سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

ویز را بهتر بشناسید و از قابلیت های جالب آن استفاده کنید

چندی قبل در پستی به تفاوت های گوگل مپ و ویز پرداختیم و اینکه در چه حالاتی از کدام یک استفاده کنید بهتر خواهد بود. در این پست می خواهیم به صورت حرفه ای تری در مورد قابلیت های زیاد ویز به شما بگوییم تا بتوانید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید.


مرتبط: ویز بهتر است یا گوگل مپ؟


برای رفتن به یک مقصد خاص مورد نظرتان کافی است اگر می دانید که کجاست در نقشه پیدایش کنید و اگر هم نمی دانید نام آن را جستجو کنید. فارسی هم تایپ کنید مشکلی نخواهد داشت. حتی می توانید به جای تایپ کردن صحبت کنید. اما اگر مشغول رانندگی هستید ویز هم حواسش هست و به راننده اجازه تایپ کردن نمی دهد و فقط می تواند از طریق صوتی مقصد را جستجو کند مگر اینکه مسافر دیگری باشد و گزینه مسافر (passenger) را انتخاب کند.

ویز دیجی دکی

وقتی مقصد را یافتید، ویز سریعترین راه را برای شما محاسبه می کند و به عنوان مسیر منتخب به شما نمایش می دهد. اما شما می توانید سایر مسیرها را هم ببینید. کافیست که فلش کوچک پایین صفحه را بزنید و گزینه routes را انتخاب کنید. به صورت لیستی و فهرستوار سایر مسیرها و مدت زمانشان نمایش داده می شود که با انتخاب نمایش نقشه (map view) می توانید این مسیرها و مدت زمان رسیدن را روی نقشه ببینید.

ویز دیجی دکی

چنانچه بخواهید بین راه تا مقصد جای دیگری هم توقف داشته باشید و یا چند مقصده باشید، کافیست مجدد آن فلش را انتخاب کنید و گزینه add a stop که وسط صفحه دیده می شود را انتخاب کنید. شما هم می توانید یک یا چند مقصد اضافه کنید و هم اینکه اگر نیاز به سوختگیری برای وسیله نقلیه خودتان دارید پمپ بنزین ها را ببنید. برای مقاصد اضافی گزینه ذره بین و برای پمپ بنزین ها علامت پمپ بنزین را بزنید تا پمپ بنزین های میان راه را بتوانید پیدا کرده و یکی را انتخاب نمایید تا ویز شما را ابتدا به پمپ بنزین و سپس به مقصدتان راهنمایی کند. یک گزینه دیگر هم هست تحت عنوان پارکینگ که در ایران کاربردی ندارد.

ویز دیجی دکی

وقتی شروع به حرکت کنید ویز کاملا شما راهنمایی می کند و مسیر درست را به شما می گوید. اگر سرعتتان از حد مجاز بیشتر شود اخطار می دهد، اگر ماشینی در جاهای ممنوعه توقف کرده باشد اخطار می دهد، برای دوربین های ثابت و همچنین پلیس های سیار هم به شما اخطار می دهد. چنانچه در جایی از مسیر هم اشتباهی مرتکب شوید و زودتر بپیچید بلافاصله بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید، ویز بهترین مسیر جدید را برای شما محاسبه خواهد کرد.


 

مرتبط: دانلود ویز


اما اگر شما می خواهید که زمان دیگری به مقصد بروید، اما نمی دانید که چه زمانی باید راه بیفتید. کافی است هنگامی که مقصد را انتخاب کردید، گزینه go later را انتخاب کنید. بدین ترتیب می توانید زمان مورد نظر برای رسیدن به مقصد را تعیین کنید. ویز به شما یک زمان اولیه را برای راه افتادن بر اساس میانگین ترافیک روزهای گذشته در ساعت مورد نظرتان را می دهد. ضمن اینکه مدام ترافیک را رصد می کند و اگر نیاز باشد به شما هشدار می دهد که برای رسیدن به موقع بایستی که زودتر راه بیفتید.

ویز دیجی دکی

دستیار صوتی ویز به صورت پیش فرض انگلیسی هست. اما اخیرا زبان فارسی هم به آن اضافه شده است. به علاوه شما می توانید دستیار صوتی آن را به صوت خودتان در بیاورید. فقط بایستی برای تمامی موارد موجود در آن صوتی قرار دهید! لازم نیست که حتما صفحه گوشی شما باز باشد و آن را ببینید، حتی در صورت قفل بودن گوشی و پخش موسیقی از آن با بلوتوث روی سیستم خودرو بازهم دستیار صوتی شما را راهنمایی خواهد کرد!

ویز دیجی دکی

خلاصه ویز خیلی هوشمند هست و اگر مسیرها را بلد نیستید و ترافیک را نمی دانید می تواند یک دستیار خیلی خوبی برایتان باشد. برای دانلود آن می توانید از طریق لینک زیر به پست قبلی ما مراجعه کرده و آن را دانلود کنید. مراقب باشید، موارد مشابه ویز بسیار زیاد هستند. در ضمن اگر از ویز استفاده نمی کنید حتما به طور کامل آن را ببندید وگرنه دائما از لوکیشن شما استفاده می کند و این موضوع باعث زیاد شدن مصرف باطری شما می شود.

منبع: تعمیر گوشی در محل ، دیجی دکی

تعمیر گوشی ال جی با دیجی دکی در محل! دیگر نگران تعمیرات گوشی ال

با توجه به درخواست بالای مشتریان عزیز مبنی بر خدمت رسانی برای گوشی های الجی، تیم دیجی دُکی برآن شد تا امکانات تعمیر گوشی ال جی را فراهم آورد و بتواند به صاحبان این مدل از گوشی ها نیز خدمت رسانی بکنند و از این به بعد رسما تعمیرات گوشی ال جی در دیجی دکی آغاز شد. (پیش از این به کاربران عزیزی که با انتخاب مدل های دیگر گوشی درخواست ثبت می کردند نیز سرویس ارائه می شده)

دارندگان گوشی های الجی از این پس برای تعمیر گوشی ال جی خود کافیست تا به سایت دیجی دُکی به نشانی www.digidoki.com وارد شوند و با ثبت درخواست در کمتر از یک دقیقه، منتظر تماس کارشناسان دیجی دُکی باشند تا برای کسب انواع خدمات مشاوره نرم افزاری رایگان و یا تعمیرات گوشی ال جی در محل، البته بعد از دادن مشاوره و اعلام رضایت از جانب صاحب گوشی، با ایشان تماس گرفته شود.

امیدواریم حال گوشی ال جی شما همواره خوب باشد، اما اگر خدای ناکرده حالش بد شد، اصلا ناراحت و نگران نباشید، بلافاصله به سایت ما (www.digidoki.com) بیایید، یک درخواست ثبت نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. تلاش ما ارائه بهترین خدمات به شما و گوشی تان در بهترین شکل و سریع ترین زمان است.

 

دیجی دُکی

تعمیرات موبایل در هر مکان، در هر زمان

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

مسیریاب ویز بهتر است یا گوگل مپ؟ البته ویزی که دیگر فیلتر نیست!

    نظر

حتما بارها برایتان پیش آمده است که مقصدی را به شما می گویند، اما شما نمی دانید که چگونه باید به آن مقصد برسید و یا اینکه سریع ترین راه رسیدن به مقصد چیست. در این زمان است که مسیریاب ویز به داد شما خواهد رسید و علاوه بر نشان دادن مسیر و رساندن شما به مقصد، از سریع ترین راه شما را به مقصد خواهد رساند.

کار با مسیریاب ها تقریبا مشابه هم هستند. در این پست سعی داریم درکنار توضیح مختصری از نحوه استفاده از مسیریاب ویز ، آن را با گوگل مپ هم مقایسه کنیم تا بتوانید در لحظات مختلف از اپ مناسب تر استفاده کنید.


 

مرتبط: خطرات استفاده از مسیریاب ها

 


در برنامه مسیریاب ویز بایستی در ابتدا یک کاربری برای خودتان درست کنید، که همچون سایر اپ ها مشکلی نخواهد داشت. وقتی اپ شروع به کار می کند، از شما دسترسی به موقعیت مکانی، میکروفن و شاید یکی دو مورد دیگر را طلب می کند. همیشه در دادن اجازه برای انواع دسترسی ها دقت کنید و بدون مطالعه رد نکنید. وقتی نقشه باز شود، جهات جغرافیایی با توجه به نحوه در دست گرفتن گوشی نشان داده می شود، اما اگر کمی نقشه را با انگشت جابجا کنید، با لمس علامت قطب نمای کوچکی که در سمت راست صفحه ظاهر می شود می توانید نقشه را طوری کنید که شمال آن سمت بالای گوشی باشد.

همچون سایر مسیریاب ها در مسیریاب ویز هم مقصد خود را یا جستجو می کنید، یا خودتان از روی نقشه پیدا می کنید، با انگشت روی آن نگه داشته و آغاز حرکت را می زنید. بدین ترتیب رانندگی شما آغاز شده و با هدایت ویز به مقصد می رسید.

این بود اجمال توضیحی در رابطه با مسیریاب ویز که البته شما قطعا با نصب و استفاده از آن به ابعاد بیشتری از آن دست خواهید یافت. حال ادامه می دهیم با تفاوت های مسیریاب ویز و گوگل مپ.

گوگل مپ در ایران به نوعی با شرایط تحریمی دسته و پنجه نرم می کند و گوگل خیلی از امکانات آن را برای ما ایرانی ها بسته است. بنابراین در این مقایسه تنها قابلیت های موجود گوگل مپ با ویز مقایسه خواهند شد. در حالیکه در کشورهای دیگر ممکن است سایر ویژگی های گوگل مپ بیشتر به چشم بیایند. در ابتدا مزایای ویز را می گوییم و در بند بعدی گوگل مپ و در آخر یک جمع بندی خواهیم کرد.

مسیریاب ویز دیجی دکی

در ویز، هدایت صوتی است و شخصی به شما می گوید که چگونه و از کجا حرکت کنید، جالب اینکه اخیرا صوت فارسی هم به آن اضافه شده است. در ویز شما می توانید محل پلیس، رادارها و دوربین های ثبت تخلف، رانندگان دیگری که از ویز استفاده می کنند و … را ببینید و حتی می توانید در صورت دیدن مشکل یا ترافیک خاصی که قبل از آن نبوده، در اپ گزارش کنید. شاید بالاترین حسن ویز این باشد که در صورت رفتن به مسیر اشتباه، بلافاصله مسیر جدید محاسبه شده و ادامه مسیر با مسیر جدید راهنمایی می شود. اگر از سرعت مجاز مسیر تجاوز کنید، اپ به شما هشدار می دهد. کلیه مسیر های یک طرفه و بلوارها را به درستی تشخیص می دهد و شما را به اشتباه نمی اندازد. ترافیک را کاملا واقعی نشان می دهد. می توانید مسیرهای دیگر دیده شده در اپ را نیز ببینید. نکته جالب در ویز این است که هنگام رانندگی نمی توانید برای جستجوی مقصد تایپ کنید! و فقط یا باید دستی پیدایش کنید و یا صوتی آن را جستجو کنید. نگران نباشید، از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند. حتما نیاز هست که در فضای باز از آن استفاده کنید و در محل های مسقف از کارایی لازم برخوردار نیست و ترافیک تونل ها را درست نشان نمی دهد. حتی اگر گوشی را هم قفل کنید باز هم به صورت صوتی شما را هدایت خواهد کرد.

مسیریاب ویز دیجی دکی

اما گوگل مپ تنها به صورت تصویری هدایت می کند. گاها خیابان های یک طرفه و بلوارها را اشتباه می کند. در صورت اشتباه رفتن، بایستی از نو و به صورت دستی مسیریابی جدید بکنید. در ابتدای انتخاب مسیر، تمام مسیرهای ممکن برای رسیدن به مقصد به شما نشان داده می شود با مدت زمان و مسافت طی شده در هر مسیر به همراه اختلاف زمانی بین مسیرها تا به راحتی بتوانید مسیر یابی کنید. جستجوی نوشتاری و صوتی دارد و علاوه بر جستجو به صورت دستی هم می توانید مقصد را بیابید. علاوه بر مسیر و زمان ماشین رو، برای حالت پیاده هم در ایران کارایی دارد. می توانید مبدایی به غیر از جایی که خودتان هستید برایش تعریف کنید. در رابطه با ترافیک تونل ها خطا دارد و باید خودتان حواستان باشد.

درمجموع مواردی از هردو اپ به شما گفتیم. اگر می خواهید از جایی که هستید به مقصدی بروید و با ماشین، مسیریاب ویز توصیه می شود اما در صورت پیاده بودن و یا تعیین مبدایی به غیر از محل فعلی تان از گوگل مپ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کلا اپ های مسیریاب خطا هم دارند و گاهی نمی توانند به درستی موقعیت مکانی شما را تشخیص دهند. مراقب باشید.

لینک دانلود اپها (البته گوگل مپ در گوشی های اندروید به صورت پیش فرض وجود دارد) :

ویز

گوگل مپ برای اندروید

گوگل مب برای اپل


منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

پیامک مبتنی بر محتوا چیست و تا چه عددی می تواند ماهیانه یا حتی ر

    نظر

اگر قبض موبایل خود را دیده باشید، چه کاغذی و چه در سایت و ایمیل، شاید متوجه یک بند در هزینه ها شده باشید تحت عنوان پیامک مبتنی بر محتوا . گاهی این بند می تواند مبالغ زیادی از قبض شما را شامل شود بدون اینکه بدانید از کجا آمده و چرا باید پرداخت کنید. در ادامه در مورد آن توضیح کاملی خدمتتون ارائه خواهیم کرد.

 

“با پیامک های مبتنی بر محتوا تقریبا مبلغی بالغ بر

15هزار تا 60هزار تومان به قبض شما اضافه می شود”

 

حتما بارها شده که برایتان پیامکی آمده که فال حافظ بگیرید، یا نتایج فوتبال و یا خیلی موارد دیگر که به صورت ساعتی یا روزانه برایتان ارسال شود. در پیامک گفته شده کافی است مثلا عدد 1 را در پاسخ به این پیامک بفرستید. همین کار شما یعنی اینکه به اصطلاح این پیامک مبتنی بر محتوا را پذیرفته اید و ممکن است از پیامکی 50 تومان هزینه داشته باشد تا حتی مبالغی مانند 2000 تومان! حتما می دانید که وقتی این مبالغ در 30 روز ماه ضرب شوند تقریبا مبلغی بالغ بر 15هزار تا 60هزار تومان به قبض شما اضافه می شود. بدون اینکه حتی بخواهید هر روز این گونه پیامک ها را ببینید و بخوانید.


***

مرتبط: تعرفه هر اپراتور چقدر است؟

***


پس ممکن هست که شما کاملا تصادفی وارد این بازی شده باشید و البته با اختیار خودتان. اما گاهی اتفاق بدتری می افتد. مثلا شرکت در یک مسابقه پیامکی! و یا یک سوال پیامکی از شما پرسیده می شود و درخواست می شود تا در جواب عددی را ارسال کنید. به نوعی در واقع خودتان مجدد این سرویس را فعال می کنید اما از یک وادی دیگر. از وادی بی انصافی شرکت مقابل.

پیامک مبتنی بر محتوا دیجی دکی

اما حالا از کجا باید فهمید که چه سرویس های فعالی دارید و اینکه هر کدام را چگونه غیرفعال کنید. ممکن است بتوانید تک تک این پیام ها را پیدا کنید و طبق دستورالعمل گفته شده در اولین پیامک این شرکت، کدی را ارسال کنید تا این پیامک مبتنی بر محتوا برایتان دیگر ارسال نشود.

اگر نمی توانید پیپیامک مبتنی بر محتوا را پیدا کنید، اصلا نگران نباشید. هر نوع گوشی ای که دارید و از هر کدام از اپراتورها که استفاده می کنید، کافی است کد دستوری*800# را وارد کنید. استعلام بگیرید. ببینید که چه مقدار سرویس فعال دارید. از طریق همین سامانه هم می توانید تمامی این سرویس ها را غیرفعال نمایید. با همین کد دستوری نیز می توانید کلیه پیامک های تبلیغاتی را نیز مسدود کنید.

کلا خوب است که هرچند وقت یکبار این کد دستوری را وارد کرده و استعلام بگیرید.

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

باج افزار ساناتوس ، باج افزاری که حتی ممکن است بعد از پرداخت باج

    نظر

اخیرا باج افزار دیگری سیستم ها را آلوده می کند و در ازای باز کردن کد فایل ها درخواست پول به صورت بیت کوین می کند. این باج افزار، باج افزار ساناتوس (Thanatos ransomware) نام دارد و توسط تیمی حرفه ای در گروه شکارچیان بدافزار (MalwareHunter) کشف شده است.


اگر مورد حمله باج افزار ساناتوس قرار گرفتید، اصلا اقدام به پرداخت باج نکنید


گفته شده که این باج افزار تمام فایل های سیستم شما را کد می کند و عملا دسترسی شما از فایل ها برداشته می شود. طلب 200 دلار به صورت بیت کوین می کند. و معلوم نیست که پس از پرداخت باج آیا فایل هایتان با حالت عادی بر می گردند یا خیر! هنوز واضح نیست که باج افزار ساناتوس به صورت عمدی در طراحی اش و یا به صورت تصادفی، کلید کدگذاری فایل ها را در هیچ جایی ذخیره نمی کند. این ذخیره نشدن بمعنای نبودن کلیدی برای باز کردن فایل های کد شده است.


***

مرتبط: باج افزار چیست؟

***


در نتیجه توصیه اکید می شود که اگر مورد حمله باج افزار ساناتوس قرار گرفتید، اصلا اقدام به پرداخت باج نکنید. همانطور که در بند قبلی هم توضیح داده شد، اصلا معلوم نیست که آیا بتوانید با پرداخت باج به مطلوب خود برسید یا خیر. اگر مورد حمله قرار گرفتید، بایستی با شرکت های نرم افزاری قوی ارتباط بگیرید و از آن ها درخواست کنید تا به فکر چاره ای باشند. گویا روش هایی برای بازیابی فایل ها وجود دارد، که البته حتما خیلی پیچیده و دشوار خواهند بود.

بیت کوین دیجی دکی

اما چرا بیت کوین؟ چرا باج افزار ها و سارقین این روزها از بیت کوین استفاده می کنند؟ همانطور که می بینید آنها درخواست یک بیت کوین کامل هم نمی کنند، بلکه می گویند مثلا 200 دلار اما در قالب رمز ارز بیت کوین یا اتریوم! جواب این سوال بسیار ساده هست. رمز ارز بیت کوین به گونه ای طراحی شده که مقصد نهایی بیت کوین اصلا قابل رصد و پیگیری نیست. این موضوع باعث می شود تا کسی نتواند بفهمد که پول ها کجا می روند، البته که اگر شخص صاحب پول بیت کوین هم رمز خود را فراموش کند، دیگر به آن دسترسی نخواهد داشت و این چنین می شود که آن مبلغ از رمز ارز های رمز فراموش شده برای همیشه بدون صاحب باقی خواهند ماند. جالب است بدانید در دو سال اخیر حدود 25ملیون دلار توسط تقریبا 34 باج افزار گوناگون از این روش از مردم گرفته شده است!


***

مرتبط: بدافزار جودی بلای جان گوشی های اندروید

***


حال باید هوشیار بود پیشگیری کرد. برای پیشگیری همانطور که قبلا هم گفته ایم، بایستی سیستم عامل های خود را همواره به روز نگه دارید، از ویروس کش های مطمئن و با قابلیت به روز شدن استفاده کنید. تلاش کنید تا رمز های مختلفی برای جاهای مختلف استفاده کنید، مخصوصا این که هرگز از رمز ایمیل های خود برای سایت ها و جاهای دیگر استفاده نکنید. همواره و در فواصل زمانی معین، از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

هنوز گزارشی مبنی بر آلوده شدن گوشی های موبایل منتشر نشده، اما این اتفاق هم خیلی دور از انتظار نیست!

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی