سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام با اقدامی بسیار ساده

    نظر

اینستاگرام یکی از محبوب ترین فضاهای اجتماعی در دنیای مجازی این روزها به حساب می آید. افراد زیادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن فعالیت می کنند. جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام مسئله مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشت. شما در اینستاگرام مطالب خیلی مهمی دارید و بعضا دوست ندارید دست همه بیفتد. دوستانی دارید که فقط برای خودتان هستند. یک صفحه کاری دارید و تعداد زیادی فالوور که زحمت زیادی برایشان کشیده اید. تمامی اینها و هزاران دلیل دیگر برای پیشگیری از هک شدن در اینستاگرام مهم می شوند.

هک شدن در اینستاگرام به چه معنایی است؟

هک شدن در اینستاگرام به این معنا هست که فرد هکر، اطلاعات کاربری اعم از رمز ورود و … را بدست می آورد، از محلی دیگر به کاربری شما وارد می شود، رمز اینستاگرام را عوض می کند و از دسترسی شما به کاربری خودتان جلوگیری می کند. حال که شما را هک کرده به هر آنچه که اکانت شما دسترسی داشته، تمام پست هایتان، تمام فالوورهایتان و … دسترسی خواهد داشت.

 جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

با یک اقدام ساده می توان خیلی احتمال هک شدن در اینستاگرام را کاهش داد که این کار را به خصوص برای افرادی که صفحه بیزینس دارند و یا افراد مشهوری هستند توصیه داریم چرا که هک شدن آن ها به معنای از بین رفتن تمام تلاشی است که در راستای جذب کاربر کشیده اند. علاوه بر این ممکن است تا پیش از اینکه بتواند کاری کند، فرد هک کننده با اطلاعات و پست های او اقدام به باجگیری و کارهای زشت نماید.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

در ادامه مرحله به مرحله اقدامات لازم جهت جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام را برایتان شرح خواهیم داد. کاری که بسیار ساده هست، اما نتایج خیلی خوبی به دنبال دارد. در واقع کاری که می کنید همانند آنچه به عنوان رمز دوم یکبار مصرف برای کارت های بانکی عنوان شد هست!

  • در پروفایل خود وارد تنظیمات شده و گزینه Security را انتخاب کنید.
  • این بار Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • دو راه به شما پیشنهاد داده می شود:
    • روش اول پیامک هست: یعنی هر بار که می خواهید در اینستا لاگین کنید، یک کد از شما خواسته می شود، کدی که با این گزینه به شماره شما پیامک می شود، وارد می کنید و وارد اکانت خود می شوید. مدت اعتبار این رمز محدود است.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

    • روش دوم استفاده از اپ تایید هویت هست: اپی است شبیه به آنچه که در رابطه با رمز دوم یکبار مصرف گفتیم، که گوگل ارائه می دهد و به حساب کاربری شما لینک می شود. هر بار که می خواهید وارد شوید، باید آن را باز کنید و رمز نمایشی را وارد نمایید. خود اینستاگرام شما را برای دانلود این اپ هدایت خواهد کرد، اما لینک هایش برای اندروید و iOS نیز در اینجا وجود دارند.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

  • با فعال کردن این گزینه دیگر بدون رمز یکبار مصرف کوتاه مدت نمی توانید وارد اینستاگرام شوید.

همانطور که می بینید با یک اقدام کوچک و ساده به راحتی می توانید از هک شدن در اینستاگرام پیشگیری کنید تا با خیالی راحت از آن استفاده نمایید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

تغییر شماره واتساپ بدون از دست دادن اطلاعات و سایر اتفاقاتی که م

    نظر

ممکن است تا به حال در تنظیمات واتساپ گزینه تغییر شماره واتساپ یا همان Change Number را دیده باشید. یا شاید هم این گزینه را ندیده اید ولی تصمیم گرفته اید بنا بر دلایلی فقط شماره اکانت واتساپی خودتان را تغییر دهید و می خواهید اطلاعات چتی تان باقی بمانند. در ابتدا به شما می گوییم که نحوه تغییر شماره واتساپ چگونه است و در انتها نیز اتفاقاتی که می افتد را خواهیم گفت.

روش های تغییر شماره واتساپ

شماره تلفن را به دو روش می توان در واتساپ تغییر داد. یکی با استفاده از تنظیمات درون خود اپ و دیگری به واسطه پاک کردن و نصب مجدد واتساپ. در مورد دومی، دیگر اصلا به فکر اطلاعات و گروه هایی که در آن عضو بوده اید نباشید چون همگی پاک خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ از طریق تنظیمات اپ

برای تغییر شماره واتساپ از طریق خود اپ، در تنظیمات اپ وارد بخش اکانت (Account) شوید. گزینه ای وجود دارد برای تغییر شماره یا همان Change Number. با استفاده از این گزینه می توانید شماره اکانت واتساپی خودتان را روی گوشی تغییر دهید.

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

شماره قدیمی و سپس شماره جدید خود را وارد می کنید و گزینه ای را باید انتخاب کنید که چه کسانی متوجه این تغییر شماره شما بشوند.

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

وقتی از طریق خود اپ اقدام می کنید، اطلاعات شما حفظ می شوند:

  • چت های انفرادی شما باقی می مانند و تغییری در آنها ایجاد نخواهد شد.
  • گروه هایی که عضو بوده اید باقی می مانند و فقط در گروه به صورت بی صدا اعلانی می گوید که شما شماره تان را عوض کرده اید. چون در واتساپ همه می توانند شماره شما را ببینند، بنابراین با تغییر شماره و همین اعلان سایر افراد گروه به شماره جدید شما دسترسی خواهند داشت، حتی کسانی را که بلاک کرده اید نیز متوجه این موضوع خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

  • تنظیمات خاصی که برای خودتان در واتساپ ایجاد کرده بودید، با این روش تغییر شماره بدون تغییر باقی خواهند ماند.
  • اگر شخصی از تغییر شماره واتساپ شما بی اطلاع باشد و به شماره قبلی تان پیغام دهد (از روی چت سابق)، شما هیچ چیزی دریافت نخواهید کرد و برای طرف مقابل نیز فقط تیک اول (یعنی تیک ارسال) دیده خواهد شد!

تغییر شماره واتساپ به واسطه نصب مجدد آن

این کار نیز به دو روش انجام می گیرد. اگر شما بدون پاک کردن اکانت، واتساپ را از روی گوشی پاک (Uninstall) کنید، اطلاعات شما از جمله، عکس پروفایل، گروه ها و تنظیمات حریم خصوصی شما به مدت 45 روز در سرورهای واتساپ باقی خواهند ماند.

بعد از پاک کردن واتساپ از روی گوشی تان، همچنان افراد کاربری شما را می بینند و می توانند به شما پیغام بدهند، البته که بهش ما نخواهد رسید. همچنین با توجه به تنظیمات خودتان در رابطه با آخرین زمان آنلاین بودن، آن را هم می توانند ببینند. اگر قبل از اتمام 45 روز مجدد با همان شماره واتساپ خود را راه اندازی کنید، پیغام های ارسالی به دست شما خواهند رسید!

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

اما اگر قبل از پاک کردن واتساپ، اکانت خود را پاک کرده باشید، دیگر هیچ چیزی نه روی گوشی و نه روی سرورهای واتساپ باقی نخواهد ماند! در این حالت اگر شما ادمین گروهی بوده باشید، آن گروه پاک نخواهد شد، فقط ادمین آن عوض شده و شما از گروه بیرون خواهید شد!

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی

وقتی در این حالت شماره جدید استفاده می کنید:

  • اگر قبلا اقدام به پشتیبان گیری از چت های واتساپ کرده باشید، گزینه بازگردانی آنها را خواهید داشت.
  • برای گروه ها دیگر در آنها عضو نخواهید بود و باید از ادمین بخواهید که شما را با شماره جدید عضو کند.
  • برای اعلام به دیگران هم تنها در صورتی که این شماره جدید را داشته باشند می توانید از قابلیت Broadcast List استفاده کنید.

تغییر شماره واتساپ روی گوشی جدید

اگر هم شماره و هم گوشی شما تغییر می کنند و می خواهید چت ها به گوشی و شماره جدید انتقال یابند، این دستورالعمل برایتان مفید خواهد بود.

  • روی گوشی قدیمی تغییر شماره دهید تا همه چیز به شماره جدید منتقل شوند.
  • از واتساپ پشتیبان گیری نمایید.
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با شماره جدید نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.

شیوه دوم عکس بالا هست:

  • روی گوشی قدیمی با شماره قدیمی پشتیبان گیری نمایید
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با همان شماره قدیمی نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.
  • حالا روی گوشی جدید تغییر شماره دهید!

دقت داشته باشید که این روش برای زمانی مناسب هست که هر دو گوشی در یک پلتفرم (اندروید یا iOS) باشند. و در صورتی که پلتفرم ها متفاوت باشند، فقط گروه ها و تنظیمات منتقل خواهند شد و متاسفانه چت ها خیر.

مطلب مرتبط: ایجاد saved messages تلگرام در واتساپ

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

انتقال مالکیت گروه و کانال تلگرامی در به روز رسانی 5.8

    نظر

باز هم به روز رسانی دیگری از تلگرام با کلی ویژگی های جدید و جالب به همراه انتقال مالکیت گروه و کانال که در ادامه به تمامی آنها می پردازیم. شاید به غیر از بحث انتقال مالکیت، اضافه کردن افراد و اضافه شدن به گروه ها براساس موقعیت مکانی هم امکان جالب دیگری باشد که در تلگرام 5.8 اضافه شده است.

اضافه کردن مخاطب جدید

وقتی از یک فرد جدید پیغامی دریافت می کنید، در بالای چت دو گزینه برایتان ایجاد می شود. یکی اضافه کردن مخاطب و دیگری بلاک کردن مخاطب. با انتخاب اضافه کردن مخاطب، این مخاطب به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد و در مورد اینکه شماره اش را بتوانید ببینید یا خیر بستگی به تنظیمات طرف مقابل برای دیده شدن شماره تلفن در تلگرام دارد. اگر هم که او را نمی شناسید به راحتی می توانید با انتخاب گزینه Block User او را در تلگرام بلاک کنید تا دیگر مزاحمتی هم برایتان نتواند ایجاد کند.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

جابجایی مخاطب براساس موقعیت مکانی

آیا برای شما هم پیش آمده که در یک موقعیت هایی بخواهید سریع اطلاعات تلگرامی شخصی را از او بگیرید و مجبور باشید که شماره اش را وارد کرده و نامش را وارد کنید و … که بعضا آزار دهنده و زمان بر هم می شود. حالا در به روز رسانی جدید بدون هیچ زحمتی، به راحتی به بخش مخاطبان تلگرامتان بروید و گزینه Add People Nearby را انتخاب کنید.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

شما لیستی از افراد با تلگرام به روز خواهید دید که در نزدیکی شما هستند. فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید و تمام، او را در مخاطبان خود خواهید داشت. اگر اجازه دیدن شماره تلفنش را هم داده باشد، بعد از اضافه شدن می توانید شماره تلفنش را هم ببینید! وگرنه می توانید بعدا از طریق چت شماره اش را بگیرید ??

چت های موقعیتی

گروهی تشکیل داده اید برای یک مراسم خاص و می خواهید افراد یک منطقه خاص یا ساختمانی از آن رویداد با خبر شوند. گروهی تشکیل دهید از نوع Local Group و به این ترتیب، افرادی که در منطقه نزدیک به شما هستند، هنگام اضافه کردن مخاطبان بر اساس موقعیت مکانی، گروه شما را هم به عنوان یک گزینه خواهند دید. در واقع به نوعی تبلیغات انتخابی برای مخاطب به حساب می آید و شما نمی توانید گروه و رویداد خودتان را تبلیغ کنید!

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

انتقال مالکیت گروه و کانال به فردی دیگر

یکی از مشکلاتی که قبلا وجود داشت این بود که وقتی شخصی بخواهد تغییر شغل بدهد و دیگر از گرداندن کانال یا گروهی انصراف بدهد به دلیل اینکه سازنده گروه و کانال او بوده نمی توانست تمام اختیارات را به فرد ادمین بعدی انتقال دهد. با امکان انتقال مالکیت گروه و کانال که در تلگرام 5.8 ارائه شده است، در واقع پدید آورنده تمام اختیاراتش را به ادمین بعدی منتقل می کند و دیگر خودش اختیاراتش محدود خواهد شد.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

انتقال مالکیت گروه و کانال برای افرادی که می خواهند امتیاز کانال یا گروه خود را بفروشند بسیار کارآمد خواهد بود.

تنظیمات اعلان پیشرفته

استثنائات اعلان در به روز رسانی جدید حسابی پیشرفته شده است. روشن بودن یا نبودن که قبلا هم بود اما می توانید اعلان چتی را روشن بگذارید ولی پیش نمایشش را حذف کنید!

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

چند به روز رسانی مخصوص کاربران آیفون

  • اضافه شدن میانبر برای چت تلگرامی از طریق Siri shortcuts

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

  • هنگام انتخاب پوسته برای تلگرام در لحظه و قبل از اعمال می توانید آن را تست کنید.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

  • با توجه به حذف تلگرام ایکس برای کاربران آیفونی، برای آنها که از آیکون تلگرام ایکس خوششان می آمد امکان تغییر دادن آیکون اپ تلگرام نیز مهیا شده است.

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی

کلام آخر

این بود مختصری از امکانات جدید در نسخه به روز تلگرام 5.8. می توان گفت انتقال مالکیت گروه و کانال و همچنین اضافه کردن مخاطبین بر اساس موقعیت مکانی امکانات برجسته این نسخه به حساب می آیند. حتما تلگرام خودتان را به روز کنید و این کار را فقط و فقط از مبانی رسمی نرم افزاری یعنی گوگل و اپ استور انجام دهید.

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

بازیابی عکس ها و فیلم ها در آیفون تا یک ماه پس از پاک شدن

گاهی اتفاق می افتد که ناگهان به اشتباه عکس یا فیلمی را از گوشی خود پاک می کنید. حاضرید هرکاری کنید تا آن عکس یا فیلم را بازیابی کنید. در آیفون برای بازیابی عکس و فیلم یک بازه زمانی سی روزه فرصت دارید. در ادامه روش کار را به شما توضیح خواهیم داد.

 

مرتبط: روی خوش گوگل به ایرانی ها

 

در گوشی های آیفون دو راه برای بازیابی عکس ها و فیلم ها وجود دارد. یکی استفاده از آی کلاد است و دیگری روشی ساده. متاسفانه حجم آی کلاد محدود است و شما برای اضافه کردن حجم مجبور هستید تا پرداخت داشته باشید. بهتر است از آی کلاد خود برای ذخیره سازی مخاطبانتان استفاده کنید که هرچقدر هم که باشند پنج گیگ فضای اختصاص یافته به شما را پر نخواهند کرد. اما اگر برایتان واجب است می توانید فضای آی کلادتان را ارتقا دهید.

البته همانطور که قبلا هم توضیح دادم می توانید از امکاناتی که گوگل هم در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید و با نصب گوگل درایو و گوگل فوتو خیلی اطلاعات را به پشتیبان حفظ کنید.

اما یک روش ساده هم وجود دارد که بدون نیاز به اینترنت و محدودیت فضا می توانید عمل بازیابی عکس ها و فیلم های پاک شده را انجام دهید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش تنها تا 30 روز بعد از پاک شدن عکس و فیلم قابل استفاده است.

اگر وارد عکس های گوشی آیفون خود شوید در پایین صفحه سه گزینه مشاهده خواهید کرد. این سه گزینه عبارتند از Photos, Memories و Albums. وارد بخش آلبوم ها شوید.

بازیابی عکس دیجی دکی

در بخش آلبوم ها عکس ها را به صورت دسته بندی خواهید دید. بر اساس افراد، مکان، مدل عکس(سلفی یا اسکرین شات یا لایو) به صورت خودکار دسته بندی می شوند. یکی از دسته های موجود در این بخش دسته به تازگی پاک شدگان (Recently Deleted) است. در این دسته عکس هایی را می بینید که خودتان از داخل گوشی حذف کرده اید. این عکس ها به مدت سی روز در این فضا می مانند (و ضمنا فضایی از حافظه گوشیتان را نیز اشغال می کنند). در این سی روز شما فرصت دارید تا در صورت پشیمانی هر کدام را که بخواهید انتخاب کرده با گزینش گزینه recover آن را بازیابی کنید.

photo_2017-08-27_10-17-44

برای این منظور نرم افزارهایی هم وجود دارند که البته رایگان نیستند!


گوشی در برنج هنگام خیس شدنش اصلا کافی نیست!

اگر گوشی شما در آب بیفتد چکار می کنید؟ همانطور که قبلا هم آموزش داده ایم یک سری اقدامات باید بعد از خیس شدن گوشی انجام داد. گذاشتن گوشی در برنج هم یکی از این موارد هست. اما نکته مهمی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند این هست که این کارها فقط مقدمه هستند و باز هم گوشی شما نیاز به توجه خواهد داشت.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

کدام گوشی ها نیاز به توجه دارند

هنگام خریداری گوشی در مشخصات آنها بخشی وجود دارد که در رابطه با میزان ضد آب و ضد گرد و خاک بودن گوشی گفته می شود. این بخش به صورت دو حرف IP و یک عدد دو رقمی بیان می شود. هر کدام از این کاراکترها معنای خودش را دارند. انواع استانداردهای گوشی ضد آب را قبلا بیان کرده ایم و از تکرار آن در این پست پرهیز می کنیم.

androidpit-smartphone-on-fire-digidoki

اگر میزان آب خوردگی گوشی شما کمتر از حد تحمل ضد آبی آن بود نباید نگران باشید. اما اگر بیشتر بود حتما اقدام کنید و به گوشی خود رسیدگی کنید.

مروری بر اقدامات مورد نیاز بعد از خیس شدن گوشی

برای راحتی کار، به جای مراجعه به پست مربوط به خیس شدن گوشی، برایتان اینجا به صورت خلاصه می گوییم که چه اقداماتی لازم هست بعد از خیس شدن گوشی انجام دهید:

  • اولین اقدام خاموش کردن گوشی است.
  • اگر امکانش وجود دارد بلافاصله باتری گوشی را خارج نمایید.
  • بخش های بیرونی گوشی را تا جای ممکن خشک کنید.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

  • بدنه گوشی را به مدت 24 ساعت در برنج خشک (مثلا برنجی که مربوط به برداشت پارسال بوده) قرار دهید. (هنگام قرار گرفتن گوشی در برنج تا حد زیادی رطوبت داخل گوشی جذب برنج می شود، اما حتما از آلودگی گوشی اطلاع دارید، سعی کنید مقداری برنج در ظرفی بریزید که بعد بتوانید آن را دور بریزید)

گوشی در برنج ، دیجی دکی

  • اگر برنج در دسترس نبود، از حرارت خیلی ملایم استفاده کنید. در این مورد اگر باتری درون گوشی قرار دارد خیلی احتیاط کنید تا گوشی از حدی داغتر نشود وگرنه خطر انفجار گوشی وجود دارد.

این اقدامات ذکر شده برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع هستند و همچنان اقدامات دیگری مورد نیاز هست.

گوشی در برنج پایان کار نیست، برنج غذا هست نه تعمیرکار گوشی!

آب فقط گوشی شما را خیس نمی کند که خشک کردنش کافی باشد. باید بدانید که آب چه بلایی سر گوشی شما می آورد. وقتی گوشی شما در آب می افتد و خیس می شود، با توجه به غلظت ناخالصی های آب و همچنین آلودگی های موجود رو و داخل گوشی، ممکن است رسوباتی در مدار و بُرد گوشی ایجاد شوند. باید این رسوبات را از بین برد وگرنه به مرور زمان یا به صورت آنی می توانند باعث آسیب دیدن گوشی و یا بخشی از مدار داخلی گوشی شود. بنابراین گمان نکنید که گذاشتن گوشی در برنج پایان کار هست و دیگر گوشی شما باید مانند روز اول کار کند.

گوشی در برنج ، دیجی دکی

تمام اقدامات ذکر شده خوب هستند، اما کافی نیستند. گاهی ممکن هست حتی بعد از این اقدامات هم گوشی شما دیگر روشن نشود. ممکن هم هست که روشن شود اما شما از درون آن بی اطلاع هستید و همین بی اطلاعی باعث از کار افتادن همیشگی گوشی شما شود.

دیجی دُکی، اقدام نهایی بعد از خیس شدن گوشی

حتما گوشی را بعد از خیس شدن و انجام اقدامات ذکر شده به یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای نشان دهید. چه گوشی روشن شود و چه خاموش بماند. ممکن است انجام ندادن یک کار ساده امروز باعث خرابی درست نشدنی در روزهای بعد شود.

تعمیرات موبایل دیجی دکی

اگر تعمیرکار خوب نمی شناسید، یا وقت ندارید دنبال این گونه کارها بروید، جای درستی آمده اید. همین الان وارد سایت دیجی دکی شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان دیجی دُکی با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره رایگان، در صورت رضایت شما در محلی که می خواهید حاضر شده و گوشی شما را سرویس خواهند کرد. به این ترتیب هم گوشی خود را سالم کرده اید و هم نیازی به انجام کارهای اضافه و وقت گذاشتن نداشته اید.

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی