سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تایزن چیست (Tizen) و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

گفته شده که امسال سامسونگ می خواهد دو گوشی با سیستم عامل تایزن ارائه کند. اما تایزن چیست و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

تایزن سیستم عاملی است همچون اندروید اوپن سورس، بر پایه لینوکس و منبع باز می باشد. سامسونگ و اینتل دو شرکتی هستند که این سیستم عامل را ایجاد کرده و بال و پر می دهند. سامسونگ در واقع به نوعی به دنبال زمین زدن گوگل یا شاید هم به دنبال یک راه فرار در صورت از دست دادن قراردادهایش با گوگل است و اینتل هم که پردازنده می سازد، میخواهد پردازنده هایی بسازد که با قدرت کمتر، قابلیتهای زیادی داشته باشد.

 

مرتبط: تغییر سیستم فروش با اپهای فروشگاهی

 

این سیستم عامل از سال 2012 رونمایی شد اما هنوز هم به صورت آزمایشی است و روی گوشی های سامسونگ دیده نشده، اما ساعت هوشمند gear2 سامسونگ از سیستم عامل تایزن بهره می برد. گفته می شود که محیط کاربری آن بسیار شبیه به اندروید با TouchWiz می باشد. اما از اندروید در مصرف باطری بهتر عمل می کند و عمر باطری را افزایش می دهد.

اپ های تایزن براساس وب هستند و بر پایه HTML5. وب بیس بودن اپ ها ساخت آنها را ساده تر می کند و درواقع هر اپی که در محیط کار می کند در سایر محیط ها هم قابل استفاده خواهد بود. سامسونگ در سال 2013 مسابقه ای برای نویسندگان اپ ترتیب داد تا مخصوص تایزن اپ بنویسند و در آخر به 64 شرکت کننده برتر 4ملیون دلار جایزه داد. دو اپ معروف و محبوب آسفالت 7 و طناب را ببر در این محیط نوشته شده اند.

تایزن در برابر اندروید، دیجی دکی

تایزن در برابر اندروید، دیجی دکی

نکته جالب دیگر در مورد تایزن این است که این سیستم عامل منحصرا مخصوص گوشی نیست و در هر وسیله ای که سیستم عاملی دارد می تواند اجرا شود. هر وسیله ای اعم از یخچال و ساعت هوشمند و … که این موضوع کاربرد این سیستم عامل را در اینترنت اشیا به روشنی نمایش می دهد.

 

مرتبط: اینترنت اشیا

 

سامسونگ در تلاش است که این سیستم عامل را جا بیندازد و جای گوگل و اندروید را بگیرد و طبق گفته این شرکت قرار است به زودی گوشیهایی با این سیستم عامل روانه بازار شود.

 

نظر شما در رابطه با سیستم عامل جدید چیست و فکر می کنید مهمترین پارامترهای موجود در آن چه باید باشند؟

 

 منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی