سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تعمیر گوشی هواوی خود را با انتخاب نوع آن به راحتی با چند کلیک سا

    نظر

بت درخواست برای تعمیر گوشی هواوی 

گوشی های هواوی از آن جهت که دارای قیمت های متنوع هستند، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و فراوانی زیادی در دست کاربران دارند. برخلاف گوشی های سامسونگ، گوشی هواوی نسبتا تعمیرات ارزان تری دارد. این موضوع به دلیل پایین تر بودن قیمت قطعات آن است و تعمیر گوشی هواوی نیز نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد که تکنسین های البان این دو خصیصه را دارند.
البان با به کار گرفتن بهترین تکنسین ها که علاوه بر سابقه، دارای علم روز هم هستند، در راستای تعمیر گوشی هواوی بهترین خدمات را ارائه می دهد. تعمیر گوشی هواوی با قطعات اصلی و با کیفیت انجام می گیرد و این خدمات و تعمیرات نیز از گارانتی و یا مهلت تست یک ماهه نیز برخوردار هستند.
البته که اگر گوشی هواوی شما نو است و خودش دارای گارانتی است، یعنی در بازه 18 ماهه گارانتی اولیه اش است، توصیه داریم قبل از هر کاری، با شرکت گارانتی کننده گوشی تماس بگیرید و به هیچ عنوان گوشی را به هیچ تعمیرکاری ندهید. چراکه گارانتی گوشی شما از بین خواهد رفت.
کارشناسان البان این نکته را حتما در تماس تلفنی به شما خواهند گفت. شرکت گارانتی کننده نیز موظف است مشکل گوشی شما را طبق ضوابط گارانتی حل کند و یا یک گوشی نو به شما بدهد.

انواع مشکلات گوشی هواوی چه هستند؟ 

مشکلات گوشی هواوی را در حالت کلی می توانیم به دو دسته مشکلات سخت افزاری و مشکلات نرم افزاری تقسیم بندی کرد. در ادامه انواع مشکلاتی که در این دو دسته جای می گیرند را برایتان توضیح خواهیم داد.

خرابی باتری هواوی 

باتری گوشی قطعه ای است که دیر یا زود خراب می شود. سرعت خراب شدن باتری به طرز استفاده کاربر بستگی دارد اما به هر حال خراب خواهد شد. تعویض باتری بعد از انکه خراب می شود لازم خواهد بود.
اینکه گوشی برای مدت طولانی زیر شارژ بماند یکی از اصلی ترین عوامل خراب شدن باتری است. باتری که زیر شارژ باشد، یعنی ولتاژ به آن وارد می شود و مورد استرس قرار می گیرد. این استرس و فشار باعث کم شدن عمر باتری می شود.
از طرفی حرارت باطری نباید از حدی بیشتر شود. داغ شدن باتری یعنی کم شدن عمر آن و از طرفی هم می تواند بسیار خطرناک باشد و موجب انفجار گوشی شود. اشتباه بزرگی که در این راستا برخی از کاربران انجام می دهند، استفاده همزمان از گوشی هنگام شارژ شدن آن است. این امر سبب می شود تا باتری خیلی بیشتر داغ شود.
هات اسپات کردن و یا همان اشتراک گذاری اینترنت نیز یکی از مواردی است که گوشی را به شدت داغ می کند و مصرف بالایی هم دارد. عموما در این حالت گوشی را تحت شارژ قرار می دهند که همانطور که قبلا هم گفتیم، بیشتر موجب خرابی باتری خواهد شد. به جز موارد ضروری سعی کنید این کار را نکنید.
گاهی هم باتری باد می کند. برای تعمیر گوشی هواوی در حالتی که باتری باد کرده است، بعضا می توان با اقداماتی نظیر خالی کردن باد باتری مشکل را حل کرد. اما این مشکل باید قبل از اینکه به سایر بخش های گوشی آسیب برساند حل شود و ضمنا باید با احتیاط فراوان انجام شود چرا که آسیب فیزیکی می تواند سبب آتش گرفتن باتری شود.
نکته مهم دیگر در تعویض باتری هواوی این است که باید باتری دریافتی شما دارای کیفیت مناسبی باشد و ضمنا بعد از تعویض نیز حداقل یک ماه گارانتی و مهلت تست نیز مورد نیاز است تا بتوانید قطعه تعویض شده را تست کنید.

مشکل ال سی دی هواوی 

مشکل ال سی دی هواوی خود را به راحتی با چند کلیک می توانید در سامانه تعمیرات موبایل البان حل نمایید. هر مشکلی از رنگ پریدگی تا شکستگی ال سی دی ها با ضمانت اصل بودن قطعات در مرکز تعمیرات موبایل البان انجام می شود. 

تعمیر مشکل شارژ گوشی هواوی 

سوکت های شارژ یکی از درگاه های پرکاربرد در گوشی های موبایل هستند. در گوشی های هواوی این موضوع نیز صادق است. درگاه شارژ گوشی های هواوی از نوع معمولی و از نوع سی تایپ یا (C-Type) هستند.
یکی از شایع ترین مشکلات شارژ، عدم قرارگیری مناسب کابل شارژ در درگاه شارژ است. این موضوع می تواند به دلیل خرابش شدن سوکت شارژ یا در حالت بهتر کثیف بودن آن باشد.
ابتدا سعی کنید با یک سوزن و با احتیاط فراوان داخل سوکت شارژ را تمیز کنید. مراقب باشید تا پین یا قسمتی از درگاه شارژ را خراب نکنید. معمولا خاک زیادی در این قسمت ها جمع می شود و با سوزن می توانید آنها را خارج کرده و مشکل را حل کنید.

اما گاهی اوقات مشکل فراتر از این حرفها است و باید بررسی بیشتری شود. ممکن است هر قسمتی از مدار شارژ و باتری خراب شده باشند که نیاز به بررسی دارد.

تعمیر مشکل صدا در گوشی هواوی 

با توجه به اینکه گوشی موبایل یک وسیله ارتباط جمعی و وسیله ای برای سرگرمی نیز هست، صدا در آن حائز اهمیت زیادی است. اما بعضا بخش های صدا مثل بلندگو یا میکروفن گوشی خراب می شوند.
اولین دلیل خرابی یا ضعیف شدن صدا می تواند ناشی از کثیفی روی توری های بلندگو ها و میکروفن باشد. با استفاده از یک سوزن یا مسواک خشک روی این قسمت ها را با احتیاط بکشید تا شاید مشکل حل شود.
مورد شایع بعدی خراب شدن بخش های صدای گوشی به دلیل رسیدن الکل است. الکل باعث خراب شدن کیفیت صدا و از بین رفتن خاصیت میکروفن و بلندگو می شود. در این حالت قطعه معیوب باید تعویض شود.

مشکلات نرم افزاری گوشی هواوی 

مشکلات نرم افزاری می تواند با توجه به نسخه اندروید و نوع گوشی ایجاد شوند. نکته دیگر در گوشی های هواوی عدم پشتیبانی سرویس های گوگل از آنها به دلیل تحریم گوگل علیه هواوی است که بعضا در یافتن اپلیکیشن ها و همچنین بحث امنیت گوشی ممکن است برای کاربران مشکل ساز شود.
در کنار این مشکلات، می توان از مشکلاتی نظیر پر شدن حافظه، حذف قفل FRP و ... نیز نام برد که اینها نیز توسط افراد خبره و کاربلد قابل حل هستند.

تعمیر گوشی هواوی در البان 

حالا اگر به هر دلیلی خدای ناکرده گوشی هواوی شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات دارد، یا که مشکلی دارد که برای حل آن نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به راحتی از البان کمک بگیرید. برای این منظور کافی است کارهای زیر را انجام دهید:

? وارد سایت تعمیرات موبایل البان شوید و با استفاده از چند کلیک ساده و وارد کردن نام و شماره تماستان، درخواست را به صورت رایگان ثبت کنید.
? کارشناسان البان با شما تماس گرفته و سوالاتی از شما می پرسند.
? حتی الامکان تلاش بر این خواهد بود تا خودتان با راهنمایی مشاور بتوانید مشکل گوشی را برطرف سازید.
? چنانچه مشکل باقی ماند و نیاز به کارهای بیشتری بود، با هماهنگی با خودتان فرآیند تعمیرات آغاز می شود.
? یا گوشی هواوی شما در محل شما تعمیر می شود و یا گوشی به نزدیک ترین واحد تعمیرات ارسال شده و بعد از اتمام تعمیرات برایتان برگردانده می شود.
? تا روی گوشی شما کاری انجام نشود، هزینه ای دریافت نخواهد شد!

مهلت تست یا ضمانت تعمیرات گوشی هواوی البان 

بعد از پایان یافتن کار تعمیرات گوشی هواوی شما، باید بدانید که حق شما این است که مهلت تست داشته باشید. البان پس از پایان کار بسته به نوع خدمات دریافتی حداقل یک ماه به شما مهلت تست و گارانتی ارائه می دهد.
مهلت تست یعنی شما می توانید بعد از تعمیرات با گوشی خود کار کنید و اگر مشکل قبلی باقی مانده بود، می توانید مجدد همان خدمات را به صورت رایگان دریافت کنید.

تشخیص رایگان مشکل گوشی هواوی 

در مجموعه البان تا زمانی که تعمیراتی برای شما انجام نگرفته باشد، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. یعنی عیب یابی برای شما به صورت رایگان انجام می شود. بنابراین تا وقتی که کاری روی گوشی شما انجام نگرفته نباید نگران هزینه ها باشید و پرداخت هزینه فقط برای بعد از کار باید انجام بگیرد.

منبع: مرکز تعمیرات هواوی در ایران - مرکز تعمیرات موبایل البان

آیفون 6 اس پلاس شما دچار چه مشکلی شده است؟

    نظر

احتمالا الان خیلی ناراحت هستید که گوشی آیفون 6 اس پلاس شما دچار مشکل شده و احتمالا نیاز به تعمیر آیفون خود خواهید داشت. اما ما به شما می گوییم که خیالتان راحت، به خوب جایی رسیده اید. با انتخاب نوع خرابی گوشی خود در این صفحه و همچنین وارد کردن نام و شماره تماس خود، درخواست رایگان شما در سامانه تعمیرات موبایل البان ثبت شده کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت تا مشکل شما را حل کنند.

خصوصیات آیفون 6 اس پلاس چه هستند؟

گوشی آیفون شما دارای قابلیت ها و امکانات زیر است. به طور کلی مشخصات و خصوصیات گوشی شما به ترتیب زیر هستند:

? سیستم عامل: iOS 9 و قابل به روز رسانی تا iOS 14.
? ابعاد صفحه: 5.5 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: IPS LCD.
? حافظه داخلی: 16/64/128 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم پلیمری 2750 میلی آمپر.
? سیم کارت: نانو سیم (تک سیم کارت).
? دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل.
? دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 7.3 × 77.9 × 158.2 میلیمتر.
? وزن: 192 گرم.
? شبکه ارتباطی: 4G.

این مشخصات گوشی آیفون 6اس پلاس شماست که حالا متاسفانه دچار مشکل شده است. مشکلات شایع برای آیفون 6S پلاس به ترتیب زیر هستند که برایتان توضیح خواهیم داد. این گوشی نسخه بزرگتر آیفون 6S است.
این گوشی در سال 2015 ارائه شده است و بعید است که در بازار نو آن موجود باشد. در هنگام خرید گوشی آیفون 6S Plus دست دوم نیز بسیار احتیاط کنید تا به مشکل، مخصوصا مشکل رجیستری برنخورید.

انواع مشکلات گوشی آیفون 6 اس پلاس چه هستند؟

این مدل از گوشی آیفون هنوز هم گوشی بسیار خوبی محسوب می شود و از این رو ارزش تعمیرات دارد، مگر آنکه مشکل گوشی به گونه ای باشد که تعمیرش احتمال بازگشت مجدد دارد. انواع مشکلات آن را برایتان شرح می دهیم.

خرابی باتری آیفون 6 اس پلاس 

با توجه به اینکه این مدل نزدیک به 6 سال ارائه شده است، بنابراین خراب شدن باتری آن دور از انتظار نیست. باتری اصلی آیفون 6 اس Plus نسبتا ضعیف بوده و ظرفیت حداکثری آن 2750 میلی آمپر ساعت است.
اخیرا برای این گوشی ها باتری های تقویت شده ارائه شده اند که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در مجموعه البان برای تعویض باتری آیفون 6S Plus از باتری های با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به گوشی شما، مدت زمان نگهداری شارژ را بسیار بیشتر از گذشته می کنند.
باتری های ارائه شده در سامانه تعمیرات البان دارای سه ماه گارانتی هستند که این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای باتری های ارائه شده است.

تعویض صفحه نمایش آیفون 6اس پلاس 

صفحه نمایش و شکستن آن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر گوشی پیش آید. آیفون 6 اس پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب اینکه تعویض صفحه نمایش آیفون 6اس پلاس نسبتا کار ساده ای است و نوع آن که IPS LCD قیمت قطعه را به شدت نسبت به صفحه نمایش های سامسونگ پایین تر می آورد.
نکته دیگر این است که صفحه نمایش ها بعد از استفاده طولانی مدت (چند ساله) کم کم رنگ عوض می کنند و زرد رنگ می شوند. شما می توانید در این حالت هم صفحه نمایش گوشی را عوض کنید اما این کار را خیلی توصیه نمی کنیم و این حالت معمولات زمانی رخ می دهد که دیگر گوشی خیلی کارایی ندارد. اما آیفون 6S Plus با دریافت کردن آخرین به روز رسانی یعنی iOS 14 خود را به عنوان یک مدعی برای ماندن نشان داده است.
هنگام تعویض صفحه نمایش برای آنکه حسگر اثر انگشت از کار نیفتد، لازم است که اطلاعاتی از صفحه نمایش و دکمه هوم قبلی به جدید اضافه شود.

خرابی درگاه شارژ و مشکل شارژ گوشی آیفون 6 اس پلاس 

درگاه شارژ و مشکل شارژ نشدن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای گوشی پیش بیاید.
اولین کاری که توصیه داریم پیش از مراجعه به تعمیرکاران انجام دهید این است که اولا، درگاه شارژ را با احتیاط و با استفاده از سوزن تمیز کنید و بعد از آن کابل و شارژر را تست کنید که سالم باشند.
اگر همه موارد قبلی اوکی بودند، احتمال دارد بورد و مدار شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد که باید بررسی شوند.

مشکل آب خوردگی آیفون 6اس پلاس 

گوشی آیفون 6اس پلاس ضد آب نیست و بنابراین نسبت به رطوبت بالا و آب حساس است و خراب می شود. باتری آن نیز به راحتی در نمی آید. بنابراین اگر خدای ناکرده گوشی شما در آب افتاد یا خیس شد، بلافاصله آن را خاموش کنید.
با هر راهکاری که به ذهنتان می رسد گوشی را خشک کنید، اما هرگز به آن حرارت نرسانید چرا که احتمال انفجار و آتش گرفتن گوشی خواهد بود.
بعد از خشک شدن گوشی، همچنان آن را روشن نکنید. حتما قبل از روشن کردن گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. گوشی باید قبل از روشن شدن، سرویس شود و برد آن به صورت کامل شستشو شود.
آب و املاح آن می تواند باعث پدید امدن رسوب یا اصطلاحا سولفاته روی مدار شود. این رسوب بعضا رسانا است و باعث ایجاد اتصالات ناخواسته در گوشی می شود که با روشن کردن گوشی، می تواند بخش یا کل گوشی را خراب کند.

مشکلات نرم افزاری آیفون 6 اس پلاس 

مشکلات نرم افزاری آیفون 6اس پلاس مشکلات خاص این مدل نیستند و معمولا مشکلات نرم افزاری بین تمام گوشی های آیفون مشترک هستند و راه حل آنها نیز به این صورت است. تنها مورد که باعث تفاوت می شود، نسخه iOS گوشی است که باید با توجه به آن راه حل مخصوص به کار گرفته شود.
اگر آیفون جیل بریک نشده باشد، هیچ گونه ویروسی نخواهد گرفت و تنها مدل مشابه ویروس در آیفون ویروس تقویم است که یک اکانت تقویم به تقویم های گوشی شما اضافه می شود که مرتب برایتان نوتیفیکیشن ارسال می کند. با پاک کردن این تقویم اضافی نیز مشکلتان حل خواهد شد.
دو برنامه iTunes و 3uTools برنامه هایی هستند که به شما امکانات بسیار زیادی می دهند تا بتوانید مشکلات گوشی خود را برطرف سازید. این دو برنامه روی رایانه نصب می شوند و باید مرتب به روز شوند.

اضافه کردن حافظه آیفون 6اس پلاس

گوشی آیفون 6 اس پلاس در نسخه های 16، 64 و 128 گیگی ارائه شده است. متاسفانه افرادی که نسخه 16 گیگی را دارند همیشه از کمبود حافظه گوشی خود نالان هستند. البته که حق هم دارند، چرا که تقریبا 6-7 گیگ از این حافظه را خود سیستم عامل iOS اشغال کرده است و بنابراین فضای زیادی برای سایر موارد باقی نمی ماند و حافظه گوشی خیلی سریع پر می شود.
اما این امکان وجود دارد تا حافظه یا هارد گوشی خود را ارتقا دهید! بله، به راحتی می توانید با کمک البان حافظه گوشی آیفون خود را ارتقا داده و بیشتر کنید تا با لذت و کارایی بیشتری از گوشی استفاده کنید.

اپل آیدی

یکی از موارد بسیار مهم در گوشی های مختلف آیفون این است که برای استفاده از گوشی نیاز به اپل آیدی دارید. اگر اپل آیدی شما کارتی است و آن را از مغازه خریداری کرده اید، توصیه داریم هرچه زودتر به فکر تغییر آن بیفتید.
در اپل آیدی های کارتی ممکن است رمز اپل آیدی به هر دلیلی تغییر کند و در آن صورت دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده مناسب را داشته باشید. اگر نیاز به کمک دارید، البان به شما کمک می کند تا بتوانید اپل آیدی را با ایمیل خودتان و مخصوص خودتان بسازید.

مشکل صدا در آیفون 6اس پلاس 

بعضا کاربران از ضعیف شدن یا خراب صدای گوشی آیفون خود شکایت می کنند که این موضوع می تواند به چند دلیل رخ دهد:

? اولین دلیل کم شدن صدا به خاطر این است که توری های بلندگو کثیف می شوند. در این حالت با استفاده از یک سوزن و با دقت می توان مشکل را حل کرد و با تمیز کردن محل خروجی های صدا مشکل ضعیف بودن صدا حل می شود.
? حالت بعدی این است که فرد گوشی را با الکل زیاد ضدعفونی کرده باشد که در این صورت صدا به اصطلاح خر خر می کند و کیفیت صدا خراب می شود. در این حالت باید قطعه مربوطه تعویض شود.
? حالت دیگر هم اینکه آی سی صدا بسوزد و باید تعویض شود.

اما در کل صدای گوشی های آیفون از گوشی های اندرویدی کمی کمتر است.

مشکل آنتن دهی در آیفون 6 اس پلاس 

اگر در محل نشان دهنده خطوط آنتن گوشی، عبارت searching یا no network نوشته شد و آنتن دهی دچار مشکل شده بود، چند عامل می تواند داشته باشد:

? عدم پوشش آنتن دهی در محل شما.
? غیرفعال شدن یا سوختن سیم کارت.
? خراب شدن محل سیم کارت.
? خراب شدن بیس باند.
? رجیستر نبودن گوشی.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، چند کار را انجام دهید، خاموش و روشن کردن گوشی اولین اقدام است. گزینه بعدی reset network setting است. اگر امکانش را دارید یک سیم کارت دیگر روی گوشی خودتان امتحان کنید و سیم کارت خودتان را روی یک گوشی دیگر.
اما اگر با این کارها مشکل حل نشد، نگران نباشید، البان در کنار شماست.

مشکل به روز رسانی گوشی آیفون 6S Plus

به روز رسانی گوشی های آیفون معمولا کار ساده ای هستند، ما ممکن است با این حال دچار مشکلاتی شوید و فرآیند به روز رسانی مشکلدار شود. نکات مهمی که باید توجه داشته باشید عبارتند از:

? اتصال خوب به اینترنت.
? داشتن حافظه خالی روی گوشی.
? نسخه قبلی خیلی قدیمی تر از نسخه جدید نباشد.
? رمز اپل آیدی را بدانید.
? شارژ گوشی بیشتر از 50 درصد باشد.
? حتما توصیه داریم که قبل از آغاز به روز رسانی یک نسخه بکاپ یا پشتیبان از گوشی خود تهیه کنید.

اما اگر دچار مشکل شدین، اصلا نگران نباشید. البان مشکل گوشی شما را حل خواهد کرد و یا شما را راهنمایی خواهد کرد تا خودتان مشکلتان را حل کنید.
ضمنا با تغییر دادن تاریخ گوشی و جلو بردن آن به اندازه حداقل 90 روز می توانید با استفاده از اینترنت خط نیز گوشی آیفون را آپدیت کنید.

هزینه تعمیرات آیفون 6S پلاس چقدر است؟

هزینه تعمیرات موبایل شامل دو بخش قطعه و اجرت می شود. قطعه براساس موجودی بازار و نرخ روز ارز تعیین می شود و به راحتی نمی توان از قبل آن را اعلام کرد.
هزینه اجرت نیز بر اساس قیمت خود گوشی و نوع خرابی آن تخمین زده می شود. طبق تعرفه اتحادیه باید ابتدا گوشی (به صورت نو و به قیمت روز) قیمت گذاری شود و سپس هزینه اجرت آن برای کارهای مختلف تخمین زده می شود.
آیفون 6S پلاس در محدوده قیمتی 3 تا 5 میلیون قرار دارد و هزینه تعمیرات آن بر اساس این قیمت تخمین زده می شود.

تعمیرات آیفون 6 اس پلاس در سامانه تعمیرات موبایل البان

حالا که متاسفانه گوشی آیفون شما دچار مشکل شده و به این صفحه رسیده اید، کافی است نوع مشکل را تعیین کنید تا در صفحه بعدی با وارد کردن نام و شماره تماس خود با مشاوره کارشناسان بتوانید برای تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید.
ثبت درخواست کاملا رایگان است و تماسی هم که با شما گرفته می شود نیز رایگان است. حتی، ممکن است با مشاوره کارشناسان البان مشکل شما به راحتی و با دستان خودتان حل شود و در این صورت نیز لازم نیست هزینه کنید :)
اما اگر مشکل نیاز به کار بیشتر از سمت تعمیرکاران و تکنسین های البان داشت، اول به شما اعلام هزینه می شود. اگر شما راضی بودید، عملیات تعمیر گوشی آیفون شما شروع خواهد شد.
بسیاری از مشکلات آیفون را می تواند در محل انجام داد و البان نیز این کار را خواهد کرد تا گوشی کمتر از شما دور باشد.

 

منبع: مرکز تعمیرات تخصصی آیفون 6 اس پلاس 


هزینه آموزش تعمیرات موبایل چقدر است؟

    نظر

موبایل یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که این روزها استفاده می‌کنیم. تعمیرات موبایل هم به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین دوره هایی است که در آموزش تخصص می‌توان دنبال کرد. با توجه به پیچیده‌تر شدن تکنولوژی‌های تلفن همراه، تعمیرات آن نیز روز به روز نیاز به تخصص و دانش حرفه‌ای‌تری پیدا کرده است. بنابراین به ویژه اگر به دنبال راه انداختن کسب و کار شخصی خود باشید می‌توانید تعمیرات موبایل را به روش‌های مختلفی بیاموزید. اما هزینه آموزش تعمیرات موبایل چقدر است؟ و چه چالش‌هایی برای آموختن آن متصور است؟

مسلما هزینه آموزش تعمیرات موبایل به این بستگی دارد که شما کدام یک از روش های آموزش را انتخاب کرده اید ، و تفاوت هر یک از روش های آموزش از جهت قیمت به شدت متفاوت است به همین جهت انتخاب روش صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه ابتدا به ارزیابی روش های مختلف آموزش پرداخته و سپس به ارزیابی هزینه هر یک از این روش ها می پردازیم.

شیوه های مختلف آموزش تعمیرات موبایل

به صورت سنتی دو نوع آموزش در خصوص تعمیرات موبایل وجود داشته است که می توان به مدل استاد-شاگری و آموزش از طریق آموزشگاه تعمیرات موبایل اشاره کرد. اما با توجه به پیشرفت روش های آموزشی، آموزش های مجازی و یا پکیج های آموزش تعمیرات موبایل نیز به این روش ها اضافه شده است که می توانید به راحتی و از منزل تعمیرات موبایل را یاد بگیرید. هر یک از این روش ها معایب و مزایای ویژه خود را دارند و شما با توجه به نیاز خود باید بین این روش ها انتخاب کنید، در این قسمت به بررسی انواع مختلف روش های آموزش تعمیرات موبایل می پردازیم.

در حیطه‌ی آموزش به طور عمومی دو نوع متصور است: آموزش حضوری و آموزش مجازی. این موضوع در خصوص آموزش تعمیرات موبایل نیز صدق می‌کند. حال اگر بخواهیم کمی دسته بندی را دقیقتر کنیم در خصوص دوره های حضوری دو شکل متصور است: مدل استاد – شاگردی و مدل آموزشگاهی. دوره های مجازی آموزشگاهی نیز روش دیگری هستند که با صرف هزینه‌ای کمتر به یادگیری بپردازید. در ادامه این روشها و هزینه هایشان را بررسی می‌کنیم.

آموزش تعمیرات موبایل به روش استاد شاگردی

یکی از راه‌های آموزش حضوری، توافق با یکی از تعمیرکارانی است که کارگاه یا مغازه تعمیرات خود را دارند تا به شکل حضوری و طبق توافق خودتان با فرد مزبور تعمیرات موبایل را فرا بگیرید. در واقع به عنوان شاگرد در کنار استاد تعمیرکار خود قرار می‌گیرید تا به تدریج تعمیرات را فرا بگیرید.

این روش البته با اینکه از حیث تجربی ممکن است روش خوبی باشد و شما با نمونه های عملی برای انجام کار مواجه هستید، اما عمدتا چون آموزش‌های تعمیرکاران مزبور فاقد متد مدون و مشخص است و نیاز به سرعت انجام کارها در مغازه بالاست و همچنین استاد زمان کافی برای ارائه آموزش دقیق به شما را ندارد اگر اطلاعات قبلی در خصوص تعمیرات موبایل نداشته باشید قطعا نخواهید توانست آموزش درستی در این خصوص دریافت کنید.

به این معنی که این روش همانند این است که برای یادگیری شنا ناگهان و بدون مقدمه در استخر آبی انداخته شوید و انتظار آن برود که شنا را به سرعت یاد بگیرید، مسلما با تلاش و سختی بی منطق فراوان خواهید توانست خود را روی آب نگه دارید اما شنا صرفا اینکه خود را روی آب نگه دارید نیست؛ به ویژه که مباحث تئوریک الکترونیک و مقدمات لازم برای ورود به دنیای تعمیرات را نیز معمولا خوب منتقل نمی‌کنند و البته عمدتا چنین مبانی‌ای توسط آنها آموزش داده نمی‌شود. علاوه بر اینها این روش معمولا زمان بسیار طولانی و بدون برنامه‌ریزی مشخصی نیز دارد.

اگر قطعا می خواهید از این روش استفاده کنید معمولا برای سطوح خیلی حرفه ای این روش تا حدی توصیه می‌شود اما پیشنهاد ما این است که اگر اصلا در خصوص تعمیرات موبایل تجربه کافی ندارید، حتما پیش از رفتن به مغازه جهت دریافت آموزش ها حداقل از پکیج های آموزش تعمیرات موبایل استفاده کنید تا به کلیت مباحث تعمیرات موبایل آشنایی داشته باشید و به مرور مهارت خود را در هر قسمت با تجربه عملی در مغازه تکمیل نمایید.

البته هزینه آموزش تعمیرات موبایل به این شکل عمدتا نسبت به سایر روش ها بسیار بالاتر شود. هزینه ها ممکن است از سه میلیون تا 15 میلیون برای دوره های مختلف باشند.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه

راه دیگر شرکت در دوره‌های آموزشی است که موسسات معتبر برگزار می‌کنند. یا جاهایی که به شکل سازمانی کار تعمیرات موبایل را در قابل سیستماتیک و شرکتی و حرفه‌ای انجام می‌دهند و معمولا در کنار فرایند تعمیراتی خود ممکن است آموزش تعمیرات موبایل را نیز ارائه دهند.

در مدل آموزشی آموزشگاهی، شرایط به کلی متفاوت است. شما در یک دوره آموزشی در یک مرکز معتبر آموزشگاهی، با سیلابس های درسی مشخص در کنار سایر کارآموزان از فرصت‌های مختلف و متنوع در آموزش بهره‌مند می‌شوید.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل

بسیار مهم است که در آموزشگاه چه امکاناتی در اختیار شما قرار داده می شود و کلاسها چند نفره برگزار می شوند. در کنار این موضوعات، موارد آموزشی و امکانات پشتیبانی بعد از دوره آموزشی نیز مهم هستند.

هزینه این نوع آموزش از نوع مجازی (که در ادامه خواهیم گفت) بیشتر است. اما چون آموزش به شکل حضوری است نتیجه بهتری خواهد داشت.

ما در مجموعه البان به پشتوانه سابقه و تجربه خود در تعمیرات تخصصی موبایل، دوره‌های حضوری آموزش تعمیرات موبایل را نیز ارائه می‌دهیم.

آموزش مجازی تعمیرات موبایل

امکان آموزش مجازی تعمیرات موبایل نیز روش دیگری است که بعضا ممکن است در دسترس باشد. بعضی موسسات یا شرکت‌ها این روش را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. ما نیز در آکادمی البان آموزش تعمیرات موبایل را در دو سطح طراحی و پیاده کرده‌ایم.

نکته‌ای که در این خصوص لازم است بدانید این است که آموزش مجازی تعمیرات موبایل به تنهایی طبیعتا کافی نبوده و باید حتما بعد از گذراندن سرفصل‌های مجازی، امکان حضور در کارگاه به شکل حضوری نیز فراهم باشد. بدین ترتیب هم می‌توانید از رفع اشکال های حضوری خود در مباحث تعمیراتی بهره‌مند شوید و هم در کنار تعمیرکاری مجرب استفاده‌ی عملی از دستگاه‌ها و تجهیزات تعمیرات موبایل را مشاهده و تمرین کنید. ما در آکادمی البان این امکان را در بسته‌های آموزش مجازی خود فراهم کرده‌ایم.

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

یکی از روش هایی که خیلی از علاقه مندان به تعمیرات موبایل به دنبال آن هستند این است که به مرور خودشان با استفاده از فیلم ها یا کتاب های رایگان تعمیرات موبایل را یاد بگیرند. اگر صرفا تعمیرات موبایل را به عنوان یک علاقه مندی حاشیه ای دنبال می کنید و نمی خواهید که در این رشته مشغول به کار شوید این روش را می توانید دنبال کنید به عنوان مثال می توانید به اینستاگرام آکادمی البان رجوع کنید که آموزش های رایگانی را در اختیار شما می گذارد.

همچنین اگر در فضای مجازی جستجو کنید انواع و اقسام آموزش های مجازی یا فیلم های تعمیرات موبایل را می توانید پیدا کنید. تعدادی از آنها رایگان هستند که با جستجوی کافی می‌توانید پیدایشان کنید. با این حال که آموزش های بسیاری را می توانید به زبان فارسی پیدا کنید اگر می خواهید به منابع بیشتری در این خصوص دسترسی داشته باشید باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا بتوانید از ویدئوها و فیلم های آموزش تعمیرات موبایل در یوتیوب بهره مند شوید.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل در شیوه های مختلف

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به صورت طبیعی به دو عامل اصلی مرتبط است: 1. اینکه چه سطحی از آموزش تعمیرات موبایل را می خواهید یاد بگیرید. 2. از کدام از یک از شیوه های آموزش که در بخش قبلی توضیح داده شد می خواهید بهره مند شوید. قطعا هر چقدر که تمایل به یادگیری سطوح بالاتر تعمیرات موبایل داشته باشید باید هزینه بالاتری برای آن بپردازید همچنین در میان سه شیوه اصلی آموزش تعمیرات موبایل آموزش به شیوه شاگرد – استادی گران ترین روش و آموزش به شیوه مجازی ارزان ترین روش یادگیری تعمیرات موبایل است.

آموزش به شیوه استاد-شاگردی را می توان جزو گران ترین و سنتی ترین روش آموزش تعمیرات موبایل دسته بندی کرد.

در ادامه به ارزیابی هزینه های آموزش تعمیرات موبایل متناسب با شیوه های مختلف آموزش پرداخته خواهد شد. قاعدتا با توجه به آنچه که توضیح داده شد در هر روش سطوح مختلف مهارتی هزینه های مختلفی نیز خواهد داشت.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به صورت مجازی 

به طور معمول هزینه‌های دوره‌های مجازی از چند صد هزار تومان تا نهایتا دو یا سه میلیون تومان برای دوره‌های مختلف است. اگر تمایل به دریافت دقیق هزینه این دوره ها دارید می توانید به وب سایت آموزش مجازی تعمیرات آکادمی البان به نشانی https://academy.elbaan.com/elearning/ مراجعه کنید. البته پکیج های متنوعی در فضای آنلاین وجود دارد که هر یک هزینه متفاوتی را نیز اعلام می کنند، پیشنهاد ما این است که پیش از انتخاب یک پکیج آموزش آنلاین حتما نمونه ویدئوها و سرفصل دقیق آموزش های تعمیرات را درخواست نمایید تا بتوانید به شکل درستی مقایسه انجام دهید.

انتخاب پکیج های آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را صرفا بر اساس قیمت انجام ندهید.

همچنین در وب سایت آکادمی می توانید از تخفیف های دوره ای نیز بهره مند شوید. اگر  هم سوالی در خصوص این دوره ها داشتید می توانید به راحتی در پایین همین پست سوال خود را بپرسید یا از طریق سایت آموزشگاه البان با کارشناسان این آکادمی ارتباط برقرار نمایید.

هزینه آموزش حضوری در آموزشگاه تعمیرات موبایل 

دوره‌های حضوری تعمیرات موبایل به صورت عمومی بین یک تا سه میلیون تومان در سطوح ابتدایی هستند که می توانید در حدود هفتاد درصد از تعمیرات موبایل را با این آموزش ها فرا بگیرید. قاعدتا برای دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی به رقم‌های بالاتری نیز می‌رسد. با توجه به تخصصی‌تر شدن مباحث و سرفصل‌ها در دوره‌های پیشرفته‌تر و سطح دانش و تجربه‌ی استاد و البته تجهیزات به کار گرفته شده، این امری طبیعی است.

مطلب مرتبط: مراکز آموزش تعمیرات موبایل در تهران

حتما مقاله نکات انتخاب آموزشگاه تعمیرات موبایل خوب را پیش از هر تصمیمی مطالعه کنید و حتما آموزشگاه های مختلف را از جهات گوناگون بررسی نمایید و مانند هر خدمات یا کالای دیگری که می خواهید بخرید به پایین یا بالا بودن نرخ این کلاس ها توجه نکنید. به عنوان مثال حداکثر تعداد افرادی که در کلاس حضور دارند از نکات مهمی است که تاثیر زیادی بر روی قیمت کلاس های حضوری تعمیرات خواهد گذاشت.

تعداد افراد حاضر در کلاس از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت کلاس های حضوری تعمیرات است.

برای اطلاع از هزینه آموزش تعمیرات موبایل در دوره‌های حضوری آموزشگاه البان و یا اطلاع از شرایط این دوره ها می توانید به وب سایت آکادمی البان مراجعه کنید و یا در پایین همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان مرکز تخصصی آموزش تعمیرات البان راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل به روش استاد – شاگردی

همانطور که پیش از نیز ذکر شد این روش جزو گران ترین روش های آموزش تعمیرات موبایل است که متاسفانه به قدیمی ترین روش ممکن انجام می شود و در صورتیکه فرد پیشینه کار تعمیراتی را نداشته باشد بازخورد مناسبی را از این دوره ها دریافت نخواهد کرد. آنچه که در بازار توسط تیم البان در تهران مشاهده شده است هزینه این دوره ها از شش میلیون تومان شروع شده و تا پانزده میلیون تومان نیز می رود. توصیه اکید ما این است که اگر می خواهید به صورت جدی کار تعمیرات را آغاز نمایید و می خواهید این روش از آموزش را انتخاب کنید پیش از شروع دوره خود حتما به صورت خلاصه و چکیده یک دوره آموزش آنلاین تعمیرات موبایل را ببینید تا دید کلی به مباحثی که به صورت استاد – شاگردی و متناسب با هر کار تعمیراتی می خواهد ارائه شود داشته باشد.

حتما قبل از استفاده از هر یک از روش های آموزش نظر دانش آموخته های قبلی آن را حتی الامکان بپرسید.

نکات نهایی در هزینه های آموزش تعمیرات موبایل

تمام مواردی که پیش از گفته شد در خصوص هزینه یادگیری تعمیرات موبایل است، اما قبل از اینکه یادگیری تعمیرات موبایل را آغاز نمایید باید به فکر بعد از آن نیز باشید، در انتها به دو نکته مهم در خصوص نکات پس از یادگیری تعمیرات موبایل می پردازیم. اولین نکته هزینه تجهیزات راه اندازی یک مغازه تعمیر موبایل است و نکته دوم ارزیابی ای از بازار کار این حرفه است که یک تخمین اولیه در خصوص مقایسه هزینه ای که برای یادگیری تعمیرات موبایل می پردازید با درآمد این حرفه ارائه می نماید.

تجهیزات لازم در آموزش تعمیرات موبایل

طبیعتا برای بهتر یاد گرفتن تعمیرات موبایل خوب و در واقع لازم است که کار عملی با تجهیزات را نیز تجربه کنید. اگر دوره‌های حضوری تعمیرات موبایل را شرکت می‌کنید باید در فهرست تجهیزاتی که کار با آنها را یاد خواهید گرفت این گزینه‌ها در دسترس شما باشند:

  • لوپ آنالوگ یا دیجیتال
  • هیتر
  • هویه
  • منبع تغذیه
  • مولتی متر
  • سِپریتور (Separator) برای جدا کردن تاچ و ال سی دی
  • روغن لحیم
  • خمیر فلکس
  • خمیر قلع
  • شابلون تعویض آی سی
  • سیم لحیم
  • سیم لاکی
  • سیستم کامپیوتر برای یادگیری تعمیرات نرم افزاری و باکس ها
  • در اختیار داشتن بورد و موبایل‌های تست

همان‌طور که می‌بینید در اختیار داشتن این تجهیزات برای یادگیری هر چه بهتر تعمیرات موبایل به شکل عملی الزامی است. بنابراین بدیهی است مرکزی که آموزش تعمیرات را به شکل تخصصی و عملی در اختیار شما قرار می‌دهد، طبعا بابت در اختیار قرار دادن این تجهیزات نیز هزینه‌هایی متناسب با تجهیزات مربوطه را هم در هزینه آموزش تعمیرات موبایل و قیمت‌های آن لحاظ نماید.

قاعدتا برای راه اندازی یک مغازه تعمیرات موبایل هم به همین حدود وسایل و ابزارها نیاز خواهید داشت، با توجه به تغییرات و نوسانات زیاد قیمت تجهیزات ذکر شده نمی توانیم حدود قیمتی برای تک تک این تجهیزات ارائه کنیم اما تقریبا به حدود 40 میلیون تومان سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات تعمیرات موبایل نیاز دارید.

بازار کار تعمیرات موبایل و هزینه آموزش تعمیرات موبایل

بعد از گذراندن دوره کارآموزی آموزش تعمیرات موبایل و فرا گرفتن مقدمات، کسب و کار شخصی خودتان را به راحتی می‌توانید راه‌اندازی کنید. با سرمایه‌گذاری معقول و صرف هزینه‌ای متناسب با توان خود کار تعمیرات موبایل را آغاز کنید. به صورت میانگین هر کار تعمیراتی بین 150 تا 250 هزار تومان درآمد برای شما دارد که می توانید نرخ اجرت کارهای تعمیرات موبایل را از اتحادیه موبایل هر سال دریافت کنید. اما با در نظر گرفتن حدود 200 هزار تومان برای یک کلاس دو میلیون صرفا با انجام ده کار تعمیراتی خواهید توانست پولی که صرف هزینه تعمیرات کرده اید را باز گردانید.

در آکادمی البان می‌توانیم در این راستا نیز به شما مشاوره دهیم. اگر مایل بودید و البته حداقل‌های لازم از نظر متخصصین و کارشناسان البان را نیز در پایان دوره‌ها کسب کرده باشید، می‌توانید بعد از طی کردن مراحل به مجموعه تخصصی تعمیرات البان اضافه شوید. برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست. همین امروز شروع کنید. ما در البان کنار شماییم.

کلام آخر

آموزشگاه تعمیرات موبایل البان، آموزشگاهی است که به پشتوانه واحد تعمیرات موبایل البان، فن آموزان را آماده بازار کار می کند و از میان افراد شرکت کننده، برترین ها را انتخاب و در مجموعه خود به کار می گیرد.

بنابراین شما با ثبت نام در دوره های حضوری یا مجازی آکادمی البان علاوه بر یادگیری کامل تعمیرات موبایل، می توانید شانس خود را برای وارد بازار کار شدن، با کمترین هزینه ها را هم امتحان کنید و یک میانبر در این راستا بزنید.

 

منبع: وبلاگ آموزشگاه تعمیرات موبایل البان


تعمیر موبایل آیفون 6S خود را به راحتی انجام دهید.

    نظر

حتمالا الان خیلی ناراحت هستید که گوشی آیفون 6s شما دچار مشکل شده و احتمالا نیاز به تعمیر آیفون خود خواهید داشت. اما ما به شما می گوییم که خیالتان راحت، به خوب جایی رسیده اید. با انتخاب نوع خرابی گوشی خود در این صفحه و همچنین وارد کردن نام و شماره تماس خود، درخواست رایگان شما در سامانه تعمیرات موبایل البان ثبت شده کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت تا مشکل شما را حل کنند.

خصوصیات آیفون 6S چه هستند؟

گوشی آیفون شما دارای قابلیت ها و امکانات زیر است. به طور کلی مشخصات و خصوصیات گوشی شما به ترتیب زیر هستند:

? سیستم عامل: iOS 9 و قابل به روز رسانی تا iOS 14.
? ابعاد صفحه: 4.7 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: IPS LCD.
? حافظه داخلی: 16/64/128 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم پلیمری 1715 میلی آمپر.
? سیم کارت: نانو سیم (تک سیم کارت).
? دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل.
? دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 7.1 × 67.1 × 138.3 میلیمتر.
? وزن: 143 گرم.
? شبکه ارتباطی: 4G.

این مشخصات گوشی آیفون 6 اس شماست که حالا متاسفانه دچار مشکل شده است. مشکلات شایع برای آیفون 6s به ترتیب زیر هستند که برایتان توضیح خواهیم داد. این گوشی در سال 2015 ارائه شده است و بعید است که در بازار نو آن موجود باشد. در هنگام خرید گوشی آیفون 6اس دست دوم نیز بسیار احتیاط کنید تا به مشکل، مخصوصا مشکل رجیستری برنخورید.

انواع مشکلات گوشی آیفون 6S چه هستند؟

این مدل از گوشی آیفون هنوز هم گوشی بسیار خوبی محسوب می شود و از این رو ارزش تعمیرات دارد، مگر آنکه مشکل گوشی به گونه ای باشد که تعمیرش احتمال بازگشت مجدد دارد. انواع مشکلات آن را برایتان شرح می دهیم.

خرابی باتری آیفون 6S

با توجه به اینکه این مدل نزدیک به 6 سال ارائه شده است، بنابراین خراب شدن باتری آن دور از انتظار نیست. باتری اصلی آیفون 6 اس نسبتا ضعیف بوده و ظرفیت حداکثری آن 1700 میلی آمپر ساعت است.
اخیرا برای این گوشی ها باتری های تقویت شده ارائه شده اند که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در مجموعه البان برای تعویض باتری آیفون 6S از باتری های با ظرفیت 2300 میلی آمپر ساعت استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به گوشی شما، مدت زمان نگهداری شارژ را بسیار بیشتر از گذشته می کنند.
باتری های ارائه شده در سامانه تعمیرات البان دارای سه ماه گارانتی هستند که این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای باتری های ارائه شده است.

تعویض صفحه نمایش آیفون 6اس

صفحه نمایش و شکستن آن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر گوشی پیش آید. آیفون 6s نیز از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب اینکه تعویض صفحه نمایش آیفون 6اس نسبتا کار ساده ای است و نوع آن که IPS LCD قیمت قطعه را به شدت نسبت به صفحه نمایش های سامسونگ پایین تر می آورد.
نکته دیگر این است که صفحه نمایش ها بعد از استفاده طولانی مدت (چند ساله) کم کم رنگ عوض می کنند و زرد رنگ می شوند. شما می توانید در این حالت هم صفحه نمایش گوشی را عوض کنید اما این کار را خیلی توصیه نمی کنیم و این حالت معمولات زمانی رخ می دهد که دیگر گوشی خیلی کارایی ندارد. اما آیفون 6S با دریافت کردن آخرین به روز رسانی یعنی iOS 14 خود را به عنوان یک مدعی برای ماندن نشان داده است.
هنگام تعویض صفحه نمایش برای آنکه حسگر اثر انگشت از کار نیفتد، لازم است که اطلاعاتی از صفحه نمایش و دکمه هوم قبلی به جدید اضافه شود.

خرابی درگاه شارژ و مشکل شارژ گوشی آیفون 6S

درگاه شارژ و مشکل شارژ نشدن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای گوشی پیش بیاید.
اولین کاری که توصیه داریم پیش از مراجعه به تعمیرکاران انجام دهید این است که اولا، درگاه شارژ را با احتیاط و با استفاده از سوزن تمیز کنید و بعد از آن کابل و شارژر را تست کنید که سالم باشند.
اگر همه موارد قبلی اوکی بودند، احتمال دارد بورد و مدار شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد که باید بررسی شوند.

مشکل آب خوردگی آیفون 6اس

گوشی آیفون 6اس ضد آب نیست و بنابراین نسبت به رطوبت بالا و آب حساس است و خراب می شود. باتری آن نیز به راحتی در نمی آید. بنابراین اگر خدای ناکرده گوشی شما در آب افتاد یا خیس شد، بلافاصله آن را خاموش کنید.
با هر راهکاری که به ذهنتان می رسد گوشی را خشک کنید، اما هرگز به آن حرارت نرسانید چرا که احتمال انفجار و آتش گرفتن گوشی خواهد بود.
بعد از خشک شدن گوشی، همچنان آن را روشن نکنید. حتما قبل از روشن کردن گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. گوشی باید قبل از روشن شدن، سرویس شود و برد آن به صورت کامل شستشو شود.
آب و املاح آن می تواند باعث پدید امدن رسوب یا اصطلاحا سولفاته روی مدار شود. این رسوب بعضا رسانا است و باعث ایجاد اتصالات ناخواسته در گوشی می شود که با روشن کردن گوشی، می تواند بخش یا کل گوشی را خراب کند.

مشکلات نرم افزاری آیفون 6S

مشکلات نرم افزاری آیفون 6اس مشکلات خاص این مدل نیستند و معمولا مشکلات نرم افزاری بین تمام گوشی های آیفون مشترک هستند و راه حل آنها نیز به این صورت است. تنها مورد که باعث تفاوت می شود، نسخه iOS گوشی است که باید با توجه به آن راه حل مخصوص به کار گرفته شود.
اگر آیفون جیل بریک نشده باشد، هیچ گونه ویروسی نخواهد گرفت و تنها مدل مشابه ویروس در آیفون ویروس تقویم است که یک اکانت تقویم به تقویم های گوشی شما اضافه می شود که مرتب برایتان نوتیفیکیشن ارسال می کند. با پاک کردن این تقویم اضافی نیز مشکلتان حل خواهد شد.
دو برنامه iTunes و 3uTools برنامه هایی هستند که به شما امکانات بسیار زیادی می دهند تا بتوانید مشکلات گوشی خود را برطرف سازید. این دو برنامه روی رایانه نصب می شوند و باید مرتب به روز شوند.

اضافه کردن حافظه آیفون 6 اس

گوشی آیفون 6S در نسخه های 16، 64 و 128 گیگی ارائه شده است. متاسفانه افرادی که نسخه 16 گیگی را دارند همیشه از کمبود حافظه گوشی خود نالان هستند. البته که حق هم دارند، چرا که تقریبا 6-7 گیگ از این حافظه را خود سیستم عامل iOS اشغال کرده است و بنابراین فضای زیادی برای سایر موارد باقی نمی ماند و حافظه گوشی خیلی سریع پر می شود.
اما این امکان وجود دارد تا حافظه یا هارد گوشی خود را ارتقا دهید! بله، به راحتی می توانید با کمک البان حافظه گوشی آیفون خود را ارتقا داده و بیشتر کنید تا با لذت و کارایی بیشتری از گوشی استفاده کنید.

اپل آیدی

یکی از موارد بسیار مهم در گوشی های مختلف آیفون این است که برای استفاده از گوشی نیاز به اپل آیدی دارید. اگر اپل آیدی شما کارتی است و آن را از مغازه خریداری کرده اید، توصیه داریم هرچه زودتر به فکر تغییر آن بیفتید.
در اپل آیدی های کارتی ممکن است رمز اپل آیدی به هر دلیلی تغییر کند و در آن صورت دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده مناسب را داشته باشید. اگر نیاز به کمک دارید، البان به شما کمک می کند تا بتوانید اپل آیدی را با ایمیل خودتان و مخصوص خودتان بسازید.

مشکل صدا در آیفون 6اس

بعضا کاربران از ضعیف شدن یا خراب صدای گوشی آیفون خود شکایت می کنند که این موضوع می تواند به چند دلیل رخ دهد:

? اولین دلیل کم شدن صدا به خاطر این است که توری های بلندگو کثیف می شوند. در این حالت با استفاده از یک سوزن و با دقت می توان مشکل را حل کرد و با تمیز کردن محل خروجی های صدا مشکل ضعیف بودن صدا حل می شود.
? حالت بعدی این است که فرد گوشی را با الکل زیاد ضدعفونی کرده باشد که در این صورت صدا به اصطلاح خر خر می کند و کیفیت صدا خراب می شود. در این حالت باید قطعه مربوطه تعویض شود.
? حالت دیگر هم اینکه آی سی صدا بسوزد و باید تعویض شود.

اما در کل صدای گوشی های آیفون از گوشی های اندرویدی کمی کمتر است.

مشکل آنتن دهی در آیفون 6S

اگر در محل نشان دهنده خطوط آنتن گوشی، عبارت searching یا no network نوشته شد و آنتن دهی دچار مشکل شده بود، چند عامل می تواند داشته باشد:

? عدم پوشش آنتن دهی در محل شما.
? غیرفعال شدن یا سوختن سیم کارت.
? خراب شدن محل سیم کارت.
? خراب شدن بیس باند.
? رجیستر نبودن گوشی.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، چند کار را انجام دهید، خاموش و روشن کردن گوشی اولین اقدام است. گزینه بعدی reset network setting است. اگر امکانش را دارید یک سیم کارت دیگر روی گوشی خودتان امتحان کنید و سیم کارت خودتان را روی یک گوشی دیگر.
اما اگر با این کارها مشکل حل نشد، نگران نباشید، البان در کنار شماست.

مشکل به روز رسانی گوشی آیفون 6اس

به روز رسانی گوشی های آیفون معمولا کار ساده ای هستند، ما ممکن است با این حال دچار مشکلاتی شوید و فرآیند به روز رسانی مشکلدار شود. نکات مهمی که باید توجه داشته باشید عبارتند از:

? اتصال خوب به اینترنت.
? داشتن حافظه خالی روی گوشی.
? نسخه قبلی خیلی قدیمی تر از نسخه جدید نباشد.
? رمز اپل آیدی را بدانید.
? شارژ گوشی بیشتر از 50 درصد باشد.
? حتما توصیه داریم که قبل از آغاز به روز رسانی یک نسخه بکاپ یا پشتیبان از گوشی خود تهیه کنید.

اما اگر دچار مشکل شدین، اصلا نگران نباشید. البان مشکل گوشی شما را حل خواهد کرد و یا شما را راهنمایی خواهد کرد تا خودتان مشکلتان را حل کنید.
ضمنا با تغییر دادن تاریخ گوشی و جلو بردن آن به اندازه حداقل 90 روز می توانید با استفاده از اینترنت خط نیز گوشی آیفون را آپدیت کنید.

هزینه تعمیرات آیفون 6S چقدر است؟

هزینه تعمیرات موبایل شامل دو بخش قطعه و اجرت می شود. قطعه براساس موجودی بازار و نرخ روز ارز تعیین می شود و به راحتی نمی توان از قبل آن را اعلام کرد.
هزینه اجرت نیز بر اساس قیمت خود گوشی و نوع خرابی آن تخمین زده می شود. طبق تعرفه اتحادیه باید ابتدا گوشی (به صورت نو و به قیمت روز) قیمت گذاری شود و سپس هزینه اجرت آن برای کارهای مختلف تخمین زده می شود.
آیفون 6S در محدوده قیمتی 3 تا 5 میلیون قرار دارد و هزینه تعمیرات آن بر اساس این قیمت تخمین زده می شود.

تعمیرات آیفون 6S در سامانه تعمیرات موبایل البان

حالا که متاسفانه گوشی آیفون شما دچار مشکل شده و به این صفحه رسیده اید، کافی است نوع مشکل را تعیین کنید تا در صفحه بعدی با وارد کردن نام و شماره تماس خود با مشاوره کارشناسان بتوانید برای تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید.
ثبت درخواست کاملا رایگان است و تماسی هم که با شما گرفته می شود نیز رایگان است. حتی، ممکن است با مشاوره کارشناسان البان مشکل شما به راحتی و با دستان خودتان حل شود و در این صورت نیز لازم نیست هزینه کنید :)
اما اگر مشکل نیاز به کار بیشتر از سمت تعمیرکاران و تکنسین های البان داشت، اول به شما اعلام هزینه می شود. اگر شما راضی بودید، عملیات تعمیر گوشی آیفون شما شروع خواهد شد.
بسیاری از مشکلات آیفون را می تواند در محل انجام داد و البان نیز این کار را خواهد کرد تا گوشی کمتر از شما دور باشد.

 

منبع: مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آیفون در البان


تعمیر گوشی خود به راحتی با چند کلیک ساده انجام دهید

    نظر

ثبت درخواست تعمیر گوشی های موبایل در محل 

گوشی موبایل به یکی از پرکاربردترین وسایل زندگی هر کدام از ما تبدیل شده است. دیگر وسیله ای فانتزی و کم کارکرد نیست و این روزها افراد استفاده های زیادی از آن می کنند و یکی از اقلامی شده که حتما باید با خود همراه داشته باشند وگرنه گویی گم کرده ای دارند.
هرچه از یک وسیله بیشتر استفاده شود، امکان خرابی آن بالطبع بیشتر است. مخصوصا گوشی موبایل که وسیله ای است که اندازه و نوع مصرف آن به گونه ای است که در معرض انواع خرابی ها و مشکلات خواهد بود. می خواهیم در زمینه تعمیرات موبایل برایتان توضیحاتی ارائه دهیم.

در تعمیر گوشی به چه مواردی باید توجه شود؟

همانطور که گفتیم و خودتان هم خوب می دانید موبایل وسیله ای است که احتمال خرابی آن بسیار زیاد است. وقتی صحبت از تعمیر گوشی می شود باید پارامترهای زیادی را در نظر داشته باشید تا خدای ناکرده مشکلی برایتان پیش نیاید.

پیدا کردن یک تعمیرکار خوب که تعمیر گوشی را خوب بلد باشد 

مغازه و تعمیرگاه های زیادی برای تعمیرات موبایل وجود دارند. اما آیا می توان به تمام آنها اعتماد کرد؟ مسلما خیر. بنابراین لازم است یک تعمیرکار با سابقه و در بهترین حالت معرفی شده توسط دیگران را پیدا کنید.
این کار بسیار مشکل است و بعضا ممکن است با خطا نیز همراه باشد. اما باید خوب گشت تا مشکلی پیش نیاید. علاوه بر اینکه فرد مذکور باید آدم خوبی باشد، باید اطلاعات و علمش نیز زیاد باشد. فرد تعمیرکار باید بداند که مشکلات گوشی شما را چگونه برطرف کند و نخواهد با گوشی شما به روش صحیح و خطا پیش برود.
در کنار رفع مشکل گوشی شما نباید به بخش دیگری از آن آسیب وارد کند و بتواند گوشی را به خوبی تعمیر کرده و به شما تحویل دهد.

صرف وقت برای رفتن پیش تعمیرکار

حال بعد از آنکه یک تعمیرکار خوب پیدا کنید باید وقتی بگذارید و پیش او بروید. گوشی را به او بدهید و بسته به نوع خرابی گوشی بین چند ساعت تا چند روز بعد مجدد به او مراجعه کنید و گوشی تعمیر شده خود را تحویل بگیرید. تمام اینها یعنی صرف زمان و احتمالا ناچارا رفتن در اماکن شلوغ و پرخطر!
وقت یکی از ارزشمندترین دارایی های انسان تلقی می شود. هرچه بتوانید از فرصت گذرای خودتان بهتر استفاده کنید، قطعا در مسیر پیشرفت جلوتر خواهید بود. بنابراین صرف وقت زیاد برای تعمیر گوشی هزینه بالایی محسوب می شود.

هزینه تعمیرات موبایل

نکته مهم در مسئله تعمیرات موبایل موضوع هزینه تعمیرات است. بخشی از هزینه مربوط به قطعه است و بخش دیگر مربوط به اجرت. در بهترین حالت افراد با توجه به اجرت های اعلامی از طرف اتحادیه کار تعمیرات را انجام می دهند، که البته تمام افراد این قیمت ها را نمی دانند. در اتحادیه قیمت اجرت براساس نوع کار و قیمت خود گوشی تعیین می شود. هرچه گوشی گران تر باشد، اجرت کار آن نیز بیشتر می شود.
در مورد قطعه نیز تفاوت ها بسیار زیاد هستند. بین قطعه اصلی و فرعی و اینکه با چه قیمتی تهیه شوند. در کنار هزینه زیادی که برای وقت پرداخت کرده اید، هزینه مالی تعمیرات نیز ممکن است بسیار زیاد شود. اما همیشه ارزان تر بهتر نیست. حتما بخواهید که قطعات درجه یک را برایتان استفاده کنند.

آیا تشخیص عیب هم هزینه دارد؟

اگر شما گوشی خود را به یک تعمیرکار بسپارید تا مشکلش را متوجه شود، عیب یابی هزینه ای نخواهد داشت. یعنی تعمیرکار حق ندارد برای کار انجام نشده از شما مبلغی بگیرد، هرچند که این کار برایش زمان بر هم باشد.
متاسفانه برخی از تعمیرکاران برای عیب یابی هم مبلغی از صاحب گوشی می گیرند تا او را وادار به تعمیرات موبایل خود و گرفتن مبلغ بیشتر کنند.

مهلت تست یا همان ضمانت تعمیرات موبایل

متاسفانه در اکثر مغازه های تعمیرات موبایل، کار که انجام شود، مشتری باید در همان مغازه تمام جوانب را تست کند و سپس از مغازه خارج شود. اگر شخص از در مغازه بیرون برود و مشکلی در تعمیراتش ببیند، اکثر تعمیرکاران این مشکل را نمی پذیرند.
با وجود اینکه اتحادیه تعمیرکاران را به دادن مهلت تست موظف کرده، اما با توجه به اینکه اکثر افراد از حق خود اطلاعی ندارند، تعمیرکاران نیز این مهلت را به آنها نمی دهند. اما در واقع شما باید یک ماه مهلت تست یا ضمانت تعمیرات داشته باشید، مگر در مواردی که با مشکل آب خوردگی یا خاموشی گوشی به تعمیرکار مراجعه کرده باشید.

البان راه حلی برای تعمیر گوشی با چند کلیک ساده

اما یک راه بسیار ساده تر برای تعمیر گوشی وجود دارد که تمام موارد بالا را پوشش می دهد و علاوه بر آن امکانات جانبی بیشتری هم به شما داده می شود. کافی است وارد سامانه تعمیرات البان شوید و گزینه تعمیرات موبایل را انتخاب کنید. با چند کلیک ساده مدل و نوع خرابی گوشی را انتخاب می کنید و بعد شماره تماس و نام! کار شما تمام شد و نوبت به البان می رسد:

? البان با بهترین گروه تعمیرکاران که بعد از فیلترهای بسیار زیاد انتخاب شده اند قرارداد دارد تا گوشی شما را به بهترین وجه ممکن تعمیر کند.
? کارشناسان با شما تماس می گیرند تا با پرسش چند سوال به صورت دقیق مشکل را متوجه شوند.
? لازم نیست شما جایی بروید. یا گوشی در مقابل خودتان و در محل شما تعمیر خواهد شد یا بعد از هماهنگی گوشی تان را به کلینیک البان می فرستید تا بعد از مشخص شدن مشکل و اعلام قیمت و رضایت شما تعمیرات انجام گیرد.
? تا به اینجا همه چی رایگان بوده و تنها بعد از اتمام کار تعمیرات موبایل باید مبلغی بپردازید!
? کار البان با شما هنوز تمام نشده است، حداقل یک ماه مهلت تست و گارانتی به تعمیراتی که برایتان انجام شده است تعلق می گیرد و این گارانتی کاملا واقعی است!
? به علاوه با تعمیر گوشی خود در البان عضو باشگاه مشتریان البان می شوید. البان برای شما تخفیفات و خدمات زیادی مهیا کرده است.

تعمیر گوشی در محل 

شاید فکر کنید تعمیر گوشی در محل یک ادعای مضحک باشد. اما البان اثبات کرده که در تقریبا 70درصد موارد می توان گوشی را در محل تعمیر کرد، در محل و در مقابل چشمان صاحب گوشی.
لازم نیست که همیشه برای تعویض صفحه نمایش گوشی و یا تعویض باتری گوشی که از شایع ترین مشکلات گوشی هستند گوشی خود را پیش تعمیرکار بگذارید و علاوه بر دور بودن چند روزه از گوشی نگران اطلاعات خودتان داخل گوشی هم باشید.
البان بابت این نگرانی شما، راه حلی ایجاد کرده تا گوشی شما برای تعمیرات کمترین زمان ممکن از شما دور باشد، و یا اصلا لازم نباشد که آن را از خود دور کنید. یا گوشی شما را در محل شما تعمیر می کند، یا در کلینیک البان و باز هم در مقابل چشمانتان و یا در بدترین حالت با یک فرصت 48 ساعته تکلیف گوشی شما را روشن می سازد.
با البان دیگر نباید نگران تعمیرات موبایل خود باشید.

مشاوره رایگان تعمیر گوشی در البان

وقتی درخواستی در البان ثبت می کنید، البان با شما تماس خواهد گرفت، تا کار تعمیر گوشی شما را آغاز کند. اما تمام تلاش البان و تکنسین های آن این است که شما خودتان بتوانید مشکل گوشی را برطرف سازید.
کم شدن صدا ، مشکل شارژ نشدن گوشی ، مشکلات نرم افزاری و ... همه مشکلاتی هستند که خیلی از وقت ها خود شما می توانید آن را برطرف سازید و نیازی به کار تخصصی تعمیر گوشی نیست. بلکه یک مشاوره صحیح می تواند مشکل را برطرف سازد.
البان این کار هم به صورت تلفنی و هم در قالب انواع پست های آموزش در بلاگ و هم به صورت پاسخگویی در فضاهای اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ انجام می دهد.

تشخیص رایگان ایراد تلفن همراه

وقتی گوشی شما در دستان البان باشد، تا وقتی که شما رضایت ندهید و کاری در جهت تعمیر گوشی انجام نشود، هیچ هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد. یعنی عیب یابی در البان کاملا رایگان است.
بنابراین نگران نباشید، البان هرگز از شما هزینه اضافی دریافت نخواهد کرد.

هزینه مناسب تعمیرات موبایل در البان

هزینه تعمیرات موبایل در البان چه در محل و چه در کلینیک کاملا براساس نرخ اتحادیه انجام می شود. پرداخت هزینه هم فقط بعد از اتمام تعمیر و درست شدن گوشی باید انجام شود و قبل از انجام تعمیر هیچ هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد.

آغاز تعمیر گوشی در البان 

به شما تبریک می گوییم که تعمیر گوشی خود را به البان واگذار کردید. در این مرحله کافی است برند گوشی خود را انتخاب کنید. البان با تعمیر گوشی آیفون ، تعمیرات موبایل سامسونگ ، تعمیرات هواوی ، تعمیرات گوشی شیائومی و سایر برندها در خدمت شماست.
برند گوشی خود را در این صفحه انتخاب کنید تا در مراحل بعد مدل و نوع خرابی را انتخاب کرده و کار تعمیرات گوشی خود را آغاز نمایید. بعد از ثبت درخواست، کارشناسان البان به زودی با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.

 

منبع: مرکز تعمیرات گوشی موبایل البان