سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

قتل حین رانندگی ، قاتل: راننده، علت قتل: گوشی همراه، مدت زمان ار

    نظر

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید. بسیاری از هم میهنان عزیزمان در صدد و تدارک رفتن به مسافرت هستند. در نتیجه جاده ها شلوغ و بسیاری از شهرها از همچون تهران از حالت عادی بسیار خلوتتر می شوند و رانندگی بدون ترافیک تجربه ای غیرقابل تکرار در بقیه ایام سال برای آنها خواهد بود.

نکته ای هست که باید به آن توجه داشت. در جاده های فرعی و شهرهای خلوت هیچگاه فکر نکنیم که فقط ما در جاده  هستیم! هرگز تنها بودن خود را بهانه ای  برای عدم توجه به کاری که میکنید قرار ندهید، هر لحظه ممکن است شخص یا موجودی زنده در جلوی ماشین سبز شود و عدم توجه راننده به مسیر می تواند خسارتهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

TeenCrashInfographic-DigiDoki

آمار تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، دیجی دکی

طبق آمارهای موثق در امریکا، که آمار تصادفات آن بسیار کمتر از ایران است، در سال 2013 تعداد 3154 نفر در اثر عدم توجه به جلوی راننده جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند. این در حالیست که در آن سال هنوز موبایلها پیشرفتهای امروزی را نداشتند. توجه شما را به آمار جالب دیگری در این راستا جلب میکنم:

  • تعداد 1.6ملیون تصادف به دلیل مشغولیت راننده با گوشی همراهش
  • 330هزار مصدوم در سال به دلیل تایپ کردن راننده با موبایلش
  • 25درصد از حوادث رانندگی در امریکا به دلیل پیامک نوشتن و رانندگی بوده
  • نوشتن پیامک 6 برابر خطرناکتر از رانندگی در حالت مستی می باشد
  • پیامک زدن و کارهایی از این قبیل خطرناکترین کارها هنگام رانندگی محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که این آمارها مربوط به امریکا هستند که هم خودروها ایمنتر و هم رانندگیها با احتیاط بیشتری صورت می گیرند و متاسفانه در ایران آمار تفکیکی در دسترس نیست.

آیا میدانید ماشینی که با سرعت 90کیلومتر در ساعت حرکت می کند، ثانیه ای چند متر حرکت می کند؟ بله، این ماشین در هر ثانیه 25متر حرکت می کند. حال اگر راننده ای که با این سرعت حرکت می کند تنها 4 ثانیه وقت صرف نگاه کردن به گوشی خود بیاندازد، معادل یک زمین فوتبال، 100 متر به جلوتر رفته است!

Driving-accidents-iran-DigiDoki

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی، دیجی دکی

متاسفانه حوادث رانندگی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در ایران به شمار می رود. در اینجا مبی دکی از تمامی شما عزیزان خواننده این درخواست را دارد که هنگام رانندگی خیلی مراقب باشیم و ایام را به کام خود و خانواده هایی تلخ نکنیم.

no mobile while driving-DigiDoki

رانندگی بدون موبایل، دیجی دکی

خواندن پیامک و پاسخگویی به تلفن همراه دیر نمی شود، می تواند صبر کند تا من نگه داشته و بعد پاسخش را بدهم. بنابراین دیگر هنگام رانندگی این کارها را نخواهم کرد، شما چطور؟ آیا حاضرید به خود قول دهید که هنگام رانندگی، موبایلتان را کنار بگذارید؟

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان