سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نصب اسنپ برای آیفون از خود اپ استور!

    نظر

اگر شما هم یک کاربر صاحب گوشی های آیفون باشید، حتما دچار این مشکل هستید که هر چند وقت یک بار مجبور هستید انواع اپ ها از جمله اسنپ و تپسی را به شیوه ای دیگر نصب کنید. حالا با شیوه ای جالب امکان نصب اسنپ برای آیفون به صورت مستقیم از خود اپ استور مهیا شده که البان برایتان توضیح می دهد!

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

جریان بسته شدن اپ ها چیست؟

با توجه به تحریم های موجود علیه ایران و اینکه اپل هیچگونه نمایندگی و یا رسمیتی برای ایران قائل نیست، مدتی است که اپ های ایرانی که با تراکنش مالی همراه هستند، به دلیل ناقض بودن قوانین اپل و تحریم، از اپ استور حذف شده و دچار مشکل شدند.

مطلب مرتبط: دلیل بسته شدن اپ های ایرانی

برخی اپ ها و شرکت ها با ارائه وب اپ این موضوع را به گونه ای حل کردند، اما برخی دیگر از طریق شرکت های جانبی اینترپرایز مرتب اپ های مختلف دادند و هر بار به دلیلی بسته شدند و کاربران دچار مشکلاتی می شدند.

و حالا نصب اسنپ برای آیفون از خود اپ استور!

شاید خیلی برایتان عجیب باشد، اما حقیقت دارد. اسنپ یک شیوه ای یافته که می تواند اپ خودش را در اپ استور قرار دهد و کاربران آن را نصب و استفاده کنند!

آیکون و نام اپ اسنپ در اپ استور متفاوت هست. رنگش آبی و علامتش کمی شبیه به اسنپ هست اما نام و کاربرد ذکر شده برای آن در اپ استور کاملا متفاوت است و به عنوان یک اپ رادیویی و موسیقی معرفی شده است.

نصب اسنپ برای آیفون ، البان

در واقع اسنپ سعی کرده تا اپل و تحریم ها را با این خلاقیت دور بزند که البته احتمالا معلوم شدن و بسته شدن این اپ نیز وجود دارد، اما فعلا می توانید آن را نصب کرده و از اسنپ استفاده نمایید.

نصب اسنپ برای آیفون ، البان

لینک نصب اسنپ در آیفون را برایتان قرار می دهیم، اصلا لازم نیست به توضیحات و … توجه کنید، فقط اپ را از اپ استور نصب کرده و از آن استفاده کنید.

اسنپ در اپ استور

کلام آخر

از آنجا که دسترسی اپ ها را شما تعیین می کنید و اپل به هیچ عنوان اجازه دسترسی های میان اپی را نمی دهد، از لحاظ امنیت اصلا نگران نباشید و با خیال راحت این اپ را می توانید دانلود نمایید.

مطلب مرتبط: ساخت اپل آیدی با ایمیل خودتان برای دانلود از اپ استور

کلا چه برای این اپ و یا هر اپی دیگری، کافی است به دسترسی هایی که به اپ می دهید دقت کنید. اگر دیدین دسترسی ها بیش از حد است، محدودش کنید و اگر اپ از کار افتاد و دسترسی زیاد خواست که نامرتبط به کاراییش هست پاکش کنید!

 

منبع: تعمیرات موبایل آیفون


Nearby Sharing یا همان AirDrop اما در اندروید

مانند آنچه قبلا در مقایسه اندروید و آیفون گفتیم، شاید دیگر نتوان تفاوتی بین اندروید و iOS قائل شد و این دو با بهره گیری از مزایای همدیگر هم سعی در رقابت دارند و هم سعی در ایجاد حس بهتر برای کاربرانشان. فناوری جدیدی که احتمال می رود به گوشی های اندروید اضافه شود فناوری Nearby Sharing چیزی شبیه به AirDrop در iOS است.

در ادامه البان برایتان بیشتر توضیح می دهد

Nearby Sharing چیست؟

گوگل همیشه برای اشتراک گذاری فایل ها بین گوشی های اندرویدی گفته که یک راهکار سریع و ایمن و مناسب ارائه خواهد داد. اما تا به حال در این امر ناموفق بوده است!

Nearby Sharing in Android, Elbaan

اخیرا توسعه دهندگان متوجه یک امکان جدید به نام Nearby Sharing شده اند که همانطور که از نامش هم پیداست (اشتراک گذاری نزدیک) باید چیزی مشابه با AirDrop در iOS باشد، تا گوگل به وعده خود عمل کرده باشد.

Nearby Sharing in Android, Elbaan

پیش از این پروژه Android Beam مطرح بود که بنا بر دلایلی با شکست مواجه شد و رونمایی نشد. بلوتوث تنها گزینه ای است که در کنار انواع اپ های اشتراک گذاری فایل به گوشی های اندروید امکان انتقال اطلاعات می دهد، هرچند که نسبتا کند هست!

نحوه کار Nearby Sharing چگونه است و کدام گوشی ها آن را دریافت خواهند کرد؟

همانطور که برای ایردراپ قبلا توضیح داده بودیم، روند کار این فناوری برای اندروید هم با بلوتوث آغاز می شود. دو گوشی نزدیک به هم با بلوتوث به هم متصل شده و همدیگر را می یابند. وقتی به هم متصل شدند، از طریق وای فای اطلاعات را با سرعت بالا بین همدیگر منتقل می کنند.

Nearby Sharing in Android, Elbaan

اما موضوعی که مطرح هست این است که معلوم نیست این امکان برای تمام گوشی های اندرویدی ارائه شود و یا فقط گوشی های پیکسل که مختص خود گوگل هستند. در کنار گوگل شرکت سامسونگ نیز در پی بازسازی AirDrop برای گوشی های خودش هست. باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

منیع: تعمیرات گوشی هواوی البان


مشکل توییتر در اندروید را با به روز رسانی حل نمایید

    نظر

چند روز پیش یک به روز رسانی باعث ایجاد یک مشکل توییتر در اندروید شد. به صورتیکه امکان ورود به اپ مهیا نبود. البته که بلافاصله شرکت توییتر یک به روز رسانی دیگر برای رفع این مشکل ارائه کرد، اما با توجه به مشکلات پیش آمده برای کاربران، البان توضیح می دهد. این مشکل یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل محسوب می شود.

مشکل توییتر در اندروید چه بود؟

توییتر با یک توییت گفته بود که یک به روز رسانی دریافت خواهید کرد که احتمالا متوجه تغییراتی نخواهید شد!

مشکل توییتر در اندروید ، البان

این توییت و به روز رسانی رخ داده بعد از آن که باعث ایجاد مشکل توییتر در اندروید شد سبب شد تا رسانه ها با جمله توییتر شوخی کرده و بگویند که با این به روز رسانی شما دیگر هیچی نمی بینید!

مشکل از این قرار بود که کاربران امکان ورود به صفحات را نداشته و هر بار تلاش باعث می شد که از برنامه بیرون انداخته شوند!

اما این بار توییتر بلافاصله متوجه مشکل شد و درصدد رفع آن نیز برآمد. به کاربران یک توییت اطلاعیه هم داد که البته چون کاربران اندرویدی دسترسی نداشتند، خیلی مفید نبود، مگر برای آنان که هنوز به روز نکرده بودند و متوجه شدند که نباید به روز رسانی را انجام دهند.

با همین سرعت عمل، توییتر یک به روز رسانی دیگری نیز ارائه داد که آن مشکل را برطرف سازد.

لینک دانلود و یا به روز رسانی توییتر در اندروید

نحوه به روز رسانی توییتر

اگر از قبل توئیتر نصب دارید، برای به روز کردن آن کافی است مانند سایر اپ ها از گوگل پلی اقدام کنید.

وارد گوگل پلی در گوشی خود شده و به بخش My Apps بروید. در این قسمت بخشی را دارد که می توانید برنامه های نصب شده روی گوشی خود را به روز کنید.

می توانید برنامه ها را یکی یکی یا به صورت کلی و با هم به روز کنید و کلا هم می توانید این کار به روز رسانی را به صورت خودکار تنظیم کنید که دیگر نیازی به اقدام خودتان نباشد.

مشکل توییتر در اندروید ، البان

چنانچه برای به روز کردن اپ های خود دچار مشکل شدید، به راحتی می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی البان از طریق یک ثبت درخواست ساده در سامانه البان به نشانی www.elbaan.com استفاده کرده و مشکل خود را رفع کنید.

 

منبع: تعمیرات گوشی سامسونگ البان


نظرسنجی چند گزینه ای در تلگرام 5.14

بعد از آنکه تلگرام روبات های ساخت نظرسنجی را معرفی کرد و در یک به روز رسانی، امکان ساخت نظرسنجی بدون استفاده از روبات را مطرح کرد، حالا نوبت به نظرسنجی چند گزینه ای ، حالت آزمونی و عمومی رسیده است که در به روز رسانی تلگرام 5.14 ارائه شده است و البان این مطلب را برای بهتر شدن زندگی با موبایل برایتان توضیح خواهد داد.

انواع نظرسنجی ها در تلگرام 5.14

تلگرام چند نوع نظرسنجی چند گزینه ای ، آزمونی و عمومی را در این نسخه از تلگرام ارائه کرده است که به تفکیک آنها را توضیح می دهیم

نظرسنجی چند گزینه ای یا چند جوابی

پیش از این برای نظرسنجی، شرکت کنندگان اجازه داشتند تا تنها یک گزینه را انتخاب کنند. این موضوع مخصوصا برای وقتی که برنامه دورهمی مطرح هست حائز اهمیت بیشتری می شود.

نظرسنجی چند گزینه ای تلگرام، البان

اما حالا تلگرام این اجازه را می دهد تا بتوانید چند گزینه را انتخاب نمایید.

نظرسنجی عمومی

تا به الان معلوم نبود که چه کسانی در نظرسنجی شرکت کرده اند. حالا تلگرام به شما خواهد گفت. و حتی اینکه چه کسی به چه رای داده است.

نظرسنجی چند گزینه ای تلگرام، البان

البته که همچنان می توانید حالت رای مخفی (anonymous) را نیز انتخاب کنید.

نظرسنجی حالت آزمونی

سوالی مطرح می کنید و تنها یکی از گزینه ها صحیح هست. به این مدل، حالت آزمونی (Quiz Mode) گفته می شود. در تلگرام 5.14 فرد با انتخاب گزینه درست مورد تشویق قرار خواهد گرفت!

نحوه ساخت انواع نظرسنجی در تلگرام

برای ایجاد این نظرسنجی ها روش کار مانند گذشته هست. ساخت نظرسنجی که همان طراحی سوال و گزینه ها است. بعد از وارد کردن سوال و گزینه ها در بخش option پایین صفحه نوع نظرسنجی را انتخاب می کنید.

نظرسنجی چند گزینه ای تلگرام، البان

البته برای این کار روبات @quizBot هم وجود دارد که شاید کار با آن راحت تر باشد.

دیگر امکانات تلگرام 5.14

شما در تلگرام 5.14 می توانید میزان گرد بودن گوشه های باکس پیام ها را کنترل کرده و کم و زیادش کنید.

این تغییرات ظاهری مانند دیگر تغییرات ظاهری از بخش تنظیمات قابل انجام هست.

ویژگی جدید برای اندروید

مانند iOS حالا کاربران اندروید هم می توانند پروسه دانلود و آپلود کردن فایل ها را با عدد ببینند. یعنی شمارنده ای وجود دارد که بیان می کند چقدر از فایل دانلود یا آپلود شده است.

نظرسنجی چند گزینه ای تلگرام، البان

به روز رسانی تلگرام

بسیار دقت داشته باشید تا تلگرام را حتما از طریق درگاه های رسمی و اصلی به روز کنید. در محصولات iOS از طریق اپ استور و در اندروید ها از طریق گوگل پلی.

تا جای ممکن از استفاده از تلگرام های نسخه فرعی اجتناب کنید و از تلگرام اصلی با استفاده از انواع پروکسی های MTPROTO استفاده کنید.

 

منبع: تعمیرات گوشی در محل البان


قبل از سرقت گوشی یا گم شدنش چه باید کرد و پس از آن چطور؟

    نظر

گزارش های سرقت تلفن همراه متاسفانه حاکی از آمار بالای این پدیده است. با توجه به شرایط اقتصادی، این حادثه زیاد رخ می دهد. البان برایتان توضیح می دهد که قبل از سرقت گوشی و بعد از آن چه اقداماتی باید انجام دهید.

اقدامات لازم قبل از سرقت گوشی کدام هستند؟

اقداماتی لازم است انجام دهید، تا در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی تان بتوانید تا جای ممکن به آن دسترسی داشته باشید و از راه دور کنترلی روی آن داشته باشید.

کنترل از راه دور گوشی

هم گوشی های آیفون از طریق Find my iPhone و هم گوشی های اندروید از طریق جیمیل قابلیت کنترل از راه دور را دارند. حتما با این امکانات آشنا شوید و یک بار که می دانید گوشی تان کجاست آن ها را امتحان کنید.

Find iPhone , Elbaan

البان آموزش های کاملی در رابطه با یافتن گوشی آیفون و همچنین یافتن گوشی اندروید در گذشته نوشته و توصیه داریم تا با توجه به نوع گوشی خود، آنها را مطالعه بفرمایید.

 Android Device Manager- DigiDoki

فعالسازی و استفاده از رمزهای قوی

حتما برای ورود به گوشی خود رمز آن را فعال کنید. سعی داشته باشید تا رمزتان خیلی ساده نباشد و حتما یک رقم در آن تکرار شود.

اگر از مدل پترن استفاده می کنید، یک خط را به صورت رفت و برگشت تکرار کنید. (با توجه به وارد کردن رمز به دفعات، ممکن است اثراتی روی صفحه نمایش شما ایجاد شود که دیگران راحت بتوانند رمز شما را حدس بزنند)

قبل از سرقت گوشی ، البان

انواع شیوه های حسگر اثر انگشت و فیس آیدی و … هم که به نوبه خودشان اهمیت دارند.

مخفی کردن اعلان‌ها

اگر در صورتی که خدای ناکرده گوشی تان دست کسی بیفتد، دوست ندارید او پیامک ها و سایر اعلان های شما را در حالت قفل ببیند، باید که در تنظیمات گوشی این گزینه را غیرفعال کنید.

برای گوشی های آیفون به ترتیب وارد تنظیمات (Settings)، اعلان ها (Notifications) و بعد نشان دادن پیش نمایش (Show Previews) شوید و هر مدلی که می خواهید تغییرش دهید.

در گوشی های اندروید نیز در تنظیمات بخش صدا و اعلانات (Sound & Notifications) را یافته و برای حالت قفل بودن صفحه نمایش هر یک از حالات را که می خواهید انتخاب کنید.

پشتیبان گیری

از دیگر اقدامات قبل از سرقت گوشی این است که مرتب از گوشی خود پشتیبان گیری کنید. مخصوصا از روی عکسهای خود و سعی کنید عکس های خصوصی تر را روی گوشی خود نگه ندارید.

می توانید حالت پشتیبان گیری روی کلاد را فعال کنید، یا به یک رایانه وصل کرده و تمام اطلاعات را پیاده کنید.

اقدامات پس از مفقود یا سرقت شدن گوشی

حال اگر خدای ناکرده گوشی شما گم شد و یا آن را دزدیدند، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تماس بگیرید: اولین اقدام این است که مطمئن شوید گوشی شما به سرقت رفته و یا گم شده است. اگر بدون حادثه گوشی پیش تان نیست، امکان مفقود شدن آن نیز هست. با گوشی خود تماس بگیرید، شاید به راحتی آن را پیدا کنید.
  • گوشی خود را رصد کنید: با استفاده از شیوه های گفته شده برای آیفون و گوشی های اندروید، سعی کنید محل گوشی خود را بیابید. اگر نگران هستید، حتی می توانید از راه دور اطلاعات روی گوشی خود را هم به صورت کامل پاک کنید. و یا رمز قفلش را هم عوض کنید.
  • پاک کردن اکانت ها: برای هر اپی که روی گوشی خود دارید، روشی وجود دارد که می توانید آن حساب کاربری روی گوشی را از بین ببرید. از طریق ورود به اکانت خود با دستگاه های دیگر، بلافاصله آن ها را رصد کرده و از روی گوشی خود پاکشان نمایید. (برای واتساپ همین که روی یک گوشی دیگر با سیم کارت خودتان وارد شوید، از روی گوشی قبلی پاک خواهد شد!)
  • تماس با اپراتور: با اپراتور خود تماس بگیرید و یا به یکی از واحدهای امور مشترکین آنها مراجعه نمایید. اگر لازم شد، همانجا سیم کارت خود را سوزانده و یکی دیگر بگیرید.
  • مراجعه به مراجع قضایی: با در دست داشتن جعبه گوشی و مدارک شناسایی به یک کلانتری مراجعه کنید.

کلام آخر

امیدواریم که هرگز اتفاق تلخی همچون گم کردن و یا دزدی برایتان رخ ندهد. اما وظیفه همگی ما این هست که از قبل برای شرایط گوناگون خود را آماده کرده باشیم. اقدامات گفته شده برای قبل از سرقت گوشی را حتما انجام دهید و چنانچه در هر زمینه ای سوالی برایتان ایجاد شد، می توانید از واحد مشاوره رایگان البان و از طریق سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

منبع: تعمیرات موبایل آیفون البان