سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تشخیص چهره گوشی موبایل چگونه کار می کند؟

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی، روش های باز کردن قفل گوشی نیز تغییر می کند و شاید یکی از آخرین روش ها در حال حاضر با استفاده از تشخیص چهره باشد. روشی که علاوه بر خود کاربر مراکز دیگری نظیر مراکز قضایی و پلیسی نیز از آن استفاده می کند.

اگر شما هم از قفل تشخیص چهره روی گوشی خودتان استفاده می کنید، خوب است در مورد آن و روش کارش هم بدانید. البان در ادامه در این رابطه توضیح می دهد.

انواع روش های تشخیص چهره

حتما شما از اپ هایی هم استفاده کرده اید که چهره تان را تشخیص داده و از طریق آن یا فیلترهای بامزه روی صورتتان می گذارند و یا کلا شما را به یک ایموجی زنده یا همان انیموجی تبدیل می کنند. در واقع سه نوع شیوه برای تشخیص چهره وجود دارد که در ابتدا آنها را برایتان خواهیم گفت:

  • تشخیص چهره معمولی: این همان هست که اپ های مختلف استفاده می کنند و تنها کلیتی از صورت شما را تشخیص می دهند. اینکه چشمان و دهان و بینی شما کجا هستند و در چه وضعیتی قرار دارند. به کجا نگاه می کنید و … بر اساس همین اطلاعات هم می توانند متناسب با چهره شما خروجی مطلوب را ایجاد نمایند.
  • فیس آیدی و برنامه‌های مشابه: اپ ها و امکاناتی مانند مانند فیس آیدی چهره شما را تشخیص می دهند، در دیتابیس خود ذخیره می کنند و هر بار که شما به گوشی نگاه می کنید، آن را با دیتابیس خود تطابق داده و در صورت تطبیق قفل گوشی را باز می کنند.
  • تشخیص یک چهره غریبه: در مراکز قضایی و پلیسی یک دیتا بیس بسیار بزرگ از انواع چهره ها وجود دارد. وقتی یک غریبه را پیدا می کنند سعی می کنند با استفاده از این دیتابیس این فرد را شناسایی کنند. این دیتا بیس همواره در حال به روز رسانی از طریق انواع فضاهای اجتماعی است و شاید دانستنش برایتان جالب باشد که هر عکسی که از خود در فیس بوک یا اینستاگرام و امثال آنها می گذارید و یا عکس هایی که افراد را روی آن تگ می کنید، به کامل تر شدن این دیتابیس کمک می کنند!

مطلب مرتبط: نحوه کار کردن حسگر اثر انگشت

در ادامه در مورد تشخیص هویت براساس چهره می پردازیم چرا که حالت معمولی آن خیلی مسئله مهمی نیست.

تشخیص چهره بیشتر به صورت دو بعدی انجام می‌شود

شاید کمی عجیب باشد، اما حقیقت دارد، از آنجا که بیشتر عکس هایی که در دنیا وجود دارند (بالای 90درصد) به صورت دوبعدی هستند، دیتابیسی که پیشتر از این نیز در رابطه با آن صحبت کردیم، عکس ها را به صورت دو بعدی تطابق می دهد.

تشخیص چهره ، البان

یک سیستم می تواند در حالت دو بعدی ابعاد اجزای مختلف صورت را تشخیص و تطابق دهد، اما در مورد مثلا طول بینی و سایر برجستگی ها و فرورفتگی ها نمی تواند چیزی بگوید. یکی از دلایلی که از زندانیان در لحظه ورود به زندان از چند جهت عکس می گیرند، همین موضوع هست و از افراد سابقه دار اطلاعات بیشتری در دیتابیس وجود دارد.

اما آیا به نظر شما، باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره دوبعدی ایمن هست؟ اگر نیست، چه امکاناتی نیاز هست تا این فرایند سه بعدی شود؟

بعد سوم عکس با دوربین‌های IR

همانطور که حدس زدید، تصاویر دو بعدی برای باز کردن قفل گزینه خوبی نیستند. هرچند که در ابتدا استفاده می شده و افراد می توانستند حتی با عکس صاحب گوشی، قفل گوشی اش را باز کنند. اما حالا داستان فرق کرده.

تشخیص چهره ، البان

در کنار دوربین جلوی گوشی ها، مخصوصا آنها که اسکنر چشم و صورت دارند، یک دوربین مادون قرمز یا فروسرخ وجود دارد. این دوربین قابلیت عمق سنجی دارد. این دوربین صورت شما را با اشعه فروسرخ اسکن می کند و با توجه به مدت زمان موج بازگشتی، عمق نقاط مختلف صورت شما را تشخیص می دهد.

این اطلاعات در کنار اطلاعات تصویر دوبعدی معمولی یک چهره سه بعدی دقیق و یکتا مانند اثر انگشت، ایجاد می کند. این فرآیند در علم الکترومغناطیس به پدیده LIDAR شهرت دارد.

تشخیص چهره در تاریکی

آیا به این فکر کرده اید که فقل گوشی شما در شب چگونه باز خواهد شد؟ وقتی نور خیلی کم هست، دیگر تصویر دو بعدی شما ایجاد نخواهد شد!؟ اما باز هم دوربین IR روی گوشی به شما راه حل مناسب را ارائه خواهد کرد.

تشخیص چهره ، البان

این دوربین می تواند حرارت منتشر شده از اجسام را که در فرکانس فروسرخ نور منتشر می کنند، آشکار سازد. دقتش نسبتا پایین هست اما برای صورت شما که به آن نزدیک هست، دقت خوبی دارد.

محدودیت‌های تشخیص چهره

حال که با این فناوری جالب تا حدودی آشنا شدید، خوب است از محدودیت های آن نیز بدانید. این گونه امنیت ادوات شما بیشتر حفظ خواهد شد.

  • موانع: داشتن عینک و سایر وسایلی که ممکن است روی صورتتان بگذارید، می تواند عملکرد تشخیص چهره را مختل کند. البته که اگر کلا عینکی هستید، در ابتدای تنظیم چهره قفل گشا این موضوع از شما سوال می شود و هر دو حالت با عینک و بدون عینک در دیتابیس ذخیره می شود.
  • فیگور: تشخیص چهره در بهترین حالت برای صورتی است که به صورت مستقیم به دوربین نگاه می کند. خنده، گریه و سایر تغییراتی که در حالت صورتتان ایجاد می شود می تواند تشخیص را دچار مشکل کند.
  • نور: همانطور که گفتیم، کمبود نور مخل دوربین تشخیص چهره هست، هرچند که از دوربین IR هم استفاده شود. باز هم کمبود نور می تواند فرآیند را با خطا همراه کند.
  • دیتابیس: چنانچه از چهره اطلاعات خوبی در دیتابیس نباشد و در گوشی هم هنگام تعریف گوشی بی دقتی شود، تشخیص خیلی تشخیص خوبی از آب در نمی آید.
  • پردازش داده: با توجه به گستردگی دیتابیس، ممکن است بسته به ظرفیت پردازشی رایانه و سیستم، تشخیص چهره زمان زیادی را ببرد (البته این مورد در گوشی های هوشمند صدق نمی کند، چون فقط باید چهره اسکن شده را با یک چهره تطبیق دهند)

تشخیص چهره ، البان

اگر گوشی چهره شما را تشخیص ندهد، اثر انگشت و یا رمز معمولی سنتی (که حتما باید هنگام تنظیم چهره قفل گشا و یا اثر انگشت آن را تعریف کنید) قفل گشای گوشی شما خواهند بود.

کلام آخر

اگر زمانی حس کردید که گوشی شما و دوربین های آن، به خصوص دوربین جلوی آن به درستی عمل نمی کنند و خطا می دهند، می توانید با مشاوره رایگان تلفنی مجموعه البان برای رفع مشکل خود اقدام کنید. کافی است وارد سامانه تعمیرات درمحل البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید. ما با شما تماس می گیریم.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


آموزش کار با آیفون هنگام مکالمه و تمام کارهای جالبی که میتوانید

    نظر

شاید برایتان جالب باشد که وقتی که در حال مکالمه هستید، امکان کار با آیفون خود را هم به صورت همزمان دارید! این کار کردن فقط به دیدن مخاطبین و شماره ها منتی نمی شود و شما می توانید همزمان با مکالمه، وبگردی کنید، پیام هایتان را بخوانید و حتی بازی کنید! با البان همراه باشید تا نحوه کار با آیفون هنگام یک مکالمه را به شما آموزش دهد.

استفاده از بلندگو و هندزفری برای کار با آیفون هنگام مکالمه

لازمه کار با آیفون این هست که گوشی را از دم گوش خود دور کرده و در دستانتان و مقابل چشمانتان نگهش دارید (مانند البان که گوشی را مقابل چشمانتان تعمیر می کند). بنابراین دیگر نمی توانید به صورت قبل مکالمه را ادامه دهید.

یا باید صدای مکالمه را روی حالت بلندگو بگذارید و یا از هدفون و هندزفری استفاده کنید. برای رفتن به حالت بلندگو که کافی است گوشی را از روی گوش خود بردارید، صفحه نمایشش که روشن شد، روی عکس بلندگو با نوشته speaker زیر آن بزنید. اگر دستگاه دیگری به گوشی وصل نشده باشد، به صورت خودکار به حالت بلندگو می رود.

کار با آیفون هنگام تماس، البان

اما اگر هندزفری دارید، مخصوصا از نوع بی سیم آن و یا گوشی خود را با بلوتوث به ضبط ماشین متصل کرده اید، چنانچه بخواهید از روی گوشی به هر یک از این ادوات بروید و یا برعکس، مجدد باید روی همان علامت بلندگو بزنید. این بار چند گزینه برایتان نمایش داده می شود. با هر کدام از وسایل که خواستید صحبت کنید، آن را انتخاب کنید.

نحوه ترک و بازگشت به صفحه تماس

مانند هر اپ دیگری، برای خروج از صفحه تماس و کار با گوشی، کافی است دکمه هوم و یا معادل آن در Assistive Touch را بزنید. وقتی از صفحه تماس خارج شوید، در آیفون های 8 به پایین یک نوار سبز رنگ در بالای صفحه خواهید دید و در مدلهای بالاتر این نوار فقط به دور ساعت محدود خواهد شد.

کار با آیفون هنگام تماس، البان

اگر روی این نوار یا دایره سبز رنگ هم بزنید، مجددا به صفحه تماس برمی گردید.

کارهای ممکن هنگام تماس

هنگام یک تماس خیلی از کارها را می توانید با آیفون خودتان انجام دهید، اما شاید برخی از آنها کمتر ممکن به نظر برسند برای همین آن ها را برایتان ذکر می کنیم:

  • دیدن فیلم و گوش کردن به آهنگ: شاید بگویید که با این کار طرف مقابل خیلی ناراحت می شود، اماخیالتان راحت، اگر از هدفون استفاده می کنید او هیچی نخواهد شنید و شما می توانید در مکالمات طولانی طاقت فرسا کار را برای خودتان ساده تر کنید ??
  • بازی کردن: یکی دیگر از موارد کار با آیفون هنگام تماس بازی کردن است. تقریبا امکان انجام تمام بازی ها وجود دارد، مگر آنها که نیاز به میکروفن دارند.
  • عکاسی: دوربین آیفون همچنان در هنگام تماس به شما برای ثبت لحظات کمک می کند.
  • هات اسپات کردن: هنگام مکالمه شما امکان هات اسپات کردن اینترنت آیفون خودتان برای اشتراک گذاری اینترنت را دارید. اما ممکن است با توجه به اپراتورتان (مانند اپراتورهای داخلی) امکان استفاده از اینترنت 4G را نداشته باشید و فقط امکان اشتراک گذاری اینترنت 3G را داشته باشید.
  • انجام پرداخت های آنلاین: با هر اپی که بخواهید می توانید تراکنش مالی هم داشته باشید.
  • برقراری یک تماس دیگر: با استفاده از گزینه Add Call در بالای صفحه امکان تماس با شماره دیگری را خواهید داشت. در این حین تماس اولیه روی پشت خط می رود. بعد از آنکه تماس جدید برقرار شد، هم می توانید تماس جدید را داشته باشید و هم می توانید دوتا تماس را در هم ادغام (merge) کنید و یک تماس کنفرانسی داشته باشید (البته به شرط آنکه اپراتور از این امکان پشتیبانی کند)

کارهای غیرممکن هنگام تماس

کارهای عجیب ممکن هنگام تماس را گفتیم، حالا برخی کارها را که اصلا نمی توانید انجام دهید را هم برایتان می گوییم:

  • فیلمبرداری: شما هنگام تماس می توانید از دوربین گوشی استفاده کنید اما فقط برای عکس گرفتن، کلا در این حالت گزینه video برایتان نشان داده نمی شود.
  • ضبط صدا: Voice Memo یا همان اپ ضبط صدا هنگام تماس کار نمی کند و شما قادر به استفاده از آن نیستید. برای ضبط مکالمه آیفون کارهای دیگری می توان انجام داد.
  • استفاده از سیری: سیری اپی هست که به میکروفن نیاز دارد، بنابراین هنگام تماس نمی توانید از آن استفاده کنید.

کار با آیفون هنگام تماس، البان

انتقال تماس به دستگاهی دیگر

یک امکان جالب دیگر هنگام تماس معمولی این هست که شما می توانید مکالمه را به دستگاه اپلی دیگری منتقل کنید!

  • یک تماس ایجاد کنید. یا پاسخ دهید.
  • در صفحه تماس، روی گزینه Audio یا Speaker بزنید.
  • لیستی از سایر دستگاه های اپلی در کنارتان (مک بوک یا آیپد) نمایش داده می شود. یکی از گزینه های لیست را انتخاب کنید.
  • وقتی انتقال تماس پایان یابد، صفحه تماس روی دستگاه دوم نمایان می شود.

این کار برای وقتی که باتری گوشی شما ضعیف شده و به شارژر هم دسترسی ندارید خیلی مفید خواهد بود.

کلام آخر

انواع کارهای هنگام یک تماس آیفونی به شما گفته شد. اما چنانچه در هر یک از این موارد مشکل داشتید و یا نمی توانستید با گوشی خود مکالمه خوبی برقرار کنید، کار را به تعمیرات در محل البان بسپارید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


اشتراک گذاری اینترنت وای فای از یک دستگاه متصل

    نظر

ممکن است در جایی باشید، مخصوصا برخی هتل ها، که فقط اجازه اتصال یک دستگاه به وای فای را بدهند. با دانستن شیوه اشتراک گذاری اینترنت وای فای از یک دستگاه شما به راحتی می توانید سایر دستگاه های خودتان را نیز اینترنت دار کنید. البان به شما آموزش خواهد داد.

اشتراک گذاری اینترنت وای فای با استفاده از لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما دارای سیستم عامل ویندوز هست، اشتراک گذاری اینترنت وای فای با استفاده از آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. اما برای لپ تاپ های مک داستان متفاوت است.

در ویندوز 10 شما به راحتی می توانید از طریق تنظیمات آن (Settings > Network & Internet > Mobile Hotspot) و بخش شبکه و اینترنت، گزینه ای پیدا کنید برای هات اسپات کردن یا اشتراک گذاری اینترنت وای فای با نام Mobile hotspot. با فعال کردن آن اینترنتی که لپ تاپ به آن وصل هست از طریق خود لپ تاپ مجددا به اشتراک گذاشته می شود.

اشتراک گذاری اینترنت وای فای ، البان

در ویندوزهای نسخه پایین تر، نیاز هست تا یک نرم افزار جانبی نصب کنید و این امکان را مهیا سازید. در اینترنت و یا هر جایی که نرم افزارهای رایانه ای خودتان را دانلود می کنید، سرچ کنید برای Virtual Router تا با توجه به نظرات یکی را نصب کنید. با استفاده از این نرم افزار امکان اشتراک گذاری اینترنت وای فای مهیا می شود.

مطلب مرتبط: اشتراک گذاری اینترنت خط در گوشی‌های اندروید

لپ تاپ های مک بوک نه خودشان و نه با نرم افزار این امکان را ندارند و برای این لپ تاپ ها بایستی یک دانگل جداگانه تهیه کنید.

ایجاد PAN بلوتوث برای اشتراک گذاری اینترنت وای فای

اگر دستگاه هایی که می خواهند به اینترنت اشتراکی دستگاه شما وصل باشند، دارای بلوتوث باشند، شما می توانید یک شبکه محدوده شخصی (Personal Area Network = PAN) با استفاده از بلوتوث ایجاد کنید.

اشتراک گذاری اینترنت وای فای ، البان

مشکل این حالت این هست که برد آن کم بوده و لازم هست شما به دستگاه نزدیک باشید. ضمن اینکه ممکن است اجازه نداشته باشید بیشتر یک یا دو دستگاه را از این طریق متصل کنید.

مطلب مرتبط: هات اسپات کردن اینترنت خط در آیفون

این ویژگی در لپ تاپ های مک هم وجود دارد. کافی است به بخش Sharing interface در فضای System Services بروید و اشتراک گذاری اینترنت روی Bluetooth PAN را فعال نمایید. بعد از این اقدام کافی است دستگاه های دیگر را بلوتوثی با این مک جفت کنید تا بتوانند از اینترنت آن بهره ببرند.

اشتراک گذاری اینترنت وای فای از طریق گوشی

اگر گوشی شما به اینترنتی غیر از اینترنت سیم کارتش وصل است و می خواهید از آن روی رایانه هم استفاده کنید، چیزی مانند حالت قبل یعنی با بلوتوث امکان انجام این کار را دارید.

اشتراک گذاری اینترنت وای فای ، البان

کافی است بلوتوث گوشی را روشن کنید و با رایانه خود جفتش کنید. در تنظیمات بلوتوث گوشی گزینه اشتراک گذاری اینترنت بایستی فعال باشد. بدین ترتیب اینترنت از گوشی به رایانه هم خواهد رسید!

اشتراک گذاری اینترنت وای فای ، البان

توجه داشته باشید که این قابلیت برای گوشی های اندرویدی مهیا هست!

خریدن روتر وای فای به وای فای

در کل مودم ها تعداد محدودی از دستگاه ها را پشتیبانی می کنند. این شیوه ای که در این بخش برایتان توضیح می دهیم، علاوه بر موضوع اصلی پست، کاربردهایی در جاهای دیگر هم دارد.

روترهای وای فای به وای فای، به یک اینترنت وای فای وصل می شوند و بعد خودشان مانند یک مودم، آن اینترنت را منتشر و اشتراک گذاری می کنند. در این حالت شما نیاز دارید تا یک دستگاه دیگر هم داشته باشید.

این دستگاه برای نقاط کور خانه هم مناسب هست. اگر منزل شما یا دفتر کارتان بزرگ هست و افراد دور از مودم به اینترنت خوبی دسترسی ندارند، استفاده از یک روتر وای فای به وای فای می تواند این مشکل را حل کند.

کلام آخر

اما چنانچه وای فای یا بلوتوث گوشی شما یا حتی رایانه شما مشکل دارند، این مشکلات قابل حل خواهند بود. کافی است در سامانه تعمیرات در محل البان به نشانی www.elbaan.com یک درخواست ثبت نمایید. بدین ترتیب کارشناسان با شما تماس گرفته و راهنمایی تان خواهند کرد. در صورت نیاز به تعمیر بعد از ارائه مشاوره رایگان تعمیرات به صورت تلفنی، برای انجام تعمیرات پس از اعلام موافقت شما، اقدام خواهند کرد.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


آموزش محدود کردن عضویت اجباری در گروه های واتساپ

    نظر

آیا تا به حال با پدیده عضویت اجباری در گروه های واتساپ مواجه شده اید؟ واتساپ خود را باز می کنید و می ببینید که در گروه هایی عضو شده اید، بدون اینکه اصلا بدانید این گروه ها چه هستند و به چه دلیلی در آنها عضو شده اید. البان در این پست به شما آموزش می دهد تا برای پیشگیری از عضویت اجباری در گروه های واتساپ چه اقداماتی باید انجام بدهید.

مطلب مرتبط: محدود کردن عضویت اجباری در گروه های تلگرام

شیوه کار برای نسخه های قبلی واتساپ در اندروید و آیفون کمی متفاوت بود اما در نسخ جدیدتر آن در هر دو پلتفرم روش یکسان شده است.

محدود کردن عضویت اجباری در گروه های واتساپ

در واتساپ وارد تنظیمات (Settings) شوید. در گوشی های اندروید باید روی سه نقطه یا سه خط بالای صفحه بزنید و از طریق منوی باز شونده، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. اما در گوشی های آیفون در پایین صفحه نواری وجود دارد که چند گزینه را نمایش می دهد. یکی از این گزینه ها قسمت تنظیمات است.

عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البانعضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان

در بخش تنظیمات روی گزینه اکانت (Account) بزنید.

عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان

در اکانت باید بخش حریم خصوصی (Privacy) را انتخاب نمایید.

عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان

در این بخش تمام مواردی را که می توانید محدود کنید قابل دیدن هستند. یکی از این گزینه ها، گزینه گروه ها (Groups) است.

 عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان

در این بخش سه گزینه وجود دارد:

  • همه (Everyone) : یعنی هر کسی که شماره شما را داشته باشد می تواند شما را در یک گروه عضو کند.
  • مخاطبان من (My Contacts) : با انتخاب این گزینه، علاوه بر اینکه شخص مقابل باید شماره شما را داشته باشد، شما هم باید شماره او را داشته باشید و در لیست مخاطبین خودتان ذخیره کرده باشید.
  • مخاطبان من به غیر از (My Contacts Expect) : این حالت دقیقا مانند حالت قبلی است با این تفاوت که شما در این بخش افرادی از مخاطبین خودتان را مستثنی می کنید که آنها دیگر نمی توانند شما را به عضویت گروه در بیاورند!

عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان عضویت اجباری در گروه های واتساپ ، البان

حالت پیشفرض روی گزینه همه است، شما با توجه به حالت مطلوب خودتان در بحث محدودسازی عضویت در گروه ها یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه میتوان آن را بدست آورد؟

    نظر

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید و افراد به اصطلاح سلبریتی را فالو می کنید، متوجه تیک آبی اینستاگرام برخی از آنها شده اید!؟ البان در این پست می خواهد در رابطه با این تیک آبی اینستاگرام و نحوه به دست آوردنش برایتان توضیح بدهد.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

داشتن تیک آبی در اینستاگرام به معنای این هست که اکانت دارای این تیک، واقعا متعلق به شخصی است که اکانت به نام اوست! این موضوع برای افرادی که سرشناس هستند مطرح هست و برای اینکه شما بفهمید که پیجی واقعا متعلق به آن فرد هست یا خیر، این تیک کوچک آبی مقابل نامش می تواند شما را راهنمایی کند.

دیدنی: صفحه البان در اینستاگرام

با توجه به اینکه فضای مجازی این روزها دیگر جایی برای سرگرمی خالی نیست و بعضا می تواند در قانون و دادگاه هم وارد شود، اینکه اشخاص مهم صفحه اصلی شان را تایید کنند و همه بتوانند آن را به راحتی تشخیص بدهند بسیار مهم می شود.

وجود این تیک آبی اینستاگرام در کنار یک اسم، همانطور که در شرایط گرفتن آن خواهیم گفت، بیانگر شاخص بودن آن نام خواهد بود و این خود به اعتبار آن اکانت، شخص یا برند می افزاید.

چه اشخاصی می توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟

اعتبار تیک آبی به آن علت است که همگان نمی توانند آن را به دست آورند!

این تیک آبی اینستاگرام مختص اشخاص یا برندهایی است که در عموم شناخته شده باشند و خارج از فضای اینستاگرام هم در موردشان اخبار و سرچ هایی وجود داشته باشد! افراد سیاسی، سلبریتی ها، برندهای معروف و … اینها در دسته ای قرار می گیرند که می توانند تیک آبی دریافت کنند.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

علاوه بر تایید شرایط استفاده از اینستاگرام و دستورالعمل های انجمن، شرایط دیگری هم در سایت اینستاگرام به ترتیب زیر ذکر شده است:

  • اعتبار: شما باید آن چیزی که ادعا می کنید باشید! یعنی مثلا یک آدم واقعی یا یک بیزینس یا برند ثبت شده.
  • یکتایی: برای هر شخص و برند فقط یک اکانت امکان گرفتن تیک آبی اینستاگرام را دارد. مگر در برخی موارد خاص برای شرکت های چند زبانه.
  • عمومی بودن: اگر صفحه شما خصوصی باشد دیگر به عنوان یک تصویر شاخص یا فرد سلبریتی شناخته نمی شوید و غیرخصوصی بودن صفحه شرط است.
  • کامل بودن: صفحه شما باید کامل باشد. دارای بیوگرافی و عکس پروفایل بوده و حداقل یک پست داشته باشید.
  • شناخته شده بودن: باز هم تاکید اینستاگرام بر این است که صفحه درخواست کننده تیک آبی باید به خوبی شناخته شده باشند و برایشان سرچ و جستجو انجام شده باشد.

داشتن تیک آبی در فیس بوک به معنای گرفتن تیک آبی اینستاگرام نیست. گرفتن تیک آبی فیس بوک خیلی آسان تر هست. فیس بوک به کسب و کارهای نوپا و کمتر شناخته شده هم تیک آبی می دهد درحالی که در اینستاگرام آن کسب و کار باید معروف و جاافتاده باشد.

مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام

اگر خواهان گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستید، کافی است سه گام زیر را انجام دهید:

گام اول: ورود

به اکانت و پیجی که می خواهید برایش تیک آبی بگیرید وارد شوید.

گام دوم: درخواست اعتبار سنجی

وقتی وارد پیج مورد نظرتان شدید، گزینه منو را بزنید. و بعد وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

گزینه اکانت (Account) را انتخاب نمایید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

در این بخش گزینه درخواست اعتبار سنجی (Request verification) را انتخاب کنید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

گام سوم: تایید هویت

ابتدا باید نام کاربری اینستاگرامی خود را به همراه موارد زیر وارد نمایید:

  • نام کامل (Full Name) : نام کامل خود را به همان شکلی که در اسناد رسمی وارد کرده و می کنید وارد کنید.
  • شناخته شده به (Known As) : در این بخش باید نامی را که به آن معروف هستید وارد کنید. ممکن است همان نام اصلی تان باشد و یا نامی دیگر. خلاصه باید نامی باشد که دیگران شما را به آن می شناسند.
  • دسته بندی (Category) : در این بخش چندین گزینه دارید که باید یکی را که بیشتر به پیج شما می خورد انتخاب کنید. برای سادگی کار گزینه ها و معنای آنها را برایتان می گوییم:
    • گزینه های news/media (اخبار/رسانه)، sports (ورزشی)،  government/politics (دولتی/سیاسی)، music (موسیقی)، fashion (مود و فشن)، entertainment (سرگرمی)، blogger/influencer (وبلاگ نویس/اینفلوئنسر)،  business/brand/organization (بیزینس/برند/سازمان) و یا other (سایر)

تیک آبی اینستاگرام ، البان

پس از وارد کردن موارد فوق باید یک عکس از مدارک هویتی خود یا کسب و کار خود ارائه کنید. انگلیسی بودن آن مهم نیست، اما اگر انگلیسی باشد بهتر هست. باید نامی که روی این مدرک خورده با نامی که در جای بالا وارد کرده اید یکی باشد. کارت خبرنگاری، گواهینامه، پاسپورت، کارت ملی و … یک مدرک هویتی که عکس شما هم روی آن باشد.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

در انتها گزینه ارسال (Send) را بزنید.

حالا نوبت به اینستاگرام می رسد تا مدارک شما را بررسی کند و با سیاست های خودش تطبیق دهد. این پروسه زمان بر هست و معلوم نیست که چه مدت طول می کشد. هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که حتما با این اقدامات تیک آبی را بگیرید چرا که ممکن است موارد مورد نیاز برای گرفتنش را از نظر اینستاگرام نداشته باشید.

!!! توجه داشته باشید، این کار به هیچ عنوان مشمول هزینه نمی شود! شما فقط یک ایمیل دریافت خواهید کرد که برای این کار اقدام کرده اید. اگر لینک پرداخت و یا درخواست پول دریافت کرده اید، مطمئن باشید که اینستاگرام شما هک شده است! بهیچ عنوان مبلغی را پرداخت نکنید.

بایدها و نبایدها در گرفتن تیک آبی اینستاگرام

همانطور که گفتیم و دیدید درخواست برای تیک آبی اینستاگرام ساده هست، اما این درخواست ضمانتی برای دریافت آن نیست. در ادامه به صورت فهرست وار کارهایی که باید یا نباید انجام دهید را می گوییم تا شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای شما بیشتر شود.

  • بیوگرافی را خوب و کامل بنویسید: سعی کنید بخش بیو (bio) را خیلی خوب و کامل بنویسید
  • صادق باشید: تمام موارد را با صداقت کامل پاسخ دهید. درصورتی که اینستاگرام بخشی را غیرحقیقی تشخیص دهد، علاوه بر از دست دادن شانس گرفتن تیک آبی، ممکن است کلا اکانت شما را هم پاک کند!
  • در اخبار باشید: همانطور که گفتیم برای اینستاگرام شهرت بیرونی شما مهم هست. اگر خبری از شما نیست، سعی کنید چنین چیزی داشته باشید. البته محتوای پولی و تبلیغات در نظر گرفته نمی شوند.
  • در خارج از اینستاگرام هم مخاطب داشته باشید: اگر سایت یا بلاگی دارید، داشتن ویو و مخاطب بالا خیلی به گرفتن تیک آبی کمکتان خواهد کرد.
  • پست گذاری مرتب: اگر چه لازمه گرفتن تیک آبی اینستاگرام تنها داشتن یک تیک آبی هست، اما به صورت مرتب حداقل هفته ای یک مرتبه پست بگذارید.
  • تعداد فالوور: هر چه معروف تر و محبوب تر شانس گرفتن تیک آبی هم بیشتر. البته با فالوورهای واقعی!
  • در بیو به فضاهای اجتماعی دیگر لینک ندهید: اینستاگرام از تبلیغات سایر صفحات اجتماعی شما در خودش اصلا خوشش نمی آید و تیک آبی به شما نخواهد داد. هرگز صفحه ای غیر از وبسایت خود را در بیو نگذارید و از عبارت من را دنبال کنید در : …  (Follow me) استفاده نکنید که اینستا به آن حساس هست!
  • از اپ های جانبی استفاده نکنید: همانطور که گفتیم تمام موارد در خود اینستا به وضوح و سادگی معلوم هستند. استفاده از اپ های جانبی برای انجام چنین کاری اصلا توصیه نمی شود، چراکه نتیجه عکس دارد.
  • ناامید نشوید: یعنی اگر با یک بار امتحان موفق به اخذ تیک آبی اینستاگرام نشدید، باز هم تلاش کنید. حتی با مدارک شناسایی دیگر! بعد از هر بار شکست، سی روز بعد از آن مهلت امتحان کردن دوباره برایتان فراهم می شود.
  • تیک آبی خود را بلافاصله از دست ندهید: اگر تیک آبی را به دست آوردید، به معنای تمام شدن کار نیست! به محض انجام کاری که اینستاگرام خوشش نمی آید، تیک آبی از شما گرفته می شود، به خصوص در روزهای ابتدایی

!!! برخی افراد در انتهای نام خود یا در بیوگرافی خود از یک دایره آبی رنگ استفاده می کنند که می تواند مخاطب را با تیک آبی به اشتباه بیندازد. لطفا این کار را نکنید و اصلا وارد چنین پیجی هم نشوید.

کلام آخر

این بود آموزشی ساده برای اخذ تیک آبی اینستاگرام از جانب گروه البان، چون شما خواسته بودید. اگر باز هم مشکلی داشتین، با ما در میان بگذارید تا راه حل آن را نیز بتوانیم برایتان پیدا کنیم.

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان