سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

مشکلی جدید برای پرچمدار سامسونگ، ریستارت شدن اس 8 ، سامسونگ مراق

    نظر

بعد از مشکلی که دارندگان گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8 در مورد قرمز بودن صفحه نمایش داشتند و در این بلاگ هم در رابطه با آن توضیح داده شد حال نوبت به مشکل دیگری رسیده! ریستارت شدن اس 8 و اس 8 پلاس مشکلی است که اخیرا گزارش های زیادی از سوی کاربران در مورد آن رسیده است.

مرتبط: مشکل صفحه نمایش سامسونگ اس 8

تعداد از صاحبان گوشی های جدید سامسونگ در صفحه انجمن مربوط به این گوشی در سایت XDA Developers از ریستارت شدن اس 8 و اس 8 پلاس خود گلایه مند بودند. در این گزارش ها حتی از ریستارت ها متوالی بیش از 7 بار در ده ساعت هم صحبت شده است. انواع سایت ها و افراد روش های گوناگونی برای حل این معضل داده اند اما آنها نیز مشکلی حل نکرده اند.

Samsung-Galaxy-S8-keeps-Restarting-DigiDoki

مشکل ریستارت شدن اس 8، دیجی دکی

به عنوان مثال یکی از بیشترین آرا در این رابطه درآوردن کارت حافظه در صورت استفاده از آن در این پرچمداران است. ادعا شده که این گوشی ها دارای مشکلی نرم افزاری هستند که با بودن کارت حافظه ریستارت می شوند و بهتر است تا زمان رسیدن به روز رسانی جدید از کارت حافظه استفاده نشود.

این ادعا هم درست است و هم غلط! درست از این جهت که مشکل ریستارت شدن اس 8 واقعا یک مشکل نرم افزاری می باشد که با آمدن به روز رسانی جدید احتمالا درست خواهد شد و غلط از آن جهت که این مشکل ربطی به کارت حافظه ندارد، چرا که کاربرانی که از کارت حافظه استفاده نمی کردند نیز از این مشکل شکایت می کردند.

مرتبط: نوت 7 سامسونگ

شرکت سامسونگ بعد از شکست بزرگی که در محصول گلکسی نوت 7 خود داشت باید بیشتر مراقب باشد. هنگامی که با این همه تبلیغات و اعلام قبلی یک پرچمدار معرفی و روانه بازار می کند، و پول های زیادی توسط مردم برای خریدش پرداخت می شود وجود این چنین باگ ها اصلا صورت خوشی برایش نمی آورند و می توانند موجب یک افت شدید دیگر در این برند بزرگ بشوند!

آیا شما هم با چنین مشکلی روبرو شده اید؟

منبع: تعمیرات موبایل هوواوی ، دیجی دکی

این شارژر هوشمند شما را در یافتن ماشینتان هم کمک می کند

    نظر

در این پست یک شارژر هوشمند را به شما معرفی خواهم کرد که علاوه بر عملکرد شارژ باطری گوشی در ماشین می توان به کمک آن محل توقف ماشین را نیز یافت.

این شارژر هوشمند دو خروجی یو اس بی دارد که در مجموع ولتاژ 5 ولتی و جریان 2.4 آمپری خروجی دارد. این شارژر به تکنولوژی شارژ سریع نیز مجهز می باشد و با توجه به اینکه دو پورت یو اس بی دارد همزمان می توان به کمک آن دو گوشی را شارژ نمود.

مرتبط: نحوه مراقبت از باطری گوشی برای طول عمر بیشتر آن

کیفیت ساخت و سایر مشخصات آن به کنار ویژگی متمایز کننده این شارژ از بقیه شارژرها هوشمند بودن آن و کمک به یافتن محل پارک ماشین است. این شارژر همراه یک نرم افزار می آید که این نرم افزار هم در اندروید و هم در ios کار می کند.

در واقع این شارژر مکان خودش را در نرم افزار نشان می دهد که چون داخل ماشین است درواقع مکان آن همان مکان خودرو خواهد بود. درواقع این عملکرد به نوعی از دستاورد های اینترنت اشیا محسوب می شود.

مرتبط: اینترنت اشیا

البته نرم افزارهای زیادی وجود دارند که به خودی خود می توان بدون داشتن لوازم جانبی و تنها با یک کار کوچک جای ماشین را علامتگذاری کرد، اما این قطعه از آن حیث حائز اهمیت هست که اولا نیازی نیست که هنگام پیاده شدن کار خاصی انجام دهید و مواقعی که عجله دارید مشکلی پیش نخواهد آمد و ثانیا چنانچه خودروی شما به سرقت برود، این شارژر همچون یک فرستنده جای خودش را برای گوشی مخابره می کند و شما به راحتی می توانید ماشینتان را پیدا کنید!

اگر چنین قطعه ای در دسترس شما باشد آیا آن را خریداری می کنید؟

منبع: تعمیرات گوشی هوواوی ، دیجی دکی

نحوه ساخت صدای زنگ دلخواه در آیفون در چند مرحله و به سادگی

    نظر

خیلی از اوقات دلمان می خواهد آهنگی که مورد علاقه مان است به عنوان صدای زنگ دلخواه در آیفون ما باشد. این کار در گوشیهای اندرویدی به سادگی قابل انجام هست ولی در آیفون گویا به همین سادگی ها نیست. نرم افزارهای زیادی به این منظور وجود دارند، اما باز هم در همه آنها در مرحله انتهایی لازم است که گوشی خود را به آیتونز کامپیوترتان متصل نمایید.

مرتبط: آیفون گمشده خود را پیدا کنید

در این پست برای ساخت صدای زنگ دلخواه در آیفون به شما شیوه ای مستقل از نرم افزار و تنها با استفاده از آیتونز را آموزش خواهم داد.

مرتبط: درخواست تعمیر گوشی آیفون در محل

ابتدا وارد آیتونز سیستم خود شوید و از به روز بودن آن مطمئن شوید.

وقتی آیتونز شما به روز شد، وارد بخش آهنگ های آن شوید و آهنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. با توجه به اینکه در آیفون تنها فایلهای با حداکثر 30ثانیه طول به عنوان زنگ آهنگ می توانند انتخاب شوند شما می بایست 30 ثانیه محبوب از آهنگتان را انتخاب و جدا نمایید! بهتر است برای جلوگیری از ایرادات الکی توسط گوشی بجای 30 ثانیه، 29 ثانیه از آهنگ مورد نظرتان را جدا نمایید.

یکی از ویژگی های آیتونز قابلیت بریدن آهنگ و فیلم در آن است! کافی است آهنگ مورد نظرتان را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینه Get Info را بزنید.

بریدن زمانی آهنگ، دیجی دکی

بریدن زمانی آهنگ، دیجی دکی

در منویی که باز می شود از تب Option آن می توانید لحظات شروع و پایان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که طول مدت صدای دلخواه زنگ در آیفون نمی تواند بیشتر از 30ثانیه باشد و بهتر است برای آنکه خیالتان راحتتر باشد این بازه را حتی کوچکتر از 30ثانیه انتخاب نمایید. بعد از انتخاب لحظات شروع و پایان آهنگ گزینه OK را انتخاب نمایید.

iTunes-Crop-music-DigiDoki

کوتاه کردن آهنگ، دیجی دکی

فرمت صدای زنگ دلخواه در آیفون به صورت AAC است که این فرمت کیفیتی برابر با MP3 دارد با حجمی کمتر. باز هم آیتونز این گزینه را هم دارد که بتوانید با خود آن فرمت آهنگ کوتاه شده خودتان را تغییر و به AAC تبدیل نمایید. هنگامی که آهنگ کوتاه شده را ساختید، به منوی File بروید و از گزینه Convert گزینه Convert to AAC Version را بزنید. با این کار یک کپی از آهنگتان درست زیر آهنگ اصلی ایجاد خواهد شد.

تغییر فرمت آهنگ، دیجی دکی

تغییر فرمت آهنگ، دیجی دکی

وقتی این فایل جدید درست شد آن را در محلی دلخواه روی سیستمتان ذخیره کنید. با موس آن را کلیک و درگ کرده و به مقصد مورد نظرتان ببرید. برای پاکسازی فضا نیز فایل را از روی آیتونز پاک نمایید.

حال باید پسوند فایل را تغییر دهید! پسوند فایل های AAC در حالت کلی به صورت “m4a.” هستند. اما برای زنگ آهنگ باید فرمت “m4r.” داشته باشند. بنابراین روی فایل ذخیره شده خود را زده و در حالت rename بروید و فرمت آن را از “m4a.” به “m4r.” تغییر دهید. چنانچه شما نمی توانید پسوند فایلها را روی سیستم خود مشاهده کنید، کافیست از منوی View به بخش options بروید. در پنجره جدید در تب view گزینه عدم نمایش پسوندها را غیرفعال نمایید.

Extension-DigiDoki

دیدن پسوندها در ویندوز، دیجی دکی

حال باید فایل تغییر پسوند داده شده را به آیتونز برگردانید. آیتونز را باز کرده و گزینه Add File to Library… را بزنید. فایل مورد نظرتان انتخاب و گزینه open را بزنید. آیتونز به صورت خودکار فایل های با پسوند “m4r.” را در بخش رینگتونها یا صدای زنگ ذخیره می کند.

سینک کردن صدای زنگ برروی گوشی، دیجی دکی

سینک کردن صدای زنگ برروی گوشی، دیجی دکی

و به عنوان مرحله آخر گوشی خود را به سیستم متصل نمایید. آیتونز را باز کرده و بعد از کلیک روی گوشی در بخش Tones گزینه Sync Tones را انتخاب نمایید. حال فایلهای ساخته شده خود را انتخاب کرده و منتظر باشید تا بعد از عملیات سینک این فایل ها در گوشیتان قرار گیرند تا از این پس بتوانید از آنها به عنوان صدای زنگ استفاده نمایید.

به نظر شما آیا صدای زنگ موبایل و شخصیت صاحب آن ارتباطی به هم دارند؟

منبع: تعمیر گوشی هوواوی در محل ، دیجی دکی

اینترنت نیم بها ی اپراتورها در حمایت از سایتهای داخلی و تذکری مه

    نظر

اپراتورها چندی است در جهت حمایت از اینترنت ملی و سایت های داخلی اقدام به ارائه اینترنت نیم بها و با 50 درصد تخفیف کرده اند. اپراتورها برای لیستی از سایت ها که می توانید در سایت اپراتور خود به آن دسترسی داشته باشید اینترنت را با تخفیف 50 درصدی محاسبه می کنند.

مرتبط: عضویت در کانال دیجی دکی

اما نحوه تشخیص این طرح به چه صورت است؟ هنگامی که شخصی با IP ایران وارد سایت های ذکر شده در لیست می شود چنانچه از اینترنت خط خود استفاده می کند مقدار حجم دانلودی اش نصفه محاسبه می شود و به نوعی از اینترنت نیم بها استفاده می کند.

مرتبط: تعرفه ها در اپراتورها

چنانچه شما از خواننندگان و دنبال کنندگان کانال دیجی دکی هم باشید حتما در مورد ایرانسل و گرانتر حساب شدن اینترنت در صورت استفاده از فیلتر شکن خوانده اید. اما اگر از این دسته از دوستان نیستید اشکالی ندارد. در ابتدا توصیه دارم که در کانال ما عضو شوید و سپس به اصل ماجرا توجه کنید:

در ابتدا در شرایط بسته های اینترنتی ایرانسل عبارتی وارد شده بود که بسیاری از خوانندگان را دچار سوتفاهم ساخت. ایرانسل گفته بود: “در صورت استفاده از VPN/فیلترشکن یا اتمام ترافیک ملی، هزینه استفاده از اینترنت به صورت عادی محسابه می شود.” این عبارت همه را به این اشکال رسانده بود که در صورت استفاده از VPN اینترنت از بسته شما محاسبه نمی شود و به صورت آزاد و گرانتر محاسبه خواهد شد. اما بلافاصله با گسترش این خبر سایت ایرانسل این عبارت خود را تغییر داد و برای کانال ها توضیحاتی را ابلاغ کرد.

VPN-Irancell-DigiDoki

فیلترشکن و اینترنت ایرانسل، دیجی دکی

قرار از این است که همانطور که بالاتر هم توضیح دادم اینترنت ملی یا داخلی تنها برای کسی نیم بها است که از داخل ایران وارد آن شود، یعنی IP او ایرانی باشد. وقتی که شخصی از VPN/فیلترشکن استفاده می کند درواقع IP خود را تغییر می دهد و دیگر قابل تشخیص نیست که از داخل به این سایت ها رفته! بنابراین با استفاده از VPN/فیلترشکن اینترنت شما داخل محسوب نمی شود و از حالت عادی محاسبه می شود و از روی بسته ای که خریداری نمودین و اینترنت نیم بها نخواهد بود!

 

جمله ایرانسل در سایتش به این شکل تغییر کرده: “اگر بسته اینترنت خریده باشید، صرفنظر از تغییر نشانی IP شما (مثلا در صورت استفاده از نرم افزارهای تغییردهنده IP) حجم ترافیک مصرفی همچنان از بسته اینترنت شما کسر می شود.”

New-Irancell-site-DigiDoki

فیلترشکن و اینترنت ایرانسل، دیجی دکی

شما چقدر و چرا از VPN/فیلترشکن استفاده می کنید؟

منبع: تعمیر موبایل هوواوی در محل ، دیجی دکی

آموزش نحوه رمزگذاری در تلگرام در گوشی و رایانه شخصی

    نظر

دوست ندارید تا همه به اکانت تلگرامیتان دسترسی پیدا نکنند؟ آیا دلتان می خواهد وقتی پیغامی در تلگرام برایتان می آید چیزی از متنش روی صفحه گوشیتان دیده نشود؟ همه این کارها با استفاده از رمزگذاری در تلگرام قابل دستیابی هستند.

مرتبط: هک شدن در تلگرام

امروزه تلگرام تنها محیطی برای چت خالی نیست و بسیاری از افراد در آن اطلاعات مهم و خصوصی نیز ذخیره می کنند. (هر چند که توصیه ما این است که از جابجایی مطالب خیلی خصوصی، خانوادگی و محرمانه از طریق فضاهای اجتماعی به شدت پرهیز کنید.) بنابراین رمزگذاری در تلگرام یک کار مهم محسوب می شود که توصیه ما این است که همگان این کار را انجام دهند.

نحوه کار در گوشی چه اندروید و چه آیفون، و در رایانه های شخصی به یک شکل است و پله پله برایتان توضیح خواهم داد.

وارد تنظیمات تلگرام خود شوید (settings). در این بخش گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. در این قسمت بخش های مختلفی هستند که می توانید با تغییرات در آنها کارهای مختلفی انجام دهید. یکی از آن ها بلاک یا مسدود کردن مخاطب یا مخاطبانی است که نمی خواهید با آنها چت کنید و یا آنها به شما پیغامی بزنند و اگر هم زدند از مطالعه شما (خوردن تیک دوم) مطلع شوند. اما کار دیگری که در این بخش می توان انجام داد رمزگذاری در تلگرام است.

مرتبط: ثبت درخواست مشاوره رایگان تلفنی

در بخش Privacy and Security گزینه Passcode Lock را بزنید. در این بخش باید برای تلگرامتان یک رمز تعیین و قرار دهید. و بدین ترتیب تلگرامتان رمزدار می شود. نکته جالب اینکه چنانچه شما با یک خط در چند وسیله اکانت تلگرامی داشته باشید، رمزهایی که برای هریک تعیین می کنید ارتباطی به هم ندارند و کاملا از یکدیگر مستقل هستند!

شما تا چه حد وسایل و نرم افزارهای خودتان را رمزگذاری می کنید؟

 

منبع: تعمیر گوشی هوواوی ، دیجی دکی