سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

ارسال پیام ویدیویی در تلگرام به روز شده، تلگرام 4 در گوشی و 1.1.

    نظر

در میان شلوغی های انتخابات، تلگرام به صورت نامحسوس خود را به روز کرد. در تلگرام 4 سه قابلیت اصلی قابل شهود هست که مهمترین آن می تواند ارسال پیام ویدیویی باشد که احتمالا می تواند مقدمه ای برای ایجاد تماس تصویری از طریق تلگرام باشد، هرچند که تماس صوتی آن در ایران همچنان مسدود است.

 

مرتبط: تماس صوتی تلگرام

 

‎1. پیام‌های ویدئویی و تلسکوپ. همانطور که گفتم یکی از مهمترین امکانات جدید تلگرام 4 در گوشیها ارسال پیام ویدیویی است. برای این کار کافی است بعد از به روز کردن نسخه تلگرام خود، یک بار روی آیکون میکروفون بزنید تا وارد حالت دوربین شوید، سپس با نگهداشتن آیکون جدید، ویدئو های خوش استیل ضبط کنید.

چنانچه انگشتتان را به بالا صفحه بکشید، به حالت بدون دست وارد شده و با دستورات صوتی هم می توانید کار خود را به انجام برسانید. این امکان در فرستادن پیغام های صوتی هم کاربرد دارد.

Telesco.pe، جایی است که هر کسی می‌تواند پیام های ویدیویی کانال‌های عمومی را بدون نیاز به حساب تلگرام ببیند، چیزی شبیه به تب سرچ در اینستاگرام.

2. امکان پرداخت در ربات ها

از این پس در ربات ها یا همان بت ها امکان پرداخت پول از طریق PayPal مهیا شده است.

3. پلتفرم نمایش درجا (Instant View)

همچون گذشته بازدن روی گزینه Instant View در پای مطالب می توانید وب سایت را به صورت درجا و فوری ببینید. در نسخه جدید هرکسی می‌تواند با استفاده از ابزار جدید ویرایشِ نمایش درجا، پیش نمایش مطلب تولید کند.

گروه تلگرام در حال راه اندازی یک مسابقه 200,000 دلاری است تا به کمک نتایج آن بتواند این امکان را تقریبا برای تمام اینترنت فعال کند.

پیام ویدیویی در تلگرام، دیجی دکی

نمایش درجا، دیجی دکی

اما امکانات دیگری هم به این نسخه اضافه شده است. قابلیت انتخاب پوسته به نمایش سریع صفحات افزوده شد: می توانید مقالات را با نمای تاریک، خاکستری، و یا قهوه‌ای سوخته بخوانید، اندازه و نوع فونت را تغییر دهید، با پشتیبانی از حالت خودکار شبانه به صورت خودکار و با توجه به تنظیماتی که تعیین می کنید به حالت شبانه بروید. هنگام بازدید از یک صفحه در حالت نمایش سریع می توانید پاراگراف مورد نظر خود را با لمس و نگهداشتن کپی کرده و با دوستان خود در کمترین زمان به اشتراک بگذارید.

و اما امکانات افزوده شده در ورژن 1.1.2 در حالت رایانه ای:

امکان تماس صوتی از این پس روی سیستم های رایانه ای (دسکتاپ) نیز مهیا شد. می توانید با زدن روی عکس صورتک، ستون مربوط به آن را به صورت دائمی کنار صفحه داشته باشید، البته در حالتی که پنجره تلگرام بزرگ باشد و همینطور نمایشگر شما. همچنین ادمین ها می توانند پیغام سایر اعضای گروه را پاک کنند.

 منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی


گوشی نوستالژیک سامسونگ در راه است

    نظر

بعد از آنکه نوکیا با احیا 3310 بازار و دنیا را متوجه خود ساخت و بازگشتش به اندروید را با آن شروع کرد، حالا نوبت به گوشی نوستالژیک سامسونگ رسیده تا این شرکت بتواند توجه مشتریان خاطره باز را به خودش جلب نماید.

 

مرتبط: نوکیا 3310

 

در گزارش اخیر شرکت سامسونگ قرار است این شرکت گوشی تاشوی قدیمی اش را با امکانات به روز شده، بازتولید کند و امید دارد این گوشی سهم بزرگی از بازار را از آن خود کند. این مدل در کنفرانس سال 2017 با قابلیت شارژ شدن بی سیم معرفی شد.

اما در مورد دیگر امکانات شرکت سامسونگ گفته که این گوشی با صفحه نمایش 4.2اینچی OLED با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 430. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل و دوربین دوم آن 5 مگاپیکسل است. طبق گزارش شرکت این گوشی نوستالژیک سامسونگ همچون گوشی های اخیر این شرکت از خاصیت ضد آب بودن هم بهره می برد.

 

مرتبط: پارامترهای دوربین خوب

 

این گوشی از امکانات مختص سامسونگ، سامسونگ پی و سیستم امنیتی سامسونگ ناکس هم بهره خواهد برد.

هنوز اطلاعی از زمان انتشار و همینطور قیمت این گوشی نوستالژیک سامسونگ در دست نیست. اما یک اپراتور گفته که احتمالا این گوشی از گوشی های تاشوی همتایش گرانتر باشد و احتمال دارد که این گوشی به عنوان مدل خاص به بازار عرضه شود.

سامسونگ فولدر، دیجی دکی

سامسونگ فولدر، دیجی دکی

سامسونگ اخیرا در زمینه گوشی های تاشو در حال انجام اقداماتی است و در سال 2015 گلکسی فولدر را ارائه کرد. گلکسی فولدر 2 هم پارسال معرفی شد و انتظار می رود در اوایل امسال به بازار عرضه شود.

 

آیا هوشمند و نوستالژیک بودن گوشی در کنار هم برای شما جالب است؟

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی

باج افزار (ویروس باجگیر) چیست و راه های مقابله با آن چه هستند؟

    نظر

این مطلب برخلاف مطالب گذشته موبایلی محض نیست، اما به دلیل شدت اهمیت آن بر آن شدیم تا در مورد باج افزار (ransomware) که این روزها خیلی ها را به دردسر انداخته توضیحاتی را ارائه دهیم.

باج افزار چیست و چه کار می کند؟

کلا به ویروس (بدافزار)هایی که فایل های شما را قفل می کنند و برای باز کردن آن از شما طلب پول می کنند باج افزار می گویند! این بدافزارها از گذشته های دور بوده اند، اما بدافزار اخیر خیلی قوی تر از قبلی ها عمل می کند و قربانی های زیادی را هم گرفته.

در روز جمعه 12 می سال 2017 (22اردیبهشت 96) گزارشی از حمله سراسری یک باج افزار که به بیش از 75000 نفر در 99 کشور حمله کرده است که آمار تا شنبه بعد ازظهر به بیش از 126000 نفر در 104 کشور رسید. بیشتر افرادی که مورد حمله واقع شدند از کشورهای روسیه، اوکراین، تایوان و اروپا بوده اند.

یک اپراتور در اسپانیا و بیمارستان هایی نیز در انگلستان مورد هجوم قرار گرفته بودند. شرکت هایی در دنیا از جمله شرکت های روسی، دویچ بان در آلمان، تلفونیکا در اسپانیا، رنو در فرانسه، قیهوو در چین و سیستم بهداشت عمومی انگلستان دچار حمله شده اند.

باج افزار WanaCrypyOR یا WCry توسط پروتکل دفاعی سرورهای ویندوز در مارچ 2017 شناسایی و به روز رسانی مربوط به آن نیز ارائه شده بود. نسخه اول این بدافزار در فوریه کشف شد، که با سیستم دفاعی مایکروسافت مغلوب شد.

اما در جمعه گذشته نسخه به روز شده این بدافزار کشف شد که به صورت کرم در سیستم ها منتشر شد و حتی در سیستم هایی که قبلا از حمله آن در امان مانده بودند رخنه کرد. شرکت مایکروسافت گفته که کاربرانی که سیستم ویندوز خود را دائما به روز می کنند از شر این بدافزار در امان هستند و این باج افزار به سیستم های به روز نشده حمله کرده. به گفته مایکروسافت کاربران باید هرچه زودتر یا سیستم خود را به روز کنند و یا حداقل فایل MS17-010 را در سیستم خود نصب نمایند.

اما اتفاقی که برای سیستم حمله شده می افتد: پسوند فایل های سیستم به پسوند .WNCRY تغییر می کنند و به نوعی کد یا قفل می شوند. سپس مهاجمان از شما درخواست پول می کنند. مبلغی بین 300 الی 600 دلار که به واسطه bitcoin باید واریز نمود. این واسطه غیرقابل ردیابی است و برای همین است که هنوز دقیق مشخص نیست که چه شخص یا اشخاصی پشت این ماجرا هستند. این ویروس به کاربران سه روز مهلت پرداخت می دهد و بعد از آن مبلغ را دوبرابر می کند و بعد از هفت روز فایل ها را پاک می کند.

خلاصه این بدافزار از بدترین نوع خود بوده و به خصوص کاربرانی که به صورت شبکه به هم متصل هستند بیشتر در خطر هستند، چرا که یک نفر که دچارش شود از طریق شیرکردن بقیه را نیز دچار می کند.

راههای مقابله:

  • ویندوز خود را به آخرین نسخه به روز کنید، یا حداقل فایل MS17-010 را نصب نمایید.
  • حتما از به روز بودن ویروس کش خود مطمئن باشید.
  • اگر ویروس Trojan.Win64.EquationDrug.gen در سیستم شما پیدا شد، حتما آن را قرنطینه و پاک و سیستم را ری استارت کنید
  • ارگان ها و شرکت ها باید پورت های ارتباطی 137 و 138 UDP  و پورتهای 139 و 445 TCP را ببندند.
  • کاربران به بخش فایل شیرینگ رفته و آنرا خاموش کنند

(Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center)

file sharing off digidoki

اشتراک گذاری فایل، دیجی دکی

این ویروس یا باج افزار فعلا فقط رو سیستمهای تحت ویندوز عمل کرده و گزارشی از حمله به سیستم های اپل نبوده. اما اپل هم بیکار ننشسته و پیشگیری برای حمله های محتمل را آغاز کرده است.

منبع:تعمیرات آیفون در هر مکان در هر زمان

دیدن مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن در گوشی های آیفون

    نظر

در یک پست درمورد نحوه افزایش میزان آنتن دهی گوشی به شما نکاتی را بیان کردیم. حالا می خواهیم در مورد اینکه چگونه مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن را در گوشی های آیفون دید توضیحاتی را برایتان شرح دهم.

 

مرتبط: راهکارهای ساده برای افزایش قدرت سیگنال دهی موبایل

 

برای دیدن مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن باید به فیلد تست در گوشی آیفون خود بروید.

 

تذکر مهم: لطفا در این فضای گوشی تغییرات زیادی ایجاد نکنید، چراکه ممکن است گوشی خود را با تنظیمات اشتباه، مشکل دار کنید!

 

اما چگونه می توان به فیلد تست در گوشی آیفون وارد شد؟ به بخش شماره گیری گوشی خود بروید. در این بخش شماره زیر را وارد نمایید:

*3001#12345#*

از آنجا که ممکن است شماره ها در سیستم های مختلف، با جابجایی خوانده شوند آن را به حروف هم بیان می کنیم: ستاره-سه-صفر-صفر-یک-مربع-یک-دو-سه-چهار-پنج-مربع-ستاره

بعد از وارد کردن این شماره دکمه تماس را بزنید.

بعد از انجام شماره گیری بالا وارد فیلد تست در گوشی خود می شوید. در این حالت خطوط مربوط به میزان قدرت سیگنال آنتن به  مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن تبدیل می شود. این عدد برحسب دسیبل بوده و مقداری است منفی. هرچقدر این عدد به صفر نزدیکتر باشد (مقدار عدد بدون درنظر گرفتن علامت منفی کوچکتر باشد) یعنی سیگنال قوی تری در اختیارتان هست. حداقل میزان سیگنال برای آنتن دهی مقدار -113 دسیبل می باشد.

Field-Test-iPhone-DigiDoki

فیلد تست آیفون، دیجی دکی

با زدن دکمه خانه (Home Button) به راحتی می توانید از این حالت خارج شوید. اما اگر بخواهید این عدد را نگه دارید به ترتیب دیگری عمل کنید. در حالت تست، دکمه پاور گوشی را نگه دارید تا آنکه عبارت کشیدن برای خاموش کردن روی گوشی ظاهر شود. وقتی این عبارت ظاهر شد، دست را از روی دکمه پاور برداشته و دکمه خانه را نگه دارید. آنقدر این دکمه را نگه دارید تا به صفحه عادی گوشی خود برگردید.

به این ترتیب در گوشه بالای سمت چپ گوشیتان مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن دیده می شود. برای تغییر به حالت خطی هم کافی است روی آن را لمس نمایید.

 

مرتبط: تعمیر گوشی در کرج

 

برای برگشتن به حالت قبلی (بدون نمایش مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن) مجددا کد گفته شده را شماره گیری نمایید تا وارد فیلد تست شوید. این بار دکمه خانه را فشار دهید تا از این حالت خارج شده و نمایش قدرت سیگنال گوشیتان نیز به حالت خطی قبل بازگردد.

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی

افزایش آنتن گوشی با چند ترفند ساده

    نظر

آنتن دار بودن یکی از مهمترین مسائلی است که گوشی همراه شما را از یک شی بی مصرف به یک وسیله چندکاره تبدیل خواهد کرد. کاهش آنتن گوشیمان می تواند حسابی آزاردهنده باشد. در این پست راه های افزایش آنتن گوشی را به شما آموزش خواهم داد. این کارها در نوع خود تاثیرات مثبتی دارند.

 

مرتبط: وضعیت پوشش آنتن اپراتورها

 

اولین راهکار جهت افزایش آنتن گوشی خاموش و روشن کردن آن است. همانطور که قبلا هم برایتان شرح داده ام این خاموش و روشن کردن گوشی گاهی باعث بهبودهای اساسی در گوشی شما می شود و توصیه تیم دیجی دکی بر این است که گاهی گوشی خود را بدون هیچ دلیلی خاموش و روشن کنید!

خاموش و روشن کردن گوشی، دیجی دکی

خاموش و روشن کردن گوشی، دیجی دکی

کار بعدی که همچون قبلی می باشد، بردن موبایل برای لحظاتی به حالت هواپیما (Flight mode) و مجددا خارج کردن آن از این حالت است. گوشی پس از خروج از حالت هواپیما مجددا برای اتصال به آنتن های BTS فعال می شود و ممکن است در این حالت آنتن بهتری پیدا کند. این کار هم به نوعی شبیه به خاموش و روشن کردن گوشی است با این تفاوت که فقط در بخش آنتن دهی خاموش و روشن شدن صورت می گیرد.

درآوردن گوشی از حالت ذخیره انرژی (power saving) راهکار بعدی است. در حالت ذخیره انرژی قدرت دریافتی سیگنال های مخابراتی توسط گوشیتان کاهش داده می شود. البته این مود، روی طول مدت شارژ ماندن گوشی تاثیر دارد اما نکته منفی آن کاهش قدرت دریافت سیگنال است.

Excel Signal DigiDoki

فضای باز و ارتفاع بیشتر، دیجی دکی

رفتن به فضای باز به دور از اشیا بازتاب دهنده و کاهنده توان یک اقدام دیگر در جهت افزایش آنتن گوشی می باشد. رفتن به کنار پنجره آنتن بهتری را به شما نتیجه خواهد داد. اگر باز هم آنتن ضعیف بود، باز کردن پنجره و یا گرفتن دست به بیرون اقدامی موثر در جهت افزایش آنتن گوشی است چرا که شیشه پنجره یک بازتاب دهنده امواج محسوب می شود.

خاموش کردن وای فای و بلوتوث گوشی و همچنین دوری از وسایل تشعشع داری همچون لپتاپ، رایانه و تلویزیون نیز اقدامی نسبتا موثر در جهت افزایش آنتن گوشی است.

 

مرتبط: راهکارهای مراقبت بهتر از باطری گوشی

 

باتری ضعیف گوشی نیز باعث کاهش قدرت سیگنال دهی می شود. همانطور که در پستی به صورت کامل درمورد سالم تر ماندن باطری گوشی برایتان شرح دادم بهتر است نگذارید شارژ گوشیتان از 20 یا 30 درصد کمتر شود.

گاهی افزایش ارتفاع هم می توانند آنتن گوشی را بهبود ببخشید

تعویض اپراتور نیز یک روش است. با توجه به میزان پوشش اپراتورها در مناطق مختلف در انتخاب اپراتور خود دقت لازم را داشته باشید.

signal booster 2 DigiDoki

تقویت کننده سیگنال، دیجی دکی

روش آخر، که خیلی هم توصیه نمی شود، استفاده از تقویت کننده های سیگنال موبایلی است. که این مورد آخر عمدتا مصرف شخصی ندارد و بیشتر برای اماکن عمومی، شرکت ها و ساختمان ها استفاده می شود.

 

منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی