سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

انتقال مالکیت در طرح رجیستری حتی وقتی فروشنده این کار را نکرده ب

بلاخره بعد از سال ها تلاش دولت های پیشین، طرح رجیستری برای گوشی های همراه فعال شد و به داستان تقریبا ده ساله قاچاق گوشی به نوعی پایان داد. اما این طرح رجیستری نیاز به آموزش های خاص خودش را دارد که کم و بیش از طریق همین بلاگ آنها را برایتان شرح داده ایم. در این پست می خواهیم در رابطه با نحوه انتقال مالکیت هنگام خرید و فروش گوشی های دست دوم توضیحاتی ارائه دهیم، حتی وقتی فروشنده صاحب گوشی نباشد.

در هنگام خرید گوشی دست دوم علاوه بر مسائلی که در گذشته برایتان شرح داده ایم، لازم هست از این به بعد برای گوشی هایی که در ابتدا در زمان اجرای طرح رجیستری خریداری شده بودند، از لحاظ رجیستر بودن هم کنترل کنید. این کنترل شامل دو مورد می شود اول اینکه گوشی رجیستر شده باشد، که از طرق مختلفی که گفته ایم و یا انداختن سیم کارت و استفاده کردن از آن قابل کنترل است و دیگری بحث انتقال مالکیت گوشی در طرح رجیستری است.


مرتبط: نکات مهم در خرید گوشی دست دوم


اگر مستقیما از صاحب گوشی، گوشی را خریداری می کنید که همان موقع از او بخواهید قبل از در آوردن سیم کارتش از طریق سامانه همتا و یا با شماره گیری *7777# گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کند و باتوجه به دستورات ذکر شده روند کار را ادامه دهد. اما اگر از یک مغازه دار یک گوشی دست دوم را تهیه می کنید، ممکن است صاحب گوشی نباشد و یا گوشی با سیم کارت صاحب مغازه رجیستر نشده باشد! نگران نباشید، برای این مورد هم امکاناتی فراهم شده است.

برای این منظور به ترتیب زیر اقدام می کنیم:

وارد سایت همتا به نشانی http://hamta.ntsw.ir/ بشوید

در این سایت یا باید ثبت نام کنید و یا می توانید با شماره موبایل و رمزی که به آن شماره موبایل ارسال می شود وارد شوید.

در ستون سمت راست سایت بخشی تحت عنوان وضعیت شناسه دستگاه (IMEI) وجود دارد. آن را انتخاب کنید

انتقال مالکیت دیجی دکی

در صفحه جدید شناسه گوشی مورد نظر (با توجه به بحث اینجا گوشی دست دوم خریداری شده) را وارد کنید. اگر گوشی قبلا رجیستر نشده باشد، چیزی برای نمایش وجود نخواهد داشت.

بعد از وارد کردن شماره شناسه، شماره آخرین سیم کارتی که با این شناسه در سامانه رجیستر شده است نمایش داده خواهد شد. می توانید شماره را برداشته و به صاحب قبلی تماس بگیرید و از او بخواهید تا انتقال مالکیت بدهد.


مرتبط: کنترل کردن رجیستر بودن گوشی چگونه است؟


اما نکته مهم این است که این شناسه نباید در کارتابل شخص دیگری وارد شده باشد، وگرنه در این بخش چیزی نشان داده نخواهد شد. استفاده دیگری هم که در این سامانه می توانید داشته باشید، امکان دیدن تمام نقل و انتقالات پیشین گوشی است! در بخش سوابق انتقال مالکیت

 

منبع: تعویض باطری موبایل دیجی دکی