سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آموزش نصب برنامه در اندروید 8 از منابعی به غیر از گوگل پلی

همانطور که تا به حال حتما شنیده اید امسال اندروید 8 یا اوریو معرفی شده و گوشی هایی قرار است که این به روز رسانی را دریافت کنند. ما کمی در مورد نصب برنامه در اندروید 8 در پست اول گفته ایم. در این به روز رسانی نصب برنامه از منابعی به غیر گوگل پلی یا همان پلی استور کمی متفاوت هست. به نوعی برای امنیت بیشتر گوگل نمی خواهد اجازه دهد تا از سایر منابع دانلود کنید!

این موضوع از طرفی با توجه به ویروسی شدن گوشی های اندرویدی خیلی خوب است اما از طرف دیگر با توجه به تحریم های گاه و بی گاه گوگل علیه ایران و کاربران ایرانی، می تواند مسئله ساز شود. در گذشته (اندرویدهای قبلی) با فعال کردن گزینه ای از طریق تننظیمات، امنیت و گزینه منابع ناشناخته، می توانستیم از هر جایی دانلود داشته باشیم. اما حالا چکار کنیم؟

 

مرتبط: معرفی اندروید 8 (اوریو)

 

در برخی جاها گفته اند که نصب برنامه در اندروید 8 برای کاربران ایرانی تبدیل به رویا خواهد شد! اما در دیجی دُکی می گوییم که این هم راه و روش خودش را دارد و اصلا نیازی به نگرانی نیست. در ادامه به شما در مورد نحوه نصب برنامه در اندروید 8 از منابع متفرقه آموزش کاملی خواهیم داد.

اگر دوست دارید که فقط از گوگل پلی دانلود داشته باشید، برای نرم افزارهایی که برای ایران فیلتر هستند مجبور هستید از ف-ی-ل-ت-ر شکن استفاده کنید. یکبار یکی نصب کنید و برای همیشه از آن استفاده نمایید. اما اگر از قبل نداشته باشید، برای بار ممکن است مجبور شوید آن را از منبعی به غیر از گوگل پلی دانلود کنید.

اجازه نصب برنامه در اندروید 8 کمی امنیتی تر از گذشته شده. قبلا به صورت کلی اجازه صادر می شد، اما حالا باید به صورت جزئی این اجازه را بدهید. منظور از جزئی، راه ها و اپ های گوناگون جهت نصب برنامه ها هستند. مثل مرورگر شما یا حتی فایل منجر یا اپ هایی همچون مایکت و بازار. برای اجازه دادن برای نصب برنامه به تنظیمات (Settings) بروید و در آنجا گزینه اپ ها و اعلان ها (Apps and Notifications) را انتخاب نمایید. در انتهای این صفحه روی دسترسی مخصوص (Special Access) بزنید. در انتهای صفحه جدید نیز گزینه نصب سایر اپ ها (Install Other Apps) را انتخاب کنید.

نصب برنامه در اندروید 8 دیجی دکی

در صحفه جدید لیستی از تمام اپ های موجود در گوشی خود را می بینید. حالا کافیست به آنها که می خواهید از طریقشان اپ نصب کنید، اجازه این کار را بدهید! روی اپ مورد نظر رفته و فعالش می کنید

نصب برنامه در اندروید 8 دیجی دکی

بعد از این فعالسازی به اپ مربوطه رفته و اپ مورد نظرتان را دانلود و نصب می کنید.

اگر به اپ چنین دسترسی و اجازه ای نداده باشید، یک پیغام خطا ظاهر خواهد شد و شما را به درست کردنش در تنظیمات راهنمایی می کند.

نصب برنامه در اندروید 8 دیجی دکی

برای فهمیدن اینکه آیا گوشی سامسونگ، ال جی یا هواوی شما به روز رسانی اندروید 8 را دریافت خواهد کرد به کانال دیجی دُکی بروید. البته زمان ارائه آنها معلوم نیست و معمولا بین 2 تا 5 ماه بعد از معرفی ارائه می شوند.

شما بیشتر از چه طریقی اپ های مورد نیازتان را دانلود و نصب می کنید؟

منبع:  تعمیر ال جی در محل دیجی دکی

پشتیبان گیر گوگل ، پشتیبان گیری که پشت شما را خالی خواهد کرد!

پشتیبان گیر گوگل برای گوشی های هوشمند اندرویدی به صورت خودکار بعد از دو ماه استفاده نکردن گوشی فایل های پشتیبان گرفته شده را بدون اطلاع شما پاک خواهد کرد! این تجربه تلخی است که یکی از کاربران اندرویدی به نام تنگل بروک بدست آورده است.

تنگلبروک بعد از چند ماه استفاده از یک گوشی آیفون خواست که به گوشی اندرویدی نکسوس 6پی خود برگردد که متوجه می شود، پشتیبان گیر گوگل چیزی را برایش حفظ نکرده است. در این مدت هم هیچ گونه پیغامی یا ایمیلی مبنی بر پاک شدن این فایل ها دریافت نکرده بوده است. حتی بعد از درخواست او، گوگل گفته که هیچ راهی هم برای بازیابی فایل های پشتیبانی وجود ندارد!

پشتیبان گیر گوگل دیجی دکی

گوگل در قوانین خود این نکته را آورده که اگر از فایل های پشتیبان بیش از دو هفته استفاده نشود، این فایل ها به حالت انقضا می روند و بعد از مدتی پاک خواهند شد. اما هرگز درمورد مدت زمان منقضی ماندن فایل ها چیزی نگفته. استفاده از گوشی ای که پشتیبان گیر گوگل در آن از فایل ها پشتیبان گرفته و یا انتقال فایل ها به گوشی های اندرویدی دیگر این بازه زمانی را ریست و ازنو می کند. در مورد تنگلبروک این مدت زمان به جای دو هفته، دو ماه بوده اما این مدت زمان اصلا از پیش معلوم نیست، بنابراین مراقب فایل های پشتیبانی خود باشید.

 

مرتبط: پشتیبان گیر حرفه ای

 

یک راه دیگر برای حفظ فایل های مهمتان استفاده از نرم افزارهای پشتیبان گیر حرفه ای می باشد. تیم دیجی دکی نیز یک نرم افزار رایگان پشتیبان گیر حرفه ای را در پست های قبلی معرفی کرده، آن را دانلود کنید و از هر آنچه می خواهید، بدون منت پشتیبان گیر گوگل ، پشتیبان تهیه کنید.

منبع:  تعمیر گوشی ال جی در محل دیجی دکی

دیشب در کنفرانس اپل 2017 چه گذشت؟

بله، بلاخره انتظارها به پایان رسید و شرکت اپل دیشب، 12 سپتامبر 2017، در دهمین سال از تولید اولین گوشی خود، در سالن تازه تاسیس خود به نام استیو جابز، در کنفرانس اپل 2017 از آخرین دستاوردها و پرچمداران خود رونمایی کرد و پاسخ سوالات دنیایی از مخاطبان را که چشم انتظار این مراسم بودند، داد. اما دیشب از کدام محصولات رونمایی شد زمان و قیمت ارائه آنها به چه صورت است.

شاید اولین و مهم ترین محصولات معرفی شده در کنفرانس اپل 2017 پرچمداران آیفون در سال 2017 هستند. آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X. بله امسال سه پرچمدار معرفی شد.

کنفرانس اپل 2017 دیجی دکی

قیمت گوشی های آیفون 8 و 8پلاس از 699دلار و آیفون X از 999دلار اعلام شد. تاریخ ثبت سفارش برای این پرچمداران به ترتیب 15 سپتامبر و 27 اکتبر و زمان آمدن به بازار به ترتیب 22ام سپتامبر و 3ام نوامبر اعلام شد.

آیفون های 8 با جنس شیشه ای، خاصیت ضد آبی، شارژ بی سیم، صفحه رتینای 4.7 و 5.5 اینچی، دوربین 12مگاپیکسلی و دوگانه (در نوع 8پلاس)، با چیپ قدرتمند A11 و سیستم عامل iOS 11 معرفی شدند. آیفون ایکس نیز با صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED که کل صفحه جلویی موبایل را پر می کند و اولین گوشی آیفون با صفحه نمایش OLED محسوب می شود، دوربین قوی و سنسور تشخیص چهره، از جنس شیشه و ضد آب، ایموجی های سه بعدی با توجه به حالت چهره شما، دوربین دوگانه 12مگاپیکسلی، با چیپ قدرتمند A11، سیستم عامل iOS 11، شارژ بی سیم و چیزهای جالب دیگر معرفی شد.

 

مرتبط: معرفی iOS 11

 

نکته مهم و حائز اهمیت برای سایر آیفون بازان، iOS11 است که از 19 سپتامبر، یک هفته دیگر در اختیارشان قرار خواهد گرفت!

کنفرانس اپل 2017 دیجی دکی

در کنفرانس اپل 2017 علاوه بر گوشی محصولات جدید دیگری نیز معرفی شدند. تلویزیون 4K، اپل واچ سری 3 و watchOS 4 سایر محصولات معرفی شده دیشب هستند

کنفرانس اپل 2017 دیجی دکی

در رابطه با اپل واچ سری 3 به بیان نکاتی کوچک بسنده می کنیم. این ساعت هوشمند از 15سپتامبر پیش فروش شده و از 22ام روانه بازار خواهد شد. مهمترین ویژگی این ساعت هوشمند امکان برقراری تماس هست حتی وقتی که از گوشی خود دور شده باشید! ویژگی و قابلیتهای زیاد دیگری هم دارد که در پست های دیگری به بیان آنها می پردازیم.

شما درباره محصولات جدید اپل و آیفون های جدید چه فکر می کنید؟ آیا با این قیمت ها از این نوع می خرید؟

 

 

منبع: 
تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی

آموزش نحوه مسدود کردن پیامک در IOS

در این روزها تقریبا هر کسی یک گوشی موبایل دارد. یکی از نتایج این موضوع، در دسترس بودن افراد هست. ارتباطات تلفنی یک شیوه برای مکالمه و احوالپرسی است و روش دیگر ارسال و دریافت پیامک هست. اما گاهی دوست ندارید از شخص یا شماره ای خاص پیامک دریافت کنید. در ادامه نحوه مسدود کردن پیامک در iOS را آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: آموزش حذف تکی یا گروهی مخاطبین در آیفون

 

برای مسدود کردن پیامک در iOS از شماره یا مخاطب خاصی کافی است روی پیامکی از آن مخاطب یا شماره بروید. داخل پیامک روی علامت i داخل دایره، در بالا سمت راست صفحه بروید. در صفحه جدید مجددا روی فلشی که مقابل شماره هست بزنید. در انتهای صفحه جدید گزینه Block this caller را انتخاب کنید تا دیگر از این شماره یا مخاطب پیامک یا تماسی دریافت نکنید.

روش دیگر اقدام کردن از طریق تنظیمات است. در بخش تنظیمات وارد بخش پیغام ها شوید و در آنجا وارد قسمت Blocked شوید. گزینه اضافه کردن را انتخاب کنید. از این قسمت می توانید هر شماره ای را که می خواهید انتخاب کنید. بدین ترتیب نیز علاوه بر مسدود کردن پیامک، تماس های معمولی و در قالب آی مسج و فیس تایم را نیز مسدود کرده اید.

مسدود کردن پیامک در iOS دیجی دکی

برای مسدود کردن پیامک در iOS برای شماره های نامعلوم یا خصوصی روش کار کمی متفاوت هست. در بخش پیغام ها در تنظیمات این بار به قسمت Filter Unknown Sender توجه کنید و آن را فعال کنید. این کار باعث می شود تا از این پس پیامک های دریافتی شما به دو دسته شماره های آشنا و شماره های ناآشنا تقسیم بندی می شوند که دیگر شما برای شماره های ناآشنا اعلانیه دریافت نخواهید کرد، اما به هرحال در صندوق پیامکی شما وارد می شوند.

برای گزارش کردن پیغام های آی مسج کافی است که هنگامی که یکی از این گونه پیغام ها را دریافت می کنید، گزینه Report Junk را انتخاب کنید تا مشخصات این فرستنده برای شرکت اپل فرستاده شود و بعد از اندکی تحقیق، شرکت اپل مانع از ارسال آی مسج از این کاربر به شما خواهد شد.

روش دیگر نیز این است که شما یک اسکرین شات از پیغام، تاریخ ارسال یا دریافت پیغام، شماره و مشخصات فرد ارسال کننده را مستقیما به خود اپل و به ایمیل imessage.spam@apple.com ارسال نمایید.

شرکت اپل برای پیامک و پیامک تصویری چنین کاری را نخواهد کرد و شما می توانید برای این کار به اپراتور خود گزارش دهید. هر اپراتوری روش هایی برای مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی دارد که بهتر است از خود اپراتور جویای آنها شوید

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی

بازی نهنگ آبی یا نهنگ سفید ، وحشتناکتر از آنچه فکرش را بکنید

اخیرا در فضای مجازی اخباراتی مبنی بر خودکشی افراد در اثر بازی نهنگ آبی یا نهنگ سفید منتشر شده است. اما آیا واقعا کسی خود را به خاطر یک بازی می کشد؟ متاسفانه بله، خودکشی درواقع مرحله آخر این بازی بوده بعد از 50 روز بازی و انجام کارهای در حد خودکشی!

 

خواندنی: اهمیت اپل آیدی و شخصی بودنش

 

در سال 2013 برای اولین بار بازی یا چالش نهنگ آبی توسط گروه وی کی (V Kontakte) (گروه مرگ) در روسیه در فضای مجازی تبلیغ و معرفی شد. اولین قربانی این بازی هم در سال 2015 بود.

نهنگ آبی دیجی دکی

اما این بازی نهنگ آبی چیست؟ در این بازی از کاربر خواسته می شود که در 50 روز تمام کارهای خواسته شده از او را انجام دهد و عکس کارش را برای بازی بفرستد. در ابتدای بازی به کاربر گفته می شود که آیا واقعا حاضر است بازی را شروع کند و به او گفته می شود که اگر شروع کند دیگر نمی تواند بازی را کنار بگذارد!

وقتی بازی شروع می شود اولین کاری که بازی نهنگ آبی از کاربر می خواهد این است که لوکیشن خود را روشن و دسترسی آن را به بازی بدهد. به این ترتیب مدیران بازی از مکان لحظه ای فرد آگاهی دارند و به این واسطه اطلاعاتی به دست می آورند و به وسیله آنها او را همه جوره تهدید می کنند تا بازی را ادامه دهد.

نهنگ آبی دیجی دکی

این بازی یا حماقت محض از کاربر کارهایی را می خواهد. بیدارشدن سر ساعت 4:20 یکی از بهترین و راحت ترین کارهاست اما کارهای دیگری از قبیل دوختن لبها، حکاکی بر روی بدن، نوشتن با چاقو روی ساعد، کشیدن عکس یک نهنگ روی بدن، رفتن به بلندی ها و پلها و گرفتن سلفی و … از جمله کارهایی است که هر کدام را باید در یک روز انجام دهد.

تمام این کارهای خطرناک را که کاربر انجام دهد به روز 50ام می رسد. در این روز است که از کاربر خواسته می شود تا به یک بلندی برود و خود را از آنجا به پایین پرتاب کند!!! این نکته را هم در ذهن داشته باشید که کاربر دائما درحال تهدید شدن است و فکر می کند که نمی تواند بازی را ترک کند.

نهنگ آبی دیجی دکی

شاید فکر کنید که عجب بازی مسخره ای! چه کسی حاضر است دست به خودکشی بزند. اما بخوانید از آمار بسیار ناراحت کننده این بازی! از نوامبل 2015 تا آوریل 2016، 130 مورد خودکشی در سن های بین 10 تا 16 سال در روسیه گزارش شده است. یکی از این قربانیان دختری به نام یولیا کونستانینوا است که با 15 سال سن خود را از بالای ساختمانی 14 طبقه ای به پایین انداخت.

نیروهای امنیتی روسیه تا بحال افرادی را که مظنون به کار و همکاری در گروه نهنگ آبی بوده اند را دستگیر کرده اما متاسفانه این بازی و چالش همچنان ادامه دارد.

نام نهنگ آبی از آن جهت انتخاب شده است چراکه نهنگ های آبی گونه ای از جانواران هستند که در طبیعت به طور ناگهانی و دسته جمعی و بدون دلیل خودکشی می کنند.

گروه دیجی دکی از کلیه عزیزان درخواست دارد تا مراقب فرزندان و نوجوانان خود باشند تا خدای ناکرده گرفتار این بازی پلید نشوند.

 

نیاز به اطلاعات و کمک بیشتری دارید؟ دیجی دُکی همیشه پاسخگوی شماست. از اینجا درخواست خود را رایگان ثبت کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

 

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی