سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

چگونه از هک شدن گوشی خود جلوگیری نماییم

    نظر

این روزها هک شدن گوشی تقریبا معادل با دزدیده شدن بخشی از اموال و یا حتی زندگی آدم هست. موبایلی که داخلش در کنار تمام عکس ها و فیلم های خصوصی دریچه ای است به حساب های بانکی، به ایمیل ها و کلی اکانت های کاربر در جاهای مختلف فضای مجازی! این است که مراقبت از این شی ارزشمند دارای اهمیت می شود.

در کنار هک شدن گوشی مورد تلخ بعدی دزدیده شدن آن است. البان در این پست راهکارهایی به شما آموزش می دهد تا در صورت رخ دادن هر کدام از این اتفاق ها کمتر آسیب ببینید.

به روز رسانی سیستم عامل گوشی و نرم افزارها

اگر در به روز رسانی ها دقت کرده باشید، معمولا یکی از موارد مسائل امنیتی است. حتی گاها در به روز رسانی سیستم عامل گوشی فقط یک پچ امنیتی به شما ارائه داده می شود. این موارد امنیتی در واقع باگ هایی هستند که دولوپرها پیدا کرده و در قالب یک به روز رسانی برای رفع آنها ارائه می دهند.

هک شدن گوشی ، البان هک شدن گوشی ، البان

لازم نیست تمام نرم افزارهای گوشی خود را به روز کنید و از بابت آنها نگران باشید. البته اگر گوشی اندروید دارید کمی بیشتر مراقب باشید، چرا که در اندروید اجازه دسترسی های بین اپی داده می شود.

به روز رسانی ها هم به سادگی از طریق گوگل پلی در گوشی های اندرویدی و اپ استور در گوشی های آیفون قابل انجام هست. برای به روز رسانی سیستم عامل گوشی اندرویدی و آیفونتان نیز از طریق تنظیمات اقدام کنید.

به وای فای عمومی و رایگان وصل نشوید

یکی از راه های هک شدن گوشی اتصال به انواع وای فای رایگان اماکن عمومی است! این موضوع متوجه صاحب ارائه دهنده سرویس نیست، بلکه ممکن است یک هکر در این شبکه نیز وصل باشد. وقتی که هر دوی شما در یک شبکه باشید، راه هک شدن گوشی شما بازتر می شود و او می تواند به راحتی گوشی تان را هک کند! اما اگر در جایی مجبور به استفاده از وای فای عمومی شدید، بهتر هست که همزمان از یک اپ وی پی ان نیز استفاده نمایید تا کار هک کردن دشوار شود.

قفل کردن برای پیشگیری از هک شدن گوشی

حتما روی گوشی خود یک قفل بگذارید. این امکان به صورت خودکار داخل گوشی ها وجود دارد و تنها لازم هست از طریق تنظیمات آن را فعال کنید. قفل کردن گوشی از دو منظر حائز اهمیت هست، یکی اینکه اگر گوشی تان دست کسی بیفتد نمی تواند از آن استفاده کند، و دیگر اینکه در صورت اتصال به گوشی تان باز هم رمز جلودارش خواهد بود.

هک شدن گوشی ، البان هک شدن گوشی ، البان

تمام اینها در کنار حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره به شما توصیه می شود. سعی کنید در رمز خود از عدد تکراری هم استفاده کنید و اگر از مدل الگو (pattern) استفاده می کنید از یک نقطه دو بار عبور کنید.

از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید

تایید هویت دو مرحله ای یا همان two-step verification راهی است که حتی در صورتی که شخصی رمز شما را برای اکانت هایتان داشته باشد، بدون داشتن سیم کارت و دسترسی به پیامک ها و یا هر روش دیگری نمی تواند وارد اکانتتان شود. چرا که فعال بودن این گزینه سبب می شود فرد مجبور باشد برای ورود یک کد دیگر را هم وارد کند که بعضا در لحظه تولید می شوند و گاها از قبل توسط خود کاربر تعیین شده است.

مطلب مرتبط: تایید هویت دو مرحله ای در تلگرام

مطلب مرتبط: تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

پسوردهای قوی استفاده کنید

هنگام ساخت اکانت، یا بعد از ساختشان، سعی کنید از پسوردهایی استفاده کنید که پیچیده تر باشند. اگر نگران هستید که آنها را فراموش کنید، در جایی به صورت فیزیکی یادداشتشان کنید. هر چه رمز شما سخت تر باشد، هک شدن آن نیز سخت تر خواهد بود. اپ هایی هم برای ساخت این رمزهای دشوار وجود دارند که می توانید از آنها هم استفاده کنید.

هر ایمیل و لینکی را باز نکنید

بعضا افراد بدون آنکه متوجه باشند، خودشان در را به روی سارقان و هکرها باز می کنند و آنها را به گوشی و فضای خصوصی خودشان راه می دهند. باید توجه داشته باشید که هر ایمیلی را باز نکنید، یا وقتی باز کردین، لینک های نامطمئن را به هیچ وجه باز نکنید. این موضوع در رابطه با لینکهایی که بعضا در برخی پست های در فضای شبکه های مجازی اجتماعی هم دیده می شود هم صادق هست. اگر پیامی را به دفعات می بینید، قطعا اسپم و نادرست هست. همین بس که این پیام بدون اجازه ارسال کننده فرستاده می شود و این به معنای خطرناک بودن آن اپ هست!

از امکانات داخلی گوشی خود استفاده کنید

هم در گوشی های اندرویدی و هم در گوشی های آیفون گزینه ای وجود دارد که می توانید به واسطه آن از راه دور گوشی خود را تحت کنترل داشته باشید، اطلاعاتش را پاک کنید و حتی موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. Find My iPhone در گوشی های آیفون و Find My Mobile در گوشی های اندروید این امکان را به شما می دهند.

find-my-mobile-2-Elbaan هک شدن گوشی ، البان

تا قبل از ازدست دادن گوشی با این اپ ها و روش استفاده از آنها کار کنید.

اجازه های اپ ها را مدیریت کنید

این موضوع مخصوصا برای کاربران گوشی های اندرویدی مطرح هست. مراقب باشید که به هر اپ چه دسترسی هایی می دهید. توصیه داریم در اولین فرصت به بخش permissions تنظیمات گوشی خود بروید و دسترسی ها را کنترل کنید. ممکن است یکی از دلایل هک شدن گوشی شما یک دسترسی به یک اپ ناخوانده باشد!

هک شدن گوشی ، البان

پشتیبان گیری

در فواصل معینی که خودتان می خواهید یا بعد از اتفاقات خاصی، از گوشی خود یک پشتیبان گیری بکنید. حتی اگر گوشی از دستتان رفت، لااقل اطلاعاتتان برایتان باقی بماند.

منبع اپ ها را بشناسید

مراقب باشید که اپ ها را از کجا دانلود می کنید. تا وقتی اپ و سازنده آن را نمی شناسید، از جاهای دیگری به غیر از درگاه های رسمی اپ استور برای کاربران آیفون و گوگل پلی برای کاربران اندرویدی، اپی را دانلود و نصب نکنید. حتی وقتی از این درگاه ها هم دانلود می کنید، حتما نکات مهم نصب اپ را در نظر داشته باشید.

هک شدن گوشی ، البان هک شدن گوشی ، البان

از شارژرهای عمومی هم بترسید

اگر در جایی دیدید یک سیم خالی آویزان بوده و نتوانید نقطه انتهایی دیگر سیم را ببینید، کمی در استفاده از آن برا شارژ کردن گوشی خود مراقبت کنید. ممکن است سر دیگر سیم به یک سیستمی وصل باشد که بدون اجازه شما اطلاعات داخل گوشی تان را خالی کند. بنابراین به شارژرهای عمومی خیلی اعتماد نکنید.

کلام آخر

این بود مختصری توضیح برای مراقبت بیشتر از گوشی تان. اگر نکته ای هست که شما می دانید و در این مقاله دیده نمی شود، خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Elbaan، تعمیرات موبایل در محل


کدهای مخفی گوشی های اندروید و آیفون برای تست عملکرد

    نظر

این روزها تقریبا هر نفر یک یا چند گوشی هوشمند دارد و با آن می تواند کارهای زیادی نیز انجام دهد. اما تفاوت یک تعمیرکار با کاربر معمولی جایی معلوم می شود که تعمیرکار باید کدهای مخفی گوشی را هم بلد باشد و به منظور تست گرفتن از گوشی آنها را استفاده کند.

در ادامه البان به تفکیک کدهای مخفی گوشی های اندروید و آیفون را بیان خواهد کرد و اینکه هر کدام چه مورد استفاده ای دارند.

کدهای مخفی گوشی های اندرویدی

منوی اطلاعات: با زدن کد زیر به منویی می روید که در آن می توانید اطلاعاتی از خود گوشی، میزان دیتای استفاده شده و دیگر اطلاعات را پیدا کنید.کدهای مخفی گوشی ، البان

سنجش بک لایت آنالوگ: با کد زیر می توانید بک لایت گوشی را تست کنید.کدهای مخفی گوشی ، البان

نمایش IMEI: با کد زیر می توانید شماره شناسه یا همان IMEI گوشی را پیدا کنید. (شما می توانید در دوره تخصصی تعمیرات موبایل آکادمی البان با این مورد و ترمیمش بیشتر آشنا شوید.)کدهای مخفی گوشی ، البان

تست نمایش LCDکدهای مخفی گوشی ، البان

اطلاعات نمایش دوربینکدهای مخفی گوشی ، البان

وایپ کردن (پاک کردن) گوشی به صورت کامل و نصب فرمور جدید: در مورد این کد تنها درصورتی که مطمئن هستید که می خواهید گوشی را کاملا پاک کنید، آن را وارد نمایید.کدهای مخفی گوشی ، البان

نمایش آدرس مک کدهای مخفی گوشی ، البان

نمایش آدرس بلوتوث: به نوعی یکی از گامهای تشخیص سالم بودن بلوتوث همین کد هست که باید آدرسی نشان داده شود. کدهای مخفی گوشی ، البان

تست میدانی: سنجش قدرت سیگنال دریافتی توسط گوشی کدهای مخفی گوشی ، البان

تست سریع GPS کدهای مخفی گوشی ، البان

کدهای مخفی گوشی های آیفون

حالت تست میدانی: حاوی اطلاعاتی دقیق از قدرت سیگنال دریافتی کدهای مخفی گوشی ، البان

بررسی تمام شماره های فوروارد شده (Call Forwarding) کدهای مخفی گوشی ، البان

شماره IMEI کدهای مخفی گوشی ، البان

فعالسازی انتظار تماس (Call Waiting) کدهای مخفی گوشی ، البان

غیرفعال کردن انتظار تماس کدهای مخفی گوشی ، البان

حالت EFR: این ویژگی باعث می شود به قیمت مصرف بیشتر باتری، گوشی تلاش بیشتری برای دریافت سیگنال کند. کدهای مخفی گوشی ، البان

تماس ناشناخته: با این کد شماره شما روی گوشی دریافت کننده تماس نمی افتد. کدهای مخفی گوشی ، البان

 

منبع: Elbaan Academy


نحوه فلش کردن گوشیهای سونی

    نظر

برای فلش کردن گوشی‌های سونی از نرم افزار sony flash tool استفاده می کنیم. همواره به یاد داشته باشید که از آخرین و به روز ترین نسخه این نرم افزار استفاده می کنید.

مراحل فلش کردن گوشی‌های سونی 

برای فلش کردن گوشی‌های سونی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

[caption id="attachment_6768" align="aligncenter" width="451"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان نصب برنامه sony flash tool[/caption]

 

 

بعد از نصب نرم افزار sony flash tool وارد درایو C می شویم.

پوشه flash tool را باز می کنیم.

پوشه driver را باز می کنیم.

نرم افزار driver را با انتخاب تمامی موارد نصب می کنیم.

فایل فلش گوشی مورد نظر را داخل پوشه زیر کپی می کنیم.

C→Users→user→.flashtool→frime ware

[caption id="attachment_6761" align="aligncenter" width="675"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان به مسیر کپی شدن فایل فلش و فرمت فایل توجه کنید[/caption]

برنامه sony flash tool را اجرا می کنیم.

روی علامت رعد و برق کلیک می کنیم.

[caption id="attachment_6769" align="aligncenter" width="445"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البانروی رعد و برق کلیک می کنیم[/caption]

پنجره باز شده را تأیید می کنیم.

[caption id="attachment_6770" align="aligncenter" width="514"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان پنجره باز شده را تأیید می کنیم[/caption]

مدل گوشی مورد نظر نمایان می شود.

[caption id="attachment_6771" align="aligncenter" width="581"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان اگر فایل فلش را در مسیر گفته شده کپی کرده باشید باید در این پنجره مدل دستگاه نمایش داده شود[/caption] [caption id="attachment_6772" align="aligncenter" width="555"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان مدل دستگاه را به نوبت انتخاب می کنیم[/caption]

آن را انتخاب کرده، در سربرگ Wipe تمام گزینه ها را تیک می زنیم.

[caption id="attachment_6773" align="aligncenter" width="647"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان تیک های سربرگ wipe را میزنیم[/caption]

روی گزینه flash کلیک می کنیم.

[caption id="attachment_6774" align="aligncenter" width="627"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان دکمه flash را کلیک می کنیم[/caption]

نرم افزار فایل را مورد بررسی قرار داده، بعد از لحظاتی دستور اتصال گوشی به سیستم داده می شود.

در صورتی که گوشی کلید سخت افزاری Back داشت دکمه Back را نگه می داریم و کابل usb را وصل می کنیم. اگر نداشت دکمه Volume down (کم کردن صدا) را نگه داشته و کابل را وصل می کنیم. (پیش از فلش کردن گوشی‌ های سونی توجه داشته باشید تا کابل usb و سوکت شارژ کاملا سالم باشند)

[caption id="attachment_6775" align="aligncenter" width="592"]فلش کردن گوشی‌های سونی ، البان با توجه به مدل دستگاه و توضیحات متن یکی از کلید های سخت افزاری Back یا volume down را نگه داشته و کابل را وصل می کنیم[/caption]

چند نکته بسیار مهم در رابطه با فلش کردن گوشی‌ های سونی 

فرمت فایل فلش گوشی های sony به صورت ftf. است.

گوشی های سونی اریکسون نیز همچون گوشی های سونی فلش می شوند.

در هنگام اتخاب فایل فلش توجه داشته باشید تا فایل با مدل دستگاه شما مطاقبت داشته باشد. به عنوان مثال دستگاه xperia z2 در دو مدل D6502 و   D6503 عرضه شده و در صورتی که فایل شما با مدل دستگاه مغایرت داشته باشد، گوشی شما پس از فلش خاموش می شود.

برای این که مدل دستگاه را پیش از فلش بدانید می توانید از مسیر زیر مدل دستگاه را متوجه شوید:

منوی فارسی: شماره مدل → در مورد دستگاه → تنظیمات

منوی انگلیسی: setting → about phone → model number

 

شما می توانید با ثبت نام در دوره های مبتدی آموزش تعمیرات موبایل البان به صورت عملی فلش کردن گوشی های سونی را آموزش ببینید و تجربه کنید.


منبع: آکادمی البان


آیا حسگر چشم گوشیهای موبایل به چشمان شما آسیب میزنند؟

    نظر

با ارائه انواع گوشی های جدید که از فناوری حسگر چشم بهره می برند و وجود انواع اخبار و اطلاعات از مضر بودن یا نبودن آنها، البان تصمیم گرفت تا این سوال را بررسی کرده و جوابی برای آن بدهد.

نکته کلی این که حسگرها از نور فروسرخ استفاده استفاده می کنند، همان نوری که در کنترل انواع دستگاه های خانگی هم استفاده می شود. شناختی مختصر روی این نور و طول موج و همچنین کارکرد آن در حسگر چشمی موبایل ما را به جواب این سوال نزدیک تر خواهد کرد.

نور فروسرخ چیست؟

نور فروسرخ یا مادون قرمز یا Infrared، تابشی نامرئی از نور هست که مانند نور مرئی، مولکولها را یونیزه نمی کند و سرطان زا هم نیست.

جالب است بدانید نور فروسرخ منابع بسیار زیادی در طبیعت دارد و چشمان ما همواره در حال دریافت مقدار زیادی از این نور نامرئی هست! هر جسمی که کمی دما هم داشته باشد، نور فروسرخ از خود منتشر می کند. حتی بدن های ما انسان ها و جالب این که 95درصد از انرژی تولید شده توسط لامپ های مهتابی به صورت نور فروسرخ هست!

حسگر چشم ، البان

نور مرئی و فروسرخ در صورتی که برای مدت طولانی و با شدت بالا به جسمی بتابند، آن جسم را گرم خواهند کرد! این داغ شدن و نگاه زیاد به نور های این چنینی باعث خشک شدن چشم و خطر ابتلا به آب مروارید می شود. برای چنین اتفاق بدی، برای منبع نوری ضعیف، باید برای مدت حداقل 20 دقیقه در فاصله چند میلیمتری و بدون پلک زدن به آن نگاه کنید. که معمولا بعید هست کسی این کار را بکند.

نکته خطرناک درمورد نور فروسرخ این هست که از آنجا که نامرئی است، شما نمی دانید چه مقدار از آن وارد چشمان شما شده است. در حالیکه در برابر نور مرئی، وقتی از حدی بگذرد، خود به خود چشمانتان را می پوشانید و آن را محافظت می کنید. اجسامی که نور مرئی دارند، نور فروسرخ هم از خود متصاعد می کنند و این نور فروسرخ از بسیاری از موانع نیز عبور می کند. یکی از دلایل توصیه به استفاده از عینک آفتابی استاندارد هم همین موضوع هست.

نحوه کار حسگر چشم فروسرخ چگونه است؟

حسگرهای فروسرخ، در گوشی های موبایل برای کاربردهای امنیتی و باز کردن قفل و … از طریق اسکن چشم و چهره کار می کنند. برای این منظور این گوشی ها دارای یک فرستنده نور فروسرخ هستند و دوربینشان نیز گیرنده این نور را دارد.

هنگام اسکن چشم، فرستنده فروسرخ نوری می فرستد و دوربین آن را ذخیره می کند. با دیتابیس خودش و عکس های قبلی مقایسه اش می کند و اگر اوکی بود، قفل باز خواهد شد!

حسگر چشم ، البان

اما تشخیص چهره کمی متفاوت هست و به نوعی یک صفحه نوری به صورت شما می تاباند و آن را ذخیره می کند. نقاطی در صورت مراکز توجه هستند که دوربین و پردازنده های گوشی آنها را مطابقت می دهند.

یک استانداردی هم وجود دارد که نورهای فروسرخ را دسته بندی می کند و می گوید چقدر ریسک دار هستند. گوشی های موبایل در دسته ریسک پایین low-risk IR قرار دارند.

صحبت های زیاد پیرامون حسگر چشم و نور فروسرخ

اگر در اینترنت راجع به حسگرهای چشمی فروسرخ جستجو کنید، پاسخ های زیادی پیدا خواهید کرد که بعضا یکدیگر را نیز نقض می کنند! جواب هایی که بعضا کاملا غیرعلمی هستند و زاییده تخیلات بلاگ نویسان و برخی صفحات هست. همانطور که قبلا هم گفتیم، انتشار یک خبر ترساننده، سریعتر از یک مطلب علمی رخ می دهد و بنابراین برخی پیج های از این دست اخبار برای نشر بیشتر استفاده می کنند!

اجازه بدهید ما برایتان با توجه به آخرین مقالات علمی برخی از شبهات را پاسخ دهیم:

  • نور فروسرخ سرطان زا نیست: این نور مولکول ها را به الکترون یونیزه نمی تواند بکند و از این حیث با مانند پرتو ایکس متفاوت هست.
  • منبع نور فروسرخ موبایل یک لیزر نیست: علتی که لیزر کمی ترسناک به نظر می رسد این هست که لیزر نور را بسیار متمرکز می کند و این موضوع باعث بالا رفتن چگالی انرژی آن می شود. برای اثبات اشتباه بودن این موضوع همین بس که شما برای اسکن چشم و صورت خود لازم نیست گوشی را تکان دهید، نور خودش پخش می شود برخلاف لیزر که به صورت یک خط حرکت می کند.
  • یک مقاله علمی می گوید نور فروسرخ برای چشمان خرگوش ها ضرر داشته است! اگر این مقاله را مطالعه کنید متوجه چند نکته می شوید: 1- نور به مدت 5-10 دقیقه از طریق منابع بزرگ به صورت پیوسته به خرگوش ها تابیده است. 2- فرکانس کاری لامپهای این مطالعه و تحقیق با حسگر چشم در موبایل متفاوت هست و همین دو مورد تفاوت این آزمایش و مقاله را با موبایل نشان می دهد!

حسگر چشم ، البان

آیا حسگر چشم موبایل ضرر دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده و منابع علمی به صورت کلی نور فروسرخ منتشره از حسگر چشم گوشی های موبایل مضر نیست. اما در برخی از افراد که ناراحتی خاص چشمی دارند ممکن است کمی ضرر داشته باشد که این افراد خودشان می دانند و قطعا تحت نظر پزشک هستند.

خیالتان راحت که مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد، اما اگر باز هم خیلی نگران هستید، می توانید این ویژگی را در گوشی خود خاموش کنید و از شیوه های حسگر اثر انگشت و یا وارد کردن رمز های عددی و شکلی استفاده کنید.

اگر مشکلی هم برای هر یک از اسکنر های گوشی تان پیش آمده، می توانید برای تعمیر آنها ازسامانه تعمیرات موبایل در محل البان استفاده نمایید.

 

منبع: البان، تعمیرات موبایل در محل


پاک کردن اپ و جابجایی آن در آیفون قبل و بعد از iOS 13

    نظر

ممکن است شما اپی را روی گوشی خود نصب داشته باشید و بخواهید آن را پاک کنید. پاک کردن اپ در گوشی های آیفون کمی با اندروید متفاوت هست، و البته راحتتر. البان برایتان بیشتر توضیح می دهد.

پاک کردن اپ در آیفون قبل از iOS 13

اگر هنوز گوشی خود را به iOS 13 به روز نکرده اید، برای پاک کردن اپ ها از روی گوشی، کافی است، انگشت خود را روی یک اپ نگه دارید. تمام اپ ها شروع به ویبره کردن می کنند و روی اپ هایی که قابل پاک کردن هستند، علامتی ضربدری شکل نمایان می شود. روی علامت ضربدر که بزنید، از شما سوال می شود که آیا می خواهید اپ را پاک کنید، با تایید، اپ پاک می شود.

پاک کردن اپ در آیفون ، البان

پاک کردن اپ از این طریق باعث می شود تمام دیتا و اطلاعات شما در آن نیز پاک شود و نیازی به اقدامات اضافه هم نیست.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه آیفون

پاک کردن اپ در آیفون ، البان

شما از طریق تنظیمات هم می توانید اپ ها را پاک کنید. در تنظیمات به بخش حافظه آیفون (iPhone Storage) بروید و هر اپی را که خواستید، پاک کنید.

پاک کردن اپ در آیفون ، البان

پاک کردن اپ در آیفون بعد از iOS 13

حالا اگر گوشی آیفون خود را به روز کرده باشید، کار کمی متفاوت خواهد شد. در این حالت وقتی که انگشت خود را روی یک اپ نگه می دارید، یک منوی پاپ آپ باز می شود و گزینه هایی دیده می شود. با توجه به هر اپ این گزینه های ممکن است متفاوت باشند. برای حذف اپ باید گزینه Rearrange apps را انتخاب نمایید. آنگاه مانند قبل تمام اپ ها به حالت لرزشی می روند و علامت های ضربدر نمایان می شوند.

پاک کردن اپ در آیفون ، البان

حالت بعدی پاک کردن از طریق اپ استور هست. همان طور که قبلا هم گفتیم، به روز کردن اپ ها در iOS 13 کمی متفاوت با قبل شده است و باید به بخش کاربری خود در اپ استور بروید. در اینجا علاوه بر دیدن اپ های نصب شده شما روی گوشی، می توانید در صورت وجود، آنها را به روز کنید و یا با کشیدن انگشتتان روی آن ها به سمت چپ، گزینه delete را ایجاد کرده و اپ را پاک کنید.

پاک کردن اپ در آیفون ، البان

جابجایی اپ ها

وقتی اپ ها روی حالت لرزان هستند، می توانید به اصطلاح آنها را drag کنید، یعنی با انگشت گذاشت رویشان بین صفحات و خانه های مختلف جابجایشان کنید. وقتی دو اپ را روی هم بگذارید، یک دسته تشکیل می شود که آن دسته را هم می توانید مطابق با سلیقه خودتان نامگذاری نمایید.

کلام آخر

آنچه خواندین، آموزشی کوتاه از البان برای استفاده مناسب تر و راحت تر از گوشی آیفون بود. چنانچه سوالی در زمینه گوشی خود دارید و یا به مشکلی برخورد کردید، می توانید علاوه بر نوشتن سوال خود در بخش دیدگاه ها، از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانیwww.elbaan.com نیز مشکل خود را در قالب مشاوره رایگان تلفنی با ما در میان بگذارید.

 

منبع: تعمیر موبایل البان