سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نحوه اتصال با پروکسی MTPROTO در تلگرام به روز شده

اگر اخبارات مربوط به تلگرام را دنبال کرده باشید، تلگرام یک به روز رسانی ارائه کرده که از سیستم انتقال MTProto 2.0 بهره می گیرد. سیستمی که با استفاده از پروکسی های آن می توانید بدون نیاز به اپ های تغییر دهنده ی آی پی از تلگرام استفاده کنید. در این پست می خواهیم نحوه اتصال با پروکسی MTProto را به شما آموزش دهیم.


مرتبط: پروکسی MTPROTO برای تلگرام نسخه ویندوز


به روز رسانی اخیر، در ابتدا برای گوشی های اندروید ارائه شد و اپ استور به دلیل اعتراضات روسیه این به روز رسانی را ارائه نداد. تا اینکه بلاخره تقریبا روز گذشته بود که اپل هم تسلیم صحبت های تلگرام شده و به روز رسانی را در اپ استور قرار داد. در حال حاضر این به روز رسانی برای تلگرام و تلگرام ایکس در اندروید و iOS و همچنین برای تلگرام دسکتاپ ارائه شده است.


با اتصال با پروکسی حجم مصرفی شما کاهش می یابد


در ابتدا شما بایستی تلگرام خود را به روز کنید. اندرویدی ها فقط از طریق گوگل استور یا پلی استور یا گوگل پلی (همگی یکی هستند و در برندهای مختلف نامشان فرق می کند) و آیفون داران در اپ استور. بعد از آنکه تلگرام شما به روز شد اگر داخل آن بروید متوجه یک آیکون شبیه به سپر بالای صفحه اصلی چتهایتان خواهید شد. این یعنی تلگرام شما به نسخه جدید با روش انتقال MTProto به روز شده است. (به هیچ عنوان تلگرام های تبلیغاتی تحت عنوان تلگرام ضد فیلتر را نصب نکنید. تنها مراجع مطمئن برای تلگرام گوگل پلی و اپل استور هستند)


مرتبط: قانون GDPR چیست؟


بایستی یک مرتبه با روش هایی که قبلا وارد تلگرام می شدید و از آن استفاده می کردید وارد شوید. کانال هایی هستند که مدام در حال نمایش پروکسی های سالم و به روز برای اتصال با پروکسی از طریق آنها هستند. در یکی از آنها عضو شوید. یکی از لینک ها داخل این کانال ها را انتخاب کنید و گزینه Connect Proxy را انتخاب نمایید. کمی صبر کنید، در بالای صفحه می بینید که می نویسد درحال اتصال با پروکسی . وقتی اتصال برقرار شود شما دیگر می توانید از تلگرام به راحتی استفاده کنید.

Explanation_of_secret_chats_(Telegram)-DigiDoki

توجه به نکات زیر خالی از لطف نیستند:

  • وقتی با این پروکسی ها وصل می شوید، یک کانال تبلیغاتی در بالای تمام چت های شما ظاهر می شود. شما در این کانال(ها) عضو نیستید و اصلا نگرانش نباشید. این کانال ها صرفا تبلیغاتی بوده و وقتی واردشان می شوید خود تلگرام نیز این نکته را به شما می گوید.
  • شما از بعد از مرحله عضویت در کانال های معرفی پروکسی می توانید اپ های تغییر دهنده آی پی را خاموش کنید!
  • این نوع اتصال نیز بعد از مدتی از بین می رود و مجبور هستید مجددا وارد یکی از کانال ها شده و لینک دیگری را انتخاب نمایید تا اتصال برقرار شود.
  • این نوع اتصال همچنان خیلی سریع نیست، اما از روش های قبلی سریعتر بوده و حجم دانلودی آن نیز کمتر می باشد.
  • با این نوع اتصال تنها تلگرام شما باز می شود و سایر اپ های فیلتر، مسدود می مانند.
  • این نوع اتصال کاملا کدبندی شده و هیچ کسی (یا سروری) با گرفتن آنچه مبادله می شود، به هیچ کدام از اطلاعات مبادله شده دست پیدا نمی کند! (دلیل مسدود شدن تلگرام هم همین کدبندی خاص آن بوده است)
  • برای مدیریت پروکسی های استفاده شده می توانید روی آیکون سپر بزنید و تمام پروکسی های مورد استفاده تان را ببینید. از قبلی ها استفاده کنید یا حذفشان کنید و با یکدیگر مقایسه شان کنید.
  • با استفاده از این روش حجم مصرفی اینترنت شما نسبت به حالت استفاده از اپ های تغییر دهنده آی پی کاهش می یابد و اپ های داخلی و بانکی نیز به مشکل نمی خورند!

مرتبط: آپدیت های جدید تلگرام برای همه


 

اتصال با پروکسی دیجی دکی

در انتهای این پست بعد از آموزش نحوه اتصال با پروکسی می خواهیم خیلی مختصر هم درباره خود این تکنولوژی MTProto و نحوه اتصال آن بگوییم (در سه بند) در واقع این پروتکل به سه بخش زیر تقسیم می شود:

  1. زبان درخواست API که به وسیله آن درخواست ها و پاسخ های سرور به پیام های دوتایی (باینری) تبدیل می شوند.
  2. لایه Cryptographic که در آن تمام پیام ها و داده ها قبل از انتقال رمزنگاری می شوند. (کریپتو به معنای رمز می باشد و این بخش است که تلگرام را از سایر رقبا مجزا می کند)
  3. ماژول حمل و نقل (Transport) که در آن داده های رمزنگاری شده توسط یکی از پروتکل های شبکه (udp، tcp، http و یا https) منتقل می شوند.

مرتبط: یافتن پروکسی های MTPROTO


در اینجا چهار کانال برای این کار معرفی می کنیم. کانال اول مربوط به دیجی دُکی بوده و بنای آن بر گذاشتن پروکسی های سالم و ایمن است. خودتان هم ممکن است کانال های دیگری نیز پیدا کنید، خوشحال می شیم اطلاعاتتان را در اختیار ما و سایر دوستان بگذارید:

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی