سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

قتل حین رانندگی ، قاتل: راننده، علت قتل: گوشی همراه، مدت زمان ار

    نظر

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید. بسیاری از هم میهنان عزیزمان در صدد و تدارک رفتن به مسافرت هستند. در نتیجه جاده ها شلوغ و بسیاری از شهرها از همچون تهران از حالت عادی بسیار خلوتتر می شوند و رانندگی بدون ترافیک تجربه ای غیرقابل تکرار در بقیه ایام سال برای آنها خواهد بود.

نکته ای هست که باید به آن توجه داشت. در جاده های فرعی و شهرهای خلوت هیچگاه فکر نکنیم که فقط ما در جاده  هستیم! هرگز تنها بودن خود را بهانه ای  برای عدم توجه به کاری که میکنید قرار ندهید، هر لحظه ممکن است شخص یا موجودی زنده در جلوی ماشین سبز شود و عدم توجه راننده به مسیر می تواند خسارتهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

TeenCrashInfographic-DigiDoki

آمار تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، دیجی دکی

طبق آمارهای موثق در امریکا، که آمار تصادفات آن بسیار کمتر از ایران است، در سال 2013 تعداد 3154 نفر در اثر عدم توجه به جلوی راننده جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند. این در حالیست که در آن سال هنوز موبایلها پیشرفتهای امروزی را نداشتند. توجه شما را به آمار جالب دیگری در این راستا جلب میکنم:

  • تعداد 1.6ملیون تصادف به دلیل مشغولیت راننده با گوشی همراهش
  • 330هزار مصدوم در سال به دلیل تایپ کردن راننده با موبایلش
  • 25درصد از حوادث رانندگی در امریکا به دلیل پیامک نوشتن و رانندگی بوده
  • نوشتن پیامک 6 برابر خطرناکتر از رانندگی در حالت مستی می باشد
  • پیامک زدن و کارهایی از این قبیل خطرناکترین کارها هنگام رانندگی محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که این آمارها مربوط به امریکا هستند که هم خودروها ایمنتر و هم رانندگیها با احتیاط بیشتری صورت می گیرند و متاسفانه در ایران آمار تفکیکی در دسترس نیست.

آیا میدانید ماشینی که با سرعت 90کیلومتر در ساعت حرکت می کند، ثانیه ای چند متر حرکت می کند؟ بله، این ماشین در هر ثانیه 25متر حرکت می کند. حال اگر راننده ای که با این سرعت حرکت می کند تنها 4 ثانیه وقت صرف نگاه کردن به گوشی خود بیاندازد، معادل یک زمین فوتبال، 100 متر به جلوتر رفته است!

Driving-accidents-iran-DigiDoki

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی، دیجی دکی

متاسفانه حوادث رانندگی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در ایران به شمار می رود. در اینجا مبی دکی از تمامی شما عزیزان خواننده این درخواست را دارد که هنگام رانندگی خیلی مراقب باشیم و ایام را به کام خود و خانواده هایی تلخ نکنیم.

no mobile while driving-DigiDoki

رانندگی بدون موبایل، دیجی دکی

خواندن پیامک و پاسخگویی به تلفن همراه دیر نمی شود، می تواند صبر کند تا من نگه داشته و بعد پاسخش را بدهم. بنابراین دیگر هنگام رانندگی این کارها را نخواهم کرد، شما چطور؟ آیا حاضرید به خود قول دهید که هنگام رانندگی، موبایلتان را کنار بگذارید؟

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان


کیبورد فارسی مناسب برای آیفون داران و همچنین اندرویدی ها

    نظر

یکی از مشکلاتی که صاحبان گوشی های شرکت اپل دارند، پشتیبانی نکردن گوشی آنها از زبان زیبای فارسی است. آیفون کیبورد فارسی ندارد و تنها کیبورد عربی دارد که تایپ کردن فارسی با آن گاها طاقت فرسا می شود. مثلا برای حروف گچ پژ بایستی انگشت را روی حروف ک ج ب ز نگه داشت تا گزینه های دیگر روی آنها ظاهر شوند و بتوان این حروف فارسی را تایپ کرد.

این شکل از تایپ کردن هم سرعت تایپ کردن را می گیرد و هم خیلی از اوقات باعث خطا می شود و باور کنید گاهی این خطاها بسیار زشت و نامناسب می شوند!

کیبورد فارسی

کیبوردی که می خواهم به شما معرفی کنم علاوه بر داشتن زبان فارسی، صدها زبان دیگر را نیز پشتیبانی می کند و برای هر دو نسخه اندروید و iOS نیز موجود هست. در این کیبورد فارسی کارهای بسیار جالبی می توان کرد. به عنوان مثال شما برای تایپ کردن نیازی ندارید تا انگشت خود را بلند کنید و کافیست تا انگشت خود را روی کیبورد حرکت دهید. در محلهایی که حرکت انگشتتان مکث کند یا زاویه بگیرد، حرف محل تایپ می شود.

کیبورد فارسی

از دیگر قابلیت های این کیبورد می توان به هوش آن اشاره کرد. وقتی شما شروع به تایپ می کنید این کیبورد کلماتی را به شما برای کمک کردن عرضه می کند (سه کلمه) و این کلمات اصلا بی ربط نیستند. در هوش این کیبورد کلمات سلسله مراتبی دارند که با توجه به آنها و با توجه به گرامر و دستور زبان صحیح توصیه می کند. ترکیباتی که خیلی پرکاربرد هستند را توصیه می کند و …

یکی دیگر از امکانات این کیبورد حافظه آن است. این حافظه ترکیبات خاص شما را که زیاد از آنها استفاده کنید را به حافظه اش می سپارد و بعد از آن هنگامی که شما کلمه اول را بنویسید، کلمات بعدی که معمولا شما می نویسید به ترتیب برایتان عرضه خواهد شد و شما با زدن رو گزینه مورد نظر دیگر نیازی به تایپ کردن کامل کلمه نخواهید داشت.

به غیر از این امکانات شما می توانید کلی پوسته و ظاهرهای متفاوت برای کیبورد خود انتخاب کنید!

این همه از قابلیت های این کیبورد گفتیم و حالا نام آن را بگویم. swiftkey keyboard نام این کیبورد جالب است که توصیه دارم حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان نمایید.

لینک دانلود: download appstore download googleplay DigiDoki

بعد از آنکه این اپ را نصب کردین، باید به تنظیمات رفته و از قسمت کیبوردها، کیبورد swiftkey را اضافه کنید و هنگام تایپ روی شکل کره زمین زده و این کیبورد را انتخاب کنید.

 

منبع: تعمیر گوشی هوواوی در محل ، دیجی دکی


هرگز چشم بسته به جی پی اس تجهیزات مسیریابیتان اعتماد نکنید!

    نظر

جی پی اس امکانی است که بواسطه آن موقعیت مکانی شما تخمین زده می شود. حال بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی وجود دارند که با توجه به موقعیت مکانی شما و همچنین مقصدتان، کمک می کنند تا بهترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

مرتبط: مسیریابی آفلاین

حتما بارها شده که برای رفتن به یک مقصد چند راه پیش رویتان باشد ولی ندانید که از کدام یک بروید، برای همین هم از نرم افزارها و ادوات جی پی اس دار استفاده می کنید و بهترین مسیر را انتخاب می کنید. اما مراقب باشید که گاهی این نرم افزارها و حتی جی پی اس خطاهای فاحشی دارند!

GPS-DigiDoki

جی پی اس، دیجی دکی

به تازگی یک خانم 24 ساله در دره گرند کنیون مشغول رانندگی و دیدن منطقه بود که نقشه خوانش به او یک پیچ را اشتباها راهنمایی می کند و او را به بیراه می برد. سوخت خودروی این خانم تمام شده و به مدت 5 روز در بیابانهای امریکا سرگردان و نگران میماند.

در موردی مشابه راهنمایی به سمتی بود که شدت برف مسیرها را پاک کرده بود و زوجی در برف گیر کرده و در فیملی که در آخرین لحظات گرفته بودند گفته بودند که 12ساعت است که در برف گیر کرده اند و همه اش به خاطر راهنمایی اشتباه دستگاه جی پی اسشان بوده است!

در موردی خنده دار نیز، مسافری از نقشه خوانش درخواست هتل و راهنمایی به یک هتل را داشت، اما راهنمایی های جی پی اسش او را به قبرستان رسانده!

مرتبط: پوشش آنتنی اپراتورها در ایران

پس چاره چیست؟ ما که نمی توانیم تمام مسیرها را بلد باشیم و در ذهن داشته باشیم! دو نکته حائز اهمیت هستند، یکی اینکه قبل از رفتن به هر جایی آن منطقه را خوب بررسی کنید و یک تصویر کلی در ذهنتان از آنجا داشته باشید. دوم اینکه این را بدانید که جی پی اس (در واقع پوشش اینترنت) در همه جا وجود ندارد و هنگام رانندگی مغز خود را خاموش نکنید و تنها به نقشه خوانتان اکتفا نکنید.

شما چقدر مسیرتان را میشناسید و بیشتر چه مواقعی از نرم افزارهای نقشه خوان استفاده می کنید؟ و سوال آخر اینکه شما چقدر به نقشه خوانها اعتماد دارید؟

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی


آمار اینستاگرام در سال 2017

    نظر

اینستاگرام در سال 2010 عرضه شد و این اپ در سال 2012 زیر پرچم فیس بوک قرار گرفت. بعد از آن بود که این اپ به عنوان یک اپ برای اشتراک گذاشتن عکس و فیلم به سرعت در میان کاربران منتشر شد و تعداد زیادی کاربر را به خود اختصاص داد. در ادامه آمار اینستاگرام که در سال 2017 بدست آمده است را برایتان شرح خواهم داد.

با اینکه این اپ امریکایی است اما 80درصد کاربران آن خارج از امریکا هستند.

اکثر کاربران اینستاگرام بین 18 الی 29 سال سن دارند

60درصد از بزرگسالان حساب اینستاگرامی دارند

زنانی که از اینترنت استفاده می کنند بیشتر از مردان تمایل به استفاده از اینستاگرام را دارند، 38درصد در مقابل 26درصد

32درصد از نوجوانان عقیده دارند که اینستاگرام مهمترین اپ شبکه های اجتماعی می باشد

32 درصد از کاربران اینستاگرام کالج رفته اند

26 درصد از کاربران اینستاگرام سالانه بیش از 75هزار دلار (تقریبا 285ملیون تومان) درآمد دارند.

 

مرتبط: ساخت استوری در اینستاگرام با استفاده از عکس و فیلمهای داخل گوشی

 

این بود مختصری از آمار اینستاگرام در زمینه کاربران و حالا آماری بگوییم از استفاده کردن از اینستاگرام

بعد از خود اینستاگرام، سلنا گومز با 117ملیون، کریس رونالدو با 97ملیون و نشونا جئوغرافی با 75 ملیون بیشترین دنبال کننده (فالوئر) را دارند.

خواننده بیانسه رکورد بیشترین لایک را برای عکس اعلام بارداری اش را دارد. با تقریبا 11ملیون لایک

بیش از 600 ملیون کاربر اینستاگرام وجود دارد که 400 ملیون از آنها هر روز فعال هستند.

ماهانه 16.6ملیون سرچ گوگل برای اینستاگرام وجود دارد

ماهانه 165هزار جستجوی گوگلی برای kylie jenner instagram وجود دارد

51درصد از کابران اینستاگرام روزانه به اپ سرکشی می کنند و 35درصد می گویند که روزی چند بار این کار را انجام می دهند.

روزانه 95ملیون عکس و فیلم در اینستاگرام منتشر می شود

بالای 40میلیارد عکس و فیلم از آغاز به کار اینستاگرام منتشر شده است.

آمار اینستاگرام

حال بخوانید از آمار اینستاگرام در زمینه تجارت

8ملیون پروفایل تجاری در بخش تجاری اینستاگرام وارد شده اند

ماهانه یک ملیون تبلیغات کننده های فعال کار می کنند

60درصد از برندهای برتر در اینستاگرام از فیلتر یکسان استفاده می کنند

در مارچ 2017 بیشتر از 120ملیون کاربر اینستاگرام به واسطه تبلیغ اینستاگرامی یک سایت را باز کردند، آدرس گرفتند، تماس گرفتند، ایمیل زندن، یا پیغام مستقیم دادند.

آمار اینستاگرام

آمار اینستاگرام در زمینه مواد منتشره داخل آن

صدملیون کاربر روزانه از امکان استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

پست های اینستاگرامی با هشتگ، 12.6درصد بیشتر از پست های بدون هشتگ بازدید و لایک دارند

بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام ساعت 5بعدازظهر روزهای چهارشنبه می باشد.

در دسامبر 2016 بیش از 282ملیون عکس سلفی در اینستاگرام موجود بود

بیشترین ایموجی استفاده شده قلب هست 3>

23.4درصد از کاربران اینستاگرام گزارش کردند که مورد تهاجم سایبری قرار گرفته اند (پیغام های توهین آمیز و …)

پیتزا رتبه اول در میان هشتگها در زمینه غذا را دارا می باشد و استیک و سوشی در رتبه دوم هستند

محبوبترین فیلتر ها Clarendon، Gingham و Juno/Lark هستند.

این بود آماری از محبوبترین اپ اشتراک گذاری عکس و فیلم در دنیا. اما دقت کنید که به این آمار می توان از زاویه ای دیگر هم نگاه کرد و آن هم نفرساعت های بسیاری زیادی است که در این اپ مصرف می شود.

ضمنا شما می توانید با مراجعه به این لینک، دیجی دُکی را در اینستاگرام نیز دنبال کنید: ?http://www.instagram.com/digidoki

خود شما چقدر در اینستاگرام زمان صرف می کنید و چقدر از این زمان سهم دوستان و خانواده شما بوده اند که به واسطه اینستاگرام از شما بی بهره شده اند؟

 

منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی


به روز رسانی جدید امنیتی برای گوشی بداقبال سامسونگ، گلکسی نوت 7

    نظر

بعد از مشکلاتی که گلکسی نوت 7 در مورد آتش گرفتن هنگام شارژ شدن داشت، شرکت سامسونگ اقدام به جمع آوری این گوشیهای از دست کاربران کرد و درصدد جبران خسارات ناشی از خرابی آن برآمد.

مرتبط: منفجر شدن گلکسی نوت 7

بعد از آنکه علت آتش گرفتن این گوشیها نقص فنی در باطری آنها عنوان شد، در ابتدا شارژ گوشی تا تنها 60 درصد ظرفییت آن مجاز شد، بدین معنا که با یک به روز رسانی نرم افزاری، گوشی نمی توانست بیشتر از 60 درصد شارژ شود. اما حالا شرکت سامسونگ به روز رسانی دیگری ارائه خواهد کرد که به واسطه آن، این گوشی پر دردسر دیگر شارژ نخواهد شد.

مرتبط: دلیل انفجار گوشی

شرکت سامسونگ اعلام کرده که 97 درصد از گوشیهای گلکسی نوت 7 از دست کاربران جمع آوری شده اند، و تنها 3 درصد دیگر باقی مانده که هنوز سامسونگ موفق به جمع کردنشان نشده. بنابراین برای این 3 درصد راهکاری را اتخاذ نموده تا مشکلی برایشان پیش نیاید. بهترین راه حل (که در واقع از زاویه ای می توان گفت، پاک کردن صورت مسئله) عدم امکان شارژ شدن گوشی است که در به روز رسانی نرم افزاری این گوشی این مهم اتفاق خواهد افتاد.

note7-DigiDoki

عدم شارژ گلکسی نوت 7، دیجی دکی

مرتبط: سرانجام نوت 7

دوستداران گوشیهای بزرگ و با تکنولوژی سامسونگ مجبور شده اند از گلکسی نوت 7 چشم پوشیده و با اس 7 اج سر خود را گرم کنند. این نقیصه سامسونگ را واداشت تا گوشیهای اس 8 خود را در دو سایز بزرگ 5.8 و 6.2 اینچی وارد بازار کند.

گفتنی است که پرچمداران اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ تا یکی دو هفته آینده روانه بازار شوند.

فکر می کنید این کار شرکت سامسونگ درست است؟ و به نظر شما چه کسانی و چرا هنوز از نوت 7 استفاده می کنند؟

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی