سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

عکس در تاریکی چرا تار و بی کیفیت میشود؟

امروزه گوشی های همراه دیگر فقط یک همراه برای تماس و پیامک نیستند، بلکه تقریبا یک همراه همیشگی در بسیاری از کارها شده اند. وجود دوربین روی گوشی ها آنها را به وسیله ای برای ضبط و نگهداری لحظات تبدیل کرده است. اما چرا در عکس در تاریکی کیفیتش افت می کند و به خوبی روشنایی نیست؟ البان برایتان توضیح می دهد

عملکرد دوربین موبایل چگونه است؟

برای آنکه موضوع عکس در تاریکی و کیفیت پایین آن و یا بهتر بگوییم نویز دار شدن عکس را بتوانیم بهتر توضیح دهیم، لازم هست که به طور کلی در رابطه با عملکرد دوربین موبایل کمی توضیح دهیم.

مطلب مرتبط: عملکرد دوربین با چند لنز

عملکرد دوربین موبایل، همانند دوربین های دیجیتال است. نور محیط را می گیرد و این نور را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. برحسب فرکانس نور و پردازش های مربوطه یک تصویر به شما ارائه می دهد.

عکس در تاریکی ، البان

در این میان بخش های مختلفی هم درگیر می شوند، اینکه چه حجم از نوری به سنسور برسد، شاتر چه مدت باز باشد و … تمام این عوامل در کیفیت و وضوح تصویر نقش مهمی دارند. کوچک بودن این اجزا در گوشی های همراه باعث می شود، معمولا از این بخش عکس های موبایل نسبت به دوربین دیجیتال ضعیف تر شوند.

نویز عکس در تاریکی از کجا ناشی می شود؟

نحوه عملکرد دوربین موبایل را توضیح دادیم. بنابراین تا اینجا می دانیم که نوری وارد لنز می شود و سنسورهای مربوطه این نور را به تصویر تبدیل می کنند. مولفه ای در دوربین ها وجود دارد به نام ISO که به دنبال آن یک عدد هم می آید. این مولفه بیانگر میزان تقویت نور ورودی به لنز هست و هر چه عدد بیشتر باشد، تقویت نیز بیشتر می شود.

اجازه بدهید یک مثال ملموس تر بزنیم. در یک سخنرانی، اگر فرد گوینده دارای صدای ضعیفی باشد، با استفاده از میکروفن و بلندگو می توان صدایش را تقویت کرده و خروجی بلندی داشت. به این ترتیب با تقویت صدا، مشکل ضعیف بودن صدای گوینده برطرف می شود. اما اگر گوینده لحظه ای ساکت بماند شما چه می شنوید؟ بله، یک صدای نویز مانند، که به خاطر تقویت الکی نویز محیط، هنگام سکوت گوینده است!

عکس در تاریکی ، البان

در دوربین هم روال به همین صورت هست. ISO و عدد مقابلش مسئول تقویت نور هستند. اگر نور تقویت نشود، که تصویری ظاهر نخواهد شد. وقتی هم تقویت می شود، در بخش های خیلی کم نور نویز تقویت می شود و تصویر نویزی و بدون کیفیت به نظر می رسد.

مطلب مرتبط: گرفتن عکس ورزشی با موبایل

انواع تکنولوژی ها مانند دوربین با چند لنز و … به دوربین های موبایل ها اضافه شده اند تا شما بتوانید به بهترین شکل لحظات خاطره انگیز زندگی تان را در هر زمانی از شبانه روز ثبت نمایید.

چگونه در تاریکی عکس بگیریم؟

خود دوربین موبایل بعضا حالت تصویربرداری در شب را دارد. این هم یک گزینه هست اما بهتر است برای عکس در تاریکی روی حالت حرفه ای دوربین موبایل باشیم و پارامترها را دستی تنظیم کنیم:

  • شاید اولین راه کم کردن ISO باشد. اما باید در نظر داشت که از حدی کمتر هم دیگر چیزی ضبط نخواهد شد!
  • راه دیگر این هست که سرعت شاتر را کم کنیم تا مدت زمان بیشتری باز بماند و اجازه دهیم نور بیشتری جمع شود. اما در این حالت سوژه نباید متحرک باشد.
  • ترکیبی از این دو مورد ما را به بهترین نتیجه خواهد رساند.

از بین برد نویز عکس در تاریکی بعد از عکاسی

اگر نمی خواهید خیلی خودتان را درگیر مسائل پیچیده فنی عکاسی کنید، راه حلی وجود دارد. عکس را مانند قبل بگیرید و بعدا با استفاده از انواع نرم افزارهای ویرایش عکس، عکس ها را ویرایش کنید و نویز تصویر را بردارید.

عکس در تاریکی ، البان

کلام آخر

دوربین گوشی شما، بخش مهمی از گوشی محسوب می شود و امکانات زیادی هم در اختیارتان قرار می دهد. سعی کنید از این امکانات به بهترین وجه استفاده کنید و چنانچه مشکلی در عکاسی داشتین، چه نرم افزاری و چه سخت افزاری، با خیال راحت وارد سامانه البان به نشانیwww.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان با شما تماس گرفته و جهت رفع مشکلتان راهنماییتان کنند.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


آپدیت اپ ها در آیفون و در iOS 13

اگر شما نیز گوشی خود را به آخرین نسخه iOS یعنی نسخه iOS 13 به روز کرده باشید، حتما متوجه تغییراتی در گوشی خود شده اید. از جمله این تغییرات می توان به تغییر نحوه آپدیت اپ ها توجه کرد که البان برای هر دو حالت قبل و بعد از به روز رسانی برایتان کاملا توضیح خواهد داد.

توضیحات کلی در رابطه با آپدیت اپ در آیفون

محل اصلی دانلود اپ ها در گوشی های آیفون، اپ استور هست. شما برای دانلود یک اپ نیاز به یک اپل آیدی و اینترنت دارید و گاهی که با ارور 1009 مواجه می شوید نیاز به فیل/ترش/کن هم خواهید داشت.

وقتی یک اپ را با یک اپل آیدی نصب می کنید، باید با همان اپل آیدی هم آن را به روز کنید. گاهی ممکن هست شخصی در ابتدای استفاده از گوشی آیفون خود از اپل آیدی های کارتی موجود در بازار استفاده کرده باشد. به شدت توصیه می کنیم که هر چه زودتر با استفاده از پست آموزشی نحوه ساختن اپل آیدی، اپل آیدی مختص به خود را بسازید. فراموشی رمز اپل آیدی کارتی و همچنین تغییراتی که ممکن است صاحب اصلی ایمیل روی آن ایجاد کند، باعث شود که گوشی شما به هیچ دردی نخورد.

نصب اپلیکیشن در آیفون ، البان

وقتی اپل آیدی خودتان را عوض می کنید، مجبور هستید برای آپدیت اپ ها، آنها را پاک کنید و با اپل آیدی جدید نصبشان کنید تا بتوانید در آینده آنها را به روز کنید.

توصیه داریم موارد اضافه شده در برنامه ها را برای هر به روز رسانی مطالعه کنید. بعضا به روز رسانی ها مختص یک نوع از انواع آیفون می شود و ممکن است مبتلا به شما نباشد و به روز کردن آن به معنای استفاده بی مورد از حجم اینترنتتان هست.

آپدیت اپ های آیفون قبل از iOS 13

تا قبل از iOS 13 وقتی اپ استور را باز می کنید، در پایین برنامه، یک ردیف از آیکون ها قرار دارند. یکی از آنها تحت عنوان Updates هست و یک شمارنده هم روی آن قرار دارد. از این بخش می توانید به این موضوع پی ببرید که برای کدام اپ ها به روز رسانی ارائه شده است و می توانید همه یا برخی از آنها را به روز کنید.

آپدیت اپ ، البان

روی هر اپ بزنید فرآیند به روز رسانی آن شروع خواهد شد.

آپدیت اپ های آیفون در iOS 13 و احتمالا بالاتر از آن

وقتی سیستم عامل گوشی خود را به روز کردید، روند کار کمی متفاوت می شود. البته اولین باری که وارد اپ استور شوید، خودش به شما توضیح خواهد داد، اما چون ممکن است به آن کم توجه باشید، برایتان شرح خواهیم داد.

بعد از آنکه وارد اپ استور می شوید، متوجه می شوید که به جای محل Updates قدیم، حالا گزینه Arcade وجود دارد. همان محیط بازی های آنلاین که رایگان هم نیست، و بعد از یک ماه تست و تجربه رایگان، ماهی 5 دلار هزینه دارد.

آپدیت اپ ، البان آپدیت اپ ، البان

اما در بالای صفحه، گوشه سمت راست، یک علامت کوچک وجود دارد که همان کاربری شماست که اگر برای خود عکسی در تنظیمات تعریف کرده باشید، این عکس را میبینید وگرنه هم یک علامت دایروی کوچک با یک عدد داخل دایره قرمز رویش.داخلش که بروید، مشخصات کاربری شما در رابطه با اپل آیدی و بحث پرداخت و کارت شما دیده می شود. پایین این بخش، اپ هایی وجود دارند که شما دانلود و نصب کرده اید و حالا ممکن است برایشان آپدیتی ارائه شده باشد.

آپدیت اپ های آیفون که از جاهای دیگر دانلود شده‌اند

ممکن است اپ هایی روی گوشی تان نصب باشد که از جای دیگری به غیر از اپ استور دانلودشان کرده باشید. شما اثری از این اپ ها در اپ استور نخواهید دید. نحوه آپدیت اپ های این چنینی توسط خود شرکتهای ارائه دهنده اعلام می شود. بعضا داخل خود اپ گزینه ای برای این کار وجود دارد و گاهی نیز گفته می شود که نسخه قبلی را پاک کنید و از طریق سایت شرکت نسخه جدید را نصب نمایید.

کلام آخر

ممکن است با به روز رسانی گوشی تغییراتی در گوشی شما ایجاد شود، اما تمام این ها برای این است که قابلیت های بیشتر و راحتی بیشتر برایتان ارائه شود.

هرجا که حس کردین که مشکلی دارید، چه نرم افزاری و چه سخت افزاری به راحتی می توانید، از طریق سامانه تعمیرات موبایل و مشاوره رایگان البان با ثبت یک درخواست از طریق سایتwww.elbaan.com مشکل خود را به سادگی و سرعت حل نمایید.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


آپدیت آیفون با اینترنت گوشی با یک راهکار ساده

    نظر

هر ساله شرکت اپل یک به روز رسانی اصلی برای محصولاتش ارائه می دهد و نکته مهم این هست که با توجه به اینکه حجم این به روز رسانی ها بالا است اجازه نمی دهد با اینترنت خط انجام گیرد. در این پست البان علاوه بر آموزش نحوه آپدیت آیفون ، نحوه انجام این کار را با اینترنت گوشی یا همان اینترنت سیم کارت آموزش می دهد.

نحوه آپدیت آیفون به نسخه جدید

به روز رسانی یا آپدیت آیفون از طریق تنظیمات آن به راحتی قابل انجام هست. برای انجام این کار کافی است به ترتیب زیر عمل کنید:

  • در گوشی آیفون خود وارد تنظیمات شوید.
  • در تنظیمات به بخش General بروید.
  • گزینه دوم در این بخش، به روز رسانی نرم افزاری و یا Software Update هست.
  • این گزینه را که انتخاب کنید در صفحه جدید در صورتی که به روز رسانی جدیدی وجود داشته باشد، برایتان نشان داده می شود.

update1 update2 آپدیت آیفون ، البان

نکته قابل توجه این هست که برای آپدیت آیفون در صورتی که حجم آن از 150 مگ بیشتر باشد نمی توانید این کار را با اینترنت سیم کارت خود انجام دهید و حتما باید به یک وای فای وصل شوید.

آپدیت آیفون با اینترنت سیم کارت

دلیل اینکه بخواهید آپدیت آیفون را با اینترنت سیم کارت انجام دهید این هست که گاهی بسته های رایگان اینترنت دارید و یا اواخر زمانی بسته اینترنتی شماست و هنوز حجمی از آن باقی مانده و می خواهید از آن استفاده کنید.

برای این کار کافی است شروع کار به روز رسانی را با وای فای یا هات اسپات اینترنت شخص دیگری شروع کنید و بعد وای فای گوشی خود را خاموش نمایید. مابقی فرآیند آپدیت آیفون شما با اینترنت سیم کارتتان ادامه خواهد یافت.

ترفندی از البان

اگر با روش گفته شده مشکل حل نشد و همچنان نتوانستید با اینترنت سیم کارت آپدیت کنید، یک کلک دیگر می توانید بزنید. در تنظیمات بخش تاریخ و ساعت را پیدا کنید و تاریخ گوشی را 3 ماه جلو ببرید. با این کار به راحتی می توانید با استفاده از اینترنت سیم کارت گوشی خود را به روز کنید!

نکات قابل توجه برای آپدیت آیفون

برای به روز رسانی گوشی باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • می بایست یا شارژ باتری گوشی شما بعد از اتمام فرآیند دانلود بیشتر از 50 درصد باشد و یا گوشی شما به برق وصل باشد. در غیر اینصورت خود گوشی اجازه به روز رسانی را به شما نخواهد داد.
  • حتما رمز اپل آیدی خود را دم دست داشته باشید. گاهی اوقات بعد از به روز رسانی از شما رمز اپل آیدی را خواهد خواست. اگر آن را فراموش کرده اید بازیابی رمز اپل آیدی کار راحتی است. اگر رمزتان را فراموش کردین و امکان بازیابی آن وجود ندارد، به هیچ عنوان آپدیت نکنید.
  • برای به روز کردن گوشی خود خیلی عجله نکنید. معمولا و مخصوصا هنگام ارائه به روز رسانی های اصلی، باگ هایی با آن همراه است و ممکن است دچار مشکل شوید. حداقل ده روز صبر توصیه می شود.
  • اگر گوشی شما جیلبریک شده است و یا روی بردش تعمیراتی صورت گرفته به هیچ عنوان کار به روز رسانی را انجام ندهید! ممکن است گوشی کلا از کار بیفتد.

کلام آخر

چنانچه در هریک از مراحل به روز رسانی به مشکل برخوردید، به راحتی از طریق سامانه تعمیرات موبایل در محل البان می توانید با ثبت درخواستی رایگان برای برطرف کردن مشکلتان اقدام نمایید.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


مشکل not available in your country برای نصب برنامه از گوگل پلی

    نظر

اگر شما هم گوشی اندروید دارید، حتما گاهی هنگام نصب برنامه از گوگل پلی با مشکل not available in your country مواجه شده اید. پیامی که اجازه نمی دهد شما اپ مورد نظرتان را از گوگل پلی یا همان پلی استور دانلود کنید. این مشکل نیز راه حلی دارد که برایتان شرح می دهیم.

دلیل پدیدار شدن مشکل not available in your country چیست؟

در واقع مشکل not available in your country تنها به این خاطر هست که شما در کشوری زندگی می کنید که برخی اپ ها در آن فیلتر و مسدود شده اند. این مسدودی از سمت خود گوگل هست و ربطی به ایران ندارد. عمدتا هم اپ هایی هستند که در آنها امکان تراکنش مالی وجود دارد.

مشکل not available in your country ، البان

بعضا مشکل not available in your country باعث دردسرهای زیادی برای کاربران البان شده و البته که با یک ثبت درخواست و گرفتن مشاوره رایگان تلفنی مشکلشان حل شده است. اما این مشکل گاها خیلی آزاردهنده می شود و درست زمانی که شما می خواهید کار مهمی را با یک اپ انجام دهید، نمی توانید حتی آن را نصب نمایید.

مطلب مرتبط: نصب اپ در گوشی اندروید

اما نگران نباشید، چاره کار بسیار ساده هست. با ما همراه باشید.

نحوه دور زدن مشکل not available in your country و نصب اپ مورد نظر ??

مراحل برطرف کردن مشکل not available in your country به ترتیب زیر است:

1- اولین اقدام برای دور زدن مشکل not available in your country این هست که شما یا یک وی پی ان خریداری کنید و یا یک ف/ی/ل/ت/ر/ش/ک/ن نصب نمایید. (به دلیل امکان مسدود شدن پست، آن را به این شکل نوشتیم و از شما کاربر محترم پوزش می طلبیم)

مشکل not available in your country ، البان

اما این برنامه تغییر دهنده آی پی چه کاری می کند؟ آی پی مشخص کننده این هست که شما در چه منطقه و نقطه ای از دنیا هستید. با استفاده از وی پی ان، آی پی شما تغییر می کند، گویی دیگر از لحاظ اینترنتی در موقعیت مکانی فعلی خود نیستید!

مشکل not available in your country ، البان

2- بعد از نصب برنامه مذکور، لوکیشن یا همان موقعیت مکانی گوشی خود را خاموش کنید. لوکیشن گوشی از طریق جی پی اس و ماهواره ها کار می کند و هرچند آی پی شما تغییر کرده باشد، اما باز هم این لوکیشن موقعیت شما را لو خواهد داد.

مشکل not available in your country ، البان

3- گوگل پلی را به صورت کامل ببندید و بعد وارد تنظیمات گوشی و سپس بخش اپلیکیشن ها یا اپ ها و یا Apps شوید. اپلیکیشن گوگل پلی یا گوگل استور را پیدا کنید. واردش شوید و به ترتیب کش (cache) و دیتای (data) آن را پاک کنید. بدین ترتیب یکی از مواردی که از این اپ پاک خواهد شد، تاریخچه موقعیت مکانی شما خواهد بود. نگران اطلاعات خودتان نباشید، با این کار چیز مهمی پاک نخواهد شد.

مشکل not available in your country ، البان

4- اپ تغییر دهنده آی پی یا همان ف/ی/لتر/شک/ن خود را فعال نمایید. وقتی اتصال برقرار شد، گوگل پلی را باز کنید و با خیال راحت هر اپی که می خواهید را نصب نمایید.

کلام آخر

اگر با انجام اقدامات فوق، همچنان مشکل not available in your country را داشتید، به هیچ عنوان توصیه نداریم که از جای دیگری اپ مورد نظرتان را دانلود و نصب کنید، چرا که خطرات زیادی گوشی و اطلاعات شما را تهدید خواهند کرد. احتمالا به عنوان اقدامی دیگر مجبور خواهید شد، سابقه موقعیت مکانی کلی خود را نیز پاک کنید که باید اقدامات مرحله سوم را برای تمام اپ های گوگلی داخل گوشی تان انجام دهید.

چنانچه در هریک از مراحل ذکر شده مشکلی داشتید، بلافاصله وارد سایت البان به نشانیwww.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


اینستاگرام خصوصی آن قدرها هم که فکر میکنید ایمن نیست!

    نظر

کاربران با حساب اینستاگرام خصوصی ، این پست مخصوص شماست و تمام کسانی که فکر می کنند یک حساب اینستاگرام خصوصی یعنی نه به همه و همه چی در آن مخفی و خصوصی خواهد ماند. البان برایتان بیشتر توضیح خواهد داد.

چگونه اینستاگرام خصوصی ، خصوصی نخواهد بود

شاید عجیب باشد، امام حقیقت دارد. هر یک از فالوورهای شما می تواند عکس های شما را بدون اسکرین شات و این حرفا در فضای مجازی منتشر کند. کافی است از طریق اینستاگرام وب وارد صفحه شما شود و تنها با چند کلیک می تواند عکس و فیلم خصوصی شما را با دیگران به اشتراک بگذارد

مطلب مرتبط: پیشگیری از هک شدن در اینستاگرام

البته این کار به صورت تصادفی رخ نمی دهد و لازم هست که شخص وارد کدهای صفحه مورد نظر شود و آدرس عکس یا فیلم را کپی کند و در جاهای دیگر منتشر کند. در جایی مثل کروم یا موزیلا این کار به راحتی قابل انجام هست.

اینستاگرام خصوصی ، البان

جالب اینکه این آدرس توسط همگان قابل رویت هست و حتی لازم نیست که بیننده اکانت اینستاگرام داشته باشد و یا در اکانتش وارد شده باشد. با این لینک روی هر سیستمی می توان عکس را دید، بدون اینکه صاحب حساب اینستاگرام خصوصی بفهمد که چه کس و یا کسانی عکس ها و فیلم های خصوصی او را دیده اند.

حالا چه کار باید کرد؟

البته این نکته در اینجا باید ذکر شود که فقط فالوورهای یک اکانت اینستاگرام خصوصی به این ادرس URL دسترسی می توانند پیدا کنند و همه به آن دسترسی ندارند. بقیه زمانی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند که یکی از این فالوورها بخواهد آن را منتشر کند.

مطلب مرتبط: ارسال پست در اینستاگرام از طریق رایانه

بنابراین اگر از فالوورهای خودتان مطمئن هستین، می توانید تا حدودی خیالتان راحت باشد. شاید بگویید که یک فالوور با اسکرین شات گرفتن هم می تواند این کار را بکند، که درست هم هست، اما این مورد کمی شبیه به یک باگ به نظر می رسد، باگی که در عکس های خصوصی فیس بوک هم که صاحب اینستاگرام هست پیدا شده است.

اینکه فالوور می تواند با اسکرین شات گرفتن عکس های شما را به سایرین نشان دهد نیز یکی دیگر از موارد تامل برانگیز اینستاگرام است.

توصیه کلی

فضای مجازی در عین حال که بسیار ایمن هست، اما واقعا صددرصد ایمن نیست. قطعا باگ های زیادی وجود دارند که می تواند حریم خصوصی شما را بر هم زند. مثلا گوشی دوست شما دزدیده شود و فرد سارق وارد اکانت اینستاگرامش شود. این فرد هرگز خیرخواه شما نخواهد بود و با دسترسی به تمام عکس ها و فیلم های خصوصی شما چه کارها که نمی تواند بکند.

توصیه همیشگی گروه البان این هست که اولا چیزهایی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید که اگر به دست دشمنتان بیفتد نگران نشوید، اگر همگان ببینند مهم نباشد و … در مرحله بعدی هم مراقب باشید که چند ممنوع التصویر مهم را بارگذاری نکنید.

اینستاگرام خصوصی ، البان

به عنوان تاکید هم می گوییم فرزندانتان را آنلاین نکنید! یعنی لازم نیست از تک تک لحظه های آنها عکس و فیلمی را در اینستاگرام خصوصی و عمومی خود برای دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر خطرات بزرگی که برایشان می سازید، فرزندتان حق و حقوقی دارد که شاید در سال های بعدی از این کار شما نه تنها خوشحال نشود، بلکه به شدت ناراحت و عصبی شود و دردسرهایی هم در آن سن و سال پیدا کند.

خودتان مهمترین شخصی هستید که باید از لحظات زندگی تان لذت ببرید. لازم نیست این لحظات خوش و خصوصی را با دیگران سهیم شوید. خوش باشید و برای خودتان زندگی کنید ??

 

منبع: تعمیر موبایل البان