سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

امنیت خاص در IOS 11 ، با پنج بار فشردن دکمه هوم فعالش می کنید

    نظر

در حالیکه تقریبا یک ماه به رونمایی از پرچمداران آیفون و iOS 11 بیشتر باقی نمانده است، خبرها و اطلاعات زیادی از آنها روزانه منتشر می شود. هر روز از iOS 11 که توسط شرکت اپل برای گروه نویسندگان ارائه شده است، نیز اطلاعاتی به گوش می رسد. در آخرین خبررسانی، می توان از امنیت خاص در iOS 11 نام برد. (Emergency SOS)

 

مرتبط: معرفی iOS 11 در کنفرانس سال 2017 شرکت اپل

 

به واسطه این قابلیت امنیت خاص در iOS 11 می توان تنها با 5 بار فشردن دکمه هوم تماس اضطراری برقرار کرد و همچنین آیدی تاچ را از کار انداخت! این شرایط امنیتی با زدن رمز ورود گوشی (Passcode) غیرفعال شده و گوشی شما به حالت عادی باز خواهد گشت.

امنیت خاص در iOS 11

فرض کنید در شرایطی هستید که نمی توانید به صفحه گوشی خود نگاه کنید، کافی است 5 بار پشت سر هم دکمه هوم را فشار دهید تا تماس اضطراری برقرار شود و بتوانید طلب کمک کنید. یا آنکه شخصی بخواهد گوشی شما را از شما بگیرد و از شما بخواهد با اثر انگشتتان آن را باز کنید، کافی است 5 بار سریع دکمه هوم را فشار دهید تا علاوه بر از کار افتادن قفل گشایی با اثر انگشت، یک تماس اضطراری نیز برقرار کنید و در راستای حفظ جان خود و همچنین عدم دسترسی به اطلاعات گوشی تان اقدامی کرده باشید.

 

مرتبط: کدام اپها در iOS 11 از کار می افتند؟

 

شرکت اپل از به روز رسانی iOS 11 به عنوان یک حرکت بزرگ رو به جلو در گوشی های آیفون با تغییرات بنیادی یاد می کند. حال باید صبر کرد و دید که این به روز رسانی چگونه خواهد بود و آیا باز هم این شرکت می خواهد همچون این ایام هر دو ماه یکبار یک به روز رسانی جدید ارائه کند تا مشکلات قبلی را از بین ببرد و یا اینکه به دقت و عملکرد دقیقتر این مشکل را برطرف خواهد کرد؟

 

منبع: تعویض باطری آیفون در محل دیجی دکی


کاهش مصرف دیتا در گوشی های اندروید با چند کار ساده

    نظر

این روزها دسترسی به اینترنت خیلی ساده شده و به راحتی می توان هر جا که آنتن بود، به اینترنت خط وصل شد. با وجود بسته های مختلف اپراتورها هم هزینه دسترسی به این اینترنت تا حدودی خوب هست. اما اگر برای کاهش مصرف دیتا کاری نکنیم این بسته ها هم قبل از سرآمدن موعد زمانی شان از لحاظ حجمی تمام می شوند و باید هزینه های زیادی پرداخت. برای کاهش مصرف دیتا راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا هزینه های اینترنتی شما بهینه شوند.

 

مرتبط: جلوی دانلود بی رویه را بگیرید

 

کارهایی از قبیل کم کردن کیفیت، بستن اپهای سنگین اینترنتی، قرار دادن به روز رسانی ها بر روی حالت اتصال به وای فای از جمله کارهای اولیه برای کاهش مصرف دیتا هستند. اما در گوشی های هوشمند اندروید کارهای دیگری هم می توان انجام داد که در ادامه به سه مورد می پردازیم.

تنظیمات مرورگر کروم

معمولا اکثر ما از مرورگرهای خود گوشی استفاده می کنیم و کمتر زمانی یک مرورگر دیگر را نصب می کنیم. مخصوصا اگر آن مرورگر کامل بوده و تمام نیازهای ما را رفع نماید. در اندروید، کروم مرورگر اصلی است که خوشبختانه در آن به راحتی می توان مصرف دیتا را کاهش داد. برای این منظور کافی است در تنظیمات کروم رفته و وارد بخش Data Saver شوید. و آن را فعال کنید. متاسفانه این گزینه در حالت اولیه غیرفعال است.

کاهش مصرف دیتا

با انتخاب این گزینه می توانید تاثیرش را در مصرف بسته بعدی به خوبی مشاهده کنید. این کار علاوه بر کاهش مصرف دیتا ، سرعت بالا آمدن صفحات را نیز به صورت چشمگیری افزایش می دهد. شاید این کار باعث شود که موقعیت مکانی شما در برخی سایت ها خوب دیده نشود و یا بعضی عکس ها با کیفیت پایین نمایش داده شوند، اما تا 40درصد در مصرف دیتای شما صرفه جویی خواهد شد. البته این حالت برای صفحاتی که با  شروع می شوند و یا برای کروم در حالت مخفی یا incognito  کاربردی ندارد و بدون صرفه جویی در دیتا عمل می کند.

تنظیمات همسانسازی (sync)

در گوشی های اندروید بخشی از اطلاعات شما در جیمیلتان پشتیبان گیری می شود و به نوعی با جیمیلتان همسانسازی صورت می گیرد. اینها همگی از نت شما استفاده می کنند. می توانید آنها را خاموش کنید و هر از چند گاهی این کار را دستی انجام دهید.

کاهش مصرف دیتا

البته باید ببینید که کدام اطلاعات از اهمیت ویژه ای برایتان برخوردار هستند و احتمالا آنها را غیرفعال نکنید.

حذف اپ های غیرمفید

گاهی ما از روی کنجکاوی اپ هایی را نصب می کنیم و کمی از آنها استفاده کرده و بعد رهایشان می کنیم. غافل از اینکه این اپها دائما دارند در پس زمینه از اینترنت شما استفاده می کنند! خلاصه خوب است که برای کاهش مصرف دیتا اگر اپی را استفاده نمی کنید آن را حذف نمایید.

کاهش مصرف دیتا

اینها که گفتیم روشهای ما بودند. شما چه روشی را برای کاهش مصرف دیتا به کار می برید؟

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


اینستاگرام 10.12 با قابلیت ذخیره کردن ویدیوی لایو!

    نظر

اینستاگرام به تازگی یک به روز رسانی جدید را در اختیار کاربرانش قرار داده و نسخه اینستاگرام 10.12 را معرفی کرده. مهمترین خصوصیت این نسخه قابلیت ذخیره سازی فیلم زنده ای است که شما در صفحتون قرار می دهید.

Save-Live-Instagram-DigiDoki

ذخیره سازی فیلم زنده در اینستاگرام، دیجی دکی

وقتی که پخش کردن فیلمتان تمام می شود یک گزینه ذخیره کردن نیز در گوشه راست بالای صفحه ظاهر می شود که به کمک آن می توانید تنها فیلمی را که پخش کرده اید را ذخیره نمایید و تعداد لایک، بیننده و یا نظرات را از این طریق ذخیره نمی کنید.

مرتبط: اسلاید شو در اینستاگرام

شما چقدر از قابلیت Live Video یا فیلم زنده اینستاگرام استفاده می کنید؟ اصلا آیا می دانید که این قابلیت دقیقا چیست؟

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی


تلگرام چهار ساله شد! آماری از عملکرد چهارساله تلگرام در ایران

    نظر

بله تلگرام چهار ساله شد. درست چهار سال پیش یعنی 14 آگوست 2013 نسخه آیفون تلگرام منتشر شد و در ماه اکتبر همان سال نسخه اولیه و بتای اندروید منتشر شد. این اپ در حالی به روی کار آمد که تا قبل از آن وایبر اپ اول فضای مجازی-اجتماعی ایران به شمار می رفت و کمتر کسی گمان می کرد تلگرام بتواند در دل مردم و گوشی هایشان جا باز کند. اما در ادامه بخوانید از رکوردهای تلگرام چهار ساله در ایران.

 

مرتبط: آخرین به روز رسانی تلگرام، تلگرام 4.2

 

به تازگی مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور، اعلام کرد که رکورد انتشار یک میلیارد مطلب در کانال های عمومی تلگرام فارسی زبان شکسته شده! ایشان در ادامه به تعداد کانال های عمومی فارسی زبان تلگرام که از مرز 555هزار کانال می گذرد و رکورد یک میلیاردی مطالب منتشره از آنها اشاره کردند. این تعداد چیزی در حدود 1.1میلیارد مطلب می باشد

با توجه به آمار اعلامی از سوی تلگرام، تعداد کاربران ایرانی این اپ اجتماعی در حدود 40 ملیون است که با توجه به تعداد کانال های عمومی ایرانی و 720ملیون عضو آن ها می توان نتیجه گرفت که هر کاربر ایرانی به طور متوسط در 18 کانال عمومی عضو است. این 1.1میلیارد مطلبی که در تلگارم منتشر شده، 88درصدش به صورت تولید مطلب جدید بوده و تنها 12 درصد آن به صورت بازنشر (فوروارد) مطالب سایر کانال های دیگر بوده است!

Telegram in iran

حال کمی به عقب تر برگردیم و به آمار جهانی تلگرام هم نگاهی بیندازیم. در سال 2014 بود که فیس بوک اعلام کرد که از طریق اپ واتساپ نزدیک به 19 میلیارد دلار درآمد داشته است! این یعنی زمانی که تلگرام یک ساله شده بوده. اما در همین یک سال از انتشارش 4.95ملیون دانلود و نصب داشته است و آقای دوروف مدیر تلگرام اظهار کرد که یک اپ سوشیال (اجتماعی) و پیغام رسان نباید کسب درآمد کند! کمی بعدتر تلگرام گزارش 35ملیون کاربر جدید در ماه و 15ملیون فعالیت در روز را منتشر کرد. کمی بعدتر گزارش یک میلیارد پیغام در روز را منتشر کرد و تمام این دستاوردها تا سال 2015 به دست آمده است. زمانی که تلگرام تنها دو ساله بوده است.

 

مرتبط: سوالات تلگرامی را از خود تلگرام بپرسید

 

یکی دیگر از برتری های تلگرام بعد از رایگان بودن آن، سبک و ایمن بودن آن است. ارسال پیغام و حتی تماس صوتی در آن از حجم بسیار کمی استفاده می کند و این تلگرام را از لحاظ به صرفه بودن در رتبه اول قرار می دهد!

تلگرام چهار ساله

اما این تلگرام چهار ساله در زمان انتخابات در ایران هم خدمات بسیار زیادی را برای کاندیداها انجام داد. تبلیغات های فراوان و همچنین پوشش خبری های ثانیه ای. درست است که تلگرام ابزاری سودمند جهت انتشار خبر است اما گاها اخبار ضد و نقیض فراوانی هم از آن منتشر شده و بدتر از همه، آبروهای زیادی نیز در آن برده شده است! نکته منفی دیگری که می توان از آن برای تلگرام نام برد، دور کردن اعضای یک خانواده از یکدیگر است. اعضایی که ساعات در کنار هم بودن را با سیر در گروه های تلگرامی می گذرانند، فارغ از آنکه این لحظات هرگز بر نمیگردند.

 

به نظر شما از تلگرام چه استفاده های خوب و بدی می شود؟ کدام ویژگی هایش خیلی خوب و کدام خیلی بد است؟ اگر شما بجای مدیر تلگرام بودین چکار می کردین؟

 

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی


باز هم به روز رسانی دیگری از اپل و این بار ios 10.3.1

    نظر

هنور ده روزی از آخرین به روز رسانی اپل نگذشته که این شرکت مجددا یک به روز رسانی دیگر، ios 10.3.1 را ارائه کرده است!

مرتبط: اپل بعد از استیو جابز

این به روز رسانی درواقع همان به روز رسانی ios 10.3 می باشد که در آن تغییراتی از جمله قابلیت یافتن AirPodها (هندزفریهای بی سیم اپل) به وسیله Find iPhone و کاربردهای بیشتر برای سیری ایجاد شده است. تغییرات و بهبودهایی در زمینه های امنیتی نیز ایجاد شده که شرکت اپل به صورت ریز آنها را بیان نکرده!

ios 10.3.1 DigiDoki

ios 10.3.1 DigiDoki

تغییر دیگری که در به روز رسانی 10.3 حائز اهمیت است، تغییر فایلهای دستگاه به فرمت APFS اپل فایل سیستم هست که باعث زیادتر شدن سرعت گوشی میشود. برای آنکه از این ویژگی جدید نهایت بهره را ببرید، بهتر است از گوشی خود با آی تونز بکاپ بگیرید و بعد از نصب به روز رسانی، مجددا فایلها را ریستور کنید. البته گزارشها حاکی از آن است که نیازی به این کار نیست و همان به روز کردن گوشی کافی بوده و فایلها خود تغییر فرمت می دهند.

برای آنکه از تغییر فرمت فایلهایتان مطمئن شوید کافی است فضای خالی گوشیتان را قبل و بعد از به روز رسانی کنترل کنید، این فرمت جدید فایلی فضای کمتری را نیز اشغال می کند و به دارندگان گوشیهایی که با کمبود فضای خالی مواجه هستند توصیه می شود حتما این به روز رسانی را انجام دهند.

حال به روز رسانی 10.3.1 ارائه شده که باگهای موجود در به روز رسانی قبلی در آن حذف شده است.

دارندگان گوشیهای آیفون 5 به بعد، آیپد 4 به بعد، آیپاد 66 به بعد می توانند این به روز رسانی را در وسیله خود نصب نمایند

مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی در آیفون

حجم این به روز رسانی تقریبا 612 مگابایت است. اما همچون به روز رسانی قبلی، توصیه ما این است که دو سه روزی و یا حتی ده پانزده روزی صبر کنید و بعد وسیله خود را به روز کنید.

خوشحال میشیم اگر از تجربیات خود درباره به روز رسانی جدید به ما و بقیه هم بگین؟ (تغییرات محسوس و نامحسوسی که در گوشی شما اتفاق می افتند)

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی