سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تایزن چیست (Tizen) و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

گفته شده که امسال سامسونگ می خواهد دو گوشی با سیستم عامل تایزن ارائه کند. اما تایزن چیست و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

تایزن سیستم عاملی است همچون اندروید اوپن سورس، بر پایه لینوکس و منبع باز می باشد. سامسونگ و اینتل دو شرکتی هستند که این سیستم عامل را ایجاد کرده و بال و پر می دهند. سامسونگ در واقع به نوعی به دنبال زمین زدن گوگل یا شاید هم به دنبال یک راه فرار در صورت از دست دادن قراردادهایش با گوگل است و اینتل هم که پردازنده می سازد، میخواهد پردازنده هایی بسازد که با قدرت کمتر، قابلیتهای زیادی داشته باشد.

 

مرتبط: تغییر سیستم فروش با اپهای فروشگاهی

 

این سیستم عامل از سال 2012 رونمایی شد اما هنوز هم به صورت آزمایشی است و روی گوشی های سامسونگ دیده نشده، اما ساعت هوشمند gear2 سامسونگ از سیستم عامل تایزن بهره می برد. گفته می شود که محیط کاربری آن بسیار شبیه به اندروید با TouchWiz می باشد. اما از اندروید در مصرف باطری بهتر عمل می کند و عمر باطری را افزایش می دهد.

اپ های تایزن براساس وب هستند و بر پایه HTML5. وب بیس بودن اپ ها ساخت آنها را ساده تر می کند و درواقع هر اپی که در محیط کار می کند در سایر محیط ها هم قابل استفاده خواهد بود. سامسونگ در سال 2013 مسابقه ای برای نویسندگان اپ ترتیب داد تا مخصوص تایزن اپ بنویسند و در آخر به 64 شرکت کننده برتر 4ملیون دلار جایزه داد. دو اپ معروف و محبوب آسفالت 7 و طناب را ببر در این محیط نوشته شده اند.

تایزن در برابر اندروید، دیجی دکی

تایزن در برابر اندروید، دیجی دکی

نکته جالب دیگر در مورد تایزن این است که این سیستم عامل منحصرا مخصوص گوشی نیست و در هر وسیله ای که سیستم عاملی دارد می تواند اجرا شود. هر وسیله ای اعم از یخچال و ساعت هوشمند و … که این موضوع کاربرد این سیستم عامل را در اینترنت اشیا به روشنی نمایش می دهد.

 

مرتبط: اینترنت اشیا

 

سامسونگ در تلاش است که این سیستم عامل را جا بیندازد و جای گوگل و اندروید را بگیرد و طبق گفته این شرکت قرار است به زودی گوشیهایی با این سیستم عامل روانه بازار شود.

 

نظر شما در رابطه با سیستم عامل جدید چیست و فکر می کنید مهمترین پارامترهای موجود در آن چه باید باشند؟

 

 منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی


اپل به روزتر شد، ios 10.3.2 هم آمد

در سال جدید شمسی این سومین باری است که اپل یک به روز رسانی ارائه می دهد و این بار ios 10.3.2 را ارائه کرده است!

مرتبط: اپل بعد از استیو جابز

 

این به روز رسانی درواقع همان به روز رسانی ios 10.3.1 می باشد که تغییرات و بهبودهایی در زمینه های امنیتی در آن ایجاد شده که شرکت اپل به صورت ریز آنها را بیان نکرده!

ios 10.3.2 DigiDoki

ios 10.3.2, DigiDoki

به روز رسانی 10.3.2 ارائه شده که باگهای موجود در به روز رسانی قبلی در آن حذف شده است.
 

دارندگان گوشیهای آیفون 5 به بعد، آیپد 4 به بعد، آیپاد 6 به بعد می توانند این به روز رسانی را در وسیله خود نصب نمایند

مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی در آیفون

حجم این به روز رسانی تقریبا 177 مگابایت است. اما همچون به روز رسانی قبلی، توصیه ما این است که دو سه روزی و یا حتی ده پانزده روزی صبر کنید و بعد وسیله خود را به روز کنید. البته یکی از محاسن بزرگ اپل این است که وقتی یک به روز رسانی را ارئه می دهد آن را برای تمام محصولات مورد حمایتش و به صورت همزمان ارائه می دهد! اگر همچون اندروید بود، احتمالا صاحبان گوشی هرگز روی به روز رسانی را نمی دیدند، چراکه آماده شدن به روز رسانی ها برای گوشی های مختلف با تاخیرات مختلفی انجام می گیرد.

نظر شما در رابطه با به روز رسانی های زیاد و پشت سرهم شرکت اپل چیست؟

 

 منبع: تعمیرات آیفون در هر مکان در هر زمان


اپلیکیشن های فروش هر روز محبوب تر از دیروز و گزینه اول بسیاری از

    نظر

امروزه تقریبا 90درصد افراد جامعه حداقل یک وسیله هوشمند جهت اتصال به اینترنت دارند. گوشی های موبایل در این آمار در جایگاه بالایی هستند. به گونه ای که طبق آمار منتشره از موسسه Deloitte نفوذ گوشی هوشمند در انگلستان 81 درصد بوده و بسیاری از این افراد از اپلیکیشن های فروش در گوشی هوشمند خود برای خرید استفاده می کنند. طبق آمار منتشره از موسسه تحقیقات بازار GfK تقریبا 45درصد از خریدها دارای یک فعالیت موبایلی همچون بررسی، مقایسه و یا انجام خرید بوده اند. این آمار برای افراد بین 18 تا 24 سال بیشتر بوده و نزدیک به 57 درصد می شود. این آمار است که باعث شده تا فروشندگان به سمت راهکارهای موبایلی برای فروش بیشتر بروند.

 

مرتبط: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

 

اما سوالی که مطرح است این است که اینترنت در موبایل اهمیت دارد و یا اپلیکیشن های فروش ؟ در ابتدای کار اپلیکیشن های فروش استقبال چشمگیری از آنها شد. اما با زیاد شدنشان و یک شکل و یکنواخت شدن آن ها و از طرفی جذاب و جالب بودن نمونه تحت وب آنها، کاربران کم کم از این اپلیکیشن ها به سمت وب در حال حرکت هستند. بنابراین برندها باید با بروز و جذاب کردن اپلیکیشن های فروش خود بر محبوبیت خود بیافزایند.

اما چرا انقدر روی اپلیکیشن های فروش تاکید می کنیم؟ طبق آمار منتشره در سال گذشته میلادی ترافیک اینترنت روی موبایل (گوشی و تبلت) سهم 51.3درصدی و روی کامپیوترهای شخصی 48.7درصد بوده است. و عمده مصرف در موبایل ها روی اپلیکیشن های تحت وب بوده اند. بنابراین اپلیکیشن ها دارای محبوبیت خاصی برای کاربران بوده و زمان زیادی را در آنها سپری می کنند. بر اساس گزارش گوگل میزان جست جوی اینترنتی از روی موبایل در سال گذشته 48درصد و در کامپیوترهای شخصی 26درصد بوده است. در این میان اپلیکیشن های اینترنتی دارای سهم بالایی و تقریبا دوبرابر حالت مصرف عادی را به خود اختصاص داده اند.

 

مرتبط: تعمیرات گوشی در کرج

 

با توجه به آمار و ارقام ذکر شده، یک فروشنده خوب علاوه بر محصول خوب، نیاز به اپلیکیشنی برای فروش هم دارد، اپلیکیشنی که هم کالایش را خوب معرفی کند و هم کاربر در آن احساس خوبی داشته باشد و از خریدش لذت ببرد.

شما تا چه حد از خریدهایتان را با اپلیکیشن های فروش انجام می دهید؟

 

منبع: تعمیرات گوشی سونی ، دیجی دکی

اینترنت LTE Advanced Pro ، نسل جدید اینترنت، در راه است!

    نظر

همانطور که در پست های قبلی هم گفتم، کلمه G در نسل های اینترنت از Generation به معنای نسل گرفته شده است. طی سال های نه چندان زیاد نسل ها پیشرفت کردند و با زیادتر شدن سرعت آن ها در حال حاضر در جستجوی نسل پنجم اینترنت 5G هستند. در این میان از نسل چهارم به نسل پنجم دستاوردهای زیادی به دست آمده است. مانند اینترنت نسل 4.5 و LTE-A. اما آخرین و سریعترین نسلی که به دست آمده و البته هنوز به استانداردهای مربوط به نسل پنجم نرسیده اینترنت LTE Advanced Pro است که سرعت های گیگابایتی را به مشترکان هدیه می دهد.

 

مرتبط: اینترنت نسل 4.5

 

سال 1982 نسل اول معرفی شد، که آنالوگ بود. در سال 1991 نسل دوم که دیجیتالی هم بود معرفی شد و تکنولوژی های GPRS و EDGE معرفی شدند. تقریبا ده سال بعد از آن نسل سوم اینترنت با سرعتی به مراتب بیشتر از نسل دوم معرفی شد. تقریبا ده سال بعد از نسل سوم، نوبت به نسل چهارم رسید. و حالا در راه رسیدن به نسل پنجم اینترنت هستیم، نسلی که علاوه بر اتصال به اینترنت قرار است تحولات عظیمی در صنعت اینترنت اشیا و اتصال ادوات به یکدیگر ایفا کند. در حال حاضر در این حرکت از نسل چهارم به نسل پنجم تکنولوژی های زیادی به دست آمده اند که باعث شده که کاربران لذت بیشتری از سرعت بالای اینترنتشان ببرند و برای سرعت های بالاتر هم تشنه شوند. به تازگی اینترنت LTE Advanced Pro نسلی است که باسرعت های گیگابایتی در آینده ای نه چندان دور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اینترنت LTE Advanced Pro، دیجی دکی

اینترنت LTE Advanced Pro، دیجی دکی

همانطور که قبلا گفتم برای آنکه تشخیص بدهیم که دستگاه در اختیارمان یا دستگاه که قصد خریداری آن را داریم از چه تکنولوژی ای بهره می تواند ببرد، باید به به عبارت Cat آن که بعدش یک عدد می آید توجه داشت. درواقع Cat مخفف شده Category به معنای دسته بندی است. از آنجا که تکنولوژی های جدید عموما مصرف باطری و توان بالایی می خواهند شاید در حال حاضر دور از انتظار باشد که انتظار مشاهده آن ها در گوشی را داشت اما در آینده ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. دسته بندی ذکر شده برای نسل جدید اینترنت LTE Advanced Pro دسته بندی های 16 به بعد است. در گوشی های موبایل Cat16 با سرعتی معادل یک گیگ بر ثانیه برای دانلود و 150 مگ بر ثانیه برای آپلود کردن آخرین و بالاترین دسته بندی ارائه شده برای کاربران بوده که به شرط وجود پوشش چنین سرعتی در آن منطقه می توانند از آن بهره ببرند.

 

مرتبط: اینترنت اشیا

 

به نظر شما اینترنت با سرعتهای خیلی بالا چقدر برایتان کارآمد خواهد بود؟

 

منبع: تعمیرات گوشی سونی در محل ، دیجی دکی


بایدها و نبایدها در تمیز کردن صفحه نمایش موبایل و تبلت

ما تقریبا همیشه موبایل خود را همراهمان داریم و از آن استفاده می کنیم. این استفاده زیاد در تمام شرایط بلاخره باعث کثیف شدن صفحه نمایش آن می شود. وقتی صفحه نمایش کثیف شود، علاوه بر ظاهر نامناسب، از کارایی گوشی لمسی ما نیز کاسته می شود و می تواند بسیار آزار دهنده شود. اما در تمیز کردن صفحه نمایش نیز باید دقتهای زیادی داشت تا به قول معروف هنگام صاف کردن ابرو چشم را کور نکنیم!

 

مرتبط: گوشی همراه تمیزتر است یا کاسه توالت؟

 

می دانم که شاید تمیز کردن صفحه نمایش در اکثر مواقع توسط پارچه پیراهن بر تنمان یا شلوارمان یا کشیدن انگشتانمان انجام می شود، اما راهکارهای مناسبتری را برایتان شرح خواهم داد. در ادامه در ابتدا به وسایل و روش های صحیح اشاره خواهم کرد و بعد عادات نامناسب را شرح می دهم.

پارچه میکروفایبر

اگر تا بحال عینک آفتابی یا طبی تهیه کرده باشید، متوجه دستمالی همراه آن شده اید که گفته می شود به منظور تمیز کردن عینک فقط از آن استفاده کنید. اینها همان دستمال یا پارچه میکروفایبر هستند. اگر هم تا بحال عینک نخریده اید احتمالا بتوانید این دستمال ها را از عینک فروشی ها یا مغازه های دیگری تهیه کنید. بر خلاف سایر دستمال ها که آلودگی ها و کثیفی ها را پخش می کنند، پارچه های میکروفایبر کثیفی ها را به خود جذب می کنند. و علاوه بر این به دلیل جنسی که دارد، هنگام تمیز کردن صفحه نمایش، خط و خشی روی آن نمی اندازد.

تمیز کردن صفحه نمایش

پارچه میکروفایبر، دیجی دکی

درکل توصیه ما این است که از این جنس پارچه زیاد داشته باشید چراکه در تمیز کردن هر صفحه نمایشی بسیار کارآمد هستند.

برای تمیزکاری ابتدا وسیله خود را خاموش نمایید تا سیاهی آن به بهتر دیده شدن کثیفی ها کمک کند. سپس از بالا به پایین یا چپ به راست یا بالعکس دستمال را روی صفحه نمایش بکشید تا کثیفی ها از بین بروند.

چنانچه دستگاه شما همچنان کثیف است، ابتدا حتما حتما، گوشی یا تبلت خود را خاموش نمایید و اگر این امکان برایتان مهیاست باطری آن را خارج نمایید. سپس یک گوشه دستمال را کمی مرطوب نمایید و با آن شروع به تمیز کردن صفحه نمایش خود نمایید.

حتما خودتان بهتر می دانید، اما تکرار آن بی ضرر است، حتما ابتدا از تمیز بودن دستمال مطمئن باشید و بعد اقدامات بالا را انجام دهید.

چسب نواری

وقتی که پارچه میکرو فایبر ندارید یا کمی با عجله میخواهید تمیزکاری انجام دهید، گزینه مناسب استفاده از چسب نواری است! بله، به راحتی تکه ای از چسب نواری را برداشته روی صفحه نمایش بچسبانید و جدا کنید، بدین ترتیب همه کثیفی ها به نوار چسب می چسبد و صفحه نمایشتان تمیز می شود.

تمیز کردن صفحه نمایش

تمیزکاری با چسب، دیجی دکی

هنگام چسباندن گلس روی گوشی، حتما از انجام دهنده این کار بخواهید که صفحه نمایشتان را به این ترتیب تمیزتر نماید، با این روش حتی جای انگشتان هم به زیبایی پاک می شوند.

مایع های محافظ و تمیز کننده صفحه نمایش

در بازار مایع های شستشوی مخصوصی آمده، که علاوه بر تمیز کردن صفحه نمایش یک لایه حفاظتی نیز روی آن ایجاد می کند. حتی روی سنسورهای اثر انگشت هم می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه نمایش

مایع نظافت گوشی، دیجی دکی

نور یو وی

اما همانطور که قبلا هم گفتم باکتری های زیادی روی گوشی شما زندگی می کنند. این تعداد باکتری حتی از تعداد باکتری های داخل کاسه توالت منزلتان هم بیشتر هستند. اشعه نوری UV-C این باکتری ها را از بین می برد. بنابراین برای باکتری زدایی گوشی خود می توانید از دستگاه های جدیدی که هم شارژر هستند و هم محفظه ای با دو لامپ UV-C استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه نمایش

شارژر یو-وی، دیجی دکی

اما تا به اینجا کارهای مناسب برای تمیز کردن صفحه نمایش را به شما گفتم. و حالا توصیه می کنم به ادامه پست که بیان کارهای ممنوعه در این زمینه است هم توجه داشته باشید.

هرگز، هرگز و بازهم تکرار می کنم هرگز از مواد تمیز کننده ای که در آن ها الکل وجود دارد استفاده نکنید! الکل موجود در این مواد به راحتی می تواند به صفحه نمایش و حتی بدنه گوشی شما آسیب وارد کند و شما را به دردسرهای بزرگتری مبتلا کند.

alcohol-cleaner-DigiDoki

تمیزکردن صفحه نمایش، دیجی دکی

اما اگر خیلی وسواس دارید و اصرار دارید که گوشی خود را ضدعفونی کنید، یک محلول بسیار رقیق از آب و الکل تهیه کنید و با  با دقت و احتیاط بسیار زیاد اقدام به تمیز کردن صفحه نمایش گوشی خود نمایید.

 

مرتبط: تعمیرات گوشی در محل

 

مورد ممنوعه بعدی با دستمالهایی است که در آنها کاغذ به کار رفته و همچنین پارچه های زبر. استفاده از چنین ابزاری می تواند باعث خط افتادن و خرابی صفحه نمایش شما شود.

 

شما چقدر به نظافت گوشی خود اهمیت می دهید؟

منبع: تعمیرات گوشی هوواوی در محل ، دیجی دکی