سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

ترک سیگار آن هم با اپ موبایل! پنج اپ ترک سیگار

    نظر

ترک سیگار کاری است که خیلی از مردم سیگاری خواهان آن هستند اما به دلیل سختی و شاید هم ترس از عواقب آن دست به این کار نمی زنند و یا فراموش می کنند و انگیزه کافی برای این کار را ندارند. اما اگر تصمیمتان برای ترک سیگار قطعی است البان اپ هایی را به شما معرفی خواهد کرد که به کمک آنها به راحتی بتوانید به این مهم دست یابید.

مطلب مرتبط: ترک پیامک بازی حین رانندگی

در ادامه تعدادی اپ به شما معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می کنند همیشه انگیزه تان برای ترک بالا بماند!

1- نرم افزار ترک سیگار FLAMY

در این اپ شما چند عدد مهم می بینید. میزان پولی که با نکشیدن سیگار پس انداز کرده اید، تعداد روزهایی که پاک بوده اید و کلا میزان ساعاتی که به عنوان یک فرد غیر سیگاری سپری کرده اید.

ترک سیگار ، البانصفحه ابتدایی و کلا صفحات این اپ در عین سادگی اطلاعات خیلی زیادی را به شما می دهند. در صفحه علاوه بر اعداد ذکر شده در بند قبل، در رابطه با بهبودهایی که در زمینه سلامتی هم برایتان حاصل شده آماری ارائه می دهد. اینکه چند روز به زندگی تان اضافه کردید را در صفحه ابتدایی می بینید.

ترک سیگار ، البان

اما اگر می خواهید بیشتر در رابطه با دستاوردهای سلامتی تان بدانید، کافی است روی تب سلامتی بزنید که با عکس قلب مشخص شده است. در تب های بعدی آن می توانید دستاوردهای دیگر ترک سیگار خود را ببینید. به شما جوایزی داخل اپ داده می شود، می توانید با دیگران بر سر اراده خود رقابت کنید و کلی چیزهای دیگر که به شما در این راه دشوار کمک خواهد کرد!

به شما در این اپ میزان تمایلتان برای برگشت و اینکه چه مقاومتی از خود نشان دادید و چه همتی کرده اید را هم نشان می دهد.

این اپ تنها  در نسخه اندروید عرضه شده که لینک دانلود آن را برایتان قرار می دهیم: دانلود اپ Flamy

2- نرم افزار ترک سیگار SMOKE FREE

این نرم افزار هم مشابه قبلی است. اما برای هر دو نسخه اندروید و iOS وجود دارد.

ترک سیگار ، البان

تفاوت های زیادی با Flamy ندارد اما کمی در گرافیک متفاوت هست. دیگر بحث رقابت با دیگران به آن صورت وجود ندارد. مانند قبلی ماموریت هایی را می توانید انتخاب کنید که انگیزه و تلاش شما را در ترک سیگار بیشتر می کند.

ترک سیگار ، البان

در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می شود که رایگان آن هم برای هدف والایی که برای خود انتخاب کرده اید مفید هست. اما در نسخه پولی تعداد ماموریت هایی که می توانید انتخاب کنید بیشتر می شوند.

دانلود اپ Smoke Free برای اندروید

دانلود اپ Smoke Free برای iOS

3- نرم افزار ترک سیگار HABITBULL

این نرم افزار علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا کشیدن سیگار را ترک کنید، کمک دیگری می کند تا عادات دیگری به جای آن برای خود برگزینید!

ترک سیگار ، البان

هنگام اولین باز کردن اپ از شما می خواهد تا یک عادت را تعیین کنید، نحوه رصد و پیگیری را خودتان تعیین می کنید. با اتصال این اپ به آمار سلامتی شما، کلیه مسائل سلامتی و عادات ورزشی رفتاری شما هم در این اپ دیده می شوند.

ترک سیگار ، البان

شاید از لحاظ گرافیکی کمی پایینتر از دو نسخه قبلی باشد و همچنین انگلیسی قوی تری لازم داشته باشد، اما امکانات خاصی در اختیار شما قرار می دهد.

دانلود اپ Habitbull برای اندروید

دانلود اپ Habitbull برای iOS

 

4- اپ ترک سیگار QUITNOW

این اپ همانند دو اپ اولی است اما با یک ویژگی اضافی. یک بخشی دارد که شما می توانید با سایر دوستانی که قدم در راه بزرگ ترک سیگار گذاشته اند یک اجتماع تشکیل داده و چت کنید. افراد از تجارب خود می گویند و شما نیز علاوه بر استفاده می توانید به دیگران هم از تجربیات خودتان بگویید.

ترک سیگار ، البان

به علاوه در این اپ این امکان مهیا هست که شما مستقیما دستاوردهای خودتان را با دیگران در فضای های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ترک سیگار ، البان

دانلود اپ Quitnow برای اندروید

دانلود اپ Quitnow برای iOS

 

5- اپ ترک سیگار QUITZILLA

این اپ نیز تقریبا مانند بقیه هست و فقط در نسخه اندروید عرضه شده است. کاربری آن بسیار ساده بوده و می توانید داخلش انواع ترک کردن ها را انتخاب کنید. یعنی این اپ فقط مخصوص ترک سیگار نیست!

ترک سیگار ، البانApps-to-Quit-Smoking-22-Elbaan

این اپ در مقایسه با بقیه خیلی ساده هست و بازی ها و ماموریت های بقیه را ندارد. کار با این اپ شاید ساده تر هم باشد. اما اگر حس می کنید انگیزه شما در طول مسیر ممکن است کاهش یابد، از بقیه اپ ها استفاده کنید.

دانلود اپ Quitzilla اندروید

 

کلام آخر

در انتها می خواهیم از شما از صمیم قلب تشکر کنیم که تصمیم گرفته اید دنیا را جای بهتری برای زندگی قرار دهید، هم برای خودتان و هم برای اطرافیانتان. حواستان باشد که ضرر سیگار کشیدن شما برای اطرافیان بیشتر از خودتان هست!

ترک سیگار ، البان

ضمنا اگر هم نیاز داشتید که حتما سیگار بکشید، لطفا ته سیگار خود را بعد از خاموش کردن کامل آن داخل سطل آشغال بیندازید، رعایت نکردن این مهم آسیب هایی جدی به طبیعت و محیط زیست وارد می کند!

ترک سیگار ، البان

امیدواریم در راه ترک سیگار موفق و پیروز باشید!

 

منبع: Elbaan، تعمیرات موبایل در محل


فروش گوشی دست دوم به بالاترین قیمت ممکن با چند اقدام کوچک

    نظر

هر شخصی به دنبال پیشرفت و به روز کردن خود است. دنیای گوشی و تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتما خودتان می دانید که هر روز گوشی های جدید با کلی قابلیت های جدید و جالب در حال ورود به بازار هستند. قیمت گوشی می تواند یکی از موارد بازدارنده به جهت تعویض آن باشد، اما فروش گوشی دست دوم خودمان می تواند تا حدودی این موضوع را راحت تر کند. در ادامه کمکتان می کنیم تا بتوانید هنگام فروش گوشی دست دوم خودتان، آن را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید.

پشتیبان گیری از گوشی

قبل از هر اقدامی، حتما حتما از تمامی اطلاعات داخل گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه بفرمایید. اگر باید اول گوشی خود را بفروشید تا گوشی جدید بخرید و یا این کار را باید همزمان انجام دهید، بنابراین لازم هست که حتما قبل از اقدام پشتیبان گیری را انجام دهید. اما اگر می توانید گوشی جدید را بخرید و بعد از مدتی اقدام به فروش گوشی دست دوم خود کنید، می توانید از انواع روش های انتقال اطلاعات به گوشی جدید استفاده کنید.

فروش گوشی دست دوم ، البان

در گوشی های اندروید بسیاری از موارد را در اکانت جیمیل خود ذخیره خواهید کرد و در گوشی های آیفون در آیکلاد و اپل آیدی خود. اگر قرار است پلتفرم گوشی بعدی شما متفاوت باشد، یعنی اگر اندروید داشتین به آیفون بروید و بالعکس، به این نکته هم دقت داشته باشید که در گوشی جدید کدام سرویس موجود خواهد بود و شاید لازم باشد برخی چیزهای گوشی خود را به صورت غیر ابری و غیر آنلاین پشتیبان گیری کنید.

فکتوری ریست کردن گوشی

قبل از فروش حتما حتما باید گوشی خود را به حالت کارخانه ببرید. بلاخره شما کلی اطلاعات روی گوشی خود دارید که مسلما نمی خواهید دست شخص دیگری بیفتد. اگر آیفون دارید باید اپل آیدی خود را از روی گوشی خود بر دارید، وگرنه شخص بعدی می تواند به بسیاری از اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

فروش گوشی دست دوم ، البان

نحوه کار برای ریست فکتوری گوشی های اندروید آسان هست و برای گوشی های آیفون نیز می توانید از آموزش ریست فکتوری گوشی آیفون استفاده کنید. در هر کدام از این موارد سوال داشتید، می توانید به راحتی از خدمات مشاوره رایگان تعمیرات موبایل البان استفاده کنید.

توجه مهم: اگر روی گوشی شما تعمیرات بُرد انجام شده، حتما حتما قبل از اقدام به فکتوری ریست با یک کارشناس در این رابطه صحبت کنید. ممکن است گوشی شما دیگر روشن نشود. مخصوصا گوشی های آیفون!

رفع عیوب پیش از فروش گوشی دست دوم

گوشی شما مدتهاست که در دست شما بوده و ممکن است بخش هایی از آن نیز آسیب دیده باشند. پیش از اقدام به فروش حتما حتما گوشی خود را تعمیر کنید. اگر صفحه نمایش آن ترک دارد، اگر دوربینش مشکل دارد، اگر نیاز به تعویض باتری گوشی دارید و … حتما حتما قبل از اقدام به فروش گوشی دست دوم خود، نسبت بهتعمیر گوشی اقدام کنید.

تعمیرات موبایل در منزل ، اِلـبان

گوشی شما در حالتی که مشکل دارد، به خصوص مشکل ظاهری، بسیار ارزان خریداری خواهد شد! به هر کجا ببرید می گویند این گوشی به درد نمی خورد و … به نوعی در سر مال خواهند زد. بنابراین حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که ببینید هزینه تعمیرات چقدر هست و گوشی شما چقدر می ارزد. سبک سنگین کنید و اگر دیدید که تعمیرات به صرفه هست و برای فروش مناسب هست اقدام به تعمیر کنید.

یافتن قیمت گوشی

با گشتی در فضای مجازی تا حدودی می توانید قیمت گوشی خود را پیدا کنید. البته با ده درصد بالا یا پایین. در بازار هم مراکزی هستند که گوشی دست دوم خرید و فروش می کنند و از طریق آنها هم می توانید قیمت گوشی دست دوم خود را بیابید.

موارد مهم هنگام فروش

برای فروش گوشی دست دوم خود، حتما باید جعبه گوشی را هم ارائه نمایید. از لحاظ قانونی خرید و فروش گوشی بدون جعبه و فاکتور، به نوعی مال خری حساب می شود و دارای جزا و کیفر می شود. اگر به مغازه و در بازار بفروشید، بدون جعبه بروید، به صورت خیلی بد و با قیمت پایین از شما خواهند خرید (البته اگر بخرند). اگر هم به شخص می فروشید، او را بعدا دچار مشکل خواهید کرد. مخصوصا اینکه روی جعبه شماره شناسه موبایل هم وارد شده و این موضوع در بحث طرح رجیستری بسیار مهم هست.

فروش گوشی دست دوم ، البان

مهلت تست در هنگام فروش گوشی یک امر ضروری و طبیعی هست، بین 24 ساعت تا یک هفته معمول این مدت زمان هست. و اینجا هست که باید به خریدار اطمینان کامل داشته باشید. هم از این جهت که ممکن است در دوره مهلت تست بلایی سر گوشی بیاورد، و هم اینکه … بهتر هست هنگام تحویل گوشی تمام موارد ظاهری آن چه سالم و چه معیوب را در قراردادی بین خودتان و خریدار نوشته و هر دو امضا کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

فروش گوشی دست دوم ، البان

در هنگام جابجایی و فروش گوشی دست دوم حواستان به طرح رجیستری و انتقال مالکیت باشد. شما باید با سیم کارت خود مالکیت گوشی را به سیم کارت شخص خریدار انتقال دهید. برای این کار می توانید به لینک https://blog.elbaan.com/archives/2978 مراجعه نمایید.

کلام آخر

امیدواریم که بتوانید گوشی خود را به بهترین قیمت بفروشید. در هر یک از موارد ذکر شده می توانید به صورت کامل روی البان نیز حساب کنید. اما ذکر این نکته مهم هست که در حال حاضر گروه البان به هیچ عنوان کار خرید و فروش گوشی انجام نمی دهد. چنانچه تعمیرکاری از گروه البان به شما پیشنهادی در این زمینه بدهد، این موضوع به هیچ عنوان به سیستم مربوط نمی شود و فقط بین شما و تعمیرکار هست. شرکت این کار را مجاز نمی داند و مسئولیتی نیز در قبال این کار برعهده نخواهد گرفت اما شما مالک گوشی خود هستید و هر کاری که مایل باشید می توانید انجام دهید.

 

منبع: البان، تعمیرات موبایل در محل


انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه شخصی با چند روش

    نظر

این روز ها گوشی های همراه بیش از مکالمه و پیامک برای ما کارایی دارند و شاید دوربین شان یکی از مهم ترین قابلیتهای پر استفاده آنها برای ما باشد. می توانیم با توجه به حافظه گوشی تا هر چند تا عکس که دلمان می خواهید بگیریم و به ثبت لحظات و خاطرات بپردازیم. در این پست، البان نحوه انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه شخصی را به چند روش توضیح خواهد داد.

انتقال عکس از گوشی اندروید با استفاده از کابل USB

شاید یکی از ساده ترین روش ها همین استفاده از کابل USB باشد. به راحتی گوشی خود را به رایانه وصل می کنید و بعد عکس ها را از گوشی به رایانه منتقل می کنید. می توانید تمام عکس ها و فیلم ها را یکجا انتخاب کرده و از گوشی به رایانه انتقال دهید.

مطلب جالب: اتصال گوشی به بلوتوث پخش ماشین

حواستان باشد که اگر عکس یا فیلمی را از روی گوشی به رایانه منتقل کنید و از روی گوشی پاک کنید، بازگرداندن عکس به گوشی خیلی به همین سر راستی نیست و کارهایی دیگر لازم دارد.

اگر رایانه شما از محصولات اپل هست، یعنی مک، احتمالا نیاز به یک نرم افزار واسطه خواهید داشت. برای انتقال عکس از گوشی اندروید به مک می توانید از برنامه Android File Transfer استفاده کنید.

استفاده از گوگل درایو و یا گوگل فوتو

کار با USB اگر چه راحت به نظر می رسد، اما برای یک انتقال ساده شما نیاز به کلی سخت افزار خواهید داشت و مهمتر از همه این که مجبور هستید در یک جا ثابت باشید. در روش دیگر شما از خدمات حافظه های ابری استفاده می کنید.

انتقال عکس از گوشی اندروید البان

گوگل درایو و گوگل فوتو دو فضای ذخیره سازی ابری هستند که در تمام گوشی های اندروید به راحتی یافت می شوند. در گوگل درایو تا 15 گیگ می توانید اطلاعات ذخیره کنید. اگر وسط مسافرت یا در بیرون از خانه حافظه گوشی تان پر شد و باید سریع خالی اش می کردین، از طرفی هم چیزی برای پاک کردن نداشتین، این گزینه یک گزینه مناسب هست.

انتقال عکس از گوشی اندروید البان

اطلاعات را از گوشی به گوگل درایو یا گوگل فوتو منتقل کنید و بعد از روی گوشی پاکشان کنید! روی رایانه خود هم به راحتی به این دو فضا از طریق اینترنت دسترسی خواهید داشت.

اما نکته قابل توجه این هست که در این حالت شما اینترنت زیادی مصرف خواهید کرد. یک مرتبه باید عکس را آپلود کنید و دفعه بعدی باید آن را دانلود کنید!

استفاده از وای فای و بلوتوث

دوباره برگردیم به حالتی که شما در جایی ثابت نشسته اید و رایانه شخصی تان پیش روی شماست. اگر کابل گوشی همراهتان نیست و یا به هردلیلی نمی خواهید گوشی را به سیستم وصل کنید، می توانید از روش های بی سیم استفاده کنید.

انتقال عکس از گوشی اندروید البان

برای انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه با استفاده از بلوتوث، به راحتی بلوتوث رایانه خود را روشن کنید، با گوشی جفت کنید و بعد اقدام به جابجایی عکس ها کنید!

اما برای انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه با استفاده از وای فای نیاز به نرم افزارهای دیگری دارید. نرم افزارهایی مانند ShareIt. به راحتی با استفاده از این گونه نرم افزارها اطلاعات را با سرعتی خیلی بالاتر از بلوتوث جابجا خواهید کرد.

انتقال عکس از گوشی اندروید از طریق کارت حافظه گوشی

اکثر گوشی های اندرویدی از حافظه جانبی هم پشتیبانی می کنند. شما می توانید تمام عکس ها و فیلم ها را به کارت حافظه منتقل کرده و سپس کارت حافظه را از گوشی خارج کنید و با استفاده از رم ریدر (RAM Reader) یا درگاهی که روی برخی رایانه ها هست، از کارت حافظه گوشی مانند یک فلش استفاده کنید و عکس ها را به رایانه منتقل کنید.

انتقال عکس از گوشی اندروید البان

می توانید یک کارت حافظه زاپاس هم داشته باشید تا در برخی مواقع که فرصت انتقال عکس ها به رایانه را ندارید، به راحتی از کارت حافظه دوم استفاده کنید!

در این روش مراقب باشید، چرا که شما روی کارت حافظه جانبی گوشی بعضا اپ ها و چیزهای دیگری از گوشی هم نصب کرده اید. ممکن است در آوردن کارت حافظه هنگامی که گوشی روشن است باعث خرابی کارت حافظه و یا اپ های نصب شده روی آن شود. بهتر هست تا ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و بعد اقدام به خارج و وارد کردن کارت حافظه نمایید.

ایمیل و هر فضای ذخیره سازی ابری دیگر

مانند آنچه برای گوگل درایو و گوگل فوتو گفتیم، این بند هم شباهت زیادی دارد. شما می توانید از انواع سرویس های ذخیره ابری مانند دراپ باکس و … برای این منظور استفاده کنید. تمام اطلاعات این فضاها را می توانید در https://blog.elbaan.com/archives/3904 بیابید.

ایمیل هم به نوعی در همین دسته می گنجد و شما می توانید عکس ها را به خودتان ایمیل کنید تا در صندوق پیام های خودتان ذخیره داشته باشید.

استفاده از امکان OTG

برخی گوشی های اندرویدی (تقریبا در مدلهای جدید همه شان) از امکان OTG پشتیبانی می کنند. امکانی که به شما اجازه می دهد با استفاده از یک تبدیل، فلش یا حافظه اکسترنال را مستقیما به گوشی خود وصل کنید.

در این حالت برای انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه، یک فلش لازم دارید به همراه یک مبدل. فلش را که با استفاده از مبدل به گوشی وصل می کنید، در بخش مدیریت فایل ها می توانید فایل ها را به سادگی جابجا کنید.

انتقال عکس از گوشی اندروید البان

در مورد هارد اکسترنال، تنها با هارد های اکسترنال که به صورت SSD هستند این امکان مهیا هست و برخی گوشی ها از این مورد هم پشتیبانی نمی کنند. اگر از فلش های با ظرفیت خیلی بالا هم استفاده کنید، ممکن هست که گوشی شما نتواند آن را شناسایی کند.

کلام آخر

خوب است که از موبایل خود به جای وسیله ای برای تنهایی، به عنوان زمینه ساز فرصتی برای باهم بودن های بیشتر استفاده کنید. در این با هم بودن ها لحظات را ثبت کنید و آنها را نگه دارید. قطعا روزی برایتان بسیار جالب خواهد بود. ??

 

منبع: البان، تعمیرات موبایل در محل


شارژ عجیب باتری آیفون در IOS 13 حداکثر تا 80 درصد!

    نظر

باتری شارژی در ادوات و وسایل ما چند سالی است که به باتری های لیتیوم یونی تبدیل شده اند و کار با این باتری ها نسبت به قدیمی ها کمی متفاوت هست. به عنوان مثال همانطور که قبلا هم گفته ایم برای داشتن باتری با عمر بیشتر نباید باتری های لیتیوم یونی را خیلی تحت شارژ نگه داشت و شارژ عجیب باتری آیفون در iOS 13 به همین دلیل هست!

شارژ عجیب باتری آیفون تنها تا 80 درصد

در حالی که زمان زیادی به ارائه iOS 13 باقی نمانده، شارژ عجیب باتری آیفون در این نسخه مطلب جالبی به نظر می رسد. گوشی شما تا 80 درصد شارژ می شود و بعد تمام! اما زمانی که نیاز داشته باشید می توانید تنظیمات را تغییر دهید تا مانند گذشته تا 100 درصد هم شارژ شود. شرکت اپل بعد از ماجرای کند شدن سرعت آیفون پس از به روز رسانی آنها دیگر مراقب این گونه موارد هست که همه چیز اختیاری شود و کاربر به کاری اجبار نشود!

شارژ عجیب باتری آیفون البان

اما چرا فقط تا 80 درصد؟ در ادامه برایتان بیشتر توضیح می دهیم.

عملکرد باتری های لیتیوم یونی

کلا اصول عملکردی باتری ها این هست که مقداری انرژی را به هر نحوی در یک فضای کوچک ذخیره کنیم و بعد به مرور از آن استفاده کنیم. باتری شارژی این قابلیت را دارد تا مجدد آن انرژی را بازگردانیم.

مطلب مرتبط: زمان صحیح تعویض باتری آیفون

در گذشته باتری ها از پدیده حافظه یا memory effect رنج می بردند به این معنا که اگر مدتی یک نوع رفتاری در شارژ کردن آن به کار می بردید، دیگر باتری فکر می کرد که تمام توانایی اش همان قدر هست! اما الان باتری لیتیوم یونی این گونه نیست و اصلا نباید اجازه بدهید تا شارژ آن از اعدادی همچون 20 و سختگیرانه تر 40 درصد کمتر شود.

بهتر هست باتری را تا 100 درصد شارژ نکنید

در تکنولوژی جدید و با سیستم شارژ سریع باتری های لیتیوم یونی تا 80 درصد ظرفیت را با سرعت خیلی خوب و بالایی شارژ می شوند و این میزان شارژ برای مصرف روزانه اکثر افراد (در صورت سالم بودن باتری و گوشی) کفایت می کند.

شارژ عجیب باتری آیفون البان

برخلاف باتری های قدیمی موضوعی که عمر باتری لیتیوم یونی را محدود می کند چرخه شارژ است و پدیده حافظه کاری به آن ندارد. این چرخه به ازای هر 100 درصد شارژ یک مرتبه محاسبه می شود. نه به این معنای که فقط از صفر تا 100 یک چرخه حساب شود، بلکه اگر شما گوشی را از 60 تا 80 درصد هم شارژ کنید و این کار را 5 مرتبه تکرار کنید، یک چرخه شارژ برای باتری محاسبه می شود.

شارژ عجیب باتری آیفون البان

مهمترین موضوع در باتری های لیتیوم یونی مسئله حرارت و فشار الکتریکی است. شارژ کردن از صفر تا صد، علاوه بر طولانی شدن مدت زمان شارژ (مخصوصا 20 درصد انتهایی) با افزایش حرارت زیادی روی باتری همراه هست و این حرارت اصلا برای گوشی و باتری مناسب نیست. از طرفی وقتی باتری به زیر 20 درصد هم می رود، راندمان آن و جریان و ولتاژ خروجی آن مناسب نخواهند بود و علاوه بر فشار بیشتر به باتری، گوشی نیز ناراحت خواهد شد.

بنابراین شارژ عجیب باتری آیفون در iOS 13 اینجا معنا پیدا می کند. هرچند که اپل راه خلاصی از آن را هم باز گذاشته است.

بهترین راه حل: قانون 25-80

در مورد چرخه شارژ باتری در بند قبل مطالعه کردین، با توجه به این موضوع و همینطور مسائل دیگر کاهنده عمر باتری، باید بگوییم که توصیه البان همچون سایر شرکت های بزرگ (مخصوصا تولید کنندگان باتری) بر این است که شارژ های کوچک باتری خیلی بهتر از یک شارژ طولانی مدت و زیاد آن است.

اجازه ندهید شارژ باتری از 25 درصد (و در حالت بهتر از 40 درصد) کمتر شود و نگذارید باتری طولانی مدت زیر شارژ بماند.

شارژ عجیب باتری آیفون البان

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که 80 تا 100 و 40 تا 60 چه تفاوتی با هم دارند با توجه به اینکه چرخه شارژ ربطی به درصد ابتدایی و انتهایی ندارد؟ پاسخ این هست که مدت زمان شارژ در این دو حالت متفاوت هست. هر دو 20 درصد شارژ می کنند اما اولی شاید 3 تا 5 برابر زمان بیشتری بخواهد. زمان بیشتر یعنی عبور طولانی تر جریان از باتری و یعنی ایجاد حرارت بیشتر و کاهش عمر باتری!

شارژ عجیب باتری آیفون و یا بهتر بگوییم شارژ هوشمند باتری آیفون در IOS 13

حال اتفاقی که برای گوشی شما در iOS 13 خواهد افتاد این است که اگر گوشی خود را در مدت شب زیر شارژ بگذارید، گوشی به گونه ای تنظیم می کند که بیشتر از 80 درصد شارژ نشود. اما با توجه به مدل رفتاری و خواب شما، قبل از بیدار شدنتان شارژ را به 100 درصد می رساند. به گونه ای که فشار و حرارت ایجادی برای گوشی در حد خیلی کمی باشد و به باتری فشار نیاید.

شارژ عجیب باتری آیفون البان

این کار نباید خیلی سریع رخ دهد، چرا که اگر به صد برسد و شارژ را متوقف کند، اگر گوشی شما در حال انجام فعالیتی باشد، شارژ کم می شود و گوشی مجدد شارژ می شود. این موضوع از عمر چرخه شارژ می کاهد. مگر آنکه گوشی شما خاموش باشد و یا در حالت هواپیما و بدون استفاده رها شود و هیچ برنامه ای در پس زمینه کار نکند که دراین صورت زیر شارژ نگه داشتن گوشی اشکالی ندارد. اما در حین کار اصلا توصیه نمی شود.

کلام آخر

مطلبی که برایتان شرح دادیم بر اساس اطلاعاتی است که شرکت اپل ارائه کرده است. باید صبر کرد و دید که در عمل این ویژگی چگونه رفتار خواهد کرد. اما اگر باتری آیفون شما ناگهانی شارژ خالی می کند و یا در شارژ شدن اذیت می کند، به شما توصیه داریم حتما از خدمات تعمیرات در محل البان استفاده نمایید. در سایت https://elbaan.com/ یک درخواست ثبت نمایید و با کارشناسان مربوطه به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید. در گام بعدی در صورت نیاز می توانید اقدام به تعمیر گوشی خود نمایید.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


اسکن با گوشی روشی با کیفیت، سریع و راحت

    نظر

حتما بارها برایتان پیش آمده که به جایی و یا اداره ای رفته اید و نیاز هست تا مدارک خود را به صورت الکترونیکی تحویل بدهید. در این مواقع باید جستجو کنید تا محلی را برای اسکن کردن مدارک خود بیابید، با استفاده از فلش یا ایمیل با خود جابجا کنید و در نهایت به سازمان مربوطه تحویل دهید. این کار بعضا هم خیلی زمان بر می شود و هم سخت. اما با اسکن با گوشی به راحتی می توانید در لحظه از اسناد مورد نظر خود با کیفیتی بسیار مطلوب اسکن کرده و با هر فرمتی آن را بارگذاری و ارسال نمایید.

اسکن با گوشی

بیشترین کاربرد این موضوع را می توان در مواقعی مانند ثبت نام در سامانه تهران من، آپلود کردن تکالیف درسی در پورتال برای اساتید دانشگاهی و … حس کرد. در ادامه تعدادی اپ قدرتمند و رایگان برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

اسکن با گوشی با اپ CAMSCANNER

برای اسکن با گوشی با این اپ، کافی است بعد از نصب آن واردش شوید و با توجه به کاربردتان از سوژه مورد نظر خود با استفاده از دوربین به نوعی عکس بگیرید!

اسکن با گوشی البان

بعد از نصب اپ وارد آن که شوید از شما در رابطه با خریدن آن میپرسد. اصلا نگران نباشید، پرداخت نکردن پول فقط با اضافه شدن یک آیکون برنامه روی فایلهای اسکن شده شما همراه است که آن را هم میتوانید به راحتی بعد از اسکن پاک کنید! یک علامت دوربین داخل این اپ هست، آن را که انتخاب کنید انواع مدلها برای اسکن با گوشی برایتان نمایش داده میشود:

اسکن با گوشی البان

  • Greeting Card: با استفاده از این حالت، شما میتوانید متنی را دستی بنویسید و بعد با استفاده از انواع طرحهای موجود در نرم افزار به آن شمایل کارت دعوت و تبریک بدهید. در وسط کارت جایی گذاشته شده که شما می توانید دستنوشته خودتان را در آن بخش بیندازید و با گوشی اسکن کنید.
  • ImageToExcel: همانطور که از نامش هم پیداست می توانید از جداول عکس بگیرید و در اکسل با آنها کار کنید. طبیعی است که ممکن است با توجه به دست خطها این بخش با کمی خطا هم همراه باشد.
  • ID Card: یک کاربرد بسیار مناسب برای اکثر ما. از کارت شناسایی خود اسکن بگیرید و به صورت پشت و رو در یک برگه A4 داشته باشید.
  • ID Photo: برای گرفتن عکس پرسنلی از این قسمت استفاده کنید. با توجه به ابعاد مورد نیاز یک اندازه انتخاب می شود و به راحتی از خود عکس پرسنلی می گیرید.
  • Single: برای اسکن کردن تنها از یک برگه
  • Batch: وقتی تعداد صفحات مورد نظر برای اسکن کردن بیشتر از یک است و می خواهید همگی در یک فایل باشند.
  • QR Code: یک اسکنر QR کد

دانلود اپ CamScanner برای اندروید دانلود اپ CamScanner برای آیفون

اسکن با گوشی با اپ OFFICE LENS

اپ دومی که به شما معرفی می کنیم، اپ Office Lens محصول شرکت مایکروسافت هست. از لحاظ کارایی مانند اپ قبلی است اما یکی دو مورد کمتر دارد و یک مورد اضافه‎تر دارد. موارد موجود در این اپ را هم برایتان شرح خواهیم داد:

اسکن با گوشی البان

  • Document: اسکنر معمولی که هر سند و کاغذی را می توانید با این قسمت اسکن کنید.
  • Business Card: در این حالت وقتی از کارت بیزینسی اسکن می گیرد، اطلاعات موجود در کارت برایتان جداسازی می شود و به صورت یک مخاطب می توانید آن را ذخیره نمایید! که در اپ قبلی چنین امکانی مهیا نبود
  • Photo: برای اسکن از عکس ها
  • Whiteboard: این بخش نیز در این اپ هست اما در قبلی نبود. شما با استفاده از Office Lens می توانید از صفحه وایت برد اسکن کنید و نگران بازتاب های زیاد نور و ناخوانایی نباشید!

اسکن با گوشی البان

دانلود اپ Office Lens برای اندروید دانلود اپ Office Lens برای آیفون

اپ PHOTOSCAN مخصوص اسکن عکس

اپ دیگری که برای اسکن با گوشی به شما معرفی می کنیم، فقط مخصوص اسکن کردن عکس هست. اگر تا به حال تلاش برای اسکن کردن عکس های قدیمی کرده اید، حتما با استفاده از این اپ متوجه خواهید شد که چقدر کارها ساده می شوند. مهم ترین عملکرد این اپ از بردن بازتابهای نوری از روی عکس هست. پیش از این آموزش کاملی در مورد اسکن کردن عکس های چاپ شده با استفاده از گوشی موبایل برایتان نوشته ایم.

اسکن با گوشی البان

دانلود اپ PhotoScan برای اندروید دانلود اپ PhotoScan برای آیفون

 

کلام آخر

ما در شرکت البان سعی داریم تا علاوه بر رفع مشکلات موبایلی شما، با خدمات تعمیرات موبایل در محل البان، نرم افزاری و سخت افزاری، کاری کنیم تا از گوشی خود بیشترین استفاده را بکنید و بتوانید با کمک آن در کارهای روزمره تسهیل سازی انجام دهید. اگر در این راستا نیازی می بینید، به راحتی به ما بگویید تا آموزش آن را برایتان مهیا کنیم.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان