سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

حذف فیس آیدی از گوشیهای اندروید و بازگشت آن در آیندهای نه چندان

    نظر

گوشی های اندروید از تقریبا سال 2014 به قفل گشایی با چهره یا همان فیس آیدی مجهز شدند اما الان خبر از حذف فیس آیدی اندروید به گوشی می رسد. البان دلیل این موضوع و زمان احتمالی بازگشت این قابلیت را برایتان توضیح خواهد داد

دلیل حذف فیس آیدی اندروید چه بود؟

قفل گشایی با چهره یک قابلیت قفل گشایی نه چندان مطمئن بود که تقریبا حوالی سال 2014 برای گوشی های اندروید عرضه شد. دلیل نامطمئن بودن این روش این بود که فقط از روی عکس چهره کار می کرد و مانند فناوری جدید تشخیص چهره کار نمی کرد و حتی یک عکس معمولی از فرد می توانست قفل گشای گوشی باشد.

حذف فیس آیدی ، البان حذف فیس آیدی ، البان

اخیرا (میانه های شهریور) این امکان از روی گوشی های اندروید حذف شد. دلیل اصلی حذف فیس آیدی در واقع ضعف امنیتی آن است و حتی گزینه های مربوط به آن نیز از قسمت تنظیمات گوشی حذف شده است.

این موضوع در حتی گوشی های جدید هم صادق است و آنها نیز اگر آخرین به روز رسانی امنیتی گوشی را انجام داده باشند، این قابلیت را از دست داده اند.

آیا فیس آیدی به اندروید برمی‌گردد؟

گزارش ها و دیده ها حکایت از آن دارند که در نسخه های بتای اندروید 10 قابلیت تشخیص چهره برخواهد گشت و این امکان برای گوشی هایی که این به روز رسانی را دریافت کنند برخواهد گشت.

مطلب مرتبط: نحوه کار تشخیص چهره گوشی

در مورد گوشی هایی که این به روز رسانی را دریافت نمی کنند اطلاع دقیقی در دست نیست. اما گفته شده که برای آنها در قالب یک به روز رسانی امنیتی در صورتی که گوشی دارای سخت افزارهای مورد نیاز برای این امکان باشند، ارائه خواهد شد.

تشخیص چهره ، البان

کلام آخر

حذف فیس آیدی از گوشی های اندروید به معنای حذف همیشگی آن نبوده و گوگل در تلاش است تا باگ های امنیتی آن را برطرف کرده و یک قابلیت کاملا ایمن برای گوشی بسازد.

سعی کنید به روز رسانی های امنیتی گوشی را به صورت مرتب انجام دهید و این کار را هم به راحتی و از طریق تنظیمات گوشی به انجام برسانید.

مطلب مرتبط: نحوه کار حسگر اثر انگشت

چنانچه برای به روز کردن گوشی خود نیاز به کمک داشتید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان البان استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید.

 

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


به روز رسانی ایرپاد با استفاده از خود گوشی

    نظر

با آمدن هندزفری ها گوش دادن به موسیقی و مکالمه شیوه جدیدی پیدا کرد. بعد از هندزفری های سیم دار، این هندزفری های بی سیم بودند که استفاده از این وسیله را راحت تر کرده و گره خوردن سیم ها، که مشکلی شایع نیز بود، دیگر برایشان رخ نمی دهد. در این پست البان در خصوص به روز رسانی ایرپاد که همان هندزفری بی سیم شرکت اپل است برایتان توضیح خواهد داد.

مطلب مرتبط: به روز رسانی اپل واچ

به روز رسانی ایرپاد از نوع به روز رسانی فرمویر (Firmware) است بدین ترتیب کارایی آن بهتر می شود.

نحوه به روز رسانی ایرپاد با استفاده از گوشی

در ابتدا از نحوه به روز رسانی برایتان خواهیم گفت. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ایرپادها را داخل کیس شارژ قرار دهید.
  • کیس را با استفاده از سیم و آداپتور به برق متصل کنید.
  • کیس و ایرپادهای در حال شارژ را به گوشی آیفون یا آیپد خود نزدیک کنید.
  • تا وقتی که گوشی به اینترنت متصل باشد، تمام آپدیت های فرمویری از طریق گوشی یا آیپد به ایرپادها منتقل خواهد شد!
مطلب مرتبط: خالی کردن آب اپل واچ

آیا ایرپاد من نیاز به آپدیت شدن دارد؟

در حالت عادی نمی توانید متوجه شوید که زمان به روز رسانی ایرپاد شما چه زمانی است. یعنی پیام یا چیزی مشابه به شما نمی دهد. اما راه های کنترل کردن را برایتان خواهیم گفت.

کنترل کردن نیاز به روز رسانی ایرپاد با استفاده از گوشی

  • ایرپادتان را به گوشی متصل کنید
  • وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی شده و گزینه General را انتخاب نمایید.

به روز رسانی ایرپاد ، البان

  • به بخش About بروید.

به روز رسانی ایرپاد ، البان

  • اگر ایرپاد شما اصل باشد، در این صفحه جدید، بعد از اطلاعات گوشی عبارات جدیدی خواهد دید. یکی از آنها اطلاعات ایرپاد است

به روز رسانی ایرپاد ، البان

  • وقتی وارد بخش ایرپاد شوید، تمام اطلاعات مربوط به ایرپاد قابل رویت است، از جمله شماره سریال و همینطور ورژن فرمویر ایرپاد.

به روز رسانی ایرپاد ، البان

  • این ورژن ایرپاد را یادداشت کنید و در اینترنت عبارت latest airpod firmware را جستجو کنید.
  • اگر نسخه فرمویر ایرپاد شما با آنچه در اینترنت گفته شده یکی بود، یعنی به روز هستند، وگرنه اقدامات بند قبل را انجام دهید تا به روز شود.

کنترل کردن نیاز به روز رسانی ایرپاد با روش های دیگر

روش دیگر دقت در عملکرد ایرپاد است. اگر حس کردید که کیفیت صدای آنها دچار مشکل شده است یا عملکردهای صحیح ندارند، مثلا در اتصال به گوشی مشکل دارند یا در مکالمه اذیت می کنند و یا به خوبی شارژ نمی شوند، یکی از دلایل این مشکلات می تواند به دلیل نیاز به آپدیت شدن باشد.

کلام آخر

با استفاده از هندزفری ها تا حدودی می توانید از مضرات امواج خود گوشی در امان باشید. مدل هندزفری سیم دار که خیلی از این لحاظ خوب است، اما هندزفری بی سیم استاندارد هم خوب است، چرا که طول موج و قدرت امواج بلوتوث به حدی نیست که به شما آسیبی برساند.

اما استاندارد بودن هندزفری بسیار اهمیت دارد، اینکه مارک معتبر و خوبی را تهیه کنید تا در آن انواع استانداردها رعایت شده باشد و خدای ناکرده به شما آسیبی نرساند.

هر سوالی در زمینه هندزفری های بی سیم داشتین، به راحتی می توانید از طریق ثبت درخواست در سامانه تعمیرات موبایل البان ، به صورت تخصصی با کارشناسان تعمیرات موبایل آیفون در میان بگذارید.

 

منبع: تعمیرات موبایل آیفون


صحبت کردن افراد لال با کمک اپ موبایل جینی (Jeenie)

شاید یکی از مشکلات اصلی صحبت کردن افراد لال این باشد که آنها با ایما و اشاره و به زبان بدن خودشان راحت می توانند ارتباط برقرار کنند اما شاید همه کس نداند که هر حرکت به چه معنایی هست. البان در این پست اپی را معرفی می کند که این مشکل را تا حد زیادی برطرف می سازد.

راه های صحبت کردن افراد لال با استفاده از گوشی

نوشتن یکی از گزینه هایی است که افراد ناشنوا و لال با استفاده از آن می توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. اما در یک مکالمه طولانی نوشتن می تواند طاقت فرسا باشد و طرفین مکالمه را اذیت کند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

چت تصویری یک گام خوب در این راستا محسوب می شود. به هر حال افراد به هر طریقی که در حالت واقعی با یکدیگر مکالمه می کنند، با چت تصویری هم می توانند مکالمه کنند. اما زبان صحبت کردن افراد لال با بقیه فرق دارد و ممکن است همه آن را بلد نباشند. یعنی نفهمند که یک فرد چه می گوید و نتوانند هم به خوبی به او حرف خود را برسانند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

اپ جینی زبان افراد لال می شود

یک گروه اپی را طراحی کردند با نام جینی، Jeenie. کار این اپ آسان ساختن صحبت کردن افراد لال با استفاده از گوشی است. چه در راه نزدیک و چه در راه دور. به نوعی یک دستیار صوتی برای این افراد محسوب می شود.

صحبت کردن افراد لال ، البان

فرد ناشنوا و لال حرکات گفتاری خود را برای اپ انجام می دهد. این حرکات که به نوعی بین المللی هم هستند، توسط برنامه گرفت شده و جملات و کلمات معادل آن معلوم می شوند. کار اپ این هست که این کلمات و جملات را با صدای بلند بگوید!

مطلب خواندنی: ذخیره مکالمات با اسکایپ

بنابراین جینی حرکات را رصد کرده و جملات و کلمات پشت آن را بیان می کند. با این کار افرادی که ناشنوا نیستند، به راحتی می توانند منظور گوینده را متوجه شده و به راحتی با او ارتباط بگیرند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

معمولا حالت برعکس یعنی گفتار فرد برای یک ناشنوا مشکل زیادی نخواهد بود، حتی اگر زبان بین المللی را بلد هم نباشند.

دانلود اپ جینی

این اپ در حال حاضر برای زبان انگلیسی و بر اساس حرکات گفتاری امریکایی طراحی شده است. این موضوع می تواند ایده خوبی برای برنامه نویسان داخلی باشد تا برنامه ای مشابه تهیه کنند. این شرکت در نظر دارد تا این اپ را برای زبان های دیگری نیز پیاده سازی کند.

لینک دانلود اپ جینی برای اندروید

لینک دانلود اپ جینی برای آیفون

امیدواریم به زودی زود، بتوانیم اپی مشابه به جینی اما برای همی میهنان عزیزمان در بلاگ البان معرفی کنیم تا با افتخار راه حل ایرانی یکی از مشکلات این افراد را بیان کرده باشیم.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


نمودار سلولی (تابع Sparkline) در گوگل شیتس چیست؟

    نظر

نمودارها در تحلیل داده به ما کمک شایانی می کنند. اما گاهی دیدن نمودار در کنار سایر اطلاعات شلوغ بوده و سخت می شود. نمودار سلولی قابلیتی است که فعلا تنها در گوگل شیتس کاربرد دارد و البان در این پست نحوه استفاده از آن را برایتان شرح می دهد.

نمودار سلولی یا Sparkline چیست؟

نمودار سلولی در حالت کلی یک نمودار خطی است، که داخل یک سلول قرار می گیرد و می توانید تغییرات یک پارامتر را به واسطه آن به خوبی رصد کنید. همانطور که گفته شد، بعضا قرار دادن یک چارت در وسط شیت شلوغ، جالب نیست و مخصوصا وقتی که می خواهید فقط تغییرات را رصد کنید.

مطلب مرتبط: پرینت گرفتن در اکسل

تابع sparkline در واقع برای اجرای این کار داخل یک سلول است، حالت پایه آن نمایش به صورت نمودار خطی است اما می توانید با اعمال پارامترهای مختلف ظاهر آن را هم تغییر دهید. در ادامه البان به شما در رابطه با نحوه استفاده از این تابع در گوگل شیتس توضیح خواهد داد.

ایجاد نمودار سلولی در گوگل شیتس

مواد لازم جهت ایجاد نمودار سلولی، یک سلول خالی بوده و ردیف یا ستونی از دیتا و اعداد. با استفاده از دستور (sparkline(data= که به جای data ردیف یا ستون مورد نظر شما به صورت مثلا A2:A23 یا A2:F2 داخل پرانتز قرار می گیرد.

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

با اجرای این دستور تمام تغییرات اعداد انتخابی را می توانید داخل سلولی که دستور تابع اسپارک لاین را وارد کرده اید ببینید. نمودار کل سلول را پر می کند و تغییرات به راحتی دیده خواهند شد.

ایجاد مدل های مختلف از نمودار سلولی

همانطور که گفتیم، وارد کردن دستور sparkline به تنهایی به شما یک نمودار خطی داخل یک سلول می دهد. اما می توانید ظاهر این نمودار را تغییر هم بدهید. روند کار ساده هست. انتخاب محدوده اعداد و وارد کردن نمودار سلولی به همان شیوه قبلی است، کافی است یک عبارت دیگری به آن اضافه کنید.

=sparkline(A3:D3, {“option”, “choice”})

option در واقع بیانگر چیزی است که می خواهید تغییر دهید و choice هم انتخاب شما در تغییر دادن پارامتر مورد نظرتان است.

ایجاد نمودارهای متنوع

اگر به جای option از عبارت charttype استفاده کنید با انتخاب یکی از گزینه های bar/column/winloss می توانید نوع نمودار نمایشی را نیز تغییر دهید:

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

تغییر رنگ نمودار

برای تغییر رنگ نمودار به جای option عبارت color را قرار داده و سپس رنگ مورد نظرتان:

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

اگر آپشن رنگ را نوشته باشید، با انتخاب سلول هدف و تغییر رنگ دادن متن، کل نمودار به رنگی که شما از این طریق انتخاب کرده اید تغییر خواهد کرد.

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

اعمال چند نوع تغییر

اگر بخواهید هم نوع نمودار و هم رنگش را عوض کنید، روند مانند قبل هست و کافی است بین هر آپشن و گزینه انتخابی یک ؛ (نقطه ویرگول) قرار دهید:

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

اعمال تغییرات بیشتر

کارهای دیگری نظیر تغییر ضخامت و همچنین درصد بندی سلول نیز قابل اعمال هستند:

نمودار سلولی گوگل شیتس ، البان

کلام آخر

این بود آموزش مختصری از البان در رابطه با نحوه قرار دادن یک نمودار داخل یک تک سلول. اگر شما نیز در همین زمینه یا زمینه های دیگر، کار دیگری بلد هستید و یا سوالی دارید و نیاز به راهنمایی، کافی است در پایین همین نوشته مرقوم کنید تا کارشناسان البان برایتان پستی در همین زمینه آماده کنند.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


سلامت باتری آیفون را چگونه میتوان تشخیص داد؟

    نظر

عمر باتری گوشی ها محدود است و سرعت کم شدن عمر باتری بسیار به نوع مصرف کاربر ارتباط دارد. در گوشی های آیفون برای تشخیص میزان سلامت باتری آیفون راه هایی وجود دارد که البان برایتان توضیح می دهد. اگر باتری گوشی آیفون شما از سلامت کافی برخوردار نبود، البان شما را کمک خواهد کرد!

چه زمانی باید نگران سلامت باتری آیفون خود باشیم؟

بعضا کاربران با مشکل باتری به البان مراجعه کرده اند، اما در واقع مشکل از جای دیگری بوده است! اگر حس می کنید باتری شما نیاز به تعویض دارد اول باید سلامت آن را بسنجید. شاید این کوتاهی عمر باتری به دلیل نوع استفاده تان طبیعی باشد. اکثر موارد مشکل، از جنس نرم افزاری بوده و نیازی به تعویض باتری پیش نیامده است.

یکی از نشانه های باتری ناسالم، خالی کردن ناگهانی شارژ است! یعنی مثلا به صورت ناگهانی از یک درصدی به درصدی پایین تر افت می کند، مثلا از 40 به 10 می پرد و یا حتی ناگهانی خاموش می شود.

مورد دیگر نیاز به شارژهای زیاد و متوالی در طول روز است. گوشی را از شارژ می کشید و ناگهان بعد از یکی دو ساعت می بینید که خیلی باتری خالی کرده است.

مورد اول خیلی مهم تر هست اما مورد دوم می تواند ناشی از نوع استفاده شما هم باشد. اگر از هات اسپات گوشی خود استفاده می کنید، اگر در تنظیمات لوکیشن، برای برخی اپها لوکیشن را به صورت دائمی روشن گذاشته اید، بازی های سنگین استفاده می کنید و … همه اینها می تواند مصرف باتری را بالا ببرند.

سلامت باتری آیفون با عمر باتری چه فرقی دارد؟

سلامت باتری یا همان Battery Health از وضعیت کلی باتری برایتان می گوید. اما عمر باتری یا Battery Life از میزان باقی مانده شارژ گوشی تان می گوید و اینکه در یک بار شارژ کردن چقدر باتری گوشی دوام می آورد.

دو پارامتر مهم سنجش سلامت باتری، یکی حداکثر ظرفیت شارژ باتری و دیگری تعداد دفعات (سیکل) شارژ باتری است.

سلامت باتری آیفون ، البان

دستگاه هایی وجود دارند که می توانند سلامت باتری را تخمین زده و به شما بگویند، اما برای این دستگاه ها باتری باید از گوشی خارج شود. از آنجا که باتری اکثر گوشی ها از جمله آیفون ها را نمی تواند از گوشی به راحتی خارج کرد، بنابراین این روش اصلا توصیه نمی شود.

خوشبختانه برای گوشی های آیفون روش هایی وجود دارند که برایتان توضیح می دهیم. روش هایی که خود گوشی به شما می دهد و یا با استفاده از اپ و رایانه می توانید سلامت باتری خود را تخمین بزنید.

تخمین سلامت باتری آیفون در iOS 11.3 به بعد

از iOS 11.3 امکانی در تنظیمات گوشی اضافه شد که به شما کمک می کند از سلامت باتری آیفون خود مطلع شوید. در تنظیمات (Settings) بخش باتری (Battery) را باز کنید.

در صفحه ابتدایی به شما نشان می دهد که هر اپ چه مقداری از باتری شما را مصرف کرده است. اگر موردی برایتان عجیب بود، به دسترسی های آن اپ مراجعه کنید. عجیب یعنی اپی را که زیاد استفاده نکرده اید، باتری زیادی مصرف کرده باشد. (در نظر داشته باشید که بازی، چت تصویری و اپ های لوکیشن محور باتری زیادی مصرف می کنند)

گزینه ای در میانه صفحه هست به نام سلامت باتری یا Battery Health. وارد این بخش شوید. یک آمار کلی از باتری شما ارائه می دهد. توضیحاتی در ابتدای صفحه برایتان نوشته و بعد حداکثر ظرفیت باتری (Maximum Capacity) و در انتها نیز یک گزینه در مورد عملکرد.

دو نمونه از باتری سالم و باتری ناسالم که باید تعویض شود را در عکس برایتان گذاشته ایم:

سلامت باتری آیفون ، البان سلامت باتری آیفون ، البان

اگر گوشی شما iOS 13 به بالا باشد، علاوه بر گزینه های گفته شده، گزینه دیگری هم برای بهینه سازی شارژ باتری وجود دارد که قبلا آن را توضیح داده ایم و توصیه داریم حتما آن را مطالعه بفرمایید.

مطلب مرتبط: شارژ عجیب گوشی در iOS 13

در این صفحه اگر به شما گفته شده که باتری را عوض کنید، واقعا به فکر تعویض آن باشید. یک راه مطمئن و سریع و راحت هم البان هست که باتری را با 3 ماه گارانتی برایتان در محل تعویض می کند.

روش های دیگر تست سلامت باتری آیفون

به غیر از خود گوشی، دو روش دیگر هم برای تست سلامت باتری آیفون وجود دارد. یکی با استفاده از اپ روی گوشی و دیگری با استفاده از نرم افزار و رایانه، که هر دو را برایتان شرح خواهیم داد.

تست سلامت باتری آیفون با استفاده از اپ موبایل

یک اپ مناسب و رایگان، اپ Battery Life Doctor هست که در راستای تست سلامت باتری به شما کمک می کند. اما از آنجا که رایگان هست، باید حوصله تبلیغات درون برنامه ای آن را داشته باشید

وقتی اپ را باز کنید به شما اطلاعات مختلفی از باتری گوشی می دهد. از میزان کم شدن ظرفیت و عمر باتری، حداکثر میزان شارژ شدن و … و در مجموع نیز وضعیت کلی باتری گوشی را به شما اعلام می کند.

سلامت باتری آیفون ، البان

تست سلامت باتری آیفون با استفاده از رایانه

در رایانه هم نرم افزارهایی وجود دارند که سلامت باتری آیفون را به شما خواهند گفت. علاوه بر سلامت، در مورد تعداد دفعات شارژ شدن گوشی نیز می گویند. شرکت اپل ادعا دارد که باتری های به کار رفته در آیفون ها تا 500 سیکل امکان شارژ با عملکرد خوب را دارند.

نام نرم افزارها CoconutBattery و iBackupbot هست که البته دومی پولی بوده و تنها می توانید در 7 روز مدل رایگان آن سلامت باتری را کنترل کنید. کار با این نرم افزارها ساده بوده و به خود خوانندگان واگذار می کنیم. اما چنانچه سوالی در این زمینه داشته باشید، البان به شما کمک خواهد کرد. کافی است بپرسید.

سلامت باتری آیفون ، البان سلامت باتری آیفون ، البان

برای باتری ناسالم چه باید بکنیم؟

اگر دست آخر متوجه شدید سلامت باتری گوشی شما پایین هست و باید تعویضش کنید، یا حتی اگر نتوانستید روش های گفته شده را به کار برید و سلامت باتری را متوجه نشدید، البان به شما کمک خواهد کرد، چه برای تعویض باتری و چه برای تخمین سلامت باتری آیفون.

برای استفاده از خدمات البان، کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست رایگان ثبت کنید. کارشناسان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رایگان، در صورت نیاز و رضایت خودتان برای تعویض باتری آیفون شما با شما هماهنگ کرده تا این کار در محل شما و جلوی خودتان انجام گیرد! پس از پایان کار نیز، سه ماه گارانتی برای باتری خواهید داشت!

 

منبع: تعمیرات موبایل البان