سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آنچه در طول یک تماس تلفنی اتفاق می افتد؟


همه ما خیلی راحت در روز چند باری گوشی موبایل خود را برداشته و اقدام به برقراری تماس و صحبت با دیگران می کنیم. بدون اینکه متوجه باشیم که در پس این تماس چه اتفاقاتی می افتد. گاهی هم با پیغام خطا مواجه می شویم و نمی توانیم تماس را برقرار کنیم. در این پست دکی به زبانی ساده درباره این اتفاقات و کلا درمورد شبکه موبایل توضیحاتی به شما خواهد داد.

آنتنهای موبایل (همانهایی که در سطح شهر می بینیم) هرکدام منطقه و مساحتی خاص را پوشش می دهند، که به آن سلول آن آنتن گفته می شود. به خود آنتنها، آنتن (BTS (Base Transceiver Station گفته می شود. با توجه به اندازه سلولها و پوشش دهی آنتنها محل استقرار آنها تعیین می شود. هر آنتن در سلول خودش تعداد محدودی کاربر را پوشش می دهد. برای همین اندازه سلولها با توجه به تراکم جمعیت تغییر می کند.

لطفا برای مطالعه ادامه مطب به اینجا بروید.

منبع از تعمیرات موبایل دیجی دکی

 

 


گوشیهای جدید نوت 7 هم گویا بی مشکل نیستند!

 

چند روز پیش خبر از آمدن گلکسی نوت 7 های سامسونگ سالم با علائمی برای تشخیص نوت 7 سالم از ناسالم را در پستی منتشر کردم.

اما گویا این گوشیهای جدید هم بی مشکل نیستند و گزارشاتی مبنی بر داغ شدن و تخلیه سریع باطری آنها منتشر شده که شرکت سامسونگ بلافاصله گفته که این مورد ربطی به باطری ندارد و احتمالا به مرور زمان حل خواهد شد و در حال پیگیری برای رفع این نقیصه هستند.

یکی از خوانندگان پرسیده بودند که آیا باید گوشی را آپدیت کرد که بتوان سالم یا ناسالم بودن باطری آن را تشخیص داد؟ پاسخ این است که خیر، گوشیهای سالم خود با آپدیت جدید همراه هستند و نمیتوان گوشیهای قبلی که با باطری ناسالم بودند را آپدیت کرد!

منبع از تعمیرات موبایل دیجی دکی


با آی او اس 10 گوشی خود را به ذره بین تبدیل نمایید


در این پست از عملکرد جدید ذره بین (magnifier) در به روز رسانی جدید خواهم گفت. وقتی این قابلیت فعال باشد، با سه مرتبه فشردن دکمه خانه (home) دوربین گوشی به حالت ذره بین رفته و میتوانید اجسام را با زوم بالا مشاهده نمایید.


لطفا برای مطالعه ادامه مطب به اینجا بروید.

 

منبع از تعمیرات موبایل دیجی دکی


آیا مگاپیکسل زیاد تنها مشخصه یک دوربین خوب است؟


در خرید گوشی حتما متوجه تعداد مگاپیکسل دوربین گوشی شده اید. عموم جامعه بر این باور هستند که هرچه مگاپیکسل بیشتر دوربین بهتر! البته که اشتباه نمی کنند ولی این موضوع کمی توضیحات نیاز دارد.

مگاپیکسل به چه معناست؟ یک عکس از اجزایی به نام پیکسل تشکیل می شود (همانند کاشی در یک کاشی کاری) و مگاپیکسل به معنای ملیون پیکسل است. هرچه این عدد بیشتر باشد وضوح تصویر نیز بیشتر خواهد بود. البته که هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد حجم عکسها نیز بیشتر خواهند شد. مگاپیکسل هنگام چاپ عکس موضوعیت پیدا می کند.

لطفا برای مطالعه ادامه مطب به اینجا بروید.

 

منبع از تعمیرات موبایل دیجی دکی


چرا گوشیهای هوشمند منفجر می شوند؟


باطریها بخش اصلی و منبع توان گوشیهای هوشمند امروزی به حساب می آیند. همگی از جنس لیتیومی هستند. در باطری های لیتیومی کارکرد بر اساس شارش الکترونها از کاتد به آند می باشد. این شارش همان جریان الکتریکی است که با گرم شدن همراه است. این کاتد و آند باید از هم جدا باشند و به هردلیلی اتصال این دو باعث افزایش ناگهانی دما و در نتیجه آتش سوزی یا انفجار می شود. این اتفاق ممکن است برای هر گوشی ای بیفتد.

لطفا برای مطالعه ادامه مطب به اینجا بروید.

 

منبع از تعمیرات موبایل دیجی دکی