سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آیا استفاده از موبایل هنگام رعد و برق خطرناک است؟

    نظر

احتمالا بارها شنیده اید که دوستان و اطرافیان توصیه می کنند تا هنگام رعد و برق از موبایل استفاده نکنید، چرا که خطر برخورد صاعقه با شما را زیاد می کند! در گذشته این موضوع بسیار گفته می شد اما ما حقیقت ماجرا را برایتان شرح خواهیم داد.


 

مرتبط: آیا صحبت کردن با موبایل در حال شارژ خطرناک است؟

 


در خلاصه بگوییم که استفاده از موبایل هنگام رعد و برق هیچ خطری را برایتان ایجاد نمی کند، خدای ناکرده صاعقه ممکن است به شما برخورد کند، اما دلیلش استفاده از موبایل نیست. منظور از استفاده از موبایل مکالمه با آن است. اگر از کسانی که می گویند هنگام رعد و برق با موبایل صحبت نکن، دلیلش را بپرسید احتمالا نتوانند دلیل درستی بیاورند اما ما برایتان همه چی را شرح خواهیم داد تا نگران این مسئله نباشید.

رعد و برق دیجی دکی

اما جالب است بدانید که استفاده از تلفن های زمینی سیم دار در این مواقع واقعا خطرناک محسوب می شود! ممکن است صاعقه به ساختمان یا صاعقه گیر ساختمان برخورد کند. بار الکتریکی بسیار زیادی از ساختمان به زمین عبور می کند. ممکن است این بار روی خطوط سیم تلفن هم بیفتد و اگر شما مشغول مکالمه با آن باشید، خطر برق گرفتگی بسیار زیاد خواهد بود. این موضوع که در گذشته بسیار زیاد درباره اش گفته می شده است باعث می شود تا نسبت به موبایل هم تعمیم داده شود، اما ماجرا این طوری نیست.


توصیه اکید داریم که هنگام رعد و برق به هیچ عنوان اقدام به گرفتن سلفی نکنید!


صاعقه تخلیه بارهای الکتریکی زیاد ابرها از طریق قطرات باران و رطوبت به زمین است. درواقع یک جریان الکتریکی بسیار قوی بین ابر تا زمین. این جریان به صورت امواج الکترومغناطیسی قابل تحلیل هستند. امواج در بخش های نوک تیز قوی تری از سایر بخش ها  هستند، برای همین هست که می گویند هنگام رعد و برق در بلندی ها نباشید، زیر درختان نروید، کنار آنتنهای بلند نایستید و … حتی خودتان هم اگر بلندتر از نقاط اطرافتان باشید، به یک محل مناسب برای این امواج تبدیل خواهید شد. از طرفی دیگر امواج موبایل همه جا هستند. درواقع صحبت کردن یا نکردن شما تغییر آنچنانی ای در این امواج ایجاد نمی کنند. اگر قرار بود صاعقه از طریق این میدان های الکترومغناطیسی به شما آسیب برساند، در حالت عادی هم این اتفاق رخ می داد. نکته قابل توجه دیگر هم این است که این دو نوع موج در طیف مغناطیسی نسبت به هم بی ارتباط هستند.

اما همانطور که گفتیم، ایجاد نقاط بلندتر و تیزتر جایگاه مناسبی برای فرود آمدن صاعقه هستند، بنابراین توصیه اکید داریم که هنگام رعد و برق به هیچ عنوان اقدام به گرفتن سلفی نکنید! چرا که هنگام سلفی گرفتن چه با دست و چه با دسته های سلفی شما یک نقطه نسبتا بلندتر و تیزتری ایجاد می کنید که خطر برق گرفتگی شما را افزایش خواهد داد. و چنانچه هنگام مکالمه دچار صاعقه شدید، دلیلش مکالمه نبوده بلکه علت اصلی آن بودن در جای نامناسب در زمان نامناسب هست!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان



کاهش امواج موبایل و افزایش عمر باتری آن با دقت در یک نکته کوچک

    نظر

گوشی های موبایل این روزها در دست تقریبا تمام افراد، از سنین کم تا سن های بالا دیده می شود. مطالعات زیادی در زمینه تاثیر امواج موبایل انجام شده و هنوز به صورت صد در صد نتوانسته اند رابطه مستقیمی بین سرطان و امواج موبایل پیدا کنند. اما به هر حال خطرناک بودن آن محتمل تر از بی خطر بودنش است. در این پست می خواهیم راجع به یک نکته ظریف برای کاهش امواج موبایل و تاثیر آن روی شما و در نتیجه افزایش عمر باتری اشاره کنیم.


در گوشی های امروزی قدرت گیرندگی و فرستندگی آنتن داخل گوشی بر اساس سیگنال های دریافتی تغییر می کند


اگر به خاطر داشته باشید، آنتن گوشی های موبایل در ابتدا به صورت میله هایی از گوشی بیرون می آمدند و بعد از مدتی گوشی 3310 نوکیا به عنوان اولین گوشی بدون آنتن خارجی معرفی شد. بله، آنتن ها از بیرون و شکل میله ای به درون و شکل صفحه در آمدند. معمولا آنتن گوشی ها در پشت گوشی و در بخش بالایی یا پایینی گوشی قرار گرفته اند. از روی دفترچه راهنمای گوشی و کمی جستجو می توانید متوجه شوید که آنتن گوشی شما در کدام قسمت آن واقع شده است.

آیا تا به حال تاثیر دست خودتان را روی سیگنال های رادیو دیده اید؟ وقتی با دست روی آنتن رادیو را می پوشانید، امواج رسیده به آن ضعیف تر شده و باعث ایجاد نویز می شوید. در گوشی موبایل هم همین موضوع مطرح است. اگر شما با دست خود روی آنتن آن را بپوشانید امواج تضعیف می شوند.

کاهش امواج موبایل دیجی دکی

نکته قابل توجه این است که در گوشی های امروزی قدرت گیرندگی و فرستندگی آنتن داخل گوشی بر اساس سیگنال های دریافتی تغییر می کند. یعنی اگر مثلا دست شما روی آنتن گوشی باشد، برای آنکه بتوانید از کیفیت آنتن دهی مطلوبی برخوردار باشید، گوشی با قدرت بالاتری امواج منتشر خواهد کرد.


مرتبط: راههای افزایش عمر باتری


این قدرت بیشتر از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه قدرت بیشتر به معنای نیاز بیشتر به استفاده از باتری و در نتیجه زودتر خالی شدن شارژ گوشی است و از جهت دیگر، به معنای قرار گرفتن در معرض امواج قوی تر و زیان بار تر بودن آن است. پس برای کاهش امواج موبایل باید این قدرت در کمترین حالتش باشد.


مرتبط: نحوه صحیح قرار دادن گوشی داخل جیب


در نتیجه برای کاهش امواج موبایل خوب است در ابتدا مطالعه کنید که آنتن گوشی شما در کجای آن واقع شده است، بعد هنگام مکالمه مراقب باشید که دستتان روی آن نباشد. اگر از هندزفری های سیمی استفاده کنید که چه بهتر. در زمان های غیر از مکالمه هم مراقب باشید که گوشی را در چه جهتی قرار می دهید. اگر در جیبتان هست، به طوری قرار بگیرد که امواج از پای شما رد نشوند و از سمت پارچه منتقل شوند. اگر روی میز می گذارید می توانید به صورت پشت به بالا بگذارید تا هم حواستان کمتر پرت شود و هم اینکه سیگنال ها راحت تر مخابره شوند و باتری گوشی کمتر استفاده شود. اگر آنتن گوشی ضعیف است سعی کنید استفاده نکنید.

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی

تعویض باتری گوشی چه زمانی باید انجام شود و چقدر واجب است که انجا

    نظر

امروزه گوشی های هوشمند در دستان ما دیگر تنها برای ارسال پیامک و برقراری تماس به کار نمی روند، بلکه بسیاری از کارهای ما به واسطه آنها انجام می گیرند و یا مدیریت می شوند. یکی از اجزای مهم گوشی باتری آن است که این جز نیز عمر جاودانه نداشته و باید در زمان مناسبش نسبت به تعویض باتری اقدام کرد. در ادامه برایتان از زمان و چرایی تعویض باتری توضیحاتی خواهیم آورد.

اگر گوشی شما زود شارژ خالی می کند (زودتر از روزهای ابتدایی که گوشی را تهیه کرده اید) و نرم افزار سنگین خاصی که در پس زمینه کار می کند و یا با آن کار می کنید هم ندارید، اگر زمان شارژ گوشی شما بسیار بلند و یا خیلی کوتاه شده، اگر باتری گوشی شما ناگهان خالی می شود، اگر میزان شارژ نگه داشتن گوشی شما با درصد ها و علامت های روی نشانگر باتری آن تطابق ندارد، اگر می بینید که باتری تغییر شکل داده (در گوشی هایی که در آنها باز شده و کاربر به راحتی می تواند باتری و داخل گوشی را ببیند)، اگر هنگام شارژ کردن گوشی شما بیش از حد داغ می کند، همه و همه نشاندهنده خراب شدند باتری گوشی شما هستند و به نوعی می گویند باید به فکر یک باتری جدید برای گوشی خود باشید!


مرتبط: دلیل آتش گرفتن گوشی چیست؟


اما اگر هریک از نشانه های بالا در گوشی شما ظاهر شد چرا باید باتری را عوض کرد؟ دو علت مهم را می توانیم ذکر کنیم. 1- آسیب ندیدن گوشی 2- قابل اطمینان بودن گوشی.

تعویض باتری دیجی دکی

هنگامی که باتری گوشی شما خراب است و نیاز به تعویض دارد، استفاده بیشتر از آن می تواند به گوشی شما و به سایر بخش های آن آسیب های جدی وارد کند. معمولا در باتری های امروزی، بعد از خراب شدن و شارژ نگه نداشتن، به دلیل شارژ های مکرر و زیاد، باتری باد می کند. این تغییر شکل دادن باتری به شدت برای سایر بخش های گوشی خطرناک بوده و به آنها آسیب می زند. علاوه براین تغییر شکل، مسئله داغ شدن هم می تواند خطرناک باشد.

گوشی را می خواهیم تا همیشه از آن استفاده کنیم. اما اگر خراب بودن باتری و زود شارژ خالی کردن آن اجازه کار به شما ندهد، دیگر چه بهره ای از گوشی می توانید ببرید؟


اگر خدای ناکرده باتری گوشی شما خراب شد،  با درخواستی در سایت WWW.DIGIDOKI.COM نسبت به تعویض آسان آن اقدام کنید.


حال اگر باتری گوشی خراب شد چه باید کرد؟ راه حل بسیار ساده هست. تنها کافی است تا وارد سایت www.digidoki.com شده و یک درخواست ثبت کنید. این ثبت درخواست کمتر از 30 ثانیه از شما وقت خواهد گرفت. بعد از ثبت درخواست در اسرع وقت تعمیرکاری با شما تماس خواهد گرفت، تعمیرکاری که قبلا در واحد فنی دیجی دُکی مورد آزمایش قرار گرفته و کاملا حرفه ای و کاربلد هست. با شما صحبت خواهد کرد و بعد از اعلام هزینه چنانچه شما تمایل داشته باشید، در وقتی که شما می خواهید به آدرسی که شما می خواهید خواهد آمد تا نسبت به تعویض باتری گوشی شما در جلوی چشمانتان اقدام کند. شما تمام مراحل بعد از ثبت درخواست را می توانید به راحتی از طریق لینکی که به شما ایمیل می شود (ایمیلی که هنگام ثبت درخواست در سیستم وارد کرده اید) دنبال کنید. ضمنا با توجه به گارانتی یک ماههقطعه تعویضی می توانید با خیال راحت تری این کار را بکنید.

 

منبع: تعویض باتری موبایل دیجی دکی


تعویض صفحه نمایش شکسته تا چه حد واجب است؟

    نظر

امروزه گوشی های موبایل به ادوات جدانشدنی از ما تبدیل شده اند. علاوه بر کارکرد ارتباطی، دریچه به فضای مجازی و تمامی کاربردهای آن هستند. خراب شدن گوشی موبایل می تواند آزار دهنده باشد. یکی از موارد بسیار شایع در خرابی های گوشی شکسته شدن صفحه نمایش آن است. در این پست می خواهیم در رابطه با ضرورت تعویض صفحه نمایش شکسته و روش های موجود برای انجام آن برایتان توضیحاتی ارائه نماییم.


مرتبط: درخواست برای مشاوره رایگان نرم افزاری


با توجه به آمار منتشره از سوی تیم دیجی دکی، یکی از موارد زیاد خرابی های گزارش شده، شکستگی صفحه نمایش بوده که این آمار در میان بانوان 4% بیشتر از آقایان بوده است. افتادن گوشی هنگام درآوردن آن از کیف و جیب، برخورد با دیگران هنگام صحبت و افتادن گوشی بر روی زمین، بازی کردن کودکان با گوشی و … همگی از عواملی هستند که می توانند باعث شکستگی صفحه نمایش گوشی شوند.

اما حالا وقتی که صفحه نمایش گوشی می شکند چه باید کرد؟ آیا تعویض صفحه نمایش امری ضروری است؟

در رابطه با ضرورت تعویض صفحه نمایش باید بگویم که اگر می خواهید همچنان از گوشی خود استفاده کنید و مدتی طولانی از آن بهره ببرید، بایستی صفحه نمایش شکسته گوشی خود را قطعا تعویض نمایید. ممکن است بگویید که من الان یکی دو ماهی هست که دارم از گوشی صفحه شکسته ام استفاده می کنم و هیچ مشکلی پیش نیامده!؟ پس چرا آن را عوض کنم؟ حق با شماست. گوشی شما در صورتی که تاچ آن آسیب ندیده باشد کار خواهد کرد، اما گوشیتان قطعا همچون گذشته نخواهد بود. با وجود ترک ها امکان نفوذ آب و گرد و خاک به داخل گوشی بسیار زیاد می شود. که این امر خود منجر به خرابی مدارات داخلی گوشی و در نتیجه از کار افتادن گوشی شما می شود. اگر گوشی شما مجددا بر زمین بیفتد یا ضربه ببییند، دیگر صفحه نمایشی ندارد تا از بخش های داخلی محافظت کند! هنگام مکالمه و گرم شدن گوشی ممکن است قطعات شکسته صفحه نمایش کمی جابجا شوند و به خود شما آسیب وارد کنند.


اگر خدای ناکرده صفحه نمایش گوشی شما شکست، حتما درخواستی در سایت WWW.DIGIDOKI.COM بگذارید.


خلاصه تعویض صفحه نمایش امری ضروری خواهد بود. خوشبختانه این کار هم به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر هست. کافی است وارد سایت www.digidoki.com شوید و یک درخواست ثبت کنید. این ثبت درخواست کمتر از 30 ثانیه از شما وقت خواهد گرفت. در اسرع وقت تعمیرکاری با شما تماس خواهد گرفت، تعمیرکاری که قبلا در تیم دیجی دُکی مورد آزمایش قرار گرفته و کاملا حرفه ای و کاربلد هست. با شما صحبت خواهد کرد و بعد از اعلام هزینه چنانچه شما تمایل داشته باشید، در وقتی که شما می خواهید به آدرسی که شما می خواهید خواهد آمد تا صفحه نمایش گوشی شما را در جلوی چشمانتان تعویض کند.

تعویض صفحه نمایش دیجی دکی

اما اگر فکر می کنید این کار برای گوشی شما فایده ندارد، نمی ارزد، حتما به صورت پیوسته و دوره ای از گوشی خود پشتیبان تهیه کنید، چراکه همانطور که گفتیم، هر آن ممکن است گوشی شما برای همیشه از کار بیفتد که با توجه به اینکه هزینه اضافی برای آن بی فایده است، تعمیر گوشی در این مرحله هم احتمالا نیاز نخواهد بود، اما مانند روش گفته شده در بند قبل به راحتی می توانید این کار را نیز انجام دهید.

به عنوان جمع بندی، اگر خدای ناکرده صفحه نمایش گوشی شما شکست، حتما درخواستی در سایت www.digidoki.com بگذارید. یک مشاوره رایگان تلفنی می شوید. اگر نخواستید صفحه نمایش شکسته را عوض نمی کنید و اگر خواستید هم به راحتی این کار برایتان انجام خواهد گرفت. آن هم با گارانتی یک ماهه!

 

منبع: تعویض صفحه نمایش گوشی دیجی دکی


خرابی تلگرام به دلیل سرورهای آن است و هنوز مسدود نشده است

در حالی که مدام صحبت از مسدود شدن تلگرام به بهانه حمایت از تولید داخلی می شود، هرگاه که صبح از خواب بلند می شویم و می بینیم که تلگرام کار نمی کند می گوییم که بلاخره فیلتر شد! اما هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده و این بار خرابی تلگرام و کار نکردن آن به دلیل خراب شدن سرورهای اروپایی آن می باشد.


پاول دوروف درباره خرابی تلگرام در توئیتی اعلام کرده که داغ شدن بیش از حد سرورهایی از تلگرام باعث اختلال در عملکرد آن برای برخی از مناطق دنیا خواهد شد که ایران هم از همین دسته کشورهاست


پاول دوروف درباره خرابی تلگرام در توئیتی اعلام کرده که داغ شدن بیش از حد سرورهایی از تلگرام باعث اختلال در عملکرد آن برای برخی از مناطق دنیا خواهد شد که ایران هم از همین دسته کشورهاست. پاول همچنین گفته که به زودی این مشکل حل خواهد شد.

در یکی دو روز گذشته نیز، مسئولین فضای مجازی کشور، اجاره دادن سرور به تلگرام را ممنوع اعلام کردند و قرارداد سال 95 را لغو کرده و تلگرام دیگر حق استفاده از سرورهای داخلی را ندارد. نتیجه این کار باعث کند شدن بسیار زیاد تلگرام می شود چراکه تمام اطلاعات بایستی از سرورهای فرای مرزهای کشور بیایند.

نکته قابل توجه این که این گرم شدن بیش از حد سرور و در نتیجه خرابی تلگرام به نظر نمی رسد امری تصادفی بوده باشد! گرم شدن بیش از حد سرور بر اثر استفاده بیش از اندازه از یک سرور ایجاد می شود. گزارشاتی اعلام کرده اند که داغ شدن سرور مربوط به تلگرام در اثر یک حمله عظیم DDOS بوده! به زبان ساده تقاضای زیاد و بار ترافیکی بالا روی سرور ایجاد شده است. این مهم ممکن هست تصادفی باشد، ممکن است بخاطر بستن سرورهای داخلی ایران و در نتیجه انتقال تمام ترافیک روی سرور مربوطه باشد و حتی ممکن است بر اثر حملات از پیش تعیین شده توسط کشورهایی باشد که با تلگرام مخالف هستند!


مرتبط: نبرد میان تلگرام و روسیه، به نوعی جنگی داخلی


اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به خرابی تلگرام و یا بهتر بگوییم خرابی های مکرر آن، کند شدن بسیار زیاد آن و احتمال قریب به یقین مسدود شدن آن، چرا هنوز در میان مردم از چنین محبوبیتی برخوردار است و چرا تمام این شرایط را به پیام رسان های داخلی ترجیح می دهند؟

در تقریبا یک روزی که تلگرام نداشتین، چه حسی داشتین؟ از اتفاقات و احساسات خود برایمان بگویید

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی