سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

گوشی رجیستر نشده در طرح رجیستری را چه کار باید کرد؟

    نظر

همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، بلاخره امسال و از تاریخ 14 آذر طرح رجیستری با هشدارهای و اعلان های قبلی آغاز شد. در ابتدا محصولات سیم کارت خور اپل مشمول این طرح شدند. برای خرید گوشی های رجیستر شده کلی مطلب گفتیم و گفته شد، اما برای گوشی رجیستر نشده چیزهای زیادی گفته نشده است.


تمام هزینه های پرداختی خود را پس بگیرند و یا یک گوشی رجیستر شده از همان نوع را تحویل بگیرند


برای خرید گوشی نو گفتیم که بایستی از یکی از سه طریق، پیامک، سامانه همتا و یا سایت مربوطه اقدام شود تا کنترل شود آیا گوشی رجیستر شده هست یا خیر. گفته شد که گوشی هایی که قبل از 14 آذر خریداری شده و استفاده شده باشند (یعنی داخلشان سیم کارت قرار گرفته باشد) دچار مشکل نخواهند شد.

Image result for ?طرح رجیستری?‎

برای مسافرانی که با خود گوشی می آورند گفته شد که تا یک ماه می توانند از تاریخ ورودشان و انداختن سیم کارت داخل گوشی شان از آن استفاده کنند، اما چنانچه مسافری بخواهد از خارج گوشی خریداری کرده و برای مصرف خودش وارد کشور کند، باید به سازمان گمرک مراجعه کرده و 16درصد قیمت گوشی را به عنوان گمرکات و سایر موارد پرداخت کند تا بتواند از گوشی رجیستر شده اش استفاده کند.

از تاریخ 8 دی ماه نیز سه برند دیگر شامل این طرح رجیستری شدند، برندهای گوگل پیکسل، بلک بری و موتورولا. و به مرور زمان تا اردیبهشت ماه 1397 تمام گوشی ها شامل طرح رجیستری شده اند و باید درهنگام خرید به این نکته دقت کافی داشته باشید.


مرتبط: چگونه می توان از رجیستر بودن گوشی مطمئن شد؟


این بود مختصری از کل جریان طرح رجیستری تا به الان. اما دو نکته مهم در رابطه با طرح رجیستری مطرح هست، یکی گوشی رجیستر نشده و دیگری قیمت گوشی ها.

بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کسانی که بعد از خرید گوشی شان متوجه شدند که گوشی رجیستر نشده خریداری کرده اند و گوشی شان از کار افتاده بایستی گوشی، کلیه متعلقاتش و فاکتور خرید را به واحدی که از آن، گوشی را خریداری کرده اند برده و تمام هزینه های پرداختی خود را پس بگیرند و یا یک گوشی رجیستر شده از همان نوع را تحویل بگیرند. فروشنده موظف است کاملا همکاری کند، وگرنه در غیر این صورت و با شکایت خریدار، به جرم فروش جنس قاچاق دچار مشکلات فراوانی خواهد شد! اما توصیه ما این است که پیشگیری بهتر از درمان است و هنگام خرید بیشتر توجه کنید.

ضمنا این نکته خیلی مهم را هم در نظر داشته باشید، گارانتی دار بودن گوشی اصلا به معنای رجیستر بودن آن نیست و بایستی رجیستر بودن گوشی را با روش های گفته شده کنترل کنید.

اما وزیر ارتباطات در رابطه با گرانی گوشی ها بعد از طرح رجیستری این گونه گفته که این افزایش قیمت مربوط به این طرح نیست، بلگه دلیلش گران تر شدن دلار است. او گفته در آغاز طرح دلار مبادله ای با قیمت حدودی 3500 تومان مطرح بود اما حالا ارز غیرمبادله ای و با قیمت تقریبی 4500 تومان به بالا مطرح هست. او همچنین گفته که این طرح باعث شده تا وارد کنندگان مجاز بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند و خریداران نیز مطمئن تر گوشی بخرند!

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی