سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

با موبایل در حال شارژ صحبت نکنید! آیا واقعا خطرناک است؟

حتما بارها و بارها از طرق گوناگون شنیده و خوانده اید که نباید با موبایل در حال شارژ صحبت کنیم و دلیل کوتاه بودن سیم شارژرها هم همین مسئله هست. آیا از خود پرسیده اید که چرا؟ مگر چه خطری وجود دارد؟ اگر خطرناک بود پس چرا در دفترچه موبایل من چیزی نگفته؟ در ادامه حقیقت را برایتان شرح خواهیم داد.

 

مرتبط: دلیل آتش گرفتن گوشی

 

در سال 2004 گزارش شد که مردی که با موبایل در حال شارژ خود صحبت می کرد و بر اثر برق گرفتگی فوت کرد. در سال 2013 نیز گزارش دیگری مبنی بر سوختگی شدید زنی هندی به دلیل صحبت با آیفون 4 خود که در حال شارژ بود اعلام شد. این دست گزارشات باعث شد تا این فکر در سر اذهان شکل بگیرد که صحبت کردن با موبایل در حال شارژ می تواند خطر آفرین باشد و برای همین است که شرکت ها کابل های شارژرشان را کوتاه می سازند.

موبایل در حال شارژ دیجی دکی

اما حقیقت چیز دیگری است. درمورد شخصی که دچار برق گرفتگی شده بود مطالعات زیادی انجام گرفت و نتایج به دست آمده به اندازه کافی محکم بودند که گزارش شد که یا گوشی معیوب بوده و یا شارژر آن. چرا که اولا به غیر از این مورد هیچ مورد دیگری از برق گرفتگی در اثر مکالمه با موبایل در حال شارژ گزارش نشده ثانیا در شرایط عادی جریان و ولتاژی که در سیم شارژر جریان دارند اصلا در حدی نیستند که بتوانند فرد را دچار برق گرفتگی کنند و ثالثا نه شرکت های موبایل ساز و نه شارژر ساز هیچیک اخطاری مبنی بر برق گرفتگی نمی دهند.

 

مرتبط: نحوه استفاده صحیح از باطری موبایل برای افزایش طول عمر آن

 

اما درمورد آتش گرفتن خانمی که با موبایل در حال شارژ خود مشغول صحبت بود. هنوز مطالعات در این زمینه هم ادامه دارد. اما همانطور که قبلا هم گفته ایم شارژ کردن گوشی باعث داغ شدن آن می شود. این گرما زمانی که از کابل و شارژر غیر استاندارد استفاده شود بیشتر هم خواهد بود. مکالمه و استفاده از گوشی نیز به گرمای آن می افزاید. گرم شدن بیش از حد گوشی می تواند باعث آتش گرفتن باطری شود. بنابراین اگر گوشی شما دمایش خیلی بالا رفته باید مراقب باشید که خطر آتش سوزی هم هست. این حالت ممکن است حتی در مواقع غیر مکالمه هم پیش بیاید.

و اما نکته مهم در رابطه با کوتاهی سیم های شارژر. هرچه این سیم ها کوتاه تر باشند به معنای مصرف کمتر مواد هست و مصرف کمتر مواد یعنی صرفه جویی در هزینه. گاهی حتی 2سانتیمتر کوتاهتر وقتی در تعداد بالا ضرب شود چندین هزار کیلومتر سیم خواهد شد!

 

مرتبط: تشخیص کابل و شارژر اصلی از تقلبی در آیفون

 

بنابراین رابطه مستقیمی بین مکالمه با موبایل در حال شارژ و برق گرفتگی یا آتش سوزی وجود ندارد. اما زیاد شدن بیش از حد دمای گوشی در هر شرایطی می تواند خطر آفرین باشد. ضمنا توجه به نکات زیر می تواند مفید باشد:

  • هرگز از باطری و شارژر غیر استاندارد و نامرغوب استفاده نکنید.
  • مراقب باشید باطری آسیب فیزیکی نیبیند و درصورتیکه آسیب فیزیکی دیده حتما تعویضش نمایید.
  • مواظب باشید تا گوشی شما بر اثر ضربه دیدن، خیس شدن و یا بالا رفتن بیش از حد دمایش آسیب نبیند.
  • برای استفاده مناسب و بهتر حتما دستورالعملهای سازنده را با دقت مطالعه کنید.

 

نیاز به اطلاعات و کمک بیشتری دارید؟ دیجی دُکی همیشه پاسخگوی شماست.  از اینجا درخواست خود را رایگان ثبت کنید  تا ما با شما تماس بگیریم.




منبع:تعویض باطری آیفون در محل دیجی دکی


تلگرام 4.3 و 1.1.21 رایانه، به روز رسانی جدید تلگرام

در روز سوم سپتامبر تلگرام به روز رسانی جدیدی را ارئه نمود و درگوشی های تلگرام 4.3 و در رایانه ها تلگرام 1.1.21 را عرضه کرده است. احتمالا اگر شما این به روز رسانی را انجام داده باشید، متوجه تغییراتی شده اید که در ادامه این تغییرات را کاملا برایتان شرح خواهیم داد.

 

مرتبط: مخاطب قرار دادن یک شخص در یک گروه

 

در تلگرام 4.3 تعداد اعضای یک گروه از حداکثر 200نفر در سال 2015 (آغاز کار تلگرام) به ده هزار نفر رسیده است. همانطور که قبلا هم آموزش داده ایم می توان شخصی را در گروه مخاطب مستقیم قرار داد تا برایش یک پیغام مستقیم در گروه برود. اما اگر ما مورد خطاب قرار گرفته باشیم و در همان ابتدا که اعلان می آید چک نکرده باشیم، بعدا خیلی مشکل خواهد بود که آن پیغام را بیابیم. در به روز رسانی جدید این مشکل هم برطرف شده است. در تلگرام 4.3 هنگامی که شخصی شما را در گروهی مورد خطاب قرار می دهد، جلوی آن گروه یک علامت @ نمایان می شود. این مورد خطاب قرار گرفتن هم میتواند از طریق خطاب مستقیم باشد و هم از طریق ریپلای کردن به یکی از پیغام های شما.

Telegram 4.3-1-DigiDoki

هنگامی که وارد گروه شوید یک گزینه @ کنار چت ها برایتان ایجاد شده که با زدن روی آن می توانید به خطاب هایی که به شما شده است بروید.

یکی دیگر از امکانات جدید در تلگرام 4.3 گزینش استیکرهاست. به این معنی که استیکرهایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می دهید را به عنوان استیکر محبوب انتخاب می کنید و دفعات بعدی در پنل استیکرها یکی ردیف تحت عنوان استیکرهای محبوب خواهید داشت که از طریق آن به راحتی به آن استیکرها دسترسی خواهید داشت.

تلگرام 4.3 دیجی دکی

در گروه هایی که بیش از 100 نفر عضو دارند، می توانند یک پک از استیکرها را به عنوان استیکر گروه انتخاب کنند و بدون آنکه نیازی باشد که همه اعضا آن را دانلود کنند می توانند از آن استفاده نمایند

دعوت کردن از دوستانی که در تلگرام نیستند شکل و شمایل جدید به خودش گرفته.

قبلا که می توانستید فیلمی را کوچک کنید و هم آن را تماشا کنید و هم سایر چتها را، حالا می توانید در بین ویدیوها هم سیر کنید و از این ویدیو به ویدیوی بعدی بروید.

در هنگام تماس صوتی تلگرام، کیفیت و قدرت سیگنال را می توانید مشاهده کنید.

در iOS هر عکسی را قبل از ارسال می توانید ادیت کنید.

در اندروید می توانید هنگام مشاهده عکس می توانید به محلی که آن عکس پست شده بوده بروید.

در اندروید، می توانید با طولانی تر نگه داشتن یک پیغام، آن را به بیش از یک نفر فوروارد کنید.

در اندروید، اگر تعداد زیادی پیغام نخوانده داشته باشید، در تلگرام 4.3 سرعت بارگذاری آنها بسیار بیشتر شده است.

به روز رسانی 1.1.21 در رایانه های شخصی هم همین ویژگی ها (آنهایی که امکان ارائه در رایانه را دارند) را پیدا کرده است.

منبع: تعمیر گوشی سونی در محل ، دیجی دکی

شگرد جدید هکرها، هک کردن با صفحه نمایش تعویضی

تعویض صفحه نمایش گوشی در جاهای نامطمئن می تواند عواقب خاصی در پی داشته باشد. طی تحقیقاتی که در دانشگاه نگو انجام گرفته است، هکرها می توانند با اضافه کردن یک چیپ، مبادرت به هک کردن با صفحه نمایش تعویضی نمایند!

 

مرتبط: ورود هکرها از طریق وای فای رایگان

 

صفحه نمایش تعویض شده از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با حالت معمولی ندارد، تنها یک چیپ اضافی دارد که خیلی کارها برای هکر انجام می دهد. هک کردن با صفحه نمایش یعنی اینکه هر چه در صفحه نمایش شما دیده شود، در اختیار هکر هم خواهد بود! او می تواند به تمامی رمزهای شما که وارد می کنید دسترسی داشته باشد.

هک کردن با صفحه نمایش دیجی دکی

محققان دانشگاه رو دو مدل از گوشی های ال جی و هوواوی این مطالعات و تست ها را انجام داده اند و نتایج ترسناکی به دست آورده اند. هک کردن با صفحه نمایش علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی که در صفحه نمایش نشان داده می شود، می تواند دست هکرها را به سایر بخش های گوشی نیز باز کند. البته باید کار بلد باشند. علاوه بر سرقت اطلاعات، گوشی به سایت های گوناگونی هدایت می شود که برایش مضر است.

 

مرتبط: جلوگیری از هک شدن وای فای

 

در این تحقیقات گفته شده که گوشی های آیفون هم در معرض خطر هستند، اما شرکت اپل نظر دیگری دارد. ضمن آنکه در نتایج تحقیقات این پدیده روی گوشی آیفون نشان داده نشده است.

در آخر این اطمینان را به شما می دهیم که در دیجی دُکی هیچ هکری فعالیت نمی کند و قطعات استفاده شده همگی از نوع درجه یک و عالی بوده و امنیت اطلاعات فرد در اولویت اول کاری افراد می باشد.

 

نیاز به اطلاعات و کمک بیشتری دارید؟ دیجی دُکی همیشه پاسخگوی شماست. از اینجا درخواست خود را رایگان ثبت کنید تا ما با شما تماس بگیریم.




منبع: تعمیر موبایل سونی در محل ، دیجی دکی


آموزش مشاهده تاریخچه اعلان ها در گوشی های اندروید

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که اعلانی از اپی برایتان ظاهر شده و بلافاصله و بدون تامل آن را پاک کرده اید؟ و وقتی می خواهید متوجه شوید که آن اعلان برای کدام اپ بوده نمی توانید چیزی پیدا کنید. در این پست شیوه ای را به شما آموزش خواهیم داد که به واسطه آن می توانید تاریخچه اعلان ها را در گوشی اندرویدی خود ببینید.

 

مرتبط: گوشی هوشمند اندرویدی خود را باهوش تر کنید

 

برای دیدن تاریخچه اعلان یک راه مستقیم وجود ندارد و باید قبلش کارهایی انجام دهید. در ابتدا گوشی خود را از حالت قفل خارج کنید. هر جایی از صفحه را که می خواهید برای مدتی لمس کرده و نگاه دارید تا گزینه های تنظیمات، ویجت ها و تصویر پس زمینه ظاهر شوند. حال شما باید گزینه ویجت ها (widgets) را انتخاب کنید.

تاریخچه اعلان

داخل لیستی که برایتان ظاهر می شود بروید و در تقریبا انتهای لیست در بخش تنظیمات میانبر تنظیمات 1*1 (Settings shortcuts) را انتخاب کنید. وقتی این گزینه را پیدا کردید، روی آن انگشتتان را نگه دارید و هر جای صفحه که می خواهید بگذاریدش.

 

مرتبط: پاک کردن اطلاعات اضافی روی گوشی های اندرویدی

 

بعد از این اقدامات گوشی شما لیستی از تنظیماتی را که می توانید به این میانبر اختصاص دهید نشانتان می دهد. در این لیست گزینه Notification log را پیدا و انتخاب کنید. ویجتی که شما روی صفحه گذاشته اید با توجه به انتخابتان تغییر شکل خواهد داد.

تاریخچه اعلان

حال برای آنکه تاریخچه اعلان های گوشی خود را ببینید کافی است روی ویجتی که درست کرده اید بزنید تا به بخش تاریخچه اعلان ها راه یابید. در این فضا شما تاریخچه ی مختصری می بینید اما همچون اعلان اولیه نمی توانید اطلاعاتی از اعلان مربوطه ببینید. این اعلان ها بر اساس ساعت مرتب شده اند و با زدن رویشان کمی از اطلاعات آن را خواهید دید.

آیا این پست و دستورالعمل توضیح داده شده در آن برایتان سودمند است؟

 


دیپ فیک چیست؟ واقعی تر از آن است که فکر کنید تقلبی صورت گرفته با

شنیدن کی بُوَد مانند دیدن؟! در گذشته تصاویر فتوشاپی تا حدودی می توانست آبروی یک شخص را ببرد و حالا نوبت به فیلم های به اصطلاح فتوشاپی رسیده است! دیپ فیک به نوعی جدیدترین تکنولوژی در جهت ایجاد فیلم ها و تصاویر تقلبی است که تشخیص تقلبی بودن آنها در ابتدا می تواند بسیار سخت باشد!

دیپ فیک چیست؟

هر ویدیو یا صوتی که تقلبی بوده و با اصل ماجرا تفاوت چندانی نداشته باشد دیپ فیک (deepfake) نام دارد و معنای لغوی آن تقلبی عمیق است! تقریبا دو سال پیش در سال 2017 نرم افزارهایی ارائه شدند که این امکان را به کاربران می داد تا صورت ها را در فیلم جابجا کنند و یا عکسی را به عنوان صورت روی یک بدن قرار دهند. در آن سال ها این کار بسیار واضح بود و کمتر کسی ممکن بود که فریب آن را بخورد.

Deepfake DigiDoki

اما حالا هوش مصنوعی و پردازش تصویر قدم را فراتر گذاشته و شما می توانید با استفاده عکس فرد یا حتی یک فیلم از او، کلا صحبت هایش را تغییر دهید و یا او را در وضعیتی قرار دهید که اصلا تا به حال نبوده است. تغییر دادن سخنرانی افراد مشهور و سیاسی و یا حتی دادن بیانیه یا حمایت تبلیغاتی این افراد فیلم هایی است که از افرادی همچون اوباما، ترامپ، کیم کاردیشان، زاکربرگ و … منتشر شده و در ابتدا در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سر و صدای زیادی بلند کرد.

Deepfake DigiDoki

بعد از مقاصد سیاسی و تبلیغاتی، مورد بسیار بد بعدی، مسائل هویتی و آبرویی افراد هست. متاسفانه فیلم هایی که برای افراد مشهور ساخته می شوند و صورت آنها روی بدن های برهنه قرار می گیرند و باعث آبروریزی زیادی برای صاحب صورت می شوند!

مطلب مرتبط: تغییر چهره با توجه به اسمایلی ها با فیس اپ

دیپ فیک چگونه ایجاد می شود؟

دیدن بسیار عمیق تر از خواندن و نوشتن در ذهن و جان انسان ها می نشیند. دیدن مسائل آنها را برایتان قابل درک تر و پذیرش آنها را بیشتر می سازد. تکنولوژی خوابیده پشت دیپ فیک نیز از همین موضوع بهره می برد!

دیپ فیک ، دیجی دُکی

دو سیستم Machine Learning وجود دارند. یکی شروع به تولید تصاویر تقلبی می کند و دیگری آن را پردازش می کند. سیستم دوم نقش تشخیص میزان نزدیکی تصویر تقلبی به تصویر اصل را دارد. زمانی که او نتواند تقلبی بودن را تشخیص دهد، زمانی است که یک ویدیوی دیپ فیک ایجاد شده است و احتمالا یک کاربر انسانی هم نتواند آن را به راحتی تشخیص دهد!

نحوه تشخیص دیپ فیک

اگر تصویر ایجاد شده به صورت غیرحرفه ای باشد، به راحتی می توانید تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

یک مرحله بالاتر نیاز به دقت در سایه ها و چشمان گوینده دارد. معمولا در دیپ فیک، کمی کارهای معمولی متفاوت می شوند. مثلا پلک زدن افراد که ممکن است بسیار طولانی شوند، اصلا رخ ندهد، خیلی سریع شود و یا یک نظرم عجیبی پیدا کند!

Deepfake DigiDoki

گرچه این موضوع شبیه به بازی به نظر می آید، اما این سیستم Machine Learning روز به روز  هوشمندتر می شود و اگر نتوان تصاویر تقلبی را از واقعی تمیز داد، پایان کار سیستم های خبری و اطلاع رسانی خواهد بود. دیگر به هیچی نمی توان اعتماد کرد و معلوم نیست چه بلایی سر پایگاه های خبری خواهد آمد.

دیپ فیک ، دیجی دُکی

چاره چیست؟

شاید نتوان جلوی این گونه مسائل و دیپ فیک را گرفت، اما می توانیم خودمان را اصلاح کنیم. هر فیلمی را باور و بازنشر نکنیم. به عقلمان بیشتر از چشمانمان اعتماد کنیم. درحال حاضر این سیستم در قالب نرم افزار و بعضا به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و ممکن است فیلمی از خود شما هم ساخته شود. پس نسازیم و به دیگران هم اطلاع رسانی کنیم تا با افزایش آگاهی دیگران مشکلی برای خودمان هم پیش نیاید.

مطلب مرتبط: ممنوع التصویرهای فضای مجازی

 منبع: DigiDoki، تعمیرات موبایل در محل