سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

گوشی اندرویدی خود را بیابید، حتی اگر در حالت سایلنت باشد

در پستی در مورد Find iPhone و اینکه چگونه می توان به کمک آن وسیله اپلی خودتان را پیدا کنید توضیحاتی دادم. در این پست می خواهم نحوه چنین عملکردی را برای دارندگان گوشی اندرویدی بگویم.

مرتبط: یافتن گوشی آیفون با Find iPhone

همانند محصولات اپل که باید در آنها اپل آیدی وارد نمود، در محصولات اندروید نیز برای استفاده بهتر از محصول و گاها تنها راه استفاده از محصول، باید یک اکانت جیمیل وارد نمود. توصیه اکید داریم که لطفا از اپل آیدی و جیمیل خودتان استفاده کنید، ساخت هردو آسان بوده و استفاده از اپل آیدی و جیمیل دیگران عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

مرتبط: مراقبتهای مورد توجه در خصوص اپل آیدی

وقتی گوشی اندرویدی را با جیمیلتان ست کردید، در صورتی که آن را گم کردید می توانید به راحتی با روشی که برایتان توضیح خواهم داد آن را پیدا کنید. البته شرط لازم برای اینکار این است که اولا گوشی شما روشن باشد و ثانیا به اینترنت متصل باشد (به هر نوع اینترنتی)

برای یافتن گوشی سه راه موجود است که هر سه راه را به تفکیک برایتان شرح خواهم داد:

بوسیله ساعتهای اندرویدی

چنانچه شما یک ساعت اندرویدی متصل به گوشیتان داشته باشید (با بلوتوث)، با توجه به ورژن آن، آن را بیدار کنید تا بگوید “Hi, How can I help You?” سپس شما با گفتن “Find my phone” (فایند مای فون) به بخش مربوطه رفته و از آنجا می توانید گوشیتان را پیدا کنید.

بوسیله نرم افزار Android Device Manager

این اپ را در گوشی خود نصب کرده و جیمیلتان را در آن وارد نمایید. این گزینه همچون کار با سایت است و تفاوت چندانی ندارد

 Android Device Manager- DigiDoki

یافتن گوشی اندرویدی، دیجی دکی

از طریق اینترنت

برای آنکه گوشی خود را پیدا کنید کافیست به این سایت بروید google.com/android/devicemanager در  ابتدای این سایت می بایست جیمیلی را که در  گوشی خود وارد نمودید، مجددا وارد نمایید. پس از آنکه اطلاعات صحیحتان را وارد نمودید، حال وارد صفحه ای جدید با اختیاراتی خواهید شد.

 Android Device Manager- DigiDoki

یافتن گوشی اندرویدی، دیجی دکی

وقتی گوشی یا ادوات خود رو دیدید، هرکدام را که خواستید انتخاب کرده و عملیات مورد نظرتان را رویش اجرا می کنید. گزینه های موجود عبارتند از: زنگ زدن، رمز گذاری و پاک کردن. با گزینه زنگ زدن، گوشی شما به مدت پنج دقیقه با بلندترین صدایش زنگ می خورد تا آن را پیدا کنید (حتی اگر گوشیتان در حالت سایلنت باشد). با رمزگذاری می توانید رمز گوشیتان را عوض کنید تا در صورت دزدیده شدن، سارق نتواند به چیزی دسترسی داشته باشد. و هنگام نا امیدی از یافتن گوشیتان می توانید با گزینه آخر تمام اطلاعاتتان را از رویش پاک کنید!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان


نحوه تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن

    نظر

در یک پست در مورد نحوه نگهداری بهتر از کابلهای شارژ گوشی ها نکاتی را متذکر شدیم. اما ممکن است با تمام آن حرفها باز هم کابل شما آسیب ببیند. معمولا دارندگان گوشیهای اندرویدی برای خرید جایگزین مشکلی ندارند. مشکل و سختی اصلی مختص دارندگان گوشیها و محصولات اپلی است که معمولا جنسهای نا مرغوب تقلبی را با قیمتهای بالای نوع اصلی به کاربران می فروشند. البته این مسئله فقط در ایران مطرح نیست و در سایر کشورها به دلیل قیمت بالای این محصولات، بازار این گونه کلاه برداریهای رواج فراوانی دارد. تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن چالشی است که معمولا برای دارندگان این محصول چالشی بزرگ به شمار می آید.

مرتبط: راهکارهایی برای بهتر ماندن کابل شارژ گوشیمان

در ابتدا به مضرات استفاده از کابل و شارژر غیر استاندارد می پردازیم. جالب است بدانید که این موارد مربوط به تمامی استفاده کنندگان از وسایل دیجیتالی با باطری شارژی می شود:

  • خراب شدن باطری
  • کوتاه شدن طول عمر باطری
  • عملکرد بد تاچ
  • داغ شدن بیش از حد وسیله
  • خطر جانی (آتش سوزی ناشی از خرابی های باطری)

و اما در ابتدا به تفاوتهای شارژر اصلی و تقلبی بپردازیم:

برای تشخیص نیاز به یک چشم قوی یا کمک یک ذره بین هست. روی شارژرها نوشته هایی هستند که به راحتی قابل یافتن هستند. مقایسه این نوشته ها، بین محصولات اصلی و تقلبی مارا کمک خواهند کرد.

شارژر تقلبی و اصلی، دیجی دکی

شارژر تقلبی و اصلی، دیجی دکی

دو شارژر بالا، سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی می باشد. جملات و کلماتی که در مدل اصلی هست و ممکن است در مدل تقلبی نباشد و یا با غلط املایی باشند را برایتان می آورم

  • Designed by Apple in California
  • Foxlink
  • TM and  © 2010 Apple Inc

اما حالا در مورد کابلهای شارژر

آن سری از کابل که سر یو اس بی دار هست، باید صاف و صیقلی و دارای پینهای طلایی باشد. در عکس زیر دو نمونه که سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است را می بینید:

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

نکته بعدی نوشته روی کابل است. روی کابلهای اصلی جمله “Designed by Apple in California, Assembled in …” همراه با یک شماره سریال 12 تا 17 رقمی آورده شده است. این کابل ممکن است ساخت هریک از کشورهای چین، هند، برزیل و یا ویتنام نیز باشد. تفاوقت فونت و رنگ این نوشته متمایز کننده نوع اصلی از فرعی می باشد.

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

کابل شارژ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

نکته آخر در مورد سر دیگر کابل است، به اصطلاح سر لایتنینگ آن. تفاوت اصلی و تقلبی را در شکل و به صورت تصویری می بینید. سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است.

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، دیجی دکی

تا به حال چند مرتبه جنس تقلبی را به جای اصلی به شما فروخته اند؟

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


تماس صوتی در به روز رسانی جدید تلگرام، تلگرام 3.18

    نظر

پس از چند ماه تلاش برای تست و حفظ امنیت، تلگرام در به روز رسانی جدید خود امکان تماس صوتی را فراهم کرده است. این امکان در حال حاضر در اروپای غربی مهیا شده و قرار است به زودی در سراسر دنیا برای تمام کاربران امکان پذیر شود.

این امکان در چت با هر کس ایجاد شده و استفاده از آن آسان گزارش شده است.

مرتبط: هک شدن در تلگرام

از لحاظ امنیتی تلگرام مدعی است که این تماسها با کدبندی اند تو اند ، همچون چتهای مخفی (سکرت چت) می باشند و از این حیث قابل شنود در میان ارتباط نمی باشند. جهت حصول اطمینان از برقراری مناسب و ایمن ارتباط صوتی چهار ایموجی نمایش داده می شود که باید در هر دو طرف یکسان باشند، درصورتی که این چهار تصویر یکسان باشند، درواقع بدین معناست که کد بندی در دو سوی تماس به یک نحو بوده و تماس ایمن خواهد بود!

امنیت تماس در تلگرام، دیجی دکی

امنیت تماس در تلگرام، دیجی دکی

این ارتباط بسیار سریع خواهد بود. همواره سریعترین و نزدیکترین سرورها جهت ایجاد ارتباطی بهتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با توجه به مکالمه ای که انجام میگیرد و با توجه به پارامترهای شبکه ای (و بدون اطلاع از کلمات و عبارات رد و بدل شده) تلگرام یک بازخورد از تماس شما می گیرد و برای مکالمات بعدی این سرویس را بهبود می بخشد. این اتفاق حتی ممکن است در حالتی که تماس در حال انجام است نیز انجام شود.

تلگرام مدعی است که این امکانش از سایر رقبا بهتر بوده و می تواند با ضعیفترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد.

امکان این که چه کسانی بتوانند و چه کسانی نتوانند به شما تماس بگیرند هم از دیگر امکانات جانبی این عملکرد جدید تلگرام است.

تنظیمات تماس در تلگرام، دیجی دکی

تنظیمات تماس در تلگرام، دیجی دکی

تماس صوتی تلگرام قرار است از میزان داده های کمی استفاده کند تا در بدترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد، اما باز هم این امکان در آن مهیا است تا در تنظیمات مربوط به دیتا و حافظه، بتوانید با فعال کردن گزینه Use Less Data باز هم میزان مصرف داده ای را در تماس تلگرامی کاهش دهید.

مرتبط: وضعیت پوشش آنتن دهی اپراتورها

سهولت استفاده از تلگرام یکی از ویژگی های این نرم افزار هست که باعث همه گیر شدن آن شده، سعی شده در حالت ایجاد تماس صوتی نیز این سهولت و آسانی استفاده باز هم مورد استفاده قرار گیرد!

اما یکی دیگر از امکاناتی که در به روز رسانی جدید تلگرام ایجاد شده، فرستادن فیلم با تغییر در کیفیت و حجم آن است. بعد از انجام به روز رسانی می توانید فیلم مورد نظر خود را در 5 کیفیتی که تلگرام به صورت پیش فرض دارد ارسال نمایید و بدین ترتیب کیفیت و حجم فیلم ارسالیتان را کنترل کنید.

آیا شما از این امکان تلگرام استقبال خواهید کرد؟

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان