سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نحوه کار دوربین موبایل چگونه است؟

    نظر

در حال حاضر شاید عکس گرفتن با موبایل یکی از اصلی ترین کاربردهای به شمار بیاید و کاربران گوشی های هوشمند همواره به دنبال دوربین های بهتری برای همراه خود هستند. در این پست البان می خواهد نحوه کار دوربین موبایل را برایتان شرح دهد.

پیشرفت های چشمگیری در صنعت دوربین های تلفن های همراه رخ داده و به نوعی می توان گفت که پرچمداران هر ساله برندهای موبایل سازی، بیشتر معطوف به بهبود عملکرد دوربینشان هست!

نحوه کار دوربین موبایل چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد که وقتی با دوربین گوشی خود عکس می گیرید با زمانی که با یک دوربین دیجیتالی عکس می گیرید، پروسه و روند کار یکسان هست! در عکس گرفتن عملیات زیر اتفاق می افتد:

  1. کاربر یا در حالت خودکار خود دوربین، لنز را فوکوس می کند.
  2. نور وارد لنز می شود.
  3. دهانه (aperture) میزان نوری که باید به سنسور برسد را تعیین می کند.
  4. شاتر تعیین می کند که مدت زمانی که نور باید به سنسور برسد چقدر است.
  5. سنسور تصویر برداری می کند.
  6. سخت افزار دوربین روی تصویر ذخیره شده پردازش می کند و عکس را ذخیره می کند.

نحوه کار دوربین موبایل ، البان

بیشتر موارد ذکر شده ارتباط مستقیمی با قوانین ساده فیزیک دارند. بنابراین موارد زیادی که در کیفیت عکس شما دارند را می توانید از قبل پیش بینی کنید. جهت تابش نور، میزان نوری که در محیط وجود دارد و …

مطلب مرتبط: عکس در تاریکی

مشکل اصلی برای دوربین گوشی های هوشمند در موارد 2 تا 4 می گنجند. از آنجا که اندازه لنز دوربین موبایل بسیار کوچک هست، بنابراین کمتر می تواند نور کافی محیط را جذب کند. بنابراین در نحوه کار دوربین موبایل کارهایی می کنند تا این موضوع پوشیده شود. در ادامه اجزا و بخش های مختلف دوربین و پارامترهای مهم آن در نحوه کار دوربین موبایل گفته می شود.

چه عواملی یک عکس خوب را ایجاد می کنند؟

فرآیند عکاسی را می توان به جمع کردن آب باران با یک سطل تشبیه کرد! میزان باران کاملا تصادفی است، اما پارامترهایی که در دست شما هستند: اندازه دهانه سطل، مدت زمان زیر باران نگه داشتن آن و مقدار بارانی است که می خواهید جمع کنید. باید مراقب باشید که خیلی کم و خیلی زیاد باران جمع نکنید.

عکاسی هم همین هست. در واقع نور مشابه به قطرات باران هست و پارمترهای در دست شما تنظیمات مربوط به دهانه، شاتر و حساسیت (ISO) دوربین هست. یک عکس خوب عکسی است که این سه پارامتر در ذخیره آن به خوبی تنظیم شده باشند و نور کافی جذب شده باشد.

نحوه فوکوس کردن دوربین

عمدتا فوکوس گوشی های موبایل بسیار عمیق هست و این موضوع باعث می شود تا عکاسی راحت تر باشد. اما چیزی که مهم هست این هست که شما بتوانید این عمق فوکوس (یعنی فاصله نقطه فوکوس تا دوربین) را تنظیم کنید. در اکثر دوربین های موبایل این پدیده به صورت خودکار و با زدن انگشت روی منطقه مورد نظر قابل حصول است. انواع فناوری فوکوس:

  • فوکوس فازی (Phase-detect AutoFocus)

نور یک پدیده موجی ذره ای هست. در موج فاز موج یک پارامتر مهم محسوب می شود. در این مدل از فوکوس خودکار، هر پیکسل سنسوری دارد که فاز را بررسی می کند. با تطابق فازی مناسب می تواند بهترین حالت فوکوس عکس را تشخیص داده و عکس را واضح کند. این فناوری از تعداد کمتری دیود نوری استفاده می کند و بعضا کند بوده و خیلی هم دقیق نیست. این فناوری امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب مرتبط: گرفتن عکس ورزشی

  • فوکوس خودکار دو پیکسلی (Dual-Pixel AutoFocus)

فناوری پیشرفته تر حالت دو پیکسلی فوکوس فازی هست که به ازای هر سنسور دو دیود نوری استفاده می شود و اختلاف فاز دو سر سنسور را تشخیص می دهد. به این ترتیب دوربین سریعتر فوکوس می کند و عکس واضحی تهیه می شود.

نحوه کار دوربین موبایل ، البان

  • فوکوس کنتراست (Contrast AutoFocus)

این تکنولوژی قدیمی ترین تکنولوژی است. نحوه کار هم به این صورت هست که موتور فوکوس، تضاد را بین پیکسل های کناری اندازه می گیرد تا به یک حد معینی برسد و به این ترتیب به فوکوس رسیده است. این روش بسیار کند هست و دشواری هایی مخصوصا در لبه های عکس دارد.

چگونه یک عکس خوب بگیریم؟

با توجه به مراحل ذکر شده در عکاسی با دوربین، شما برای یک عکس خوب باید که سعی کنید میزان مناسبی از نور را برای مدت زمان مناسبی از محیط و سوژه عکاسی خود بگیرید. در مورد فوکوس کردن هم یا با استفاده از حالت خودکار و یا با استفاده از حالت دستی (پیشرفته دوربین موبایل) می توانید روی سوژه مورد نظرتان تمرکز کرده و فوکوس کنید.

جهت تابش نور هم تاثیر بسزایی دارد، اگر نور از پشت سوژه شما بتابد، سوژه تاریک می شود و باید منبع به گونه ای باشد که نور به سوژه برخورد کرده و بعد به لنز برسد.

علاوه بر دقت در عکاسی، خوب است که چند اپ عکس هم در گوشی خود داشته باشید که بعد از عکاسی بتوانید عکس ها را هر تغییری که می خواهید بدهید. ضمنا تمیز بودن لنز دوربین هم اهمیت زیادی دارد. یک نکته کوچک هم از البان داشته باشید: بریدن عکس از زوم کردن خیلی بهتر هست! عکس کلی را بگیرید و بعد بخش مورد نظرتان را ببرید (crop)

مطلب مرتبط: دوربین با چند لنز چه مزیتی دارد؟

نحوه کار دوربین موبایل ، البان

اگر دوربین گوشی تان نیز مشکل دارد، نگران نباشید. برای گرفتن یک عکس خوب تنها کافی است در سامانه تعمیرات موبایل در محل البان یک درخواست ثبت نمایید تا تکنسین های البان جهت رفع مشکل دوربین شما اقدام کنند.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


گلس برای سامسونگ اس 10 میتواند قفل اثر انگشت آن را از کار بینداز

    نظر

تا وقتی شرکت سامسونگ یک به روز رسانی جدید ارائه نکرده استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 اصلا توصیه نمی شود. مخصوصا اگر کاربران آن از حسگر اثر انگشت به عنوان راه ورود به گوشی و باز کردن قفل آن استفاده می کنند!

داستان استفاده نکردن از گلس برای سامسونگ اس 10 چیست؟

براساس گزارشی منتشر شده، به تازگی زوجی در انگلیس، متوجه شدند که هنگام استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 خودشان، با هر شصتی می توانند قفل گوشی را باز کنند. خانم هنگامی به این موضوع پی برد که توانست با شصت چپ خود قفل گوشی را باز کند، در حالی که فقط شصت راست خود را تعریف کرده بود.

بعد از این موضوع همسر این خانم هم امتحان کرد و توانست با هر دو انگشت شصتش قفل گوشی را باز کند! این خانم از یک محافظ ژل مانند که اینترنتی خریده بوده استفاده کرده است.

واکنش سامسونگ به مشکل

شرکت سامسونگ نیز این موضوع را کاملا پذیرفته است و حتی پیش از این موضوع نیز به کاربران اس 10 گفته که در صورت استفاده از گلس، حتما حسگر اثر انگشت خود را غیرفعال کنند! شرکت سامسونگ در ادامه گفته است که به زودی با یک به روز رسانی نرم افزاری این مشکل را برطرف خواهد کرد، اما کاربران تا آن موقع یا از گلس استفاده نکنند و یا اگر استفاده می کنند، فقط ازحسگر تشخیص چهره گوشی برای باز کردن قفل استفاده کنند.

گلس برای سامسونگ اس 10 ، البان

حسگر اثر انگشت گوشی های اس 10 از تکنولوژی خاصی استفاده می کند و با استفاده از فراصوت یک نقشه سه بعدی از تمام برجستگی ها و آثار انگشت تهیه می کند. هنگام استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 برخی گلس ها یک فاصله هوایی کوچک ایجاد می کنند که همین فاصله هوایی کافی است تا این سیستم به روز اس 10 را از کار بیندازد!

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

در مورد گوشی های نوت 10 نیز که از چنین تکنولوژی‌ای بهره می برند هم خبری در دست نیست اما ممکن هست که آنها هم دچار همین مشکل باشند!

خاموش کردن حسگر اثر انگشت در اس 10

اگر شما هم گوشی سامسونگ اس 10 دارید و از گلس استفاده می کنید، توصیه داریم مدتی حسگر اثر انگشت گوشی خود را خاموش کنید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش قفل صفحه و یا Lock Screen بروید. در این قسمت گزینه ای هست که انواع قفل صفحه را نمایش می دهد (Lock Screen Type). برای ورود به این بخش باید رمز گوشی را وارد نمایید.

گلس برای سامسونگ اس 10 ، البان

وقتی وارد بخش انواع قفل صفحه شدید، گزینه اثر انگشت، Fingerprints را غیرفعال نمایید.

گروه البان سعی خواهد کرد تا به محض ارائه به روز رسانی توسط شرکت سامسونگ بابت رفع این مشکل، موضوع را به اطلاع کاربران عزیزش برساند.

آخرین اخبار

1398/8/4 – شرکت سامسونگ اعلام کرده که به نوبت به کاربران این مدل ها پیامی ارسال خواهد کرد تا یک به روز رسانی نرم افزاری انجام دهند. سپس برای استفاده از حسگر اثر انگشت گوشی خود، اثر انگشت های قبلی را پاک کنند و بعد گلس محافظ را برداشته و مجدد اثر انگشت خود را تعریف کنند. تا وقتی هم که این پیام را دریافت نکرده و یا به روز رسانی را انجام نداده اند، حتی الامکان امکان بازگشایی قفل گوشی با اثر انگشت را غیرفعال کنند.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


قدم شمار با این چند اپ در گوشی های اندرویدی و آیفون

    نظر

ورزش یکی از کارهای مهم زندگی هر یک از ما محسوب می شود اما بعضا به دلایل مختلف فرصت ورزش پیدا نمی کنیم. شاید پیاده روی های عمدی و کمتر استفاده کردن از انواع وسایل نقلیه یکی از راه های جایگزین برای این موضوع ورزش نکردن ما باشد. البان در این پست چند اپ قدم شمار برای هر دو نوع گوشی اندرویدی و آیفون برایتان معرفی خواهد کرد تا بتوانید به خوبی روی پیاده روی های خودتان یک دید خوبی داشته باشید.

اپ قدم شمار ViewRanger برای اندروید و آیفون

این اپ در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود. نسخه رایگان آن به اندازه کافی خوب هست که احتمالا نیازی به نسخه پولی اش نباشد. نقشه های آفلاین و نشان دادن مسیر حرکت از ویژگی های خوب این اپ هست.

اپ قدم شمار ، البان

لینک دانلود ViewRanger برای اندروید

لینک دانلود ViewRanger برای آیفون

اپ قدم شمار Gaia GPS برای اندروید و آیفون

این اپ فراتر از یک قدم شمار معمولی است. یک نرم افزار کامل برای پیاده روی و سیر در طبیعت. این نرم افزار براساس رفتار شما در طبیعت می تواند پیشنهاداتی هم به شما بدهد. می توانید مسیرهای جالب دیگران را ببینید و حتی یک مسیر پیشنهادی را با دیگران به اشتراک بگذارید تا طبیعت گردی و پیاده روی گروهی داشته باشید.

اپ قدم شمار ، البان

این اپ در نسخه رایگان برخی از این قابلیت ها را دارد، اما برای برخورداری از تمام امکاناتش حق اشتراک سالانه 20 دلار و 40 دلار را دارد. این اپ بیشتر ورزشی بوده و برای افرادی مناسب هست که قصد طبیعت گردی و کوهنوردی دارند.

لینک دانلود Gaia GPS برای اندروید

لینک دانلود Gaia GPS برای آیفون

اپ قدم شمار و سلامت Health برای آیفون

گوشی های آیفون اپی به نام Health به صورت پیش فرض و غیرقابل پاک کردن روی خودشان نصب دارند. این اپ علاوه بر قدم شمار بودن کلی ویژگی های جالب دیگری هم دارد. در حالت بدون داشتن ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) هم می توانید از بسیار از امکانات این اپ استفاده کنید.

اپ قدم شمار ، البان

به نقشه متصل نیست، اما دقیقا بر اساس قد و وزن شما می گوید که چه مسافتی طی کردید، چند قدم برداشته اید، چند طبقه بالا رفته اید و … در این اپ برخی دیگر از موارد سلامت شخصی خودتان را هم می توانید وارد کنید و در صورت نیاز، اطرافیانتان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

نحوه فعالسازی گام شمار Health برای گوشی های آیفون در پستی دیگر به آدرس https://blog.elbaan.com/گام-شمار-آیفون-iphone-health/ به صورت کامل توضیح داده شده است که توصیه می کنیم، اگر آیفون دارید حتما آن را بخوانید.

اپ قدم شمار سامسونگ

گوشی های سامسونگ نیز با یک اپ سلامت و گام شمار ارائه می شوند. جالب اینکه شما می توانید این اپ را روی گوشی های آیفون و همینطور سایر گوشی های اندرویدی هم نصبش کنید.

اپ قدم شمار ، البان

وارد اپ می شوید و پارامترهای فیزیکی قد و وزن خود را وارد می کنید. حتی اگر ساعت هوشمند هم نداشته باشید، مادامی که گوشی در دست یا جیبتان باشد، گام های شما شمرده می شوند. می توانید یک هدف روزانه تعیین کنید و اپ به شما می گوید که چقدر از هدف دور هستید و اگر کم راه رفته باشید به شما یادآوری می کند که بهتر هست کمی راه بروید.

حتی می توانید با سایرین که این اپ را نصب دارند، مسابقات و چالش هایی برگزار کنید و به نوعی یک بازی آنلاین ورزشی داشته باشید.

دانلود اپ Samsung Health برای گوشی های اندرویدی

دانلود اپ Samsung Health برای گوشی های آیفون

کلام آخر

تعدادی اپ قدم شمار به شما معرفی کردیم تا حرکات روزانه خود را رصد کنید. اگر متوجه شدین که فعالیت روزانه تان کم هست، توصیه داریم بیشتر به فکر سلامتی خود باشید و حداقل کاری که می توانید، یعنی راه رفتن و پیاده روی را به فعالیت های روزانه خود اضافه کنید و به نوعی آن را برای خودتان واجب کنید.

اگر چه تلفن همراه خودش تهدیدی است برای سلامتی، اما می توان از آن در راه هایی استفاده کرد که سلامتی هم به شما هدیه کند و راه سلامت زیستن را به شما نشان دهد.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


سرعت سنج ماشین صحیح میگوید یا جی پی اس و نقشهها؟

حتما بارها شده که مثلا با ویز حرکت می کنید و می بینید که عددی که ویز به عنوان سرعت ماشینتان نشان می دهد با عدد سرعت سنج ماشین متفاوت هست و ویز عدد کمتری نشان می دهد. فکر می کنید که کدام عدد صحیح تر هست؟ البان در این پست در این رابطه برایتان شرح خواهد داد.

عملکرد سرعت سنج ماشین چگونه است؟

سرعت سنج ماشین به دو صورت هستند، مکانیکی و الکتریکی. در ماشین های قدیمی سرعت سنج معمولا مکانیکی است و در ماشین های امروزی و پیشرفته به صورت الکتریکی شده است. در ادامه برایتان طرز کار هر دو را می گوییم تا بعد بتوانیم با سیستم سرعت سنجی جی پی اس مقایسه کرده و بگوییم که کدامیک دقیق تر است.

نحوه عملکرد سرعت سنج مکانیکی ماشین

یک سرعت سنج مکانیکی از چند بخش کابل، آهنربا، صفحه، فنر و نشانگر سرعت تشکیل شده است. یک سر کابل به چرخ ها متصل بوده و سر دیگر آن به یک آهنربا وصل است. با حرکت ماشین چرخش چرخ ها به کابل اعمال شده و باعث می شود آهنربا نیز بچرخد.

سرعت سنج ماشین ، البان

قانونی در علم فیزیک وجود دارد که آهنربای دوار از خود یک میدان ایجاد می کند. این میدان باعث القا شدن جریان روی صفحه فلزی مقابل آهنربا می شود. آهنربا و صفحه اتصالی با هم ندارند. این جریان های دوار القا شده به صفحه باعث چرخش انتقال دهنده متصل به آن می شوند. در واقع صفحه کمی می چرخد که باعث می شود میله متصل به آن هم بچرخد. این میله به نشانگر سرعت وصل است و میزان سرعت نمایش داده می شود.

مطلب مرتبط: ویز بهتر است یا گوگل مپس

در میان راه یک آهنربا نیز وجود دارد که باعث می شود نشانگر به وضعیت قبلی خود برگردد تا در صورت ثابت شدن و کم شدن سرعت نشانگر نیز از این حرکت تبعیت کند و با توجه به اینکه نیروهای وارده در سرعت ثابت، ثابت هستند، نشانگر دائما دور خودش نمی چرخد و سختی فنر به شکلی است که نشانگر روی سرعت حرکت ثابت می ماند.

نحوه عملکرد سرعت سنج الکتریکی ماشین

عملکرد مشابه به حالت مکانیکی بوده و حتی ساده تر. این بار آهنربا با شفت دوار در ارتباط هست. چرخش و القای الکترومغناطیسی باعث ایجاد پالس هایی می شود. این پالس ها به یک سیستم مبدل ارسال می شوند و سرعت براساس تعداد پالس سنجیده می شود.

سرعت سنج ماشین ، البان

این مبدل الکتریکی سرعت را می سنجد و روی صفحه نمایش نشان می دهد.

در سرعت سنج های ماشین، طراحی خواسته شده از سوی سازمان استاندارد به گونه ای است که سرعت از آنچه واقعا هست بیشتر نمایش داده شود. یعنی اگر ماشین شما سرعت 80 کیلومتر در ساعت را نشان می دهد، سرعت شما ممکن است 75 یا 70 کیلومتر بر ساعت باشد. این اختلاف یک عدد ثابت نیست و در سرعت های مختلف متفاوت هست.

نحوه عملکرد جی پی اس برای سنجش سرعت حرکت

جی پی اس سرعت را به صورت آنچه برای همه ما تعریف شده است محاسبه می کند. جابجایی به زمان جابجایی برابر با سرعت می شود. جی پی اس از روی اختلاف مکانی در زمان سرعت حرکت را می سنجد.

سرعت سنج ماشین ، البان

موقعیت مکانی شما از طریق سه ماهواره رصد و تعیین می شود. وقتی که جابجا می شود، با توجه به مدت زمانی که طول می کشد سرعت شما سنجش می شود. معنی این موضوع این هست که به نوعی سرعت نمایشی شما سرعت لحظه ای نیست و مربوط به میانگین سرعت شما در آن جابجایی هست.

سرعت سنج ماشین دقیق تر است یا جی پی اس؟

حالا که با نحوه کارکرد هر دو سرعت سنج آشنا شدید شما خودتان چه فکر می کنید؟ احتمالا به دلیل موضوع استاندارد می گویید که سرعت سنج ماشین دقیق نیست و جی پی است دقیق تر هست. هم جواب شما درست هست و هم صحیح نیست!

ارتباط شما با ماهواره های جی پی اس از طریق امواج مایکروویو هست. این امواج در برخورد با درختان و در جاهای مسقف به گوشی شما نمی رسند. در چنین فضاهایی تخمین درستی هم از موقعیت مکانی شما نشان داده نمی شود. ضمنا اگر در یک جاده پر پیچ و خم هم باشید، اختلاف موقعیت مکانی شما توسط ماهواره ها کمتر سنجیده می شود و به صورت یک خط صاف برآیند حرکتی شما دیده می شود.

مطلب مرتبط: بازکردن مقصد گوگل مپ در ویز

اما اگر در یک جاده هموار بیابانی و بدون پیچ حرکت می کنید، جی پی اس موبایلتان سرعت دقیقی به شما نشان می دهد، اینجاست که می تواند اختلاف سرعت واقعی تان را با عدد سرعت سنج ماشین نشان دهد.

سیستم دوربین های پلیس هم براساس عملکرد لیدار و رادار هست و از هر دو سیستم ذکر شده دقیق تر هست. حرکت با سرعتی مطمئن، خیلی بهتر از ریسک جریمه شدن هست. مراقب باشید و در حین رانندگی اصلا از گوشی خود استفاده نکنید.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید و به اشتراک گذاشتن اینترنت

برای همه ما اتفاق افتاده که در جایی نیاز داشته باشیم تا دستگاهی را به اینترنت وصل کنیم و خبری از وای فای و … نباشد، خطرات احتمالی وای فای رایگان هم ما را از اتصال به چنین امکاناتی بر حذر می دارد. بنابراین اینجاست که فعال سازی هات اسپات گوشی می تواند اینترنتی خصوصی برایمان ایجاد کند و دستگاه هایمان را می توانیم به آن متصل کنیم.

پیش از این در رابطه با اشتراک گذاری و هات اسپات کردن اینترنت آیفون برایتان کامل شرح داده ایم و حالا البان می خواهد در رابطه با فعال سازی هات اسپات گوشی های اندروید برایتان توضیح کامل بدهد.

توضیح این نکته هم خالی از لطف نیست، اینکه از آنجا که سیستم عامل اندروید با توجه به اینکه در کدام گوشی استفاده می شود، ممکن است تفاوت هایی داشته باشد و دسترسی ها کمی متفاوت باشند، اما شیوه کلی کار یکسان هست!

تنظیمات فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید

از هر طریقی که بلد هستید وارد تنظیمات گوشی خود شوید (از طریق تنظیمات داخل گوشی، از علامت مهره مانند در بخش بالایی صفحه هنگامی که به پایین می کشید و …). با توجه به نوع گوشی خود باید دنبال گزینه ای مانند اتصالات، اینترنت و شبکه و یا چیزی مانند اینها باشید (Connections یا Network & Internet).

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در این بخش از تنظیمات گزینه ای وجود دارد با عنوان هات اسپات و یا اشتراک گذاری اینترنت (Mobile Hotspot & Tethering).

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در گوشی های سامسونگ، برای ورود به بخش تنظیمات هات اسپات، باید روی گزینه Mobile Hotspot بزنید، توجه داشته باشید که قبل از تنظیم کردن از فعال سازی هات اسپات گوشی دوری کنید. در گوشی های دیگر گزینه Set Up Wi-Fi Hotspot را پیدا کرده و انتخاب کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در اکثر گوشی ها به غیر از سامسونگ در منوی جدیدی که باز می شود می توانید نامی برای وای فای هات اسپاتی گوشی خود و رمزی برای آن انتخاب کنید، اما در گوشی های سامسونگ کمی کار متفاوت هست.

بعد از ورود به بخش Mobile Hotspot روی سه نقطه بالای صفحه زده و گزینه Configure Mobile Hotspot در منویی که باز می شود را انتخاب کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در صفحه جدید باز شده می توانید نام و رمز وای فای هات اسپاتی گوشی خود را تنظیم کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید پس از اعمال تنظیمات

اگر موفق نشدید تا طبق روش گفته شده در بخش قبلی، هات اسپات گوشی خود را تنظیم کنید، توصیه داریم به هیچ عنوان آن را فعال نکنید. در حالت عادی رمزی برای هات اسپات گوشی شما وجود ندارد و این موضوع سبب می شود تا هنگام فعال سازی هات اسپات گوشی همگان بتوانند آزادانه به آن وصل شوند! اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، از طریق سامانه البان یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان ما کاملا راهنمایی‌تان کنند.

بعد از اتمام تنظیمات هات اسپات، می توانید از طریق فعال کردن همان گزینه‌هایی که در ابتدا واردشان شدین (Mobile Hotspot و یا Portable Wi-Fi Hotspot) هات اسپات گوشی را فعال کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

پس از فعال سازی اینترنت سیم کارت شما از طریق گوشی شما مانند یک مودم سیم کارتی به اشتراک گذاشته می شود و برای اتصال به آن باید به همان نامی که انتخاب کردید و با استفاده از رمزی که اختیار کرده اید، به این شبکه وای فای متصل شوید.

راه میانبری هم برای فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید وجود دارد. منوی باز شونده بالای گوشی (همان که با کشیدن انگشتتان از بالای صفحه به پایین نمایان می‌شود) را باز کنید. در برخی مدل ها برای دیدن تمام گزینه ها باید دو مرتبه انگشت خود را روی آن بکشید. در میان گزینه های موجود، به دنبال گزینه‌ای با نام هات اسپات، Hotspot یا Mobile Hotspot باشید. به راحتی با انتخاب آن و فعال کردنش، هات اسپات گوشی شما فعال می‌شود.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

!!نکات مهم!!

  • همانطور که گفتیم، خیلی مهم هست که قبل از فعال سازی هات اسپات گوشی آن را تنظیم کنید و برایش رمز اختیار کنید. عدم توجه به این کار می تواند سبب اتصال افراد زیاد به اینترنت گوشی شما شود که برایتان می تواند هزینه های زیادی به همراه داشته باشد.
  • نکته دیگر اینکه هات اسپات کردن اینترنت گوشی، باتری زیادی مصرف می کند. این موضوع وقتی که تعداد دستگاه های متصل به گوشی بیشتر می شوند هم شدیدتر می شود. بنابراین با مصرف بیشتر باتری، مجبور می شوید آن را بیشتر هم شارژ کنید. این موضوع عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد. بنابراین تا مجبور نشده اید، این کار را نکنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

  • هات اسپات باعث داغ شدن گوشی هم می شود! این موضوع با مصرف بیشتر باتری هم راستا هست. بنابراین اگر بخواهید همزمان با استفاده از هات اسپات، گوشی خود را شارژ هم بکنید، مراقب داغ شدن های زیادی و خطر انفجار گوشی خود هم باشید.
  • اگر هنگام فعال بودن هات اسپات گوشی، شخصی به شما زنگ بزند و جواب دهید، هات اسپات به صورت اتوماتیک غیرفعال می شود و بعد از پایان تماس هم فعال می شود!
  • شما از طریق تنظیمات می توانید ببینید که چند دستگاه به هات اسپات گوشی شما متصل شده اند. این مورد را حتما چک کنید و اگر عدد غیر معقولی دیدید، بلافاصله هات اسپات را خاموش کرده و نام و رمز آن را تغییر دهید و این بار رمزی سخت تر استفاده کنید.
  • نگران فراموشی رمز هات اسپات نباشید، آن را از طریق منوی تنظیمات، همانجایی که ستش کردید، همیشه می توانید ببینید و به راحتی هم تغییرش دهید.
  • اگر نیاز شما به هات اسپات زیاد هست، توصیه داریم به جای گوشی یک مودم همراه بگیرید و با استفاده نادرست، عمر گوشی خود را کاهش ندهید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان