سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019

    نظر

تنها ساعتی مانده به سال نوی میلادی، آخرین آپدیت تلگرام نیز ارائه شد تا نسخه 5.13 روی گوشی ارائه شده باشد. البان در این پست در رابطه با امکانات اضافه شده در آخرین آپدیت تلگرام برایتان توضیح خواهد داد.

تغییرات ظاهری در آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019

در این نسخه، شما در انتخاب رنگ بندی صفحه چت خود، دستتان باز تر است. انواع و اقسام حالات رنگ، حتی رنگ های gradient را می توانید انتخاب کنید. کافی است در بخش تنظیمات به قسمت تنظیمات ظاهری (Appearance) بروید و خودتان امتحان کنید.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

علاوه بر بازی با رنگ ها، عکس های بیشتری هم برایتان آماده شده است.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

امکانات جدید کلی برای اندروید و iOS

در آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019 در زمان بندی برای ارسال پیام، گزینه ارسال وقتی که آنلاین می شود هم اضافه شده است. اما این گزینه تنها برای افرادی کار می کند که شما بتوانید در حالت عادی زمان آنلاین بودنشان را ببینید.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

در نسخه 5.13 هنگامی که می خواهید لوکیشن خود را در تلگرام به اشتراک بگذارید، کمی نسبت به حالت قبل تغییراتی ایجاد شده و اماکن خاص در اطرافتان دیده می شوند. رستورانها، سینما و … به نوعی اشتراک گذاری یک مکان خاص در اطرافتان ساده تر شده است.

برای فایل های صوتی، نظیر کتاب های صوتی و پادکست ها، برای آنها که طولشان بیشتر از 20 دقیقه است، تلگرام کار شما را راحت کرده و اگر وسط کار از گوش دادن دست کشیدید، دوباره که به آن فایل برگردید، بقیه آن برایتان پخش خواهد شد و نیازی نیست خودتان به نقطه قبلی برگردید.

با استفاده از روبات @GmailBot می توانید برای دوستانی که در تلگرام نیستند، ایمیل بفرستید. در واقعا بایستی در ابتدا جیمیل خود را در تلگرام و در این روبات معرفی کنید و بعد می توانید از طریق تلگرام جیمیل خود را چک کرده و یا جیمیل بفرستید. روبات جیمیل با یک تیک آبی رنگ متمایز شده و مراقب باشید از روبات های تقلبی و فرعی هم نام استفاده نکنید!

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

امکانات جدید آخرین آپدیت تلگرام مخصوص اندروید

نسخه 5.13:

  • رفتن به مود شب، یا همان دارک مود ساده تر شد. منو را که ببینید، علامت ماه و خورشید بیانگر مود تاریک و روشن هستند. به راحتی با انتخابشان بین مود معمولی و دارک جابجا شوید.
  • نقشه هم به مود تاریک می رود!

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

  • انیمیشن های داخل برنامه ای بیشتر.
  • انتخاب تنها بخشی از یک پیام (این امکان قبلا در iOS ایجاد شده بود)
  • امکان اشتراک گذاری از خارج از تلگرام به چندین مخاطب در تلگرام. حتی می توانید یک کامنت مشترک هم برای همه بنویسید.
  • پیام های بخش آرشیو را به صورت خوانده شده علامت بزنید.
  • انتخاب کیفیت فیلم برای اشتراک گذاری تغییر کرده است.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

  • شکل ظاهری ارسال مخاطبان از طریق تلگرام متفاوت شده است.
  • پیش از این وقتی که صوتی را با گرفتن گوشی کنار گوشتان گوش می کردید، بعد از پایان یافتن پیام، میکروفن از طرف شما صدا ضبط می کرد. الان شما می توانید با غیر فعال کردن گزینه Raise to Speak در تنظیمات چت تلگرام، این مشکل را حل کنید.
  • 31 باگ دیگر نیز در نسخه اندروید بهبود یافته اند.

امکانات جدید آخرین آپدیت تلگرام مخصوص iOS

نسخه 5.13:

  • تغییر سایز متن، فقط درون اپ و مستقل از سیستم.
  • انتخاب مرورگر، هم می توانید از سافاری درون برنامه ای استفاده کنید و هم هر مرورگر دیگری که در گوشی خود دارید. از طریق بخش Other در تنظیمات، بخش اطلاعات و حافظه (Settings->Data and Storage->Other)

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

  • انتخاب مواردی که در iOS Share Sheet نشان داده می شوند (Settings->Data and Storage->Other->Share Sheet)
  • جابجایی ساده تر بین اکانت ها. اگر به iOS 13 به روز شده اید، با نگه داشتن انگشتتان روی آیکون اپ تلگرام به راحتی بین اکانتهایتان جابجا شوید. امکان داشتن 3 اکانت با شماره های متفاوت را دارید
  • بخش حافظه مورد استفاده را راحت تر ببینید و مدیریت کنید. مراقب باشید، تلگرام می تواند بخش زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال کند. بهتر است دانلود اتوماتیک آن را غیرفعال کنید.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

  • انتخاب چند چت در یک گروه یا کانال، برای شما گزینه ای ایجاد می کند تا حافظه کش آن گروه یا کانال را پاک کنید.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

  • ترک گروه ها راحت تر شده اند. لیست افراد عضو گروه کوتاه تر شده و شما سریعتر به گزینه Leave Group می رسید.

آخرین آپدیت تلگرام در سال 2019، البان

امکانات جدید آخرین آپدیت تلگرام مخصوص تلگرام ویندوز

با این به روز رسانی به نسخه 1.9.3 می روید:

  • پخش خودکار ویدیوها در آغاز گفتگوها. از طریق بخش تنظیمات (Settings)، پیشرفته (Advanced) و قسمت دانلود خودکار رسانه ها (Automatic media download)، پخش خودکار ویدیوها، گیف ها و پیام های ویدیویی دایره ای را کنترل کنید
  • ادامه پخش در ویدیوها و آهنگ های طولانی از نقطه ای که قبلا تا آنجا را دیده یا شنیده بودید.
  • امکان استفاده از بررسی کننده املا روی سیستم های مدرن.

مطلب مرتبط: راه اندازی تلگرام ویندوز

کلام آخر

این هم یک به روز رسانی دیگر از تلگرام. اما نکته مهم این هست که کاربران باید مراقب بوده و فقط از مبادی رسمی، مانند اپ استور و گوگل پلی اقدام به به روز رسانی اپ های خود از جمله تلگرام کنند. تا جای ممکن سعی کنید از تلگرام های نسخه فرعی استفاده نکنید. درصورت بروز هر گونه مشکلی هم البان به شما کمک خواهد کرد.

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


کاهش سهمیه کارت سوخت در صورتیکه در سوختگیری دقت نشود!

    نظر

از اواخر آبان 98 بعد از چند سال توقف استفاده از کارت سوخت جهت سوختگیری، کارت های سوخت مجدد فعال شدند. نکته ای مهم که مردم باید بدانند این است که اگر به نکته ای ظریف دقت نکنند باعث کاهش سهمیه کارت سوخت خود می شوند و ممکن است در هر بار سوختگیری تا 2لیتر از سهمیه آنها کاسته شود! البان برایتان توضیح می دهد.

نحوه سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت

بعد از اجرایی شدن اجبار به استفاده از کارت سوخت، رانندگان برای سوختگیری باید از کارت استفاده کنند. ابتدا کارت را وارد جایگاه کارت سوخت نمایند، رمز را که اگر تغییر نداده باشند 4 رقم آخر کد ملی فرد نوشته شده روی کارت سوخت است، را وارد نمایند و نازل را برداشته و اقدام به سوختگیری نمایند.

کاهش سهمیه کارت سوخت ، البان

مطلب مرتبط: استعلام وضعیت کارت سوخت

بدین ترتیب می توانید در صورتیکه در کارت سوخت خود سهمیه داشته باشید، اقدام به سوختگیری نمایید.

جریان کاهش سهمیه کارت سوخت چیست؟

به تازگی آقای رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اعلام کرده است که سیستم سوختگیری با کارت سوخت به صورت ترکیبی آنلاین و آفلاین بوده و چنانچه کاربران دقت نکنند در انتهای سوختگیری مقداری از سهیمه کارت سوختشان کاهش خواهد یافت.

روش صحیح سوختگیری بدون کاهش سهمیه کارت سوخت چگونه است؟
  • تا پایان فرآیند سوختگیری همان است که در بند قبل گفته شد.
  • اما وقتی سوختگیری تمام شد، ابتدا نازل را در جای خودش قرار دهید.
  • صبر کنید، تا وقتی که روی صفحه نمایش دستگاه سوختگیری، بنویسد “لطفا کارت خود را بردارید”.
  • چنانچه پیش از دیدن این جمله کارت را بردارید، تا دو لیتر از سهمیه کارت سوخت شما از دست می رود، اما هزینه ای بابت آن از شما گرفته نخواهد شد.

کاهش سهمیه کارت سوخت ، البان

شما می توانید بعد از اتمام عملیات سوختگیری و وقتی نازل را روی جایش قرار می دهید، در باک را ببندید، تا وقتتان هم تلف نشود و بعد از دیدن جمله رو نمایشگر، کارت سوخت را برداشته و سپس اقدام به پرداخت مبلغ بنزین کنید.

اعتراض درصورتیکه باز هم سهمیه شما کاهش یابد

اما چنانچه حواستان بود و پس از سوختگیری نیز کارت را دیر برداشتید، اما باز هم مقداری سوخت از کارتتان کم شد، می تواند با شماره 09627 تماس بگیرید و در این باره اطلاع دهید. کارشناسان بررسی می کنند و در صورتیکه برایشان این موضوع تایید شود، مقدار از دست رفته را باز می گردانند.

اما در حالتی که کارت را زود برمی دارید، چون در حالت آفلاین سوخت از کارتتان کم می شود، اقدامی نمی توانند بکنند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان


خالی کردن آیکلاد از عکس بدون حذف شدن از گوشی آیفون

    نظر

ممکن است شما هم در گوشی آیفون خود با پیام پر شدن حافظه آیکلاد مواجه شده باشید. در حالی که با خود می گویید من که کاری نکرده ام و چرا چنین پیامی برایم ظاهر می شود. در واقع چون کاری نکرده اید الان مجبور به خالی کردن آیکلاد هستید! با البان همراه باشید تا بیشتر برایتان توضیح دهد.

ذخیره سازی اطلاعات در آیکلاد

آیکلاد فضایی ابری است، که به هر اپل آیدی اختصاص داده می شود. 5 گیگ از این فضا رایگان است. شما می توانید به واسطه ذخیره اطلاعاتتان روی آیکلاد، آنها را روی هر وسیله اپلی با وارد کردن اپل آیدی خود داشته باشید.

خالی کردن آیکلاد ، البان

هنگامی که برای اولین بار اپل آیدی خود را روی گوشی یا وسیله ای اپلی ست می کنید، تمام گزینه ها برای ذخیره شدن روی آیکلاد فعال هستند! همین امر باعث می شود که آن 5 گیگ فضای رایگان شما سریعا پر شود.

یکی از مهم ترین عوامل پر شدن آیکلاد ذخیره کردن عکس ها و فیلم های گوشی روی آن است! حجمشان آنقدر بالاست که با پیام پر بودن آیکلاد مواجه می شوید.

توصیه داریم در ابتدای کار حتما به این گزینه ها دقت کنید. برای یافتن گزینه ها باید ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی شوید، روی نامتان در ابتدای صفحه زده و بعد گزینه iCloud را انتخاب کنید. در صفحه جدید تمام مواردی که قرار است روی آیکلاد شما ذخیره شوند دیده می شود.

خالی کردن آیکلاد ، البان

تمام گزینه ها در ابتدا فعال هستند که باعث می شود تا حافظه آیکلاد شما سریعا پر شود. موارد حیاتی مانند مخاطبین، شاید نوت و یا هر چیز دیگری که فکر می کنید برایتان مهم است را نگهداری کنید.

اگر در ابتدا اقدام نکنید، مطمئنا به زودی مجبور به خالی کردن آیکلاد خود خواهید شد!

خالی کردن آیکلاد و پاک شدن اطلاعات از روی گوشی

اگر بعد از دریافت پیام پر بودن حافظه آیکلاد، بدون دقت اقدام به پاک کردن اطلاعات داخل آن بکنید، آن اطلاعات از روی گوشی شما هم پاک خواهند شد! در واقع آیکلاد وجود دارد تا بار نگه داشتن اطلاعات روی حافظه گوشی شما نباشد و شما از طریق آیکلاد به آنها دسترسی داشته باشید.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه آیفون از موارد اضافه

مثلا در مورد عکس و فیلم، در صورت ذخیره سازی آنها روی آیکلاد، یک نسخه کم حجم از آنها نیز روی گوشی تان خواهد بود، اما اگر اقدام به خالی کردن آیکلاد خود بکنید، این اطلاعات از روی گوشی تان نیز پاک می شود و فقط همان نمونه های کم کیفیت از آنها باقی می ماند.

خالی کردن آیکلاد ، البان

حتی غیرفعال کردن موارد ذخیره شده روی آیکلاد نیز باعث پاک شدن آنها از روی آیکلاد می شود!

خالی کردن آیکلاد بدون از دست دادن اطلاعات

حال اگر آیکلاد پر شود، چاره خالی کردن آن و از دست ندادن اطلاعاتی همچون عکس و فیلم هایمان چیست؟

در میان گزینه های موجود برای ذخیره شدن در آیکلاد، پر حجم ترین آن گزینه عکس و فیلم و بعد هم ایمیل است. عکس و فیلم که معلوم است، اما ایمیل وقتی دارای پیوست های بزرگ باشد، حافظه زیادی اشغال می کنند. گزینه ایمیل را به راحتی می توانید حذف کنید چرا که خود ایمیل محلی است برای نگهداری اطلاعات و اصلا لازم نیست که روی آیکلاد هم یک نسخه داشته باشید.

قبل از اقدام به خالی کردن آیکلاد از عکس و فیلم، حتما حتما یک نسخه از آنها را روی رایانه خود ذخیره کنید. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

گام اول: پشتیبان گیری

خالی کردن آیکلاد ، البان

گام دوم: انتقال از آیکلاد به گوشی و بعد پاکسازی

بعد از اینکه عکس ها و فیلم ها را ذخیره کردید، حال می رویم سراغ گوشی:

  • حافظه آیفون خود را کنترل کنید و ببینید که مقدار فضای اختصاصی برای عکس و فیلم چقدر است.
  • به بخش iCloud در تنظیمات وارد شوید (در بالا گفته شد)
  • گزینه Photos را بزنید و وارد این بخش شوید.
  • احتمالا این گزینه فعال است و روی صفحه قبلی هم جلویش کلمه on را می دیدید. فعلا آن را غیرفعال نکنید.
  • برای آنکه عکس ها با کیفیت اصلی روی گوشی شما ذخیره شوند، گزینه Download and Keep Originals را فعال کنید.
  • مدتی باید صبر کنید. بسته به اینکه چه حجم عکس و فیلم داشته اید این مرحله می تواند طول بکشد. سعی کنید از وای فای استفاده کنید و اگر هم بسته شبانه دارید در شب، تقریبا 5 گیگ دانلود خواهید داشت!
  • بعد از مدتی (بسته به سرعت اینترنت شما و مقدار عکس ها) حافظه آیفون خود را مجدد کنترل فرمایید. اگر به حجم عکس ها، تقریبا 5 گیگ اضافه شده بود، کار تمام شده است.
  • در بخش iCloud تنظیمات، ذخیره سازی عکس ها را غیرفعال نمایید.

با این اقدامات عکس ها از آیکلاد به گوشی منتقل می شوند و وقتی گزینه ذخیره سازی عکس ها را غیر فعال کنید، از روی آیکلاد پاک می شوند.

گام آخر: کنترل کردن آیکلاد

حال مجدد به سایت آیکلاد بروید و اگر دیدید، هنوز عکسی در آن مانده، پاکش کنید تا دیگر پیام پر بودن آیکلاد برایتان ظاهر نشود.

کلام آخر

اگر در هر یک از مراحل خالی کردن آیکلاد خود دچار مشکل شدید، البان با مشاوره رایگان تلفنی در خدمت شما خواهد بود. کافی است یک درخواست ثبت کنید.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


پرینت از اکسل و فقط از سلولهای مورد نظر

یکی از برنامه های پرکاربرد در رایانه و حتی گوشی های همراه برنامه اکسل است. اما گاهی کاربران برای پرینت از اکسل دچار مشکلاتی می شوند و بعضا برای این کار باید کارهای زیادی انجام دهند. البان در این پست به شما نحوه پرینت از اکسل و مخصوصا پرینت تنها از بخشی از اکسل آموزش می دهد.

پرینت از اکسل و انواع حالت های آن

به طور کلی اگر در برنامه اکسل به سراغ پرینت گرفتن بروید، با سه گزینه روبرو می شوید:

  • پرینت از شیت های فعال (Print Active Sheets)
  • پرینت از تمام فضای کار (Print Entire Workbook)
  • پرینت از بخش انتخاب شده (Print Selection)

شما با توجه به نیاز خود هر یک از این موارد را می توانید انتخاب کنید که در ادامه هر یک را به صورت مجزا برایتان توضیح می دهیم.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

پرینت از شیت های فعال (Print Active Sheets)

شیت در اکسل همان صفحات مختلفی است که شما در یک فایل دارید. ممکن است تا چندین شیت هم بسازید و هر یک را به منظوری استفاده کنید.

اگر این گزینه را برای پرینت از اکسل انتخاب کنید، تنها شیتی پرینت گرفته می شود که شما روی آن گزینه پرینت را انتخاب کرده اید! شما یک دید کلی هم از پرینت می توانید در پنجره مربوط به پرینت هم ببینید.

پرینت از تمام فضای کار (Print Entire Workbook)

این گزینه را زمانی انتخاب می کنید که می خواهید از تمام شیت ها پرینت بگیرید. هر شیت به صورت جداگانه پرینت خواهد شد و البته هر شیتی که در آن محتوای وجود داشته باشد!

پرینت از بخش انتخاب شده (Print Selection)

فرض کنید در یکی از شیت ها یک جدول هم دارید و در کنار و بیرون از جدول کلی اطلاعات دارید که برای راحتی کار در همان شیت گذاشته اید. اگر بخواهید در این شیت، فقط از سلول های خاصی (مثلا جدول) پرینت بگیرید باید اول سلولهای مد نظرتان (در اینجا جدول) را انتخاب و سپس این گزینه را انتخاب کنید.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

بدین ترتیب فقط جدول یا همان سلول های انتخابی شما در خروجی پرینت دیده خواهد شد.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

انتخاب بخشی از شیت برای پرینت های بعدی

ممکن است شما جدولی داشته باشید که می خواهید این جدول را به صورت فواصل معین پرینت بگیرید. می توانید سلول های این جدول را انتخاب کنید، تا هر بار مجبور نباشید که آن را انتخاب کرده و مراحل بالا را تکرار کنید.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

برای تعیین منطقه پرینت، باید وارد تب Page Layout شوید. اول سلول های مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس در منوی بالای صفحه در بخش Page Setup گزینه Set Print Area را انتخاب نمایید. با این کار، سلول های انتخابی شما در دفعات بعدی به عنوان خروجی پرینت لحاظ خواهند شد.

نکات مهم در پرینت از اکسل

چند نکته هنگام پرینت از اکسل وجود دارد که خوب است به آن توجه داشته باشید:

  • خطوط جدول: آنچه شما در فایل اکسل به صورت خطوط جدول در حالت ابتدایی می بینید، در واقع خطوط واقعی نیستند و اگر می خواهید در پرینت این خطوط معلوم باشند باید که خطوط را برایش ترسیم کنید. برای این کار در تب Home در بخش Font گزینه ای وجود دارد که از این بخش می توانید خطوط را ترسیم نمایید.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

  • محدوده پرینت: اگر برایتان سوال است که چه محدوده ای از فایل شما در هر صفحه می کنجد، سوال به جایی هست! یک مرتبه که به صفحه پرینت بروید، هنگام برگشت به فایل متوجه یک سری خطوط هاشور خورده در شیت می شوید. این خطوط نشان دهنده اندازه کاغذی هستند که شما در بخش پرینت انتخاب کرده اید. هر کدام از بخش های هاشور خورده در یک برگه پرینت می شوند.

آموزش پرینت از اکسل ، البان

کلام آخر

سعی کنید تا جایی که مجبور نشده اید سراغ پرینت گرفتن روی کاغذ نروید. هر مقدار که در مصرف کاغذ صرفه جویی کنید، در واقع کمکی به نسل های آینده و حفظ پوشش سبز زمین کرده اید.

مطلب مرتبط: گوگل شیتس

چنانچه در این زمینه و یا زمینه های مشابه نیاز به راهنمایی و کمک بیشتری داشتین، می توانید از خدمات مشاوره رایگان البان استفاده کنید.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


اپ های ممنوعه را از گوشی خود پاک کنید

    نظر

با هوشمند شدن گوشی ها، انواع کاربردهای گوشی با استفاده از انواع اپ ها مهیا می شود. اما در میان این اپها، اپ هایی هستند که ما در البان به آنها اپ های ممنوعه می گوییم و توصیه داریم اصلا نصبشان نکنید و اگر هم نصب دارید، در مورد پاک کردنشان فکری اساسی کنید.

طبق آمار منتشر شده در امریکا، به صورت میانگین روزانه هر فرد حداقل 9 اپ مختلف را در گوشی خود استفاده می کند و میانگین مصرف گوشی 3 ساعت در روز است. بنابراین استفاده از اپ یک مورد بسیار جدی است و باید هم این گونه باشد. با توجه به مبالغی که برای خرید گوشی پرداخت می کنیم باید که از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

مطلب مرتبط: با ممنوع التصویرهای فضای مجازی آشنا هستید؟

حال با وجود این همه اپ، باید مراقب اپ های ممنوعه هم باشیم. اپ هایی که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد و به تفکیک می گوییم.

اپ های ممنوعه ای که شما را افسرده می کنند

اگر اپی روی گوشی خود دارید و هر بار که سراغ آن می روید حال روحی شما را خراب می کند، این اپ اصلا اپ خوبی نیست. توصیه داریم تا پاکش کنید.

گاهی این اپ ها مربوط می شوند به اپ های اجتماعی که افراد زیادی در آن عکس های فراوانی از حقایق و غیرحقیقت های زندگی شان منتشر می کنند و بعضا برای برخی از افراد ناراحت کننده می شود که چرا او چنین امکاناتی ندارد! اگر شما هم این چنینی هستید، دو راه را به شما توصیه می کنیم: اول اینکه افراد به اصطلاح خالی بند و یا فخرفروش (پوز دهنده) و یا آنهایی که حال شما را بد می کنند را دنبال نکنید و یا راه دوم این که کلا این اپ را پاک کنید.

اپ های ممنوعه ، البان

اینکه افراد زیادی در جامعه از اپ خاصی استفاده می کنند و یا افراد خاصی را دنبال می کنند اصلا مهم نیست. مهم ترین مسئله خود شما هستید! (حتما منظورمان را فهمیدید، بله، اینستاگرام یکی از اپ های افسرده کننده می تواند باشد!)

اپ های ممنوعه ای که حریم خصصوی شما را رعایت نمی کنند

در میان اپ هایی که بعضا بسیار مورد استقبال هم قرار گرفته اند، اپ های ممنوعه ای هستند که اصلا برای حریم خصوصی شما هیچ ارزشی قائل نیستند و از اطلاعات و فعالیت های شما سوءاستفاده می کنند!

فیس بوک و مرورگر کروم از سردمداران میلیونی این گونه اپ ها هستند! کروم آنقدر در اطلاعات افراد سرک کشید که دست آخر واشنگتن پست در مقاله ای کروم را جاسوس خواند! اخبار فروش اطلاعات فیس بوک هم که کم و بیش به گوشتان خورده حتما.

خوشبختانه اپ های جایگزین زیادی هم وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، ضمن اینکه سیاست کلی شرکت ها رو به افزایش حفظ حریم خصوصی کاربرانشان است.

اپ های ممنوعه ای که در ظاهر رایگان هستند، اما نیستند!

اپ هایی هستند که در ظاهر شما به صورت رایگان از آنها استفاده می کنید و کلی امکانات جالب و مفرح به شما می دهند. اما در واقع این اپ ها خودشان را رایگان در اختیار شما نمی گذارند و بهایی که شما می پردازید اطلاعاتتان است!

اپ های زیادی وجود دارند که بعضا بسیار هم مورد توجه قرار می گیرند (مانند فیس اپ) که در ظاهر رایگان هستند، اما کلی از اطلاعات شما را ذخیره کرده و در وقت نیاز می فروشند.

اپ های ممنوعه ، البان

اپ های ممنوع این دسته شامل وی پ ی ان های رایگان، اپ چراغ قوه، اپ های تغییر چهره همچون فیس اپ و … می شوند.

خلاصه ببینید که یک اپ چرا باید به شما خدمتی را رایگان ارائه کند. اگر تبلیغات درون اپی داشته باشد، تا حد زیادی مشکلی نیست (اما در اکثر موارد هست ?? ). اگر جنسی برای فروش دارد، اوکی است. اگر پرداخت درون اپی دارد قابل قبول است. اما اگر دیدید، اپی تنها به خاطر رضایت خدا به شما رایگان سرویس می دهد، مراقب اطلاعات خودتان باشید.

اپ های ممنوعه ای که شما را متقاعد به هزینه کردن می کنند

دسته بعدی از اپ های ممنوعه فقط و فقط بستگی به خود شما دارند. حتما بازی هایی را دیده اید که در حالت عادی رایگان هستند، اما برای به دست آوردن امکاناتی باید در آنها پول خرج کنید. و یا اپ هایی که درگاه فروش هستند و به شما انواع کالاها را پیشنهاد می دهند.

اگر یک بازی حال شما را خوب می کند و پرداخت هزینه در آن حال شما را بهتر خواهد کرد، تا جایی که به شما آسیب وارد نکند خوب است. اگر خرید آنلاین باعث می شود تا فرصت های بیشتری به دست آورید و زندگی راحت تری داشته باشید عالی است. اما گاها افراد به این گونه هزینه کردن ها به نوعی معتاد می شوند.

اپ های ممنوعه ، البان

اگر دیدید که بازی گوشی شما را اداره می کند و اراده شما روی آن از دست رفته است، کمی بیشتر فکر کنید. برای خودتان سقف هزینه ای تعریف کنید. اگر می بینید که این سقف را نمی توانید رعایت کنید، به نظر بهتر است که با این اپ و بازی خداحافظی کنید.

اگر اپ خرید شما را وسوسه می کند تا چیزهایی که لازم ندارید بخرید و هر ماه کلی هزینه روی دستتان می گذارد، بهتر هست که هر موقع که به آن نیاز داشتین نصبش کنید.

اپ های ممنوعه ای که شما را مجبور به کار 24 ساعته می کنند

ما همگی انسان هستیم. در 24ساعت شبانه روز، باید ساعاتی را کار کنیم، ساعاتی را استراحت کنیم و ساعاتی را به فعالیت های غیر کاری سپری کنیم. اگر اپی روی گوشی دارید که شما را همیشه پشت میز کارتان نگه می دارد، این اپ اصلا اپ خوبی نیست و یا شما به خوبی از آن استفاده نمی کنید!

داشتن اپ هایی نظیر Trello، Google Docs و … به این معنا نیست که شما همیشه باید کار کنید. اگر نمی توانید به خاطر این اپ ها میان زمان های زندگی تان تفکیکی قائل شوید، بهتر است تا کلا آن ها را نداشته باشید.

اپ های ممنوعه ، البان

زندگی جاری است و توقفی هم ندارد. کار باید در جای خودش باشد و زندگی اجتماعی مان نیز در جای خودش!

کلام آخر

در این پست، البان در رابطه با اپ های ممنوعه ای گفت که هر کدام به طریقی حال شما را بد می کنند. یکی افسرده تان می کند، یکی پولتان را می دزدد، یکی وقتتان و دیگری اطلاعاتتان! برخی نیز به طریقه استفاده شما بستگی دارند.

اپ ها ساخته شده اند تا ما زندگی بهتری داشته باشیم و از امکانات گوشی بهتر و بیشتر استفاده کنیم. اگر می بینید که اپی دارد هر یک از بخش های زندگی تان را مختل می کند، از شرّ آن خلاص شوید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان