سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آموزش نحوه ارسال لوکیشن در واتساپ

    نظر

یکی از امکانات واتساپ، ارسال لوکیشن در واتساپ یا همان موقعیت مکانی هست. بعضا کاربران از واحد مشاوره رایگان البان در رابطه با نحوه ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خودشان پرسیده اند که به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این مورد را آموزش دهیم.

ارسال لوکیشن در واتساپ

ارسال لوکیشن در واتساپ چهار حالت دارد. اول اینکه لوکیشن خود به صورت لایو ارسال کنید، دوم موقعیت مکانی فعلی خودتان را ارسال کنید، سوم یک مکان خاصی در نزدیکی خودتان را ارسال کنید و در نهایت اینکه یک لوکیشن دیگر بی ربط به موقعیت مکانی فعلی خودتان را ارسال کنید.

بیشتر مشکل کاربران عزیزمان روی حالت آخر بوده و بحث ارسال یک لوکیشن دیگر به غیر از لوکیشن فعلی خودشان است. در ادامه هر کدام از این گزینه ها را توضیح خواهیم داد.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

گام ابتدایی مشترک در تمام این موارد این هست که در همگی باید در صفحه چت، در کنار محل نوشتن، گزینه + را بزنید و سپس گزینه Location را انتخاب نمایید.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

ارسال لوکیشن لایو در واتساپ

وقتی قسمت اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ باز شد، گزینه اولی که در صدر لیست به چشم می خورد عبارت Send Live Location هست. با انتخاب این گزینه شما در واقع موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با مخاطب مورد چت به اشتراک می گذارید.

مطلب مرتبط: بلاک کردن در واتساپ

اگر این کار را در یک گروه انجام دهید، تمام اعضای آن گروه می توانند موقعیت مکانی شما را به صورت زنده ببینند. مدت زمان این کار هم در دست خودتان هست و چند گزینه برای شما در ابتدای کار به نمایش گذاشته می شود.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

اما در این بخش مهم هست که شما تنظیمات دسترسی به موقعیت مکانی را برای اپ واتساپ به چه شکلی تنظیم کرده اید. در گوشی های آیفون و گوشی های اندروید با سیستم عامل اندروید 10 به بالا، این امکان وجود دارد که دسترسی اپ ها را به موقعیت مکانی یا همان لوکیشن محدود به زمان استفاده از اپ کنید و اجازه ندهید تا اپ در پشت زمینه از لوکیشن شما استفاده کند. برای اینکه از این ویژگی واتساپ بهره ببرید باید به آن اجازه دسترسی کامل بدهید.

گزینه Background App Refresh ممکن است با توجه به تنظیمات کلی گوشی شما در حالت Low Power Mode غیرفعال باشد و شما در این حالت نتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: تغییر شماره واتساپ

توصیه داریم که فقط زمانی این دسترسی را بدهید که می خواهید به صورت زنده موقعیت مکانی خودتان را به اشتراک بگذارید و بهتر هست بلافاصله بعد از این کار مجددا دسترسی واتساپ را محدود کنید.

نکته: اگر به جایی می روید که کمی نگران هستید و می خواهید اطرافیان از شما خبر داشته باشند، خوب است که این امکان را فعال کنید!

ارسال موقعیت مکانی فعلی در واتساپ

دومین گزینه در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ گزینه ارسال موقعیت مکانی فعلی و یا Send Your Current Location هست. با زدن روی آن، موقعیت مکانی فعلی شما به اشتراک گذاشته می شود و مانند حالت قبل نیازی نیست که تغییری در تنظیمات انجام دهید.

برای این مورد و مورد بعدی البته که نیاز هست واتساپ به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد تا بتواند بفهمد که شما کجا هستید!

ارسال مکان های خاص اطرافتان

در پایین گزینه دوم نام جاهایی را می توانید ببینید. اینها اماکنی هستند که در نقشه واتساپ تعریف شده و نام دارند. دانشگاه، رستوران و … . اگر می خواهید آدرس یکی از آنها را برای مخاطب خود بفرستید، کافی است روی یکی از آنها بزنید تا لوکیشن آن ارسال شود.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خود در واتساپ

شاید یکی از مهم ترین بخش های این پست همین بخش باشد، اینکه چگونه می توانیم یک موقعیت مکانی خاصی را که در آن قرار نداریم برای شخص دیگری ارسال کنیم؟! در این بخش به صورت کامل آن را خواهیم گفت. برای این کار گام های زیر را انجام دهید:

  • وقتی در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن هستید، انگشت خود را کمی بالاتر از گزینه اول (Share Live Location) داخل کادر سفید بگذارید و این منو را به سمت پایین بکشید. و یا در گوشی های اندروید روی علامت مربع شکل داخل نقشه در گوشه بالایی آن بزنید.
  • با این اقدام نشانگر روی نقشه تغییر می کند.
  • مانند کاری که در اپ های تاکسی اینترنتی انجام می دهید، نقشه را تکان دهید تا نشانگر روی محل مورد نظرتان برود.
  • روی نشانگر نوشته می شود Send this location، یعنی این لوکیشن را بفرست. با انتخاب این عبارت داخل نقشه و بالای نشانگر و یا در منوی پایین صفحه، می توانید آدرس مورد نظرتان را ارسال کنید.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

این مورد آخر تنها موردی است که لازم نیست به واتساپ دسترسی به موقیت مکانی خود را بدهید!

کلام آخر

این بود آموزشی مختصر در رابطه با اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ. چنانچه در هر مورد دیگری سوالی به ذهنتان می رسد به راحتی می توانید هم پای همین پست کامنت بگذارید و هم از طریق مشاوره رایگان تلفنی البان سوال خود را بپرسید.

با این آموزش شما به راحتی می توانید موقعیت مکانی خود را به تکنسین های البان برای تعمیرات موبایل در محل ارسال کنید تا به موقع و در محل مناسب کار تعمیرات گوشی شما را انجام دهند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


صفحه نمایش شکسته را تا تعمیر گوشی، چگونه استفاده کنیم؟

    نظر

افتادن اجسام از دست یکی از اتفاقات معمول هست و افتادن گوشی های همراه بسیار شایع. اما وقتی یک گوشی موبایل بر زمین می افتد یکی از ظاهری ترین مشکلاتی که برایش پیش می آید شکستن صفحه نمایش است. در ادامه برایتان می گوییم که با صفحه نمایش شکسته گوشی خود چکار کنید.

تعویض صفحه نمایش اِلـبان

تا قبل از تعمیر چگونه از گوشی استفاده کنیم؟

از آنجا که صفحه نمایش بخشی از گوشی است که بیشترین تماس را با صورت شما دارد، خیلی مراقب باشید. صفحه نمایش شکسته می تواند بسیار برّنده باشد و به صورت شما آسیب بزند. یا حتی کشیدن انگشت روی آن می تواند باعث زحمی شدن انگشتتان شود.

اگر گلس ارزان قیمت می توانید پیدا کنید، توصیه به استفاده از گلس هست. وگرنه می توانید از چسب بسته بندی پهن استفاده کرده و روی گوشی خود یک لایه چسب بزنید تا گوشی خود را تعمیر کنید.

صفحه نمایش شکسته ، اِلـبان

اگر تاچ گوشی از کار افتاده، می توانید از دستیار صوتی گوشی خود استفاده کنید و تا جای ممکن از امکانات آن بهره ببرید.

اگر شکستگی خیلی جدی نیست، شاید اصلا لازم به تعمیرات هم نداشته باشید، اما توجه داشته باشید که این گوشی دیگر به اطمینان قبل نیست و هر لحظه ممکن است از ترک شیشه رطوبت وارد گوشی شود و یا با کوچکترین ضربه ای شکستگی بسیار زیاد شود!

توجه داشته باشید که حتما قبل از هر اقدامی و در اولین فرصت بعد از شکستن صفحه نمایش، از تمامی اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید

اما خیلی گوشی را به این صورت نگه ندارید و بهتر هست هر چه زودتر نسبت به تعویض صفحه نمایش شکسته به یکی از شیوه های زیر اقدام نمایید.

استفاده از گارانتی گوشی

اگر گارانتی گوشی شما، صفحه نمایش شکسته را نیز پوشش می دهد و گوشی را به تازگی خریداری کرده اید، حتما از طریق گارانتی اقدام نمایید. البته معمولا در 99 درصد موارد، در برگه گارانتی این مورد ذکر شده است که شکستگی صفحه نمایش از گارانتی خارج هست. اما توصیه داریم حتما با شرکت گارانتی کننده گوشی خود تماسی بگیرید و یک امتحانی بکنید.

صفحه نمایش شکسته ، اِلـبان

صفحه نمایش شکسته را خودتان تعویض کنید!

اگر آدم دست به آچاری هستید و دوست دارید که کارهای این چنینی را خودتان انجام دهید، ما نیز شما را تشویق می کنیم. می توانید یک آموزش مختصر و یا کامل ببینید و تعمیر گوشی خود را، خودتان انجام دهید. در مواردی این چنینی که مشکل گوشی کاملا ظاهری و پیدا هست، خودتان هم در صورت کسب مهارت و آموزش های کافی می توانید آن را تعمیر نمایید!

صفحه نمایش شکسته ، اِلـبان

برای یادگیری تعمیر گوشی خود، به سامانه آموزش تعمیرات موبایل مراجعه کرده و ثبت نام کنید. هنگام تماس بگویید که من می خواهم یاد بگیرم تا گوشی خودم را خودم تعمیر کنم! مدل گوشی و مشکلش را بیان می کنید و بعد برای دریافت آموزش راهنمایی خواهید شد.

مطلب مرتبط: زمان و نحوه تعویض باتری گوشی

اگرچه این روش برایتان با یادگیری و افزایش مهارت همراه هست، اما احتمالا همه فرصت چنین کاری را نداشته باشند و همچنین هزینه آن نیز بیشتر از تعمیر گوشی خواهد شد. با ادامه مطلب و سایر روش ها با ما همراه باشید.

تعمیر گوشی در تعمیرگاه های سطح شهر

روش دیگر برای تعویض صفحه نمایش شکسته استفاده از تعمیرگاه های موبایل نزدیک خانه هست. اگر فرد مورد اطمینانی می شناسید، جای مطمئنی سراغ دارید، جایی که روی تعمیرش به شما گارانتی می دهد، گوشی را جلوی خودتان باز و بسته می کند، به اطلاعات داخل گوشی شما کاری ندارد، در ساعاتی که شما می توانید به او مراجعه کنید حضور دارد، گوشی را چند روز پیش خود نگه نمی دارد، قطعات خیلی خوب استفاده می کند و … حتما گوشی خود را به او بسپارید. قطعا چنین فردی گوشی شما را به نحو مطلوبی تعمیر خواهد کرد.

صفحه نمایش شکسته ، اِلـبان

دقت داشته باشید که نمایندگی های مربوط به مدل گوشی شما هم می توانند در این گزینه قرار بگیرند، اما بعضا دسترسی به آنها کمی مشکل است و یا ممکن است در امر تعمیرات کمی نرخ را بالاتر از حد بگویند!

تعویض صفحه نمایش شکسته در محلی که شما می خواهید

اما روشی که از همه روش های گفته شده ساده تر هست، استفاده از سرویس تعمیرات گوشی در محل شرکت البان است! معمولا این روزها افراد کمتر فرصت دارند تا برای تعمیرات وسایل خودشان، اول آموزش ببینند و بعد تعمیرات کنند یا احتمالا پیدا کردن مغازه ای با شرایط ذکر شده در بند قبلی مشکل باشد و درمجموع وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. پس راه میانبر را از ما بخواهید:

Elbaan-Request-Page

  • وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید
  • اطلاعات خواسته شده مربوط به گوشی خود را وارد نمایید (در عرض کمتر از یک دقیقه و با چند کلیک ساده انجام می شود)
  • نام، ایمیل، شماره تماس و منطقه تقریبی زندگی خود را مشخص کنید

Elbaan-Phone-Repair

  • بعد از این سه گام نوبت به ما می رسد:
    • نزدیکترین تعمیرکار حرفه ای با توجه به نوع گوشی و مدل خرابی آن برایتان ست می شود
    • با شما تماس می گیرد و مشاوره رایگان تلفنی می دهد
    • اگر نیاز به تعمیرات باشد، در صورت رضایت و موافقت شما و پس از هماهنگی، برای تعمیر گوشی تان به محلی که شما می خواهید می آید
    • گوشی تان جلوی چشمانتان تعمیر می شود
    • هر چه از گوشی باز شود در اختیارتان قرار می گیرد
    • پس از پایان کار و راضی بودن از کار مبلغ را می پردازید و یک ماه هم گارانتی مهلت تست به شما داده می شود ??

به همین سادگی گوشی شما مانند روز اولش خواهد شد، بدون اینکه انرژی زیادی از شما گرفته شود و یا بخواهید هزینه اضافه ای بپردازید!

مراقب خودتان باشید و برای این گونه مسائل خیلی ناراحت نشوید، البان همواره در کنار شما خواهد بود ??

 

منبع: تعمیر موبایل در محل البان


ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از چند روش

    نظر

یکی از بیشترین سوالات کاربران از واحد مشاوره البان، در رابطه با نحوه ضبط مکالمه در آیفون بوده است و به همین سبب تصمیم گرفتیم تا پستی در این رابطه برایتان بنویسیم. در ادامه سه روش برای ضبط مکالمات آموزش داده خواهد شد.

مشکل ضبط مکالمه در آیفون چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم به دلیل شرایط امنیتی بالای گوشی های آیفون ارتباطات بین اپ ها تقریبا نشدنی است و به صورت عادی اجازه این گونه دسترسی ها وجود ندارد. یکی از این محدودیت ها استفاده همزمان از میکروفن و اپ phone توسط یک اپ دیگر هست تا بتواند مکالمات را ضبط کند. اما در اندروید این گونه نبوده و ضبط مکالمات به سادگی قابل انجام هستند.

مطلب مرتبط: ضبط مکلامات اسکایپ

در این پست دو نرم افزار GoogleVoice و TapeACall را به منظور ضبط مکالمه در آیفون معرفی خواهیم کرد. هرچند که نواقصی هم وجود دارد و این کار تنها با نصب یک اپ انجام نمی شود و نیاز به تنظیماتی دارد.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از Google Voice

استفاده از این اپ رایگان بوده و احتمالا به همین دلیل برای بسیاری از کاربران قابل توجه باشد. اما مشکل اصلی این اپ این هست که فقط برای شماره های آمریکایی فایده دارد. شما می توانید یک اکانت در گوگل وویس بسازید اما هنگام لینک کردن شماره تان به این اکانت، فقط می توانید یک شماره امریکایی به آن لینک کنید که این موضوع کارایی آن را در ایران از بین می برد. اما برای آنکه این آموزش ناقص نباشد، در رابطه با نحوه استفاده از آن به شما توضیح خواهیم داد.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

ابتدا وارد سایت voice.google.com شوید و یک اکانت بسازید (دقیقا مانند اکانت جیمیلتان هست و یا حتی می تواند همان باشد). در این مرحله گوگل از شما می خواهد تا یک شماره برای لینک شدن بدهید و بعد باید آن را از طریق کد فعالسازی که به شما پیامک می شود تایید کنید. این کار فقط برای شماره های امریکایی میسر هست.

بعد از ست کردن شماره در تنظیمات بخشی دارد که باید فعالش کنید:

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

محدودیت دوم گوگل وویس اینجا هست. حالا تنها فقط وقتی که شخصی به شما زنگ می زند می توانید مکالمه را ضبط کنید. بایستی بعد از برقراری ارتباط دکمه 4 را بزنید تا شروع کند به ضبط مکالمه. اما به هر دو طرف پیغامی می گوید که این مکالمه در حال ضبط شدن هست.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

لینک دانلود Google Voice برای آیفون

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از Tape A Call

نرم افزار بعدی که محدودیت های کمتری نسبت به گوگل وویس دارد اپ TapeACall است. این اپ در دو نسخه پولی و رایگان ارائه شده است.

در نسخه رایگان شما تنها می توانید به 60 ثانیه ابتدایی مکالمه گوش دهید. توصیه داریم حتما در ابتدا نسخه رایگان را امتحان کنید و بعد اگر کار کرد به سراغ نسخه پول سالی یازده دلار بروید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

اینکه این نرم افزار کار کند، بستگی به قابلیت های اپراتوری دارد که از آن استفاده می کنید. این اپ از تماس سه جهته استفاده می کند که تمام اپراتورها آن را پوشش نمی دهند.

در میان هر تماسی، کافی است اپ را باز کنید و دکمه ضبط را بزنید. آنگاه این اپ تماس را روی حالت انتظار گذاشته و به خط ضبط مکالمه خودش زنگ می زند. وقتی ارتباط برقرار شد باید روی گزینه Merge Calls بزنید، تا یک ارتباط سه جهته بین شما و شخص اولی که با او صحبت می کردید، و خط ضبط مکالمه tapeacall برقرار شود. اگر اپراتور شما از این امکان پشتیبانی کند، می توانید مکالمه را ضبط کنید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

اگر شما تماس گیرنده باشید، کار کمی ساده خواهد بود. ابتدا اپ را فعال می کنید و بعد گزینه Add Call را انتخاب می کنید و بعد از برقراری ارتباط گزینه Merge Calls را می زنید.

اپ نسبتا کارامدی هست اما اینکه مجبور هستید طرف مقابل را پشت خط نگه دارید شاید خیلی جذاب نباشد. همچنین به قابلیت های اپراتور شما هم بستگی مستقیم دارد.

لینک دانلود Tape A Call برای آیفون

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از voicemail

یک روش رایگان سوم دیگری هم هست که همچون tapeacall بستگی مستقیم به قابلیت های اپراتور شما دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که هنگام یک تماس، گزینه Add Call را بزنید و بعد شماره خودتان را بگیرید. سپس گزینه Merge Calls را بزنید. بعد از اتمام مکالمه می توانید مکالمه ضبط شده خودتان را در صندوق voicemail ببینید.

گویی به پیام گیر وصل شده و مکالمه شما در قالب یک پیام ذخیره می شود.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از وویس ریکوردر

روش ساده نهایی این هست که هنگام تماس، به جایی خلوت بروید و گوشی را روی بلندگو بگذارید. یک وویس ریکوردر یا همان ضبط صدا داشته باشید و مکالمه را ضبط کنید.

ضبط مکالمه در آیفون با استفاده از ماژول وویس ریکوردر مخصوص

دستگاهی هم هست که می توانید به پورت لایتنینگ گوشی خود وصل کنید و به آن نیز هندزفری خود را متصل کنید.

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

این دستگاه این امکان را دارد تا هر صوتی که از خودش عبور می دهد (در واقع آنچه شما از طریق هندزفری می گویید و می شنوید) را ذخیره کند!

ضبط مکالمه در آیفون ، البان

کلام آخر

در ارتباط با قانونی یا غیرقانونی بودن این کار مسئولیت با خودتان، اما ضبط مکالمات با استفاده از اپ های جانبی اصلا کار ایمنی به نظر نمی رسد. به هر حال این مکالمه در یک فضایی ذخیره می شود که ممکن است افرادی هم به آن دسترسی داشته باشند. ضمن آنکه ممکن است اپ بدون اجازه شما هم بتواند شیطنت هایی بکند!!! پس تا مجبور نشدید، این کار را نکنید.

ضمنا اپ های زیاد دیگری هم برای این کار ممکن است وجود داشته باشند. هنگام نصب حتما به نظرات کاربران دیگر، رتبه دهی و تعداد دفعات نصبش دقت داشته باشید.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


کارت سوخت المثنی را حتما بگیرید تا بدون بنزین نمانید

    نظر

با توجه به ارزانتر بودن بنزین داخل ایران نسبت به کشورهای همسایه، پدیده قاچاق بنزین به این کشورها یکی از معضلات امروز کشور ایران به حساب می آید. ارائه بنزین تنها بوسیله کارت سوخت یکی از راه حل های شرکت ملی پالایش نفت است که بعد از چند سالی توقف قرار است مجدد از سر گرفته شود.

این موضوع اگرچه مستقیما موبایلی نیست، اما برخی کارهایش با موبایل امکان پذیر هست و در راستای هدف اصلی گروه البان در زمینه آموزش و رفاه، این آموزش را تقدیم می‌نماییم. برای استعلام وضعیت کارت سوخت نیز روشی پیامکی و سریع در انتهای پست برایتان گفته شده است.

زنده شدن کارت‌های سوخت

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی کسی نیاز به کارت سوخت برای سوختگیری نداشته است، اکثر افراد ممکن است کارت خود را گم کرده باشند. برای این دسته از عزیزان، امکان گرفتن کارت سوخت المثنی فراهم شده و از امروز، 3 آذر الی 24 آذر ماه 97 با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می توانند اقدام به درخواست صدور کارت المثنی نمایند. توصیه ما این است که هر چه زودتر اقدام کنید و در روزهای آخر در صف های طولانی احتمالی نمانید. علاوه بر مراجعه حضوری قرار است از روز دوشنبه، مورخ 5 آذر 97 سامانه اینترنتی و غیرحضوری درخواست کارت سوخت المثنی نیز راه اندازش شود.

خوب است قبل از مراجعه و هر گونه اقدامی به سایت خدمات الکترونیک پلیس +10 مراجعه کنید و از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوید، ممکن است کارت شما در دفتر پست منتظر شما باشد و نیازی نباشد تا اقدام به صدور المثنی کنید که احتمالا پلیس نیز این کار را نخواهد کرد!

کارت سوخت اِلـبان

هنگام مراجعه بایستی شماره موبایل و کد ملی مالک و همچنین کارت ماشین را به همراه داشته باشید. این کار هم برای صاحبان خودرو و هم صاحبان موتورسیکلت برای سوختگیری واجب است. ماشین های عمومی و دولتی و قولنامه ای نیز تنها از همین طریق می توانند اقدام به ثبت نام کنند. اگر خودروی شما تازه پلاک شده است، به احتمال خیلی زیاد کارت شما در پست هست.

مطلب مرتبط: بدون معطل شدن در صف، معاینه فنی بگیرید

 

چند نکته مهم در رابطه با کارت سوخت 

  1. اگر کارت سوخت داشته باشید، با ثبت نام به هر طریقی (حضوری و در دفاتر پلیس +10 و یا غیرحضوری و از طریق سایت یا اپ) کارت سوخت قبلی شما خود به خود در لحظه ثبت اطلاعات شما در سامانه برای کارت المثنی باطل خواهد شد و باید منتظر بمانید تا کارت جدید به دست شما برسد یا فعال شود!
  2. اگر رمز کارت خود را فراموش کرده اید می توانید با در دست داشتن آن یا از طریق سامانه معرفی شده رمز آن را تغییر دهید و نیازی به مراجعه و ثبت نام برای کارت المثنی نیست (شماره رمز پیش فرض در تمام کارت های سوخت 4 رقم آخر شماره ملی فرد روی کارت است)
  3. در صورت بروز هر گونه مشکلی در هر کدام از روش های ذکر شده کافی است با تلفن 09627 تماس بگیرید.
  4. هنوز در رابطه با محدودیت های موجود در گذشته برای خودروها در زمینه گرفتن کارت سوخت ابلاغیه ای صادر نشده است (تا به امروز 1397/9/3)

مطلب مرتبط: فراموشی رمز کارت سوخت

آخرین اخبار در رابطه با کارت سوخت

  • سوختگیری از 22 مرداد تنها با استفاده از کارت‌های سوخت امکان پذیر است
  • برای همه کارت سوخت مجزا صادر می‌شود و بحث اتصال به کارت بانکی فعلا منتفی است.
  • اگر قبلا برای کارت سوخت اقدام کرده‌اید با استعلام از سایت، چنانچه ذکر شود به پست داده شده، باید با مدارک مورد نیاز به پست مراجعه نمایید.

24 آبان 98 آغاز سوخت‌گیری سهمیه‎ای با کارت سوخت

اواخر روز پنجشنبه، اعلام شد که سوخت گیری از این پس به صورت سهمیه بندی هست. هر کارت سوخت ماشین های شخصی، ماهانه 60 لیتر بنزین دارد و تا شش ماه می تواند این مقدار را ذخیره داشته باشد. قیمت این بنزین سهمیه ای لیتری 1500 تومان تعیین شده و در صورت تمام شدن آن، ماشین داران می توانند بنزین آزاد و با کارت سوخت جایگاه داران، بدون محدودیت و با قیمت لیتری 3000 تومان سوخت گیری کنند.

در مورد بنزین سوپر نیز، این بنزین با قیمت لیتری 3500 تومان و فقط با کارت سوخت جایگاه داران قابل استفاده هست.

اگر همچنان کارت سوختتان به دستتان نرسیده، ابتدا از طریق سایت پلیس +10 وضعیت را پیگیری کنید، اگر به جایی نرسیدید با در دست داشتن مدارک ماشین و صاحب آن، هرچه زودتر به پلیس +10 مراجعه کنید تا آخرین وضعیت آن را بدانید.

 

در رابطه با استعلام وضعیت کارت سوخت، می توانید از طریق پیامک به شماره 1101202040 نیز اقدام کنید. برای این منظور کافی است شماره VIN یا همان شناسه خودروی خود که در پشت کارت درج شده است را به شکل زیر به این شماره پیامک کنید:

استعلام پیامکی وضعیت کارت سوخت خودرو

ارسال ترکیب حرف V ستاره شماره شناسه کارت ماشین خودرو مانند زیر:

SMS-Gas-Card-Car-Elbaan

استعلام پیامکی وضعیت کارت سوخت موتورسیکلت

ارسال ترکیب حرف M ستاره شماره شناسه کارت موتورسیکلت مانند زیر:

SMS-Gas-Card-Motor-Elbaan

نکته مهم: هرگز پیامک های کارت سوختی را جدی نگیرید و اصلا لینک داخل پیامک را باز نکنید!!!

تا به امروز هیچگونه پرداخت برای خدمات دولتی، به صورت پیامکی نبوده و هرگز به خاطر این گونه پیامک ها اطلاعات حساب بانکی خودتان را به جایی ندهید!

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


جریان تماس های عجیب خارجی چیست؟ آیا پاسخگویی به این تماس ها برای

اگر شما هم از اپراتور همراه اول استفاده می کنید حتما پیامکی دریافت کرده اید که برای تماس های عجیب خارجی هشدار داده و گفته که با این شماره ها به هیچ عنوان تماس نگیرید، چرا که هزینه زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. اما جریان این تماس های عجیب چیست؟ البان در ادامه برایتان خواهد گفت.

تماس های عجیب خارجی ، البان

اخیرا در ایران گزارش هایی مبنی بر دریافت تماس های مکرر تلفنی از شماره های خارجی با پیش شماره هایی مانند ?+678 ، +960 و… که متعلق به کشورهای ?وانواتو، مالدیو و … هستند منتشر شده است. همراه اول هم برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و ضرر کاربرانش، بلافاصله این موضوع را پیامک کرده و خواسته تا هرگز با این شماره ها تماس گرفته نشود.

جریان تماس های عجیب خارجی چیست؟

اما این شماره ها چه هستند و این تماس های عجیب خارجی به دنبال چه می گردند؟ در ابتدا بابد بگویم که اصلا نگران نباشید، گوشی شما به هیچ عنوان ویروسی نشده و اگر هم بتوانید پاسخ این تماس ها را بدهید هیچ اتفاقی برای گوشی تان نخواهد افتاد.


مطلب مرتبط: تعرفه رومینگ چقدر است؟


این تماس ها که معمولا از پیش شماره هایی مانند +678 ، +960 و … متعلق به کشورهای ?وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار و… رخ می دهند، فقط مختص ایران نبوده و در حال حاضر در کشورهای زیادی این پدیده در حال شکل گیری است. هدف از این تماس ها کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکین سایر کشورهاست! کشورهای مقصد از این طریق به اصطلاح تقلب مخابراتی یا ?Communications Fraud انجام می دهند.

تماس های عجیب ، اِلـبان

در این شیوه تقلب، کشور مقصد با استفاده از روبات ها و نرم افزارها، تماس گیرنده های خودکاری دارد که با استفاده از شماره هایی ویژه به شما زنگ می زنند. بعید است تا بتوانید به این تماس ها پاسخ دهید چرا که بلافاصله قطع می شوند و هدفشان انداختن میست کال یا تماس بی پاسخ روی گوشی شماست. معمولا این کار را دو سه بار پشت سر هم انجام می دهند تا شما حس کنید که حتما این شماره کار واجبی با شما دارد و بهتر است با آن تماس بگیرید.

تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد، حتی اگر بتوانید به تماس پاسخ دهید که بعید است، هزینه ای برایتان لحاظ نخواهد شد. اما مشکل از زمانی شروع می شود که شما بخواهید به این میست کال ها اهمیت داده و به این شماره ها تماس بگیرید! اگر تماس بگیرید طرف مقابل حتما پاسخ خواهد داد و یکی دو دقیقه ای که می گذرد تا شما متوجه بشوید تماس جعلی بوده و نیت کلاهبرداری است، هزینه بسیار زیادی روی قبض موبایلتان اضافه خواهد شد.


مطلب مرتبط: تعرفه داخلی اپراتورها چقدر است؟


این هزینه اضافه بر هزینه تماس بین الملل است و هزینه ای است که در واقع مخابرات کشور مقصد از مخابرات یا اپراتور ایرانی می گیرد و مخابرات و اپراتور ایرانی از کاربر می گیرد!

گاهی این تماس ها چندین دقیقه طول می کشد. با دادن خبرهای الکی و بعضا شادی آور که شما را پای تلفن نگه می دارد و با خود می گویید هزینه این مکالمه هرچقدر هم که بشود در مقابل دستاورد من چیزی نخواهد بود! جالب اینکه این دزدان پیشرفت کرده و زبان فارسی را هم یاد گرفته اند و وقتی به ایران ارتباط می گیرند، با زبان فارسی صحبت می کنند!

تماس های عجیب ، اِلـبان

چند توصیه مهم:

  • اگر چنین تماسی دریافت کردید بهتر است کلا آن را نادیده بگیرید. نه پاسخ بگویید و نه تماس بگیرید
  • ممکن است تماس دریافتی از عراق باشد. اگر آشنایی در عراق دارید یا آشنایی دارید که به عراق و کربلا سفر کرده، پیش شماره عراق شماره 964 است. این پیش شماره خیلی شبیه به پیش شماره های دزدی است.
  • کلا اگر منتظر تماس خاصی نیستید، به میست کال ها اهمیت ندهید. اگر شخص تماس گیرنده با شما کار واجبی داشته باشد، قطعا دوباره تماس خواهد گرفت.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان