سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نحوه تنظیم و تغییر اپ پیش فرض در اندروید

    نظر

حتما تمام کاربران اندرویدی برای با این موضوع مواجه شدند که هنگامی که یک فرمت خاص فایلی را می خواهند باز کنند گوشی لیستی از نرم افزارهایی که توانایی باز کردن آن فرمت را دارند نمایش می دهد. شما یکی را انتخاب می کنید و بعد یکی از گزینه های همیشه یا فقط این بار را انتخاب می کنید تا فرمت مورد نظر باز شود. چنانچه گزینه همیشه را انتخاب نمایید، آن اپ به عنوان اپ پیش فرض شما برای آن فرمت خواهد شد.

مرتبط: از بین بردن خطای همپوشانی

حال یک نرم افزار جدید نصب می کنید و می خواهید اپ پیش فرض یک فرمت را تغییر دهید. یا اینکه می خواهید برای یک بار استثنائا از اپی دیگر استفاده نمایید. آیا می دانید که چه باید بکنید؟ در این پست نحوه تنظیم و تغییر اپ پیش فرض را برایتان شرح خواهم داد.

گوشیهای سامسونگ:

samsung-settings-reset-app-DigiDoki

تنظیمات پیش فرض در سامسونگ، دیجی دکی

وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید. روی گزینه اپلیکیشنها (Applications) بزنید. بعد اپلیکیشنهای پیش فرض (Default applications) و در آخر گزینه انتخاب به عنوان پیش فرض (Set as default). حالا لیست تمامی اپهای گوشی برایتان ظاهر می شود و میتوانید با زدن بر روی هر یک از آنها پیش فرض بودن یا نبودن آن را تعیین نمایید.

مرتبط: سریهای مختلف سامسونگ چه تفاوتهایی باهم دارند؟

گوشیهای اندرویدی دیگر (به غیر از سامسونگ):

برای تغییر پیش فرض فقط درمورد یک نرم افزار به ترتیب زیر عمل کنید:

settings-android-app-DigiDoki

تنظیمات پیش فرض یک اپ گوشیهای اندروید، دیجی دکی

در بخش تنظیمات (Settings) گزینه اپلیکیشنها (Apps) را انتخاب کنید. لیستی از تمام اپهای گوشی نمایان می شود. اپ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. در صفحه توضیحات اپ مربوطه گزینه به عنوان پیش فرض باز شود (Open by default) را انتخاب کنید. در این صفحه جدید پاک شدن پیش فرض (CLEAR DEFAULTS) را انتخاب نمایید تا این اپ از حالت اپ پیش فرض خارج شود.

برای تغییر حالت پیش فرض برای تمام اپهای گوشی:

settings-android-app-all-reset-DigiDoki

تنظیمات پیش فرض برای تمام اپها در اندروید، دیجی دکی

در بخش تنظیمات (Settings) گزینه اپلیکیشنها (Apps) را انتخاب کنید. بعد در بالای سمت راست صفحه روی گزینه بیشتر یا همان سه نقطه عمودی (More : ) بزنید. وقتی منو باز شد، گزینه تنظیم مجدد تنظیمات اپ (Reset app preferences) بزنید. یک پیغام باز می شود که به شما می گوید که همه چیز (در تنظیمات مربوط به اپها) ریست خواهد شد، شما گزینه تنظیم مجدد اپها (RESET APPS) را انتخاب نمایید.

بعد از این اقدامات دیگر اپهای پیش فرض شما تغییر خواهند کرد.

 

لینک تلگرامی این پست: https://t.me/DigiDoki_News/265

OpenInTelegram-DigiDoki

 

منبع: تعمیر گوشی در کرج ، دیجی دکی