سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نحوه پاک کردن مخاطب در گوشی های آیفون (تکی و گروهی)

    نظر

گاهی اتفاق اقتاده که بعد از رویدادی یا یک کار گروهی مبادرت به پاک کردن مخاطب هایی از لیست گوشی تان بکنید. یا اینکه به اشتباه روی گزینه دوپلیکیت زده باشید و یک نسخه کپی از مخاطبینتان روی گوشی شما ایجاد شود. بدتر از همه زمانی است که برای امتحان کردن تلگرام دوستتان، با شماره او تلگرام را روی گوشی خود فعال می کنید، در آن صورت تمام مخاطبان او نیز به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد که این آخری واقعا آزار دهنده هست، هم برای شما و هم برای دوستتان.

 

مرتبط: خطرات اپل آیدی

 

در این پست روش های پاک کردن مخاطب (ها) را از روی گوشی آیفون توضیح داده خواهد شد.

چنانچه فقط یک مخاطب را بخواهید پاک کنید، کار نسبتا ساده است. اول مخاطب مورد نظر را در لیست مخاطبین خود پیدا می کنید. انتخابش کرده و روی گزینه Edit در بالا سمت راست صفحه می زنید. سپس به انتهای صفحه می روید و گزینه Delete Contact را انتخاب می کنید. بدین ترتیب فرآیند پاک کردن مخاطب به اتمام می رسد.

اما در صورتی که بخواهید تعدادی مخاطب را پاک کنید، چند شیوه وجود دارد:

1- اگر بخواهید تمام مخاطبان موجود درد آیکلاد خود را پاک کنید به تنظیمات (Settings) رفته و به بخش مربوط به تنظیمات آیکلاد خود وارد شوید. در این بخش باید رمز آیکلاد خود یا همان رمز اپل آیدی خود را وارد کنید. به بخش تنظیمات که وارد شدید، گزینه مخاطبین (Contacts) را پیدا کنید. استفاده مخاطبین از آیکلاد را غیرفعال کنید، وقتی این کار را انجام دهید، بلافاصله از شما پرسیده می شود که با این کار تمام مخاطبان آیکلاد از روی گوشی شما پاک خواهند شد، آیا مایل به انجام این کار هستید؟ با انتخاب Delete from My iPhone تمامی مخاطبان از روی گوشی شما پاک می شوند.

Image titled Delete Contacts on an iPhone Step 9

2- در این قسمت پاک کردن مخاطب های مربوط به ایمیل های وارد شده در گوشی را آموزش می دهیم. در بخش تنظیمات (Settings) وارد مخاطبین (Contacts) شوید. در آن به بخش حساب ها (Accounts) وارد شوید. بر روی ایمیلی که می خواهید مخاطبان مربوط به آن را پاک کنید بزنید و در صفحه بعد گزینه مخاطبین (Contacts) را خاموش کنید و همچون حالت قبل به سوال جواب دهید.

Image titled Delete Contacts on an iPhone Step 14

3- در این بخش نحوه پاک کردن مخاطب های مربوط به نرم افزارهای جانبی همچون تلگرام و … را توضیح می دهیم. وارد تنظیمات (Settings) شده و در بخش مخاطبین (Contacts) گزینه ای تحت عنوان Contacts Found in Apps را خاموش کنید. بدین ترتیب مخاطبان مربوط به نرم افزارهای جانبی پاک خواهند شد.

پاک کردن مخاطب

4- روش دیگر برای پاک کردن مخاطب های خاص، استفاده از iCloud هست. ابتدا با استفاده از شیوه ای که در گزینه اول توضیح داده شد، یکبار مخاطبان آیکلادی را از روی گوشی خود پاک نمایید. سپس وارد آیکلاد خود شوید ومخاطبان مورد نظرتان را انتخاب و پاک نمایید. مجددا گزینه نمایش مخاطبان آیکلاد را فعال کرده و مخاطبان مورد نظرتان را ببینید.

5- شیوه آخر استفاده از نرم افزار است. نرم افزارهای زیادی به منظور مدیریت مخاطبین وجود دارند. ما نرم افزار Groups را به شما معرفی می کنیم. بعد از نصب آن و وارد شدن به مخاطبین، دایره ای در کنار مخاطبین شما بجود می آیند که به واسطه آن همچون گوشی های اندروید می توانید چند مخاطب را انتخاب کرده و با هم همگی را پاک نمایید.

 

یکی از این پنج روش حتما به کار شما خواهد آمد، اما همانطور که قبلا گفته ام تمام این روش ها زمانی موثر هستند که شما اپل آیدی منحصر به خود و ایمیل خود را داشته باشید!

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی