سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تماس از رادیو با طعم جایزه و خالی کردن حساب بانکی!

چند وقتی است که کاربران محترم در رابطه با تماس های مشکوک از سمت رادیو از ما سوال می کنند و بر خود واجب دانستیم تا در این رابطه اطلاع رسانی کنیم تا مبادا یک تماس از رادیو که صحیح نیست، شما را فریب دهد و دچار مشکل شوید.

داستان تماس از رادیو چیست؟

شخصی به موبایل شما زنگ می زند و اعلام می کند که شما تحت عنوانی انتخاب شده اید. مواردی که تا به حال به ما گزارش شده اند: به نیت روز پدر به 110 نفر جایزه تعلق می گیرد که شما یکی از آنها هستید، شما برنده سفر به عتبات عالیات شده اید، شما در میان افرادی که انتهای شماره شان عدد 7 هست انتخاب شده اید و …

تماس از رادیو ، دیجی دکی

بعد از کمی مکالمه، که بعضا طولانی هم هست، از شما خواسته می شود تا در یک مصاحبه زنده رادیویی و یا به منظور ضبط برنامه به سوالاتی هم پاسخ دهید. شما نیز احتمالا بیش از پیش احساس اعتماد خواهید کرد.

مطلب مرتبط: تماس های مشکوک بین المللی

بعد از این مکالمات، از شما خواسته می شود تا 20 دقیقه بعد خود را به اولین دستگاه خودپرداز بانکی برسانید. در آنجا از شما اقداماتی می خواهند تا انجام دهید و در میان همین اقدامات رمز ها و کدهای مورد نیازشان برای خالی کردن حساب شما را دریافت می کنند بدون آنکه به صورت مستقیم از شما سوال کنند!

اندکی بعد و یا روز بعد، ممکن است پیامکی از طرف بانک دریافت کنید که از حسابتان برداشت شده است! معمولا حوالی 12 شب، دقایقی قبل و دقایقی بعد از 12، این کار را می کنند تا بتوانند از سقف برداشت مجاز دو روز استفاده کنند!

راه تشخیص تقلب

اگر تماس از رادیو یا تماس های مشابه به آنها دریافت کردید، چند راه برای تشخیص صحت یا عدم صحت تماس وجود دارد:

  • شماره تماس گیرنده باید شرکتی باشد. شماره های شرکتی در انتها تعداد زیادی صفر دارند.
  • به حرف های فرد تماس گیرنده خوب گوش دهید. ممکن است بگوید شما برنده جایزه در مسابقه ای شده اید که اصلا در آن شرکت هم نکرده بودید!
  • برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز نیست که شما جایی بروید و یا رمزی در اختیار او قرار دهید. همانطور که وقتی می خواهید از شخصی پول دریافت کنید فقط شماره کارتتان یا حساب را به او می دهید، برای این کار هم این اطلاعات به تنهایی کافی خواهند بود.
  • اگر بگوید از طرف شرکت مخابرات، همراه اول، ایرانسل و … تماس می گیرد، قطعا نام شما یا حداقل فردی که سیم کارت شما به نام اوست را باید بداند!
  • واقع بین باشید و رنگ هدیه شما را وسوسه نکند

تماس از رادیو ، دیجی دکی

توصیه مهم

اگر برای شما هم چنین تماسی رخ داد، سعی کنید به پلیس 110 و یا پلیس فتا اطلاع دهید. شماره طرف مقابل را به پلیس بدهید تا خدای ناکرده از افراد دیگری سودجویی نکند. ضمنا در انتشار این مطلب به سایر دوستانتان کوتاهی نکنید تا شاید این اطلاع رسانی کوچک مانع از ضرر کردن آنها شود.

مطلب مرتبط: انتقال تماس از تلفن به موبایل

ضمنا هرگز رمزهای خودتان را در اختیار کسی قرار ندهید.

تماس از رادیو ، دیجی دکی

اگر شما هم تماس از رادیو را تا به حال داشته اید، تجربه خودتان را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

مشکل NO SERVICE را به سادگی در گوشی های آیفون حل نمایید

    نظر

در درخواست های رسیده به دیجی دُکی، بعضا یکی از مشکلات دارندگان گوشی های آیفون، مشکل No Service بوده که در ادامه این مطلب چند روش را برای حل این مشکل برایتان خواهیم گفت. این مشکل ممکن است به صورت No Service دیده شود و یا گوشی دائما در حالت Searching بماند!

پوشش آنتنی را کنترل کنید

اول از همه از پوشش و قدرت آنتن دهی محلی که هستید مطمئن شوید. ممکن است مشکل از شما نباشد و اپراتوری که استفاده می کنید در این محل پوشش نداشته باشد. اگر هم به خارج از کشور سفر کرده اید و می خواهید از خدمات رومینگ و اپراتور ایرانی خود استفاده کنید، کنترل کنید که در بخش تنظیمات مربوط به Cellular Data گزینه Data Roaming فعال باشد.

مشکل No Service ، دیجی دکی

راه حلی برای بسیاری از مشکلات

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم، یک راه حل برای تعمیر گوشی و رفع مشکلات آن همیشه ری استارت کردن گوشی است. یا آن را به صورت معمولی خاموش و روشن کنید و یا از ترکیب دکمه ها برای ریست کردن گوشی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش آسیبی به اطلاعات داخل گوشی شما نمی زند!

بررسی سیم کارت

سیم کارت را از داخل گوشی در آورده و مجدد داخلش بگذارید. اگر مشکل No Service حل نشد، سعی کنید که سیم کارتتان را داخل یک دستگاه دیگر امتحان کنید. وقتی از سالم بودن سیم کارت مطمئن شدید، دو حالت وجود دارد. یا گوشی شما با این سیم کارت رجیستر نشده و شما به پیامک های همتا توجه نکرده اید و یا جایگاه سیم کارت گوشی شما مشکل دارد. با یک سیم کارت دیگر این مورد را می توانید امتحان کنید. برای کنترل کردن رجیستری گوشی هم به پست مربوطه مراجعه نمایید.

مشکل No Service ، دیجی دکی

برای مشکل جایگاه سیم کارت هم به راهکار نهایی در انتهای همین پست مراجعه کنید.

به روز رسانی اپراتور

ممکن است اپراتور شما یک به روز رسانی ارائه کرده باشد و لازم باشد شما هم آن را اعمال کنید. برای این منظور وارد بخش تنظیمات گوشی و قسمت General شوید. از این قسمت به About بروید. اگر به روز رسانی وجود داشته باشد، یک گزینه برای این منظور در این بخش دیده خواهد شد.

ریست کردن تنظیمات شبکه

یک راهکار کارآمد برای حل مشکل No Service ریست کردن تنظیمات شبکه است. مراقب باشید که با این کار رمزهای ذخیره شده مربوط به وای فای هایی که به آنها متصل می شده اید پاک خواهند شد. وارد تنظیمات بخش General شوید. در انتهای این قسمت گزینه ای هست تحت عنوان Reset. آن را انتخاب کرده وارد صفحه جدید شوید. در صفحه جدید گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. بعد از آنکه عملیات تمام شد، احتمالا مشکل گوشی هم حل شده است.

اگر با این کار در اتصال به اینترنت خط گوشی مشکل پیدا کردید، برای فعالسازی اینترنت گوشی اقدام کنید. در بخش Reset گوشی مراقب سایر گزینه ها باشید.

به روز رسانی گوشی

اگرچه بعید هست، اما ممکن هست که به روز نبودن گوشی شما دلیل به وجود آمدن مشکل No Service باشد. طبق آموزش به روز رسانی گوشی آیفون، گوشی خود را به روز کنید.

تماس با اپراتور

با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل را بگویید تا مطمئن شوید که از لحاظ زیرساختی و مسائل مربوط به اپراتور مشکلی وجود نداشته باشد.

راه حل نهایی برای مشکل NO SERVICE

چنانچه با تمام این راه حل ها، باز هم مشکلتان پابرجا بود، اصلا ناراحت نشوید. ممکن است مشکل گوشی شما سخت افزاری هم باشد. هر زمان که خواستید، وارد سامانه دیجی دُکی به نشانی www.digidoki.com شوید، یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان دیجی دُکی جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند. بعد از ارائه مشاوره، در صورت تمایل شما، جهت تعمیر موبایل در محل با شما هماهنگی های لازم را خواهند داشت.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

چت گروهی برای اعضای کانال ها در تلگرام 5.7 و برخی به روز رسانی ه

    نظر

در حالی که واتساپ به عنوان جدی ترین رقیب تلگرام درحال رفع عیوبی مانند ویروس واتساپ هست، روز گذشته تلگرام به روز رسانی دیگری ارائه کرد تا کاربرانش بتوانند استفاده های دیگری از آن بکنند و شاید چت گروهی برای اعضای یک کانال مهم ترین ویژگی اضافه شده در به روز رسانی تلگرام 5.7 باشد! تلگرام 5.7 از لحاظ حریم خصوصی نیز ویژگی های جدید پیدا کرده است!

چت گروهی ، دیجی دکی

چت گروهی برای اعضای کانال

کانال محیطی است که ادمین(ها) مطالبی می گذارند و کاربران آن می توانند آن مطلب را ببینند و نهایتا آن را در صورتی که خوششان بیاید برای دیگران فوروارد کنند. اما در تلگرام 5.7 ادمین می تواند یک گروه بحث، برای چت گروهی و تبادل نظر به کانال اصلی لینک کند تا کاربران علاوه بر دیدن پیام بتوانند در رابطه با محتوای پیام و یا مسائل دیگری در گروهی که به کانال لینک شده است چت گروهی کنند.

چت گروهی ، دیجی دکی

وقتی ادمین گروهی را به کانال لینک می کند، در پایین کانال، علاوه بر گزینه صدادار/بی صدا کردن (mute/unmute) گزینه دیگری به نام Discuss نیز ایجاد می شود که کاربر با زدن روی آن وارد گروه شده و می تواند در چت گروهی شرکت کند. تمام شرایط گروه لینک شده مانند یک گروه معمولی است!

اشتراک گذاری شماره موبایل

گزینه ای در بخش حریم خصوصی تنظیمات تلگرام اضافه شده است که به واسطه آن می توانید تعیین کنید که چه کسانی می توانند شماره شما را ببینند. نکته جالب در این بخش این هست که علاوه بر گزینه های همیشگی هیچکس، همه و مخاطبان گزینه هایی اضافه شده اند که با آنها می توانید تعیین کنید چه افراد یا گروه هایی همواره می توانند و چه افراد یا گروه هایی هرگز نمی توانند شماره شما را ببینند.

چت گروهی ، دیجی دکی

در این بخش شما حتی می توانید گروه هایی که در آنها عضو هستید را هم اضافه کنید! اگر گروهی را گزینه های مجاز برای دیدن شماره موبایلتان اضافه کنید، افرادی که در گروه عضو می شوند به صورت خودکار می توانند شماره شما را ببینند و وقتی از گروه بیرون بروند دیگر نمی توانند شماره شما را ببینند!

عضویت در گروه و چت گروهی

مانند بخش قبل در مورد گزینه اینکه چه کسانی شما را می توانند به گروه و چت گروهی اضافه کنند نیز قابلیت جدید پیدا کرده است.

ادغام روبات ها با خدمات وب

می توانید روبات ها را به خدمات وب (web service) ادغام کنید. با استفاده از این گزینه می توانید خدمات سایت خود را به روبات تلگرامی خود متصل کنید بدون آنکه نگران مسدود بودن تلگرام باشید!

چت گروهی ، دیجی دکی

جستجوی گروه ها و کانال های عمومی در وب

هنگام جستجو در وب، تمام کانال ها و گروه های عمومی نیز به نمایش در خواهند آمد! حتی در حالتی که در تلگرام وب وارد نشده باشید.

هشدار برای کاربران احتمالا کلاهبردار

در تلگرام 5.7 اگر کاربری از نظر تلگرام به نظر کلاهبردار بیاید، در کنار نام او در یک کادر قرمز رنگ کلمه SCAM دیده خواهد شد.

چت گروهی ، دیجی دکی

ویژگی های اضافه شده مختص کاربران IOS

  • فایل پی دی اف بارگذاری شده با یک عکس کوچک نمایش داده می شود

چت گروهی ، دیجی دکی

  • امکان لینک کردن کلمات در متن پیغام

چت گروهی ، دیجی دکی

ویژگی های اضافه شده مختص کاربران اندروید

  • تم ها و پوسته های جدید و متنوع

نکته آخر

مدتی است که در گروه ها حتما می بینید که دوست شما پیغامی ارسال کرده که از فلان تلگرام سریع و بدون مسدودی استفاده کن. باید به شما بگوییم که حتی خود فرد ارسال کننده نیز از ارسال چنین پیغامی اطلاعی ندارد و از ناامن بودن این تلگرام های فرعی همین قدر کافی است که بدون اجازه کاربر خود از سوی او پیغام ارسال می کنند!

مطلب مرتبط: استفاده از تلگرام مسدود شده


منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

اسکن عکس های چاپ شده با دوربین موبایل و با کیفیت بالا

    نظر

عکس های قدیمی خاطرات بسیار زیادی را با خود به همراه دارند. عکس هایی که بعضا سیاه و سفید هستند و به دلیل قدیمی بودن و کاغذی بودن، برخی یا خراب شده اند و یا در شرف خراب شدن هستند. اسکن عکس های این چنینی باعث می شود که خاطراتی که همراه خود دارند، باز هم بمانند. در ادامه برایتان یک اپ بسیار مناسب برای این کار معرفی خواهیم کرد.

مشکل اسکن عکس های چاپ شده

اگر تا به حال خواسته باشید تا عکس های قدیمی خود را دیجیتالی کنید و به اصطلاح اسکن کنید، قطعا با مشکلاتی که می خواهیم بگوییم مواجه شده اید:

  • در صورت استفاده از اسکنر، برای داشتن کیفیتی خوب مجبور هستید مدت زمان زیادی را صرف کنید و سخت افزارهای زیادی نیز نیاز دارید تا عکس ها را اسکن کنید.
  • در صورتی که از روی عکس های چاپ شده هم با دوربین معمولی و یا دوربین موبایل عکس بگیرید، بخاطر جنس عکس ها، همواره بازتاب نور از قسمت های مختلف آن کیفیت را کاهش داده است.

اسکن عکس ، دیجی دکی

مطلب مرتبط: عکس ورزشی خوب با موبایل

بنابراین مشاهده می کنید که اسکن عکس می تواند مشکلاتی هم به همراه داشته باشد، مشکلاتی که ما با معرفی و استفاده از یک اپ آنها را برطرف خواهیم کرد.

یکی از راه های مناسب برای اسکن عکس

نرم افزار PhotoScan، نرم افزاری است که شرکت گوگل ارائه کرده و با ترفندی بسیار جالب عکس های شما را با بهترین کیفیت اسکن می کند (در هر دو نسخه اندروید و iOS). تنها چیزهایی که لازم هست، یکی یک موبایل با دوربین نسبتا خوب است و اینکه روی همین موبایل این اپ را نصب کنید.

وقتی وارد اپ می شوید، یک فیلم آموزشی به شما می گوید که چگونه عمل کنید. روند کار بسیار ساده هست:

  • عکس را مقابل خود قرار دهید.
  • از داخل این نرم افزار یک عکس از آن بگیرید.
  • بعد به صفحه گوشی خود نگاه کنید، روی عکس چاپ شده چهار دایره نشان داده شده است. بدون اینکه خیلی زاویه را تغییر دهید و یا جابجا شوید، موبایل را به گونه ای حرکت دهید که دایره تو خالی روی این دایره ها بیفتد.
  • ترتیب حرکت را خود اپ به شما می گوید.
  • روی هر دایره اندکی صبر کنید تا خطی آن را دور بزند.
  • روی هر چهار دایره که حرکت کنید، اپ پردازش خودش را آغاز می کند.
  • و شما حالا اسکنی با کیفیت از عکس چاپ شده خود در اختیار دارید!

اسکن عکس ، دیجی دکی

این عکس های اسکن شده همانقدر که برای شما خاطره انگیز هستند، می توانند برای دیگران هم خاطراتی داشته باشند. اشتراک گذاری آنها با خودشان را حتما به شما توصیه می کنیم. ??

قطعا اپهایی نظیر این اپ وجود دارند. خوشحال می شویم در صورت داشتن تجربه کار با آنها، به ما و سایر کاربران محترم معرفی شان کنید.

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

پیدا کردن دوربین مخفی و تست کنترل تلویزیون با استفاده از موبایل

    نظر

آیا می دانستید با همین گوشی موبایلی که در دستتان هست، می توانید علاوه بر پیدا کردن دوربین مخفی ها، سالم بودن ریموت کنترل تلوزیون خودتان را نیز امتحان کنید؟ در ادامه در این باره توضیح خواهیم داد.

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی

نور مادون قرمز (فروسرخ)

چشم انسان طیفی از طول موج ها و به اصطلاح رنگ ها را می تواند ببیند. هر رنگی یک طول موجی دارد. این طیف از قرمز شروع شده و تا بنفش می رود (از لحاظ فرکانسی که عکس طول موج است و اگر این ترتیب را از لحاظ طول موج بخواهیم در نظر بگیریم، می شود از قرمز تا بنفش). فرکانس های کمتر از نور قرمز را مادون قرمز گویند و از حوزه بینایی چشم ما خارج است.

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی

این نور در چه جاهایی وجود دارد؟ اجسامی که حرارت دارند، دوربین ها برای دید در شب، ریموت کنترل های دستگاه های مختلف، درگاه مادون قرمز گوشی و … منابع این نور چه در طبیعت و چه در ساخته های دست بشر، زیاد هستند. این به نوعی یک نعمت محسوب می شود که ما این طیف نور را نمی توانیم ببینیم.

عملکرد گوشی موبایل

همانطور که گفتیم، اشیا زیادی از جمله دوربین های مخفی دید در شب و ریموت کنترل ها از نور مادون قرمز استفاده می کنند. دوربین اصلی موبایل ها معمولا در 99درصد موارد این فرکانس را فیلتر می کنند و همچون چشم ما عمل کرده و نمی توانند آن را رصد کنند. اما دوربین دوم یا همان دوربین جلوی گوشی معمولا در بسیاری از موارد این نور را فیلتر نمی کند!

مطلب مرتبط: آیا ممنوع التصویرهای فضای مجازی را می شناسید؟

بنابراین شما با استفاده از دوربین جلوی گوشی خود می توانید منابع مادون قرمز را ببینید، اما فقط منبع آن را میبینید و خط سیر آن باز هم قابل رصد نیست.

پیدا کردن دوربین مخفی و تست ریموت کنترل با استفاده از دوربین موبایل

حال اگر شما در جایی تاریک باشید، برای پیدا کردن دوربین مخفی دید در شب، کافی است از طریق دوربین جلوی گوشی خود محیط را رصد کنید. هرجا که دوربینی باشد، نور چراغ های مادون قرمز آن دیده خواهند شد.

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی

پیش از تلاش برای پیدا کردن دوربین مخفی می توانید دوربین جلوی گوشی خود را با یک ریموت کنترل که مطمئن هستید که سالم است و کار می کند امتحان کنید. اگر سر ریموت کنترل را به سمت دوربین جلوی گوشی بگیرید و یکی از دکمه های آن را فشار دهید، یک چراغ کوچک روشن می شود. این یعنی دوربین جلوی موبایل شما، می تواند منبع نور مادون قرمز را مشخص کند. بنابراین، با کمک آن می توانید در دفعات بعدی متوجه شوید که باتری ریموت کنترل خالی شده و یا دکمه ای خاص از کار افتاده است.

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی

روشی دیگر برای پیدا کردن دوربین مخفی

علاوه بر روشی که گفتیم، چنانچه شما در یک ساختمان، به وای فای آن وصل باشید و دوربین نیز به همان وای فای وصل باشد، از طریق اپ Fing (دانلود اپ اندروید ، آیفون) می توانید دوربین های متصل به آن وای فای را ملاحظه کنید که معمولا کمتر این مورد پیش می آید و امنیت دوربین ها زیر سوال می رود.

پیدا کردن دوربین مخفی ، دیجی دکی

نکته آخر

اگر دوربین موبایل تان سالم است، یک ریموت بردارید و دوربین جلوی گوشی و چراغ مادون قرمز ریموت را کنترل کنید. اما اگر دوربین گوشی تان مشکل دارد، برای رفع این مشکل چاره کار ساده هست. بلافاصله وارد سامانه دیجی دُکی به نشانی www.digidoki.com شوید، یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان دیجی دُکی جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند. بعد از ارائه مشاوره، در صورت تمایل شما، جهت تعمیر موبایل در محل با شما هماهنگی های لازم را خواهند داشت.