سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تعمیرات لپ تاپ خود را در تخصصی ترین مرکز تعمیرات انجام دهید

    نظر

 

تعمیرات لپ تاپ به راحتی با چند کلیک ساده

اگر لپ تاپ شما به مشکل خورده است به راحتی می توانید از خدمات مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ البان بهره مند شوید برای این منظور این متن را بخوانید: 

فرآیند خدمات رفع مشکل و تعمیر لپ تاپ در البان

1-       ثبت درخواست و مشاوره رایگان تعمیرات: پس از ثبت درخواست رایگان ، البان جهت فهم و رفع مشکل لپ تاپ شما و ارائه مشاوره رایگان با شما تماس گرفته و تا حد امکان راهنمایی می کند تا خودتان مشکل لپ تاپ را برطرف سازید.

2-       مشاوره و تایید برای انجام تعمیرات: در این مرحله پس از آنکه مشکل لپ تاپ معلوم شد، کارشناسان البان به شما راه حل و هزینه تعمیرات لپ تاپ را به شما ارائه می دهند تا در صورت موافقت شما این کار انجام گیرد. کارهای بالای 400هزار تومان بدون تایید شما انجام نخواهند گرفت و حتما از خود شما کسب اجازه خواهد شد.

3-       انجام تعمیر لپ تاپ و تحویل دستگاه: بعد از تایید شما، تعمیر لپ تاپ شما به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. پس از اتمام فرآیند تعمیرات، مجدد جهت بازگرداندن دستگاه با شما هماهنگی های لازم صورت می گیرد و لپ تاپ تعمیر شده برایتان ارسال خواهد شد. تعمیرات انجام گرفته شامل حداقل یک ماه ضمانت کتبی و رسمی تعمیرات البان خواهند شد.

تعمیر لپ تاپ و کرونا

در این دوران نیاز است تا بیش از پیش مراقب سلامتی خود و اطرافیانمان باشیم. یکی از اقدامات موثر حضور کمتر در اماکن شلوغ و مسقف و ماندن در خانه است. تلاش داشته باشید تا افراد کمتری را ملاقات کنید و کارها را به صورت مجازی و از راه دور انجام دهید. حتی برای تعمیر لپ تاپ خود نیز از خانه خارج نشوید، البان در خدمت شماست.مرکز تعمیرات لپ تاپ البان همچنان و با قوت به خدمات خود بهتر از گذشته در ایام کرونا ادامه می دهد. متخصصان تعمیرات این مجموعه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب البان مشغول به کار هستند. به عنوان مثال لپ تاپ ها پس از دریافت و پیش از ارسال به صورت کامل ضد عفونی می‌شوند و همچنین متخصصان این مجموعه از ماسک و مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند.

بعضا می توان مشکل لپ تاپ بدون انجام تعمیرات برطرف کرد. این گونه کارها را بعضا با استفاده از راهنمایی های کارشناسانه هم خودتان می توانید به راحتی انجام دهید. در این راستا البان برای رفع مشکل لپ تاپ شما، از طریق مشاوره رایگان تلفنی به شما مشاوره می دهد تا به نوعی تعمیرات رایگان لپ تاپ را تجربه کنید. علاوه بر این مشاوره، چنانچه لپ تاپ شما قابل تعمیر نباشد و یا بعد از عیب یابی مشکل پیش آمده نیاز به هزینه بیشتر از 400هزار تومان را داشته باشد و از شما برای این منظور سوال شود و شما نخواهید که تعمیرات انجام شود، بدون دریافت هزینه عیب یابی لپ تاپ به شما بازگردانده می شود

سازمان مرکز تعمیر لپ تاپ البان

در کنار موبایل، رایانه و لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایل زندگی فناورانه امروز به حساب می آیند. با فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران دور هم جمع شده ایم تا در تعمیرات لپ تاپ بتوانیم تحولی ایجاد کرده و این کار را از یک کار ناراحت کننده طاقت فرسا به یک کار خوشایند و ساده تبدیل کنیم. با توجه به نبود نمایندگی های اصلی در کشور و عدم پاسخگویی مناسب برخی از شرکت ها البان با فراهم کردن بالاترین حد استانداردها و با به کارگیری افراد تحصیل کرده و باسابقه در عرصه تعمیرات لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ شما را در کوتاه ترین زمان و مقرون به صرفه ترین هزینه ها انجام می دهد.

تعمیر لپ تاپ در البان

تعمیرات سریع، مقرون به صرفه و با کیفیت نیاز به در اختیار داشتن تجهیزات حرفه‌ای و به روز و تعمیرکاران متعهد و باتجربه دارد. البان با گردآوری بهترین ها در حوزه تعمیرات، فرآیند صحیح آن را ایجاد کرده است. سعی داریم علاوه بر انجام تعمیرات مناسب با آموزش دادن نیز افراد بیشتری را برای این کار به بازار معرفی کنیم.

ماموریت مرکز تعمیر لپ تاپ البان

در البان ما مشتاق کاری هستیم که انجام می‌دهیم و این حس شوق و شور را می‌توان در فرایند هر تعمیری که انجام می‌دهیم احساس کرد. ما در این صنعت بهترین هستیم چون برای تعمیر هر دستگاهی، همان اندازه مراقبت و توجهی را می‌بخشیم که برای خودمان قائلیم. ما هر تشخیص و تعمیر موبایل را به عنوان چالشی در نظر می‌گیریم که باید راه منحصربه‌فردش را بیابیم، و اینطور نگاه نمی‌کنیم که صرفا کاری‌ست که باید انجام شود. ما از هر فرصتی استفاده می کنیم تا بهتر از دیروز باشیم و در عین حال می‌دانیم روزی که گذشته هم روزی بسیار خوب بوده است.

 سوالات متداول در مورد تعمیر لپ تاپ البان

البان تعمیر لپ تاپ را در ایام کرونا چگونه انجام می دهد؟

با توجه به اعمال محدودیت ها و خطر همه گیری بیماری کرونا، البان تعمیرات را به بهترین شکل انجام می دهد تا کاربران نیاز به جابجایی و به خطر انداختن جان خود را نداشته باشند. تعمیرات در شرایط بهداشتی کامل انجام می گیرد و ضدعفونی شده برای کاربران ارسال خواهد شد.

آیا مشاوره و ثبت درخواست تعمیر لپ تاپ در البان رایگان است؟

بله، ثبت درخواست و دریافت مشاوره در خصوص لپ تاپ و تعمیرات و مشکلات آن در البان رایگان است. کافی است با ما تماس بگیرید یا ثبت درخواست کنید.

بعد از ثبت درخواست، چه فرایندی در البان اتفاق می‌افتد؟

بعد از ثبت درخواست توسط شما در سایت البان، ما با شما تماس می‌گیریم. مشاوره‌ اولیه‌ رایگان به شما ارائه خواهد شد. سپس با هماهنگی و رضایت اولیه خودتان، لپ تاپ به نزدیک ترین کلینیک البان ارسال می شود. پس از عیب یابی نهایی، چنانچه کار تعمیرات بیشتر از 400هزار تومان باشد، مجدد از شما اجازه گرفته می شود و در صورت رضایت کامل، کار تعمیر لپ تاپ شما انجام می شود. سپس لپ تاپ به همراه برگه ضمانت و مهلت تست خدمات ارائه شده برایتان بازگردانده خواهد شد.

آیا انجام عیب یابی و انجام ندادن تعمیرات نیز شامل هزینه می شود؟

هنگامی که لپ تاپ را ارسال می کنید، اگر مشکل لپ تاپ شما با هزینه ای کمتر از 400 هزار تومان رفع شود، این کار بدون کسب اجازه مجدد از شما انجام خواهد شد، اما در سایر موارد حتما نیاز به تایید شما است. چنانچه نخواهید لپ تاپ را تعمیر کنید، بدون دریافت هزینه بابت عیب یابی، لپ تاپ به شکل اولیه به شما بازگردانده خواهد شد.

آیا شما از قطعات اصلی لپ تاپ استفاده می‌کنید؟

بله. تمام قطعات مورد استفاده توسط البان اصل بوده و با توجه به حساسیت ما بر روی کیفیت خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهیم، همواره از استفاده از هر نوع قطعه‌ای که غیراصل و نامناسب بوده و کیفیت لازم را ندارد پرهیز می‌کنیم.

مدت زمان گارانتی تعمیرات موبایل البان چقدر است؟

کلیه‌ تعمیرات لپ تاپ البان دارای گارانتی و مهلت تست یک تا شش ماه هستند.

آیا البان در خصوص خرید لپ تاپ هم مشاوره ارائه می‌دهد؟

بله، اگر برای خرید لپ تاپ نیاز به مشورت و اطلاعات فنی هستید ما در البان به شما مشاوره می‌دهیم. اما باید خودتان دقیقا بدانید که چه استفاده ای از لپ تاپ می خواهید بکنید و چه نوع کاربری هستید تا با کمترین هزینه بهترین گزینه را تهیه کنید.

البان چیست؟

البان از ترکیب «اِل» و پسوند «بان» شکل گرفته است. «اِل» را از ابتدای کلمه‌ی الکترونیک الهام گرفتیم، چون به دنبال این هستیم که از تکنولوژی‌های دنیای الکترونیک و دیجیتال برای بهتر شدن زندگی همگان استفاده کنیم. پسوند «بان» نیز به معنای نگه‌دارنده، محافظت‌کننده و دارنده است.

آیا شما تعمیرات لپ تاپ را آموزش هم می‌دهید؟

آکادمی البان در حال حاضر تنها بخش آموزش تعمیرات موبایل را دارد و در آینده آموزش تعمیرات لپ تاپ نیز اضافه خواهد شد.

باشگاه مشتریان تعمیرات لپ تاپ در مرکز تخصصی تعمیرات البان

پس از دریافت اولین خدمات تعمیر لپ تاپ خود به خود عضو باشگاه مشتریان البان خواهید شد و با کارت ویژه باشگاه مشتریان که به شما داده می شود می توانید به صفحه باشگاه مشتریان مراجعه کنید. در این باشگاه تخفیف های ویژه ای از سایر شرکت های خدماتی و محصول محور تهیه شده است که می توانید با کد تخفیفی که به هر محصول و خدمات اختصاص داده شده است از خدمات این مجموعه ها استفاده کنید. مجموعه هایی همچون چاله سرویس برای خدمات خودرویی در محل، باغ سبز جهت خرید میوه های تازه از باغداران، انتشارات نشر سایه سخن برای خرید کتاب های حوزه روانشناسی این نشریه، خرید از مجموعه سایدا که در حوزه مادر و کودکان تازه متولد شده کار می کند و همچنین تخفیف برای دوره های آموزش مجازی تعمیرات موبایل البان.

تعمیر لپ تاپ در البان

تمام لپ تاپ ها با انواع برندها ممکن است خراب شوند، ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ البان برای هر برند و هر مشکل راهکار متفاوتی داریم اما همه این کارها یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که همه این کارها به صورت حرفه ای در مرکز تعمیر لپ تاپ البان انجام می شوند. برخی از این کارها عبارتند از:

تعمیر انواع برندهای لپ تاپ

بعد از گوشی موبایل، لپ تاپ ها این روزها یکی از پرکاربردترین ابزارهای زندگی شده اند. استفاده زیاد از آن سبب ایجاد انواع خرابی ها در آن نیز خواهد شد و معمولا تعمیر لپ تاپ بسیار به صرفه تر و بهتر از تعویض آن خواهد بود. مخصوصا که قیمت لپ تاپ این روزها بسیار بالا رفته است.

تعمیر لپ تاپ لنوو

برند لنوو به سخت جان بودن مشهور است. مخصوصا سری های صنعتی این برند که ضد ضربه بوده و به ندرت خراب می شوند. معمولا اگر کاربر اشتباهی کند، لپ تاپ های این برند ممکن است خراب شوند، وگرنه به غیر از ارتقا یا تعویض هارد خیلی مشکلی نخواهد داشت

تعمیر لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس طرفدارهای زیادی دارد و به دلیل کیفیت خوب آن به نسبت فراوانی آن میان کاربران زیاد است. این برند مانند برندهای دیگر ممکن است خراب شود، مرکز تعمیرات البان این انواع مدل های این برند لپ تاپ را تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ سونی

لپ تاپ های سونی در گذشته خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند اما به تدریج از تعداد کاربران آن کم شد، اما در کل لپ تاپ های خوبی هستند. این نوع لپ تاپ هم اگر دچار مشکل شود، به راحتی در البان قابل تعمیر است.

تعمیر لپ تاپ دل

لپ تاپ دل یک برند امریکایی و بسیار قوی است. این لپ تاپ ها اگر ضربه نخورند سالهای سال کار خواهند کرد. اما ممکن است مانند هر لپ تاپ دیگری نیاز به سرویس و کارهای دیگری از این قبیل داشته باشند. تمام موارد تعمیر لپ تاپ دل در البان انجام می شوند.

تعمیر لپ تاپ اچ پی

نقطه ضعف لپ تاپ های اچ پی در گذشته چیپ گرافیکی آنها بود. اما به تدریج این مشکل حل شد و الان کمتر این مشکل برایشان پیش می آید. اما این مشکل و یا هر مشکل دیگری در البان قابل حل است.

تعمیر لپ تاپ ایسر

برخی به اشتباه فکر می کنند ایسر و ایسوس یک برند هستند، اما باید به شما بگوییم که این دو کاملا متفاوتند. البته که لپ تاپ های ایسر هم لپ تاپ های خوبی هستند و در زمینه گیمینگ نیز لپ تاپ های قوی ارائه کرده است. البان این برند را نیز تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ توشیبا

لپ تاپ های توشیبا لپ تاپ های خوبی هستند اما تعداد کمی از آنها در ایران وجود دارد. به همین ترتیب قطعات آنها نیز کم پیدا می شود.

تعمیر سایر برندها

برندهای زیاد دیگری نظیر فوجیتسو، جونیپر، ام اس آی و … نیز وجود دارند. البان با استفاده از بهترین قطعات این برندها را نیز تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ با هر مشکلی

انواع مشکلات رایج که ممکن است برای لپ تاپ پیش بیایند و به راحتی در البان قابل تعمیر هستند به ترتیب زیر قابل بیان هستند

باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ مانند باتری هر دستگاه دیگری، عمری محدود دارد. بعد از گذشت چند سال از استفاده از لپ تاپ، باتری آن دیگر شبه خوبی شارژ نگه نخواهد داشت و ممکن است با وجود شارژ پنجاه درصدی، ناگهان خاموش شود.

تعمیر باتری کاری است که برخی از مراکز انجام می دهند، یعنی سلول های باتری را تعویض می کنند تا باتری مانند روز اول کار کند. ما این کار را توصیه نمی کنیم و در البان نیز انجام نمی دهیم.

اما باتری تعویضی باید مناسب لپ تاپ شما باشد و ولتاژ و جریان مناسب را به دستگاه برساند. ضمن اینکه نباید به سرعت خراب شود. به همین دلیل البان بهترین باتری ها را با حداقل دو ماه گارانتی ارائه می کند.

اگر باتری لپ تاپ شما بیرونی باشد، حتی برای تهیه آن هم می توانید از البان اقدام کنید و با دریافت باتری خودتان آن را تعویض نمایید.

فقط بعد از تعویض باتری مراقب آن باشید. باتری قدیمی همچنان در صورت آسیب دیدن می تواند خطرناک باشد.

 رم لپ تاپ

معمولا رم لپ تاپ تا آخر عمر کاری لپ تاپ کار می کند. خیلی بعید هست که خراب شود، مگر آنکه بیش از ظرفیت لپ تاپ از آن کار بکشید و بار اضافی روی رم ها ایجاد شود. این امر می تواند باعث خراب شدن رم بشود.

اما بیشترین مورد برای رم لپ تاپ موضوع ارتقا رم لپ تاپ است. گاهی ممکن است لپ تاپ شما این امکان را داشته باشد که به آن رم اضافه کنید. با سرچ کردن مدل لپ تاپ در اینترنت، می توانید ببینید که لپ تاپ شما تا چه حد رم را پشتیبانی می کند.

 هارد لپ تاپ

هارد لپ تاپ به دو نوع معمولی و SSD تقسیم می شود. در نوع معمولی باید خیلی مراقب باشید، مخصوصا که لپ تاپ قابلیت حرکت دادن دارد. حرکت ناگهانی می تواند باعث خراب شدن هارد شود.

خرابی هارد بسیار هزینه ساز است. برای بازیابی اطلاعات، هارد قبلی (در صورتی که خیلی آسیب ندیده باشد) در اتاق تمیز به اصطلاح جراحی می شود به یک هارد دیگر با مشخصات دقیقا مشابه هارد اولیه نیاز است که اعضایش را به هارد خراب شده اهدا کند. در نهایت نیز به یک هارد سوم نیز نیاز است که اطلاعات روی آن ریخته شود. یعنی در این پروسه حداقل دو هارد دیگر به غیر از هارد خراب شما نیاز است. همین امر نشان دهنده گران بودن این تعمیرات است.

اما هارد SSD به نوعی ضدضربه است و در برابر حرکت های ناگهانی آسیب نمی بیند. از طرفی هم سرعت آن بسیار زیاد است. بالا آمدن اولیه سیستم که مستقیما از هارد انجام می شود، در هاردهای SSD بسیار سریع اتفاق می افتد. اما قیمت این نوع هارد زیاد است.

صدای فن لپ تاپ

با گذشت زمان، ممکن است صدای فن لپ تاپ شما بسیار زیاد شود. فن لپ تاپ کار می کند تا آن را خنک کند. بنابراین وقتی بیشتر کار می کند یعنی در امر خنک کردن ضعیف شده است. این موضوع دو دلیل می تواند داشته باشد.

اول اینکه داخل لپ تاپ به شدت کثیف شده باشد و هوا نتواند در آن جریان پیدا کند. به همین دلیلی بایستی لپ تاپ باز شود و به صورت کامل شستشو و تمیز شود.

دلیل دیگر می تواند ناشی از خرابی قطعات داخلی مانند سی پی یو یا هیت سینک باشد و یا خود فن خراب شده باشد. در این حالت باید بررسی های بیشتری صورت گیرد تا مشکل رفع شود.

صفحه نمایش لپ تاپ

یکی از بخش های نسبتا گران لپ تاپ ال سی دی آن است. مخصوصا در لپ تاپ هایی که لمسی و به اصطلاح تاچ هستند. گاهی ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ آسیب ببیند و گاهی هم ممکن است فلت آن آسیب ببیند.

فلت ال سی دی از کنار لولای لپ تاپ به بورد می رسد. باز و بسته کردن های زیاد لپ تاپ می تواند باعث خراب شدن آن شود که این موضوع امری ناگریز است و نمی توان در لپ تاپ را برای همیشه باز نگه داشت.

 کیبورد لپ تاپ

دکمه های کیبورد لپ تاپ بعضا به خاطر ریختن مایعات روی لپ تاپ یا کثیف شدن بیش از حد از کار می افتند. معمولا مشکل تنها با تعویض کامل کیبورد قابل حل است و نمی توان یک دکمه از صفحه کلید را به تنهایی تعویض کرد.

شکستگی بدنه لپ تاپ

قاب یا بدنه یا کیس لپ تاپ از آنجا که ما لپ تاپ را حرکت می دهیم، ممکن است بشکند. این شکستگی می تواند خرابی های دیگری نیز به بار بیاورد. این مشکل باید با تعویض کیس و یا تعمیر آن حل شود.

مشکل لپ تاپ و انواع راه حل های آن

این دسته مربوط به مشکلاتی است که خود شما هم می توانید آن را حل کنید. به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

بالا نیامدن ویندوز

گاهی ممکن است به دلایلی مانند پاک کردن اشتباهی برخی فایل ها، ویندوز لپ تاپ شما آسیب ببیند و به همین دلیل لپ تاپ شما یا ویندوز آن دیگر بالا نیاید.

راهکار اول repair کردن ویندوز است. اما اگر این راه حل مشکل گشا نباشد، مجبور می شوید از نو ویندوز را نصب کنید و در این راستا تمام اطلاعات داخل درایو اصلی یا سی (C) پاک خواهند شد.

با لایو بوت می توانید سیستم را بالا بیاورید و اطلاعات را نجات دهید، اما تمام اینها مستلزم این است که منبع نرم افزاری خوبی داشته باشید و با استفاده از آنها بتوانید اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

کند شدن سیستم

کند شدن سیستم دلایل متعددی دارد. پر بودن هارد، استفاده همزمان از چند برنامه، زیاد بودن تعداد برنامه های باز شده در استارتاپ ویندوز، نصب برنامه های زیاد و خارج از توان سیستم و … همگی از عواملی هستند که می تواند باعث کند شدن سیستم شود.

داغ شدن زیاد سیستم که نتواند خودش را خنک کند (به دلیل خرابی فن) نیز یکی دیگر از دلایل کند شدن سیستم است.

مشکل در اتصال به اینترنت

استفاده از فیل تر شکن ها می تواند باعث بهم ریختن تنظیمات شبکه سیستم شما شوند. همین امر اجازه نمی دهد که شما به اینترنت وصل شوید. با راهنمایی کارشناسان البان شما به راحتی می توانید این مشکل راحل کنید.

به روز رسانی ویندوز

ویندوز 10 به صورت منظم و پیوسته به روز رسانی های مختلفی ارائه می دهد. می توانید با metered اعلام کردن اتصال اینترنت خود، جلوی به روز رسانی ها را بگیرید، اما بعد از مدتی مجبور به انجام این کار خواهید شد.

نکته مهم این است که فضای خالی کافی در هارد داشته باشید وگرنه ممکن است در میان به روز رسانی سیستم هنگ کند و ویندوز دیگر بالا نیاید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که وقتی روی لپ تاپ پیام گذاشته می شود که نباید آن را خاموش کنید، تحت هیچ شرایطی نباید این کار را انجام دهید وگرنه در پروسه به روز رسانی اختلال ایجاد می شود و ممکن است کلا مجبور به ری استور کردن و نصب مجدد ویندوز شوید.

نصب برنامه

نصب برنامه معمولا کار ساده ای است. اما با توجه به اینکه در ایران اکثرا از برنامه های قفل شکسته شده استفاده می کنیم، کرک کردن آنها هم بعضا متفاوت است و باید با راهکارهای خاصی هر برنامه را فعال کنید.

فعال کردن ویندوز

ویندوز هم مانند هر برنامه دیگری در ایران به صورت رسمی ارائه نمی شود. بنابراین باید آن را فعال کنید. معمولا داخل دی وی دی های ویندوز موجود در بازار روش فعال کردن ویندوز هم ذکر شده است، اما اگر نشده بود، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان البان استفاده کرده و ویندوز خود را فعال کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

به طور کلی نمایندگی رسمی هیچ یک از برندهای لپ تاپ در ایران وجود ندارند. اما وقتی لپ تاپ را تهیه می کنید، همراه با گارانتی خرید می کنید. بنابراین مجبور هستید، در مدت گارانتی فقط به مراکز تعمیراتی مورد اعتماد شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید.

این مراکز را از خود شرکت باید بپرسید. اما در کنار این به اصطلاح نمایندگی ها، مراکز تعمیراتی لپ تاپ عمدتا در مرکز تهران مستقر هستند.

اما البان هر جایی که شما باشید، به شما خدمات ارائه خواهد کرد و نیاز نیست برای تعمیر لپ تاپ خود از جایتان تکان بخورید، البان همه کارها را انجام خواهد داد.

منبع: تعمیرات لپ تاپ البان

 


آنتی ویروس مناسب برای ویندوز کدام است؟

استفاده از آنتی ویروس خوب و مطمئن در ویندوز یکی از مسائلی است که تقریبا همیشه با ما در دنیای فناوری همراه بوده است. دغدغه‌ای که بسیار طبیعی بوده و با توجه به گستردگی وسعت استفاده از این سیستم عامل، چالش‌های بسیاری را نیز همواره در پی داشته است.

هر سیستم کامپیوتری برای در امان ماندن از ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها و … به آنتی ویروس مطمئن،‌ به‌روز و قوی نیاز دارد.

یکی از کارها بعد از خرید یک سیستم نو و یا از آن مهم‌تر بعد از نصب ویندوز جدید، باید حتما نصب یک نرم‌افزار آنتی ویروس قدرتمند باشد. در نسخه‌های پیشین ویندوز و به طور مشخص ویندوزهای XP،‌ ویستا، 7 و حتی تا حدی هم ویندوز 8 و 8.1 داشتن و یافتن آنتی ویروس مطمئن یک معضل همیشگی بود.

اما خبر خوب اینکه طی سالیان دراز، مایکروسافت توانسته امنیت سیستم‌عامل محبوب ویندوز را ارتقا دهد و بهبود بخشد. همراه ویندوز 10 به طور پیش‌فرض ویندوز دیفندر (Windows Defender) نیز نصب می‌شود که راهکار رایگان مایکروسافت برای محافظت سیستم شما در برابر خطرات ویروس‌ها و سایر تهدیدات امنیتی است.

رقبای آنتی ویروس پیش‌فرض ویندوز

در نسخه‌های قبلی ویندوز مثل 7 و یا ویستا باید ابزار جداگانه‌ای به نام Microsoft Security Essentials را از سایت مایکروسافت دانلود و روی سیستم خود نصب می‌کردید. این نرم‌افزار که توسط مایکروسافت از سال 2009 شروع به عرضه شد، در نسخه‌های بعدی ویندوز تبدیل به همان چیزی شد که در حال صحبت کردن از آن هستیم، یعنی Microsoft Windows Security. با استفاده از این نرم افزار، مایکروسافت به دنبال این بود که اطمینان یابد مشتریانش در هنگام کار با ویندوز از حداقل‌هایی از محافظت با این آنتی ویروس بهر‌ه‌مند‌ خواهند بود.

زمانی که راهکار امنیتی مایکروسافت برای اولین بار زیر ذره‌بین‌های کارشناسان رفت، خیلی نتایج چشمگیری نداشت و طبعا مورد استقبال خاصی هم قرار نگرفت. اما با گذشت زمان بسیار بهبود یافته است، به طوری که شروع به گرفتن نمرات بسیار خوبی از ارزیابی‌های آزمایشگاهی مستقل کرد.

شاید Windows Defender وسعت محصولاتی را که سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات امنیتی انجام می‌دهند، نداشته باشد؛ اما به گمان ما در بین گزینه‌های رایگان همچنان می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم پیشنهاد ما این است تا حد امکان برای آنتی ویروس دنبال روش‌های قفل شکسته یا کرک کردن نروید. امنیت سیستم عامل چیزی است که ترجیحا باید بهای آن را بپردازید. اگر هم نمی‌خواهید از نسخه‌ی پیش‌فرض ویندوز که در این مقاله پیرامونش صحبت کردیم، استفاده کنید راهکارهای نرم‌افزاری سایر شرکت‌ها که اغلب دست کم بخش آنتی ویروس خود را به شکل رایگان عرضه می‌کنند در دسترس شماست. اما خلاصه اینکه اگر تصمیم گرفته‌اید از همان راهکار مایکروسافت در بخش ویندوز دیفندر به‌عنوان آنتی ویروس و محافظت‌کننده‌ی سیستم خود استفاده کنید،‌ می‌توانیم بگوییم که خیالتان راحت باشد. اتفاقی برایتان نمی‌افتد. ??

در هر حال در هر یک از اشکال استفاده از سیستم خود به تعمیرات لپ تاپ نیاز پیدا کردید، مشاوره‌ی ما برای شما همیشه رایگان است.


مشکل اعلان واتساپ در آیفون بعد از آپدیت 15.3.1

    نظر

صاحبان گوشی های آیفون از آیفون 6اس به بالا بعد از به روز رسانی آیفون خود دچار مشکل اعلان واتساپ شده اند و کارهای زیادی را امتحان هم کرده اند اما موفق به برطرف کردن مشکل نشدند.

با توجه به درخواست های زیاد کاربران و همچنین سوالات زیاد در دایرکت اینستاگرام البان تصمیم گرفتیم روش برطرف کردن این مشکل را به صورت کامل بیان کنیم تا به راحتی خودتان بتوانید مشکلتان را برطرف کنید.

مشکل اعلان یا نوتیف واتساپ در آیفون چیست؟

برخی کاربران آیفون که مدل گوشی شان از 6اس به بعد است، با به روز کردن گوشی شان به نسخه 15.3.1 دچار مشکلاتی در اعلانان یا همان نوتیفیکیشن برخی برنامه ها به خصوص واتساپ شدند. برخی از کاربران برای تلگرام هم دچار مشکل شدند که روند کار مشابه است.

برای این کاربران، وقتی داخل برنامه های مذکور می روند، گزینه نوتیفیکشن (notification) وجود دارد اما وقتی که در تنظیمات گوشی به بخش نوتیفیکیشن می روند و یا در تنظیمات خود گوشی در خود برنامه مثلا واتساپ می روند، برای این برنامه چیزی برای تنظیمات نوتیفیکیشن وجود ندارد.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

این باگ، مربوط به شما نیست و یک ناهماهنگی بین واتساپ و نسخه جدید iOS است که برای همه هم اتفاق نمی افتد و اما برای آنها که اتفاق می افتد خیلی آزار دهنده است.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

وقتی این چنین می شود، یعنی مشکل اعلان واتساپ برایشان پیش می آید، با وجود صحیح بودن تمام تنظیمات، برای پیام های جدید اعلانی دریافت نمی کنند. این خیلی آزاردهنده است و فرد باید دائما اپ واتساپ یا تلگرام را باز کند تا متوجه شود که چه کسانی برایش پیام ارسال کرده اند.

مطلب مرتبط: به روز رسانی آیفون با اینترنت گوشی

راه حل مشکل اعلان واتساپ را از البان بپرسید

معمولا وقتی کاربران جستجو می کنند، راه حل هایی که به آنها گفته می شود و نتیجه هم نمی دهد این است که یا گوشی را به روز کنند، یا صبر کنند تا با به روز رسانی بعدی مشکل حل شود یا واتساپ را به روز کنند و یا صبر کنند تا در به روز رسانی بعدی واتساپ مشکل حل شود.

اما هیچیک از این موارد جواب نمی دهد و حتی پاک کردن و نصب مجدد واتساپ نیز مشکلشان را برطرف نمی کند. اما واقعا نیاز به همه این کارها نیست و یک راه حل نسبتا ساده برای این مشکل وجود دارد.

راه حل البان برای مشکل نوتیفیکیشن در واتساپ در آیفون

اگر شما هم تمام راه حل های ذکر شده در بند قبلی را رفته اید اما همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، نگران نباشید، راهکار این مشکل بسیار ساده است. البته که به روز نگه داشتن برنامه های پرمصرف خیلی توصیه می شود، اما این مشکل با به روز رسانی حل نمی شود.

برای برطرف کردن مشکل اعلان واتساپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • در گوشی وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • گزینه جنرال (General) را انتخاب کنید.
  • در انتهای صفحه یک گزینه هست تحت عنوان Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • در صفحه بعدی که باز می شود باید گزینه Reset را بزنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • (حالا باید بسیار احتیاط کنید. انتخاب گزینه اشتباه می تواند باعث پاک شدن همه اطلاعات شما روی گوشی شود!)
  • در منویی که باز می شود باید گزینه انتهایی یعنی Reset Location & Privacy را انتخاب کنید.
    • بعد از انتخاب این گزینه به نظر می رسد که اتفاق خاصی نمی افتد اما اتفاقات خوبی می افتد ??
    • نگران نباشید، با این کار اطلاعاتی از گوشی شما پاک نخواهد شد!

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • بعد از این اقدامات به واتساپ برگردید و وقتی آن را باز می کنید با دقت به پیامی که ظاهر می شود دقت کنید. از شما در رابطه با نوتیفیکیشن پرسیده می شود که با انتخاب گزینه فعال، مشکل شما به همین سادگی حل خواهد شد ??

همانطور که دیدین این روش در ظاهر بسیار ساده است، اما کمتر جایی به آن اشاره شده است.

مشاوره رایگان البان

چنانچه در انجام هر یک از این مراحل یا حتی کل آن مشکلی داشتین، اصلا نگران نباشید، البان در کنار شماست. شما می توانید در پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را بپرسید و یا از طریق فالو کردن پیج البان در اینستاگرام و از طریق دایرکت سوالتان را بپرسید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

همچنین ثبت درخواست در سامانه تعمیرات البان همواره رایگان بوده و هست و با ثبت درخواست کارشناسان البان به صورت کاملا رایگان با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان 


تعمیر آیفون 6 به راحتی با چند کلیک ساده در محل

خیلی متاسفیم که گوشی آیفون 6 شما دچار مشکل شده و احتمالا نیاز به تعمیر آیفون خود خواهید داشت. اما ما به شما می گوییم که خیالتان راحت، به خوب جایی رسیده اید. با انتخاب نوع خرابی گوشی خود در این صفحه و همچنین وارد کردن نام و شماره تماس خود، درخواست رایگان شما در سامانه تعمیرات موبایل البان ثبت شده کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت تا مشکل شما را حل کنند.

خصوصیات آیفون 6 چه هستند؟

گوشی آیفون شما دارای قابلیت ها و امکانات زیر است. به طور کلی مشخصات و خصوصیات گوشی شما به ترتیب زیر هستند:

? سیستم عامل: iOS 8 و قابل به روز رسانی تا iOS 12.
? ابعاد صفحه: 4.7 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: IPS LCD.
? حافظه داخلی: 16/32/64/128 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم پلیمری 1810 میلی آمپر.
? سیم کارت: نانو سیم (تک سیم کارت).
? دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل.
? دوربین سلفی: 1.2 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 6.9 × 67 × 138.1 میلیمتر.
? وزن: 129 گرم.
? شبکه ارتباطی: 4G.

این مشخصات گوشی آیفون 6 شماست که حالا متاسفانه دچار مشکل شده است. مشکلات شایع برای آیفون 6 به ترتیب زیر هستند که برایتان توضیح خواهیم داد. این گوشی در سال 2014 ارائه شده است و بعید است که در بازار نو آن موجود باشد. در هنگام خرید گوشی آیفون شش دست دوم نیز بسیار احتیاط کنید تا به مشکل، مخصوصا مشکل رجیستری برنخورید.

انواع مشکلات گوشی آیفون 6 چه هستند؟

این مدل از گوشی آیفون هنوز هم گوشی بسیار خوبی محسوب می شود و از این رو ارزش تعمیرات دارد، مگر آنکه مشکل گوشی به گونه ای باشد که تعمیرش احتمال بازگشت مجدد دارد. انواع مشکلات آن را برایتان شرح می دهیم.

بدنه ضعیف آیفون سیکس 

شرکت اپل برای سبک کردن گوشی خود جنس بدنه آیفون سیکس را نازک و نسبتا ضعیف ساخت و همین امر سبب شد تا این مدل گوشی ها به راحتی خم شوند و به بورد و صفحه نمایششان آسیب وارد آید. اما این مشکل در سری بعدی یعنی آیفون 6S حل شد و با وجود افزایش وزن، اما استقامت بدنه بیشتر شد.

خرابی باتری آیفون 6

با توجه به اینکه این مدل نزدیک به 7 سال ارائه شده است، بنابراین خراب شدن باتری آن دور از انتظار نیست. باتری اصلی آیفون شش نسبتا ضعیف بوده و ظرفیت حداکثری آن 1800 میلی آمپر ساعت است.
اخیرا برای این گوشی های آیفون، باتری های تقویت شده ارائه شده اند که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در مجموعه البان برای تعویض باتری آیفون 6 از باتری های با ظرفیت 2300 میلی آمپر ساعت استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به گوشی شما، مدت زمان نگهداری شارژ را بسیار بیشتر از گذشته می کنند.
باتری های ارائه شده در سامانه تعمیرات البان دارای سه ماه گارانتی هستند که این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای باتری های ارائه شده است.

تعویض صفحه نمایش آیفون سیکس 

صفحه نمایش و شکستن آن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر گوشی پیش آید. آیفون 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست مخصوصا که بدنه ضعیف آن و خم شدنش باعث می شود این موضوع محتمل تر شود. خبر خوب اینکه تعویض صفحه نمایش آیفون شش نسبتا کار ساده ای است و نوع آن که IPS LCD قیمت قطعه را به شدت نسبت به صفحه نمایش های سامسونگ پایین تر می آورد.
نکته دیگر این است که صفحه نمایش ها بعد از استفاده طولانی مدت (چند ساله) کم کم رنگ عوض می کنند و زرد رنگ می شوند. شما می توانید در این حالت هم صفحه نمایش گوشی را عوض کنید اما این کار را خیلی توصیه نمی کنیم و این حالت معمولا زمانی رخ می دهد که دیگر گوشی خیلی کارایی ندارد. و دیگر ارزش این کار وجود ندارد. اما آیفون شش همچنان تا حد زیادی قابل قبول است و می توان انواع کارها را با آن کرده و انواع اپ را روی آن نصب کرد.
هنگام تعویض صفحه نمایش برای آنکه حسگر اثر انگشت از کار نیفتد، لازم است که اطلاعاتی از صفحه نمایش و دکمه هوم قبلی به جدید منتقل شود.

خرابی درگاه شارژ و مشکل شارژ گوشی آیفون 6

درگاه شارژ و مشکل شارژ نشدن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای گوشی پیش بیاید.
اولین کاری که توصیه داریم پیش از مراجعه به تعمیرکاران انجام دهید این است که اولا، درگاه شارژ را با احتیاط و با استفاده از سوزن تمیز کنید و بعد از آن کابل و شارژر را تست کنید که سالم باشند.
اگر همه موارد قبلی اوکی بودند، احتمال دارد بورد و مدار شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد که باید بررسی شوند.

مشکل آب خوردگی آیفون شش 

گوشی آیفون شش ضد آب نیست و بنابراین نسبت به رطوبت بالا و آب حساس است و خراب می شود. باتری آن نیز به راحتی در نمی آید. بنابراین اگر خدای ناکرده گوشی شما در آب افتاد یا خیس شد، بلافاصله آن را خاموش کنید.
با هر راهکاری که به ذهنتان می رسد گوشی را خشک کنید، اما هرگز به آن حرارت نرسانید چرا که احتمال انفجار و آتش گرفتن گوشی خواهد بود.
بعد از خشک شدن گوشی، همچنان آن را روشن نکنید. حتما قبل از روشن کردن گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. گوشی باید قبل از روشن شدن، سرویس شود و برد آن به صورت کامل شستشو شود.
آب و املاح آن می تواند باعث پدید امدن رسوب یا اصطلاحا سولفاته روی مدار شود. این رسوب بعضا رسانا است و باعث ایجاد اتصالات ناخواسته در گوشی می شود که با روشن کردن گوشی، می تواند بخش یا کل گوشی را خراب کند.

مشکلات نرم افزاری آیفون 6

مشکلات نرم افزاری آیفون شش مشکلات خاص این مدل نیستند و معمولا مشکلات نرم افزاری بین تمام گوشی های آیفون مشترک هستند و راه حل آنها نیز به این صورت است. تنها مورد که باعث تفاوت می شود، نسخه iOS گوشی است که باید با توجه به آن راه حل مخصوص به کار گرفته شود.
اگر آیفون جیل بریک نشده باشد، هیچ گونه ویروسی نخواهد گرفت و تنها چیزی که این گوشی ها دچارش می شوند و شبیه به ویروس است، ویروس تقویم آیفون نام دارد، که یک اکانت تقویم به تقویم های گوشی شما اضافه می شود که مرتب برایتان نوتیفیکیشن ارسال می کند. با پاک کردن این تقویم اضافی نیز مشکلتان حل خواهد شد.
دو برنامه iTunes و 3uTools برنامه هایی هستند که به شما امکانات بسیار زیادی می دهند تا بتوانید مشکلات گوشی خود را برطرف سازید. این دو برنامه روی رایانه نصب می شوند و باید مرتب به روز شوند.

اضافه کردن حافظه آیفون سیکس

گوشی آیفون 6 در نسخه های 16، 32، 64 و 128 گیگی ارائه شده است. متاسفانه افرادی که نسخه 16 گیگی را دارند همیشه از کمبود حافظه گوشی خود نالان هستند. البته که حق هم دارند، چرا که تقریبا 6-7 گیگ از این حافظه را خود سیستم عامل iOS اشغال کرده است و بنابراین فضای زیادی برای سایر موارد باقی نمی ماند و حافظه گوشی خیلی سریع پر می شود.
اما این امکان وجود دارد تا حافظه یا هارد گوشی خود را ارتقا دهید! بله، به راحتی می توانید با کمک البان حافظه گوشی آیفون خود را ارتقا داده و بیشتر کنید تا با لذت و کارایی بیشتری از گوشی استفاده کنید.

اپل آیدی

یکی از موارد بسیار مهم در گوشی های مختلف آیفون این است که برای استفاده از گوشی نیاز به اپل آیدی دارید. اگر اپل آیدی شما کارتی است و آن را از مغازه خریداری کرده اید، توصیه داریم هرچه زودتر به فکر تغییر آن بیفتید.
در اپل آیدی های کارتی ممکن است رمز اپل آیدی به هر دلیلی تغییر کند و در آن صورت دیگر نمی توانید از گوشی خود استفاده مناسب را داشته باشید. اگر نیاز به کمک دارید، البان به شما کمک می کند تا بتوانید اپل آیدی را با ایمیل خودتان و مخصوص خودتان بسازید.

مشکل صدا در آیفون شش 

بعضا کاربران از ضعیف شدن یا خراب صدای گوشی آیفون خود شکایت می کنند که این موضوع می تواند به چند دلیل رخ دهد:

? اولین دلیل کم شدن صدا به خاطر این است که توری های بلندگو کثیف می شوند. در این حالت با استفاده از یک سوزن و با دقت می توان مشکل را حل کرد و با تمیز کردن محل خروجی های صدا مشکل ضعیف بودن صدا حل می شود.
? حالت بعدی این است که فرد گوشی را با الکل زیاد ضدعفونی کرده باشد که در این صورت صدا به اصطلاح خر خر می کند و کیفیت صدا خراب می شود. در این حالت باید قطعه مربوطه تعویض شود.
? حالت دیگر هم اینکه آی سی صدا بسوزد و باید تعویض شود.

اما در کل صدای گوشی های آیفون از گوشی های اندرویدی کمی کمتر است.

مشکل آنتن دهی در آیفون 6

اگر در محل نشان دهنده خطوط آنتن گوشی، عبارت searching یا no network نوشته شد و آنتن دهی دچار مشکل شده بود، چند عامل می تواند داشته باشد:

? عدم پوشش آنتن دهی در محل شما.
? غیرفعال شدن یا سوختن سیم کارت.
? خراب شدن محل سیم کارت.
? خراب شدن بیس باند.
? رجیستر نبودن گوشی.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، چند کار را انجام دهید، خاموش و روشن کردن گوشی اولین اقدام است. گزینه بعدی reset network setting است. اگر امکانش را دارید یک سیم کارت دیگر روی گوشی خودتان امتحان کنید و سیم کارت خودتان را روی یک گوشی دیگر. این مشکل در گوشی های آیفون 7 متاسفانه زیاد دیده می شود.
اما اگر با این کارها مشکل حل نشد، نگران نباشید، البان در کنار شماست.

مشکل به روز رسانی گوشی آیفون سیکس

به روز رسانی گوشی های آیفون معمولا کار ساده ای هستند، ما ممکن است با این حال دچار مشکلاتی شوید و فرآیند به روز رسانی مشکلدار شود. نکات مهمی که باید توجه داشته باشید عبارتند از:

? اتصال خوب به اینترنت.
? داشتن حافظه خالی روی گوشی.
? نسخه قبلی خیلی قدیمی تر از نسخه جدید نباشد.
? رمز اپل آیدی را بدانید.
? شارژ گوشی بیشتر از 50 درصد باشد.
? حتما توصیه داریم که قبل از آغاز به روز رسانی یک نسخه بکاپ یا پشتیبان از گوشی خود تهیه کنید.

اما اگر دچار مشکل شدین، اصلا نگران نباشید. البان مشکل گوشی شما را حل خواهد کرد و یا شما را راهنمایی خواهد کرد تا خودتان مشکلتان را حل کنید.
ضمنا با تغییر دادن تاریخ گوشی و جلو بردن آن به اندازه حداقل 90 روز می توانید با استفاده از اینترنت خط نیز گوشی آیفون را آپدیت کنید. البته برای آیفون 6 دیگر این کار لازم نیست. مدت زمان زیادی است که برای این گوشی به روز رسانی جدیدی ارائه نشده است.

هزینه تعمیرات آیفون 6 چقدر است؟

هزینه تعمیرات موبایل شامل دو بخش قطعه و اجرت می شود. قطعه براساس موجودی بازار و نرخ روز ارز تعیین می شود و به راحتی نمی توان از قبل آن را اعلام کرد.
هزینه اجرت نیز بر اساس قیمت خود گوشی و نوع خرابی آن تخمین زده می شود. طبق تعرفه اتحادیه باید ابتدا گوشی (به صورت نو و به قیمت روز) قیمت گذاری شود و سپس هزینه اجرت آن برای کارهای مختلف تخمین زده می شود.
آیفون 6 در محدوده قیمتی 1.5 تا 3 میلیون قرار دارد و هزینه تعمیرات آن بر اساس این قیمت تخمین زده می شود.

تعمیرات آیفون 6 در سامانه تعمیرات موبایل البان

حالا که متاسفانه گوشی آیفون شما دچار مشکل شده و به این صفحه رسیده اید، کافی است نوع مشکل را تعیین کنید تا در صفحه بعدی با وارد کردن نام و شماره تماس خود با مشاوره کارشناسان بتوانید برای تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید.
ثبت درخواست کاملا رایگان است و تماسی هم که با شما گرفته می شود نیز رایگان است. حتی، ممکن است با مشاوره کارشناسان البان مشکل شما به راحتی و با دستان خودتان حل شود و در این صورت نیز لازم نیست هزینه کنید :)
اما اگر مشکل نیاز به کار بیشتر از سمت تعمیرکاران و تکنسین های البان داشت، اول به شما اعلام هزینه می شود. اگر شما راضی بودید، عملیات تعمیر گوشی آیفون شما شروع خواهد شد.
بسیاری از مشکلات آیفون را می توان در محل انجام داد و البان نیز این کار را خواهد کرد تا گوشی کمتر از شما دور باشد.

منبع: مرکز تعمیرات آیفون البان

بازیابی اطلاعات گوشی و بهترین اپلیکیشن ها در اندروید

    نظر

یکی از درخواست هایی که کاربران زیادی از گوشی های اندرویدی می کنند این است که چگونه می توانند اقدام به بازیابی اطلاعات گوشی خود بکنند. همه ما اطلاعات خیلی مهمی روی گوشی مان داریم و از دست دادن آنها قطعا ناراحت کننده خواهد بود.

متاسفانه حافظه گوشی ها خیلی سریع پر می شوند که با توجه به کیفیت بالای عکس ها و فیلم ها و همچنین تمام فایل هایی که در شبکه های اجتماعی دانلود می شوند این امر طبیعی است. پاک کردن اشتباهی برخی اطلاعات گاها سبب بسیاری از ناراحتی ها خواهد شد.

از دست دادن فایل ها یا اطلاعات مهم هیچوقت لذت بخش نیست. این اتفاق می تواند در رایانه و لپ تاپ شما و همچنین در گوشی هوشمند یا تبلت اندروید شما اتفاق بیفتد. با این حال، در حالی که دارندگان دستگاه های اندروید ممکن است تصور کنند در چنین شرایطی گزینه های کمتری در دسترس دارند، تعداد شگفت انگیزی از برنامه های کاربردی برای بازیابی اطلاعات اندروید وجود دارد. در این مقاله ما بهترین آنها را بررسی می کنیم که طیف وسیعی از نرم افزارها را پوشش می دهند که می توانند به شما در بازیابی عکس ها، پیام ها، فایل ها، مخاطبین، اسناد، موسیقی و موارد دیگر کمک کنند.

انواع برنامه های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید

در ادامه تعدادی برنامه برای بازیابی اطلاعات گوشی به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، این برنامه‌ها باید در رایانه شخصی ویندوزی دانلود و نصب شوند، درغیر این‌صورت اگر هرکدام از برنامه‌ها برروی رایانه‌های مک نیز موجود بودند، این مورد ذکر خواهد شد. همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از این برنامه‌ها برای بازیابی انواع فایل‌های خاص، نیاز به روت دستگاه اندرویدی شما دارند.

روت کردن گوشی یک کار نسبتا تخصصی محسوب می شود و هنگام انجام این کار تمام ملاحظات را داشته باشید تا خدای نکرده مشکلی برای گوشی تان پیش نیاید.

یک نکته بسیار مهم دیگر هم اینکه این برنامه ها و ترفند ها هیچکدام قطعی نیستند و ممکن است تمام اطلاعات شما بر نگردند

برنامه بازیابی اطلاعات Tenorshare UltData

Tenorshare یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات اندروید است و دلیل خوبی هم دارد. این نرم افزار از اغلب گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی، از جمله دستگاه های تولید شده توسط سامسونگ، هوآوی، موتورولا، سونی، ال جی و… پشتیبانی می کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه قابلیت این را دارد که عکس‌های حذف شده در گوشی‌های اندروید را بدون نیاز به روت کردن دستگاه‌تان بازیابی کند، در حالی که به شما امکان می‌دهد پیام‌های حذف شده واتس‌اپ را نیز بدون روت کردن گوشی اندروید خود بازیابی کنید.

اما اگر آماده روت کردن گوشی‌تان هستید، حتی به شما امکان می دهد مخاطبین، پیامک‌ها و سابقه تماس های از دست رفته یا همان missed calls را بازیابی کنید. این اپلیکیشن ادعا می‌کند که “بالاترین میزان موفقیت در بازیابی اطلاعات” را در این صنعت دارد، و در حالی که هیچ داده‌ای برای حمایت از این ادعا منتشر نکرده است، محبوبیت آن باعث می‌شود که این ادعا معتبر به نظر برسد.

با این حال، حتی اگر دانلود آن برای ویندوز رایگان است، مجموعه کامل ویژگی های آن به اشتراکی با قیمت حدود 40 دلار نیاز دارد. البته شما می توانید معمولا نسخه کرک شده و رایگان آن را نیز در سایت های مختلف ایرانی ارائه نرم افزار پیدا کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی با iToolab RecoverGo

نرم‌افزار iToolab RecoverGo با بیش از 6000 گوشی و تبلت اندرویدی کار می‌کند تا به شما کمک کند عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، سابقه تماس‌ها و بیش از 11 نوع فایل را بازیابی کنید و دیگر نگران اطلاعات از دست رفته نباشید.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه با اکثر برندهای گوشی های هوشمند مانند گوگل، هواوی، شیائومی، سامسونگ، سونی، ال جی و… سازگار است. بهترین بخش استفاده از این برنامه این است که می توانید بدون نیاز به روت کردن دستگاه خود، اطلاعات خود را با یک کلیک بازیابی کنید. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش فایل‌ها را قبل از بازیابی مشاهده کنید تا بتوانید مطمئن شوید که اطلاعات درست را بازیابی می‌کنید.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما هزینه اشتراک سالانه آن 40 دلار است.

برنامه Wondershare Dr. Fone

شاید در امر گوشی و بازیابی اطلاعات گوشی یکی از پرآوازه ترین برنامه ها که کاربردهای زیادی هم دارد، برنامه های دکتر فوت باشند. برنامه Wondershare’s Dr. Fone for Android با 6000 دستگاه اندرویدی سازگار است و حتی می‌تواند داده‌های دستگاه‌های خراب سامسونگ را بازیابی کند. صرف نظر از اینکه به طور تصادفی فایل ها را حذف کرده اید یا آسیب دیده اند و یا سیستم دچار کرش شده است، این برنامه می تواند به شما در بازیابی مخاطبین از دست رفته، پیامک ها، عکس ها، پیام های واتس‌اپ (فقط برای دستگاه های روت شده)، موسیقی، ویدیوها و اسناد کمک کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

همانند محصول UltData Tenorshare، این اپلیکیشن نیز ادعا می کند که بالاترین میزان موفقیت در بازیابی داده ها در این صنعت را دارد. با این حال، در حالی که بدیهی است که هر دو سازنده نمی توانند همزمان حقیقت را گفته باشند اما تعداد بالای نقدهای مثبت Dr. Fone به صورت آنلاین نشان می دهد که ضرف نظر از اینکه این برنامه موفق ترین است یا نه، نتیجه ی کاری که می کند بسیار خوب است.

مانند سایر برنامه های موجود در این لیست، می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و بررسی کنید که آیا فایل های از دست رفته شما قابل بازیابی هستند یا خیر، اما برای بازیابی کامل آنها در عمل به خرید یک اشتراک 40 دلاری نیاز دارید.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی FonePaw برای ویندوز و مک

FonePaw یک برنامه کمیاب برای بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی است که می‌توانید آن را برای رایانه های مک نیز دانلود کنید، و فقط برای ویندوز نیست. صرف نظر از این تفاوت، حداقل به اندازه ی بقیه برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید در این لیست خوب و کاربردی است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه از هزاران دستگاه اندرویدی، تقریباً از تمام سازنده‌های بزرگ، از جمله گوگل، سامسونگ، اچ تی سی، سونی، هوآوی، ال جی، موتورولا و وان پلاس پشتیبانی می کند. فایل‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن بازیابی کنید نیز بی‌شمار هستند و شامل عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، پیام‌های واتس‌اپ، پیامک‌ها، مخاطبین، گزارش تماس‌ها و اسناد حذف شده می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که نه تنها می‌توانید فایل‌های از دست رفته را از حافظه داخلی اندروید، بلکه از کارت حافظه SD و سیم‌کارت‌ها نیز بازیابی کنید. بسیاری از این موارد بدون نیاز به روت کردن گوشی شما قابل بازیابی است.

در نهایت، FonePaw به صورت رایگان قابل دانلود است و می توان از آن برای مشاهده فایل های قابل بازیابی به صورت رایگان استفاده کرد، اما برای بازیابی واقعی اطلاعات به یک اشتراک تک کاربره با هزینه 50 دلار درسال نیاز دارد.

برنامه Jihosoft Android Data Recovery هم برای ویندوز و هم برای مک

برنامه Jihosoft Android Data Recovery نیز مانند برنامه قبلی برای ویندوز و مک موجود است و یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مؤثر و با سازگاری گسترده برروی انواع گوشی‌ها است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

مانند سایر برنامه‌های موجود در این مقاله، این برنامه در حال حاضر بیش از 6000 دستگاه اندرویدی از جمله گوشی‌های گوگل، سامسونگ، هواوی، ال جی، سونی، نوکیا و موتورولا را پشتیبانی می‌کند. صرف نظر از دلیل گم شدن فایل های خود، می توانید از Jihosoft برای بازیابی مخاطبین، پیامک‌ها، گزارشات تماس، عکس های گالری، فیلم ها، موسیقی، فایل های صوتی و تاریخچه چت واتس‌اپ و وایبر استفاده کنید.

استفاده از آن آسان است و یکی از سریع ترین برنامه های بازیابی از نظر اسکن تلفن شما برای فایل های قابل بازیابی است، در حالی که می توانید از آن برای بازیابی فایل هایی که در کارت های حافظه خود که گم کرده اید نیز استفاده کنید.

شما می توانید بخشی از خدمات برنامه را به‌صورت یک نسخه آزمایشی رایگان استفاده کنید، اما نسخه کامل آن 50 دلار برای شما آب می‌خورد.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی EaseUS MobiSaver

EaseUS Mobisaver یکی از راحت ترین برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید برای استفاده است. شما می توانید این برنامه را به سادگی روی رایانه شخصی خود دانلود کنید، گوشی خود را متصل کرده و آن را اسکن کنید، و سپس انتخاب کنید که کدام فایل را می خواهید بازیابی کنید. به همین سادگی!

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه به شما امکان می دهد عکس ها، فیلم ها، پیام ها، مخاطبین، موسیقی، اسناد و فایل های دیگر حذف یا فرمت شده را بازیابی کنید. این کار بدون در نظر گرفتن اینکه فایل‌ها را حذف کرده‌اید یا آنها را در اثر ویروس یا آسیب از دست داده‌اید انجام می گیرد، و با دستگاه‌های سامسونگ، HTC، ال جی، گوگل، سونی، موتورولا، زد تی ای، هواوی، ایسوس، وان پلاس و… سازگار است. همچنین می توانید از آن برای بازیابی اطلاعات از کارت های حافظه SD خراب استفاده کنید.

این اپ در حالت آزمایشی به صورت رایگان در دسترس است، اما برای نسخه کامل باید 40 دلار هزینه بپردازید، اگرچه در صورت یکبار خرید EaseUS، آپدیت های بعدی اپ را می توانید رایگان استفاده کنید.

برنامه MyJad Android Data Recovery

MyJad’s Android Data Recovery یکی دیگر از برنامه های بازیابی اطلاعات قابل اعتماد، با قابلیت استفاده آسان و قدرتمند است. با اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند و می‌تواند عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، تاریخچه تماس، مخاطبین و دیگر انواع داده‌ها را بازیابی کند و به شما امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های بازیابی شده را در رایانه شخصی ویندوزتان می‌دهد.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

ممکن است برای بازیابی برخی فایل‌های خاص، مانند سابقه تماس، نیاز به روت کردن دستگاه خود داشته باشید، اما استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و به شما امکان می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری برای بازیابی، فایل‌های از دست رفته را از قبل ببینید.

در حال حاضر برای نسخه کامل باید 50 دلار هزینه بپردازید، که از 60 دلار هزینه قبلی کمتر شده است. خرید نسخه کامل به شما این امکان را می دهد که آپدیت های بعدی اپ را به صورت مادام العمر رایگان دریافت کنید.

روت کردن گوشی برای بازیابی اطلاعات گوشی به چه معنایی است؟

معمولا شما در گوشی خود می توانید کارهای زیادی را انجام دهید. اما گاهی نیازی دارید تا گام را فراتر گذاشته و کارهای سیستمی جدی تری انجام دهید. در این صورت باید برخی دسترسی های سیستمی برای خودتان ایجاد کنید.

روت کردن گوشی به همین معناست. به نوعی مشابه جیلبریک کردن گوشی های آیفون است، با روت کردن گوشی، شما کارهای زیادی روی آن می توانید بکنید که قبلا نمی توانستین و البته برخی از این کارها می توانند خطرناک هم باشند و به گوشی آسیب برسانند.

بنابراین توصیه جدی ما این است که تا جای ممکن از روت کردن گوشی خود پرهیز کنید ضمن اینکه بعضا این کار بسیار مشکل و دشوار است.

آیا با این نرم افزارها تمام اطلاعات بر می گردند؟

در این مقاله برنامه های زیادی برای بازیابی اطلاعات گوشی معرفی شدند، اما همانطور که در ابتدا نیز مطرح کردیم هیچ کدام از آنها صد درد صد نیستند و ممکن است خطا داشته باشند. تا جای ممکن توصیه ما این است که به صورت دوره ای از اطلاعات مهم گوشی تان نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید و به قول معروف پیشگیری همواره از درمان بهتر است.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه واتساپ و تلگرام

برای استفاده از این برنامه ها شما فقط نیاز به نصب آنها روی یک رایانه دارید و خودتان همه کارها را می توانید پیش ببرید. اما چنانچه نیاز به کمک داشتین یا تجربه خوبی از استفاده از این برنامه ها داشتین، خوشحال می شویم نظر و تجربه خودتان را با ما و سایرین در پایین همین پست به صورت کامنت به اشتراک بگذارید.

ضمنا می توانید سوالات خود را نیز از طریق دایرکت اینستاگرام نیز بپرسید. ما را در اینستاگرام فالو کنید و سوالات خود را از طریق دایرکت بپرسید، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکلتان را در همان بستر حل نماییم.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom

 

منبع: مرکز تعمیرات موبایل البان