سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

با چند اقدام ساده مانع هک شدن وای فای خود شوید

    نظر

با توجه به نیاز امروزه اکثر افراد، استفاده از اینترنت و دسترسی به آن یکی از مهمترین مسائل می باشد. یکی از راه های دسترسی به اینترنت وای فای خانگی است. این سیستم یک سیستم همه گیر شده به طوری که هنگام اتصال به وای فای، زمانی که وارد تنظیمات می شوید، با تعداد زیادی SSID یا همان نام های وای فای های اطرافتان مواجه می شوید. که وای فای شما نیز یکی از آنهاست. این در دسترس بودن خطر هک شدن وای فای شما را در پی دارد. در این پست چند راه ساده و عملی برای جلوگیری از هک شدن وای فای منزلتان آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: هک شدن در تلگرام

 

ابتدای کار

در ابتدای کار باید وارد تنظیمات مودم خود شوید. برای این کار در صورتی که نمی خواهید رمز وای فای را دهید می توانید از طریق شبکه وای فای و با موبایل، تبلت یا لپتاپتان این کار را انجام دهید. اما چنانچه می خواهید رمز وای فای را عوض کنید حتما نیاز به یک لپتاپ و یک کابل شبکه دارید تا از طریق کابل لپتاپ را به مودم متصل نمایید.

Image result for modem settings

تنظیمات مودم، دیجی دکی

خلاصه با توجه به اقدام مورد نظرتان به یکی از روش های بالا باید اول به مودم متصل شوید و بعد در دستگاه متصلتان یک مرورگر اینترنتی باز کنید. آدرس آی پی اکثر مودم ها 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 یا 192.168.1.254 است. البته در برخی مودم ها هم آدرس آی پی و نام کاربری و رمز عبور آن نیز رویش نوشته شده. نام کاربری و رمز عبور اکثر مودم ها به صورت پیشفرض admin می باشد که توصیه اکید داریم اولین کاری که می کنید این است که این رمز را تغییر دهید!

بررسی مودم

وقتی به مودم وصل و وارد بخش مدیریت آن شدید می توانید دستگاه های متصل به مودم را در بخش Attached Devices یا Device List ببینید. در اینجا معمولا دستگاه های متصل با شماره آی پی یا مک آدرسشان نشان داده می شوند. اگر دیدید که تعداد دستگاه های متصل با واقعیت جور در نمی آیند، احتمالا یک مهمان ناخوانده در همسایگی شما دارد از اینترنتتان سواستفاده می کند! می توانید از طریق گزینه های delete، remove یا block دستگاه ناشناخته را بیرون بیندازید.

تنظیمات امنیتی

1- برای نوع رمزگذاری خود از استاندارد رمزگذاری WPA2 تا خطر هک شدن وای فای شما کاهش یابد. معمولا حالت پیش فرض WEP می باشد که یک استاندارد نسبتا قدیمی است و به راحتی قابل هک شدن است.

2- SSID یا همان وای فای خود را مخفی (hidden) کنید. وقتی این کار را بکنید، دیگر دستگاه های اطراف نمی توانند وای فای شما را پیدا کنند تا بخواهند مبادرت به هک کردنش نمایند. نامی هم انتخاب کنید که به راحتی توسط دیگران قابل حدس نباشد. البته کسانی که بلد هستند این گونه وای فای ها را هم پیدا می کنند، اما حرفه ای تر ها!

3- WPS را خاموش نمایید. WPS یا WiFi Protected Setup یک پین کد یا عدد هشت رقمی است که هنگام اتصال دستگاه جدید به وای فای به کار می آید و دستگاه و مودم با رد و بدل کردن این پین کدها، بهم متصل می شوند. همین پین کدها می توانند دریچه ای برای نفوذ و هک شدن وای فای شما باشند.

4- حتی الامکان از رمز عبورهای پیچیده تر استفاده نمایید. طولانی باشد و کرکترهای غیر حرفی هم در آن موجود باشند ($، %، & و …)

5- مک آدرس ها را فیلتر نمایید. هر دستگاهی که بخواهد به اینترنت وصل شود یک آی پی و یک مک آدرس دارد. این مک آدرس منحصر به هر دستگاه است و به نوعی شناسه آن دستگاه در اینترنت است. معمولا این آدرس در بخش تنظیمات هر دستگاه در بخش اطلاعات مربوط به آن دستگاه یافت می شود. عبارتی 12 کارکتری است که هر دو کارکتر با یک : از هم جدا می شوند. در بخش مدیریت مودم تعیین کنید که چه مک آدرس هایی می توانند به مودم شما متصل شوند. بنابراین هر مک آدرسی خارج از این لیست نمی تواند به مودم شما وصل شود و اگر بخواهید دستگاه مهمانتان را به مودم متصل کنید باید مک آدرس دستگاهش را وارد نمایید.

هک شدن وای فای

مک آدرس، دیجی دکی

امید است با رعایت این نکات وای فای خود را ایمن کنید. برای راحتی کار می توانید به ترتیب اولیتی که برایتان مطالب را آورده ایم شروع کنید. از مورد یک شروع کنید و اگر هک نشدید، لازم نیست که موارد بعدی را اجرا کنید و خود را به دردسر بیاندازید!

 

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان

حسگر اثر انگشت در گوشی ها چگونه کار می کند؟

    نظر

همیشه ایمن بودن تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده ما از دسترسی سایرین به اطلاعات آن دغدغه ای بوده که شیوه های مختلفی برای این امر ارائه شده است. انواع رمزگذاری همیشه مورد استفاده بوده. دوربین جلوی موبایل و تشخیص چهره یک گام موثر در این زمینه بود اما به راحتی و با نشان دادن عکس صاحبت گوشی می شد این شیوه رمزگذاری را فریب داد! در گذشته ای نه چندان دور برا اولین بار که گوشی با حسگر اثر انگشت معرفی شد این امکان از امکانات بسیار کمیاب و جالب محسوب می شد. اما امروزه با همه گیر شدن این فناوری دیگر کمتر گوشی ای می توان یافت که حسگر اثر انگشت نداشته باشد. حالا دیگر با حسگر اثر انگشت به راحتی می توان رمزی یکتا را وارد کرد که دیگران به هیچ عنوان نخواهند توانست آن را هک کنند.

 

مرتبط: رمزگذاری بر روی تلگرام

 

اما آیا می دانید این حسگر در گوشی شما چگونه عمل می کند و از چه طریقی اثر انگشت شما را شناسایی می کند؟ در ادامه به جواب این سوال می پردازیم.

حسگر نوری

اولین مدل حسگر اثر انگشت، نوع نوری آن بود که با نوری مادون قرمز و بازتاب آن از انگشت می توانست اثر انگشت را شناسایی و ذخیره نماید. نورهایی به انگشت تابیده می شوند و با توجه به زوایای بازتاب اثر انگشت شناسایی می شود. این گونه است که هر شی خارجی اعم از آلودگی و چربی و خیسی روی انگشت می تواند این حسگر را به اشتباه انداخته و از شناسایی درست و صحیح جلوگیری نماید. البته نکته قابل توجه این است که این حسگر یکبار به ذخیره اثر انگشت می پردازد و دفعات بعد اثر انگشت را با نمونه ذخیره شده تطبیق می دهد. لازم نیست که صد در صد تطبیق بدست آید بلکه یک آستانه ای تعریف می کنند و هنگامی که آن میزان جواب داده شود، اثر انگشت به عنوان اثر انگشت صحیح شناسایی می شود.

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر نوری اثر انگشت، دیجی دکی

حسگر خازنی

این حسگر از بحث مقدار ظرفیت خازنی با توجه به فاصله دو صفحه رسانا بهره می برد. صفحه حسگر یک صفحه خازن و انگشت شما صفحه دیگر است. تک تک برجستگی ها و فرورفتگی ها با توجه به اختلاف اندازه ای که دارند ظرفیتی متفاوت از خود نشان می دهند و این اعداد پردازش شده و در نهایت اثر انگشت شناسایی می شود.

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر خازنی اثر انگشت، دیجی دکی

حسگر فراصوتی (Ultrasonic)

این حسگر همچون حسگر نوری عمل می کند اما با این تفاوت که به جای امواج نوری، امواج فراصوتی می فرستد. مزین بالای این حسگر نسبت به دو نوع قبلی این است که حتی با خیس بودن یا وجود آلودگی و چربی بر روی انگشت، اثر انگشت درستی شناسایی می شود و این عوامل خارجی تاثیری در شناسایی اثر انگشت نخواهد داشت!

حسگر اثر انگشت ، دیجی دکی

حسگر فراصوتی اثر انگشت، دیجی دکی

نکته دیگر اینکه شما می توانید چندین اثر انگشت برای گوشی خود تعریف کنید تا با هرکدام از آنها بتوانید قفل گوشی خود را باز کنید. البته که همیشه گزینه رمز عددی وجود خواهد داشت این مورد در حال حاضر حذف نخواهد شد. پارامتر یکتای دیگری که در بدن ما انسان ها وجود دارد در چشمان ما هست که در حال حاضر مشغول کار کردن روی حسگرهای مربوط به آن هستند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

بلاخره آیفون NFCدار می شود! البته بعد از به روز شدن در پاییز

صاحبان گوشی های اندرویدی به خصوص گوشی های سامسونگ حتما با قابلیت NFC در گوشی خود مواجه شده اند. ما نیز این قابلیت را در پستی جداگانه توضیح داده ایم. حال این بار نوبت به شرکت اپل رسیده تا آیفون NFCدار را به بازار معرفی کند.

مرتبط: NFC چیست؟

شرکت اپل به تازگی مطلبی را برای نویسندگانش منتشر کرده که آیفون 7 و 7 پلاس دارای خواننده NFC هستندکه بعد از به روز شدن به ios 11 این ویژگی در آنها قابل استفاده خواهد بود. البته در این گزارش در مورد آیفون NFCدار هیچ اثری از توانایی این گوشی ها برای نوشتن به تگ ها و همچنین امکان ارتباط ماشین به ماشین در آنها ذکر نشده.

آیفون NFCدار می شود

آیفون NFCدار می شود، دیجی دکی

قرار است که در آیفون NFCدار با استفاده از اپهایی که در آینده نوشته می شوند امکان مطالعه تگ های NFC و نمایش تمامی اطلاعات برای صاحب گوشی فراهم شود. اما سوالات زیادی در پس این خبر وجود دارد؟ آیا این امکان به ساعت اپل هم که امکان پرداخت دارد نیز اضافه می شود؟ آیا این امکان در آیفون جای Airdrop را می گیرد؟ و آیا دو گوشی آیفون که هر دو NFCدار هستند می توانند با در کنار یکدیگر قرار گرفتن (یا حتی آیفون با سایر گوشی ها) با هم اطلاعات رد و بدل کنند؟

مرتبط: Airdrop چیست؟

برای پاسخ به تمامی این سوالات باید حداقل تا پاییز امسال صبر کنیم تا به روز رسانی جدید آیفون همراه با پرچمداران امسال اپل رونمایی شوند.

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی

آموزش نحوه بازگردانی مخاطبان پاک شده در گوشی های آیفون

    نظر

این روزها با وجود موبایل ها و امکان ذخیره شماره در آنها کمتر کسی شماره ای را حفظ می کند و بیشتر به حافظه گوشی خود اتکا می کند تا حافظه خودش. همه چیز اینگونه خوب خواهد بود. هرگاه بخواهید با کسی تماس بگیرید به راحتی به شماره ذخیره شده اش مراجعه کرده و با او تماس می گیرید. اما مشکل زمانی است که مخاطب یا مخاطبانی از گوشی پاک شوند. بدون آنها مشکل بزرگی پیش می آید و نبودن آنها نه در ذهن و نه در گوشی سختی هایی را به دنبال خواهد داشت. اما دارندگان گوشی های آیفون به راحتی قادر به بازگردانی مخاطبان پاک شده خود خواهند بود. در این پست این کار را آموزش خواهیم داد.

 

مرتبط: خطرات ناشی از استفاده از اپل آیدی دیگران

 

روشی که در این پست آموزش داده خواهد شد، علاوه بر مخاطبان پاک شده برای بازیابی اطلاعات دیگری نظیر یادآوریها، نوت ها و … هرآنچه که در آیکلاد خود ذخیره کرده اید قابل استفاده است. تنها به یک رایانه، اپل آیدی و رمز خود و مقداری زمان نیاز دارید تا عملیات بازگردانی مخاطبان پاک شده به درستی و راحتی انجام شود.

وارد سایت iCloud.com شوید و با اپل آیدی خود وارد شوید. همانطور که بارها از طریق همین بلاگ دیجی دکی توصیه شده، لطفا خودتان یک اپل آیدی درست کنید و از اپل آیدی های موجود در بازار استفاده نکنید که هر امکانی وجود دارد بیفتد و حتی گوشی باارزش شما با تمام اطلاعات داخلش هک شده و دیگر قابل استفاده نباشد!

بازگردانی مخاطبان پاک شده ، دیجی دکی

بازگردانی مخاطبان پاک شده ، دیجی دکی

به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

در پایین صفحه در بخش Advanced قسمت Restore Contacts را انتخاب کنید.

لیستی از آرشیوهای گذشته برایتان باز خواهد شد. آرشیوها براساس تاریخ آرشیو گیری تولید شده اند. با توجه به تارخ آرشیوها، آرشیوی را انتخاب کنید که مطمئن هستید مخاطب مورد نظرتان در آن زمان در گوشی شما بوده و عملیات آرشیوسازی با آن انجام شده. سپس آن را انتخاب و گزینه Restore را بزنید.

مجددا Restore را بزنید تا عملیات بازگردانی مخاطبان پاک شده انجام شود. بلافاصله یک ایمیل هم به ایمیلی که برای اپل آیدی خود ست کرده بودین فرستاده می شود.

نکته مهم و قابل توجه این است که آرشیو انتخابی شما جایگزین لیست مخاطبین فعلی شما می شود! بنابراین چنانچه در حدفاصل زمانی تاریخ آرشیو انتخابی و حال حاضر مخاطب یا محاطبینی به گوشی خود اضافه کرده باشین، آنها را از دست خواهید داد! اما نگران نباشید. قبل از آغاز عملیات بازگردانی یک آرشیو از مخاطبانتان تهیه می شود، بعد از استخراج شماره های از دست رفته در لیست قدیمی می توانید با انجام مراحل بالا مجددا لیست فعلی (به روز تر) را بازگردانی کنید.

 

آیا می دانید که چگونه می توان یک اپل آیدی با ایمیل دلخواه درست کرد؟

منبع: تعمیرات آیفون در هر مکان در هر زمان

ios 11 و قابلیت های جدیدی که اپل در کنفرانس WWDC17 برایش معرفی ک

    نظر

بارها و بارها از طریق همین بلاگ به روز رسانی های متفاوت و سریع اپل به شما معرفی شده اند. اما حالا با نزدیک شدن به رونمایی و به بازار آمدن پرچمداران امسال شرکت اپل، ios 11 نیز معرفی شده است و دلها را برای رسیدنش بی قرار کرده.

در این پست از برخی قابلیت های جدید ios 11 برای گوشی های آیفون خواهیم گفت.

در ios 11 عکس های لایو جذاب تری بگیرید. این بار عکس های لایو با سه گزینه Loop, Bounce و  Long Exposure ارائه خواهد شد. با لوپ می توانید عکس زنده خود را به صورت یک فیلم تکرار شونده دربیاورید. با بانس می توانید عکس لایو خود را عقب و جلو کنید و با لانگ اکسپوژر تغییرات راه دور، حرکت ستارگان، آبشار و … را ثبت نمایید.

ios 11-PictureFilters-DigiDoki

فیلترهای عکاسی ios11، دیجی دکی

در این نسخه فیلترهای رنگی زیادی به دوربین شما اضافه خواهد شد. ضمنا تکنولوژی جدید به شما این امکان را می دهد که عکس های با همان کیفیت گذشته و با نصف حجم داشته باشید!

ios 11-AppStore-DigiDoki

اپ استور، دیجی دکی

در نسخه ios 11 اپ استور دستخوش تغییرات بسیار زیادی خواهد شد و به کلی ساختار آن تغییر خواهد کرد.

در نوشتن پیغام های iMessage راحتتر با اپها لینک خواهید شد.

در اپل موزیک با داشتن پروفایل جداگانه، به راحتی آهنگ های جدید و محبوبتان را بین دوستانتان به اشتراک بگذارید و یکدیگر را مطلع سازید.

به کمک AirPlay2 به قدرت بیشتری سیستم صوتی منزل خود را تحت کنترل داشته باشید، آن هم از راه دور!

ios 11-ControlCenter-DigiDoki

مرکز کنترل آیفون، دیجی دکی

مرکز کنترل (همان فضایی که وقتی از پایین گوشی به سمت بالا انگشتتان را می کشید) جدید و قابل تغییر توسط خودتان خواهید داشت. و یک نکته خوب، اینکه می توانید اتصال به اینترنت خط را هم به آن اضافه کنید!

ios 11-DoNotDisturb-DigiDoki

حالت رانندگی در ios 11، دیجی دکی

هنگام رانندگی از مزاحمت گوشیتان راحت شوید. در ios 11 یک قابلیت بسیار خوب این است که هنگام رانندگی به یک مودی وارد می شوید که دیگر شما به واسطه تماس دیگران و پیامک آنها حواستان پرت نخواهد شد و رانندگیتان بسیار ایمن تر خواهد شد! دیگران هم متوجه خواهند شد که شما مشغول رانندگی هستی.

 

مرتبط: خطرات رانندگی هنگام کار با گوشی

 

نقشه داخلی بسیاری از فروشگاه ها و فرودگاه ها را نیز از این پس با ios 11 می توانید ببینید!

ios 11-OneHandTyping-DigiDoki

تایپ یک دستی، دیجی دکی

 

با انتخاب تایپ یک دستی، کیبورد شما به نحوی تغییر ظاهر می دهد که می توانید به راحتی با یک دست و با سرعت تایپ کنید. نکته مهم دیگر این است که در ios 11 کیبورد فارسی هم به صورت پیش فرض موجود خواهد بود و دیگری نیازی به استفاده از نرم افزارهای جانبی و یا کیبورد عربی نخواهید داشت. البته این امکان نه یخاطر ایرانیان فارسی زبان بلکه برای خاطر اهالی افغانستان که زبان آن ها نیز فارسی است اضافه شده است و همچنان اپل روی خوشی به ایران نشان نمی دهد!

ios 11-NewiPhone-DigiDoki

انتقال داده ها، دیجی دکی

هنگامی که یک گوشی آیفون جدید می گیرید، به راحتی با کنار هم گذاشتن گوشی قدیمی و جدید خود، تمام اطلاعات شخصی و تنظیماتتان به گوشی جدید منتقل خواهند شد و نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات نخواهد بود!

ios 11 بر روی گوشی های آیفون 5اس به بعد، آیپد های مینی 2 به بعد و آیپاد نسل 6ام قابل نصب خواهد بود.

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی