سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها کجا هستند؟

    نظر

هنگامی که یک دستگاه دچار مشکل می‌شود، اولین اقدام مراجعه به نمایندگی تعمیرات آن دستگاه و دریافت خدمات از این طریق است. آیا شما با نمایندگی تعمیرات موبایل خودتان آشنا هستید؟ آیا می‌دانید کدام گوشی‌ها نمایندگی دارند؟ البان در ادامه بیشتر در مورد چگونگی یافتن نمایندگی تعمیرات موبایل و نحوه‌ی اطمینان از آن‌ها توضیح خواهد داد.

تعمیرات تخصصی موبایل

طبیعتا مهم‌ترین دلیل برای مراجعه به نمایندگی‌ها استفاده از تعمیرات تخصصی موبایل است. نمایندگی‌ها در صورتی که واقعا نمایندگی رسمی آن برند باشند قطعا از قطعات اصل و اوریجینال استفاده می‌کنند و از این بابت می‌توانند خیال شما را راحت کنند. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و نگرانی‌ها برای کاربران در تعمیرات موبایل، تقلبی یا غیر اصل بودن قطعات استفاده شده برای تعمیر گوشی آن‌هاست.

در ادامه مطلب در مورد نمایندگی‌های چند برند برتر و پرفروش تر در ایران صحبت خواهیم کرد. سایر برندها نیز وضعیتی کمابیش مشابه دارند. اگر در زمینه آنها سوالی داشتید، می‌توانید پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را مطرح بفرمایید تا ما به شما پاسخ بدهیم.

آیا نمایندگی تعمیرات موبایل برای انجام خدمات تعمیرات بهترین گزینه است؟

وقتی گوشی شما خراب می‌شود دو حالت متصور است: یا مشمول گارانتی می‌شود و یا نه.

در حالتی که گوشی شما هنوز در دوران گارانتی باشد، بهترین و منطقی‌ترین گزینه طبعا استفاده از خدمات گارانتی است. این خدمات ممکن است در نمایندگی‌های اصلی ارائه شوند. علاوه بر این این امکان نیز وجود دارد که توسط شرکت های جانبی خدمات مربوطه ارائه شوند. اینکه باید به کجا مراجعه کنید معمولا در خود برگه یا کارت ضمانت گوشی شما قید شده است.

اما اگر گارانتی موبایل شما تمام شده است، دیگر لازم نیست حتما به نمایندگی و شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید. هرچند که باز هم نمایندگی‌ها گزینه‌های مناسبی برای تعمیرات  موبایل هستند. اما نکته‌ی مهم این است که شما چشم بسته به آنها مراجعه نکنید و قبل از اقدام کمی روی کار مورد نیاز و هزینه‌های آن تحقیق کنید.

تعریف تعمیرات در نمایندگی ها کمی متفاوت است. ممکن است به جای تعویض یک قطعه ساده از روی برد، کل آن برد را تعویض نمایند. در این صورت هزینه این تعویض برای شما خیلی زیاد تر از تعمیر ساده‌ای خواهد شد که با یک تغییر یا تعویض کوچک قابل انجام بوده است.

مورد دیگر اینکه بعضا ممکن است دسترسی به نمایندگی تعمیرات موبایل هم دشوار باشد. این را هم باید در بررسی‌های خود لحاظ کنید.

در هر صورت نگران نباشید. راه های تعمیرات موبایل بسیار زیاد هستند که ما بهترین آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد!

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون 

شاید فکر کنید که گوشی های آیفون از فراوانی زیادی در ایران برخوردار نیستند، چرا که اپل هیچ گونه نمایندگی رسمی در ایران ندارد. اما خوب است بدانید (یا البته شاید قابل حدس زدن هم باشد) که درصد استفاده کاربران از گویش های آیفون در ایران عدد بسیار قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد.

در مورد شرکت اپل و محصولاتش پیش از این نیز توضیح داده ایم که این شرکت هنوز در ایران هیچگونه نمایندگی رسمی ندارد. نمایندگی فروش و نیز نمایندگی برای تعمیرات گوشی و خدمات پس از فروش اپل در ایران هیچ‌وقت وجود نداشته و در حال حاضر هم نیست. خود کمپانی اپل هم اعلام کرده که تصمیمی برای ایجاد و راه اندازی نمایندگی در ایران نخواهد داشت.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

در ایران به چند شرکت مجوز داده شد تا بتوانند گوشی های آیفون را وارد کنند اما این ها نمایندگان رسمی از سوی شرکت اپل نیستند. در مقطعی کوتاه طی سال‌های قبل در مورد یکی از شرکت‌ها شایعات و صحبت‌هایی بود که بناست به شکل رسمی و طی قراردادی رسمی با شرکت این خدمات را ارائه دهد. اما بعدتر معلوم شد که چنین چیزی صحت نداشته و کل قضیه طبعا منتفی شد. بنابراین اگر جایی عنوان شد یا شرکتی ادعا کرد که نمایندگی تعمیرات موبایل رسمی آیفون هستند، حرفشان درست نیست و این عنوان صرفا چند کلمه بدون هیچ پشتوانه‌ای است.

اما کماکان راهکارهای مطمئن دیگری نیز برای تعمیرات آیفون وجود دارد که توصیه داریم به بخش آخر همین پست مراجعه کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ 

در مقایسه با آیفون، سامسونگ در ایران وضعیت بهتری دارد. اگر چه طی سالیان اخیر تحریم ها سبب شدند تا مجبور شود تغییراتی ایجاد کرده و رفته رفته شکل خدمات رسانی آن سخت‌تر و کم‌رنگ‌تر شده است. اما باز هم در قیاس با اغلب برندها، سامسونگ در ایران به شکل رسمی تری وجود دارد. تبلیغات های بیلبوردی در سطح شهر که کماکان انواع مدل های گوشی سامسونگ را تبلیغ می کنند، تصدیق کننده همین موضوع هستند.

اما گاهی برخی از افراد خود را به عنوان نمایندگی رسمی معرفی می کنند که ممکن است اصلا حرفشان درست نباشد. خوشبختانه سایت رسمی سامسونگ فارسی مرجع خوبی برای یافتن نمایندگی‌های رسمی آن است. با ورود به سایت سامسونگ و پس از کمی جستجو می توانید تمام مراکز خدماتی و فروش و نمایندگی گوشی سامسونگ در ایران را پیدا کنید.

گوشی های با اندروید 10 البان

برخی از مراکز سامسونگ تنها مختص به فروش هستند. در برخی از آنها هم تعمیرات گوشی و خدمات پس از فروش انجام می شود. برخی فقط برای کارهای نرم افزاری بوده و مراکزی هم دارد برای تحویل گرفتن خود گوشی و ارسال به مراکز تعمیراتی.

اگر گوشی خود را به تازگی خریداری کرده اید، احتمالا حتما گارانتی دارد. لزوما این مراکز و نمایندگی ها به گارانتی شما مربوط نمی شوند و حتما در این زمنیه پیش از مراجعه تحقیق و بررسی بفرمایید.

در مورد تعمیرات خارج از گارانتی می توانید به این نمایندگی ها یا هر جای دیگری مراجعه کنید. اما در انتخاب باید چند پارامتر را در نظر داشته باشید:

  • کیفیت خدمات
  • کیفیت قطعات به کار رفته در تعمیر
  • سرعت عمل
  • سهولت دسترسی
  • اطمینان از فرد تعمیرکار
  • ارائه گارانتی روی تعمیرات انجام شده

همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم نمایندگی های سامسونگ را تنها باید از طریق سایت اصلی سامسونگ بیابید. شاید این کار کمی بیشتر زمان ببرد اما خیلی مطمئن تر خواهد بود. البته خب روشی دیگری هم برای تعمیرات گوشی سامسونگ وجود دارد که در انتها به آن پرداخته ایم.

نمایندگی هواوی 

شرکت هواوی شرکت پیچیده ای است. از این لحاظ می گوییم پیچیده، چرا که به نوعی باید از دو جهت با تحریم ها مبارزه کند. یکی تحریم های علیه ایران و دیگری تحریم هایی که علیه خودش وضع می شوند. در حال حاضر امریکا خیلی روابط خوبی با چین و هواوی ندارد و تا جای ممکن سعی در سنگ اندازی برای این شرکت خاص دارد. به ویژه که علاوه بر بازار گوشی های هوشمند، شرکت هواوی حضور قدرتمندی در تولید انواع مختلف تجهیزات مخابراتی و زیرساختی ارتباطات دارد. از این بابت همواره و به ویژه طی سالیان اخیر هواوی یکی از نقاط اصلی چالش‌ها بین چین و آمریکا بوده و تحریم‌ها در اشکال مختلف را تجربه کرده است.

گوشی های با اندروید 10 البان

با این وجود در حاضر هواوی تعدادی نمایندگی و واحدهای خدمات پس از فروش دارد که بیشتر برای گوشی های تحت گارانتی ارائه خدمات می دهند و البته که گوشی های خارج از گارانتی را نیز تا حدودی قبول می کنند.

آدرس و نوع خدمات ارائه شده در مراکز هواوی را از خود سایت اصلی هواوی بیابید. به روز رسانی این سایت ها بعضا بسیار کند انجام می گیرند، بنابراین قبل از مراجعه حتما تماس بگیرید. روش مطمئن دیگری نیز برای تعمیرات هواوی وجود دارد که در انتها به آن می پردازیم

نمایندگی تعمیرات گوشی ال جی

از برندهای کره‌ای دیگر حاضر در بازار ایران ال جی است. با توجه به مطالب مندرج در سایت، شرکت ال جی تنها برای گوشی های تحت گارانتی خدمات تعمیرات ارائه می دهد. شرایطی را هم که گوشی مشمول گارانتی می شود ذکر کرده است.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

نکته قابل توجه این است که شما باید برای انجام تعمیرات تمام اطلاعات داخل گوشی خود را پاک کنید و سپس گوشی را به نمایندگی تعمیرات موبایل ال جی بسپارید! سایت اصلی ال جی مطمئن ترین روش برای پیدا کردن نمایندگی های ال جی است. از حیث چگونگی فعالیت شرکت ال جی در ایران باید بگوییم این شرکت نیز کمابیش شبیه به همتای دیگر کره‌ای خود، یعنی سامسونگ است. البته شاید در قیاس با آن کمی کمرنگ‌تر باشد.

علاوه بر نمایندگی یا حتی راحت تر از آن هم روش مطمئن دیگری برای تعمیرات ال جی وجود دارد که در انتها به آن می پردازیم

نمایندگی سونی 

در مورد نمایندگی سونی خیلی باید مراقب باشید. متاسفانه سایت های زیادی به صورت فیک و مشابه با سونی اصلی ایجاد شده اند که نمی توان به راحتی آنها را تشخیص داد.

نمایندگی های سونی را از طریق سایت اصلی سونی بیابید. البته برند سونی به طور کلی در حوزه‌ی خاورمیانه و به ویژه در ایران طی سالیان اخیر تقریبا هیچ فعالیت خاصی ندارد و در نتیجه اگر جایی مدعی نمایندگی موبایل سونی را داشت، مطمئن باشید خلاف واقعیت است.

تعمیر گوشی سونی ، البان

نکته‌ای که باید همیشه یادتان باشد این است که بعد از تماس با نمایندگی، در رابطه با نحوه انجام تعمیرات و سایر موارد صحبت کنید. در خصوص این برند خاص ما اطلاعات دقیقی در این زمینه در سایت سونی پیدا نکردیم.

با این وجود باز هم نگران نباشید، برای تعمیر گوشی سونی شما هم راهکار مطمئن دیگری وجود دارد که در بخش بعدی معرفی می شود.

نمایندگی شیائومی

شیائومی

یکی از برندهایی که طی سالیان اخیر تمایل به آن در بازارهای جهانی و البته طبیعتا در بازار ایران بسیار روزافزون بوده، شیائومی است. برندی که با تولیدات باکیفیت و قیمت بسیار رقابتی خود رفته رفته سهم بیشتری از بازار را دارد به خود اختصاص می‌دهد. گزارش‌ها و بررسی‌ها هم حاکی از این است که کاربران از کیفیت گوشی‌های تولیدی این شرکت بسیار راضی هستند.

با جستجویی مختصر در اینترنت سایت‌های بسیاری می‌بینید که ادعای نمایندگی شیائومی رسمی را دارند، اما بررسی سایت اصلی شیائومی حاکی از این است که این برند نمایندگی رسمی در ایران ندارد. در نتیجه اگر جایی دیدید کسی ادعای نمایندگی شیائومی داشت، مطمئن باشید چنین چیزی نیست. صرفا تعدادی واردکننده داریم که امکان و مجوز ورود تجهیزات این برند را دارند و به شکل رسمی پشتیبانی شرکت شیائومی را ندارند.

با این حال کماکان برای تعمیرات گوشی شیائومی خود نگرانی نداشته باشید. راه‌های دیگری وجود دارد که کماکان توصیه‌ی ما رجوع به بخش انتهایی همین مطلب است.

تعمیرات موبایل سایر برندها

مابقی برندهای حاضر در بازار ایران نیز شرایطی شبیه به برندهای فوق و بلکه در مواردی شرایط به هم ریخته‌تر دارند. ممکن است شما برند گوشی خود را از بین دیگر شرکت‌ها نظیر ایسوس، لنوو، اچ تی سی، وان پلاس و غیره انتخاب کرده باشید. به طور کلی اگر بخواهیم گفته باشیم یافتن نمایندگی رسمی برای برندها تقریبا کاری بسیار سخت و دشوار است و بهتر است شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات موبایل و تعمیرات آن را بیابید. مهمتر از همه این است که باید به آن اطمینان کافی داشته باشید. در این صورت دیگر در نبود نمایندگی رسمی هم برای برند گوشی دلخواه شما چندان چالش برانگیز نبوده و خیالتان راحت خواهد بود که در صورت بروز مشکل به شرکت معتمد خود مراجعه خواهید کرد.

وقت آن رسیده است که پیشنهاد خود را در این رابطه ارائه دهیم.

یک نمایندگی برای تعمیرات تخصصی گوشی تمام برندها

تا اینجای مطلب سعی کردیم در رابطه با نمایندگی تعمیرات موبایل انواع برندها برایتان بگوییم و مشکلات و چالش‌های پیش روی شما در این زمینه را کمی بشکافیم. حال توجه شما را به یک راهکار سریع، آسان و مطمئن برای تعمیرات گوشی جلب می کنیم.

البان ، سامانه آنلاین تعمیرات موبایل در محل یک راه حل برای تمام مشکلات موبایلی است. مهم نیست که گوشی شما چه مدلی باشد و از چه برندی، و یا حتی مشکل آن سخت افزاری باشد یا نرم افزاری، مهم این است که شما از البان کمک بخواهید و به آن اطمینان کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

یک ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com تنها کاری است که لازم است شما برای تعمیرات گوشی خود انجام دهید. بقیه کارها را البان به دست گرفته و انجام خواهد داد. ابتدا با شما تماس گرفته و راهنماییتان می کند تا خودتان مشکل گوشی را حل کنید. سپس اگر نیاز به اقدامات بیشتر باشد، برای تعمیر گوشی، با موافقت خودتان اقدام می کند. بخشی از تعمیرات موبایل در محل قابل انجام است که بسته به نوع گوشی، مشکل آن و البته نظر شما می‌شود در محل نیز تعمیرات را انجام داد. با این وجود کلینیک تخصصی مرکزی البان جایی است که تعمیرات تخصصی موبایل شما را انجام خواهد داد.

بعد از اتمام تعمیرات، دوره گارانتی تعمیرات ارائه شده به شما آغاز می شود. بنا بر نوع تعمیرات و خدمات دریافتی، مدت زمانی بین حداقل یک تا شش ماه گارانتی تعمیرات موبایل البان دریافت خواهید کرد! این گارانتی که تنها البان برای تعمیرات خود ارائه می‌دهد چیزی است که خیال شما را آسوده می‌کند. کافی است یک بار امتحان کنید. قول می‌دهیم پشیمان نشوید. منتظر درخواست شماییم.

 

منبع: وبلاگ مرکز تعمیرات موبایل آیفون


نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در ایران

    نظر

گوشی آیفون یکی از محبوب‌ترین موبایل‌ها در جهان و البته طبعا در ایران است. شرکت اپل سال‌هاست که با معرفی سالیانه‌ی سری جدید محصولات خود خیل علاقمندان را به دنبال خود می‌کشاند. کیفیت ساخت و طراحی منحصربه‌فرد محصولات اپل همیشه عالی بوده است. اما نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون چگونه است؟ آیا امکان استفاده از خدمات پشتیبانی رسمی اپل در همه جا به یک شکل وجود دارد؟ البان در این مطلب سعی می‌کند کمی بیشتر به این موضوع بپردازد.

موبایل آیفون

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در دیگر کشورها

در دیگر کشورهای جهان شرکت اپل با راه‌اندازی شعب Apple Store رسمی خود و یا Apple Repair Center ها علاوه بر فروش محصولاتش، امکان استفاده از خدمات پس از فروش را برای موبایل آیفون و دیگر محصولاتش فراهم کرده است. به سادگی کافی است به یکی از این مراکز مراجعه کرده و خدمات مدنظر خود را دریافت کنید.

بدیهی اینکه کارشناسان مورد تایید خود شرکت اپل وظیفه‌ی خدمت رسانی را به عهده دارند. و طبعا قطعات استفاده شده نیز مطمئن و اصل هستند. اطلاعات مربوط به این مراکز و چگونگی دسترسی به آنها و ثبت درخواست در سایت رسمی اپل موجود است. البته که در کشورهای دیگر هم از بابت گرانی خدمات ارائه شده در اپل سنتر شکایت ها بسیار است.

اما در ایران وضع چگونه است؟

اپل استور

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در ایران

با توجه به اصالت امریکایی شرکت اپل، بدیهی است که تحریم‌ها در بحث خدمات موبایل نیز مانند باقی موارد است. و این بدان معنی است که هیچ‌وقت نمایندگی رسمی آیفون و محصولات دیگر اپل در ایران وجود نداشته است. با توجه به اذعان رسمی شرکت اپل نیز این امکان که خدمات رسمی نمایندگی اپل در ایران در آینده ایجاد شود تقریبا محال است. بنابراین بدیهی است که اگر کسی یا جایی مدعی نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل آیفون و یا دیگر محصولات اپل اعم از آیپد، مک بوک و … شد،‌ یقین بدانید که ادعای باطل و کذبی است.

اما چالش ها و مشکلات تعمیرات موبایل آیفون به نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران محدود نیست. تحریم‌ها امکان دسترسی به قطعات اصل و اوریجینال را هم برای تعمیرکاران سخت کرده است. چیزی که در روند تعمیرات بسیار می‌تواند موثر باشد.

قطعات فابریک و هم‌چنین ابزارهای پیشرفته در تعمیرات موبایل آیفون به همراه داشتن دانش، تجربه و تخصص عالی چیزی است که باید یک تعمیرکار حرفه‌ای داشته باشد و در نبود نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل آیفون ممکن است چالش برانگیز باشد. اما چه باید کرد؟ ابتدا کمی مشکلات تعمیرات موبایل آیفون را بررسی کنیم و بعد در انتها راهکار البان در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.


مطلب مرتبط: نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها در ایران کجا هستند؟


مشکلات آیفون در نبود نمایندگی اپل

با وجود اینکه موبایل آیفون همواره به خاطر کیفیت خوب قطعات و ساخت آن مورد اقبال عموم قرار داشته، اما مشکلات خاص خود را نیز دارد. مشکلات آیفون که نیاز به تعمیر تخصصی گوشی آیفون را ضروری می‌کنند به طور کلی در سه دسته قابل تقسیم‌بندی‌اند. مشکلات مربوط به برد آیفون، مشکلاتی که تعویض ال سی دی آیفون را به دنبال خواهند داشت و مشکلات مربوط به باتری آیفون. البته که این دسته‌بندی را می‌توان دقیق‌تر و جزیی‌تر نیز کرد اما به طور عمومی و طبق تجربه‌ی متخصصان ما این مشکلات آیفون رایج‌ترند.

تعویض ال سی دی موبایل آیفون

شکستگی ال سی دی آیفون نیز مانند سایر گوشی‌ها یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کاربران اتفاق می‌افتد. البته که این مشکل می‌تواند صرفا منحصر به شکستگی نبوده و مشکلات دیگری را نیز شامل شود. اما تشخیص این موضوع نیاز به بررسی دقیق کارشناس متخصص و سپس تعمیر یا تعویض ال سی دی خواهد داشت.

تعویض باتری موبایل آیفون

بعد از ال سی دی، دومین مشکل رایج که نیاز به یک نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون مطمئن را برای همه‌ی ما ضروری می‌کند مشکلات باتری است. چیزی که اگر نمایندگی رسمی آیفون در ایران وجود داشت طبعا خیال همه از اصل بودن باتری استفاده شده در آن مطمئن بود. اما با این حال اگر یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل آیفون باشد که علاوه بر جلب اطمینان شما، گارانتی برای تعمیرات و قطعات خود ارائه دهد؛ تا حدی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

تعمیر برد موبایل آیفون

اما مشکلات مربوط به قطعات روی برد و ایراداتی که نیاز به تعویض آی سی و تعمیرات تخصصی موبایل آیفون دارند در این دسته جای می‌گیرند. این دسته از مشکلات معمولا نیاز به تجهیزات و بررسی دقیق و البته تخصصی کارشناس داشته و برد باید در تعمیرگاه تخصصی موبایل آیفون بررسی شود.

تعمیرات در نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون

برای تعمیر تخصصی و مطمئن موبایل آیفون، باید به تعمیرکار حرفه ای اپل در مرکز تعمیرات تخصصی اپل دسترسی داشت. امری که در کنار ارائه‌ی گارانتی توسط مرکز مربوطه می‌تواند خیال شما را راحت کند.

اما با توجه به نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران، این موضوع به نظر کمی دور از عمل می آید. از طرفی با توجه به قانون رجیستری گوشی، تمام گوشی های موبایل باید به صورت رسمی وارد کشور شوند و وارد کنندگان موظف به ارائه گارانتی هستند. مگر آنکه فرد خودش گوشی را به صورت مسافر وارد کرده باشد.

اگر گوشی آیفون شما دارای گارانتی است، به ناچار باید مشکلات را توسط شرکت گارانتی کننده برطرف کنید (باز هم تاکید می کنیم که شرکت های گارانتی کننده ربطی به نمایندگی های رسمی اپل در سراسر دنیا ندارند) چه مشمول گارانتی باشند و چه نباشند.

اما اگر دوره گارانتی دستگاه شما تمام شده و یا از ابتدا بدون گارانتی تهیه کرده اید (به صورت مسافر وارد کرده اید) برای تعمیرات آیفون خود به نکات مهمی باید توجه داشته باشید. قطعات، مهارت و گارانتی پس از خدمات سه اصل مهم در انتخاب یک تعمیرکار آیفون است.

ما در البان علاوه بر داشتن تجهیزات تخصصی و حرفه ای برای تعمیر تخصصی آیفون، تعمیرکاران و کارشناسانی مجرب و با سابقه داریم که حسن سابقه‌ی چند ساله‌ی فعالیت ما، رضایت مشتریان را تا به اینجا به دنبال داشته است. از آنجا که البان برای تعمیرات تخصصی آیفون خود و با توجه به نوع مشکل، گارانتی بین یک تا شش ماه نیز ارائه می‌دهد در نتیجه مجبور است از بهترین قطعات استفاده کند.

جمع‌بندی

در نبود نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون به شکل رسمی، پیشنهاد ما استفاده از خدمات تعمیرات تخصصی البان است. ما همواره از قطعات اورجینال و اصل در تعمیرات استفاده کرده‌ایم و خواهیم کرد. علاوه بر این گارانتی تعمیرات موبایل البان همواره می‌تواند ضامنی برای آسودگی خاطر شما باشد. کافی است با ثبت درخواست در سامانه‌ی تعمیرات موبایل البان (elbaan.com) منتظر تماس متخصصین ما باشید.

 

منبع: وبلاگ مرکز تعمیرات گوشی موبایل البان


نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در ایران

    نظر

سامسونگ سال‌هاست که به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیای موبایل در جهان تبدیل شده است. این شرکت معظم کُره‌ای با سیاست‌گذاری‌های درست خود سهم بزرگی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. ایران هم طبعا از این موضوع مستثنا نیست. اما نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ چگونه است؟ آیا امکان استفاده از خدمات پشتیبانی رسمی سامسونگ وجود دارد؟ و اگر دسترسی به چنین چیزی نداشتیم چه؟ باید چه کار کنیم؟ البان در این مطلب سعی می‌کند کمی بیشتر به این موضوع بپردازد.

گوشی سامسونگ

مشکلات نیازمند به تعمیر موبایل سامسونگ

ابتدا به چند نکته پیرامون مشکلات عمده‌ای که برای موبایل های سامسونگ پدید می‌آید اشاره کنیم.

ال سی دی گوشی سامسونگ

رایج‌ترین مشکل (که البته در بین تمامی برندها به همین شکل است) مربوط به ال سی دی گوشی های سامسونگ است. شکستگی صفحه نمایش موبایل که یقینا احتمال آن کم هم نیست نیاز به وجود نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ و یا شرکتی معتبر و متخصص را که بتواند خدمات خوبی ارائه بدهد، ضروری می‌سازد. در مطلب تخصصی دیگری به شکل مفصل در مورد مشکلات مختص ال سی دی گوشی موبایل و البته بررسی فناوری‌های ساخت آن پرداخته‌ایم. اما اینجا و به طور مشخص در خصوص گوشی‌های سامسونگ باید نکته‌ای را یادآور شویم.

سامسونگ در گوشی‌های خود بیش از سایر برندها از پنل‌های Super AMOLED استفاده می‌کند. چیزی که خب طبیعتا کیفیت تصویر خوبی را به ویژه از حیث کنتراست در قیاس با پنل‌های رایج به نمایش می‌گذارد. اما مساله‌ای که خوب است بدانید اینکه هزینه‌ی قطعه و البته تعویض ال سی دی و تاچ گوشی برای پنل‌های AMOLED بسیار گرانتر از مدل‌های دیگر است. علت اصلی آن هم گران‌تر بودن ذاتی این پنل‌هاست. پس خوب است این نکته را گوشه‌ای از ذهن خود به یاد داشته باشید. و اگر گوشی سامسونگ دارید در محافظت از صفحه نمایش آن دقت و مراقبت کافی به عمل آورید.

سایر مشکلات

سایر مشکلات رایج گوشی های سامسونگ اعم از مشکلات برد سامسونگ، باتری موبایل های سامسونگ، دوربین و تاچ گوشی و البته مشکلات نرم افزاری هم طبعا از مشکلات رایج دیگری هستند که بسته به مورد آن باید با متخصص مجربی مشورت و بعد اقدام کنید.


مطلب مرتبط: نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها در ایران کجا هستند؟


نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در ایران

یکی از معدود شرکت‌هایی که در بین تولیدکنندگان تلفن همراه نمایندگی رسمی آن در کشور ما وجود داشته سامسونگ است. علاوه‌بر مراکز فروش متعددی که به شکل رسمی گوشی های سامسونگ را می‌فروشند، نمایندگی‌های تعمیرات موبایل سامسونگ و خدمات پس از فروش آن نیز وجود دارند. البته طی سالیان اخیر و با پررنگ‌تر شدن روزافزون تحریم‌ها گاهی کمی این حضور سامسونگ در ایران نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اما همچنان یکی از بهترین راه‌ها در گام نخست مراجعه به سایت رسمی سامسونگ فارسی (www.samsung.com/iran) است. با رجوع به این سایت و یافتن بخش پشتیبانی آن می‌توانید نمایندگی‌های رسمی سامسونگ را پیدا کنید. بدین‌ترتیب از بابت رسمی بودن و اصالت کار و البته اوریجینال بودن قطعات خیال راحتی خواهید داشت.

به روز رسانی – با توجه به موضوع تحریم های امریکا، نمایندگی سامسونگ مجبور شده تغییر نام داده و به عنوان سام سنتر درحال خدمات رسانی است.

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

اگر به طور مشخص نمایندگی‌های رسمی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران را در سایت رسمی سامسونگ ببینید، خواهید دید که تعداد زیادی ندارند. نمایندگی تعمیرات سامسونگ بازار موبایل ایران و یا نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ چارسو دو مورد از این گزینه‌ها هستند.

علاوه‌بر کم بودن این گزینه‌ها مشکلات دسترسی و رفت و آمد نیز هست، و اگر البته مشکلات دیگری هم نداشته باشند و بتوانند خدمات دلخواه شما را ارائه دهند. پس همواره وجود شرکت تخصصی تعمیرات دیگری که تعمیرات گوشی های سامسونگ را به شکل حرفه ای بتواند پوشش دهد ضروری است.

البته توجه داشته باشید که هزینه تعمیرات موبایل سامسونگ در نمایندگی ها معمولا بیشتر از بازار و نرخ گذاری آنها متفاوت با نرخ گذاری اتحادیه است.

اما چرا باید به نمایندگی مراجعه کرد؟ 

دو حالت افراد به نمایندگی مراجعه می کنند. اول به منظور خریدن محصول و دوم به منظور رفع خرابی و مشکلات آن محصول.

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید، نمایندگی های واقعی هستند. نمایندگی هایی که گارانتی معبتر ارائه می دهند و در آینده هم می توانید آنها را همانجا بیابید.

اما حالت دوم یعنی تعمیر گوشی یا محصول خریداری شده از نمایندگی است. تا مادامی که محصول و گوشی موبایل شما دارای گارانتی است، مجبور هستید که برای حفظ گارانتی آن به نمایندگی مراجعه کنید. حتی اگر خرابی گوشی شما شامل گارانتی نباشد.

می دانیم که بسیاری از مشکلات در پوشش گارانتی نیستند، اما باز شدن و تعمیر گوشی در جایی غیر از نهاد گارانتی کننده یعنی ابطال گارانتی. بنابراین مجبور خواهید بود تا حداقل 18 ماه پس از خرید گوشی (مدت زمان معمول برای گارانتی) برای تمام مشکلات گوشی به گارانتی مراجعه کنید.

اما پس از اتمام دوره گارانتی، دیگر مجبور نیستید به نمایندگی مراجعه کنید. آن موقع باید ببینید که کجا به شما خدمات بهتری خواهد داد و چقدر روی تعمیراتش مطمئن است. نکته مهم مهلت تست بعد از تعمیرات است که قانونا یک ماه باید داده شود، اما اکثر مراکز تعمیراتی شما را از این حق محروم می کنند و به محض خروج از مغازه شان دیگر هیچ موردی برایشان پذیرفتنی نیست.

اما به غیر از نمایندگی روش های دیگری هم هستند. ما در البان و به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در تعمیرات موبایل می‌توانیم پشتیبان خوبی برای شما باشیم.

کاستن دغدغه تعمیرات گوشی سامسونگ در البان

ما در البان علاوه بر اینکه همواره از قطعات اوریجینال و شرکتی برای تعمیرات موبایل سامسونگ شما استفاده می‌کنیم، همواره تجربه و تعهد خود را نیز با تمام قوا به کار می‌بندیم.

هدف اصلی رضایت شماست و چیزی جز این نمی‌خواهیم. برای همین می‌توانید گارانتی تعمیرات موبایل البان برای تعمیرات موبایل سامسونگ را هم همواره حامی خود بدانید. این گارانتی با توجه به مشکل سخت افزاری گوشی شما می‌تواند بین یک تا شش ماه باشد.

علاوه بر اینها شعار همیشگی البان انجام تعمیرات در محل بوده است. هرچند که این روزها و با وجود شرایط خاص این بخش از خدمات را به شکل دیگری ارائه می‌دهیم. با دریافت و ارسال گوشی به وسیله‌ی پیک، دغدغه‌ی شما از بابت حمل و نقل و ترافیک و شلوغی‌های دیگر برطرف می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید ثبت یک درخواست رایگان در سایت البان (elbaan.com) است.

 

منبع: وبلاگ مرکز تعمیرات موبایل البان


به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی پیش رو

برخلاف تصور عموم در مورد به روز رسانی، این کار بسیار توصیه می شود. همواره شرکت ها مشغول نوآوری های مختلف و رفع عیوب و نواقص قبلی خود هستند. از جمله این شرکت ها می توان از شرکت اپل نام برد. به روز رسانی در ادوات این شرکت بسیار وسیله شما را کارآمد و از لحاظ ایمنی قوی تر می کند. در ادامه این متن می توانید از نحوه به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی که ممکن است در طول به روز رسانی با آن مواجه شوید، اطلاع پیدا کنید.

مرتبط: مشاوره رایگان تلفنی تعمیرات موبایل آیفون البان 

اقدامات مورد نیاز پیش از آپدیت گوشی آیفون

پیش از آنکه اقدام به آپدیت کردن گوشی خود کنید، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • اگر شارژ باتری گوشی شما از 50 درصد کمتر باشد، اجازه نصب به روز رسانی را نخواهید داشت.
  • به حجم به روز رسانی توجه داشته باشید. سعی کنید حافظه گوشی تان حداقل یک گیگ بیشتر از مقدار فایل به روز رسانی خالی باشد.
  • بهتر است قبل از اقدام به آپدیت، عکس ها و فیلم های خود را به رایانه منتقل کنید. (گاهی به دلایل خطای انسانی یا حتی قطع برق و اینترنت ممکن است گوشی دچار مشکل شود)
  • فرآیند نصب به روز رسانی یک فرآیندی است که حرارت زیادی تولید می کند. بهتر این است که هنگام به روز رسانی، مخصوصا اگر گوشی شما به شارژر وصل است آن را از قاب محافظ خودش خارج کرده و امکان تبادل حرارتی از پشت گوشی را به آن بدهید.
  • حتما حتما رمز passcode گوشی را حفظ باشید. (یعنی همان رمزی که برای باز کردن گوشی نیاز دارید) این رمز هم در ابتدای به روز رسانی و هم بعد از آپدیت شدن گوشی از شما خواسته می شود.
  • در برخی موارد از شما رمز اپل آیدی نیز خواسته می شود. آن را در جایی یادداشت کنید یا حفظ باشید.
  • اگر با رایانه می خواهید گوشی را به روز کنید، حتما اول خود آیتونز را پیش از اتصال گوشی به روز کنید.

مراحل به روز رسانی گوشی آیفون

گوشی آیفون را می توانید هم با خود گوشی و هم با استفاده از کامپیوتر به روز کنید. معمولا صاحبان گوشی هایی که میزان حافظه کمی دارند، مجبور هستند با استفاده از رایانه گوشی خود را به روز کنند. همچنین اگر مدت زمان زیادی از به روز نکردن گوشی شما گذشته باشد، باز هم احتمال دارد که مجبور شوید با کمک آیتونز و رایانه گوشی را به روز کنید.

نگران نباشید، روش کار ساده است و هر دو را برایتان توصیف خواهیم کرد.

به روز رسانی گوشی آیفون با استفاده از خود گوشی

در گوشی های آیفون برای آپدیت کافی است که به ترتیب زیر عمل  نمایید:

قدم اول: به بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود مراجعه نمایید. آیکون این برنامه شبیه به چرخ دنده طراحی شده است که به راحتی می توانید آن را در میان برنامه های گوشی خود پیدا کنید.

قدم دوم: در تنظیمات بر روی بخش تنظیمات عمومی (General) بزنید.

قدم سوم: هنگامی که در داخل بخش تنظیمات هستید بر روی گزینه به روز رسانی نرم افزار (Software Update) بزنید. (تصویر پایین وسط)

قدم چهارم: گزینه Download and Install به معنای دانلود و نصب به روز رسانی را فشار دهید. با این کار گوشی شما شروع به دانلود نرم افزار به روز رسانی سیستم عامل iOS خواهد کرد و پس از دانلود کامل آن را در گوشی شما نصب می کند.

update1update2update3

می توانید فایل به روز رسانی را دانلود نمایید و در زمانی دیگر آن را نصب نمایید.

به روز رسانی آیفون با استفاده از رایانه

اگر حافظه گوشی شما کم است و نمی توانید برای به روز رسانی به اندازه کافی حافظه را خالی کنید، یا خیلی وقت است که گوشی را به روز نکرده اید یا اینکه تعداد گوشی های آیفون در اطرافتان زیاد است و نمی خواهید برای هر کدام جداگانه فایل به روز رسانی را دانلود کنید، از رایانه برای به روز رسانی گوشی آیفون استفاده کنید.

فدم اول: نرم افزار آیتونز را باز کنید. اگر اعلام کرد که به روز رسانی جدیدی وجود دارد، حتما آن را دانلود و نصب نمایید.

قدم دوم: گوشی را به رایانه وصل کنید و بعد قفل گوشی را باز کنید. در این حالت از شما پرسیده می شود که آیا به رایانه اعتماد دارید، شما گزینه بله (Allow یا Trust) را انتخاب کرده و رمز گوشی را وارد کنید.

به روز رسانی گوشی آیفون | سامانه تعمیرات آیفون البان

به روز رسانی گوشی آیفون | سامانه تعمیرات آیفون البان

قدم سوم: توصیه داریم اول از طریق گزینه Backup یک فایل پشتیبانی از گوشی تهیه کنید. این کار کمی طول می کشد اما حتما انجامش بدهید.

به روز رسانی گوشی آیفون در تعمیرات گوشی آیفون البان

قدم چهارم: خود آیتونز به شما می گوید که برای گوشی شما آپدیت وجود دارد یا خیر. با زدن گزینه دانلود، فایل به روز رسانی روی رایانه ذخیره می شود. اما اگر این پیام را اشتباها بستید، می توانید از بخش summary مجدد دانلود را شروع کنید.

قدم پنجم: وقتی دانلود فایل به روز رسانی تمام شود، کار نصب آن شروع خواهد شد.

مشکلات احتمالی و نکات مهم هنگام به روز رسانی گوشی های آیفون 

عدم نصب فایل دانلود شده 

در صورتیکه که از شارژ باطری گوشی شما کمتر از 50 درصد باقی مانده باشد، آیفون شما فایل بروز رسانی را دانلود خواهد کرد، اما برای نصب آن اجازه نخواهد داد، چرا که گوشی شما نباید هنگام به روز شدن خاموش گردد و آستانه احتیاط آیفون 50 درصد می باشد. بنابراین باید یا گوشی خود را شارژ نمایید و یا آنکه گوشی خود را در حالی که به برق وصل است به روز کنید.

اگر از رایانه استفاده می کنید توجه داشته باشید که اولا به روز رسانی برای مدل گوشی شما باشد (یعنی نمی توانید iOS 14 را روی آیفون 6 نصب کنید) و ثانیا از نسخه خود گوشی بالاتر باشد. اپل معمولا دانگرید را می بندد یعنی شما نمی توانید روی گوشی با iOS 14.2 به روز رسانی iOS 14.1 یا پایین تر را نصب کنید.

عدم امکان دانلود و ایراد پر بود بودن حافظه 

نکته مهم این است که اگر حافظه گوشی شما پر باشد، هنگام نصب به روز رسانی دانلود شده، به مشکل برخورده و مجبور می شوید گوشی را فلش کنید. حتما بعد از دانلود شدن به روز رسانی، فضای خالی در گوشی خود داشته باشید، وگرنه همه اطلاعاتتان از دست خواهد رفت.

خطا هنگام نصب

اگر آیتونز شما به روز نباشد، هنگام نصب به روز رسانی بر روی گوشی، دچار مشکل خواهید شد و بعضا مجبور می شوید گوشی را فلش کنید. اگر قبل از به روز رسانی پشتیبان گیری کرده باشید، هیچ نگرانی ندارد اما اگر نکرده باشید، تمام اطلاعاتتان از دست خواهد رفت!

به روز رسانی گوشی آیفون با اینترنت گوشی

به دلیل حجم بالای به روز رسانی ها، آیفون به شما اجازه نمی دهد تا آن را با اینترنت خط دانلود کنید. اما این کار مسئله هم چاره ای دارد. وارد تنظیمات گوشی شده و در بخش تنظیمات تاریخ و ساعت، تاریخ گوشی را حداقل سه ماه جلو ببرید. آنگاه آیفون فریب می خورد و اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت خط گوشی را به روز کنید.

توجه داشته باشید که اگر در این مدت پیامکی دریافت کنید، این پیامک همواره در ابتدای لیست خواهد ماند، تا زمانی که از تاریخ جعلی شما به صورت حقیقی عبور کنیم.

چرا و چه زمانی گوشی خودم را به روز کنم؟

در گذشته تصور بر این بود که شرکت اپل به واسطه به روز رسانی ها خودش، کاری می کند تا گوشی های قدیمی کند شوند و کاربران مجبور به نوسازی گوشی خود شوند. باید بگوییم که این تصور کاملا صحیح بود و بعد از شکایات بسیار اپل به این موضوع اعتراف کرد.

اپل دلیل این کار را ضعیف شدن باتری بیان کرد. یعنی باتری گوشی که ضعیف تر شود، نمی تواند با همان عملکرد قدیم گوشی به روز شده را زنده نگه دارد، بنابراین گوشی را کند می کنند تا میزان نگهداری شارژ باتری خیلی تغییر نکند.

با ادامه شکایات، اپل مجبور شد انتخاب بین کند شدن گوشی و زودتر تمام شدن شارژ باتری را به اختیار کاربران بگذارد تا آنها خودشان از تنظیمات انتخاب کنند.

اما نکته مهم بعدی زمان به روز رسانی است. متاسفانه شرکت اپل بعد از استیو جابز به شدت افت کرده و برخلاف گذشته برای جبران باگ هر به روز رسانی یک به روز رسانی دیگر ارائه می دهد و برخلاف گذشته کاربران آیفونی مجبورن در سال چند مرتبه گوشی خود را آپدیت کنند.

اگر آدم ماجراجویی هستید و به روز، می توانید به محض ارائه گوشی خود را آپدیت کنید، اما معمولا توصیه بر این است که یک ماه صبر کنید تا مشکلات به روز رسانی معلوم شود و مثلا به جای iOS 14 یک دفعه iOS 14.2 را نصب کنید.

هنگام آپدیت، گوشی هنگ کرده و دیگر روشن نمی شود!

با وجود رعایت تمام مسائل گفته شده باز هم ممکن است هنگام به روز رسانی گوشی آیفون مشکلاتی پیش بیاید. چنانچه بر اثر به آپدیت گوشی آیفون خود به مشکل برخورد کردید، اصلا نگران نشوید، در سامانه تعمیرات موبایل در محل البان یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنماییتان کنند.

اگر طبق توصیه از گوشی نسخه پشتیان هم تهیه کرده اید، حتما به کارشناس البان بگویید تا به راحتی اطلاعاتتان را برایتان برگرداند.

 

منبع: وبلاگ مرکز تعمیرات گوشی موبایل البان