سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

در کنفرانس WWDC 2018 اپل چه گذشت؟

    نظر

در کنفرانس WWDC 2018 ، شرکت اپل بیشتر به معرفی پیشرفت های نرم افزاری خودش پرداخت تا در بخش دوم کنفرانس در هفته بعد، سایر نوآوری هایش را به نمایش عموم بگذارد. در این کنفرانس از iOS 12 گفته شد و سایر چیزهای جدید نرم افزاری در سایر دستگاه های شرکت اپل.

کنفرانس WWDC 2018 دیجی دکی

iOS 12

شاید یکی از مهمترین و جالب ترین امکانات برای iOS 12 که در کنفرانس WWDC 2018 معرفی شد این باشد که با این به روز رسانی، سرعت گوشی های آیفون بیشتر خواهند شد! این به روز رسانی که حتی برای آیفون 5اس نیز ارائه می شود، بنا بر گفته شرکت اپل تاثیر شگرفی در افزایش سرعت گوشی های به روز شده خواهد داشت. در این راستا هم تلاش شده تا گوشی در زیر اپ های سنگین سریعتر عمل کند و باز و بسته کردن اپ ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

درکنار امکان جدید “لطفا مزاحم نشوید” شما می توانید با iOS 12 به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه گزارش ریزی از نحوه مصرفتان از گوشی داشته باشید، اینکه چند ساعت با کدام نرم افزار آن کار کرده اید، چند مرتبه قفل گوشی را باز کرده اید و … خلاصه آمار کاملی به شما می دهد تا اگر نیاز دانستید حتی بتوانید نحوه مصرف خودتان از گوشی را اصلاح کنید.


مرتبط: نحوه اشتراک گذاری (HOTSPOT) کردن اینترنت با گوشی آیفون


علاوه بر این در زمینه کنترل های والدین، این نسخه پیشرفتی داشته که به واسطه آن والدین می توانند مقدار ساعت مجاز برای استفاده کودکشان را تعیین کنند و یا رصد کنند که فرزندشان چند ساعت از گوشی استفاده کرده و حتی برای زمان های خواب و مورد نظرشان، دسترسی به برخی اپ ها را محدود کنند!

کنفرانس WWDC 2018 دیجی دکی

در کنار انیموجی قرار است میموجی نیز اضافه شود، چیزی شبیه به ایموجی سامسونگ که می توانید با صورت خودتان ایموجی های سه بعدی و زنده بسازید

سیری نیز پیشرفت خواهد کرد. اگر از استفاده کنندگان از آن هستید، در iOS 12 خیلی امکانات بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

در کنفرانس WWDC 2018 بیان شد که فیس تایم و آی مسج هم پیشرفت هایی خواهند داشت. اضافه شدن انواع استیکرها، امکان چت تصویری گروهی تا 32 نفر و … همگی از قابلیت های جدید این نسخه خواهند بود.

ویژگی های دیگری همچون دسته بندی اعلان ها، حالات جدید عکاسی و … نیز بیان شدند که بهتر است تا رونمایی اصلی صبر کنیم، چراکه برای iOS 11 هم صحبت های زیادی شد که برخی به این نسخه منتقل شدند.


مرتبط: نحوه جفت کردن اپل واچ و گوشی آیفون


Watch OS5

به روز رسانی در اپل واچ ها هم جالب خواهند بود. امکاناتی که در این نسخه به اپل واچ شما اضافه خواهند شد: امکان رقابت برای فعالیت های روزانه با سایر افراد، ارسال پیغام های صوتی با استفاده از ساعت هنگام راه رفتن، رصد و ثبت تمام فعالیت ها و حرکات ورزشی و زمان شروع و اتمام آنها، امکان استفاده مستقیم سیری در آن و …

در کنفرانس WWDC 2018 در مورد سایر ادوات اپل هم گفته شد. اما ما با توجه به حیطه کاری خودمان (تعمیرات موبایل در محل) به گفتن این دو مورد بسنده می کنیم.

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

ارسال پیامک با کامپیوتر برای اندروید داران، امکانی که در یک ماه

    نظر

فکرش را بکنید، به جای آنکه بخواهید روی گوشی خود، با صفحه نسبتا کوچکش و کیبورد کوچکترش تایپ کنید، بتوانید به راحتی با استفاده از کامپیوتر خود پیامک ارسال کنید. ارسال پیامک با کامپیوتر امکانی است که مدتی است گوگل روی آن کار کرده، سایتش را هم آماده کرده و به ترتیب روی تمام گوشی های اندرویدی فعال خواهد شد. با این امکان بدون نیاز به نرم افزارهای دیگری می توانید به راحتی با کمک رایانه خود پیامک ارسال و دریافت کنید!


مرتبط: فعالسازی آی مسج و فیس تایم روی گوشی های آیفون


شیوه کار بسیار ساده هست. اگر با نسخه وب واتساپ کار کرده باشید، روند کار بسیار مشابه آن هست. البته ممکن است هنوز این امکان روی گوشی شما فعال نشده باشد. برای ارسال پیامک با کامپیوتر ابتدا به سایت messages.android.com بروید، بعد مطابق آنچه در این سایت هم گفته شده است، در گوشی خود به بخش پیامک های آن وارد شوید. روی سه نقطه بالای صفحه یا همان تنظیمات پیامک بزنید و گزینه پیامک برای وب یا messages for web را در صورت وجود انتخاب نمایید. با استفاده از موبایل خود، QR کدی که در وب و روی رایانه تان دیده می شود را اسکن کرده تا براحتی بتوانید با کامپیوتر نیز پیامک ارسال کنید.

ارسال پیامک با کامپیوتر دیجی دکی


مرتبط: QR کد چیست؟


این امکان هنوز به صورت همگانی منتشر نشده و به مرور زمان و طبق وعده گوگل قرار هست نهایتا تا انتهای این هفته برای تمامی کاربران منتشر شود. این پیامک به نوعی پیامک اینترنتی محسوب می شود. چیزی شبیه به iMessage و Face Time در گوشی های آیفون. موضوعی که گاها خیلی برای اپراتورها خوشایند نبوده و در برابر آن مخالفت می کنند. باید دید که با توجه به تحریم های گاه و بی گاه گوگل علیه ایران، آیا این ویژگی برای کاربران ایرانی نیز فعال خواهد شد یا خیر، مانند بسیاری از امکانات گوگل این امکان نیز برای ایرانی ها غیرفعال خواهد ماند!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

استاتوس در واتساپ چیست و چگونه می توان یکی ساخت؟

با توجه به محدودیت های موجود برای تلگرام، کشش به سمت واتساپ در ایران بیش از پیش شده. سعی ما در این بوده که در این راستا آموزش هایی قرار بدهیم تا بتوانید از واتساپ بهتر و بیشتر بهره ببرید. در این پست می خواهیم در رابطه با استاتوس در واتساپ توضیح دهیم. اینکه چه هست و چگونه می توانید یکی بسازید.

اگر با اینستاگرام کار کرده باشید توضیح دادن استاتوس در واتساپ ساده خواهد بود. در واقع استاتوس در واتساپ چیزی شبیه به استوری در اینستاگرام است. عکس یا فیلمی است که می خواهید تمامی مخاطبانی که شماره شما را در گوشی شان دارند و در واستاپ هم وارد شده اند آن را ببینند. به نوعی یک اعلانیه عمومی است برای مخاطبانتان. می تواند چیز جالبی باشد که دیده اید و یا حالت و احساسی باشد که دارید.

اما در مورد نحوه ساخت و انتشار استاتوس در واتساپ بگوییم که کار بسیار ساده هست، اما بعضا باعث اشتباه افراد هم می شود. دو راه برای ساختن استاتوس وجود دارد.


مرتبط: فردی سازی صدای اعلان ها در واتساپ


راه اول: وقتی وارد محیط واتساپ می شوید، در پایین صفحه (در آیفون) یا بالای صفحه (در گوشی های اندروید) یک منو خواهید دید. این منو گزینه های مختلفی دارد: استاتوس، تماس ها، دوربین، چت ها و تنظیمات. گزینه اول که استاتوس هست را انتخاب کنید. در این بخش می توانید استاتوس های به اشتراک گذاشته شده را ببینید. هم آنهایی که خودتان منتشر کرده اید و هم آن هایی که دیگران منتشر کرده اند. اگر بخواهید یک استاتوس جدید بسازید و به اشتراک بگذارید کافیست روی علامت مثبت روی عکستان بزنید، یا برای اشتراک گذاری عکس و فیلم روی علامت دوربین جلوی اسمتان و برای اشتراک گذاری نوشته روی علامت قلم.

روش دوم گاها باعث اشتباه افراد در قبل می شده! استاتوس در گزینه های اشتراک گذاری اولین گزینه هست، چیزی که در تلگرام، نام خودتان بود. گاهی افراد به هوای تلگرام گزینه اول را انتخاب کرده اند تا عکسی را برای خود ذخیره کنند اما غافل از اینکه این کار آنها باعث شده تا همگان عکس را ببینند! مراقب باشید.

برای عکس و فیلم هم می توانید از عکس و فیلم های موجود در گوشی استفاده کنید و هم در جا ضبط کنید.

استاتوس در واتساپ دیجی دکی

راه دوم: این روش برای حالتی است که می خواهید عکس یا فیلمی را به اشتراک بگذارید. در همان منوی بالا یا پایین صفحه که بالاتر گفتیم، گزینه دوربین را انتخاب کنید. عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید، یا از حافظه گوشی انتخاب کنید و یا از نو ضبط کنید. درمرحله بعد از شما پرسیده می شود که می خواهید این فایل را با چه کس یا کسانی به اشتراک بگذارید، شما گزینه اول که My Status هست را انتخاب می کنید و به این ترتیب استاتوس مورد نظر شما منتشر می شود.

استاتوس در واتساپ دیجی دکی

این بود آموزش مختصری در رابطه با استاتوس در واتساپ ، چنانچه مشکل یا سوالی در مورد هر یک از موارد واتساپ دارید، به ما بگویید تا راهنماییتان کنیم. هم در پای همین نوشته می توانید نظر بدهید و هم با استفاده از امکان مشاوره رایگان تلفنی دیجی دکی، پاسخ سوال خود را پیدا کنید، چه در زمینه واتساپ و چه در هر زمینه موبایلی دیگری!

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

نحوه اتصال با پروکسی MTPROTO در تلگرام به روز شده

اگر اخبارات مربوط به تلگرام را دنبال کرده باشید، تلگرام یک به روز رسانی ارائه کرده که از سیستم انتقال MTProto 2.0 بهره می گیرد. سیستمی که با استفاده از پروکسی های آن می توانید بدون نیاز به اپ های تغییر دهنده ی آی پی از تلگرام استفاده کنید. در این پست می خواهیم نحوه اتصال با پروکسی MTProto را به شما آموزش دهیم.


مرتبط: پروکسی MTPROTO برای تلگرام نسخه ویندوز


به روز رسانی اخیر، در ابتدا برای گوشی های اندروید ارائه شد و اپ استور به دلیل اعتراضات روسیه این به روز رسانی را ارائه نداد. تا اینکه بلاخره تقریبا روز گذشته بود که اپل هم تسلیم صحبت های تلگرام شده و به روز رسانی را در اپ استور قرار داد. در حال حاضر این به روز رسانی برای تلگرام و تلگرام ایکس در اندروید و iOS و همچنین برای تلگرام دسکتاپ ارائه شده است.


با اتصال با پروکسی حجم مصرفی شما کاهش می یابد


در ابتدا شما بایستی تلگرام خود را به روز کنید. اندرویدی ها فقط از طریق گوگل استور یا پلی استور یا گوگل پلی (همگی یکی هستند و در برندهای مختلف نامشان فرق می کند) و آیفون داران در اپ استور. بعد از آنکه تلگرام شما به روز شد اگر داخل آن بروید متوجه یک آیکون شبیه به سپر بالای صفحه اصلی چتهایتان خواهید شد. این یعنی تلگرام شما به نسخه جدید با روش انتقال MTProto به روز شده است. (به هیچ عنوان تلگرام های تبلیغاتی تحت عنوان تلگرام ضد فیلتر را نصب نکنید. تنها مراجع مطمئن برای تلگرام گوگل پلی و اپل استور هستند)


مرتبط: قانون GDPR چیست؟


بایستی یک مرتبه با روش هایی که قبلا وارد تلگرام می شدید و از آن استفاده می کردید وارد شوید. کانال هایی هستند که مدام در حال نمایش پروکسی های سالم و به روز برای اتصال با پروکسی از طریق آنها هستند. در یکی از آنها عضو شوید. یکی از لینک ها داخل این کانال ها را انتخاب کنید و گزینه Connect Proxy را انتخاب نمایید. کمی صبر کنید، در بالای صفحه می بینید که می نویسد درحال اتصال با پروکسی . وقتی اتصال برقرار شود شما دیگر می توانید از تلگرام به راحتی استفاده کنید.

Explanation_of_secret_chats_(Telegram)-DigiDoki

توجه به نکات زیر خالی از لطف نیستند:

  • وقتی با این پروکسی ها وصل می شوید، یک کانال تبلیغاتی در بالای تمام چت های شما ظاهر می شود. شما در این کانال(ها) عضو نیستید و اصلا نگرانش نباشید. این کانال ها صرفا تبلیغاتی بوده و وقتی واردشان می شوید خود تلگرام نیز این نکته را به شما می گوید.
  • شما از بعد از مرحله عضویت در کانال های معرفی پروکسی می توانید اپ های تغییر دهنده آی پی را خاموش کنید!
  • این نوع اتصال نیز بعد از مدتی از بین می رود و مجبور هستید مجددا وارد یکی از کانال ها شده و لینک دیگری را انتخاب نمایید تا اتصال برقرار شود.
  • این نوع اتصال همچنان خیلی سریع نیست، اما از روش های قبلی سریعتر بوده و حجم دانلودی آن نیز کمتر می باشد.
  • با این نوع اتصال تنها تلگرام شما باز می شود و سایر اپ های فیلتر، مسدود می مانند.
  • این نوع اتصال کاملا کدبندی شده و هیچ کسی (یا سروری) با گرفتن آنچه مبادله می شود، به هیچ کدام از اطلاعات مبادله شده دست پیدا نمی کند! (دلیل مسدود شدن تلگرام هم همین کدبندی خاص آن بوده است)
  • برای مدیریت پروکسی های استفاده شده می توانید روی آیکون سپر بزنید و تمام پروکسی های مورد استفاده تان را ببینید. از قبلی ها استفاده کنید یا حذفشان کنید و با یکدیگر مقایسه شان کنید.
  • با استفاده از این روش حجم مصرفی اینترنت شما نسبت به حالت استفاده از اپ های تغییر دهنده آی پی کاهش می یابد و اپ های داخلی و بانکی نیز به مشکل نمی خورند!

مرتبط: آپدیت های جدید تلگرام برای همه


 

اتصال با پروکسی دیجی دکی

در انتهای این پست بعد از آموزش نحوه اتصال با پروکسی می خواهیم خیلی مختصر هم درباره خود این تکنولوژی MTProto و نحوه اتصال آن بگوییم (در سه بند) در واقع این پروتکل به سه بخش زیر تقسیم می شود:

  1. زبان درخواست API که به وسیله آن درخواست ها و پاسخ های سرور به پیام های دوتایی (باینری) تبدیل می شوند.
  2. لایه Cryptographic که در آن تمام پیام ها و داده ها قبل از انتقال رمزنگاری می شوند. (کریپتو به معنای رمز می باشد و این بخش است که تلگرام را از سایر رقبا مجزا می کند)
  3. ماژول حمل و نقل (Transport) که در آن داده های رمزنگاری شده توسط یکی از پروتکل های شبکه (udp، tcp، http و یا https) منتقل می شوند.

مرتبط: یافتن پروکسی های MTPROTO


در اینجا چهار کانال برای این کار معرفی می کنیم. کانال اول مربوط به دیجی دُکی بوده و بنای آن بر گذاشتن پروکسی های سالم و ایمن است. خودتان هم ممکن است کانال های دیگری نیز پیدا کنید، خوشحال می شیم اطلاعاتتان را در اختیار ما و سایر دوستان بگذارید:

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

مد شب در گوشی خود را به کار بیندازید تا شب ها آسوده تر بخوابید

اختلال در خواب شب یکی از آثار استفاده نامناسب از گوشی های همراه به شمار می رود. امروزه زندگی ها به گونه ای شده که یا به خاطر کار و خبر و یا به خاطر تفریح و سرگرمی ساعات بسیاری از روز را با گوشی همراه خود سپری می کنیم. خطرات زیادی در این استفاده زیاد از گوشی ما را تهدید می کند، از جمله آرتروز گردن، ضعیفی چشم، ناراحتی های ناحیه مچ دست، اختلال در خواب و …. در این پست می خواهیم شما را با مد شب گوشی تان آشنا کنیم و از نتیجه آن در کم کردن اختلالات خواب شبانه شما بگوییم.


مرتبط: تاثیر نور آبی بر بی خوابی


در گذشته تنها در گوشی های آیفون و آن هم از به روز رسانی iOS 9.2.1 به بعد، امکانی بوجود آمد که نام مد شب یا Night Shift بود. اما این ویژگی در حال حاضر در گوشی های اندروید هم ایجاد شده است. کار اصلی این قابلیت این است که رنگ نور صفحه نمایش شما را با حذف کردن رنگ آبی به نوعی گرم می کند. این رنگ گرم و حذف نور آبی مزیت های فراوانی دارد که از یک جنبه که مورد بحث ما هم هست برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد.

مد شب دیجی دکی

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ایم، نور آبی موجود در نور خورشید، به مغز پیغام روز بودن و نخوابیدن را می دهد. پس از غروب خورشید نور آبی نیز غروب می کند و مغز به بدن پیغام می دهد که کم کم وقت خواب است. اما وقتی شما از ادوات صفحه نمایش دار همچون موبایل استفاده می کنید، این نور آبی همچنان به چشمان شما تابیده می شود و پیغام های اشتباه مغز به بدن باعث می شود تا خوابتان بهم بریزد. با فعال کردن مد شب در گوشی تان درواقع با حذف نور آبی صفحه نمایش علاوه بر استفاده از موبایل در شب، چشمان شما آرامش بیشتری خواهند داشت و ضمنا مغز دچار مشکل در تشخیص زمان خواب نمی شود.

در گذشته برای آیفون گفته ایم که چگونه این ویژگی را فعال نمایید و همچنین به آن ساعت فعال شدن و غیرفعال شدن بدهید. اما درمورد گوشی های اندرویدی. حتما خودتا حدس زده اید که برای این گزینه بایستی به سراغ تنظیمات مربوط به صفحه نمایش بروید. بله، درست است. در تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دنبال گزینه ای مانند Night Shift، Night Mode و یا حالت شب، مد شب و امثال این ها باشید (تفاوت در ترجمه ها و مدلهای گوشی های اندروید باعث این اختلافات می شود). البته معمولا در بخش میانبرهایی که با کشیدن بالای صفحه به پایین ظاهر می شود نیز با یک علامت هلال ماه دیده می شود. وقتی این گزینه را در تنظیمات صفحه نمایش پیدا کردید، فعالش کنید.


مرتبط: فعال کردن مد شب در آیفون


بعد از فعال شدن مد شب، نوبت به زماندهی آن می رسد. راحتترین کار می تواند انتخاب خودکار از غروب (sunset) تا طلوع (sunrise) خورشید باشد. علاوه بر زماندهی شما می توانید میزان گرم بودن نور صفحه نمایش را نیز تنظیم کنید که این گزینه دلخواه بوده و به سلیقه شما بستگی دارد.

مد شب دیجی دکی

امیدواریم تا با آموزش هایی از این دست بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت حفظ سلامتی شما برداشته باشیم. قانون 20-20-20 را هم هرگز فراموش نکنید. بعد از هر 20 دقیقه کار با صفحه های نمایش به خصوص موبایل، به مدت 20 ثانیه به فاصله ای 20متری نگاه کنید. و قانون دیگر هم اینکه هرگاه هر مشکلی با موبایل خود داشتید، مشکلات موبایلی خود را به دیجی دُکی بسپارید و نگران نباشید

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی