سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

جریان تماس های عجیب خارجی چیست؟ آیا پاسخگویی به این تماس ها برای

اگر شما هم از اپراتور همراه اول استفاده می کنید حتما پیامکی دریافت کرده اید که برای تماس های عجیب خارجی هشدار داده و گفته که با این شماره ها به هیچ عنوان تماس نگیرید، چرا که هزینه زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. اما جریان این تماس های عجیب چیست؟ البان در ادامه برایتان خواهد گفت.

تماس های عجیب خارجی ، البان

اخیرا در ایران گزارش هایی مبنی بر دریافت تماس های مکرر تلفنی از شماره های خارجی با پیش شماره هایی مانند ?+678 ، +960 و… که متعلق به کشورهای ?وانواتو، مالدیو و … هستند منتشر شده است. همراه اول هم برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و ضرر کاربرانش، بلافاصله این موضوع را پیامک کرده و خواسته تا هرگز با این شماره ها تماس گرفته نشود.

جریان تماس های عجیب خارجی چیست؟

اما این شماره ها چه هستند و این تماس های عجیب خارجی به دنبال چه می گردند؟ در ابتدا بابد بگویم که اصلا نگران نباشید، گوشی شما به هیچ عنوان ویروسی نشده و اگر هم بتوانید پاسخ این تماس ها را بدهید هیچ اتفاقی برای گوشی تان نخواهد افتاد.


مطلب مرتبط: تعرفه رومینگ چقدر است؟


این تماس ها که معمولا از پیش شماره هایی مانند +678 ، +960 و … متعلق به کشورهای ?وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار و… رخ می دهند، فقط مختص ایران نبوده و در حال حاضر در کشورهای زیادی این پدیده در حال شکل گیری است. هدف از این تماس ها کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکین سایر کشورهاست! کشورهای مقصد از این طریق به اصطلاح تقلب مخابراتی یا ?Communications Fraud انجام می دهند.

تماس های عجیب ، اِلـبان

در این شیوه تقلب، کشور مقصد با استفاده از روبات ها و نرم افزارها، تماس گیرنده های خودکاری دارد که با استفاده از شماره هایی ویژه به شما زنگ می زنند. بعید است تا بتوانید به این تماس ها پاسخ دهید چرا که بلافاصله قطع می شوند و هدفشان انداختن میست کال یا تماس بی پاسخ روی گوشی شماست. معمولا این کار را دو سه بار پشت سر هم انجام می دهند تا شما حس کنید که حتما این شماره کار واجبی با شما دارد و بهتر است با آن تماس بگیرید.

تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد، حتی اگر بتوانید به تماس پاسخ دهید که بعید است، هزینه ای برایتان لحاظ نخواهد شد. اما مشکل از زمانی شروع می شود که شما بخواهید به این میست کال ها اهمیت داده و به این شماره ها تماس بگیرید! اگر تماس بگیرید طرف مقابل حتما پاسخ خواهد داد و یکی دو دقیقه ای که می گذرد تا شما متوجه بشوید تماس جعلی بوده و نیت کلاهبرداری است، هزینه بسیار زیادی روی قبض موبایلتان اضافه خواهد شد.


مطلب مرتبط: تعرفه داخلی اپراتورها چقدر است؟


این هزینه اضافه بر هزینه تماس بین الملل است و هزینه ای است که در واقع مخابرات کشور مقصد از مخابرات یا اپراتور ایرانی می گیرد و مخابرات و اپراتور ایرانی از کاربر می گیرد!

گاهی این تماس ها چندین دقیقه طول می کشد. با دادن خبرهای الکی و بعضا شادی آور که شما را پای تلفن نگه می دارد و با خود می گویید هزینه این مکالمه هرچقدر هم که بشود در مقابل دستاورد من چیزی نخواهد بود! جالب اینکه این دزدان پیشرفت کرده و زبان فارسی را هم یاد گرفته اند و وقتی به ایران ارتباط می گیرند، با زبان فارسی صحبت می کنند!

تماس های عجیب ، اِلـبان

چند توصیه مهم:

  • اگر چنین تماسی دریافت کردید بهتر است کلا آن را نادیده بگیرید. نه پاسخ بگویید و نه تماس بگیرید
  • ممکن است تماس دریافتی از عراق باشد. اگر آشنایی در عراق دارید یا آشنایی دارید که به عراق و کربلا سفر کرده، پیش شماره عراق شماره 964 است. این پیش شماره خیلی شبیه به پیش شماره های دزدی است.
  • کلا اگر منتظر تماس خاصی نیستید، به میست کال ها اهمیت ندهید. اگر شخص تماس گیرنده با شما کار واجبی داشته باشد، قطعا دوباره تماس خواهد گرفت.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان