سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آیفون قدیمی خود را چه کار میتوانیم بکنیم؟

    نظر

با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی بلاخره مجبور می شویم گوشی خود را عوض کنیم و یک گوشی نو بخریم. مخصوصا در مواقعی که نرخ ها کمی پایین می آیند. اما اگر گوشی آیفون قدیمی داشته باشیم، با آن چه کار کنیم؟ در ادامه البان اقداماتی برای گوشی آیفون قدیمی شما خواهد گفت.

گوشی آیفون از چه زمانی قدیمی محسوب می شود؟

از آنجا که شرکت اپل معمولا هر سال محصولات محدودی را ارائه می کند، گوشی هایش تا چندین سال، بنا بر قابلیت های سخت افزاری شان، آخرین به روز رسانی های iOS را دریافت می کنند. به عنوان مثال، امسال نیز گوشی های آیفون 6s نیز به روز رسانی iOS 13 را دریافت می کنند.

اما این به روز شدن تا جایی ادامه دارد و بعد از آن گوشی شما به روز رسانی دیگری دریافت نخواهد کرد. این زمان، زمان آغاز قدیمی شدن گوشی شماست. دیگر کم کم باید به فکر بیفتید، اگر نمی خواهید از دنیای تکنولوژی عقب بیفتید، مجبور هستید یک گوشی نو بخرید.

آیفون قدیمی خود را بفروشید

با آیفون قدیمی خود کارهای زیادی می توانید انجام بدهید. اگر قیمتش برایتان قابل توجه هست و در خرید گوشی بعدی مبلغی که دستتان را می گیرد، مناسب هست، آن را بفروشید. مراکز زیادی هستند که گوشی قدیمی شما را به عنوان دست دوم خریداری می کنند. اما اگر می خواهید آن را بفروشید حتما موارد مهم در رابطه با فروش گوشی دست دوم که در پست https://blog.elbaan.com/archives/5946 ذکر کرده ایم را در نظر داشته باشید، تا به بالاترین قیمت ممکن آن را بفروشید.

آیفون قدیمی ، البان

اگر جایی بردید، و آیفون قدیمی تان را قیمت کردند، اگر شخصی را می شناسید که می خواهد گوشی دست دوم بخرد، می توانید با قیمتی بالاتر (حداقل ده تا بیست درصد بالاتر از آنچه خریدار مغازه اعلام کرده) به آن شخص بفروشید. چرا که شخص مغازه دار می خواهد گوشی را از شما بخرد و به شخص دیگری بفروشد و در این معامله سودی هم ببرد که اگر خریدار مستقیم پیدا کنید می توانید مستقیما سود حاصل از فروش را به جیب خود بزنید.

اگر به کشورهای همسایه دارای نمایندگی اپل سفر می کنید، با در دست داشتن جعبه و سایر ملحقات اولیه گوشی، می توانید آن را داده و یک گوشی جدید آیفون با پرداخت مابه التفاوت دریافت کنید. در هنگام بازگشت نیز با روش آموزش داده شده برای رجیستر کردن گوشی مسافر، آن را رجیستر کرده و استفاده کنید.

هنگام فروش و خرید گوشی دست دوم به تمام موارد مهم ذکر شده در این رابطه توجه داشته باشید

به جای فروش آن را ببخشید یا به عنوان زاپاس کنار بگذارید

اگر گوشی تان قیمت چندانی ندارد، یا دلتان نمی خواهد آن را بفروشید، می توانید به شخصی ببخشید. فقط هنگام بخشیدن مراقب باشید که کاملا همه چی را از روی گوشی پاک کنید و اپل آیدی خودتان را از روی گوشی حذف کنید.

گزینه دیگر این است که آن را به عنوان گوشی زاپاس کنار بگذارید. در این صورت مناسب هست که حداقلی ماهی یک بار یا نهایتا دو ماه یک بار گوشی را روشن کرده، باتری اش کمی کار کند و بعد تا بین 50 تا 80 درصد شارژش کنید و مجدد کنار بگذارید.

آیفون قدیمی خود را به کنسول بازی تبدیل کنید

اگر گوشی شما آنقدر قدیمی نشده که اپی روی آن نصب نشود، می توانید آن را تبدیل به وسیله بازی کنید. خودتان یا بچه های اطرافتان می توانید لحظات سرگرم کننده ای با آن داشته باشید. فقط مراقب قانون 20-20-20 و چشمان و گردن خودتان باشید.

آیفون قدیمی ، البان

از آیفون قدیمی خود را به عنوان نقشه خوان داخل ماشین استفاده کنید

اگر ماشین شما جی پی اس ندارد و می خواهید از این قابلیت بهره ببرید، کافی است یک پایه نگه دارنده برای گوشی قدیمی خودتان بگیرید، به همراه یک سیم کارت. سپس از این گوشی قدیمی به عنوان یک مسیریاب و نقشه خوان استفاده کنید.

آیفون قدیمی ، البان

البته مراقب باشید تا وقتی که جایی پارک می کنید گوشی داخل ماشین جا نماند و همچنین گوشی در گرما و نور آفتاب نماند که خطر انفجار خواهد داشت.

دوربین امنیتی با آیفون قدیمی

همانطور که برای تبدیل گوشی های اندرویدی به دوربین ضد سرقت گفتیم، با گوشی های آیفون هم می توانید چنین کاری بکنید. با استفاده از اپ های AtHome،  Presence و  Manything این امکان برایتان مهیا می شود که گوشی آیفون قدیمی خود را به یک دوربین ضد سرقت تبدیل کنید. این اپ ها پولی هم هستند، اما در حالت بدون پول کارهای زیادی انجام می دهند.

آیفون قدیمی ، البان

کلام آخر

تا جای ممکن سعی کنید با توجه به نیازتان گوشی خرید کنید و وقتی هم که گوشی نو می خرید، سعی کنید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید. یک مطالعه ساده و جستجوی داخل گوشی کافی است تا با بسیاری از قابلیت های آن آشنا شوید. در این عرصه البان تمام تلاشش را می کند تا با آموزش های کامل و دقیق شما را در استفاده هر چه بهتر از گوشی هوشمندتان کمک یاری برساند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


اندروید 10 با چه قابلیت های جدیدی ارائه خواهد شد؟

    نظر

بعد از اندروید 9 و امکاناتش حال نوبت به نسخه جدید اندروید رسیده است. پس از مدتی تست و آزمایش اندروید 10 در حالت نسخه بتا برای توسعه دهندگان، به تازگی گوگل این نسخه را ارائه کرده و باید منتظر بود و دید که شرکت ها چه تصمیمی برای ارائه آن برای محصولاتشان دارند. در ادامه البان مهم ترین قابلیت های این نسخه و تغییرات به وجود آمده در آن را برایتان شرح خواهد داد.

اندروید 10 و تغییر روند نامگذاری

اگر شما هم پیش از این در دنیای اندروید سیر می کرده اید، حتما به خاطر دارید که هر نسخه از اندروید به نام یک دسر یا خوراکی بوده است. اما این بار دیگر خبری از این شیرینی ها و این مدل نامگذاری نیست.

پیش از این قرار بر این بود تا اندروید 10 با نام اندروید Q مخفف Queen Cake به معنای کیک ملکه ارائه شود، اما هنگام رونمایی و ارائه خبری از کیو نیست.

اندروید 10 البان

اما همچنان گوگل مجسمه ای برای اندروید 10 ساخت!

جابجایی حرکتی

این قابلیت به نوعی از قابلیت گوشی های آیفون و محصولات اپل گرفته شده است و در اندروید 10 نیز کاربرانی که گوشی شان این به روز رسانی را دریافت نمایند می توانند از آن بهره ببرند. جابجایی حرکتی یا Gesture Navigation را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاربران اندروید 10 می توانند از انواع کشیدن های انگشت روی صفحه نمایششان انواع کارها را بکنند. دیگر لازم نخواهد بود همان سه گزینه پایین صفحه را استفاده کنند. این امکان که پیش از این در گوشی های آیفون تک دکمه ای وجود داشت حالا می خواهد به اندروید هم بیاید.

اندروید 10 البان

انواع کشیدن ها از بالا به پایین، نگه داشتن و بعد کشیدن، کشیدن انگشت به وسط صفحه، کشیدن انگشت به طرفین و … هر کدام منویی را برایتان باز خواهد کرد. شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما به مرور زمان احتمالا کاربران اندرویدی به این فکر می افتند که پیش از این و بدون این قابلیت چه می کرده اند؟!

مود تاریک

اندروید هم بعد از آنکه اپ های بسیاری مود تاریک را به ویژگی های خودشان اضافه کردند، این امکان را در اندروید 10 اضافه کرده است.

مطلب مرتبط: رابطه مود تاریکی و مصرف باتری

از آنجا که این تغییر پیشتر از این ها اعلام شده بود، بسیاری از اپ ها خود را با آن هماهنگ کردند تا وقتی که گوشی به صورت سیستمی به مود تاریک می رود، این اپ ها هم به پیروی از خود گوشی تاریک شوند.

اندروید 10 البان

این امکان هم از طریق تنظیمات گوشی قابل فعال شدن هست و هم از طریق گزینه های میانبر بالای صفحه.

پاسخگویی هوشمند

اندروید در نسخه جدید باهوش تر می شود و در پاسخ به پیام ها به کاربر کمک می کند. اگر آدرسی برایش ارسال شود، گزینه گوگل مپس برایش باز می شود تا آن آدرس را در نقشه ببیند. برای پاسخ به سوالات گزینه های مربوطه را می آورد.

اندروید 10 البان

این ویژگی با لینک شدن به یوتیوب و گوگل مپس کار می کند و با توجه به مسدود بودن یوتیوب در ایران ممکن است با برخی مشکلات همراه باشد، مخصوصا اینکه برای زبان فارسی هم هنوز نمی دانیم که این ویژگی وجود دارد یا نه!

کنترل بهتر دسترسی ها در اندروید 10

در نسخه های قبل از 10 اندروید، اجازه برای انواع دسترسی ها به صورت بله و خیر یا Allow و Deny بوده است. اما در اندروید 10 این گزینه ها بیشتر می شوند و گزینه بله به حالت های بیشتری تبدیل می شود.

اندروید 10 البان

اینکه اجازه دسترسی محدود به زمان استفاده از اپ باشد و یا دائمی. این ویژگی که مخصوص دسترسی به موقعیت مکانی است، این کمک را می کند تا اپ مورد نظر دائما موقعیت مکانی کاربر را رصد نکند و حس ناامنی ایجاد نکند. همچنین در مصرف باتری گوشی نیز صرفه جویی خواهد شد.

به روز رسانی های امنیتی مستقیم از طریق گوگل پلی

در اندروید 10 به بعد، گوگل منتظر نمی ماند تا اپ ها و گوشی ها به روز رسانی های امنیتی خود را ارائه دهند. هرگاه احساس نیاز کند خودش از طریق گوگل پلی این به روز رسانی ها را ارائه خواهد کرد.

اندروید 10 البان

کدام گوشی ها اندروید 10 را دریافت می کنند؟

در حال حاضر انواع گوشی های پیکسل گوگل یکی یکی در حالت دریافت به روز رسانی اندروید 10 هستند. اینکه کدام گوشی ها این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد را به زودی برایتان منتشر خواهیم کرد، اما جالب است بدانید در خبرهای به دست آمده در محصولات سامسونگ، تنها محصولات پرچمدار سری اس و نوت آن هم از اس 9 و نوت 9 به بعد این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد!!!

برای انجام به روز رسانی گوشی اندرویدی خود کافی است از بخش تنظیمات و قسمت به روز رسانی ها اقدام کنید.

 

منبع: تعمیر گوشی در محل البان


اپ های مزاحم با تبلیغات را در گوشی خود بیابید

اگر شما هم گوشی اندرویدی دارید احتمال دارد که تبلیغات های ناخواسته شما را آزار داده باشند. در این پست البان در رابطه با شناسایی اپ های مزاحم و رفع مزاحمت آنها برایتان شرح می دهد. این مزاحمت ها ویروس نیستند، اما همچون ویروس آدم را کلافه می کنند.

اپ های مزاحم ، البان

به این تبلیغات ها، تبلیغات پاپ آپ (pop-up ad) می گویند و جالب است بدانید که این تبلیغات های مزاحم برای عده ای منبع درآمد محسوب می شود. می شود با زدن علامت ضربدر روی آنها به صورت موقت بستشان، اما این کار موقتی بوده و بایستی اپ های مزاحم ایجاد کننده آنها را یافت.

این تبلیغات پاپ آپ از کجا می آیند؟

ایجادکنندگان برنامه ها معمولا از تبلیغات پاپ آپ به عنوان منبعی برای کسب درآمد استفاده می کنند. موضوعی که باعث می شود بتوانند اپ خود را به صورت رایگان ارائه دهند. یک تبلیغ بزرگ که بعضا ناخواسته انگشتتان آن را لمس می کند و وارد تبلیغ می شوید. همین لمس یا اصطلاحا کلیک شما، به همراه کلی کلیک دیگر می شود منابع درآمدی شرکت های تولید کننده اپ. اما بعضا متوجه نیستند که این کار چقدر باعث ناراحتی کاربر می شود!

اپ های مزاحم ، البان

بنابراین اگر گوشی شما دائما برایتان تبلیغ پخش می کند، نگران نشوید، ویروسی نشده اید، اپ یا اپ های مزاحم روی گوشی شما نصب شده اند و گاها اپ هایی که از کنار اپهای دیگر به خودی خود نصب می شوند عامل این تبلیغات هستند. ممکن است بلافاصله بعد از نصب برنامه ای متوجه بشوید، اما گاها هم نه. در ادامه روش یافتن این اپ های مزاحم را خواهیم گفت.

1- یافتن اپ های مزاحم از طریق کنترل کردن اپ های اخیر (Recent Apps)

وقتی تبلیغی ظاهر می شود، وقتی منشا آن از یک اپ دیگر است، در واقع آن اپ باز است. دکمه ای که شبیه به دو مربع در پایین صفحه نمایش گوشی تان است را انتخاب کنید تا اپ های تازه استفاده شده ظاهر شوند. بعضا می توانید از این بخش ببینید که تبلیغات مربوط به کدام اپ بوده. اپ را ببندید و اگر خیلی به اپ نیاز ندارید، آن را از گوشی حذف کنید.

اپ های مزاحم ، البان

اگر از روی تصویر آن نمی توانید اسم و یا آیکون اپ را متوجه شوید، انگشتتان را روی صفحه اش نگه دارید و روی گزینه App info بزنید تا اطلاعات اپ را ملاحظه کنید.

اپ های مزاحم ، البان

2- یافتن اپ های مزاحم بدون آیکون

گاهی اتفاق می افتد که اپ مزاحم ایجاد کننده تبلیغات در حالت قبلی نمایان نمی شود. اپی هست که اصلا آیکونی ندارد و در پس زمینه گوشی فعالیت می کند. این اپ را هم می توانید پیدا کنید و از شر آن خلاص شوید.

مطلب مرتبط: نصب اپ اندرویدی

از بخش تنظیمات وارد بخش اپلیکیشن ها (Applications) بشوید. اپ های نصبی را نگاه کنید. اگر متوجه اپی شدید که هیچ آیکونی ندارد، کمی بیشتر روی آن تامل کنید. به احتمال زیاد این همان اپ مزاحمی است که برایتان تبلیغات ارسال می کند.

3- یافتن اپ های مزاحم با کمک گوگل پلی

این روش با استفاده از منبع اپ ها (اگر همه اپ ها را از گوگل پلی یا همان پلی استور دانلود و نصب کرده باشید) کمک می کند تا اپ های مزاحم را پیدا کنید. البته همانطور که در پرانتز نیز گفتیم به شرطی می توانید از این روش استفاده کنید که اپ هایتان را از طریق گوگل پلی یا پلی استور دانلود کرده باشید.

هر وقت که یک تبلیغات پاپ آپ برایتان ظاهر شد:

  • بلافاصله وارد پلی استور شوید و روی چند خط بالای صفحه سمت چپ (معمولا) بزنید.

اپ های مزاحم ، البان

  • گزینه My apps & games را بزنید (یعنی اپ ها و بازی های نصبی شما).

اپ های مزاحم ، البان

  • در بخش Installed (نصب شده ها) ترتیب چینش اپ ها را برحسب آخرین بار استفاده (Last Used) مرتب کنید. در چند اپ ابتدایی نگاه کنید و تامل کنید. اگر دیدید اپی اشتباها آنجا هست، بله، شما اپ مزاحم را پیدا کرده اید!

اپ های مزاحم ، البان اپ های مزاحم ، البان

4- کنترل کردن اپ های ادمینی دستگاه

گاهی هنگام نصب یک اپ به دلیل عجله و یا بی دقتی به آن اجازه هایی می دهید که بعدا برایتان دردسر می شود. یکی از اجازه ها اجازه‎ی مدیریتی یا همان ادمینی است. برای دیدن این اپها از طریق تنظیمات گوشی وارد بخش امنیت (Security) شوید. بعد روی گزینه اپ های ادمینی دستگاه (Device admin apps) بزنید.

اپ های مزاحم ، البان

اگر اپی دیدید که نباید آنجا باشد، این اجازه را از او بگیرید. این کار به راحتی از همین بخش با غیرفعال کردنش قابل انجام هست.

5- استفاده از اپ های جلوگیری از تبلیغات پاپ آپ 

یک روش دیگر، استفاده از اپ های شناسایی اپ های مزاحم ایجاد کننده تبلیغات پاپ آپ هست. این اپ ها بعد از نصب روی گوشی شما تشخیص می دهند که کدام اپ یا اپ ها برایتان تبلیغات پاپ آپ ارسال می کند.

دو اپ AppWatch و AppBrain Ad Detector دو اپی هستند که اپ های مزاحم ایجاد کننده تبلیغات را شناسایی و معرفی می کنند.

با اپ های شناسایی شده چه باید کرد؟

بعد از آنکه اپ های مزاحم شناخته شدند، این که چه کاری باید با آنها کرد، کاملا بستگی به خودتان دارد. راحت ترین کار حذف آنها است. اما راحت ترین کار همیشه بهترین نیست و بسیاری از نیازمندی های کاربران را پوشش نمی دهد.

اپ های مزاحم ، البان اپ های مزاحم ، البان

اگر نیاز دارید که اپ را نگه دارید، می توانید اعلان ها یا همان notificationهای آن را خاموش کنید. در بخش تنظیمات وارد بخش اپ ها شوید و اپ مزاحم مورد نظرتان را انتخاب کنید. اجازه ارسال اعلان را از آن بگیرید و این اجازه را قطع کنید.

اگر مشکل حل نشد چه کار کنیم؟

اگر اپ های شما از جاهای مختلف نصب شده باشند، ممکن است با روش های گفته شده نتوانید اپ مزاحم را پیدا کنید. روی اپ های مشکوک یعنی اپ های نصبی از جاهایی به غیر از گوگل پلی زوم کنید. به ترتیب یکی یکی آن ها را غیرفعال یا پاک کنید. این کار را ادامه دهید تا اپ مزاحم پیدا شود. اپ مزاحم در این روش اپی است که بعد از پاک شدنش، دیگر تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد ??

اما در هر یک از این روش های گفته شده، چنانچه نیاز به کمک داشتید، خیالتان راحت، گروه تخصصی البان با مشاوره رایگان تلفنی در خدمت شما خواهد بود. فقط کافی است از طریق سامانه البان به نشانی www.elbaan.com یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

 

منبع: تعمیرات گوشی در محل البان


جستجوی بهتر در تلگرام 5.12 با پشتیبانی بهتر از iOS 13 و اندروید

تلگرام باز هم به روز رسانی دیگری ارائه کرد و با نسخه 5.12 جستجوی بهتر یا راحت تر و همچنین تفاوت هایی برای گوش دادن به صوت و آهنگ ایجاد کرده است. این اپ برای اندروید 10 و iOS 13 نیز ارتقا یافته تا دستگاه هایی که که از این نسخه ها بهره می برند از تلگرام هم استفاده بهتری داشته باشند.

جستجوی بهتر در تلگرام 5.12

در گذشته و قبل از این به روز رسانی اگر در گوشی و داخل یک چت یا کانال یا گروه، برای کلمه ای جستجو می کردید، اعدادی به همراه دو فلش در پایین صفحه ظاهر می شدند که بیانگر تعداد موارد آن عبارت جستجو شده و جایگاه آنها در چت ها بودند.

اگر در تلگرام ویندوز سرچ کنید، تمام موارد جستجو به صورت یک فهرست برایتان به نمایش در می آید:

جستجوی بهتر تلگرام، البان

حالا در جستجوی بهتر نسخه 5.12 وقتی در گوشی خود روی عدد و فلش ها بزنید، فهرستی مانند آنچه در نسخه تلگرام ویندوز می بینید، برایتان نمایش داده خواهد شد تا حدودا بدانید که کلمه در کدام بخش و چت یافت شده است:

جستجوی بهتر تلگرام، البان

موارد بهبود یافته مختص آیفون

  • در نسخه 5.12 برای گوشی های آیفون امکاناتی در بخش پخش موسیقی مهیا شده است. شما در پادکست های طولانی و آهنگ ها، هر وقت آن را قطع کنید، وقتی به آن برگردید، مجدد از ادامه شنیده های قبلی تان می توانید آن را گوش کنید.
  • پشتیبانی بهتر از آی پد.
  • و سازگاری با تغییرات ایجاد شده در iOS 13.

موارد بهبود یافته مختص اندروید

  • بهبودهای مختلف ظاهری و کاربری
  • پشتیبانی بهتر از اندروید 10

کلام آخر

این به روز رسانی به جدیت به روز رسانی های قبلی تلگرام نیست. اما اگر تصمیم به آپدیت آن گرفتید حتما حتما از مبادی رسمی مانند اپ استور و گوگل پلی این کار را انجام دهید و از نصب و به روز رسانی از جاهای نامطمئن پرهیز کنید. سعی کنید فقط از تلگرام اصلی استفاده کنید.

هر گونه مشکلی در این زمینه ها داشتین، می توانید از خدمات مشاوره تلفنی البان آن هم به صورت رایگان استفاده کنید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


کم شدن صدای گوشی به چه دلیلی رخ میدهد و چگونه رفع میشود؟

    نظر

درخواست های زیادی از سوی کاربران در سامانه تعمیرات موبایل در محل البان ثبت شده که از کم شدن صدای گوشی خود شکایت می کنند و نگران هستند که چه اتفاقی ممکن است برای گوشی شان افتاده باشد. خبر خوب اینکه در اکثر مواقع راه حل این مشکل بسیار ساده هست و خودتان با احتیاط می توانید آن را برطرف کنید. با یک آموزش تعمیرات موبایل رایگان از سوی البان همراه باشید تا در صورت نیاز خودتان گوشی خود را تعمیر کنید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

علت کم شدن صدای گوشی چیست؟

ما از گوشی همراه خود در انواع شرایط استفاده می کنیم. دستمان کمی مرطوب باشد، صورتمان کمی عرق کرده باشد و … وقتی هم که از گوشی استفاده نمی کنیم در اکثر مواقع آن را در جیب خودمان می گذاریم. تمام این اقدامات سبب می شود تا روی خروجی های صدا روی گوشی مان آلودگی و کثیفی بنشیند.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

بعضا این کثیفی به گونه ای می شود که به جای کم شدن صدای گوشی ، به نوعی صدایی در نمی آید و یا خیلی کم شنیده می شود. اگر به سوراخ های اسپیکر گوشی نگاه کنید و نتوانید توری داخل آن را تشخیص دهید در واقع گوشی شما هم دچار این مشکل شده است.

مطلب مرتبط: گوشی تمیزتر هست یا کاسه توالت؟

در کنار کثیف شدن کم شدن صدای گوشی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. از جمله مشکلدار شدن کپسول صدا، یا قطعی در فلت مربوط به اسپیکر و … این مشکلات مورد بحث ما در این پست نیستند و برای درمانشان توصیه نمی کنیم که خودتان بدون آموزش دیدن اقدام کنید. اما برای این موضوع هم راه حلی داریم که در انتها به شما خواهیم گفت.

راه حل مشکل کم شدن صدای گوشی چیست؟

در مورد وقتی که مشکل کثیفی است، همانطور که احتمالا خودتان هم حدس زده اید، چاره کار تمیز کردن است! بله، با یک تمیز کردن ساده، اما با احتیاط و رعایت نکاتی می توانید صدای گوشی خود را به روز اول برگردانید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

در زیر موارد احتیاطی و مورد توجه در تمیز کردن اسپیکر گوشی را لیست می کنیم:

  • برای تمیز کردن خروجی های صدای گوشی خود، با توجه به میزان کثیف بودن ابزار خاص نیاز دارید. گاهی یک دستمال کافی است و بعضا باید کمی هم از نوک سوزن بهره بگیرید.
  • هنگام تمیز کردن خیلی احتیاط کنید که بدنه را آسیب نزنید. اگر از سوزن استفاده می کنید، این سوزن می تواند از سوراخ اسپیکر بیرون آید و بدنه و یا صفحه نمایش گوشی شما را خط بیندازد.
  • اگر کثیفی اسپیکر زیاد هست و نیاز دارید تا ابتدا با شی نوک تیز آن را کمی تمیز کنید، سعی کنید محیط نظافت را خیس نکنید. این خیسی کار جدا کردن کثیفی ها را دشوار می‎کند.
  • بهتر هست هنگام تمیز کردن اسپیکر گوشی را خاموش کنید. البته خاموش نکردن گوشی هم مشکلی پیش نمی آورد، اما ممکن است هنگام کار چون توجهتان به تمیزکاری است، یک تماس یا پیامک باعث ترسیدن شما شده و گوشی از دستتان بیفتد.
  • خوب هست که بعد از خارج کردن کثیفی ها به سوراخ ها باد هم بزنید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

بعد از انجام این اقدامات حتما از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. بعضا جک هدفون نیز که سوراخ نسبتا بزرگی روی گوشی محسوب می شود مانند پورت شارژ گوشی خاک زیادی می گیرد و باید آن را هم بررسی کنید. احتمالا اگر خاک های داخل گوشی خود را ببینید خیلی بیش از این متعجب خواهید شد، که البته توصیه داریم خودتان گوشی را باز نکنید.

مطلب مرتبط: حل مشکل شارژ نشدن در گوشی

تمیز کردن گوشی چنانچه با احتیاط و دقت انجام شود کار ساده ای هست، اما اگر خودتان تمایل به انجام آن ندارید، اصلا ناراحت نباشید، البان به شما کمک خواهد کرد.

اگر صدای گوشی با تمیزکاری درست نشد چکار کنیم؟

تا به اینجا شما گوشی خود را به نوعی سرویس کرده اید و کثیفی های روی آن را برداشته اید. ممکن هست کماکان مشکل صدای گوشی شما پابرجا باشد. ممکن است مشکلی سخت افزاری جدی تری داشته باشد. در این صورت چاره کار چیست؟

مطلب مرتبط: تمیز کردن صفحه نمایش گوشی

برای این مورد هم یک راه حل ساده داریم. کافی است وارد سامانه البان به نشانیwww.elbaan.com بشوید. یک درخواست ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان البان باشید. این ثبت درخواست هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. ممکن هم هست در تماس اولیه ومشاوره رایگان تلفنی کارشناس البان چنان راهنمایی شوید که مشکل بدون نیاز به کار اضافه حل شود.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

اما چنانچه نیاز به اقدامات بیشتری باشد، تعمیرکار با هماهنگی قبلی با خودتان و در صورت رضایت شما، در محلی که شما می خواهید و جلوی روی خودتان اقدام به تعمیر گوشی خواهد کرد!

 

منبع: تعمیر موبایل در محل البان