سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

دنبال کردن هشتگ ها و فهمیدن زمان آنلاین بودن دوستان قابلیت های ج

    نظر

اینستاگرام فضایی که خیلی ها در آن حضور دارند و مشغول به اشتراک گذاشتن لحظات و خاطرات خودشان با دیگران و دوستانشان هستند. این اپ محبوبیت خاصی بین کاربران پیدا کرده است و خیلی ها بیشتر به خاطر اینستاگرام است که عکاسی می کنند! اخیرا به روز رسانی جدیدی تحت عنوان اینستاگرام 28 ارائه شده است که قابلیت های جالبی با خود به همراه دارد.

Related image

در اینستاگرام 28 شما می توانید یک هشتگ خاصی را دنبال کنید! هشتگ گذاری به نوعی یعنی تعیین یک سری کلید واژه که خواننده را هدایت می کند تا به اصل موضوع سریعتر پی ببرد. برای گذاشتن هشتگ، کافی است کنار کلمه ای که می خواهید پررنگ کنید علامت # را بگذارید. اگر اینستاگرام خود را به روز کرده باشید، با انتخاب هشتگ خاصی می توانید آن را اصطلاحا دنبال کنید و هرگاه شخصی آن کلمه را هشتگ گذاری کرد، شما آگاه شده و می توانید آن پست را ببینید.

قابلیت دیگر اینستاگرام 28 امکان دیدن آخرین زمان فعالیت دوستانتان در اینستاگرام است. البته این امکان همچون تلگرام قابل حذف هم هست. اما وقتی شما برای خودتان را حذف کنید، یعنی اینکه کسی نفهمد که آخرین زمان فعالیتتان در اینستاگرام چه زمانی بوده، شما هم دیگر نمی توانید آخرین زمان فعالیت دیگران را ببینید! در واقع بر خلاف تلگرام این پنهان سازی دو طرفه بوده و علاوه بر مخفی شدن زمان کار خودتان، زمان کار دیگران هم مخفی خواهد شد! به نوعی اگر چیزی را برای خودتان نمی پسندید، اینستاگرام از جانب شما برای دیگران هم ناپسند فرض کرده و آن ویژگی را حذف می کند.


مرتبط: کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام


روزانه تعداد زیادی پست و عکس اینستاگرامی در این فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و افراد زمان های بسیار زیادی را در این فضا صرف می کنند. ضمن دعوت از شما به عضویت در صفحه اینستاگرامی دیجی دکی، از شما دعوت می شود تا مراقب باشید در این فضای اجتماعی غرق نشوید، و مراقب باشید تا زمان های با هم بودن واقعی را با زمان های با هم بودن مجازی جایگزین نکنید!

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

تلگرام نسخه ویندوز باگ دارد و شما را از این اپ بیرون می اندازد،

    نظر

بعد از اندروید، نسخه تلگرام ویندوز یکی از محبوبترین و پر استفاده ترین نسخه های تلگرام‌ است و مخصوصا برای ادمین گروه ها و کانال ها تلگرام نسخه ویندوز کار را راحت تر کرده و سرعتشان را بیشتر می کند.


این بمعنای مشکل جهانی بودن و عدم دستکاری اطلاعات در داخل می باشد!


اما چند روزی است که کاربران تلگرام نسخه ویندوز با مشکل بسته شدن ناگهانی این نرم افزار مواجه هستند. با توجه به عدم ارائه هر گونه به روز رسانی برای تلگرام نسخه ویندوز، ابتدا تصور شده که موضوع یا همان بحث فیلتر شدن مجدد تلگرام باشد و یا اینکه رایانه کاربران مشکل داشته باشد. اما بعد از سوالات متعدد کاربران و دوستان کانال تلگرامی دیجی دکی (از طریق روبات کانال) و همچنین تماس ها و درخواست های مکرر مشاوره رایگان نرم افزاری در واحد دیجی دکی، بر آن شدیم تا در این زمینه تحقیق کرده و موضوع را به اطلاع دوستان برسانیم.


مرتبط: مشاوره رایگان تلفنی برای مشکلات نرم افزاری


در تحقیقات گروه دیجی دکی، مشخص شد که این باگ ناشی از ساختار داده‌ هایی است که به تلگرام نسخه ویندوز می‌ رسد. که این موضوع موضوع فیلترینگ تلگرام را بیش از پیش تقویت کرد که خوشبختانه با تحقیقات بیشتر کاملا رد شد. مشکل تنها برای دوستان داخلی نیست و افراد زیادی در نقاط مختلف دنیا مشکل مشابه را گزارش کرده اند و این بمعنای مشکل جهانی بودن و عدم دستکاری اطلاعات در داخل می باشد!

ممکن است این مشکل بدلیل ایجاد تغییرات در ساختارهای سرورهای تلگرام ایجاد شده باشد، اما به هرحال هر چه باشد به زودی رفع خواهد شد و موضوع سرقت اطلاعات یا فیلتر شدن نیست و با کمی بردباری و صبر احتمالا به زودی حل خواهد شد. هرگز به این فکر نکنید که با بستن آنتی ویروس مشکلتان حل خواهد شد، فقط رایانه تان را بی دفاع خواهید کرد!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

خطر موشک در هاوایی چرا و چگونه اعلام عمومی شد؟

    نظر

چند روز پیش در روز 13 ژانویه 2018 افرادی که در هاوایی بودند بر روی گجت ها و گوشی هایشان با پیغامی خاص مواجه شدند که ترس بسیار زیادی را بر دلشان انداخت. پیغامی منتشر شد که مراقب باشید، هاوایی در معرض حمله موشکی است، این یک پیغام الکی نیست. این هشدار خطر موشک در هاوایی باعث هرج و مرج های بسیار زیادی در شهر شد.


کره شمالی به سوی ژاپن موشکی پرتاب کرده است و باید هر چه زودتر پناه بگیرید!


بعدها دولتمردان هاوایی اعلام کردند که این یک خطای انسانی بوده و اشتباها فردی دکمه اعلان خطر را زده بوده است! جالب اینکه همچون اعلام خطر موشک در هاوایی یک مورد در ژاپن هم رخ داد و آن هم تنها 2 روز بعد از مورد هاوایی! در مورد ژاپنی گفته شده بود که مراقب باشید، کره شمالی به سوی ژاپن موشکی پرتاب کرده است و باید هر چه زودتر پناه بگیرید. که بلافاصله اعلام شد این نیز یک خطای انسانی بوده!

Image result for japan missile alarm

اما واقعا چرا چنین اتفاقاتی می افتد؟ با توجه به وجود عده ای قدرت طلب و به نوعی دیوانه میان سیاستمداران در دنیا و مخصوصا افرادی که توانمندی های زیادی دارند اما متاسفانه بویی از صلح طلبی و آرامش نبرده اند، کشورهای مختلف دنیا به نوعی دنبال راهی هستند برای هشدار دادن سریع و بموقع به ملتشان، در مواقعی که ممکن است خطری پیش بیاید! چیزی شبیه به آژیرهای وضعیت قرمز در زمان بمباران کشور عزیز خودمان.


خواندنی: تلفای چیست؟


اما نکته ای که وجود دارد این است که چرا باید چنین سیستم هایی با یک خطای انسانی ساده فعال شده و این همه هرج و مرج و احساس ناامنی میان مردم ایجاد کند؟ این یک سوال کوچک است که خیلی هم پیچیده نیست!  معلوم نیست که با ترس ناشی از خبرهای های همچون اخطار خطر موشک در هاوایی چه آسیب های اجتماعی و اقتصادی ای در کشورها ممکن است رخ دهد. اگر این اخطارها تکرار شوند، همچون داستان چوپان دروغگو، دیگر کسی آنها را جدی نخواهد گرفت و در مواقع واقعی خطر دیگر به کار نخواهند آمد! ایده و طرح بسیار پسندیده است و حتما می توان با تدابیر کوچکی جلوی چنین وقایعی را گرفت!


منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

با گوگل مپ راحت تر سفر کنید و نگران آدرس ها نباشید

    نظر

حتما برایتان پیش آمده است که بخواهید به جایی بروید و یا آدرس آن منطقه را خوب بلد نباشد و یا از ترافیک مسیر آگاه نباشید و ندانید که مناسب ترین مسیر کدام است. این سوالات یک پاسخ واحد دارند، گوگل مپ ! شما با استفاده از این اپ و اینترنت خیلی کارها را می توانید ساده تر انجام دهید.

اگر گوشی شما هوشمند باشد و لوکیشن (موقعیت مکانی) گوشی تان روشن، با باز کردن اپ گوگل مپ می توانید ببینید که هم اکنون کجا هستید. البته برای اینکار باید قبلش به اینترنت وصل باشید. نقشه ها در این اپ به صورت آنلاین هستند. مبدا می شود جایی که هستید، و مقصد را روی نقشه پیدا می کنید. وقتی مقصد را یافتید، انگشتتان را رویش نگه دارید تا یک علامتی ظاهر شود. این علامت اصطلاحا پین نام دارد. وقتی مقصد را پین کردید، با زدن گزینه directions، گوگل به شما مسیرهای ممکن برای رسیدن به این مقصد را نمایش می دهد. خودش سریع ترین را پیشنهاد می دهد. و شما یکی را انتخاب کرده و با آن به مقصدتان می رسید.

Image result for google maps route

رنگ ها در خیابان ها نشاندهنده ترافیک هستند. سبز به معنای باز و روان و قرمز ترافیک به معنای ترافیک سنگین است. رنگهای وسط هم با توجه به شدت قرمز بودن میزان ترافیک را نشان می دهد. این مقدار ترافیک به واسطه سرعت حرکت کاربران دیگری که لوکیشنشان روشن است در دیتابیس گوگل ذخیره می شود.

بعد از نشان کردن مقصد و مسیریابی، شما قادر خواهید بود مبدا را نیز تغییر دهید. روی مستطیل آبی بالای صفحه زده و بخش مبدا را انتخاب و گزینه تعیین کردن در نقشه را بزنید تا بتوانید از مبدا دلخواهی به غیر از مکان خودتان مسیریابی کنید.


مرتبط: مسیریابی آفلاین


شما در تنظیمات این اپ می توانید بعضی چیزها را شخصی سازی کنید، اینکه در انتخاب بهترین مسیر ترافیک را درنظر بگیرد یا نوع خیابان، واحدهای اندازه گیری و … شما می توانید در گوگل مپ مقصدهای مورد نظرتان را بعد از آنکه یافتید ذخیره کنید تا به صورت یک ستاره در نقشه شما موجود باشد و بتوانید در بین مقصدهای خود آن را به راحتی جستجو کنید و سریعتر مسیریابی کنید. یک امکان جدیدی هم که به گوگل مپ اضافه شده، دانلود کردن نقشه است. شما با انتخاب یک منطقه می توانید نقشه آن را دانلود کنید و در دفعات بعدی بدون نیاز به اینترنت مسیریابی کنید. اما مسیریابی بدون اینترنت، بدون در نظر گرفتن ترافیک خواهد بود!


مرتبط: خطاهای خطرناک مسیریابها


بسیاری از قابلیت های گوگل مپ در ایران فعال نیستند، به عنوان مثال نقشه خوان، شما بایستی خودتان حواستان باشد و کسی به شما نمی گوید که از کدام مسیر بروید. یک قابلیت دیگر این اپ اعلام وضعیت جا پارک در مقصد است!

البته نمی توان همیشه هم به گوگل مپ چشم بسته اعتماد کرد، گاهی به دلیل خلافهای زیاد سایر راننده ها، این اپ در تشخیص خیابان ها و کوچه های یک طرفه خطا می کند.

اپهای مسیریاب دیگری هم هستند که بهترینشان ویز بود که به دلیل آنکه تمام دیتابیسش در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی است، در ایران فیلتر شده. اما حسن بزرگ تمام این اپهای مسیریاب این است که با اعلام زمان رسیدن به مقصد در ابتدای مسیر از بار استرس و ناراحتی شما برای زمان رسیدن به مقصد می کاهد، و دیگر می دانید که حدودا چه ساعتی می رسید.

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

تبلیغات در واتساپ بدون محدود شدن توسط خود اپ

    نظر

اگر به یاد داشته باشید در تلگرام هنگامی که یک پست ثابت را به تعداد زیادی از افراد می فرستادید، تلگرام شما را محدود می کرد و برای مدتی اجازه ارسال هیچ پستی نداشتید، و بعد از مدتی هم تنها قادر بودید تا به کاربرانی که در لیست مخاطبانتان قرار دارند پستی ارسال کنید. اما در واتساپ داستان متفاوت است و به نوعی تبلیغات در واتساپ آزاد هست.


به نوعی تبلیغات در واتساپ آزاد هست!


شما در صفحه ابتدایی اپ واتساپ یک گزینه تحت عنوان Broadcast Lists می بینید. با انتخاب این گزینه می توانید یک لیستی از افراد را تهیه کنید. گویی که دارید گروه تشکیل می دهید. اما تفاوت اساس این لیست با گروه در این است که اعضای این لیست از وجود یکدیگر اطلاع ندارند و نمی دانند که اصلا چنین لیستی وجود دارد.

Image result for whatsapp broadcast list

بنابراین شما برای تبلیغات در واتساپ کافیست در ابتدا لیست مخاطبان را تشکیل دهید و بعد پست مورد نظرتان را به لیست درست شده ارسال کنید. همچون bcc در ارسال ایمیل به تعدادی مخاطب شده و تبلیغاتتان انجام می گیرد.


خواندنی: تلفای چیست؟


با رفتن تلگرام و تمام خوبی هایش سعی داریم تا با آموزش های متنوع و کاربردی از واتساپ کمک کنیم تا کمتر نبود تلگرام برایتان حس شود و بتوانید با استفاده از واتساپ کارهایتان را به نحو احسنت انجام دهید. چنانچه شما هم تجربه خوبی دراین زمینه دارید خوشحال می شویم نظرتان را در کامنتهای زیر این پست ببینیم. نظر مثبت شما می تواند تبدیل به یک پست دیگر و کمک رسان در بلاگ شود و حتما از شما هم نام برده خواهد شد!


مرتبط: بررسی مکالمه صوتی در واتساپ


 


منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی