سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

استعلام خلافی خودرو بدون واسطه و کاملا مطمئن

    نظر

با توجه به گران شدن جریمه تخلفات رانندگی، استعلام خلافی خودرو یکی از مواردی است که خوب است رانندگان هر چند وقت یک بار انجام دهند و در صورت دیدن تناقضات و یا عدد بالای آن بتوانند پیگیری کنند. البان مطمئن ترین روش ها برای استعلام خلافی خودرو را به شما آموزش می دهد.

مراقب اپ‌های فراوان و متنوع استعلام خلافی خودرو باشید

اگر در انواع بازارهای اپ موبایل واژه خلافی را جستجو کنید، متوجه فراوانی تعداد اپ های این چنینی می شوید. اما آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟ پاسخ کوتاه و صریح به این سوال حقیقتا “خیر” هست!

مطلب مرتبط: پیگیری وضعیت کارت سوخت

بارها پلیس فتا اعلام کرده که اپ هایی با مضمون استعلام و پرداخت خلافی خودرو بوده که خلافی را صحیح به کاربر نشان می دهند، اما هنگام واریز، متاسفانه پول به حساب جایی دیگر می رود و خلافی ها پابرجا مانده اند!

بنابراین توصیه داریم اصلا به سراغ این اپ ها نروید و راه های مطمئن جایگزین را انتخاب نمایید. در ادامه برایتان خواهیم گفت.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو به روش‌های مطمئن

پلیس راهنمایی رانندگی چند شیوه را به عنوان روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو معرفی کرده است. علاوه بر حضور در دفاتر پلیس +10 روش های غیرحضوری ساده تری هم وجوددارد که همه را برایتان شرح خواهیم داد:

استعلام پیامکی خلافی خودرو

اگر به کارت خودروی خود دقت کنید، در کارت های جدید روی آن و در کارت های قدیمی پشت آنها، اعداد و حروف انگلیسی نوشته شده اند که به آن VIN خودرو گفته می شود. چیزی مانند IMEI برای گوشی ها و سایر ادوات.

مطلب مرتبط: سامانه تهران من

برای استعلام خلافی خودرو، کافی است این عدد VIN را به شماره 1101202020 (صد و ده، صد و بیست، بیست، بیست) پیامک کنید. در پاسخ به شما گفته می شود که دریافت خلافی از این طریق هزینه ای دارد، اگر با این هزینه موافق هستید، عدد 2 را به همین شماره بفرستید. با ارسال عدد 2 در پاسخ به شما میزان خلافی خودرو و اینکه این میزان مربوط به خلافی های تا چه تاریخی است ارسال می شود.

استعلام خلافی خودرو ، البان استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر مقداری خلافی داشتید و می خواهید بدون اطلاع از اینکه دلیل آن چیست پرداخت کنید، می توانید مجدد پیامکی این کار را هم انجام دهید. کافی است هنگام وارد کردن VIN در انتهای آن علامت * (ستاره) بگذارید. در پاسخ برای شما شناسه قبض و شناسه پرداخت هم ارسال خواهد شد. برای پرداخت آن باید وارد سامانه پرداخت خلافی خودرو بشوید و با شناسه های دریافتی اقدام به پرداخت کنید.

نگران نباشید. با تایید دریافت پیامک شما فقط همان مبلغ ذکر شده را باید پرداخت کنید و تا نخواهید پیامک دیگری برایتان ارسال نخواهد شد و بنابراین هزینه ای هم برایتان نخواهد داشت!

مدل دیگر این هست که عدد پایین بارکد در پشت کارت را به صورت “مربع (عدد بارکد) ستاره” به این سرشماره ارسال کنید.

با همین سرشماره و ارسال شماره گواهینامه، می توانید وضعیت نمره منفی خودتون را هم استعلام کنید!

مطلب مرتبط: قبض های بالا به دلیل پیامک های مبتنی بر محتوا

استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD

برای برخی از افراد روش پیامکی جواب نمی دهد و نمی توانند شناسه پرداخت و شناسه قبض دریافت کنند. روش دیگری که برایتان شرح خواهیم داد با استفاده از کد USSD هست. کدی که پلیس 110 ایجاد کرده و در نظر دارد خدمات دیگری را نیز در آینده به آن اضافه کند.

برای استعلام خلافی خودرو کافی است کد “ستاره 110 مربع” را شماره گیری نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

در منوی ابتدایی خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید، یعنی عدد 1 را در پاسخ ارسال نمایید (حتما می دانید که زبان کیبورد باید انگلیسی باشد)

استعلام خلافی خودرو ، البان

مرحله بعدی نیز با ارسال عدد 1 گزینه استعلام خلافی خودرو را انتخاب می کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

شماره VIN خودرو را وارد نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر فقط مبلغ و وضعیت خلافی خودرو را می خواهید، عدد 1 و اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت را هم می خواهید گزینه 2 را ارسال کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

هزینه سرویس را تایید کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر شارژ کافی داشته باشید تا هزینه کسر شود، پیامکی حاوی اطلاعات درخواستی تان برایتان ارسال خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر بخواهید و حوصله مرحله به مرحله پیش رفتن را ندارید، می توانید با وارد کردن کد زیر تمام مراحل را خلاصه کرده و با شماره گیری این کد خلافی را دریافت کنید:

بدون شناسه قبض و پرداخت:

استعلام خلافی خودرو ، البان

با شناسه قبض و پرداخت:

استعلام خلافی خودرو ، البان

اما راهی هم برای استعلام دلیل خلافی به صورت غیرحضوری وجود هم دارد.

استعلام خلافی خودرو از طریق سامانه آنلاین

چنانچه بعد از استعلام پیامکی متوجه شدید که خودروی شما خلافی دارد و خواستید بدانید دلیل آن چیست، می توانید این کار را از طریق سایت پلیس راهور به نشانی rahvar120.ir انجام دهید. در این سایت وارد بخش استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت شوید.

این بار به جای VIN باید عدد دیگری را وارد کنید. همانطور که خود سایت هم به صورت تصویری آموزش داده است بایستی شماره بارکد پستی کارت خودور را وارد کنید. با وارد کردن آن میزان و دلیل خلافی به شما نشان داده خواهد شد و به راحتی می توانید از همانجا اقدام به پرداخت خلافی خودرو نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان استعلام خلافی خودرو ، البان

در این سایت پلیس راهور، کارها و خدمات دیگری هم وجود دارد، خدماتی نظیر استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام وضعیت کارت سوخت، استعلام وضعیت محموله پستی و … توصیه داریم حتما به این سامانه یک بار هم که شده مراجعه کنید.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10

روش دیگر و نهایی این هست که با در دست داشتن کارت ماشین به دفاتر پلیس +10 بروید و درخواست خلافی خودرو بدهید. این کار در دفاتر شامل هزینه دفتری می شود و به ازای هر صفحه ای که پرینت گرفته شود جداگانه هزینه ای دریافت می شود.

شکایت نسبت به خلافی خودرو

اگر نسبت به مبلغ و موارد خلافی خودروی خود شکایتی داشتید، باید ابتدا به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. پرینت خلافی را بگیرید. با مسئول مربوطه صحبت کنید. برخی از خلافی ها اصلا قابل شکایت نیستند. اگر گفت اقدام کنید، باید به مراکز شورای حل اختلاف مراجعه کنید و پس از کلی دوندگی و صرف زمان و هزینه ممکن است مبلغی از خلافی شما کسر شود.

کلا بهتر هست با رعایت قوانین خلاف نکنیم ??

کلام آخر

البان به شما توصیه می کند که واقعا مراقب اپ های استعلام خلافی خودرو باشید. در ابتدای پست گفتیم اما جا دارد باز هم بگوییم. متاسفانه گاها نمی توان اشخاص پشت پرده اپ های سارق این چنین را هم پیدا کرد. هر گاه پلیس راهور اپی را معرفی کرد و در سایت خودش هم قرار داد، می توانید از آن استفاده نمایید. تا آن موقع همین روش های گفته شده در این پست مطمئن هستند.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


پیامک فعالسازی تلگرام ممکن است برای همیشه مسدود شود

    نظر

اگر شما هم از کاربران تلگرام هستید، حتما این پست را تا انتها بخوانید و به دستورالعمل های آن توجه کنید. در خبرها شنیده می شود همراه اول پیامک فعالسازی تلگرام را مسدود کرده و دیگر اپراتورها نیز در صدد انجام این کار هستند. پس توصیه های البان را جدی بگیرید.

پیامک فعالسازی تلگرام چیست؟

اگر خاطرتان باشد، هنگام نصب و فعالسازی اکانت تلگرام روی گوشی، بعد از اینکه شماره خود را وارد می کنید، از شما خواسته می شود تا کدی که برایتان پیامک می شود را وارد نمایید. این کد به این دلیل ارسال می شود تا شخص دیگری نتواند بدون داشتن سیم کارت شما و دسترسی به پیامک های دریافتی اکانتی با شماره شما بسازد.

مطلب مرتبط: راهکار اتصال برای تلگرام دسکتاپ

بنابراین تا این پیامک را دریافت نکنید و کد ارسالی را وارد نکنید نمی توانید اکانت تلگرامی بسازید.

آپدیت بعدی تلگرام البان

در حال حاضر همراه اول پیامک فعالسازی تلگرام را مسدود کرده و بعید نیست دیگر اپراتورها هم چنین اقدامی را انجام دهند.

راهکار مسدود شدن پیامک فعالسازی تلگرام چیست؟

برخلاف واتساپ، تلگرام را می توان روی چند سیستم و گوشی نصب کرد. تنها موضوع مطرح، این هست که اکانت های تلگرامی روی هر دستگاهی که باشند، اگر تا مدت زمانی معین که داخل تنظیمات ست می کنید (که به صورت پیشفرض شش ماه است)، وارد آن نشوید، خود به خود از روی آن سیستم یا گوشی پاک خواهد شد.

Windows-Telegram-MtProto-0-Elbaan

یک مزیت دیگر این هست که تلگرام پیامک فعالسازی به گونه ای دیگر هم برایتان می فرستد. یعنی وقتی شما با همان شماره، روی دستگاه دیگری اکانت دارید، تلگرام به جای پیامک، به تلگرام شما پیام می فرستد! شما با دسترسی به اکانت همان شماره روی دستگاه دیگر می توانید پیام و کد فعالسازی را مشاهده و اجرا نمایید!

بنابراین، راه حلی که وجود دارد و توصیه می شود هرچه سریعتر هم آن را اجرا کنید این هست:

اگر از تلگرام استفاده می کنید و تنها روی یک دستگاه اکانتتان فعال هست، حتما حتما روی یک دستگاه دیگر با همان شماره اکانت بسازید

اگر فقط یک اکانت دارید و دوست دارید همچنان با همین شماره تلگرام داشته باشید، همین الان دست به کار شوید و با همین شماره روی یک دستگاه دیگر یک اکانت دیگر بسازید.

نحوه استفاده از تلگرام

برای استفاده از تلگرام هم نیاز هست یا از وی/پی/ان استفاده کنید و یا از پروکسی های MTPROTO که داخل خود تلگرام عرضه می شود. برای آشنایی با نحوه استفاده از آنها توصیه داریم پست مربوط به آن را مطالعه بفرمایید:

مطلب مرتبط: نحوه اتصال با پروکسی‌های MTPROTO

هرگاه نیاز به کمک داشتید، می توانید از البان کمک بگیرید.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


خرابی هارد گوشی به چه دلایلی است و راهکارهای آنها چیست؟

    نظر

خرابی هارد گوشی یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران البان در سامانه تعمیرات موبایل در محل البان درخواست ثبت کرده اند. بر آن شدیم تا آموزشی تهیه کنیم تا دلایل خرابی هارد گوشی خود را بدانید و سعی کنید با رعایت و استفاده صحیح از آن محافظت کنید. اما اگر زمانی هارد گوشی شما سوخت نگران نباشید، در انتهای همین پست راه حل رفع آن را هم برایتان خواهیم گفت.

توضیح اجمالی در رابطه با ساختار و نحوه کار هارد گوشی

وقتی صحبت از فضای ذخیره داده در گوشی و کلا هر وسیله ای که دارای پردازش است می شود، می توان به سه نوع حافظه اشاره کرد. یکی رم (RAM)، دیگری رام (ROM) و دست آخر هارد گوشی.

رم (RAM)

رم گوشی مسئول اجرای برنامه ها است. رم با سرعت بالایش می تواند اطلاعات برنامه ها را پردازش کند. معمولا تا حدود 512 مگ تا یک گیگ از رم گوشی به عملکردهای معمولی آن یعنی برقراری و دریافت تماس و ارسال و دریافت پیامک و … تعلق خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: مدیریت حافظه آیفون

برنامه ها در حافظه گوشی ذخیره شده هستند، اما هنگامی که پردازش در آنها صورت می گیرد و از برنامه استفاده می کنید، تغییرات در رم دیده می شوند. وقتی هم که گوشی را خاموش می کنید تمام اطلاعات روی رم پاک می شود.

خرابی هارد گوشی ، البان

درست است که رم بالاتر بهتر هست، اما دیگر از یک حدی بیشتر هم کارایی ندارد و فقط باعث گرانتر شدن گوشی می شود. حداقل رم مناسب برای گوشی 4 گیگ هست و 8 گیگ دیگر خیلی خوب خواهد بود.

رام (ROM)

رام گوشی بخشی از فضای اصلی هارد گوشی است. یک حافظه فقط خواندنی (read-only) بوده که فقط سیستم عامل گوشی روی آن قرار دارد. البته با اجازه سازنده و ارائه به روز رسانی ها، امکان تغییرش وجود دارد.

بعضا گوشی ها دارای ساختار چندرامی هستند. به این ترتیب که یک فضای کوچکتری با سرعت بالاتر دارند و بقیه آن با سرعت معمولی است. بخش های اجرایی و اصلی سیستم عامل روی بخش پر سرعت هستند که باعث می شود گوشی سریعتر کار کند. پر سرعت کردن تمام حافظه هم باعث بالا رفتن هزینه و قیمت گوشی می شود!

خرابی هارد گوشی ، البان

حافظه اصلی

بخش آخر هم حافظه یا همان هارد گوشی هست. معمولا بسته به نوع گوشی بین 6 الی 8 گیگ از فضای این حافظه متعلق به سیستم عامل و نرم افزارهای ابتدایی و واجب گوشی و همچنین تقسیم بندی هارد است. بنابراین اگر یک گوشی می خرید که مثلا 16 گیگ حافظه دارد، بدانید که تقریبا 8 گیگ از آن در اختیار شما خواهد بود. بنابراین توصیه داریم تا هنگام خرید دقت داشته باشید که حافظه گوشی از 32 گیگ دیگر پایین تر نباشد.

مطلب مرتبط: مدیریت حافظه اندروید

حافظه جانبی

حافظه جانبی هم نوع دیگری از حافظه ها هست. این نوع حافظه را در دسته بندی ها نگفتیم چون ممکن است یک گوشی آن را نداشته باشد. اما از آنجا که حافظه اصلی گوشی به برد لحیم کاری می شود سرعتش از این نوع حافظه خیلی بالاتر خواهد بود. در گذشته مدل هایی ارائه شدند که حافظه اصلی شان نیز از نوع حافظه جانبی بود که علی رغم مزایایی که داشت، خیلی مورد استقبال قرار نگرفتند!

خرابی هارد گوشی ، البان

نحوه تشخیص خرابی هارد گوشی چیست؟

خرابی هارد گوشی نشانه هایی دارد که برایتان برخی از آنها را می گوییم تا اگر دچارشان شدید، تا حدودی بدانید با چه پدیده ای مواجه هستید. البته ممکن است این نشانه ها دلایل دیگری هم داشته باشند و خرابی هارد تنها یکی از آنها باشد.

  • گوشی مرتب ری استارت شده، لوگو ظاهر شده ولی بالا نمی آید
  • وقتی گوشی را خاموش و روشن می کنید، خبری از دیتایی که قبل از خاموشی روی آن ریختید نیست و یا اگر اطلاعاتی را پاک کرده اید مجدد بازگشته اند.
  • گوشی خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود (یکی از دلایل می تواند خرابی هارد گوشی باشد.)
  • وقتی از گوشی استفاده می کنید مرتب هنگ می کند و یا مدام ری استارت می شود.

دلایل خرابی هارد گوشی کدام هستند؟

متاسفانه باید بگوییم که هارد گوشی یک وسیله مصرفی محسوب می شود. یعنی عمری دارد و باید بگوییم که این عمر محدود هم هست. اما برخی کارها می تواند عمر آن را کمتر هم بکند که توصیه داریم آنها را انجام ندهید تا بیشتر بتوانید از آن استفاده نمایید:

  • ریختن و پاک کردن های متوالی اطلاعات روی هارد عمر آن را کاهش می دهد.
  • نصب برنامه های سنگین و خارج از توان گوشی باعث کاهش عمر هارد می شود.
  • پر بودن بیش از اندازه و طولانی مدت، به هارد گوشی فشار می آورد.

در بین گوشی ها، دو مدل هواوی، یعنی Y600 و G600 بیشترین آمار خرابی هارد را تا به الان داشته اند و بیشتر درخواست های خرابی این گوشی ها در سامانه تعمیرات البان به تعویض هارد منجر شده است.

راهکار رفع مشکل خرابی هارد گوشی چیست؟

اگر شما هم حس می کنید که هارد گوشی تان خراب شده و یا مشکل دیگری دارد، بلافاصله وارد اینترنت شوید و وارد سامانه آنلاین تعمیرات گوشی در محل البان به نشانی www.elbaan.com شوید. در این بخش یک درخواست ثبت کنید و منتظر باشید تا کارشناسان البان با شما تماس گرفته و جهت رفع مشکل گوشی شما اقدام کنند.

نکته قابل توجه این که تعمیر و تعویض هارد امری حساس و دقیق است و در حال حاضر امکان انجام این سرویس در محل مقدور نیست. اما در این راستا البان بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد خواهد داد تا به راحتی بتوانید مشکل گوشی خود را حل کنید.

 

منبع: تعمیر گوشی موبایل البان


بک آپ گیری از کامپیوتر در انواع ویندوز و مک بوک

    نظر

کاربران اطلاعات زیادی را در رایانه های خودشان ذخیره می کنند. هارد کامپیوتر مسئول اصلی نگهداری از این اطلاعات است. اما به هزار و یک دلیل از جمله سوختن همین هارد، دچار باج افزار شدن، ویروسی شدن سیستم و … ممکن است این اطلاعات از بین بروند. اما بک آپ گیری از کامپیوتر آن هم به صورت مرتب می تواند مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر برخلاف نامش خیلی هم کار دشواری نیست. مهم این است که از چه روشی استفاده می کنید و چه اطلاعاتی لازم هست که ذخیره شده و نسخه پشتیبان داشته باشند. البان برایتان توضیح می دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر شامل کدام اطلاعات می شود؟

نمی دانیم هارد شما چه اندازه ای دارد، اما آیا تمام اطلاعات داخل آن برایتان حیاتی و غیرقابل به دست آوردن هستند؟ آیا فکر می کنید لازم هست هر چه در هارد دارید را پشتیبان گیری نمایید؟

اولین جواب به این سوالات خیر هست! مسلما اگر روی سیستمتان برنامه ای نصب کرده اید، باز هم می توانید این کار را بکنید. احتمالا نیاز نباشد که از نسخه نصب شده پشتیبان گیری نمایید. اولین و مهم ترین اطلاعات، اطلاعات شخصی شما هستند. اطلاعاتی که احتمالا در هیچ جایی به جز سیستم شما یافت نمی شوند!

مطلب مرتبط: دلایل خرابی هارد گوشی و راهکارهای پیشگیری

حتی اگر اطلاعات مهمی روی سی دی و دی وی دی دارید هم توصیه البان این هست که از روی این مدل اطلاعات هم یک بک آپ بگیرید. فیلم ها، عکس ها، فایل ها و … همگی اطلاعاتی هستند که ممکن است دیگر نتوانید آنها را به دست آورید.

از سیستم عامل و سایر برنامه ها هم می توانید بک آپ بگیرید، اما واقعا نیاز نیست مگر آنکه برنامه ای نصب دارید که به سختی نصبش کردید و یا از جمله کسانی هستید که مدام در فایل های رجیستری رایانه تان تغییرات ایجاد می کنید.

انواع روش‌های بک آپ گیری از کامپیوتر کدامند؟

حال که تا حدودی متوجه شدید کدام اطلاعات برای پشتیبان گیری مناسب ترند، به شما انواع روش های پشتیبان گیری را هم می گوییم تا با توجه به شیوه و فضای قسمت پشتیبان گیری باز هم اطلاعات مورد نظرتان را گلچین تر کنید.

بک آپ گیری از کامپیوتر روی هارد اکسترنال

هارد کامپیوتر شما هر چقدر هم که زیاد باشد، بلاخره پر می شود. ضمنا اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، با توجه به حرکت زیاد آن خطر سوختن هارد لپ تاپتان هم زیاد هست. توصیه داریم حتما یک عدد هارد اکسترنال برای خودتان تهیه کنید و در کنارتان داشته باشید.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

بک آپ گیری از کامپیوتر می تواند به صورت دستی و فایل به فایل انجام گیرد و یا می توانید از طریق گزینه File History برای ویندوز 8 و 10، گزینه Windows Backup برای ویندوز 7 و گزینه Time Machine برای مک بوک ها این کار را انجام دهید. هارد را به سیستم وصل کرده و بگذارید خودش این کار را انجام دهد.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

مزیت این روش سرعت و آسانی است، ضمن اینکه با افزایش تعداد هاردهای اکسترنال فضای پشتیبان گیری تان نیز می تواند نامحدود فرض شود. اما عیب آن این هست که نسخه پشتیبان فیزیکی است و می تواند دزدیده شود یا در اثر حادثه از بین برود!

مطلب مرتبط: اشتراک گذاری اینترنت لپ تاپ متصل به وای فای

بک آپ گیری از کامپیوتر به صورت اینترنتی

سایت هایی هستند که کار پشتیبان گیری از سیستم شما را خودکار انجام می دهند. تا حجمی رایگان بوده و بیشتر از آن پولی می شوند. شاید سایت Backblaze یکی از معروف ترین آنها باشد. شیوه کار ساده بوده و کافی است در این گونه سایت ها یک اکانت داشته باشید. زمان بندی داده و تعیین می کنید که از کدام اطلاعات بک آپ گیری کند.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

مزین این روش این است که اطلاعاتتان همه جا در دسترس بوده و از آسیب های فیزیکی در اما هست. اما این روش هزینه بر بوده و بعضا با توجه به سرعت اینترنتتان می تواند بسیار وقت گیر هم باشد، مخصوصا دفعات اول کار. ضمن اینکه به هرحال نمی توان چشم بسته به هر سایتی هم اعتماد کرد، بنابراین در انتخاب سایت هم مراقب باشید.

بک آپ گیری از کامپیوتر روی فضای ذخیره سازی ابری

این روش به نوعی مانند روش اول هست، اما به جای استفاده از یک هارد اکسترنال فیزیکی از فضای ذخیره ابری استفاده می کنید! به نوعی هارد اکسترنال مجازی و ابری.

مزیت این روش در امان بودن از آسیب های فیزیکی است، اما معمولا این فضاهای ذخیره سازی ابری، محدود بوده و برای فضای بیشتر از شما پول می خواهند. نیاز آن به اینترنت هم می تواند به نوعی هم مزیت محسوب شود و هم عیب.

بک آپ گیری از کامپیوتر ، البان

حسن دیگر این روش این است که شما با داشتن اطلاعات کاربری تان می توانید روی هر سیستمی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید!

توصیه البان

اگر فایل هایی دارید که خیلی برایتان مهم هستند، سعی کنید چند نسخه پشتیبان از آنها داشته باشید. یا حتی هاردهای اکسترنال SSD تهیه کنید که اگرچه گرانتر هستند، اما درعوض خطر سوختگی آنها بسیار کمتر هست.

اگر از هارد معمولی برای بک آپ گیری از کامپیوتر و یا هر اطلاعات مهمی استفاده می کنید، خریدن یک هارد دقیقا مشابه به آن (از یک برند و یک سری ساخت) کمک شایانی به شما در بازیابی اطلاعات هنگام خدای نکرده سوختن هارد اصلی خواهد بود!

در پایان هم اگر هارد سیستم شما دچار مشکل شده و نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، همین الان دست به کار شده و وارد سامانه آنلاین تعمیرات البان شوید و یک درخواست رایگان ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان راهنمایی تان کنند.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


جابجایی پیامک ها و سایر اطلاعات از آیفون به اندروید

با توجه به مشکلاتی که بعضا برای کاربران آیفون پیش آمده و حس بی احترامی کاربران آیفونی از سوی شرکت اپل، حرکت از آیفون به اندروید این روزها بسیار زیاد شده است. سوالی که کاربران از البان می پرسند در رابطه با جابجایی پیامک ها و سایر اطلاعاتشان از آیفون به اندروید هست که در این پست آموزش خواهیم داد.

پیش از این حرکت برعکس و جابجایی از اندروید به آیفون را آموزش داده ایم اما شاید مهم تر از آن جابجایی از آیفون به اندروید باشد.

جابجایی اطلاعات با حجم محدود

استفاده از انواع حافظه های ابری یکی از روش هایی است برای جابجایی اطلاعات از یک وسیله به وسیله دیگر. اما حتما می دانید که تمام این فضاهای ابری فضای محدودی در اختیار شما قرار می دهند و از طرفی شما یک مرتبه باید اطلاعات را آپلود کنید و یک مرتبه هم دانلود کنید و مصرف اینترنت بالایی خواهد داشت. اما اطلاعاتی نظیر مخاطبان، اطلاعات تقویم، برخی عکس ها و فیلم ها را می توانید از این طریق منتقل کنید.

مطلب مرتبط: پاک کردن و جابجایی مخاطبان در گوشی های آیفون

جابجایی پیامک ها با این روش امکان پذیر نیست و همان طور که گفتیم شاید برای فایل های حجیم هم مناسب نباشد و راه های بهتری هم هست. مگر آنکه هنوز گوشی جدید را نخریده باشید و مجبور باشید گوشی آیفون خود را فکتوری ریست کنید.

جابجایی اطلاعات داخل نوت گوشی آیفون

بعضا افراد اطلاعات و یادداشت های مهمی در بخش نوت های گوشی آیفونی خودشان یادداشت می کنند. اصلا این اپ به همین منظور هم در گوشی شما قرار داده شده است. برای جابجایی نوت ها از آیفون به اندروید یک اپ به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن و نصبش در هر دو دستگاه می توانید فایل های نوت را به راحتی جابجا کنید. نام این اپ Evernote است.

جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان

ابتدا روی آیفون نصبش کنید. نوت ها را باز کرده و شیر (Share) کنید. مقصد را این اپ انتخاب کنید.

جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان

حال اپ را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و با همان اکانت واردش شوید. تمام نوت ها آنجا هستند و می توانید آن ها را به گوشی و فضای نوت جدید منتقل کنید.

لینک دانلود Evernote برای آیفون

لینک دانلود Evernote برای اندروید

جابجایی پیامک ها از آیفون به اندروید

برای جابجایی پیامک ها باید اپ iSMS2droid را در گوشی اندروید نصب کنید. البته قبل از آن هم لازم هست از پیامک های گوشی آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان

ابتدا از گوشی آیفون خود یک با استفاده از iTunes پشتیبان رمزگذاری نشده (unencrypted backup) بگیرید. سپس فایل پشتیبانی که دارای نامی شبیه به 3d1d7b5fb2cd288813306a4d4636395e047a3d28 هست را کپی کرده و در جایی ذخیره کنید.

این فایل را باید به گوشی اندرویدی خود منتقل کنید. برنامه iSMS2droid را باز کنید و این فایل پشتیبان را پیدا کرده و Import کنید. بسته به تعداد پیامک های پشتیبان گرفته شده، این پروسه زمان بر خواهد بود. خوب است این کار را شب هنگام که کمتر نیاز به گوشی دارید انجام دهید.

!! هنگام استفاده از این اپ از گوشی خود کار دیگری نخواهید. ممکن است وسط کار گیر کند و دچار دردسر شوید!!

لینک دانلود اپ iSMS2droid برای اندروید

جابجایی اطلاعات تقویم

چنانچهاطلاعات تقویم خود را در حساب کاربری iCloud ذخیره کرده باشید، ممکن است حافظه های ابری نتواند به شما در جابجایی آنها کمک کند. آن موقع نیاز به استفاده از یک اپ مخصوص این کار را دارید. اپ iCal برای این منظور ساخته شده است.

جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان

  • اپ تقویم گوشی آیفون خود را باز کنید. در پایین صفحه روی گزینه Calendars بزنید. اکانت iCloud شما دیده می شود. روی علامت تعجب داخل دایره جلوی آن بزنید و گزینه Public Calendar را فعال کنید.
  • بعد از آن گزینه next را زده و بعد Share و لینک را به خودتان ایمیل کنید.
  • ایمیل را در گوشی اندروید خود باز کنید. لینک را کپی کنید، عبارت webcal در ابتدای آن را پاک کرده و به جایش HTML بنویسید.
  • این لینک را که ساختید، در یک مرورگر بازش کنید و یک فایل با پسوند .ICS دانلود خواهد شد.
  • فایل دانلود شده را در iCal که قبلا روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده اید باز کنید.
  • فایل را بعد از باز کردن، Import کنید.
  • اطلاعات تقویم در گوشی اندروید شما ذخیره می شوند.

جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان جابجایی پیامک از آیفون به اندروید، البان

لینک دانلود اپ iCal برای اندروید

استفاده از برنامه های اشتراک گذاری

برنامه هایی نظیر ShareIt می توانند برای جابجایی فایل های بزرگ بین آیفون و اندروید به شما کمک کنند. خوبی این روش در کنار سرعت بالاتر، عدم مصرف اینترنت است!

 

منبع: تعمیرات گوشی البان