سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تعمیر لپ تاپ ایسوس در تخصصی ترین مرکز تعمیرات لپ تاپ

از اینکه لپ تاپ ایسوس شما دچار مشکل شده بسیار ناراحت هستیم، اما به شما این نوید را می دهیم که برای تعمیر لپ تاپ ایسوس خود به بهترین مرکز تعمیرات لپ تاپ رسیده اید و قول می دهیم تجربه بسیار خوبی از این اتفاق تلخ خواهید داشت. برای آغاز فرآیند تعمیرات لپ تاپ ایسوس خود باید در این مرحله مشکل دستگاه خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد با وارد کردن اطلاعات تماس، درخواست رایگان شما ثبت شود. بعد از ثبت درخواست، کارشناسان البان با شما تماس گرفته و به صورت کامل راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

تا زمانی که اقدامی روی لپ تاپ شما انجام نگیرد، هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد و حتی تماس از سمت البان و به صورت کاملا رایگان است.

اما اگر بخواهیم یکی از مهم ترین برندها در حیطه لپ تاپ را نام ببریم، بی شک ایسوس در یکی از ردیف های ابتدایی جای دارد. بنابراین طبیعی است که تعمیر لپ تاپ ایسوس نیز یکی از بیشترین نیازها را از سمت مشتریان و کاربران لپ تاپ به دنبال داشته باشد. در ادامه کمی با برند ایسوس و لپ تاپ های آن و مشکلات رایجی که در این حوزه داریم آشنا شده و با روش خوب و درست تعمیر هم آشنا می شویم.
شرکت ایسوس یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده کامپیوتر، لپ تاپ و قطعات جانبی آن ها و شاخه های متنوعی از فناوری های دیجیتال است. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به مادربورد، لپ تاپ، تجهیزات شبکه، موبایل و بسیاری تجهیزات دیگر است. دفتر اصلی این غول دنیای فناوری در تایوان و شهر تایپه است.
در بازار ایران هم لپ تاپ ایسوس همیشه طرفدارهای بسیاری داشته و با توجه به کیفیت خوب و نوآوری های فراوان آن در ساخت لپ تاپ، در رده های متنوعی از قیمت طرفداران خاص خودش را دارد. از لپ تاپ های ارزان قیمت با کاربری سبک، تا لپ تاپ های میان رده و با قیمتی متوسط و مقرون به صرفه برای کاربری های عمومی. و البته لپ تاپ های گیمینگ و تخصصی دیگر ایسوس با قیمت های بالاتر.

انواع موارد تعمیر لپ تاپ ایسوس

با این حال و در عین اینکه ایسوس یکی از بهترین برندها در حوزه لپ تاپ و تجهیزات جانبی آن است، اما مشکلات متداول لپ تاپ ایسوس همچنان به قوت خود باقی است. لپ تاپ های ایسوس با توجه به نوع و مدل آن مشکلات رایج و متعددی دارند که در ادامه برخی از آن ها را با هم مرور می کنیم.

خراب شدن باتری لپ تاپ ایسوس و مشکلات شارژ آن

یکی از مشکلات رایج و شایع در لپ تاپ، خراب شدن باتری آن است. چیزی که با توجه به ماهیت ذاتی این دستگاه، یعنی قابل حمل بودن آن بسیار طبیعی است. ضمنا هرچقدر هم که شما از لپ تاپ خوب استفاده کنید و دقت داشته باشید، بلاخره باتری ایسوس مانند هر باتری دیگری خراب می شود.
خراب شدن باتری می تواند علل مختلفی داشته باشد. دلایلی از جمله به پایان رسیدن عمر باتری، خراب بودن کابل، شارژر و مشکلات آن، مشکلات مدار شارژ و ... از جمله این دلایل هستند. اگر برای باتری لپ تاپ ایسوس شما یا نحوه شارژ شدن آن خللی ایجاد شده است باید حتما در اولین فرصت اقدام کنید.
برخی مراکز اقدام به تعویض سلول های باتری لپ تاپ شما می کنند که ما خیلی این کار را توصیه نمی کنیم، مگر آنکه واقعا به کار آن مرکز اطمینان داشته باشید. باتری بخش حساسی از دستگاه شما محسوب می شود و حتی خطر انفجار و آتش سوزی نیز دارد. یعنی یک قطعه به ظاهر ساده می تواند سبب نابودی کامل لپ تاپ شما بشود.

مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

بخش بعدی که بسیار احتمال دارد به تعمیر نیاز پیدا کند صفحه نمایش لپ تاپ است. اگر صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس شما دچار مشکل شده است می توانید با یافتن شرکت تعمیراتی معتبر و مطمئن مشکل خود را حل کنید.
از جمله مشکلات رایج صفحه نمایش می توان به پیکسل سوخته صفحه، پدید آمدن لکه روی صفحه، سیاه شدن صفحه نمایش، از کار افتادن تاچ در صفحه های لمسی و ... اشاره کرد.
مشکل صفحه نمایش ممکن است با تعویض فلت اصلاح شود. ممکن است خود صفحه نمایش به طور کلی یا بخشی از آن دچار مشکل شده باشد که در این صورت نیاز به تعویض صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس شما حتمی است. و البته ممکن است عدم نمایش تصویر به خاطر خرابی کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی لپ تاپ شما باشد.
یک تست ساده که خودتان نیز می توانید انجام دهید، این است که در صورتی که تصویر لپ تاپ شما مشکل داشت، اما صداها و نشانه ها هاکی از بالا آمدن سیستم عامل بودند، یک مانیتور را به لپ تاپ وصل کنید. با استفاده از ترکیب دکمه های windows + p می توانید تست کنید که آیا تصویر روی مانیتور ظاهر می شود یا خیر. اگر ظاهر شد، قطعا مشکل از صفحه نمایش یا یکی از اجزای آن است، اما اگر تصویر نشان داده نشد، آن موقع مشکل مربوط به بورد خواهد بود.
قیمت صفحه نمایش ایسوس بر اساس اندازه، نوع لمسی یا غیر لمسی بودن، کیفیت و مات یا براق بودن تعیین می شود. بعضا یکی از قطعات گران قیمت لپ تاپ همان صفحه نمایش آن است که در صفحات لمسی این قیمت بیشتر هم می شود.

مشکلات صدا در لپ تاپ ایسوس

هر نوع مشکلی در قطعی صدا یا اختلال در پخش صدا از لپ تاپ ایسوس در زمره این دسته قرار می گیرند. بخشی از مشکلات این حیطه ممکن است نرم افزاری باشند و با به روز رسانی درایور کارت صدا یا نصب مجدد آن برطرف شوند.
اگر با روش های نرم افزاری مشکل برطرف نشود،‌ ممکن است کارت صدا یا خروجی های آن دچار مشکل شده باشند که نیاز به بررسی سخت افزاری توسط تکنسین مجرب را به دنبال خواهد داشت.
ابتدا سعی کنید با هندزفری هم تست کنید. اگر با هندزفری مشکل صدا برطرف شد، احتما زیاد بلندگوهای لپ تاپ آسیب دیده اند. مخصوصا که اگر شما هم به اشتباه با الکل لپ تاپ خود را ضدعفونی کرده اید، احتمال زیاد بلندگو را از کار انداخته اید. ما این موارد باید در مرکز تعمیراتی به صورت کامل بررسی شوند.

گرم یا داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس

یکی از عوامل اصلی داغ شدن لپ تاپ کارکرد سنگین پردازشگر آن یا همان cpu است که گاهی زیاد کار می کند و داغ می شود. معمولا خنک کردن سی پی یو به کمک یک هیت سینک انجام می شود که با خمیر سیلیکونی به سی پی یو وصل می شود. هیت سینک چیزی شبیه به شبکه مسی داخل کولرهای گازی و یا سیستم پشت یخچال است. هیت سینک در کنار فن لپ تاپ فرایند خنک شدن سی پی یو را تکمیل می کند.
اگر فن لپ تاپ ایسوس شما دچار مشکل شده باشد این تبادل حرارت به درستی شکل نمی گیرد و داغی و گرم شدن بیش از حد دستگاه را حس خواهید کرد. بعضا داغ شدن بیش از حد دستگاه باعث خاموشی آن خواهد شد.
حال ممکن است این مشکل با تمیز کردن و سرویس عمومی فن لپ تاپ برطرف شود و یا در مواردی هم ممکن است نیاز به تعویض فن وجود داشته باشد.

خراب شدن کیبورد لپ تاپ ایسوس

کیبورد یا صفحه کلید بخش مهمی از لپ تاپ محسوب می شود. مخصوصا به خاطر قابلیت حمل پذیری لپ تاپ، سالم بودن آن خیلی مهم تر می شود. اگر لپ تاپ را در یک جای ثابت استفاده می کنید، توصیه داریم برای حفظ ارگونومی بدن و بهتر نشستن، از کیبورد اکسترنال استفاده کنید و لپ تاپ را تا حدی بالا بیاورید که به شکل صحیحی پشت آن بنشینید.
اما بعضا به دلیل کهنه و کثیف شدن بیش از حد و در برخی موارد هم به دلیل استفاده از الکل به منظور ضدعفونی، کیبورد لپ تاپ از کار می افتد یا برخی از دکمه هایش دیگر کار نخواهند کرد. به سادگی نمی توان دکمه را عوض کرد و در اکثر موارد باید کل کیبورد را تعویض نمود.
توصیه داریم هنگام کار با الکل و کلا هر گونه مایعات در کنار لپ تاپ کمال دقت و توجه را داشته باشید. خراب شدن کیبورد ساده ترین نوع خرابی است و ممکن است آب خوردگی مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند.

آب خوردگی لپ تاپ ایسوس و مشکلات ناشی از آن

معمولا کمترین لپ تاپی در بازار وجود دارد که ضد آب باشد. یعنی آب و مایعات به شدت می تواند به لپ تاپ ایسوس شما آسیب وارد کنند. با توجه  به اینکه زمان های زیادی با لپ تاپ کار می کنید و معمولا خیلی جاها مثل میز غذاخوری این کار را انجام می دهید خیلی مراقب مایعات باشید.
بنابراین اول از همه توصیه داریم که برای خوردن مایعات حتی الامکان از لپ تاپ خود فاصله بگیرید. این کار سبب می شود تا از لحاظ سلامت چشم و جسم هم وضعیت بهتری داشته باشید. و در وهله بعدی با احتیاط زیاد در کنار لپ تاپ از مایعات استفاده کنید.
اما اگر روی لپ تاپ ایسوس شما مایعاتی ریخته شد، حتما آن را خاموش کرده و اگر امکانش وجود دارد، باتری را از آن جدا کنید. صبر کنید تا لپ تاپ کاملا خشک شود. خوب است حداقل 24 ساعت صبر کنید.
اگر بعد از خشک شدن لپ تاپ، روشن نشد، بیشتر تلاش نکنید و حتما آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. در این وضعیت تعمیرکار باید بورد را با دقت زیاد بررسی کند تا مشکل را پیدا کند.

ارتقا لپ تاپ ایسوس

اما لازم نیست که حتما لپ تاپ شما خراب شده باشد تا سراغ البان بیایید. البان خدمات ارتقا نیز به شما ارائه می دهد. از تعویض هارد گرفته تا تعویض رم و اضافه کردن آن. برای ارتقا موضوع مهم این است که لپ تاپ شما تا چه حدی می تواند ارتقا پیدا کند.
براساس قابلیت لپ تاپ می توان رم آن را اضافه کرد و یا هارد آن را از حالت معمولی به حالت SSD تغییر داد که سرعت لپ تاپ و پردازش آن را بهبود خواهد داد. به علاوه با یک هزینه اندک می توانید هارد قبلی را به صورت هارد اکسترنال نیز استفاده کنید.
کار دیگر این است که اگر لپ تاپ شما دارای درایور نوری (دی وی دی) است، می توان آن را برداشته و به جایش یک هارد دیگر بگذارید. دلیل این کار این است که معمولا هاردهای SSD گران هستند، و بیشترین زمانی که سرعت آنها حس می شود هنگام بالا آمدن سیستم است. یعنی وقتی ویندوز بالا می آید.
بنابراین می توانید ویندوز و برنامه های اصلی را روی یک هارد SSD نصب کنید و بقیه اطلاعات را روی هارد معمولی داشته باشید و یک دستگاه دو هارده داشته باشید

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ها عمدتا به ویندوز آنها برمی گردد. خراب شدن ویندوز و نیاز به نصب مجدد آنها بیشترین مشکل نرم افزاری لپ تاپ محسوب می شود. علاوه بر این گاها وقتی ویندوز برای مدت طولانی روی سیستم شما نصب باشد، خیلی کند می شود و نیاز به نصب مجدد آن خواهد بود.
اما باید توجه داشته باشید که با نصب مجدد ویندوز حداقل مجبور هستید اطلاعات درایور سی (C) را پاک کنید. بنابراین قبل از هر کاری تمام اطلاعات این درایور و اطلاعاتی که روی دسکتاپ هستند را بردارید و در یک حافظه جانبی ذخیره کنید.
برخی مشکلات نرم افزاری دیگر هم هستند که مربوط به یک نرم افزار خاص می شوند. برای تمام این مشکلات می توانید روی البان حساب کنید.

نمایندگی ایسوس در تهران

یکی از فراوان ترین درخواست ها، یافتن نمایندگی ایسوس در شهر تهران است. حقیقت آن است که واقعا نمایندگی رسمی ایسوس در ایران وجود ندارد و شرکت های مختلف با توجه به قانون واردات لپ تاپ مشغول خدمات دهی در این زمینه هستند. با توجه به اینکه این برند از طریق شرکت های مختلفی وارد بازار ایران می شود، مهم است که از منبع معتبری لپ تاپ ایسوس خود را خریداری کنید.
از آن مهم تر اینکه خدمات گارانتی لپ تاپ را دقیق بررسی کنید. یعنی شرکت گارانتی کننده واقعا وجود داشته باشد و در لیست شرکت های گارانتی کننده نیز باشد.
چنانچه دستگاه ایسوس شما آسیب دید،  پیشنهاد ما این است که ترجیحا لپ تاپ خود را ابتدا به شرکت گارانتی کننده آن نشان دهید. متاسفانه در اکثر موارد تعمیرات لپ تاپ، گارانتی به مشکل تعلق نمی گیرد. اما مجبور هستید برای ادامه گارانتی از آن شرکت استفاده کنید.
اما اگر گارانتی دستگاه شما تمام شده یا به هر دلیل دیگری دسترسی به شرکت گارانتی ندارید، لپ تاپ خود را به جایی برای تعمیر بسپارید که ترجیحا خدمات سازمانی و حرفه ای دارند و برای خدمات تعمیر خود نیز گارانتی ارائه می دهند. یعنی علاوه بر تعمیرات مناسب و به موقع، بعد از اتمام تعمیرات نیز روی خدماتی که ارائه داده اند بایستند و برای این منظور به شما مهلت تست و به اصطلاح گارانتی بدهند.
نکته مهم دیگر اینکه عیب یابی در تعمیرات لپ تاپ امری است رایگان و هیچ جایی نباید بابت عیب یابی از شما هزینه ای دریافت کنند.
ما در مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسوس البان متخصصان حرفه ای تعمیرات لپ تاپ را به منظور ارائه خدماتی در خور شما کاربران گرامی گرد هم آورده ایم. اما کار البان بعد از تعمیر لپ تاپ ایسوس شما تمام نمی شود بسته به نوع خدماتی که به شما ارائه شده است، حداقل یک ماه مهلت تست و به نوعی گارانتی داده خواهد شد تا شما با خیال راحت کار تعمیرات را به البان بسپارید و از کیفیت کار مطمئن باشید.

هزینه تعمیرات لپ تاپ ایسوس

هزینه تعمیر لپ تاپ از دو بخش قطعه و اجرت تشکیل می شود. قیمت قطعات لپ تاپ با توجه به نرخ ارز و فراوانی بسیار متغیر هستند و نمی توان قیمت ثابتی برایشان ارائه کرد.
نرخ اجرت نیز توسط اتحادیه هر سال معلوم می شود. بسته به اینکه نوع خرابی چیست و اینکه مدل لپ تاپ چگونه است نرخ اجرت نیز متفاوت است. اما این موارد هر ساله از طرف اتحادیه بیان می شود و تعمیرکاران موظف هستند این نرخ را رعایت کنند.

تعمیر لپ تاپ ایسوس در البان

با توجه به نکات گفته شده تا اینجا، شما برای تعمیر لپ تاپ ایسوس خود به نقطه خوبی رسیده اید. اما برای ادامه کار باید:
تا اینجای کار شما برند لپ تاپ خود را که ایسوس است مشخص کرده اید.
برای ادامه کار باید مشکل آن را انتخاب کنید.
و در گام انتهایی اطلاعات تماس خود را ثبت نمایید.
کارشناسان البان با شما تماس خواهند گرفت و مشاوره رایگان برای تعمیر لپ تاپ شما را در اختیارتان قرار خواهند داد.
نکته مهم این است که تا قبل از دریافت لپ تاپ شما، هیچ گونه هزینه ای برای تعمیر لپ تاپ ایسوس شما دریافت نخواهد شد.
پس از دریافت لپ تاپ شما، تا نهایتا یک هفته تکلیف آن مشخص خواهد شد. عیب یابی شده و به شما اطلاع داده می شود. چنانچه هزینه تعمیرات لپ تاپ شما کمتر از 400هزار تومان باشد، تعمیرات انجام شده و لپ تاپ سالم به شما عودت داده می شود، اما برای هزینه تعمیرات بیشتر از 400هزار تومان، ابتدا مورد به شما گفته می شود و اگر شما تایید نهایی را بدهید، کار انجام خواهد شد.
پس از اتمام تعمیرات لپ تاپ ایسوس شما بسته به نوع خدمات دریافتی، حداقل یک ماه گارانتی و مهلت تست به شما داده می شود.

 

منبع: مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس


تعمیر آیفون 7 پلاس به راحتی با چند کلیک در محل

خیلی متاسفیم که گوشی آیفون 7 پلاس شما دچار مشکل شده و احتمالا نیاز به تعمیر آیفون خود خواهید داشت. اما ما به شما می گوییم که خیالتان راحت، به خوب جایی رسیده اید. با انتخاب نوع خرابی گوشی خود در این صفحه و همچنین وارد کردن نام و شماره تماس خود، درخواست رایگان شما در سامانه تعمیرات موبایل البان ثبت شده کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت تا مشکل شما را حل کنند.

خصوصیات آیفون 7 پلاس چه هستند؟

گوشی آیفون شما دارای قابلیت ها و امکانات زیر است. به طور کلی مشخصات و خصوصیات گوشی شما به ترتیب زیر هستند:

? سیستم عامل: iOS 10 و قابل به روز رسانی تا iOS 14.
? ابعاد صفحه: 5.5 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: Retina IPS LCD.
? حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم پلیمری 2900 میلی آمپر.
? سیم کارت: نانو سیم (تک سیم کارت).
? دوربین اصلی: 12+12 مگاپیکسل (دوربین دوگانه).
? دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 7.3 × 77.9 × 158.2 میلیمتر.
? وزن: 188 گرم.
? سوکت جک هدفون ندارد.
? شبکه ارتباطی: 4G.

این مشخصات گوشی آیفون سون پلاس شماست که حالا متاسفانه دچار مشکل شده است. مشکلات شایع برای آیفون 7 پلاس به ترتیب زیر هستند که برایتان توضیح خواهیم داد. این گوشی در سال 2016 ارائه شده است و بعید است که در بازار نو آن موجود باشد. در هنگام خرید گوشی آیفون هفت دست دوم نیز بسیار احتیاط کنید تا به مشکل، مخصوصا مشکل رجیستری برنخورید.

انواع مشکلات گوشی آیفون 7 پلاس چه هستند؟

این مدل از گوشی آیفون هنوز هم گوشی بسیار خوبی محسوب می شود و از این رو ارزش تعمیرات دارد، مگر آنکه مشکل گوشی به گونه ای باشد که تعمیرش احتمال بازگشت مجدد دارد. انواع مشکلات آن را برایتان شرح می دهیم.

خرابی باتری آیفون 7 پلاس 

با توجه به اینکه این مدل سال 2016 (1395) ارائه شده است، بنابراین خراب شدن باتری آن دور از انتظار نیست. باتری اصلی آیفون سون پلاس با توجه به اندازه صفحه نمایش آن نسبتا ضعیف بوده و ظرفیت حداکثری آن 2900 میلی آمپر ساعت است.
اخیرا برای این گوشی های آیفون، باتری های تقویت شده ارائه شده اند که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در مجموعه البان برای تعویض باتری آیفون 7 پلاس از باتری های با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به گوشی شما، مدت زمان نگهداری شارژ را بسیار بیشتر از گذشته می کنند.
باتری های ارائه شده در سامانه تعمیرات البان دارای سه ماه گارانتی هستند که این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای باتری های ارائه شده است.

تعویض صفحه نمایش آیفون سون پلاس 

صفحه نمایش و شکستن آن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر گوشی پیش آید. آیفون 7 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب اینکه تعویض صفحه نمایش آیفون هفت پلاس نسبتا کار ساده ای است و نوع آن که Retina IPS LCD قیمت قطعه را به شدت نسبت به صفحه نمایش های سامسونگ پایین تر می آورد.
نکته دیگر این است که صفحه نمایش ها بعد از استفاده طولانی مدت (چند ساله) کم کم رنگ عوض می کنند و زرد رنگ می شوند. شما می توانید در این حالت هم صفحه نمایش گوشی را عوض کنید اما این کار را خیلی توصیه نمی کنیم و این حالت معمولا زمانی رخ می دهد که دیگر گوشی خیلی کارایی ندارد. و دیگر ارزش این کار وجود ندارد. اما آیفون 7 Plus همچنان تا حد زیادی قابل قبول است و می توان انواع کارها را با آن کرده و انواع اپ را روی آن نصب کرد.
هنگام تعویض صفحه نمایش برای آنکه حسگر اثر انگشت از کار نیفتد، لازم است که اطلاعاتی از صفحه نمایش و دکمه هوم قبلی به جدید منتقل شود.

خرابی درگاه شارژ و مشکل شارژ گوشی آیفون 7 پلاس 

درگاه شارژ و مشکل شارژ نشدن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای گوشی پیش بیاید.
اولین کاری که توصیه داریم پیش از مراجعه به تعمیرکاران انجام دهید این است که اولا، درگاه شارژ را با احتیاط و با استفاده از سوزن تمیز کنید و بعد از آن کابل و شارژر را تست کنید که سالم باشند.
اگر همه موارد قبلی اوکی بودند، احتمال دارد بورد و مدار شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد که باید بررسی شوند.
یکی از مهم ترین تغییرات آیفون سون پلاس نسبت به آیفون 6S Plus حذف شدن جای جک هدفون است. نکته مهم در مورد آیفون 7 پلاس این است که جک هدفون ندارد و از ابتدا یک هندزفری با سری مدل لایتنینگ که مانند کابل شارژ هست همراه آن وجود دارد. همین امر سبب می شود تا از درگاه شارژ بیشتر از مدل های قبلی استفاده شود، از طرفی هم این مدل هندزفری در بازار زیاد وجود ندارد و قیمت بالایی هم دارد.
بنابراین توصیه داریم برای این مدل گوشی هندزفری بلوتوثی تهیه کنید.

مشکل آب خوردگی آیفون سون پلاس 

گوشی آیفون سون پلاس تا حدی ضد آب است اما نسبت به رطوبت بالا و آب حساس است و خراب می شود. باتری آن نیز به راحتی در نمی آید. بنابراین اگر خدای ناکرده گوشی شما در آب افتاد یا خیس شد، بلافاصله آن را خاموش کنید.
با هر راهکاری که به ذهنتان می رسد گوشی را خشک کنید، اما هرگز به آن حرارت نرسانید چرا که احتمال انفجار و آتش گرفتن گوشی خواهد بود.
بعد از خشک شدن گوشی، همچنان آن را روشن نکنید. حتما قبل از روشن کردن گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. گوشی باید قبل از روشن شدن، سرویس شود و برد آن به صورت کامل شستشو شود.
آب و املاح آن می تواند باعث پدید امدن رسوب یا اصطلاحا سولفاته روی مدار شود. این رسوب بعضا رسانا است و باعث ایجاد اتصالات ناخواسته در گوشی می شود که با روشن کردن گوشی، می تواند بخش یا کل گوشی را خراب کند.

مشکلات نرم افزاری آیفون 7 پلاس 

مشکلات نرم افزاری آیفون هفت پلاس مشکلات خاص این مدل نیستند و معمولا مشکلات نرم افزاری بین تمام گوشی های آیفون مشترک هستند و راه حل آنها نیز به این صورت است. تنها مورد که باعث تفاوت می شود، نسخه iOS گوشی است که باید با توجه به آن راه حل مخصوص به کار گرفته شود.
اگر آیفون جیل بریک نشده باشد، هیچ گونه ویروسی نخواهد گرفت و تنها چیزی که این گوشی ها دچارش می شوند و شبیه به ویروس است، ویروس تقویم آیفون نام دارد، که یک اکانت تقویم به تقویم های گوشی شما اضافه می شود که مرتب برایتان نوتیفیکیشن ارسال می کند. با پاک کردن این تقویم اضافی نیز مشکلتان حل خواهد شد.
دو برنامه iTunes و 3uTools برنامه هایی هستند که به شما امکانات بسیار زیادی می دهند تا بتوانید مشکلات گوشی خود را برطرف سازید. این دو برنامه روی رایانه نصب می شوند و باید مرتب به روز شوند.

اضافه کردن حافظه آیفون هفت پلاس

گوشی آیفون 7 پلاس در نسخه های 32، 128 و 256 گیگی ارائه شده است. متاسفانه افرادی که نسخه 32 گیگی را دارند همیشه از کمبود حافظه گوشی خود نسبتا نالان هستند. البته که حق هم دارند، چرا که تقریبا 6-7 گیگ از این حافظه را خود سیستم عامل iOS اشغال کرده است و بنابراین فضای زیادی برای سایر موارد باقی نمی ماند و حافظه گوشی خیلی سریع پر می شود. مخصوصا با توجه به اینکه حجم عکس ها و فیلم ها با بهتر شدن دوربین بالاتری هم می رود.
اما این امکان وجود دارد تا حافظه یا هارد گوشی خود را ارتقا دهید! بله، به راحتی می توانید با کمک البان حافظه گوشی آیفون خود را ارتقا داده و بیشتر کنید تا با لذت و کارایی بیشتری از گوشی استفاده کنید.

اپل آیدی

یکی از موارد بسیار مهم در گوشی های مختلف آیفون این است که برای استفاده از گوشی نیاز به اپل آیدی دارید. اگر اپل آیدی شما کارتی است و آن را از مغازه خریداری کرده اید، توصیه داریم هرچه زودتر به فکر تغییر آن بیفتید.
در اپل آیدی های کارتی ممکن است رمز اپل آیدی به هر دلیلی تغییر کند و در آن صورت دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده مناسب را داشته باشید. اگر نیاز به کمک دارید، البان به شما کمک می کند تا بتوانید اپل آیدی را با ایمیل خودتان و مخصوص خودتان بسازید.

مشکل صدا در آیفون سون پلاس 

بعضا کاربران از ضعیف شدن یا خراب صدای گوشی آیفون خود شکایت می کنند که این موضوع می تواند به چند دلیل رخ دهد:

? اولین دلیل کم شدن صدا به خاطر این است که توری های بلندگو کثیف می شوند. در این حالت با استفاده از یک سوزن و با دقت می توان مشکل را حل کرد و با تمیز کردن محل خروجی های صدا مشکل ضعیف بودن صدا حل می شود.
? حالت بعدی این است که فرد گوشی را با الکل زیاد ضدعفونی کرده باشد که در این صورت صدا به اصطلاح خر خر می کند و کیفیت صدا خراب می شود. در این حالت باید قطعه مربوطه تعویض شود.
? حالت دیگر هم اینکه آی سی صدا بسوزد و باید تعویض شود.

اما در کل صدای گوشی های آیفون از گوشی های اندرویدی کمی کمتر است.

مشکل آنتن دهی در آیفون 7 پلاس 

متاسفانه یک یاز مشکلات شایع آیفون 7 پلاس، مشکل آنتن دهی است. اگر در محل نشان دهنده خطوط آنتن گوشی، عبارت searching یا no network نوشته شد و آنتن دهی دچار مشکل شده بود، چند عامل می تواند داشته باشد:

? عدم پوشش آنتن دهی در محل شما.
? غیرفعال شدن یا سوختن سیم کارت.
? خراب شدن محل سیم کارت.
? خراب شدن بیس باند.
? رجیستر نبودن گوشی.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، چند کار را انجام دهید، خاموش و روشن کردن گوشی اولین اقدام است. گزینه بعدی reset network setting است. اگر امکانش را دارید یک سیم کارت دیگر روی گوشی خودتان امتحان کنید و سیم کارت خودتان را روی یک گوشی دیگر.
در اکثر آیفون 7 پلاس ها این مشکل ناشی از خراب شدن بیس باند است. بیس باند را می توان تعویض نمود، این کار در البان هم انجام می شود. اما بعد از تعویض بیس باند، باید خیلی حواستان باشد، چرا که گوشی به شدت آسیب پذیر خواهد بود. یعنی با یک ضربه مجدد مشکل برخواهد گشت. انجام چند باره این تعمیرات نیز می تواند سبب خاموشی گوشی شود و اصلا توصیه نمی شود.

مشکل به روز رسانی گوشی آیفون سون پلاس 

به روز رسانی گوشی های آیفون معمولا کار ساده ای هستند، ما ممکن است با این حال دچار مشکلاتی شوید و فرآیند به روز رسانی مشکلدار شود. نکات مهمی که باید توجه داشته باشید عبارتند از:

? اتصال خوب به اینترنت.
? داشتن حافظه خالی روی گوشی.
? نسخه قبلی خیلی قدیمی تر از نسخه جدید نباشد.
? رمز اپل آیدی را بدانید.
? شارژ گوشی بیشتر از 50 درصد باشد.
? حتما توصیه داریم که قبل از آغاز به روز رسانی یک نسخه بکاپ یا پشتیبان از گوشی خود تهیه کنید.

اما اگر دچار مشکل شدین، اصلا نگران نباشید. البان مشکل گوشی شما را حل خواهد کرد و یا شما را راهنمایی خواهد کرد تا خودتان مشکلتان را حل کنید.
ضمنا با تغییر دادن تاریخ گوشی و جلو بردن آن به اندازه حداقل 90 روز می توانید با استفاده از اینترنت خط نیز گوشی آیفون را آپدیت کنید.

هزینه تعمیرات آیفون 7 پلاس چقدر است؟

هزینه تعمیرات موبایل شامل دو بخش قطعه و اجرت می شود. قطعه براساس موجودی بازار و نرخ روز ارز تعیین می شود و به راحتی نمی توان از قبل آن را اعلام کرد.
هزینه اجرت نیز بر اساس قیمت خود گوشی و نوع خرابی آن تخمین زده می شود. طبق تعرفه اتحادیه باید ابتدا گوشی (به صورت نو و به قیمت روز) قیمت گذاری شود و سپس هزینه اجرت آن برای کارهای مختلف تخمین زده می شود.
آیفون 7 پلاس در محدوده قیمتی 8 تا 12 میلیون قرار دارد و هزینه تعمیرات آن بر اساس این قیمت تخمین زده می شود.

تعمیرات آیفون 7 پلاس در سامانه تعمیرات موبایل البان

حالا که متاسفانه گوشی آیفون شما دچار مشکل شده و به این صفحه رسیده اید، کافی است نوع مشکل را تعیین کنید تا در صفحه بعدی با وارد کردن نام و شماره تماس خود با مشاوره کارشناسان بتوانید برای تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید.
ثبت درخواست کاملا رایگان است و تماسی هم که با شما گرفته می شود نیز رایگان است. حتی، ممکن است با مشاوره کارشناسان البان مشکل شما به راحتی و با دستان خودتان حل شود و در این صورت نیز لازم نیست هزینه کنید :)
اما اگر مشکل نیاز به کار بیشتر از سمت تعمیرکاران و تکنسین های البان داشت، اول به شما اعلام هزینه می شود. اگر شما راضی بودید، عملیات تعمیر گوشی آیفون شما شروع خواهد شد.
بسیاری از مشکلات آیفون را می توان در محل برطرف نمود و البان نیز این کار را خواهد کرد تا گوشی کمتر از شما دور باشد.

 

منبع: مرکز تخصصی تعمیر آیفون 7 پلاس در تهران


شغل تعمیرات موبایل در اروپا و موضوع مهاجرت شغلی به اروپا

موضوع مهاجرت موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته است. مهم ترین مسئله در مهاجرت و جابجایی را می توان شغل در کشور مقصد دانست. در این پست می خواهیم در رابطه با شغل تعمیرات موبایل در اروپا برایتان مطالبی بگوییم تا اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید، به شغل تعمیرات موبایل هم نگاهی داشته باشید.

درآمد تعمیرات موبایل در اروپا چقدر است؟

با اطلاعات به دست آمده از سایت www.payscale.com که در رابطه با میزان درآمد شغل های مختلف در مناطق مختلف اطلاعات می دهد، حداقل درآمد شغل تعمیرات موبایل در اروپا برابر با 15هزار یورو و حداکثر آن 45هزار یورو تخمین زده شده است که بسته به مهارت و تخصص فرد می تواند متغیر باشد.

این اعداد بیانگر میانگین درآمد 30هزار یورویی در سال است که به نسبت از شغل های با درآمد متوسط محسوب می شود. در اروپا پایه حقوق سالانه 15هزار یورو است.

البته که باید دید که چگونه می توان تعمیرات را در اروپا آغاز کرد.

برای شغل تعمیرات موبایل در اروپا به چه مواردی نیاز داریم؟

قطعا اولین موضوع این است که شما بتوانید مدرکی ارائه دهید که تعمیرات بلد هستید. این مدرک باید بین المللی و مورد قبول باشد که مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل در حد زیادی این موضوع را مرتفع می سازد.

شاید مهم تر از مدرک زبان شما باشد. شما باید بتوانید در کشور مقصد با مردم صحبت کنید تا بتوانید برای آنها کار انجام دهید و ارائه خدمات بکنید.

شغل تعمیرات موبایل در اروپا | آموزش تعمیرات موبایل البان

اگر زبان و مدرک تعمیرات موبایل شما اوکی شد، مرحله بعدی رسیدن به کشور مقصد و راه اندازی این شغل است. قطعا هزینه های مغازه و تهیه ابزار در کشورهای اروپایی بیشتر از ایران هستند و این مستلزم این است که مبلغ قابل توجهی همراه خود به کشور مقصد ببرید.

اما در یک حالت دیگر هم می توانید مستقیم برای کار در شرکت های تعمیرات موبایل در آن کشورها اقدام نمایید.

ملاحظاتی که باید درباره شغل تعمیرات موبایل در اروپا داشت چه هستند؟

حقوق مشتریان در کشورهای اروپایی بسیار مهم است. یعنی اگر شما کاری را اشتباه انجام دهید، مشتری به راحتی می تواند از شما اعتراض کرده و غرامت سنگینی دریافت کند.

در اروپا برندهای معروف نمایندگی های رسمی خودشان را دارند. بنابراین به راحتی نمی توانید مستقل از آنها کار تعمیرات انجام دهید. یعنی به دست آوردن اعتماد افراد در کنار این نمایندگی ها کاری بس دشوار است.

مناسب ترین کار این است که شما ابتدا در ایران مهارت و دانش خودتان را با آموزش صحیح تعمیرات موبایل بالا ببرید تا بعد بتوانید با مدارک دقیق و کافی برای اشتغال در نمایندگی ها و مراکز تعمیراتی اقدام نمایید.

شغل تعمیرات موبایل در اروپا | آموزش تعمیرات موبایل البان

اما همانند ایران، و شاید خیلی قوی تر از ایران، استارتاپهایی در کشورهای دیگر در این زمینه مشغول هستند. استارتاپ هایی نظیر مرکز تعمیرات البان که با شرایط خاص و قیمت های مناسب تر برای کاربران و مشتریان خدمات تعمیرات ارائه می دهند. این استارتاپ ها هم می توانند مقصد شغلی شما در کشورهای اروپایی محسوب شوند.

جمع بندی تعمیر گوشی در اروپا

همانطور که گفتیم شغل تعمیرات موبایل می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای کار و مهاجرت به اروپا محسوب شود. اما باید هم خیلی خوب آموزش دیده باشید و هم مدارک کافی برای این کار را داشته باشید. بنابراین در انتخاب محل آموزش تعمیرات موبایل دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا هم یک مهارتی را بیاموزید و هم به هدف نهایی خودتان نزدیکتر شوید.

آموزش خوب حتی برای زندگی و ادامه حیات در ایران هم بسیار می تواند کاربردی و مفید باشد.

در کنار این موارد و کلا جدا از موضوع مهاجرت، باید زبان خودتان را تقویت کنید. از آنجا که همه کشورهای اروپایی انگلیسی زبان نیستند، لازم خواهید داشت تا زبان کشور مقصد را نیز به خوبی بلد باشید تا بتوانید با افراد و مشتریان خود ارتباطات مناسب برقرار کنید.

 

منبع: شغل تعمیرات موبایل در وبلاگ البان