سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

قبض پیامکی تلفن ثابت را چگونه دریافت کنیم تا از مزایای آن برخورد

بعد از حذف قبض کاغذی توسط اپراتورها و ارسال قبض از طریق پیامک و سایت، حال نوبت به تلفن ثابت و قبض پیامکی تلفن ثابت رسیده است تا در راستای حذف قبض های کاغذی قدم های جدیدی برداشته شود.

Image result for ?قبض پیامکی تلفن ثابت?‎

اخیرا اقداماتی از سوی شرکت مخابرات ایران انجام گرفته که به واسطه آن کاربران می توانند قبض پیامکی تلفن ثابت را دریافت کنند و بعد از پرداخت آن به صورت غیر حضوری از 24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه استفاده نمایند.

مرتبط: تعرفه اپراتورهای داخل کشور

تقریبا از قبض مردادماه بود که این طرح به صورت آزمایشی برای حدود شش ملیون مشترک در 20 استان آغاز شد. در این طرح دیگر خبری از قبض های کاغذی نیست و مشترک قبض تلفن خود را از طریق پیامک دریافت خواهد کرد.


دریافت قبض پیامکی تلفن ثابت هزینه ای برای مشترکین ندارد


خوشبختانه این طرح آزمایشی با بازخوردهای مثبت مواجه شده است و با توجه به گفته آقای داوود زارعیان، معاون امور مشتریان شرکت مخابرات، قبوض کاغذی تا آخر امسال حذف خواهند شد.

روش کار برای دریافت قبض پیامکی تلفن ثابت بسیار ساده است، کافی است یک بار به عنوان تشکیل پروند و معرفی خود به عنوان دریافت کننده قبض پیامکی تلفن ثابت ، شماره تلفن ثابت خود را به شماره 0212020 پیامک کنید. بدین ترتیب قبض برایتان پیامک می شود و به گفته شرکت مخابرات قبض پیامکی تلفن ثابت هزینه اضافی برای مشترکین نخواهد داشت!


مرتبط: پرداخت قبض و انجام خدمات تلفن ثابت با اینترنت و سامانه مخابرات من


پیش از این نیز این طرح با عنوان طرح 1818 درحال انجام بود که البته مشکلات فراوانی داشت و عموما به قطع تلفن مشترکین به دلیل عدم پرداخت بدهی منجر می شد. حال باید دید که این سیستم جدید تا چه حد مورد استقبال قرار می گیرد و آیا باعث نجات درختان و حذف قبوض کاغذی می شود؟


منبع: تعمیرات موبایل در کرج ، دیجی دکی

طرح رجیستری موبایل چیست؟ از 28 مهر ماه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    نظر

تقریبا ده سالی می شود که بازار موبایل ایران به گوشی ها و موبایل های قاچاق آلوده شده است و البته کاربران و خریداران هیچ نقشی در آنها نداشته اند. در سال های اخیر نیز صحبت های زیادی پیرامون جلوگیری از این قاچاق شده و می شود. راه حلی که پایه ریزی شد و قرار است که از 28 مهر ماه امسال آغاز به کار کند، طرح رجیستری موبایل نام دارد. پیش بینی می شود با آغاز این طرح، آمار قاچاق گوشی و تلفن همراه به شدت کاهش پیدا کند.

Image result for imei

در ابتدا برایتان شرح دهیم که طرح رجیستری موبایل چیست؟ هر گوشی در دنیا با یک شناسه شناخته می شوند. این شناسه برای گوشی ها یکتا بوده و اطلاعات مختلفی از گوشی رو می توان از روی همین شناسه تشخیص داد. این شناسه یا (IMEI (International Mobile Equipment Identity را می توانید داخل گوشی خود در بخش تنظیمات و قسمت درباره گوشی ملاحظه نمایید. علاوه بر مسیر تنظیمات می توانید با شماره گیری کد *#06# نیز شناسه گوشی خود را بیابید. شناسه گوشی هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند و در واقع قاچاق نیستند در سیستم گمرک ثبت می شود. در نتیجه هر گوشی ای که شروع به کار کند و شناسه اش در بانک اطلاعات گمرک ایران نباشد، در واقع یا قاچاق است، یا اینکه مسافری آن را با خود به ایران آورده است.


مرتبط: اپل های مجاز کدامند؟


به گفته آقای حسین فلاح، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ضمن اعلام آغاز طرح رجیستری موبایل از 28 مهر تمام گوشی هایی که ثبت نشده باشند از کار خواهند افتاد! آقای فلاح این نکته را گفته اند که تمام گوشی هایی که در حال حاضر در دست مردم است و در حال استفاده از نظر سازمان مجاز هستندو مشمول این طرح نمی شوند و این طرح تنها برای گوشی هایی است که از 28 مهر ماه به بعد در بازار وجود داشته باشند.


طرح رجیستری موبایل شامل حال گوشی های در دست مردم نمی شود!


گفته شده که همزمان با اجرای این طرح برای مدت کوتاهی به مردم گفته خواهد شد که گوشی خود را در طرح رجیستری ثبت نمایند و مهمتر اینکه این کار هیچگونه هزینه ای برای کاربران نخواهد داشت. باید منتظر بود که این کار باید به چه صورت انجام گیرد.

در حال حاضر طبق آمار منتشره از سوی دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم بازار موبایل ایران برای شرکتهای سامسونگ، هواوی و اپل به ترتیب 40، 25 و 15 درصد اعلام شده است. قرار است که طرح رجیستری موبایل با توجه به شرکت های موبایلی و توافقات به عمل آمده با وارد کنندگان پیش رود. این طرح در ابتدای کار برای تمام گوشی ها انجام نمی گیرد و کم کم و به صورت تدریجی تمام موبایل ها را شامل خواهد شد.

نکته جالب این است که اولین تلفن همراه در سال 1372 وارد ایران شد و اولین قاچاق گوشی از سال 1386 انجام گرفت. آیا این طرح جلوی قاچاق را خواهد گرفت؟ آیا نباید دنبال دلیل قاچاق بود؟ پدیده ای که بعد از 14 سال از ورود اولین گوشی آغاز شد! حال باید منتظر ماند و دید که اجرای این طرح تا چه حد جلوی قاچاق گوشی را خواهد گرفت و تا چه حد بسترها مهیا هستند تا روند ثبت شناسه ها در گمرک سریع انجام گیرند!

منبع: تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی

تلگرام 4.4 ، به روز رسانی جدید تلگرام، دیگر لازم نیست از یکدیگر

    نظر

از روز گذشته تلگرام به روز رسانی جدیدی ارائه کرده و نسخه موبایل خود را به نسخه تلگرام 4.4 ارتقا داده است. در ادامه درمورد ویژگی های جالب و جدید این نسخه خواهیم گفت.


مرتبط: اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تلگرام


در پست های قبلی در رابطه به اشتراک گذاری لوکیشن یا همان موقعیت مکانی در تلگرام نکاتی را گفته ایم. اما حالا در تلگرام 4.4 این موقعیت مکانی می تواند به صورت زنده اتفاق بیفتد. فرض کنید با عده ای قرار دارید و قرار است در یک محل جمع شوید. با استفاده از موقعیت مکانی زنده (Live Location) می توانید موقعیت خود و دیگران را در هر لحظه رصد کنید و لازم نیست هر لحظه اطلاع دهید که کجا هستید.

برای این کار کافی است همچون گذشته اقدام به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود بکنید، ولی این بار گزینه Share my live location for … را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه تعیین می کنید که برای چه مدت، 15 دقیقه، یک ساعت یا هشت ساعت این اشتراک گذاری انجام شود. البته قبل از این کار باید اجازه دسترسی به قابلیت لوکیشن را به تلگرام داده باشید. اگر هم خواستید که زودتر این گزینه را غیر فعال کنید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. روی پیغام اشتراک گذاری موقعیت مکانی بزنید و گزینه Stop sharing location را انتخاب می کنید.

تغییر جالب دیگر در نسخه تلگرام 4.4 بخش پخش موسیقی در آن است. برای گوش دادن به آهنگ هایی که در تلگرام دارید، یک پلیر جالبتری طراحی شده که این کار را راحتتر انجام دهید. داخل کانال @cctracks تعدادی آهنگ برای نمونه قرار داده شده تا این ویژگی را امتحان کنید.

قابلیت جدید دیگر تلگرام 4.4 پشتیبانی از زبان های بیشتر است با این وعده که زبان فارسی هم به زودی به آن اضافه خواهد شد! از طریق تنظیمات تلگرام می توانید زبان آن را تغییر دهید.

ضمن آنکه علاوه بر انتخاب زبان اگر از ترجمه عبارتی در تلگرام به زبان دلخواهتان خوشتان نیامد می توانید ترجیح خودتان را به کار ببرید. تلگرام را به نوعی شخصی سازی خواهید کرد!

و نکته آخر اینکه در تلگرام 4.4 در چت های داخل گروه های بزرگ می توانید پیغام های ارسالی از طرف ادمین ها را با نشانه admin روی آنها تشخیص دهید و ادمین ها در سوپرگروه ها می توانند تعیین کنند که اعضای جدید به پست های قبلتر دسترسی داشته باشند یا خیر.

روز به روز تلگرام در حال پیشرفت است و خوشبختانه برای این نرم افزار اجتماعی ایران هم به رسمیت شناخته می شود. اما مراقب باشید که چه لحظاتی از عمرتان را در تلگرام سپری می کنید! گاهی با هم بودن حقیقی خیلی بهتر از با دیگران بودن مجازی است. قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم.

منبع: تعمیر گوشی در محل ، دیجی دکی

ارسال پیامک با تلفن ثابت امکانی که ممکن شده!

    نظر

یکی از امکاناتی که در سال های ابتدایی بعد از آمدن موبایل خیلی مورد توجه قرار گرفت، ارسال پیامک بود. پیامک های زیادی بین افراد رد و بدل شد و در طول این دوران نرخ و شرایط آن تغییراتی پیدا کرد. تعرفه پیامک ها را می توانید در پستی که به این منظور نوشته شده است را ببنیید. اما تلفن ثابت که خیلی قبل تر از موبایل در اختیار همگان بود نیز حالا به پیامک مجهز شده است. شما می توانید با کار روی تنظیمات گوشی خود، امکان ارسال پیامک با تلفن ثابت خود را داشته باشید.

با مهیا شدن ارسال پیامک با تلفن ثابت (Fix SMS) شما می توایند ما بین تلفن های ثابت، تلفن ثابت با اپراتورها و از اپراتورها به تلفن ثابت امکان ارسال پیامک داشته باشید. نکته قابل توجه این است که همانند موبایل تعداد کاراکتر هر پیامک فارسی 69 عدد و هر پیامک انگلیسی 159 عدد تعیین می شود و بیشتر از این تعداد، یعنی ارسال پیامک های بیشتر و هزینه بر اساس تعداد پیامک محاسبه می شود و نه تعداد کاراکتر.

Image result for ?ارسال پیامک با تلفن ثابت?‎

سقف تعرفه ارسال هر پیامک با تلفن ثابت داخل استانی و بین دو تلفن ثابت 60ریال معادل با دو دقیقه مکالمه داخل استانی، بین استانی و بین دو تلفن ثابت 120ریال معادل با 4دقیقه مکالمه داخل استانی، از تلفن همراه به تلفن ثابت و بالعکس 120ریال معادل با 4دقیقه مکالمه داخل استانی تعیین شده است.

و اما برای راه اندازی باید چه کرد؟

در ابتدا تلفن شما باید امکان ارسال و دریافت پیامک را داشته باشد. هنگامی که چنین تلفنی را تهیه نمودین، وارد تنظیمات آن شده و در بخش مرکز پیامک (SMS Center) شماره 9717000 را وارد کنید. بدین ترتیب بدون مراجعه به مخابرات و پرداخت هزینه این سرویس برای شما فعال می شود.

برای ارسال پیامک از طریق اینترنت باید به سایت sms.tct.ir رفته و در بخش ارسال پیامک (غیرانبوه) این کار را انجام دهید.

اما اگر بخواهید از سرویس ارسال انبوه پیامک با تلفن ثابت استفاده کنید داستان کمی متفاوت هست. ابتدا به سایت www.asanak.ir مراجعه و سریس مورد نظرتان را خریداری کنید. در این حالت مشترکین تهرانی می توانند از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه ای که به این منظور در اختیارش قرار داده می شود پیامک به صورت انبوه ارسال کند. علاوه بر ثبت نام اینترنتی مشترک می تواند به مراکز مخابراتی مراجعه کرده و به صورت حضوری ثبت نام کند.

مدارک مورد نیاز برای ارسال انبوه پیامک با تلفن ثابت از قرار زیر است:

متقاضیان حقیقی: کپی کارت ملی و آخرین قبض تلفن مورد نظر

متقاضیان حقوقی: کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه یا کارت ملی نماینده شرکت، معرفی رسمی نماینده شرکت به آسانک

چنانچه خط در اجاره متقاضی باشد، ارائه کپی اجاره نامه ای که دارای کد رهگیری است نیز الزامی است.

در حال حاضر به دلیل اپهای اجتماعی فراوانی که در دسترس افراد هست از جمله تلگرام که با کمترین هزینه بیشترین کارایی را دارند، ارسال پیامک با افت شدیدی روبرو شده است و باید دید که ارسال پیامک با تلفن ثابت چقدر مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی

شاهکار جدید اپل، باطری آیفون 8 خراب از آب در آمد

    نظر

بعد از ناتوانی شرکت اپل در ارائ دادن به روز رسانی های صحیح و عدم ارسال الحاقیه های آن، حال نوبت به خود گوشی آیفون رسیده. امسال اپل سه گوشی آیفون 8، 8 پلاس و ده و به روز رسانی iOS 11 را ارائه کرده اما معلوم نیست که این شرکت بدون استیو جابز چکار می کند. چندین گزارش از خرابی باطری آیفون 8 منتشر شده است.


مرتبط: معرفی محصولات 2017 اپل


تعداد از کاربران آیفون 8 اعلام کرده اند که وقتی گوشی خود را شارژ می کردند، ناگهان به نوعی گوشی آنها خراب شده است. باطری آیفون 8 زیر شارژ باد می کند و این باد کردن چون جایی ندارد، باعث از هم باز شدن بدنه و صفحه نمایش می شود.

خوشبختانه این اتفاق صدمات جانی ندارد اما صدمات مالی بسیار زیادی بر خریداران اولیه آیفون 8 وارد آورده است. مخصوصا آن دسته از خریدارانی که گوشی خود را بدون گارانتی و با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت جهانی تهیه کرده اند.

هنوز شرکت اپل بیانیه رسمی در مورد باطری آیفون 8 منتشر نکرده است و گویا مشغول بررسی اوضاع هستند. آیا آیفون 8 هم دچار عاقبت گلکسی نوت 7 خواهد شد؟ گوشی ای که هنوز هم کمتر کسی تصمیم به خرید آن می گیرد و باعث شد سامسونگ و کشور کره کلی به خاطر این یک مدل ضرر کنند!

باد کردن باطری یک نکته ای است که باید بسیار به آن توجه داشت که کمترین اتفاق ناشی از آن خراب شدن گوشی است! آتش گرفتن گوشی مسئله ای است که بخاطر باطری معیوب ممکن است حادث شود. توصیه دیجی دکی به شما عزیزان این است که در صورت خراب بودن باطری گوشی حتما نسبت به تعویض باطری گوشی اقدام نمایید. دیجی دکی این کار را برای شما آسان کرده و کافی است یک درخواست بگذارید تا باطری گوشی شما، جلوی چشمانتان در کمترین زمان و بهترین کیفیت تعویض شود. برای اینکار کافیست به لینک http://www.digidoki.com/submit رفته و درخواستی ثبت کنید تا کارشناسان دیجی دکی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان