سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

از تلگرام بپرسید و بدون واسطه پاسخ بگیرید

احتمالا بارها و بارها شده که خبری در فضای مجازی منتشر شود و شما به حقیقت ماجرا شک داشته باشید! مانند همین خبری که اخیرا منتشر شد، مبنی بر آمدن سرورهای تلگرام به ایران! که البته بعدا تکذیب شد. شاید بهترین راه برای رسیدن به حقیقت این باشد که از تلگرام بپرسید و جواب او را بدانیم!

 

مرتبط: آخرین به روز رسانی تلگرام

 

برای آنکه سوالتان را از تلگرام بپرسید کافی است وارد تنظیمات تلگرام خود شوید. چه در رایانه و چه روی موبایل. گزینه ای هست تحت عنوان Ask a Question که با انتخاب آن می توانید سوالتان را از تلگرام بپرسید. جالب اینکه می توانید سوالتان را فارسی هم بپرسید.

از تلگرام بپرسید ، دیجی دکی

از تلگرام بپرسید ، دیجی دکی

یک هشدار جدی: درباره روبات هایی که توانایی اعلام بینندگان عکس های پروفایلتان را دارند، تیم دیجی دکی از تلگرام سوال کرد. تلگرام در پاسخ گفت که اصلا چنین چیزی (امکانی) ممکن نیست و این روبات ها حداقل کاری که می کنند این است که اطلاعاتی را از حساب کاربری شما می گیرند. پس لطفا به این تبلیغات های تلگرامی که ادعای چنین کاری را دارند اعتماد نکنید و وارد روباتشان نشوید. نتیجه ای که این روبات به شما می دهد، همانند نتیجه ای است که در پاسخ به سوال تعداد موهای هرشخص می توان داد، هیچ کدام قابل اثبات نیستند!

از تلگرام بپرسید ، دیجی دکی

از تلگرام بپرسید ، دیجی دکی

خود تلگرام و البته ما توصیه داریم که ابتدا سوالات قبلا پرسیده شده را ببینید و جواب های آنها را بخوانید، شاید جواب سوال شما نیز در همان باشد.

 

منبع: تعمیر گوشی سونی ، دیجی دکی

وای فای رایگان دریچه ای برای هکرها جهت دسترسی به اطلاعات شما

حتما در رستوران ها و کافی شاپ ها و برخی اماکن عمومی با عبارت وای فای رایگان مواجه شده اید؟ در وحله اول خیلی خوشحال می شوید و دوست دارید از این امکان رایگان استفاده کنید و از هزینه های خود بکاهید. اما توصیه ما این است که تا جای ممکن از این کار اجتناب کنید.

 

مرتبط: بهترین نقطه آنتن دهی وای فای خانگی

 

هنگامی که شما به یک وای فای غریبه متصل می شوید، اول از همه که شخص یا سازمانی که این وای فای را در اختیار شما گذاشته کاملا به گوشی شما مسلط خواهد بود و به تمام اطلاعات داخل آن دسترسی خواهد داشت. شما نمی دانید که ارائه دهنده این وای فای رایگان چگونه شخصی می باشد.

وای فای رایگان

هک شدن در وای فای رایگان ، دیجی دکی

در ادامه بعد از ارائه دهنده، نوبت به استفاده کنندگان دیگر می رسد. وقتی شما به یک وای فای وصل می شوید که افراد زیادی به آن احتمالا متصل هستند، و قطعا شما همه را نمی شناسید، احتمال دارد شخصی در این جمع باشد که از رو علاقه، کنجکاوی و یا حتی عمدا، هکر باشد! این هکر عزیز به راحتی از طریق وای فای مشترک از طرق زیادی می تواند به گوشی شما دسترسی داشته باشد و تمام اطلاعات شما را استخراج کند.

برای هک کردن روش های زیادی وجود دارد. روش هایی که باعث می شوند هکر حتی از خود شما هم راحتتر به گوشیتان دسترسی داشته باشد. بنابر سیاست های آموزش مثبت تیم دیجی دکی از نام بردن و آموزش این روش ها پرهیز می کنیم و از خوانندگان عزیز هم درخواست داریم تا این کار را نکنند.

اما این همه می گوییم اطلاعات شما به سرقت می روند، منظورمان چیست؟ یک سری از اطلاعات که همین عکس ها و فیلم ها و مخاطبان گوشی شما می باشد. که ممکن است بگویید که شما چیزی برای مخفی کردن ندارید و مشکلی نیست که دیگران به این اطلاعات شما دسترسی داشته باشند (که تا به حال اصلا چنین چیزی دیده نشده). اما مورد بدتر زمانی است که هکر می تواند کلیه حساب های کاربری شما، ایمیل، اینستاگرام، تلگرام، حساب های بانکی تعریف شده در گوشی و … را سرقت کند و اطلاعات را ضبط کرده و از آنها سواستفاده کند و یا حتی عوضشان کند و دسترسی شما را به آنها محدود کند!

 

مرتبط: راههای جلوگیری از هک شدن وای فای خانگی

 

نکته ای که از همه این مطالب گفته شده مهم تر هست را برایتان خواهیم گفت. آیا حیف نیست که همین چند دقیقه یا نهایتا یک ساعتی را که می توانید در کنار عزیزانتان سپری کنید، به خاطر وای فای رایگان بازهم در فضای مجازی سیر کنید و از جمع دور باشید؟ آیا واقعا دلیل رستوران رفتن شما خوردن و وبگردی است؟ مراقب باشید که این لحظات شاید هرگز تکرار نشوند، اما اینترنت همیشه هست و در سایر زمانها می توانید از آن بهره ببرید.

خلاصه مراقب باشید. رایگان همیشه خوب نیست و گاهی رایگان، گران هم هست!

 

منبع: تعمیر آیفون در کرج ، دیجی دکی

تلگرام 4.2 در موبایل و 1.1.15 در رایانه، به روز رسانی جدید در تل

    نظر

به تازگی تلگرام یک به روز رسانی دیگر در اپ های موبایلی و همچنین در نسخه کامپیوتری خود ارائه داده است و به تلگرام 4.2 در گوشی ها و 1.1.15 در رایانه ها رسیده است. در این پست با ویژگی های جدید اضافه شده در هر دو نسخه می پردازیم.

 

مرتبط: به روز رسانی تلگرام 4.1

 

تلگرام 4.2 در موبایل

در نسخه جدید بارگذاری (آپلود کردن) عکس راحت تر شده و کلا فضای ویرایشی جدید برای عکس ها ایجاد شده است. علاوه بر آن یک گزینه جدید تایمر هست که شما می توانید برای عکس و فیلم ارسالی تان مدت زمان نمایش را محدود کنید. بدین ترتیب که بعد از آنکه طرف مقابل عکس را دانلود کند با توجه به مدت زمانی که شما تعیین کرده اید می تواند عکس را ببیند و بعد از آن پاک می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند. نکته جالب اینکه اگر طرف مقابل بخواهد با اسکرین شات عکس ارسالی را ذخیره کند، فرستنده از این کار آگاه خواهد شد!

ویژگی بعدی امکان گذاشتن بیوگرافی در توضیح خودتان است. یعنی در تلگرام 4.2 شما می توانید همچون گروه ها و کانال ها برای خودتان نیز توضیحاتی اضافه کنید، چیزی شبیه به اینستاگرام، فیس بوک و …

بیوگرافی در تلگرام 4.2 ، دیجی دکی

بیوگرافی در تلگرام 4.2 ، دیجی دکی

شاید مهم ترین نکته و ویژگی اضافه شده در تلگرام 4.2 افزایش سرعت آن باشد. برای این منظور از مدل CDN (Content Delivery Network) استفاده شده است. از این ویژگی در کانال ها و ابر گروه های با تعداد عضو بالا می توان بهره برد. به نوعی سرعت دانلود بیشتر خواهد شد، به این دلیل که در روش ذکر شده، بجای آنکه هر کاربر بخواهد فایل را مستقیم از سرور اصلی تلگرام دانلود کند، ممکن است از شخص دیگری دانلود کند. البته فایل ها کد گذاری شده اند و کد فقط از طریق سرور اصلی قابل دسترس است اما خود فایل از دیگر اعضای کانال یا گروه نیز قابل دسترس می باشد. حتما متوجه شده اید که این قابلیت تنها برای فایل های عمومی که در گروه ها و کانال ها منتشر می شوند امکان پذیر هست!

تلگرام 4.2 ، دیجی دکی

CDN, DigiDoki

و به عنوان نکته آخر در تلگرام 4.2 موبایل، بزرگ شدن محوطه استیکرهاست که باعث می شود بتوانید استیکر ها را بزرگتر و بهتر ببینید و انتخاب کنید.

 

مرتبط: بلاخره سرورهای تلگرام به ایران می آیند؟

 

تلگرام 1.1.15 در رایانه

ویژگی های اضافه شده در این نسخه را فهرست وار بیان می کنیم:

  • اشتراک گذاری راحتتر و سریعتر پیام ها (شبیه به محیط موبایلی تلگرام شده است)
  • پست های موجود در ابرگروه های عمومی دارای لینک اشتراک شده اند
  • می توان متون را به صورت بولد یا ایتالیک فرستاد (**bold** و __italic__)
  • اعضای ابرگروه ها قابل جستجو می شوند
  • مدیران می توانند اعضای کانالشان را جستجو کنند
  • در بخش رویدادهای اخیر نیز امکان جستجو فعال شده
  • و با استفاده از کلیک راست در بخش رویدادهای اخیر (گزارش رویداد) می توان عضوی را در ابرگروه مسدود کرد.

 

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی

اینترنت نسل 5 (5G) چیست؟

    نظر

روز به روز سرعت اینترنت و نیاز مردم به این سرعت بالاتر رو به افزایش هست. درحالیکه نسل 4.5 از سرعت بالایی برخوردار هست اما همچنان برای بهره گیری از اینترنت بهتر و استفاده راحتتر از اینترنت و به خصوص تلویزیون های اینترنتی به سرعت های بالاتری نیاز هست. اینترنت نسل 5 (5G) نسلی خواهد بود که با سرعت بالای خود علاوه بر رفع تشنگی سیری ناپذیر سرعت بیشتر کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز خواهد داشت.

 

مرتبط: اینترنت نسل 4.5

 

آخرین نسل اینتنرت، اینترنت LTE Advanced Pro بر اساس MIMO هست. به معنای چندین ورودی و چندین خروجی. بدین ترتیب برای دستیابی به سرعت های بالا از چندین عرض باند استفاده می شود که سرعت همگی آن ها بالا بوده و جمع آنها سرعت بسیار بالاتری را نتیجه خواهد داد. در اینترنت نسل 5 علاوه بر سیستم ذکر شده، از امواج مایکرویو میلیمتری استفاده شده است.

اینترنت نسل 5 (5G)

در امواج الکترومغناطیس فرکانس بالاتر به معنای نرخ داده بیشتر و همینطور طول موج پایینتر می باشد. طول موج میلیمتری (millimeter wave) معادل با فرکانس 30 تا 300 گیگاهرتزی می باشد.

Image result for mimo 5G

استاندارد اینترنت نسل 5 (5G) به تازگی توسط سازمان استاندارد مخابراتی ITU-T منتشر شده و وقتی چنین می شود شرکت های مخابراتی قوی در صدد ایجاد بسترهای لازم جهت رسیدن به پارامترهای تعریف شده در استاندارد مربوطه هستند.

اینترنت نسل 5 (5G)

با استاندارد شدن این تکنولوژی عرض باند مورد استفاده از آن نیز تعیین می شود و این تکنولوژی از مرحله آزمایشگاهی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

مرتبط: اینترنت اشیا

اولین بار شرکت ZTE یک گوشی با قابلیت اینترنت نسل 5 را معرفی کرد، البته در آن زمان هنوز استانداردهای این نسل بیان نشده بودند و این حرکت تنها به منزله قدرت نمایی و درصدر اخبار قرار گرفتن بوده. در حال حاضر شرکت های زیادی در سراسر دنیا به دنبال رسیدن به این تکنولوژی هستند. در ایران نیز اپراتورها با همکاری شرکت های مخابراتی خارجی، که پس از برجام توانسته اند بدون نگرانی از تحریم ها، آشکارانه همکاری کنند، بدنبال رسیدن به این فناوری هستند.

 

مرتبط: گوشی 5G ZTE

 

اما اینترنت نسل 5 (5G) فقط به معنای اینترنت سریع نیست و کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم دارد. یکی از بزرگترین زمینه های این اینترنت، اینترنت اشیا می باشد. و هر چه در زیر چتر این موضوع می گنجد، پزشکی از راه دور، ماشینهای خودران و … علاوه بر اینترنت اشیا در زمینه های بسیار زیاد دیگری نیز کاربرد دارد که به مرور زمان به آنها خواهیم پرداخت.

اینترنت نسل 5 (5G)

در حال حاضر کارها در مرحله تحقیقات و آزمایشگاهی است و پیش بینی می شود که تا سال 2019-2020 این نسل اینترنت به بازار راه پیدا کند. هنوز تنها گوشی شرکت ZTE از آن پشتیبانی می کند و خبری از سایر برندها برای پشتیبانی از آن نشده است.

 

منبع: تعمیر گوشی در کرج ، دیجی دکی

به روز رسانی 10.3.3 اپل هم آمد دو ماه قبل از آمدن ios 11

    نظر

در حالیکه زمان زیادی تا عرضه پرچمدار امسال شرکت اپل و به همراه آن ios 11 نمانده این شرکت به تازگی به روز رسانی  10.3.3 را عرضه کرده است.

 

مرتبط: نحوه به روز کردن گوشی آیفون

 

در این به روز رسانی تغییرات زیادی اتفاق نیفتاده و تنها باگ ها و برخی مسائل امنیتی در آن مرتفع شده اند. شرکت اپل برای در امان ماندن گوشی های به روز نشده از گفتن جزئیات این گونه به روز رسانی ها پرهیز می کند.

 

مرتبط: حل مشکلات نرم افزاری گوشی به صورت رایگان

 

این به روز رسانی برای گوشی های آیفون 5 به بعد وجود دارد و احتمالا آخرین به روز رسانی سری 5 و 5c باشد.

 

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان