سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

حافظه گوشیت پرشده اما چیز زیادی توش نداری؟

اتفاقی که بارها برای خیلی از ما افتاده یا بلاخره روزی خواهد افتاد پر شدن حافظه گوشی است. زمانی هست که گوشی پر از فیلم و عکس می شود که این امر طبیعی خواهد بود اما زمانی هست که هیچ عکس و فیلمی نداریم اما باز هم این پیغام برایمان ظاهر شده و اجازه عکس گرفتن نمی دهد.

full-memory-digidoki

حافظه پر، دیجی دکی

دلیل چیست؟ احتمالا شما در گوشیتان نرم افزار تلگرام را نصب دارید و از آن استفاده می کنید. در تلگرام عکسها و فیلمهای زیادی میبینید. فکر میکنید این عکسها و فیلمها چه می شوند؟ بله، درست است، فضای حافظه گوشی شما را اشغال می کنند و باعث پر شدن حافظه گوشیتان می شوند. حال با این موضوع باید چه کرد؟ در ادامه برایتان توضیح خواهم داد.

ساده ترین روش که البته بهترین روش نیست، پاک کردن و نصب مجدد تلگرام است. بدین ترتیب هرآنچه که در گوشی ذخیره شده به این ترتیب پاک شده و حافظه گوشی خالی می شود.

اگر گوشی آی او اس (ios) یا ویندوز فون دارید از داخل خود گوشی اقدام نمایید. به تنظیمات تلگرام رفته وارد بخش Chat Settings شوید. انتهای این صفحه وارد بخش Cache Settings شوید. در این بخش به شما نشان داده میشود که چه مقدار فضا از گوشیتان توسط همین عکسها و فیلمها اشغال شده است. احتمالا خیلی تعجب خواهبد کرد وقتی اعداد چند گیگابایتی ببینید. گزینه clear cache را بزنید تا فضای مورد نیازتان را خالی نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی این گزینه را بزنید همه عکسها و فیلمها و آهنگهایی که در کانالها و گروه ها دانلود کرده و میدیدید را باید مجددا دانلود کنید. در آیفونها این بخش گزینه ای شده و می توانید هر چتی را که میخواهید پاک کنید.

حافظه پنهان دیجی دکی

حافظه پنهان، دیجی دکی

در گوشی های اندروید علاوه بر کاری که بالا گفتم، می توانید در بخش تنظیمات گوشی به بخش حافظه رفته و در آن بخش به بخش اپها رفته و فایلهای زیادی را پاک نمایید.

منبع از بلاگ دیجی دکی

 

تعمیرات موبایل   به صورت حرفه ای با دیجی دکی


دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 سامسونگ

burning-note-7-digidoki

بلاخره شرکت کره ای سامسونگ علت آتش گرفتن گوشی های نوت 7 خود را از بین رفتن لایه عایقی بین کاتد و آند باطریها اعلام کرد. کاتد و آند به ترتیب همان سرهای منفی و مثبت باطری هستند. در این باطریها یا به دلایل انسانی یا به دلایل طراحی ضعیف لایه عایق بین کاتد و آند نازک در نظر گرفته شده است و بر اثر حرارت ذوب شده و از بین می رود و باعث آتش گرفتن باطری و گوشی می شود.

huawei-lg-digidoki

هوواوی و ال جی، دیجی دکی

مسئله مهمتر بعد از مشخص شدن دلیل، نحوه برخورد سامسونگ است. اینکه چگونه می تواند چنین بحرانی را پشت سر بگذارد؟ بعد از آتش گرفتن اتاق یک هتل، بعد از ممنوع الپرواز شدن دارندگان نوت 7 در تعدادی از شرکتهای هواپیمایی استرالیا، بعد از سوختن دست کودک شش ساله و … حالت پیش آمده درست در زمانی رخ داد که آیفون گوشی جدید خودش را معرفی کرد. البته دوستداران سامسونگ و اندروید شاید تمایلی به آیفون نداشته باشند ولی هوواوی و ال جی دو برند دیگری هستند که در می توانند از این شرایط به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کرده و حسابی جای سامسونگ را در عرصه تولید و فروش گوشی های هوشمند بگیرند.


منبع از بلاگ دیجی دکی

 

تعمیرات موبایل  تخصص دیجی دکی است.


چرا هنگام صحبت با موبایل راه می رویم؟

phone-feedback2-digidoki


وقتی با شخصی سخن می گوییم یک جا نشسته و رودررو با او صحبت می کنیم. اما وقتی با همان شخص تلفنی صحبت می کنیم، اگر تلفن بی سیم باشد، بسته به مدت زمان مکالمه شاید چندصد متر راه برویم، یا اگر جایی نشسته باشیم دائما با شیئی بازی می کنیم یا روی کاغذی طرح می زنیم. آیا تا به حال به این موضوع و دلیل آن فکر کرده اید؟ جالب است بدانید که تمام این کارها همگی دلیل علمی دارند!

phone-feedback-digidoki

راه رفتن و تلفنی صحبت کردن، دیجی دکی

هنگامی که با شخصی رودررو صحبت می کنید، از او دائما بازخورد و فیدبک می گیرید و به صحبتتان با توجه به واکنشهای او ادامه می دهید. اما هنگامی که پشت تلفن صحبت می کنید دیگر خبری از این بازخوردها نیست، برای همین بدن شما واکنش داده و به نوعی برای خودش بازخورد می سازد، راه می روید یا با چیزی سرتان را مشغول می کنید، هرچند که این حرکات معنی خاصی نداشته باشند.

منبع از بلاگ دیجی دکی

 

تعمیرات موبایل  با گارانتی دیجی دکی


هنگام برقراری یک ارتباط تلفنی در موبایل چه اتفاقاتی می افتد؟

    نظر
incoming call DigiDoki

همه ما خیلی راحت در روز چند باری گوشی موبایل خود را برداشته و اقدام به برقراری تماس و صحبت با دیگران می کنیم. بدون اینکه متوجه باشیم که در پس این تماس چه اتفاقاتی می افتد. گاهی هم با پیغام خطا مواجه می شویم و نمی توانیم تماس را برقرار کنیم. در این پست دکی به زبانی ساده درباره این اتفاقات و کلا درمورد شبکه موبایل توضیحاتی به شما خواهد داد.

آنتنهای موبایل (همانهایی که در سطح شهر می بینیم) هرکدام منطقه و مساحتی خاص را پوشش می دهند، که به آن سلول آن آنتن گفته می شود. به خود آنتنها، آنتن (BTS (Base Transceiver Station گفته می شود. با توجه به اندازه سلولها و پوشش دهی آنتنها محل استقرار آنها تعیین می شود. هر آنتن در سلول خودش تعداد محدودی کاربر را پوشش می دهد. برای همین اندازه سلولها با توجه به تراکم جمعیت تغییر می کند.

bts-digidoki

پوشش دکل موبایل، دیجی دکی

هنگامی که گوشی دارای سیم کارت روشن می شود، تلاش می کند تا از کانال کنترل یک کد شناسایی (System Identificatin Code SID) بگیرد. کانال کنترل یک فرکانس خاص است که دکل آنتن و گوشی به واسطه آن با هم ارتباط برقرار می کنند. اگر گوشی نتواند این ارتباط را برقرار کند، پیغام no service روی گوشی ظاهر شده و به اصطلاح از شبکه خارج می باشد. وقتی گوشی یک SID می گیرد کنترل می کند که با SID سیم کارت از یک جنس باشد به این معنا که سیم کارت مربوط به همان کشور است. بعد از موجه بودن، گوشی یک درخواست ثبت می فرستد و دفتر سوئیچینگ موبایل ((Mobile Telephone Switching Office (MTSO) مکان گوشی را در دیتابیس خودش ضبط می کند. این مرکز برای برقرار ارتباط از موقعیت سلولی گوشی ها آگاه است. وقتی تماسی می خواهد برقرار شود، این مرکز موبایلهای مربوطه و فرکانس ارتباطی سلولهای مورد نظر را می داند و گوشی مقصد را به گوشی مبدا متصل کرده ضمن اینکه فرکانسهای مربوطه را به هر دو طرف اطلاع می دهد.

توضیجات ارائه شده برای هنگامی است که تماس گیرنده و تماس پذیرنده، هر دو در سلولهای مربوط به دکل آنتن موبایل خود هستند و از آن خارج نمی شوند. در آینده ای نزدیک در پستی دیگر در مورد تغییر مکان هر یک و اتفاقاتی که در پی آن خواهد افتاد، و همچنین خطراتی که متوجه افراد در حال حرکت است را، برایتان توضیح خواهم داد.

اما نکته ای که دکی به شما توصیه می کند و باید به آن توجه داشته باشید این است، لطفا سعی کنید با گوشیتان کمتر صحبت کنید و حتی الامکان در لحظه برقراری ارتباط گوشی موبایل را کنار گوشتان نگیرید، یعنی صبر کنید تا طرف مقابل پاسخگو شود و بعد موبایل را کنار گوشتان را بگیرید، معمولا در این زمان روی صفحه گوشی یک شمارنده کوچک ظاهر می شود.

منبع از بلاگ دیجی دکی

 

تعمیرات موبایل در محل


سرانجام نوت 7 چه شد؟

    نظر

samsung-galaxy-note-7 DigiDoki


چندی پیش اعلام شد که گوشی های گلکسی نوت 7 سامسونگ دارای نقص فنی بوده و به شدت داغ و منفجر می شوند. کمی بعدتر علت این موضوع بیان شد که به دلیل مشکلاتی در ساخت باطری های آنها بوده.

و اما حالا خبر خوش به دوستداران سامسونگ و به خصوص گلکسی نوت 7 سامسونگ: گوشیهای جایگزین وارد بازار شدند. اعلام شد که نزدیک به نیم ملیون گوشی جایگزین به تازگی (21ام سپتامبر) به امریکا رسید و به زودی همه جای دنیا این گوشیهای سالم را خواهند دید.

و اما نشانه های سالم بودن گوشی چیست؟

شرکت سامسونگ برای گوشی های گلکسی نوت 7 آپدیتی را عرضه کرده که به واسطه آن سالم بودن یا نبودن باطری معلوم خواهد شد. بعد از این آپدیت، چنانچه گوشی شما باطری سالم داشته باشد، نشانگر باطری میزان شارژ را با رنگ سبز نشان خواهد داد و اگر باطری خراب داشته باشد به رنگ سفید. بنابراین اگر نشانگر باطری که در گوشه صفحه نمایش دیده می شود سفید است بلافاصله نسبت به تعویض گوشی اقدام نمایید. در این آپدیت علاوه بر تفاوت رنگ، هر بار که گوشی را روشن می نمایید و یا هربار که برای شارژ شدن به برق می زنید، چنانچه باطری معیوب روی دستگاه شما سوار باشد، خود گوشی پیغام خواهد داد که نسبت به تعویض گوشی اقدام نمایید.

safe-note7-battery-digidoki

باطری سالم نوت 7، دیجی دکی

باطری های سالم نشانه دیگری هم دارند که شرکت روی آنها یک برچسب کلمه اس چسبانده که البته راههای تشخیص قبلی خیلی مطمئن تر هستند.


منبع از بلاگ دیجی دکی

 

تعمیرات موبایل در مقابل چشمانتان