سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

خرابی تلگرام به دلیل سرورهای آن است و هنوز مسدود نشده است

در حالی که مدام صحبت از مسدود شدن تلگرام به بهانه حمایت از تولید داخلی می شود، هرگاه که صبح از خواب بلند می شویم و می بینیم که تلگرام کار نمی کند می گوییم که بلاخره فیلتر شد! اما هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده و این بار خرابی تلگرام و کار نکردن آن به دلیل خراب شدن سرورهای اروپایی آن می باشد.


پاول دوروف درباره خرابی تلگرام در توئیتی اعلام کرده که داغ شدن بیش از حد سرورهایی از تلگرام باعث اختلال در عملکرد آن برای برخی از مناطق دنیا خواهد شد که ایران هم از همین دسته کشورهاست


پاول دوروف درباره خرابی تلگرام در توئیتی اعلام کرده که داغ شدن بیش از حد سرورهایی از تلگرام باعث اختلال در عملکرد آن برای برخی از مناطق دنیا خواهد شد که ایران هم از همین دسته کشورهاست. پاول همچنین گفته که به زودی این مشکل حل خواهد شد.

در یکی دو روز گذشته نیز، مسئولین فضای مجازی کشور، اجاره دادن سرور به تلگرام را ممنوع اعلام کردند و قرارداد سال 95 را لغو کرده و تلگرام دیگر حق استفاده از سرورهای داخلی را ندارد. نتیجه این کار باعث کند شدن بسیار زیاد تلگرام می شود چراکه تمام اطلاعات بایستی از سرورهای فرای مرزهای کشور بیایند.

نکته قابل توجه این که این گرم شدن بیش از حد سرور و در نتیجه خرابی تلگرام به نظر نمی رسد امری تصادفی بوده باشد! گرم شدن بیش از حد سرور بر اثر استفاده بیش از اندازه از یک سرور ایجاد می شود. گزارشاتی اعلام کرده اند که داغ شدن سرور مربوط به تلگرام در اثر یک حمله عظیم DDOS بوده! به زبان ساده تقاضای زیاد و بار ترافیکی بالا روی سرور ایجاد شده است. این مهم ممکن هست تصادفی باشد، ممکن است بخاطر بستن سرورهای داخلی ایران و در نتیجه انتقال تمام ترافیک روی سرور مربوطه باشد و حتی ممکن است بر اثر حملات از پیش تعیین شده توسط کشورهایی باشد که با تلگرام مخالف هستند!


مرتبط: نبرد میان تلگرام و روسیه، به نوعی جنگی داخلی


اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به خرابی تلگرام و یا بهتر بگوییم خرابی های مکرر آن، کند شدن بسیار زیاد آن و احتمال قریب به یقین مسدود شدن آن، چرا هنوز در میان مردم از چنین محبوبیتی برخوردار است و چرا تمام این شرایط را به پیام رسان های داخلی ترجیح می دهند؟

در تقریبا یک روزی که تلگرام نداشتین، چه حسی داشتین؟ از اتفاقات و احساسات خود برایمان بگویید

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی