سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

شیشه هادوی ابزاری در خدمت رانندگان برای مسیریابی بی خطر

این روزها استفاده از موبایل و نرم افزارهای آدرس یاب در میان رانندگان رواج بسیار زیادی یافته است. بدین طریق رانندگان کوتاه ترین و خلوت ترین مسیر را می یابند و با هدایت گری موبایل از آن مسیرها حرکت می کنند. تنها مشکل زمانی است که نگاه کردن به صفحه موبایل برای اطمینان از مسیر می تواند خطر آفرین باشد. شیشه هادوی (HUDWAY Glass) وسیله ای است که این مشکل را برطرف می کند.

 

مرتبط: چشم بسته به مسیر یاب ها اطمینان نکنید

شیشه هادوی با پایه هایی که دارد روی انواع داشبورد ماشین ها نصب می شود. این شیشه شفاف بوده و مانع دید نمی شود. هنگامی که روی گوشی مسیریابی کنیم، گوشی را در حالت حرکت در مسیر و هدایتگری روی قسمت مخصوص این شیشه قرار می دهیم و مسیر بر روی این شیشه نمایش داده می شود و راننده را جهت رسیدن به مقصد هدایت می کند.

 

از محسنات این محصول این است که با هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس کار می کند. صفحه اش شفاف و بزرگ است و ضمن اینکه خطری از جهت اشغال و جلوگیری دید راننده ندارد، با اندازه بزرگ ترش مسیریابی را راحت تر می کند. نور این صفحه به گونه ای طراحی شده که این وسیله را می توان هم در روز و هم در شب استفاده کرد. کلیه امکاناتی که روی نرم افزار جهت یاب گوشی وجود دارد بر روی شیشه هادوی قابل رویت است، جهت جغرافیایی حرکت، سرعت حرکت و …

 

مرتبط: خطرات ناشی از استفاده از موبایل هنگام رانندگی

 

این محصول تنها 50دلار قیمت دارد و البته هنوز در ایران موجود نیست، اما داشتن آن مخصوصا برای رانندگان مسافربری اینترنتی که این روزها شرکتهای زیادی مشغول چنین کاری هستند می تواند خیلی سودمند باشد و حوادث ناشی از حواس پرتی به صفحه موبایل را کاهش دهد.

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی

مکالمه صوتی واتساپ بهتر است یا مکالمه معمولی؟

یکی از اولین و مهمترین قابلیت های هر موبایلی امکان مکالمه داشتن با آن است. در ابتدا موبایل ها فقط قادر بودند مکالمه معمولی داشته باشند و بعدها پیامک هم آمد و حالا با اتصال گوشی به اینترنت دنیا، دنیای دیگری شده است. در این پست به مقایسه مکالمه صوتی واتساپ با مکالمه معمولی می پردازیم. هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه.

نرم افزارهای چت بسیار زیادی در بازار اپلیکیشن های موبایلی وجود دارد. برخی رایگان و برخی پولی هستند. واتساپ نیز یک نرم افزار اجتماعی و چتی می باشد که امکان مکالمه صوتی آن رایگان است و خوشبختانه برخلاف تلگرام هنوز فیلتر نشده است. (دلیل فیلتر شدن امکان مکالمه صوتی تلگرام هم مسائل امنیتی و عدم توانایی در کنترل این گونه تماس هاست که به دلیل استفاده زیاد و همه گیر بودن آن میان ایرانیها آن فیلتر شده است و احتمال دارد این اتفاق برای سایر نرم افزارهایی هم که مورد استقبال عموم قرار گیرند بیفتد)

مکالمه صوتی واتساپ ، دیجی دکی

مکالمه صوتی واتساپ ، دیجی دکی

از آنجا که کیفیت تماس صوتی به میزان آنتن دهی گوشی مربوط می شود، بنابراین هرجا آنتندهی بهتر باشد کیفیت مکالمه بهتر خواهد بود که این مقوله برای هر دو مکالمه معمولی و مکالمه صوتی واتساپ مطرح است. اما اگر جایی اینترنت از منبع دیگری به غیر از خط سیم کارت تامین شود و آنتن دهی سیم کارت ضعیف باشد، مکالمه صوتی واتساپ برنده خواهد بود.

 

مرتبط: تعرفه اپراتورها

 

و اما درمورد هزینه که شاید دغدغه اصلی بسیاری از کاربران باشد. بر اساس محاسبات کارشناسان دیجی دکی با استفاده از نرم افزارهای گوناگون، یک دقیقه مکالمه در واتساپ با اینترنت LTE در هر دو طرف حجمی معادل 800 تا 1300 کیلو بایت مصرف خواهد شد. البته در گزارشی از اندروید این مصرف معادل 600 کیلو بایت بوده که در آن گزارش درمورد نوع اینترنت اتصالی صحبتی نشده است. بر اساس نرخ های اعلامی از سوی اپراتورها برای هر کیلو بایت مصرف اینترنت (بین 0.4 تا 0.6 ریال) هزینه هر دقیقه مکالمه با اینترنت آزاد (بدون بسته) اپراتورها معادل 320 الی 780 ریال خواهد بود که البته قیمت بازه بالا خیلی زیاد در نظر گرفته شده است و معمولا همان 800 کیلو بایت مصرف به دست آمده است.

خلاصه مکالمه صوتی واتساپ دقیقه ای تقریبا 32تومان می شود در حالیکه این نرخ در اپراتورها مبلغی است از 50تومان به بالا. بنابراین از لحاظ هزینه مکالمه صوتی واتساپ برنده خواهد بود. و این هزینه حتی با استفاده از بسته های اینترنتی اپراتورها کمتر هم خواهد شد!

 

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

4D Touch اختراعی جدید در دستان شرکت هوآوی

    نظر

حتما خیلی از شماها در مورد لمس سه بعدی در گوشی های آیفون شنیده اید و یا تجربه کرده اید. جالب است بدانید این لمس سه بعدی نیز اولین بار توسط شرکت هوآوی به عنوان تکنولوژی تاچ حساس به فشار در گوشی میت اس خود در سال 2015 معرفی شد. این امکان در نسخه های گران قیمت این نوع گوشی وجود داشت و کاربران از آن استفاده های جالبی می کردند. البته هوآوی نیز این ایده را از فناوری فورس تاچ در اپل واپ و ترکپد مک بوک گرفته بود و بعدا تحت عنوان لمس سه بعدی در گوشی های آیفون در اختیار کاربران قرار گرفت. اما این بار هوآوی پیش دستی کرده و صحبت از 4D Touch کرده است.

huawei 4D Touch

Huawei 4D Touch , DigiDoki

شرکت هوآوی از تولید کنندگان بزرگ گوشی های موبایل به شمار می رود و گوشی هایی با قیمت های خیلی متفاوت (از صدهزار تومان تا 6-7ملیون تومان) به بازار روانه ساخته است. حال این شرکت به تازگی (تقریبا ده روز پیش) درخواستی را به سازمان مالکیت معنوی مالزی (MyIPO) تسلیم کرده و در آن صحبت از ثبت علامت تجاری 4D Touch کرده است.

 

مرتبط: استفاده از لمس سه بعدی در اینستاگرام

 

توضیح زیادی ذیل این درخواست در مورد 4D Touch نیامده است اما آنچه معلوم است این فناوری باید برای تعاملات کاربر با نمایشگر و انجام کارهای مختلف باشد. اما اطلاعات دقیقتری وجود ندارد به جز اینکه این امکان بر روی بسیاری از گچت ها اعم از موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، رایانه، دوربین، مچبندهای هوشمند و همچنین عینک های هوشمند قابل استفاده خواهد بود.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

آپتل اپراتور چهارم ایران خواهد بود؟

    نظر

اگر به در و دیوارهای شهر نگاه کرده باشید احتمالا با بنرهای تبلیغاتی آپتل مواجه شده اید؟! آیا می دانید این تابلوها بیانگر چه هستند؟ بله درست حدس زده اید، اپراتور چهارم ایران به نام آپتل در راه است.

شرکت نگین ارتباطات آوا در ابتدا مبادرت به تولید و توزیع نرم افزاری جهت کارهای پرداختی و بانکی از قبیل انتقال پول، خرید شارژ و … نمود. بعد از مدتی حالا روابط عمومی نگین ارتباطات آوا از راه اندازی یکی از هوشمندترین شبکه های نسل جدید اپراتورها در ایران را خبر داده. سیم کارت های آپتل از سیم کارت های نسل جدید (یوسیم) با قابلیت های برقراری مکالمه، تبادل پیامک و دسترسی به اینترنت های پرسرعت 3G، 4G، 4.5G و LTE هستند.

 

مرتبط: اینترنت نسل 4.5 چیست؟

 

روابط عمومی این شرکت همچنین از توزیع این سیم کارت ها با پیش شماره 09991 خبر داده. قیمت اولیه سیم کارت های عادی این اپراتور (به معنای روند نبودن شماره آن) 173هزار تومان است که از طریق نرم افزار آپ قابل خریداری است. همچنین این سیم کارت برای مشترکین نمونه و وفادار آپ (کسانی که حداقل سه ماه این نرم افزار را نصب کرده باشند یا از اولین استفاده آنها از کد دستوری *733# گذشته و همچنین در 6ماه قبل حداقل 20 تراکنش با آپ دارند)

این اپراتور از اپراتورهای مجازی MVNO می باشد که در تاریخ دهم اسفند ماه سال 1395 پروانه اپراتور مجازی را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گرفته است. سیم کارت های آپتل در تمام نقاط ایران آنتن خواهند داد (هر جایی که هر یک از سه اپراتور دیگر آنتن داشته باشد)

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

نحوه تشخیص ویروسی شدن گوشی چیست؟

    نظر

امروزه استفاده از گوشی بسیار همه گیر شده و افراد استفاده هایی زیادی از آن می کنند. اغلب استفاده ها هم منوط هستند به اینترنت و اتصال به آن. دنیای اینترنت تقریبا دنیای ناامنی است و پر از ویروس های جورواجور! ویروس ها یا همان بدافزارها از طرق مختلفی ممکن است وارد گوشی شما شوند و باعث ویروسی شدن گوشی شما شوند. نصب اپ ها از منابع نامعتبر یا حتی معتبر، نقل و انتقال فایل، باز کردن لینکی که به شما ایمیل شده و … در این میان کاربران اندرویدی بیشتر در معرض خطر هستند، چرا که منابع دانلودی نرم افزاری آن ها بیشتر از سایر پلتفرم ها می باشد.

 

مرتبط: بدافزار (ویروس) جودی

 

اما از کجا باید ویروسی شدن گوشی را تشخیص داد؟ برخی از بدافزارها به گونه ای هستند که علی الظاهر کاری نمی کنند اما درواقع دست به سرقت های بزرگی می زنند. در ادامه چند روش برای تشخیص ویروسی شدن گوشی را به شما آموزش خواهیم داد.

گاهی ویروس ها به صورت نمایش تبلیغات روی اپ های دیگر عمل می کنند. از طریق اپ هایی که در حالت کلی تبلیغات ندارند می توان برای تشخیص استفاده کرد. شبکه های اجتماعی یکی از این دسته اپ ها هستند و همینطور سایت آن ها! چنانچه در آن ها تبلیغاتی می دیدید، به احتمال خیلی زیاد گوشی شما ویروسی شده است. نرم افزار و سایت توئیتر یک مثال بسیار خوب برای این مدل تشخیص است.

چنانچه باطری گوشی شما بدون دلیل خاصی و به طور ناگهانی خالی می شود، یا اینکه مصرف باطری شما به شکل چشمگیری افزایش یافته باشد، اینها نیز از نشانه های ویروسی شدن گوشی هستند. مدلی از ویروس ها هستند که دائما هارد گوشی را فعال نگه می دارند که این مسئله باعث کوتاه شدن طول عمر باطری و زود خالی کردن شارژ می شود.

ویروسی شدن گوشی ، دیجی دکی

ویروسی شدن گوشی، دیجی دکی

داغ شدن بیش از حد گوشی بدون دلیلی خاص. معمولا هنگام استفاده از اپ های گوشی، هنگام مکالمه و یا هنگام شارژ کردن گوشی، گوشی کمی داغ می شود که این امری طبیعی است. اما اگر گوشی شما بی دلیل داغ شود احتمال وجود یک بدافزار در آن زیاد خواهد بود. این ویروس ها سی پی یو گوشی را درگیر کرده و دائما از آن کار می کشند و در نتیجه باعث داغ شدن گوشی می شوند.

غیرفعال شدن بخش جستجو و منوی دسترسی سریع نیز می توانند از دیگر دلایل ویروسی شدن گوشی باشند.

قطع ناگهانی وای فای گوشی می تواند به معنای حضور ویروس در گوشی باشد. در گوشی های اندرویدی روشن شدن ناگهانی اینترنت خط می تواند به دلیل تنظیمات و اجازه دسترسی های داده شده به برخی نرم افزارها باشد، اما خاموش شدن آن و وای فای امری طبیعی نیست!

چنانچه حافظه و مموری گوشی شما اشباع و پر نشده است، اگر گوشی شما کند شده یا خیلی کند بوت می شود، این مسئله نیز می تواند به دلیل ویروسی شدن گوشی باشد. به غیر از کند شدن، هنگ کردن گوشی به صورت مداوم و کاهش سرعت عملکردی آن نیز مطرح هستند.

چنانچه برنامه ای را بدون آنکه دانلود کرده باشید در لیست اپ های گوشی خود دیدید، به وجود ویروس شک کنید!

این موارد را برای تشخیص ویروسدار شدن گوشی گفتیم، اما نکته مهم و شاید هم تکراری این است: پیشگیری بهتر و راحتتر از درمان است! در دانلود کردن ها بیشتر دقت کنید، مراقب باشید که هر اپی را از کجا دانلود می کنید، با چه کسانی فایل شیر می کنید، در ایمیل لینک های مشکوک را باز نکنید. اگر فایل یا برنامه ویروسی را یافتید، به سرعت آن را حذف کنید و اگر درحالت عادی قابل حذف شدن نبود، به حالت safe mode بروید و در آنجا آن را حذف نمایید.

 

مرتبط: مشاوره رایگان تلفنی در زمینه مشکلات موبایلی

 

چنانچه خدای ناکرده گوشی شما ویروسی شد و نتوانستید کاری انجام دهید، اصلا ناراحت و نگران نشوید. کافی است در سایت دیجی دکییک درخواست ثبت کنید و باقی کار را به تیم دیجی دکی بسپارید.

منبع: تعمیر گوشی در محل ، دیجی دکی