید. البته اگر همانطور که پیش از این نیز آموزش داده ایم تشخیص هویت دو مرحله ای را فعال کرده باشید، بایستی رمز آن را هم وارد کنید.


 

مرتبط: امنیت بیشتر در برابر هک شدن در تلگرام

 


همانطور که می دانید اطلاعات روی تلگرام شما مدل ابری بوده و همین که با اکانتتان در هر جایی واردش شوید، تمام اطلاعات را می توانید ببینید. برای ذخیره پیام های تلگرام خود در کروم، بایستی یک افزونه هم نصب کنید. نام این افزونه Save Telegram Chat History است که از طریق تنظیمات کروم (سه نقطه بالا سمت راست صفحه) و بخش Extensions می توانید آن را اضافه کنید. پیام هایی را که می خواهید ذخیره کنید پیدا کنید. روی شخص مورد نظر بروید و یا گروه و کانال مد نظرتان. افزونه را اجرا کنید و هرچند تعداد چت که می خواهید را برای ذخیره سازی انتخاب نمایید. بسته به تعداد پیام انتخابی شما این کار زمان بر خواهد بود.

ذخیره پیام های تلگرام دیجی دکی

البته بدون افزونه هم می توانید این کار را انجام دهید، کافی است چت های مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد پرینت کروم را انتخاب کنید. گزینه های بیشتر آن را باز کنید و گزینه Section only را تیک دار کنید. بدین ترتیب می توانید پیام های مورد نظرتان را به صورت پی دی اف پرینت کرده و نگهداری نمایید.

ذخیره پیام های تلگرام دیجی دکی

در هر دو مرحله گفته شده برای ذخیره پیام های تلگرام می توانید چت های مورد نظرتان را به خودتان (Saved items) بفرستید و به راحتی همه را یک جا ذخیره کنید تا مجبور نباشید از این چت به چت دیگری بروید. توجه داشته باشید که این اقدامات تنها قبل از مسدود شدن تلگرام بدون نیاز به ف-ی-ل-ت-ر شکن قابل انجام هستند.


 

مرتبط: نگهداری فایلهای دلخواه در تلگرام

 


توجه داشته باشید که در هنگام اتمام کار، حتما از طریق تنظیمات تلگرام وب گزینه Log Out را انتخاب کنید. بستن کروم به معنای خارج شدن از تلگرام نیست!

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

پیشگیری بهتر از درمان! با این ترفند ساده جلوی هک شدن اکانت تلگرا

    نظر

مسدود و بسته شدن تلگرام بحثی است که این روزها بسیار داغ شده و خبرها حکایت از آن دارد که ممکن است هر آن تلگرام بر روی کاربران ایرانی بسته شود. اما تا وقتی که به صورت دائمی بسته نشده ما همچنان به شما درمورد ترفندها و مسائل مهم داخل تلگرام آموزش خواهیم داد. در این پست می خواهیم علاوه بر روش های ذکر شده در قبل، روش دیگری برای جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام را نیز که مدتها قبل به تلگرام اضافه شده است را به شما آموزش دهیم.


 

مرتبط: هک شدن تلگرام

 


در ابتدا یک دوره کوتاه از آنچه قبلا گفته ایم را تکرار می کنیم تا برسیم به اصل مطلب. رمزگذاری معمولی یکی از راه های پیشگیری است که البته باعث می شود تا وقتی که دستگاه شما که اکانت تلگرامتان روی آن نصب است در اختیار کسی قرار گرفت نتواند از آن سواستفاده کند. رفتن به تنظیمات و دیدن active sessions نیز راهی است برای آنکه ببینید که اکانت فعلی شما روی چه سیستم ها و دستگاه هایی نصب هست.

اما راه قوی و خوب دیگری هم هست که خود تلگرام آن را در اختیار شما قرار داده و آن Two-step verification هست. این کار درواقع یک رمز امنیتی بیشتری روی اکانت تلگرامی شما اضافه می کند و امکان هک شدن اکانت تلگرام شما خیلی کمتر می شود. اما این تایید دو مرحله ای چه هست؟ در ادامه به شما درمورد آن و نحوه فعالسازیش توضیح خواهیم داد.

هک شدن اکانت تلگرام دیجی دکی

حتما هنگام نصب و ست کردن شماره خود برای تلگرام با این موضوع مواجه شده اید که تلگرام باید یک کد به شما پیامک کند تا شما آن را وارد کنید؟ حال با فعال کردن این گزینه علاوه بر کد پیامک تلگرام، بایستی برای فعالسازی اکانتتان، کدی که از قبل تعیین کرده اید را هم وارد کنید. درواقع قفلی است بر روی سایر قفلها که کلیدش تنها در دست خود شماست. برای فعال کردن آن از طریق تنظیمات تلگرام در گوشی خود وارد بخش امنیت یا privacy and security بشوید. و سپس گزینه two-step verification را انتخاب کنید. باید یک کد تعیین کنید و می توانید برای این کد یک راهنمایی هم قرار دهید تا به شما در به خاطر آوردن آن کمک کند.

مراقب باشید تا این رمز فراموشتان نشود. اما اگر هم فراموش کردید، مشکلی نیست، گزینه forgot code را که انتخاب کنید یک کد دیگر برایتان ایمیل خواهد شد که از طریق آن می توانید کد قبلی را بازیابی کنید.

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان