سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

ساخت بلک بری آیدی در چند مرحله و به سادگی

    نظر

گوشی های بلک بری گوشی های بسیار محبوبی در امریکا محسوب می شوند و بر اساس آمار رسمی سایت های خارجی تعداد کمی از آن ها نیز در سایر کشورها وجود دارد. در ایران عزیزمان نیز عده ای از هموطنان از این مدل خوششان آمده و آن را تهیه می کنند. اما بلک بری همچون آیفون و حتی کمی بیشتر، برای کاربران ایرانی زحمت هایی می سازد. از جمله زحمت های مطرح ساخت بلک بری آیدی است.

 

خواندنی: جلوگیری از فضولی دیگران در بلک بری

 

برخلاف آیفون و اپل آیدی برای ساخت بلک بری آیدی اصلا نیازی به ف-ی-ل-ت-ر شکن و آدرس امریکایی برای حساب بانکی نیست! تنها امکانات مورد نیاز شما یک نام، نام خانوادگی، نام کاربری و در نهایت یک ایمیل است. در ادامه به شما نحوه ساخت بلک بری آیدی را آموزش خواهیم داد.

BlackBerryID-DigiDoki

در ابتدا وارد سایت بلک بری شده و به قسمت ساخت بلک بری آیدی وارد شوید (Black Berry ID). در این صفحه در ابتدا از شما اطلاعاتتان را می خواهد.

به ترتیب نام، نام خانوادگی، نام نمایشی (نامی که از شما به بقیه نشان داده خواهد شد)، یک نام کاربری و همچنین رمز عبور را وارد کنید.

در مرحله بعد از شما می خواهد که برای امنیت بیشتر سوالی را تعیین کنید تا در صورت فراموش کردن رمز عبور، فقط شما که پاسخ سوال را می دانید بتوانید رمز عبورتان را بازیابی کنید (این قسمت را با سوال و جوابی پر کنید که جوابش را فراموش نخواهید کرد)

در انتها بعد از پر کردن تمام فیلدها روی submit بزنید. یک ایمیل تایید برایتان ارسال می شود و به همین سادگی بلک بری آیدی شما درست شده است و می توانید با ایمیل و رمز عبوری که تعیین کرده اید وارد آن شوید و نرم افزارهای مختلف را دانلود کنید.

 

مرتبط: خطرات استفاده از اپل آیدی دیگران

 

گروه دیجی دکی به تمامی دارندگان گوشی های موبایل این توصیه را دارد که حتما آیدی های مختص به خود را درست کنید، جیمیل برای اندروید داران، اپل آیدی برای آیفون داران، اکانت مایکروسافت برای ویندوز فونی ها و بلک بری آیدی برای بلک بری داران. استفاده از آیدی دیگران می تواند ضررهای زیادی از جمله از بین رفتن امنیت اطلاعات و همچنین از کار افتادن گوشی را به همراه داشته باشد!

منبع: تعویض باطری گوشی در محل دیجی دکی

استوری اینستاگرام در یک سالگی از استاد خود پیشی می گیرد!

    نظر

تقریبا یک سال پیش بود که اینستاگرام به تقلید از انسپ چت امکان استوری را راه اندازی کرد. اینستاگرام کلا خیلی از قابلیت های انسپ چت را تقلید کرده است. و حالا با گذشت تقریبا یک سال از این تقلید، استوری اینستاگرام از اسنپ چت پیشی گرفته است! شرکت اینستاگرام در این راستا آمار جالبی را منتشر کرده است. نزدیک به 50 درصد از بیزینس ها در یک ماه اخیر یک استوری تهیه کردند و در حال حاضر کاربران زمان بیشتری را در اینستاگرام نسبت به اسنپ چت صرف می کنند. اگر چه اسنپ چت اول بوده اما اینستاگرام دارد بهتر عمل می کند.

 

مرتبط: ساخت استوری با عکس و فیلم های گالری گوشی در اینستاگرام

 

طبق آما، کاربران زیر 25 سال اینستاگرام روزانه بیشتر از 32 دقیقه در این اپ سیر می کنند. این آمار برای افراد بالای 25 سال روزانه 24 دقیقه است. روزانه 250ملیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند در حالیکه در اسنپ چت این آمار به 166ملیون نفر می رسد. علاوه بر اینها، رشد کاربری انپ چت با کاهش و با عدد 5درصدی مواجه شده است و پس از انتشار آمار اینستاگرام حتی سهام این شرکت نیز با افت مواجه شده است.

استوری اینستاگرام

از تقلیدهای اسنپ چتی اینستاگرام می توان به شخصی سازی استیکرها و قرار دادن آنها در متون، فیلم و عکس نام برد. این ویژگی که توسط اسنپ چت معرفی شد توسط اینستاگرام خیلی بهتر پرداخته و اجرایی شد. همین تقلیدهای خوب اینستاگرام بود که باعث شد که تعداد کاربران استوری اینستاگرام روز به روز زیاد شده و حتی از اسنپ چت در امروز بالاتر بزند و این رقیب استاد کنار گذاشته شود

منبع: تعویض صفحه نمایش گوشی در محل دیجی دکی

جستجوی سریع در گوشی اندروید همانند آیفون

حافظه گوشی ها این روزها با وجود زیاد بودن، خیلی سریع هم پر می شوند. انبوهی از انواع اپ، عکس، فیلم و فایل. پیدا کردن یک فایل مورد نظر از روی اسم در میان این همه فایل کار سختی به نظر می آید. برای آنکه توانایی جستجوی سریع داشته باشید ادامه پست را بخوانید.

مرتبط: گوشی هوشمند اندرویدی خود را هوشمندتر بکنید

یک راه این است که تمام فایلهای خودتان را مرتب کنید و هر فایلی که اضافه می شود را در جایگاه درستش قرار دهید. گوشی خیلی مرتب خواهد شد، اما این کار بسی طاقت فرسا خواهد بود و به مرور زمان خسته کننده.

ما برای جستجوی سریع در گوشی اندرویدی یک اپ معرفی می کنیم که تنها کافی است عبارت جستجویتان را در آن وارد کنید و این اپ به خودی خود در میان فایل ها، عکس ها و حتی مخاطبان گوشی، دنبال عبارت مورد نظر خواهد گشت. نام این اپ Fast Finder هست.

فست فایندر (یابنده سریع) یک اپ سبک اندرویدی است که برای جستجو تمام فایلها را می گردد بدون اینکه مجبور باشید به فولدرهای مورد نظر بروید. چیزی شبیه به جستجوی کاربران اپلی در آیفون.

نکته جالب دیگر این نرم افزار این است که این نرم افزار امکان جستجوی سریع بر اساس فرمت هم دارد! کافیست فرمت مورد نظرتان را بنویسید و تمام فایل های آن فرمت را پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر این اپ امکان جستجو در ایمیل ها و متون آنها را ندارد که احتمال دارد در نسخ بعدی این امکان هم اضافه شود. اما این نرم افزار کلی امکانات دیگر هم دارد که کشف آنها را بر عهده خودتان خواهیم گذاشت.

لینک دانلود: download googleplay DigiDoki

 

منبع: تعویض صفحه نمایش موبایل در محل دیجی دکی

پاک کردن تاریخچه در گوشی های اندروید

حتما شما هم دوست ندارید تا اگر گوشی تان دست کسی افتاد، از کارهایی که کرده اید با خبر شود؟ برای این منظور باید تاریخچه گوشی را پاک کرد. در ادامه چند روش برای پاک کردن تاریخچه از روی اپ های پر کاربرد و گوشی تان توضیح خواهم داد.

گوگل کروم

جایی که شما به وبگردی می پردازید. این مرورگر پر استفاده ترین مرورگر در میان کاربران اندرویدی هست. برای پاک کردن تاریخچه آن کافی است روی سه نقطه بالای صفحه زده و از بخش تاریخچه (History) وارد بخش Clear Browsing Data شوید و مشخص کنید که چه جیزایی پاک شوند و کلا یک برنامه زمانی برای پاک شدنشان هم می توانید تعریف کنید.

chrome history

تاریخچه فیس بوک

تاریخچه جستجوهای شما در فیس بوک می تواند یک چیز خیلی شخصی باشد که اصلا دوست نداشته باشید کسی متوجه آنها شود. این کار در نسخه موبایلی فیس بوک کار بسیار ساده ای هست. کافی است در بخش جستجو کلمه ای وارد کنید و بعد روی Edit بزنید. به صفحه ای هدایت می شوید که تمام تاریخچه جستجوهایتان در آن هست (Activity Log) با زدن روی گزینه Clear Searches در بالای صفحه تمام تاریخچه جستجویی شما پاک خواهد شد!

facebook history

تاریخچه گوگل پلی استور

جستجوهای شما در استور اپ ها می توانید چیزهای زیادی از شما را فاش کند. اما پاک کردن تاریخچه آن خیلی ساده هست. روی سه نقطه یا سه خط بالای صفحه بزنید و وارد تنظیمات بشوید. با انتخاب گزینه Clear Searches تاریخچه پاک خواهد شد. معمولا پیغامی مبنی بر اتمام پاک شدن داده نمی شود و برای اطمینان از پاک شدن تاریخچه می توانید به محل جستجو بروید و در آن نباید لیستی را مشاهده کنید.

google play history

تاریخچه اعلانات

بله، در اندروید اعلانات نیز تاریخچه ای دارند و ذخیره می شوند! شاید به نظر مهم نباشند، اما چون در این اعلانات مختصری از متن اعلان شده هم آورده می شود، گاهی همین اعلان می تواند اطلاعاتی را در بر داشته باشد. مانند اعدادی و رمزهایی که برخی اپ ها برایتان پیامک می کنند. جالب تر از خود این تاریخچه این است که این تاریخچه را بدون اپ کمکی نمی توانید پاک کنید! اما یک اپ رایگان به نام Notification History هست که این کار را انجام می دهد. هنگامی که اپ را نصب کردید، در بخش تنظیمات گزینه Auto Purge را فعال کنید

notification history android

لینک دانلود نرم افزار:  download googleplay DigiDoki

تاریخچه تماس

اینکه با چه کسان و شماره هایی تماس گرفتین می تواند سری تلقی شود. به راحتی می توانید از تنظیمات داخل تاریخچه تماس ها تمام آن را پاک کنید

android call history

جی بورد یا کیبورد اندروید

آیا می دانستید که حتی کیبورد اندرویدی شما به نام جی بورد هم دارد تاریخچه نوشته هایتان را در خود ذخیره می کند؟! برای پاک کردنشان از طریق تنظیمات اپلیکیشنهاتون وارد اپ جی بورد شوید و از بخش حافظه آن دیتا را پاک کنید.

gboard delete

فکتوری ریست

البته جاهای زیاد دیگری نیز در گوشی شما هست که تاریخچه دارد و هرکدام را به راحتی می توانید پاک کنید، مانند پیامکها، توئیتر، تلگرام و … این بار روشی را به شما میخواهم بگویم که کلا تمام تاریخچه گوشی شما را پاک خواهد کرد. فکتوری ریست کاری است که گوشی شما را به حالتی که از کارخانه آمده است می برد! مراقب باشید که این کار به معنای پاک شدن همه چیز از روی گوشیتان خواهد بود.

android factory reset

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟ شما چند وقت یکبار تاریخچه گوشی خودتون رو پاک می کنید؟ اصلا این کار رو میکنید؟

 

به اشتراک گذاشتن این مطلب از طریق تلگرام:  OpenInTelegram-DigiDoki


کدام اپ های آیفون در به روز رسانی IOS 11 از کار می افتند؟

    نظر

چیزی به شهریور ماه و رونمایی از محصولات جدید اپل و همینطور iOS 11 نمانده. اما نکته قابل توجه این است که اپ های آیفون شما که 32بیتی هستند، در iOS 11 که 64بیتی می باشد از کار خواهند افتاد!

Related image

در همین ورژن یعنی iOS 10 حتما هنگام نصب برنامه ها با این پیغام که این نرم افزار احتمالا سرعت گوشی شما را کند خواهد کرد (this app may slow down your system) مواجه شده اید؟! این یک هشدار نرم بود، اما در iOS 11 دیگر خبر از هشدار نیست و چنین اپ هایی از کار می افتند، مگر آنکه نویسندگان آن، آن را با توجه به پلتفرم های جدید بازنویسی و به روز کنند.

 

مرتبط: آیفونتان را خودتان تعمیر کنید

 

برای آنکه بفهمید که کدام اپ ها آیفون شما از کار خواهند افتاد کافیست در تنظیمات دنبال آنها بگردید. برای این منظور وارد تنظیمات بخش General شوید. در این بخش از طریق About وارد قسمت Applications بشوید. در این صفحه توضیحاتی در بالای صفحه می بینید و همینطور لیستی از اپ های آیفون در دستتان. توضیحات می گویند که اپ های لیست زیر سرعت سیستم شما را کند می کنند و درصورتیکه به روز نشوند، در iOS 11 از کار خواهند افتاد و اگر همچنان خواهان استفاده از آنها هستید با نویسندگان آن ارتباط بگیرید و مراتب را به آنها گزارش دهید.

Image result for ios 11 64 bit

اگر لیست پایین صفحه خالی است که یعنی شما نرم افزاری ندارید که مشکل دار باشد و تمام نرم افزارهای شما 64 بیتی هستند.

نکات قابل توجه اینها هستند که اولا اپ های خود را به روز کنید. ثانیا اگر قصد به روز کردن گوشی خود به iOS 11 را دارید حتما برای نصب اپ های جدید در توضیحات ببینیدکه آیا 64 بیتی است و اگر نیست از نویسنده آن بپرسید که آیا به روز رسانی خواهد داشت یا خیر، وگرنه اپ را بیهوده نصب کرده اید!

 

منبع: تعویض باطری آیفون در محل دیجی دکی