سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

کدهای مخفی آیفون کدامها هستند و به چه کاری میآیند؟

    نظر

علاوه بر تنظیمات و قابلیت هایی که در بخش تنظیمات گوشی می توانید پیدا کنید و تغییرشان دهید، کدهای مخفی آیفون دریچه ای دیگر برایتان باز می کنند و به واسطه آنها قادر خواهید بود تا موارد خاص تری را هم بررسی کنید. البان در این رابطه برایتان بیشتر توضیح می دهد.

بخش Field Test

یکی از کدهای مخفی آیفون کد مربوط به ورود به بخش Field Test هست. این بخش همان طور که از نامش هم پیداست بخشی است مربوط به تنظیمات میدانی. به نوعی خیلی این بخش را تنظیمات نگوییم بهتر هست و در این بخش عملکرد گوشی و همچنین پوشش و عملکرد آنتن دهی و سیگنال موبایل دیده خواهد شد.

شما در این قسمت می توانید قدرت عددی آنتن آیفون را ببینید. یعنی نشانگر آنتن گوشی را به جای خط و ستون و نقطه به عدد تبدیل کنید. گوشی را در این حالت در دست خود گرفته و در اتاق و محل کار خود بچرخید. ببینید که کدام قسمت ها پوشش بهتری دارند و کدام بخش ها نه.

برای ورود به این بخش کافی است به بخش تماس گوشی بروید و کد زیر را وارد کنید:

*3001#12345#*

با وارد کردن این کد، به بخش تست میدان مانند زیر می روید و نشانگر آنتن گوشی به یک عدد منفی تبدیل می شود:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

مسدود کردن تماس

یکی دیگر از کدهای مخفی آیفون کدی است که به واسطه آن می توانید هر گونه تماس گرفتن با گوشی را مسدود کنید! یعنی دیگر کسی نمی تواند با گوشی و سیم کارت داخل آن تماس بگیرد!

اگر روی گوشی شما و سیم کارتتان رمز پین کد فعال باشد، یعنی هر بار که گوشی را خاموش و روشن می کنید مجبور باشید پین کد سیم کارت (که روی کارت همراه آن یادداشت شده است) را وارد کنید، باید هنگام وارد کردن این کد چه برای فعال کردن انسداد تماس و چه برای غیرفعال کردنش مجدد پین کد را وارد کنید.

برای مسدود کردن تماس یا حذف امکان تماس با گوشی، اگر پین کد فعال هست باید کد زیر را وارد کنید:

Call-Barring-iPhone-7-Elbaan

به جای PIN باید عدد پین کد را وارد کنید. اما اگر رمز پین کد غیرفعال هست، باید کد زیر را وارد کنید:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

بدین ترتیب این قابلیت فعال می شود. برای خاموش کردن این قابلیت هم اگر پین کد فعال هست کد زیر را وارد کنید:

Call-Barring-iPhone-8-Elbaan

اما اگر پین کد فعال نیست کد زیر را وارد کنید:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

چنانچه بخواهید وضعیت فعلی گوشی را هم بدانید، کافی است کد زیر را وارد کنید:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

دیگر کدهای مخفی آیفون

کدهای دیگری که برایتان خواهیم گفت، از این حیث که بعضا از طریق خود تنظیمات گوشی هم در دسترس هستند خیلی خاص و مهم نیستند. اما با توجه به سوالاتی که کاربران البان از مجموعه داشته اند، این کدهای مخفی آیفون را هم برایتان خواهیم گفت:

ناشناس کردن تماس های خروجی

کد داخل عکس را بگیرید تا متوجه شوید که آیا ناشناس بودن شماره تان فعال هست یا نه.

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

اگر می خواهید فقط برای یک شماره خاص این گونه باشد کد زیر را بگیرید، و به جای PhoneNumber شماره مقصد مورد نظرتان را وارد کنید:

#31#PhoneNumber

اگر هم می خواهید برای تمام تماس ها شماره تان ناشناس باشد، از طریق تنظیمات وارد بخش Settings > Phone > Show My Caller ID شده و آن را غیرفعال کنید. البته ممکن است این گزینه برای شما غیرفعال باشد که این موضوع به اپراتوری بستگی دارد که از آن استفاده می کنید.

کد شناسه

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم، برای یافتن کد IMEI گوشی کافی است کد زیر را بزنید:

IMEI-iPhone-2-Elbaan IMEI-iPhone-1-Elbaan

انتظار پشت خط

برای فعال کردن و غیر فعال کردن سیستم پشت خطی نیز کدهایی وجود دارند. علاوه بر اینکه شما می توانید این قابلیت را از طریق تنظیمات و Settings > Phone > Call Waiting نیز فعال و غیر فعال نمایید.

کد فعال سازی:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

کد غیر فعال سازی:

#43#

انتقال تماس

برای انتقال تماس ها از سیم کارت خود به سیم کارت دیگر یا اصطلاحا دایورت کردن، علاوه بر تنظیمات و Settings > Phone > Call Forwarding که می توانید در آنجا شماره مقصد را هم انتخاب کنید، فعال کردن و غیر فعال کردن آن هم کدهایی دارد

کد فعال سازی:

کدهای مخفی آیفون ، البان کدهای مخفی آیفون ، البان

کد غیر فعال سازی:

##002#

 

شماره مرکز پیامک

این شماره که احتمالا هم هیچوقت به کارتان نیاید، شماره ای است که اپراتور شما به واسطه آن سرویس پیامک را اجرا می کند. این شماره را می توانید از خود اپراتور هم بپرسید، اما با کد زیر هم می توانید به آن پی ببرید

SMS-Center-iPhone-Elbaan

آیا کدهای مخفی آیفون خطرناک هستند

علاوه بر کدهای مخفی آیفون که برایتان ذکر شد، خود اپراتورها هم کدهای مختص خودشان دارند. اما آیا وارد کردن این کدها می تواند خطرناک باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که خطرناک که نه، اما از آنجا که خیلی در دسترس نیستند، گاها می توانند باعث از کار افتادن بخشی از کارکرد گوشی شوند بدون آنکه یادتان باشد که چه شده است.

معمولا تنظیماتی که خود سازنده در اختیار شما قرار می دهد کاملا کفایت می کند. اما اگر مشکلی با این کدها و یا تنظیمات گوشی خود پیدا کردید، کافی است از البان بپرسید، وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان البان شما را راهنمایی خواهند کرد!

 

منبع: تعمیرات گوشی البان


بدافزار xhelper بلای جان گوشیهای اندروید که پاک هم نمیشود!

چند ماهی است که یک بدافزار یا همان ویروس برای گوشی های اندروید پیدا شده که با اینکه فعلا کار خطرناکی نمی کند، اما خیلی خطرناک به نظر می رسد! بدافزار xhelper برخلاف نامش اصلا کمک کننده نیست و بخش خطرناک آن این هست که حتی با فکتوری ریست کردن گوشی هم پاک نمی شود!

مطلب مرتبط: یافتن اپ های مزاحم تبلیغاتی در گوشی اندروید

بدافزار xhelper از کجا می آید و چکار می کند؟

بدافزار xhelper حدودا 7ماهی است که پا به گوشی های اندروید باز کرده است. اما در همین مدت کوتاه برای خودش در میان 10 ویروس خطرناک فهرست MalwareBytes جایی باز کرده! در این مدت کوتاه، بیش از 45هزار دستگاه اندرویدی به این ویروس آلوده شده اند! محققان گفته اند که این بدافزار از طریق سایت هایی که شما را به نصب یک اپ تشویق می کنند به صورت یک محصول جانبی روی گوشی تان نصب می شود.

این بدافزار در حال حاضر وقتی روی گوشی شما نصب می شود، اقدام به تبلیغات می کند. انواع تبلیغاتی که شما را تشویق به نصب و استفاده از محصولات می کند. راه اصلی در آمدی آن هم همین تبلیغات هست. شاید خیلی بد به نظر نرسد اما داستان ادامه دارد!

بدافزار xhelper ، البان

مشکل اصلی با بدافزار xhelper این هست که وقتی به گوشی شما راه پیدا کرد، دیگر پاک نمی شود. ممکن است تبلیغات را ببینید و در حالت چند اپی آیکون آن را هم ببینید و ممکن هم هست که مخفی بماند. ممکن است در بالای صفحه درباره شروع به کار بدافزار نوشته شود و ممکن هم هست که نوشته نشود. اما به هر حال اگر وارد لیست اپ های خود شوید آن را می بینید.

حتی با دیدن و پاک کردن مستقیم بدافزار xhelper از بین نمی رود! با فکتوری ریست کردن گوشی هم باز وارد گوشی شما می شود. این موضوع چیزی هست که این بدافزار را به یک بدافزار بسیار خطرناک تبدیل کرده است. بدافزاری که فعلا فقط تبلیغات می کند، اما با توجه به چسبندگی بالای آن و عدم امکان پاک کردنش، ممکن است در آینده کارهای بدتری را هم آغاز کند.

بدافزار xhelper ، البان

راه مقابله با بدافزار xhelper چیست؟

همانطور که گفتیم، هنوز راهی برای پاک کردن این بدافزار پیدا نشده و باید گفت که اینجا هم بهترین کار پیشگیری است! این بدافزار یک نوع تروجان هست، یعنی همان اسبی که پر از نیروهای دشمن وارد قلعه شد و توانست قلعه غیرقابل نفوذ را با خاک یکسان کند! یعنی وقتی وارد یک سایت می شوید، تا کاملا مطمئن نیستید که هر لینکی چیست و اپی که پیشنهاد نصبش را می دهد چیست، اصلا به آنها توجه هم نکنید.

ممکن است وارد یک سایت شوید و شما را طی مراحلی به جایی ببرد که اصلا نمی شناسید. در این محل ناشناس مراقب تمام لینک ها و اپ های احتمالی باشید.

android sick

برای نصب اپ فقط از درگاه های مطمئن و تا حد امکان پلی استور یا گوگل پلی یا گوگل استور استفاده کنید. اگر برای اپی می گوید که امکان دانلود آن در کشور شما وجود ندارد راه حل نصب اپ های مسدود از گوگل پلی را هم البان برایتان گفته است!

چرا بدافزار xhelper خطرناک هست؟

در مرحله اول خطرناک بودن این بدافزار بدلیل عدم امکان پاک کردنش هست! همین که به گوشی شما وارد شود، دیگر مانند کنه چسبیده و رها نخواهد کرد. البته که در البان به دنبال راه حل این موضوع هستیم.

موضوع مهم بعدی این هست که باتوجه به اینکه این اپ به یک سرور وصل است و به راحتی از آن دستور می گیرد، ممکن است دستورات به گونه ای تغییر کنند که به جای تبلیغ، کارهای دیگری را برایتان انجام دهد، یعنی اپ نصب کند و یا حتی محصولی را برایتان خریداری کند. هک کردن اطلاعات و حتی استفاده از گوشی شما جهت استخراج بیت کوین هم می تواند اقدامات بد بعدی آن باشد. بنابراین تا جای ممکن آن را جدی بگیرید و مراقب باشید که کجاها می روید و چه اپ هایی را از چه محل هایی نصب می کنید

کلام آخر

امیدواریم که هرگز گوشی شما دچار چنین مشکلاتی نشود. اما چنانچه دچار این مشکل و مشکلات مشابه به این شدید آن را با ما و از طریق سامانه آنلاین تعمیرات موبایل در محل، به نشانی www.elbaan.com درمیان بگذارید. تمام تلاشمان این هست که مشکلتان بسیار سریع و راحت حل شود.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


آیفون 5 خود را حتما به iOS 10.3.4 به روز کنید وگرنه به مشکل میخو

شرکت اپل در یک اعلامیه گفته که دارندگان گوشی های آیفون 5 ممکن است از تاریخ سوم نوامبر، معادل با 12 آبان، با مشکلاتی با اپ ها و عملکردهای گوشی وابسته به تاریخ، زمان و مکان مواجه شوند! اگر شما هم آیفون 5 دارید، به این پست البان توجه کنید.

مشکل آیفون 5 چیست؟

از آوریل 2019 تغییراتی در سیستم جی پی اس ماهواره ها ایجاد شده است. موضوعی که سبب می شود سیستم مکان یابی و موقعیت سنجی و همچنین زمان خیلی از دستگاه های قدیمی از کار بیفتد.

قدیمی ترین گوشی تحت پوشش شرکت اپل نیز، بعد از خداحافظی و قطع پشتیبانی اپل از آیفون 4، گوشی آیفون 5 هست. البته که این گوشی هم مدتی است که به روز رسانی ها را دریافت نکرده است و برای همین تحت تاثیر این تغییرات سیستم جی پی اسی قرار خواهد گرفت.

اگر وای فای گوشی شما یا اتصال به اینترنت خط آن از کار افتاد، یکی از دلایل آن همین موضوع می تواند باشد!

راه حل مشکل آیفون 5 چیست؟

شرکت اپل برای آیفون 5 یک به روز رسانی جدید تحت عنوان iOS 10.3.4 ارائه کرده است و کاربران این مدل بایستی گوشی خود را به روز کنند تا متوجه مشکلی نشوند.

اما کسانی که مدل های قدیمی تر گوشی های آیفون را دارند، متاسفانه دچار مشکل خواهند شد! یعنی اگر آیفون 4 دارید، متاسفانه بسیاری از عملکردهای گوشی شما مختل خواهد شد و کار خاصی نمی توان کرد!

نحوه به روز کردن گوشی

قبل از هر اقدامی، اگر رمز اپل آیدی خود را ندارید و نمی توانید رمز اپل آیدی خود را بازیابی کنید، هیچ اقدامی انجام ندهید، وگرنه گوشی تان از کار می افتد!

اگر هنوز گوشی خود را به روز نکرده اید، احتمالا باز هم نتوانید این کار را بکنید. این کار را با توجه به حجم اطلاعات می توانید با رایانه شخصی و از طریق فرآیند بکاپ و ریستور آیتونز و یا با خود گوشی و آیکلاد انجام دهید! از اطلاعات خود به صورت کامل پشتیبانگیری کنید. اگر اطلاعاتی را در آیکلاد خود دارید نگران آنها نباشید.

مشکل آیفون 5 ، البان

بعد از پشتیبان گیری، گوشی آیفون خود را به صورت کامل فکتوری ریست کنید. حالا گوشی شما با صفحه Hello بالا می آید. این کار ها چه هنگام وصل بودن به رایانه و با آیتونز و چه هنگامی که گوشی خالی در دستتان هست تفاوتی نمی کند.

حالا که گوشی شما به روز نبوده است، مجبور هستید تا آن را از این بخش Hello به روز کنید. اگر هم مطمئن نیستید که گوشی شما به روز هست یا نه،  ناراحت نباشید راهش را به شما می گوییم.

مشکل آیفون 5 ، البان

در صفحه ابتدایی روی گزینه Restore from iCloud Backup و یا اگر به رایانه متصل هستید و روی آن نسخه پشتیبان تهیه کردید، روی گزینه Restore from Mac or PC را انتخاب کنید. اگر گوشی شما به روز باشد، بدون مشکل فرآیند بازیابی (restore) انجام می شود. اگر به روز نباشد، پیغامی می گوید که گوشی شما به روز نیست!

اگر گوشی شما به روز نبود، یک مرحله به عقب برگردید و گزینه Set Up as New را انتخاب کنید. در ابتدا بخش های اپل آیدی و رمز و غیره (هر چه که می شود) را Skip کنید. گوشی شما پیام می دهد که به روز رسانی را دریافت کنید، بعد از دریافت به روز رسانی، گوشی شما آماده هست تا اطلاعات قبلی را بازیابی کند.

مشکل آیفون 5 ، البان

بعد از اتمام به روز رسانی، مجدد گوشی خود را فکتوری ریست کنید، هنگام بالا آمدن گوشی هم یکی از گزینه های Restore را انتخاب کنید. گوشی شما به روز شده و دیگر مشکلی نخواهد داشت!

کلام آخر

مطلب عنوان شده مستقیما از سایت اپل برداشت شده است و اگر آیفون 5 دارید باید که گوشی خود را به روز کنید! چنانچه در هر یک از مراحل انجام کار مشکلی داشتید، اصلا نگران نباشید، سامانه تعمیرات موبایل در محل البان در خدمت شما خواهد بود. کافی است وارد سایت البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کامل راهنمایی تان کنند!

!!! توجه داشته باشید، تمام این کارها نیاز به اپل آیدی و رمز دارد. اگر هنوز هم از اپل آیدی های کارتی استفاده می کنید، هر چه سریعتر تا قبل از هک شدن و از کار افتادن آن، برای خودتان یک اپل آیدی بسازید و قبلی را از روی گوشی حذف کنید. عدم انجام این کار می تواند به قیمت از کار افتادن کامل گوشی تمام شود، هر مدلی که باشد !!!

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


تغییر فونت در انواع گوشیهای اندروید

    نظر

گوشی های اندروید بر خلاف آیفون ها، به کاربر اجازه می دهند تا تغییرات ظاهری زیادی در محیط کاربری ایجاد کند. یکی از این تغییرات تغییر فونت هست. منظور از تغییر فونت، علاوه بر تغییر اندازه آن، تغییر در نوع نوشتار آن نیز هست.

مطلب مرتبط: شخصی سازی اندروید

البان در ادامه روند تغییر فونت را برایتان آموزش می دهد، اما با توجه به نوع گوشی و نسخه اندروید نصب شده روی آن ممکن است کمی گزینه های متفاوت باشند، اما کلیت در همه یکسان هست. در صورت قدیمی بودن گوشی و نسخه اندروید نیز اصلا چنین گزینه هایی هم موجود نباشند!

تغییر فونت به وسیله تنظیمات خود گوشی

برای اعمال تغییرات مانند همیشه اولین گام رفتن به بخش تنظیمات گوشی Settings هست. این کار هم چند روش دارد، یا می توانید بالای صفحه را پایین کشیده و علامت مهره را بزنید و یا از طریق بخش اپلیکیشن های گوشی، گزینه تنظیمات را پیدا کرده و وارد آن شوید.

تغییر فونت اندروید، البان

در تنظیمات به دنبال گزینه Display باشید.

تغییر فونت اندروید، البان

در منوی باز شده گزینه Font Size and Style را پیدا کنید. هر ترکیبی یا بخشی از این کلمات هم ممکن است با توجه به نوع گوشی شما باشد.

تغییر فونت اندروید، البان

برای رسیدن به این بخش هم می توانید در همان صفحه ابتدایی تنظیمات، در بخش جستجو، عبارت Font یا فونت را بنویسید، خود گوشی شما را راهنمایی خواهد کرد.

مطلب مرتبط: گوشی اندروید یا آیفون؟

در بخش فونت گوشی علاوه بر تغییر سایز فونت، تغییر فونت هم امکان پذیر هست. برای این کار روی گزینه Font Style بزنید.

تغییر فونت اندروید، البان

تعدادی فونت از پیش نصب شده برایتان نمایان خواهد شد و هر یک را که بخواهید می توانید انتخاب کنید. کاربران سامسونگ می توانند فونت های دلخواه دیگری را نیز دانلود و نصب نمایند، از طریق گزینه Downlond fonts.

تغییر فونت اندروید، البان

بعد از انتخاب این گزینه، وارد گلکسی استور می شوند و انواع فونت ها را می توانند ببینند و یکی را دانلود و نصب کنند.

تغییر فونت اندروید، البان

تغییر فونت با استفاده از لانچرها

اگر در گوشی شما گزینه تغییر فونت وجود ندارد، می توانید این کار را با انواع لانچرها (Launcher) انجام دهید. اما تغییر فونت فقط هنگامی حس و دیده خواهد شد که داخل خود محیط لانچر باشید، وگرنه محیط خارج از آن روی هم همان حالت پایه و پیش فرض خواهد ماند.

تغییر فونت اندروید، البان تغییر فونت اندروید، البان

ما دو لانچر Nova Launcher و Action Launcher را پیشنهاد می کنیم. وقتی که آنها را نصب و اجرا کنید، روند کار مشابه به همان هست که در بندهای قبلی گفتیم.

نکات مهم

در تغییر دادن اندازه و نوع فونت چند نکته را توجه داشته باشید:

  • ممکن است در صورت زیاد بزرگ کردن فونت در برخی از اپ ها نتوانید نوشته ها را به خوبی بخوانید. به نوعی برش بخورند و تطبیق پذیری آنها با سایز بزرگ فونت خوب نباشد. این موضوع در اپ های ایرانی بیشتر به چشم می خورد.
  • با تغییر فونت مانند تغییر اندازه، ممکن است برخی اپ ها با فونت جدید تطابق نداشته باشند.
  • چنانچه در هر یک از مراحل ذکر شده مشکلی داشتین، به راحتی می توانید از خدمات مشاوره تلفنی البان استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان ما برای رفع مشکلتان با شما تماس خواهند گرفت.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


گوشی در برنج هنگام خیس شدنش اصلا کافی نیست!

    نظر

اگر گوشی شما در آب بیفتد چکار می کنید؟ همانطور که قبلا هم آموزش داده ایم یک سری اقدامات باید بعد از خیس شدن گوشی انجام داد. گذاشتن گوشی در برنج هم یکی از این موارد هست. اما نکته مهمی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند این هست که این کارها فقط مقدمه هستند و باز هم گوشی شما نیاز به توجه خواهد داشت.

گوشی در برنج ، اِلـبان

کدام گوشی ها نیاز به توجه دارند

هنگام خریداری گوشی در مشخصات آنها بخشی وجود دارد که در رابطه با میزان ضد آب و ضد گرد و خاک بودن گوشی گفته می شود. این بخش به صورت دو حرف IP و یک عدد دو رقمی بیان می شود. هر کدام از این کاراکترها معنای خودش را دارند. انواع استانداردهای گوشی ضد آب را قبلا بیان کرده ایم و از تکرار آن در این پست پرهیز می کنیم.

androidpit-smartphone-on-fire-digidoki

اگر میزان آب خوردگی گوشی شما کمتر از حد تحمل ضد آبی آن بود نباید نگران باشید. اما اگر بیشتر بود حتما اقدام کنید و به گوشی خود رسیدگی کنید.

مروری بر اقدامات مورد نیاز بعد از خیس شدن گوشی

برای راحتی کار، به جای مراجعه به پست مربوط به خیس شدن گوشی، برایتان اینجا به صورت خلاصه می گوییم که چه اقداماتی لازم هست بعد از خیس شدن گوشی انجام دهید:

  • اولین اقدام خاموش کردن گوشی است.
  • اگر امکانش وجود دارد بلافاصله باتری گوشی را خارج نمایید.
  • بخش های بیرونی گوشی را تا جای ممکن خشک کنید.

گوشی در برنج ، اِلـبان

  • بدنه گوشی را به مدت 24 ساعت در برنج خشک (مثلا برنجی که مربوط به برداشت پارسال بوده) قرار دهید. (هنگام قرار گرفتن گوشی در برنج تا حد زیادی رطوبت داخل گوشی جذب برنج می شود، اما حتما از آلودگی گوشی اطلاع دارید، سعی کنید مقداری برنج در ظرفی بریزید که بعد بتوانید آن را دور بریزید)

گوشی در برنج ، اِلـبان

  • اگر برنج در دسترس نبود، از حرارت خیلی ملایم استفاده کنید. در این مورد اگر باتری درون گوشی قرار دارد خیلی احتیاط کنید تا گوشی از حدی داغتر نشود وگرنه خطر انفجار گوشی وجود دارد.

این اقدامات ذکر شده برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع هستند و همچنان اقدامات دیگری مورد نیاز هست.

گوشی در برنج پایان کار نیست، برنج غذا هست نه تعمیرکار گوشی!

آب فقط گوشی شما را خیس نمی کند که خشک کردنش کافی باشد. باید بدانید که آب چه بلایی سر گوشی شما می آورد. وقتی گوشی شما در آب می افتد و خیس می شود، با توجه به غلظت ناخالصی های آب و همچنین آلودگی های موجود رو و داخل گوشی، ممکن است رسوباتی در مدار و بُرد گوشی ایجاد شوند. باید این رسوبات را از بین برد وگرنه به مرور زمان یا به صورت آنی می توانند باعث آسیب دیدن گوشی و یا بخشی از مدار داخلی گوشی شود. بنابراین گمان نکنید که گذاشتن گوشی در برنج پایان کار هست و دیگر گوشی شما باید مانند روز اول کار کند.

گوشی در برنج ، اِلـبان

تمام اقدامات ذکر شده خوب هستند، اما کافی نیستند. گاهی ممکن هست حتی بعد از این اقدامات هم گوشی شما دیگر روشن نشود. ممکن هم هست که روشن شود اما شما از درون آن بی اطلاع هستید و همین بی اطلاعی باعث از کار افتادن همیشگی گوشی شما شود.

البان، اقدام نهایی بعد از خیس شدن گوشی

حتما گوشی را بعد از خیس شدن و انجام اقدامات ذکر شده به یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای نشان دهید. چه گوشی روشن شود و چه خاموش بماند. ممکن است انجام ندادن یک کار ساده امروز باعث خرابی درست نشدنی در روزهای بعد شود.

تعمیرات موبایل اِلـبان

اگر تعمیرکار خوب نمی شناسید، یا وقت ندارید دنبال این گونه کارها بروید، جای درستی آمده اید. همین الان وارد سایت البان شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان دیجی دُکی با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره رایگان، در صورت رضایت شما در محلی که می خواهید حاضر شده و گوشی شما را سرویس خواهند کرد. به این ترتیب هم گوشی خود را سالم کرده اید و هم نیازی به انجام کارهای اضافه و وقت گذاشتن نداشته اید.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان