سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

هزینه آموزش تعمیرات موبایل چقدر است؟

    نظر

موبایل یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که این روزها استفاده می‌کنیم. تعمیرات موبایل هم به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین دوره هایی است که در آموزش تخصص می‌توان دنبال کرد. با توجه به پیچیده‌تر شدن تکنولوژی‌های تلفن همراه، تعمیرات آن نیز روز به روز نیاز به تخصص و دانش حرفه‌ای‌تری پیدا کرده است. بنابراین به ویژه اگر به دنبال راه انداختن کسب و کار شخصی خود باشید می‌توانید تعمیرات موبایل را به روش‌های مختلفی بیاموزید. اما هزینه آموزش تعمیرات موبایل چقدر است؟ و چه چالش‌هایی برای آموختن آن متصور است؟

مسلما هزینه آموزش تعمیرات موبایل به این بستگی دارد که شما کدام یک از روش های آموزش را انتخاب کرده اید ، و تفاوت هر یک از روش های آموزش از جهت قیمت به شدت متفاوت است به همین جهت انتخاب روش صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه ابتدا به ارزیابی روش های مختلف آموزش پرداخته و سپس به ارزیابی هزینه هر یک از این روش ها می پردازیم.

شیوه های مختلف آموزش تعمیرات موبایل

به صورت سنتی دو نوع آموزش در خصوص تعمیرات موبایل وجود داشته است که می توان به مدل استاد-شاگری و آموزش از طریق آموزشگاه تعمیرات موبایل اشاره کرد. اما با توجه به پیشرفت روش های آموزشی، آموزش های مجازی و یا پکیج های آموزش تعمیرات موبایل نیز به این روش ها اضافه شده است که می توانید به راحتی و از منزل تعمیرات موبایل را یاد بگیرید. هر یک از این روش ها معایب و مزایای ویژه خود را دارند و شما با توجه به نیاز خود باید بین این روش ها انتخاب کنید، در این قسمت به بررسی انواع مختلف روش های آموزش تعمیرات موبایل می پردازیم.

در حیطه‌ی آموزش به طور عمومی دو نوع متصور است: آموزش حضوری و آموزش مجازی. این موضوع در خصوص آموزش تعمیرات موبایل نیز صدق می‌کند. حال اگر بخواهیم کمی دسته بندی را دقیقتر کنیم در خصوص دوره های حضوری دو شکل متصور است: مدل استاد – شاگردی و مدل آموزشگاهی. دوره های مجازی آموزشگاهی نیز روش دیگری هستند که با صرف هزینه‌ای کمتر به یادگیری بپردازید. در ادامه این روشها و هزینه هایشان را بررسی می‌کنیم.

آموزش تعمیرات موبایل به روش استاد شاگردی

یکی از راه‌های آموزش حضوری، توافق با یکی از تعمیرکارانی است که کارگاه یا مغازه تعمیرات خود را دارند تا به شکل حضوری و طبق توافق خودتان با فرد مزبور تعمیرات موبایل را فرا بگیرید. در واقع به عنوان شاگرد در کنار استاد تعمیرکار خود قرار می‌گیرید تا به تدریج تعمیرات را فرا بگیرید.

این روش البته با اینکه از حیث تجربی ممکن است روش خوبی باشد و شما با نمونه های عملی برای انجام کار مواجه هستید، اما عمدتا چون آموزش‌های تعمیرکاران مزبور فاقد متد مدون و مشخص است و نیاز به سرعت انجام کارها در مغازه بالاست و همچنین استاد زمان کافی برای ارائه آموزش دقیق به شما را ندارد اگر اطلاعات قبلی در خصوص تعمیرات موبایل نداشته باشید قطعا نخواهید توانست آموزش درستی در این خصوص دریافت کنید.

به این معنی که این روش همانند این است که برای یادگیری شنا ناگهان و بدون مقدمه در استخر آبی انداخته شوید و انتظار آن برود که شنا را به سرعت یاد بگیرید، مسلما با تلاش و سختی بی منطق فراوان خواهید توانست خود را روی آب نگه دارید اما شنا صرفا اینکه خود را روی آب نگه دارید نیست؛ به ویژه که مباحث تئوریک الکترونیک و مقدمات لازم برای ورود به دنیای تعمیرات را نیز معمولا خوب منتقل نمی‌کنند و البته عمدتا چنین مبانی‌ای توسط آنها آموزش داده نمی‌شود. علاوه بر اینها این روش معمولا زمان بسیار طولانی و بدون برنامه‌ریزی مشخصی نیز دارد.

اگر قطعا می خواهید از این روش استفاده کنید معمولا برای سطوح خیلی حرفه ای این روش تا حدی توصیه می‌شود اما پیشنهاد ما این است که اگر اصلا در خصوص تعمیرات موبایل تجربه کافی ندارید، حتما پیش از رفتن به مغازه جهت دریافت آموزش ها حداقل از پکیج های آموزش تعمیرات موبایل استفاده کنید تا به کلیت مباحث تعمیرات موبایل آشنایی داشته باشید و به مرور مهارت خود را در هر قسمت با تجربه عملی در مغازه تکمیل نمایید.

البته هزینه آموزش تعمیرات موبایل به این شکل عمدتا نسبت به سایر روش ها بسیار بالاتر شود. هزینه ها ممکن است از سه میلیون تا 15 میلیون برای دوره های مختلف باشند.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه

راه دیگر شرکت در دوره‌های آموزشی است که موسسات معتبر برگزار می‌کنند. یا جاهایی که به شکل سازمانی کار تعمیرات موبایل را در قابل سیستماتیک و شرکتی و حرفه‌ای انجام می‌دهند و معمولا در کنار فرایند تعمیراتی خود ممکن است آموزش تعمیرات موبایل را نیز ارائه دهند.

در مدل آموزشی آموزشگاهی، شرایط به کلی متفاوت است. شما در یک دوره آموزشی در یک مرکز معتبر آموزشگاهی، با سیلابس های درسی مشخص در کنار سایر کارآموزان از فرصت‌های مختلف و متنوع در آموزش بهره‌مند می‌شوید.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل

بسیار مهم است که در آموزشگاه چه امکاناتی در اختیار شما قرار داده می شود و کلاسها چند نفره برگزار می شوند. در کنار این موضوعات، موارد آموزشی و امکانات پشتیبانی بعد از دوره آموزشی نیز مهم هستند.

هزینه این نوع آموزش از نوع مجازی (که در ادامه خواهیم گفت) بیشتر است. اما چون آموزش به شکل حضوری است نتیجه بهتری خواهد داشت.

ما در مجموعه البان به پشتوانه سابقه و تجربه خود در تعمیرات تخصصی موبایل، دوره‌های حضوری آموزش تعمیرات موبایل را نیز ارائه می‌دهیم.

آموزش مجازی تعمیرات موبایل

امکان آموزش مجازی تعمیرات موبایل نیز روش دیگری است که بعضا ممکن است در دسترس باشد. بعضی موسسات یا شرکت‌ها این روش را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. ما نیز در آکادمی البان آموزش تعمیرات موبایل را در دو سطح طراحی و پیاده کرده‌ایم.

نکته‌ای که در این خصوص لازم است بدانید این است که آموزش مجازی تعمیرات موبایل به تنهایی طبیعتا کافی نبوده و باید حتما بعد از گذراندن سرفصل‌های مجازی، امکان حضور در کارگاه به شکل حضوری نیز فراهم باشد. بدین ترتیب هم می‌توانید از رفع اشکال های حضوری خود در مباحث تعمیراتی بهره‌مند شوید و هم در کنار تعمیرکاری مجرب استفاده‌ی عملی از دستگاه‌ها و تجهیزات تعمیرات موبایل را مشاهده و تمرین کنید. ما در آکادمی البان این امکان را در بسته‌های آموزش مجازی خود فراهم کرده‌ایم.

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

یکی از روش هایی که خیلی از علاقه مندان به تعمیرات موبایل به دنبال آن هستند این است که به مرور خودشان با استفاده از فیلم ها یا کتاب های رایگان تعمیرات موبایل را یاد بگیرند. اگر صرفا تعمیرات موبایل را به عنوان یک علاقه مندی حاشیه ای دنبال می کنید و نمی خواهید که در این رشته مشغول به کار شوید این روش را می توانید دنبال کنید به عنوان مثال می توانید به اینستاگرام آکادمی البان رجوع کنید که آموزش های رایگانی را در اختیار شما می گذارد.

همچنین اگر در فضای مجازی جستجو کنید انواع و اقسام آموزش های مجازی یا فیلم های تعمیرات موبایل را می توانید پیدا کنید. تعدادی از آنها رایگان هستند که با جستجوی کافی می‌توانید پیدایشان کنید. با این حال که آموزش های بسیاری را می توانید به زبان فارسی پیدا کنید اگر می خواهید به منابع بیشتری در این خصوص دسترسی داشته باشید باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا بتوانید از ویدئوها و فیلم های آموزش تعمیرات موبایل در یوتیوب بهره مند شوید.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل در شیوه های مختلف

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به صورت طبیعی به دو عامل اصلی مرتبط است: 1. اینکه چه سطحی از آموزش تعمیرات موبایل را می خواهید یاد بگیرید. 2. از کدام از یک از شیوه های آموزش که در بخش قبلی توضیح داده شد می خواهید بهره مند شوید. قطعا هر چقدر که تمایل به یادگیری سطوح بالاتر تعمیرات موبایل داشته باشید باید هزینه بالاتری برای آن بپردازید همچنین در میان سه شیوه اصلی آموزش تعمیرات موبایل آموزش به شیوه شاگرد – استادی گران ترین روش و آموزش به شیوه مجازی ارزان ترین روش یادگیری تعمیرات موبایل است.

آموزش به شیوه استاد-شاگردی را می توان جزو گران ترین و سنتی ترین روش آموزش تعمیرات موبایل دسته بندی کرد.

در ادامه به ارزیابی هزینه های آموزش تعمیرات موبایل متناسب با شیوه های مختلف آموزش پرداخته خواهد شد. قاعدتا با توجه به آنچه که توضیح داده شد در هر روش سطوح مختلف مهارتی هزینه های مختلفی نیز خواهد داشت.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به صورت مجازی 

به طور معمول هزینه‌های دوره‌های مجازی از چند صد هزار تومان تا نهایتا دو یا سه میلیون تومان برای دوره‌های مختلف است. اگر تمایل به دریافت دقیق هزینه این دوره ها دارید می توانید به وب سایت آموزش مجازی تعمیرات آکادمی البان به نشانی https://academy.elbaan.com/elearning/ مراجعه کنید. البته پکیج های متنوعی در فضای آنلاین وجود دارد که هر یک هزینه متفاوتی را نیز اعلام می کنند، پیشنهاد ما این است که پیش از انتخاب یک پکیج آموزش آنلاین حتما نمونه ویدئوها و سرفصل دقیق آموزش های تعمیرات را درخواست نمایید تا بتوانید به شکل درستی مقایسه انجام دهید.

انتخاب پکیج های آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را صرفا بر اساس قیمت انجام ندهید.

همچنین در وب سایت آکادمی می توانید از تخفیف های دوره ای نیز بهره مند شوید. اگر  هم سوالی در خصوص این دوره ها داشتید می توانید به راحتی در پایین همین پست سوال خود را بپرسید یا از طریق سایت آموزشگاه البان با کارشناسان این آکادمی ارتباط برقرار نمایید.

هزینه آموزش حضوری در آموزشگاه تعمیرات موبایل 

دوره‌های حضوری تعمیرات موبایل به صورت عمومی بین یک تا سه میلیون تومان در سطوح ابتدایی هستند که می توانید در حدود هفتاد درصد از تعمیرات موبایل را با این آموزش ها فرا بگیرید. قاعدتا برای دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی به رقم‌های بالاتری نیز می‌رسد. با توجه به تخصصی‌تر شدن مباحث و سرفصل‌ها در دوره‌های پیشرفته‌تر و سطح دانش و تجربه‌ی استاد و البته تجهیزات به کار گرفته شده، این امری طبیعی است.

مطلب مرتبط: مراکز آموزش تعمیرات موبایل در تهران

حتما مقاله نکات انتخاب آموزشگاه تعمیرات موبایل خوب را پیش از هر تصمیمی مطالعه کنید و حتما آموزشگاه های مختلف را از جهات گوناگون بررسی نمایید و مانند هر خدمات یا کالای دیگری که می خواهید بخرید به پایین یا بالا بودن نرخ این کلاس ها توجه نکنید. به عنوان مثال حداکثر تعداد افرادی که در کلاس حضور دارند از نکات مهمی است که تاثیر زیادی بر روی قیمت کلاس های حضوری تعمیرات خواهد گذاشت.

تعداد افراد حاضر در کلاس از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت کلاس های حضوری تعمیرات است.

برای اطلاع از هزینه آموزش تعمیرات موبایل در دوره‌های حضوری آموزشگاه البان و یا اطلاع از شرایط این دوره ها می توانید به وب سایت آکادمی البان مراجعه کنید و یا در پایین همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان مرکز تخصصی آموزش تعمیرات البان راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به روش استاد – شاگردی

همانطور که پیش از نیز ذکر شد این روش جزو گران ترین روش های آموزش تعمیرات موبایل است که متاسفانه به قدیمی ترین روش ممکن انجام می شود و در صورتیکه فرد پیشینه کار تعمیراتی را نداشته باشد بازخورد مناسبی را از این دوره ها دریافت نخواهد کرد. آنچه که در بازار توسط تیم البان در تهران مشاهده شده است هزینه این دوره ها از شش میلیون تومان شروع شده و تا پانزده میلیون تومان نیز می رود. توصیه اکید ما این است که اگر می خواهید به صورت جدی کار تعمیرات را آغاز نمایید و می خواهید این روش از آموزش را انتخاب کنید پیش از شروع دوره خود حتما به صورت خلاصه و چکیده یک دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را ببینید تا دید کلی به مباحثی که به صورت استاد – شاگردی و متناسب با هر کار تعمیراتی می خواهد ارائه شود داشته باشد.

حتما قبل از استفاده از هر یک از روش های آموزش نظر دانش آموخته های قبلی آن را حتی الامکان بپرسید.

نکات نهایی در هزینه های آموزش تعمیرات موبایل

تمام مواردی که پیش از گفته شد در خصوص هزینه یادگیری تعمیرات موبایل است، اما قبل از اینکه یادگیری تعمیرات موبایل را آغاز نمایید باید به فکر بعد از آن نیز باشید، در انتها به دو نکته مهم در خصوص نکات پس از یادگیری تعمیرات موبایل می پردازیم. اولین نکته هزینه تجهیزات راه اندازی یک مغازه تعمیر موبایل است و نکته دوم ارزیابی ای از بازار کار این حرفه است که یک تخمین اولیه در خصوص مقایسه هزینه ای که برای یادگیری تعمیرات موبایل می پردازید با درآمد این حرفه ارائه می نماید.

تجهیزات لازم در آموزش تعمیرات موبایل

طبیعتا برای بهتر یاد گرفتن تعمیرات موبایل خوب و در واقع لازم است که کار عملی با تجهیزات را نیز تجربه کنید. اگر دوره‌های حضوری تعمیرات موبایل را شرکت می‌کنید باید در فهرست تجهیزاتی که کار با آنها را یاد خواهید گرفت این گزینه‌ها در دسترس شما باشند:

  • لوپ آنالوگ یا دیجیتال
  • هیتر
  • هویه
  • منبع تغذیه
  • مولتی متر
  • سِپریتور (Separator) برای جدا کردن تاچ و ال سی دی
  • روغن لحیم
  • خمیر فلکس
  • خمیر قلع
  • شابلون تعویض آی سی
  • سیم لحیم
  • سیم لاکی
  • سیستم کامپیوتر برای یادگیری تعمیرات نرم افزاری و باکس ها
  • در اختیار داشتن بورد و موبایل‌های تست

همان‌طور که می‌بینید در اختیار داشتن این تجهیزات برای یادگیری هر چه بهتر تعمیرات موبایل به شکل عملی الزامی است. بنابراین بدیهی است مرکزی که آموزش تعمیرات را به شکل تخصصی و عملی در اختیار شما قرار می‌دهد، طبعا بابت در اختیار قرار دادن این تجهیزات نیز هزینه‌هایی متناسب با تجهیزات مربوطه را هم در هزینه آموزش تعمیرات موبایل و قیمت‌های آن لحاظ نماید.

قاعدتا برای راه اندازی یک مغازه تعمیرات موبایل هم به همین حدود وسایل و ابزارها نیاز خواهید داشت، با توجه به تغییرات و نوسانات زیاد قیمت تجهیزات ذکر شده نمی توانیم حدود قیمتی برای تک تک این تجهیزات ارائه کنیم اما تقریبا به حدود 40 میلیون تومان سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات تعمیرات موبایل نیاز دارید.

بازار کار تعمیرات موبایل و هزینه آموزش تعمیرات موبایل

بعد از گذراندن دوره کارآموزی آموزش تعمیرات موبایل و فرا گرفتن مقدمات، کسب و کار شخصی خودتان را به راحتی می‌توانید راه‌اندازی کنید. با سرمایه‌گذاری معقول و صرف هزینه‌ای متناسب با توان خود کار تعمیرات موبایل را آغاز کنید. به صورت میانگین هر کار تعمیراتی بین 150 تا 250 هزار تومان درآمد برای شما دارد که می توانید نرخ اجرت کارهای تعمیرات موبایل را از اتحادیه موبایل هر سال دریافت کنید. اما با در نظر گرفتن حدود 200 هزار تومان برای یک کلاس دو میلیون صرفا با انجام ده کار تعمیراتی خواهید توانست پولی که صرف هزینه تعمیرات کرده اید را باز گردانید.

در آکادمی البان می‌توانیم در این راستا نیز به شما مشاوره دهیم. اگر مایل بودید و البته حداقل‌های لازم از نظر متخصصین و کارشناسان البان را نیز در پایان دوره‌ها کسب کرده باشید، می‌توانید بعد از طی کردن مراحل به مجموعه تخصصی تعمیرات البان اضافه شوید. برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست. همین امروز شروع کنید. ما در البان کنار شماییم.

کلام آخر

آموزشگاه تعمیرات موبایل البان، آموزشگاهی است که به پشتوانه واحد تعمیرات موبایل البان، فن آموزان را آماده بازار کار می کند و از میان افراد شرکت کننده، برترین ها را انتخاب و در مجموعه خود به کار می گیرد.

بنابراین شما با ثبت نام در دوره های حضوری یا مجازی آکادمی البان علاوه بر یادگیری کامل تعمیرات موبایل، می توانید شانس خود را برای وارد بازار کار شدن، با کمترین هزینه ها را هم امتحان کنید و یک میانبر در این راستا بزنید.

 

منبع: وبلاگ آموزشگاه تعمیرات موبایل البان