سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

انتقال مخاطبان از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر

یکی از موضوعات مطرح هنگام تعویض گوشی جابجایی اطلاعات، مخصوصا انتقال مخاطبان از گوشی قدیمی به گوشی جدید است. درخواست های زیادی در این زمینه داشته ایم که هنگام جابجایی مشکلاتی برای دوستان پیش آمده و اطلاعاتی را از دست داده اند. در این پست می خواهیم دررابطه با انتقال مخاطبان از گوشی اندرویدی قبلی به گوشی جدید آموزش ساده ای ارائه نماییم.

برخی کاربران گزارش کرده اند که مخاطبانشان را روی سیم کارت منتقل کرده و در گوشی جدید به حافظه گوشی منتقل کرده اند. این کار چند مشکل دارد. اول اینکه تعداد مخاطبانی که روی سیم کارت جای می گیرد، محدود است. نهایتا 250-300 مخاطب. این تعداد شامل شماره می شود و نه مخاطب! اگر شما از یک نام چند شماره داشته باشید، مثلا شماره خانه، شماره موبایل، شماره محل کار و …، در سیم کارت هر یک از این شماره ها تبدیل به یک مخاطب مجزا می شود که در انتهایش یک پسوند تک حرفی اضافه می شود.

مشکل دیگر این است که طول نام افراد در سیم کارت محدود است! اگر شخصی نامی طولانی داشته باشد، هنگام انتقال مخاطبان از طریق سیم کارت بخشی از نام او حذف خواهد شد.

و در آخر انتقال مخاطبان با استفاده از سیم کارت فقط شماره ها را جابجا می کند و هر چیزی که شما در مورد مخاطب ذخیره کرده باشید (تاریخ تولد، آدرس، شماره حساب و …) منتقل نخواهد شد!


مرتبط: بازگردانی مخاطبان در آیفون


اما روش صحیح انتقال مخاطبان چیست؟ نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارند، اما خود گوشی شما بهترین روش است. اگر روی گوشی قبلی خود جیمیلی ست کرده باشید، تمام مخاطبان شما با تمامی اطلاعاتشان در جیمیل شما ذخیره شده اند و با ست کردن همان جیمیل روی گوشی جدید، تمام مخاطبان نیز منتقل خواهند شد.

انتقال مخاطبان دیجی دکی

اگر جیمیل ست نکرده اید و حس خوبی از این کار ندارید، راهکار ساده دیگری نیز وجود دارد. در گوشی قدیمی خود وارد بخش مخاطبان شده و روی گزینه سه نقطه یا more در بالای صفحه بزنید. در برخی گوشی ها گزینه ای مستقل برای مدیریت مخاطبان وجود دارد و در برخی دیگر بایستی وارد تنظیمات شوید. در بخش مدیریت مخاطبان و یا تنظیمات مخاطبان، به دنبال گزینه Import/Export باشید. اگر گوشی شما فارسی است ترجمه این گزینه ها حول گرفتن خروجی یا افزودن مخاطب می چرخد. گزینه export یعنی گرفتن خروجی از مخاطبان. انواع خروجی ها را می توانید بگیرید. بهترین گزینه گرفتن خروجی تک فایل با پسوند .vcf است. این فایل در حافظه گوشی ذخیره می شود. دقت کنید که در کجا ذخیره می شود. فایل را به هر طریق ممکنی به گوشی جدید بفرستید (از طریق تلگرام به خودتان، ایمیل، بلوتوث و …). این فایل را روی هر گوشی دیگری باز کنید، تمام مخاطبان گوشی قدیمی با تمامی اطلاعاتشان به گوشی مقصد منتقل خواهند شد!

با همین روش می توانید مخاطبان را از گوشی اندرویدی به آیفون جدید خود نیز منتقل کنید.


مرتبط: انتقال اطلاعات و مخاطبان از اندروید به آیفون


 البته که این کارها را با کامپیوتر و در ابتدا انتقال تمام مخاطبان به کامپیوتر و بارگذاری آنها روی گوشی جدید هم امکان پذیر هست، که راه گفته شده خیلی آسان تر هست.

منبع:تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان