سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

پروکسی تلگرام دسکتاپ را از کجا پیدا و چگونه فعالش کنیم؟

    نظر

پروکسی تلگرام دسکتاپ را چگونه فعال کنیم؟

چند وقت پیشتر با به روز شدن تلگرام در هر دو نسخه اندروید و iOS و قابلیت استفاده از پروکسی MTProto در مورد نحوه استفاده از این قابلیت و اتصال بدون نیاز به فیلترشکن توضیحاتی دادیم. سوالات زیادی در این مدت داشته ایم در مورد پروکسی تلگرام دسکتاپ و اینکه در نسخه ویندوزی تلگرام چگونه می توان از این پروکسی ها استفاده کرد. در ادامه در این مورد هم برایتان شرح خواهیم داد.

پروکسی تلگرام دسکتاپ درواقع همان پروکسی های تلگرام موبایل هست. تفاوتی ندارند. اما کمی فعالسازی و استفاده از آن با تلگرام موبایل متفاوت هست.

اولین نکته این است که تلگرام ویندوزی شما بایستی به روز باشد. در حال حاضر آخرین نسخه تلگرام دسکتاپ، نسخه 1.3.10 هست. برای به روز کردن تلگرام خود کافی است دانلود رایگان تلگرام را سرچ کنید، دانلود و نصبش کنید. نکته مهم این که لازم نیست نسخه قبلی را از روی سیستم حذف کنید و با نصب نسخه جدید به نوعی کار به روز رسانی انجام می شود و کاربری شما روی سیستم باقی می ماند.


مرتبط: آموزش نحوه اتصال تلگرام با پروکسی MTPROTO


بعد از به روز شدن تلگرام وقتی آن را باز کنید در پایین صفحه سمت چپ علامتی را خواهید دید. همچون علامت پروکسی های MTProto در نسخه موبایلی. اگر هم چنین گزینه ای ندیدید، اصلا نگران نباشید. وارد تنظیمات تلگرام شوید و به انتهای آن بروید. یک گزینه وجود دارد به نام نحوه اتصال یا Connection Type. انتخابش کرده و گزینه MTProto یا use proxy را انتخاب کنید.

ممکن هست شما در گوشی خود پروکسی های زیادی داشته باشید و بخواهید از آنها در نسخه دسکتاپ هم استفاده کنید. اما برخلاف تمام اطلاعات دیگر، اطلاعات پروکسی شما روی گوشی در روی رایانه دیده نمی شود و مجبور هستید از ابتدا و به صورت مجزا اقدام به اضافه کردن پروکسی ها باشید.

پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

برای فعالسازی اولیه پروکسی تلگرام دسکتاپ دو راه به شما خواهیم گفت:

1- در موبایل خود سراغ لیست پروکسی های موجودتان بروید. در انتهای صفحه گزینه Share Proxy List را انتخاب و بعد copy را بزنید. اطلاعات کپی شده را به خودتان ایمیل کنید. روی رایانه خود این لیست را ببینید. لینک ها به شکل زیر خواهند بود:

*****?server=g8912.tgproxy.network&port=8443&secret=726564736869656c6476706e2e636f6d******

در رایانه، شما نمی توانید با کلیک کردن روی این لینک پروکسی را به تلگرامتان منتقل کنید، چرا که به دلایل فیلترینگ این کار امکان پذیر نخواهد بود. در پروکسی تلگرام دسکتاپ باید اطلاعات را دستی وارد کنید. گزینه اول Hostname هست. در لینک hostname همان است که مقابل server نوشته شده است. (در مثال بالا server=g8912.tgproxy.network) فقط عبارتهای مقابل علامت مساوی تا قبل از علامت & را واردکنید. برای port و secret هم که عینا در لینک دیده می شود. این کار را باید روی تک تک لینک ها امتحان کنید تا بلاخره با یکی وصل شوید. ممکن است یک پروکسی فعال روی گوشی شما روی پی سی فعال نشود.

پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

2- در گوشی خود سراغ لیست پروکسی ها بروید. یکی را باز کنید. موارد خواسته شده در تلگرام دسکتاپ را از روی آن دیده و دستی وارد کنید. حسن روش قبلی این بود که می توانید از کپی پیست استفاده کنید.


مرتبط: پروکسی های مناسب برای تلگرام


پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

بعد از آنکه تلگرام شما وصل شد، دیگر برای اضافه کردن سایر پروکسی ها کافیست مانند موبایل عمل کرده و روی لینک کانکت کانال های مختلف از جمله کانال دیجی دُکی کلیک کنید. اگر می خواهید لیست پروکسی های گوشی تان را روی رایانه داشته باشید، کافیست این لیست را در محل saved messages روی گوشی ذخیره کرده و روی سیستم روی تک تک آنها کلیک کنید.

اگر پروکسی شما قطع شد روی علامت آن کلیک کنید و در لیست ببینید که کدام پروکسی با رنگ سبز دیده می شود. انتخابش کنید تا مجدد وصل شوید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی